Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Justin Kluivert heeft kwaliteit, maar moet zich nog verbeteren’

Laatste update:

Justin Kluivert ruilde Ajax in de zomer voor minimaal 17,25 miljoen euro in voor AS Roma. De aanvaller heeft die transfersom nog niet waar kunnen maken, want in de Serie A kwam hij slechts 73 minuten in actie. Sportief directeur Monchi maakt zich echter geen zorgen over de ontwikkeling van Kluivert.

“Hij is een jongen met veel kwaliteit, maar hij moet zich nog verbeteren. Maar we hebben geen haast. Hij zal een belangrijke speler voor ons worden”, vertelt Monchi in een interview met Cadena COPE. De negentienjarige Kluivert tekende in het Stadio Olimpico een contract tot medio 2023 en zou woensdag in actie kunnen komen voor i Giallorossi in de Champions League-uitwedstrijd tegen Real Madrid.

Omdat Cristiano Ronaldo de overstap maakte naar Juventus, hoeft het team van Eusebio Di Francesco geen rekening te houden met de dadendrang van de Portugees. “Als een team de Champions League drie keer achter elkaar wint, is het niet makkelijk om nieuwe motivatie te vinden. De verkoop van Ronaldo kan een motivatie voor de selectie zijn om te bewijzen dat ze de Champions League ook zonder hem kunnen winnen”, denkt Monchi.

De Spanjaard werd tijdens het interview ook bevraagd over een mogelijke overstap naar Barcelona. De club uit Catalonië zou de voormalige td graag overnemen, stelden Spaanse media. “Ik heb nu geen plannen om terug te gaan naar Spanje. Ik ben gelukkig met waar ik nu ben. Ik focus mij op het heden en ik heb nog enkele jaren op mijn contract te gaan.” De 49-jarige Monchi ligt nog tot medio 2021 vast.

Denk jij dat Justin Kluivert in actie komt tegen Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Om wat wedstrijdritme op de doen word hij (tijdelijk) aan PEC Zwolle verhuurd.

19 september 2018 om 13:50

Hahaha, met zijn mentaliteit gaat hij het niet redden. snotjong, 19 jaar en dan al gelijk eisen stellen.....

Wellicht dat papa Patrick nog een balletje kan gaan opdoen bij de directie van Lille, kan hij lekker in de Ligue 1 voetballen.

19 september 2018 om 13:54

@maugaza

ik denk eerder dat er wat mis is met je mentaliteit als je financieel niet het maximale eruit wil proberen te halen. geld is namelijk niet de meest onbelangrijke zaak in het leven.

hij wilde zijn contract verlengen tegen bepaalde eisen die Ajax niet wilde inwilligen wat hun goedrecht is, net zoals het Kluivert zijn goedrecht is graag bij een andere club verder te willen kijken

het kan zijn dat hij een vertrek probeerde af te dwingen met die eisen maar Ajax heeft ook wel eens jeugdspelers uit de deur gejaagd die nog langlopende contracten hadden, maar die niet voldeden aan de eisen dus waarom zouden spelers niet aan zichzelf mogen denken?

19 september 2018 om 13:58

@japie_krekel

Ik ben het hier niet mee eens. Als Justin de beste speler van de Eredivisie was, dan wellicht had hij zulke eisen kunnen en mogen stellen. Ik vind het onbegrijpelijk als je nog geen eens 50 eredivisie wedstrijden heb gespeeld en misschien in 3/4 wedstrijden uitblonk om zulke eisen te kunnen stellen in een contractverlening.

Ik weet niet wat hij verdiende, maar als 19-jarige kan je toch ook 'krap' rond komen met een salaris van €300.000?

Het zou voor de ontwikkeling van Kluivert beter zijn geweest om nog een aantal jaren voor Ajax te spelen. Met het oog op het 'nieuwe Oranje'

Maar als ik Bergwijn zich eigen zo zie ontwikkelen, maakt het voor mij niets meer uit

19 september 2018 om 14:04

@japiekrekel

ik weet niet of het de verstandige route is, dat zal de tijd moeten uitwijzen. spelers als Pogba, Salah, De Bruyne, Gabriel Jesus, Hazard, Lukaku etc. hebben ook niet lang gespeeld in hun eigen competitie en allemaal de Europese top gehaald. of Kluivert die ontwikkeling kan evenaren durf ik niet te zeggen. hij kan wel voetballen maar het is afwachten hoe hoog het plafond is dat aan zijn potentie zit. heb je genoeg uitzonderlijk talent red je het overal wel als voetballer

een speler als bv Klaassen had hier nog 10 jaar kunnen voetballen en zich ontwikkelen in de Eredivisie en dan had hij het ook niet gered in de Europese top. simpelweg omdat hij nooit een uitzonderlijk talent is geweest. of Kluivert dat wel is of niet gaan we de komende jaren zien

19 september 2018 om 14:20

Over z'n motivatie om zo jong al naar een grote club in een topcompetitie te gaan óf z'n eisen aan Ajax kun je uiteraard je vragen over stellen. Ik vond en vind het ook nu nog niet de juiste stap.

Maar over zijn mentaliteit als voetballer heb ik nog niemand horen klagen.

Hij heeft het talent om bij Roma te slagen en hij zit gelukkig ook bij een club die dergelijke spelers de tijd geeft om zich te ontwikkelen.
Al blijf ik erbij dat het beter voor z'n ontwikkeling zou zijn geweest als hij nu bij Ajax de nodige vlieguren in de CL zou maken.

19 september 2018 om 14:21

Dat zijn toch wel de uitzonderlijke talenten he. Hazard, de Bruyne en Lukaku speelde allemaal meer dan 70 duels voor de club waar ze zijn doorgebroken.

Ik betwijfel het zelf dat Kluivert de top gaat halen. Zal toch wel speelminuten moeten gaan maken, daarnaast is de keuze voor de Serie A niet de juiste om jezelf goed te ontwikkelen (had zijn vader hem ook kunnen vertellen, gezien zijn verleden)

En daarnaast mentaliteit is the key to success. Hij zal kei hard moeten gaan trainen, misschien toch vriendjes worden met Memphis, kan hij hem even vertellen hoe hij zich bij Lyon heeft ontwikkeld, mede dankzij vele uurtjes in de sportschool.

19 september 2018 om 14:34

Haters zijn de slechtste praters........zo kinderachtige reacties lees ik continue hier op VZ. Die jongen kon een betere stap maken naar een grotere en betere competitie. Hou op met huilen en haten, Kluivert is een van de beste jeugd talenten uit het Ajax fabriek. En heeft een andere keuze gemaakt dan menig in gedachte had. Maar hij zal de belangrijkste speler voor Roma worden maar dat heeft tijd nodig. Italiaanse competitie is nou eenmaal beter en zwaarder dan de Nederlandse dus. Hij heeft 1 a 2 jr daar voor nodig maar dat hij heerlijk kan voetballen weet iedereen en daarom doet het men pijn dat hij weg is. Pak een zakdoekje en hou op met Janken

19 september 2018 om 14:52

Waar mensen onder artikelen van Lozano en Bergwijn reageren met; verstandig dat ze nog niet naar een grotere club gaan, eerst stappen maken, kom je toch anders binnen bij je nieuwe club, etc, zo anders reageren mensen bij Kluivert met ; logisch, hij kan naar een grotere club, meer geld verdienen, grotere competitie, etc.. frappant.. Justin Kluivert, de populairste ex-Ajacied onder de niet Ajacieden..

19 september 2018 om 14:53

@maran er wordt van twee kanten overdreven. Ja geef hem nog even de tijd hij is nog jong. Maar een van de beste talenten uit de Ajax fabriek? Dan is het slecht gesteld met de fabriek. Op basis van wat is Kluivert zo’n supertalent? Het is een prima talent niet meer niet minder..

19 september 2018 om 14:55

Vind het altijd bijzonder hoe mensen, op een haast moreel verheven toon, kunnen beweren dat Kluivert een slechte keus heeft gemaakt. Terwijl men nooit in dezelfde positie is geweest en ook nooit zal komen.

Maar bovenal is het natuurlijk ook vreselijk hypocriet. Want iedereen zou natuurlijk nee zeggen tegen een vervier/vijfvoudiging van je salaris.

19 september 2018 om 15:05

Sowieso is alles een aanname door op nieuwsberichten te reageren. Het is juist dat internet het zo interessant maakt dat een ieder zijn mening kan en mag geven.

19 september 2018 om 15:16

Hij heeft inderdaad talent, maar in Italië zijn de wetten net even anders dan in Nederland. In Nederland mag hij falen en in Italië niet. Dan wordt je keihard afgestraft en op de bank gezet. Je zegt dat hij een of twee jaar heeft zich te bewijzen. Die gedachte vind ik een beetje naïef. Als hij dit jaar niet doorbreekt, wordt weer de portemonnee getrokken voor nieuwe spelers. Zo gaat dat ieder jaar in Italië.

19 september 2018 om 15:44

@ronalddebier

Maar in tegenstelling tot de Engelse clubs en de clubs die gefinancierd worden door staten of miljardairs, heeft Roma die luxe niet. Als zij 20 miljoen voor een speler betalen, moet diegene wel iets toevoegen, zij het nu of in de toekomst.

19 september 2018 om 16:06

"in Nederland mag hij falen en in Italië niet. Dan wordt je keihard afgestraft en op de bank gezet".

Wat een ongelofelijke bullshit dit! Ook bij Ajax wordt je keihard op de bank gezet als je slecht speelt. Kijk maar naar Dijks, Bazoer, El Ghazi etc. Het verschil is alleen dat het niveau bij Ajax wat lager ligt dan bij Roma, dus dat je daarom als talent een grotere kans hebt op een basisplaats, maar ook bij Ajax wordt je gewoon hard op de bank gezet als je minder bent dat je concurrent.

19 september 2018 om 21:37

Maugaza, je hebt het over "zulke eisen" msar je weet kennelijk helema om wat voor eisen het ging. Justin wilde een limiet op de afkoopsom (=meer tekengeld bij een tramsfer). Bij die bedragen is salaris bijzaam. Maar dat weigert Ajax. Terwijl dat een prima manier is om spelers langer te laten blijven. En tja, als Ajax categorisch weigert dan kan de speler niet anders dan vertrekken. Doodzonde. Ajax had ham kunnen behouden en meer aan hem kunnen verdienen

20 september 2018 om 15:46

Bij Ajax zou hij zeker een basisplaats gehad hebben in het overvolle Arena, nu beland hij ergens op de tribune en tegen beter in vol blijft houden dat hij volop aan het leren is. Leren doe je op het veld met heel veel speelminuten en niet als toeschouwer.

19 september 2018 om 23:20

Jajaaaa zodra deze jonge beter en beter gaat worden dn ga je het ook vieren wnt niemand kent u achter deze naampje en zal ook durve te wedden da je zal zegge da jij zoiets nooitt zou doen😂🤣. Vergeet niet dat Patrick Kluivert zn vader is en dat Hij ook zakens zal zeggen om Justin beter te maken ;-) als het niet zo was was hij wel een jaarke bij ajax gebleven ;-) k zeg nie dat ajax slecht is ofz je moet ma eens nagaan hvl sterren er via Ajax zn gekomen je zou flau vallen Ajax is de sterren maker van het voetbal 😂

welke speler van 19 jaar oud kan zich niet verbeteren? spelers zitten vaak pas op hun hoogtepunt rond hun 26e/27e levensjaar

19 september 2018 om 13:54

Ik heb daar wel een leuk voorbeeld van:

Jean-Paul Boetius

19 september 2018 om 13:55

@maugaza

ja, die vind je nu wel goed?

19 september 2018 om 14:00

Ik ook Adam Maher. Die was op zn 17e beter dan nu op zn 25e.

19 september 2018 om 14:00

Nee, hij was juist goed toen hij 19 jaar oud, toen naar het buitenland gegaan en de terugkeer bij Feyenoord liep uit op een fiasco.

19 september 2018 om 14:05

@maugaza

voor dat hij naar het buitenland ging bij Feyenoord stagneerde hij al in zijn ontwikkeling. hij is toen naar Basel gegaan omdat Rutte hem niet meer opstelde. die vond hem te voorspelbaar omdat hij als linksbuiten alleen maar naar binnen kwam en zich steeds vastliep op de eerste de beste verdediger die hij tegen kwam

19 september 2018 om 15:47

Boetius is 1 van de vele voorbeelden waarin een jonge speler wordt gehyped door een paar onbevangen wedstrijden. Die jongen ging de eerste keer bij Feyenoord al weg als bankzitter. Er is een wezenlijk verschil tussen een daadwerkelijk talent of een gemaakt talent (met name door de media en de waan van de dag).

Hij moet wel snel scoren want je word daar wel afgerekend op je doelpunten.

19 september 2018 om 14:02

Dat wordt je overal in het voetbal

Het valt me op hoe zuur mensen reageren op Justin, er vaak als de kippen bijzijn om hem te bashen.

Wel over een paar jaar meejuichen als hij bij Oranje schittert of goals voor Roma maakt...

19 september 2018 om 14:21

@shadowplay

zo gaat dat. Kluivert zit even op de bank en het is einde carriere, Cillisen houd de bank warm bij Barcelona en is zogenaamd uitgegroeid tot een Europese topkeeper op de trainingen daar. Klaassen red het niet onder Koeman en diens opvolger daarna bij Everton en dat lag opeens allemaal aan de trainer terwijl hij daar geen knikker raakte. de kritiek bij veel supporters is vaak erg selectief

Als hij die kwaliteiten echt heeft, komt-ie vanzelf bovendrijven. Ik hoop het van harte, niet in de laatste plaat voor Oranje, maar heb nog niet kunnen ontdekken op basis waarvan hij in de categorie toptalent valt. Hij hoeft natuurlijk geen Mbappé te zijn, maar een Van der Vaart, Sneijder, Robben, maar ook Memphis of zelfs Ola John vond ik op die leeftijd verder.

19 september 2018 om 15:53

Ola John was een jaar ouder dan Kluivert nu is met vergelijkbare cijfers die Kluivert vorig seizoen haalde. Bovendien doet Kluivert het bij Ajax waar het toch moeilijker is dan bij FC Twente.

Maar goed, Ola John is het perfecte voorbeeld van hoe belangrijk het is om op die leeftijd minuten te maken. Dat kan bij Kluivert natuurlijk ook gebeuren, terwijl Kluivert overigens wel degelijk meer talent heeft dan Ola John.

19 september 2018 om 16:27

Dat bedoel ik. Hij moet gewoon wedstrijden spelen en dat gaat hij normaal gesproken maar mondjesmaat doen bij Roma.

Ergens zou je stiekem hopen dat z'n voornaamste concurrent geblesseerd raakt. Waarmee ik niemand een blessure toe wil wensen natuurlijk, maar zoiets zou een perfecte kans voor Kluivert zijn om zich te bewijzen.

Het feit dat Roma zo slecht aan de competitie is begonnen, kan natuurlijk ook een voordeel zijn. Wellicht denkt de coach fuk it, ik gooi de jonkies er een paar potjes in.

19 september 2018 om 17:28

Wat vooral grappig is, is dat men er selectief naar kijkt momenteel. Vorig jaar zouden we blij zijn als een Nederlandse 19-jarige jongen op de bank zou zitten bij een club als AS Roma en toch bijna elke wedstrijd wat minuten maakt.

Jouw kritiek en twijfel is gegrond en ik ben het ook wel met je eens, maar veel kritiek is gebaseerd op onderbuikgevoelens vanwege de manier waarop hij bij Ajax vertrok. Als dat gebeurt, slaat men wel echt erg door.

Wat een gekte en jaloezie richting Justin... Hij is pas 19 uiteindelijk al dan niet bij Roma of andere Europese subtopper gaat ie heus wel slagen... Dat hele Ajax drama was ie wat 18 ofzo? Iedereen maakt fouten

Had anders vanavond CL gespeeld tegen AEK en er al 6 wedstrijden Europees opzitten dit seizoen. Dat is toch veel beter dan op de bank zitten en trainen bij Roma. Snap zijn move nog steeds niet en ben benieuwd of hij nog steeds zo positief over zijn stap.

Neem nu Neres. Die zie ik tussen nu en 2 jaar vertrekken om als basisspeler te worden aangetrokken.

19 september 2018 om 17:25

Dat weet je niet miss zou Ajax Tadic niet gehaald hebben als Kluivert was gebleven en hadden ze met Kluivert het niet gered in de voorronden cl. Tadic is momenteel toch echt nog een veel betere speler dan Kluivert. Ajax is er daarom ook alleen maar op vooruit gegaan denk ik op de korte termijn. Wel met je eens dat het een rare move was van Kluivert.

19 september 2018 om 17:33

Ajax was schijnbaar al maanden in gesprek met Tadic en was dus hoogstwaarschijnlijk sowieso wel gehaald. Als je als Nederlandse club zo'n speler kunt halen, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Ik denk niet dat het Kluivert of Tadic was.

Verder is de stap van Kluivert natuurlijk risicovol, maar we zijn bijvoorbeeld wel erg enthousiast als Fosu-Mensah minuten maakt in de Premier League en ook de naam Zirkzee zie ik de laatste tijd voorbij komen, terwijl die jongen alleen nog maar oefenwedstrijden heeft gespeeld.

Uiteindelijk is Kluivert nog maar 19 jaar en speelt momenteel gemiddeld zo'n 25 minuten per wedstrijd bij AS Roma. Dat is na slechts een halfjaar in de basis bij Ajax niet eens zo verkeerd. Natuurlijk is z'n stap risicovol, maar zolang Kluivert zich ontwikkelt heb ik er wel vertrouwen in.

19 september 2018 om 18:16

Ok, dan was Kluivert miss wel op de bank terecht gekomen bij Ajax. In dat geval maakt z'n move weinig uit van de bank in Amsterdam naar de bank in Rome hèhè.

Mensah speelt wel Bpl, maar wel bij een degradatiekandidaat. Weet niet of dat nou zo gunstig is voor zijn ontwikkeling uiteindelijk. Denk nog steeds dat het gewoon het beste is om een paar jaar bij PSV of Ajax te spelen (feyenoord hopelijk ook weer binnenkort) gezien de wekelijkse druk van het moeten winnen, daar vervolgens een dragende kracht worden, Europees jezelf onderscheiden en een vaste waarde worden bij het Nederlands elftal.

Ik weet het nog niet zo goed bij Kluivert. Mensen roepen altijd dat hij zo snel is maar vind dat wel meevallen (laatst werd hij bij Roma ook weggestuurd 1 op 1 en werd hij eenvoudig bijgehaald). Bergwijn heeft volgens mij een betere versnelling bijvoorbeeld en is ook fysiek een beest / atleet. Vond bij Ajax alleen wel dat Kluivert een betere voorzet had.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren