Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik was hard met Van Dijk, maar hij geloofde me destijds niet’

Laatste update:

Ronny Deila zag altijd al veel potentie in Virgil van Dijk. De voormalig manager van Celtic werkte bij de Schotse topclub samen met de verdediger van Liverpool, die destijds nog niet dezelfde mentaliteit had als tegenwoordig, stelt Deila. “Ik denk dat hij toen niet fit genoeg was om op het hoogste niveau te spelen”, aldus de oefenmeester.

“Hij heeft ongelooflijke vaardigheden en veel potentie, maar hij moest iedere dag trainen en beter voor zichzelf zorgen”, vervolgt de Noor bij A Celtic State of Mind, geciteerd door de Liverpool Echo. “Hij heeft veel progressie geboekt toen en hij is zich meer bewust geworden van zijn leven buiten het voetbal en hoe hij moet trainen.”

Van Dijk maakte in 2015 de overstap naar Southampton en Deila memoreert dat de Nederlander enorm aasde op een transfer. “Hij wilde weg en de volgende stap maken. Ik was hard met hem. Ik zei: ‘Je moet niet naar Sunderland, Southampton of wat dan ook. Je moet naar de grootste club, want je hebt de potentie om daar te mogen zijn.’”

“Maar hij geloofde me destijds niet”, aldus Deila, die stelt dat Van Dijk de beste verdediger ter wereld kan worden. “Ik heb zoveel respect voor voetballers. Mensen begrijpen niet hoe zwaar het is om zestig wedstrijden per jaar te spelen. Dan kan je het je niet veroorloven om niet na te denken over hoe je buiten het voetbal leeft. Je moet goed voor jezelf zorgen.”

Virgil van Dijk is de beste verdediger van de Premier League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind ik ook, hij is erg goed maar niet de beste. De beste CV spelen trouwens niet in Engeland maar in Italie en dat heeft de hele wereld gisteren gezien. Juve heeft de beste 2 en Thiago Silva hoort daar bij en nog een aantal maar zo goed vind ik van Dijk momenteel nog niet bij de absolute top.

24 oktober 2018 om 13:14

Thiago Silva absoluut niet meer naar mijn mening.

24 oktober 2018 om 13:22

Op basis waarvan hoort Thiago Silva bij de beste? Chiellini, Bonucci, Ramos en Godin vind ik de allerbeste. Daarachter zitten spelers als Van Dijk, Varane, Umtiti, Silva, en Boateng en Hummels normaal gesproken ook.

24 oktober 2018 om 15:28

Godin is voor mij echt een held. Hij heeft helaas niet altijd de erkenning gekregen, waarschijnlijk omdat hij eruit ziet als de manager van een buurtsuper, maar hij is zo’n slimme cv. Juist omdat hij zoveel voetbalintelligentie heeft, hoeft hij ook haast nooit naar de grond om te corrigeren. Daardoor valt hij ook minder op. Afgelopen WK ook weer genoten van hem en Gimenez en dat terwijl ik toch echt een aanhanger ben van attractief spel.

Mensen die maar blijven roepen dat Van Dijk niet bij de beste hoort, moeten even Liverpool bekijken voor Van Dijk er was en de periode daarna. Buiten dat hij individueel een topper is, maakt hij ook andere spelers beter en is hij van groot belang in tactisch opzicht. De beste? Misschien niet, maar hij maakt er aanspraak op.

24 oktober 2018 om 13:55

Zolang zij geen prijzen pakken mag je niet praten over Liverpool, is allemaal leuk en wel maar tot nu toe helemaal niks geoakt. Real gaf ze een pakslaag in de finale en in de Premier L komen ze elk jaat tekort voor al 25 jaar. Dus ja ze zijn vooruit gegean en dat had meer te maken met de voorhoede dan de achterhoede want ook met van Dijk is de achterhoede niet helemaal top.
Roberts ontwikkeld zich leuk en die kleine Gomez ook, maar met Arnold en Lovren win je geen prijzen en zullen ze denk ik ook nooit doen, Ramos hoort zeker ook bij de beste en Umtiti laatste tijd ook, laten we AUB Varane niet vergeten.
Die ook nog steeds verder is dan van Dijk. En zo kan ik nog wel een aantal uit de toverhoed halen.

24 oktober 2018 om 14:30

Haha, wijzen naar prijzen, refereren naar een finale (waarin de tegendoelpunten een wereldgoal en twee blunders van Karius waren). Ook nog zeggen dat het meer door de voorhoede komt dan de achterhoede de positieve ontwikkeling. Nogmaals vergelijk Liverpool voor Van Dijk met daarna. Kijk ook even doelpunten tegen en vooral minder cherry picking met enkel wijzen naar een CL finale. En pak slaag? Overdrijven is ook een vak apart, jij bent er in ieder geval een ster in.

24 oktober 2018 om 14:23

Tja...het blijft een gevalletje subjectiviteit. Ik kijk zowat alle wedstrijden van Liverpool en vind Van Dijk ook zeker bij de besten horen, maar snap ook dat gezegd wordt dat er eerst eens tastbare prijzen gewonnen moeten worden voordat hij onder de besten geschaard kan worden.

Dat hij Liverpool (veel) stabieler heeft gemaakt kan niemand ontkennen, alleen die laatste stap zal echt gezet moeten worden. Het zou toch prachtig zijn als wij twee sleutelspelers bij een topclub hebben staan die prijzen pakken? Ik vind Gini namelijk ook een vitale speler voor Liverpool op dit moment. Je kunt niet zomaar bijv. Henderson daar neerzetten zonder dat er iets verandert aan het spel.

24 oktober 2018 om 15:08

Kijk Motd al sinds ik een kleine jongen ben dus ik kijk al 30 jr naar Liverpool. Liverpool is echt beter geworden met Klopp, toch waren ze dat jaar met Rogers (suareze n Sturrigde misschien nog wel dodelijker) en konden ze eindelijk kampioen worden en was ze helaas niet gelukt met Gerard. Dit Liverpool mist naar mijn mening toch extra kwaliteit achterin alleen met Van Dijk en Gomez ga je het niet redden denk ik . Salah is ook niet meer de speler van een jaar geleden toen iedereen zat te schreeuwen zelfde niveau als CR7 en die kleine buitenaards wezen Messi. Die hebben al 12 jr dat niveau aangetipt en Salah 1 seizoen en dit seizoen aanzienelijk minder. Mane trekt de kar en ik vind dat Sturridge meer speeltijd verdient want Firmino is ook geen wereldtop.

24 oktober 2018 om 16:09

Ik kijk motd ook al zo lang, maar heeft niet echt relevantie om dat hier te vertellen....

Je kunt simpelweg niet ontkennen dat de verdediging nu stabieler is dan met Lovren, Matip, Klavan, Moreno etc etc. Ze zijn nog niet waar ze willen/moeten zijn, maar een duidelijke stap voorwaarts is zeker gemaakt.

Het zou dan ook mooi zijn als ze een (grote) prijs pakken, dan zal Van Dijk wellicht ook door het 'doe maar normaal dan doe je gek genoeg-volk' op deze site erkend worden als 1 vd beste verdedigers van Europa.

Dat van die 60 wedstrijden per jaar moet je in perspectief plaatsen. NBA basketballers spelen er 82, regelmatig 2 in 2 (!) dagen. Oftewel achter elkaar. Daar zitten veel meer reisuren bij want de afstanden zijn mega groot. De sport is (veel) intensiever en dynamischer dan voetbal. Ik vind dat meer atleten dan voetballers. Voetbal is meer een duursport en dan nog word er veel gewandeld. Ik zeg niet dat het niks voorspelt maar voetballers zijn wel de meest verwende sporters die er zijn, vind ik. Vergelijk het eens met schaatsers of iets dergelijks. Maar goed dat is mijn mening en Deila mag een andere mening hebben. Hoewel hij natuurlijk voor eigen parochie preekt.

24 oktober 2018 om 13:25

Bij jou ontbreekt er anders ook wat perspectief. Benoem dan ook dat een wedstrijd basketball minder lang duurt, er doorgewisseld mag worden, time-outs heeft en het belangrijkste, wat mij betreft, dat fysiek contact veel minder toegestaan is.

Verder zegt Deila nergens dat voetbal de zwaarste sport is, enkel dat het zwaar is.

24 oktober 2018 om 13:27

Ja, maar bij basketbal kan je onbeperkt wisselen, dus dankzij de rotaties kan je spelers verser houden. Er zijn ook veel pauzes, speeltijd opgedeeld in 4 quarters van 12 minuten, time-outs, spel ligt vaak stil. Niet dat het niet zwaar is, maar zelfs in het naseizoen lijken ze nog topfit.

Zelf vind ik meer wielrenners gestoord overkomen qua inspanning.

24 oktober 2018 om 13:30

Basketbal speel je niet met je Voeten.
Klein voorbeeld, een auto met voorwielaandrijving rijd minder dynamisch dan een auto met achterwielaandrijving, vanwege de het feit dat de aandrijving en het sturen allebei op de voorwielen gebeurd.
Bij voetbal ren je 90 min lang op je benen, je tackled, dribbels en schiet met diezelfde benen. Bedenk dat maar eens.

Ik zeg niet dat basketballers het niet zwaar hebben, maar het feit dat ze vaker gewisseld kunnen worden en een kortere afstand afleggen op het speelveld geeft aan dat voetballer het stukken zwaarder hebben imo.

24 oktober 2018 om 14:05

Kortere afstanden maar ze lopen wel meer. Je moet aanvallen en verdedigen, Messi, Ronaldo en andere aanvallers hoeven vaak niet zo ver naar achteren te komen en hetzelfde geldt voor CV als Van Dijk. Een Marcelo, Firmino, Kante die maken pas echt heel veel kilometers.

24 oktober 2018 om 15:14

Dat is niet helemaal waar. Basketballers lopen gemiddeld 4,5 km per wedstrijd, voetballers gemiddeld 11km en dat is inclusief de keeper.

24 oktober 2018 om 13:39

Die reisuren vallen anders ook wel mee. Men speelt vaak een serie achter elkaar thuis en dan een serie uit tegen clubs die relatief gezien dicht bij elkaar zitten.

24 oktober 2018 om 18:07

Je kunt NBA echt niet met een Voetbalcompetitie vergelijken. Ze spelen 4 keer 12 minuten en de spelers worden in een wedstrijd regelmatig gewisseld. Een Basketbalspeler speelt nooit de volle 48 minuten. Ze krijgen vaak rust in een wedstrijd. Dan spelen ze ook nog eens Indoor met Airconditioning. Ze spelen niet in de regen of hitte. Ik kan me herinneren dat LeBron James een aantal jaren geleden niet verder kon spelen omdat de Airco uitviel. Het reizen is inderdaad lastig in De US maar daar hebben ze in iedere sport last van. De MLS spelers reizen ook veel en dan heb je nog honkbal, die spelen ook veel al zitten die natuurlijk 90 % van de wedstrijd op hun gat.

"“ik heb zoveel respect voor voetballers. Mensen begrijpen niet hoe zwaar het is om zestig wedstrijden per jaar te spelen. Dan kan je het je niet veroorloven om niet na te denken over hoe je buiten het voetbal leeft. Je moet goed voor jezelf zorgen"

dus...ik en mijn ploeggenoten moeten ook de hele week rekening houden met voeding en rusten. 1 groot verschil...wij hebben daarnaast nog een baan van 40 uur in de week en we krijgen precies 0 euro betaald. Verkeerde sport gekozen zeg maar.
Maar wij houden het al prima vol....moet je nagaan als je er de hele dag mee bezig kunt zijn en er dan ook nog eens 5 miljoen per jaar voor krijgt.

eitje hoor

24 oktober 2018 om 13:34

Jij speelt geen 60 wedstrijden per jaar, laat staan dat je elke dag traint(soms meerdere keren op een dag) en dat heb ik nog niet eens over de intensiteit van het niveau waar jij op voetbald. Met alle respect, maar je kan jezelf als amateurvoetballer niet met een prof gaan vergelijken en al helemaal niet met een PL Top 6 teams speler die ook nog te kampen heeft met Europees voetbal. Bekervoetbal(meerdere bekers) en interland voetbal.

24 oktober 2018 om 13:34

Is beetje appels en peren vergelijken dit. Een 40-urige werkweek is natuurlijk niet te vergelijken met de intensiteit dat een topsporter heeft te voortduren qua lichamelijke arbeid. Ten eerste ligt het niveau waarop zij acteren een stuk hoger dan dat van jou en zijn zij echt elke dag bezig met het belasten van hun lichaam met voetballen. Dat jij en je teamgenoten ook de hele week moeten letten op je rust en voeding (vraag mij dan wel af op wat voor niveau jullie spelen), is denk ik niet te vergelijken met een premier league speler. Dat gaat echt wel een stukje verder. Denk dat je het leven van een topsporter wel een beetje onderschat.

24 oktober 2018 om 14:17

@zeertjes...wij trainden 4x 2,5 uur in de week en daarnaast deed ik in de pauze van mn werk nog 5x in de week krachttraining.
En we speelden ook eredivisie, maar idd niet europees en maar zo'n 30 wedstrijden per jaar.
En qua intensiteit weet ik zeker dat we niet onderdeden voor voetballers, alleen wel op een andere manier. Minder sprintjes, meer springen en korte explosiviteit.

Als ik zie hoe weinig de voetballers in Nederland trainen, dan krijg ik echt tranen in mn ogen. En vervolgens zeuren dat het niveau van de competitie zo laag is.

Sunderland was een grote fout geweest.


Maar bij Southampton had Van Dijk alle ruimte om zich te ontwikkelen tot een topper. Bij een topclub had hij vanaf Celtic gekomen waarschijnlijk moeten wachten op een kans en waarschijnlijk gelijk op de bank mogen plaatsnemen als hij een keer een mindere wedstrijd had. Nu kwam hij bij Southampton en bij Liverpool als een grote meneer binnen.


Uiteindelijk had ik het zwaar fout qua Van Dijk. Vond hem altijd overschat, maar je ziet hem presteren op het allerhoogste niveau en het valt niet te ontkennen, dit is een topper. Vind hem alleen minder in het Nederlands elftal, maar om hem daar op af te rekenen, zou oneerlijk zijn. Het is indrukwekkend gebleken hoe Van Dijk zich heeft ontwikkeld.

24 oktober 2018 om 15:21

Ik vond hem tegen Duitsland juist één van de besten aan de kant van Oranje. Echt een rustpunt achterin waardoor De Ligt op gegeven moment ook weer vertrouwen kreeg en zich herstelde. Doelpuntje was ook lekker meegenomen en dan heb ik het nog niet eens over de corners. Zo lang Virgil in het veld staat hoef je niet eens meer te kijken bij corners van de tegenstander, de man kopt werkelijk waar alles weg. Heerser in de 16.

24 oktober 2018 om 15:35

Eens, tegen Duitsland was hij top. Had meer Frankrijk en eerdere wedstrijden in het hoofd, maar recentelijk wordt hij ook in Oranje steeds beter.

Is toch mooi voor het Nederlands elftal dit, eindelijk een beetje licht aan het eind van de tunnel. Zoveel potentie! Hoop dat ze het allemaal gaan waar maken, kan Nederland weer is genieten van een goed EK & WK.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren