Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oekraïense politie begeleidt Ajax-fans naar stadion na aanvallen

Laatste update:

Ajax heeft maandag overleg gevoerd met de lokale autoriteiten in Kiev na berichten over aanvallen van groepen Dynamo Kiev-supporters op de daar aanwezige Amsterdamse fans. Verschillende supporters van Ajax maakten maandagavond via social media melding van grote groepen Oekraïense hooligans die in de stad op zoek zouden zijn naar groepjes Nederlandse supporters.

Als gevolg van deze berichten heeft Ajax met de Oekraïense politie afgesproken dat de bezoekende fans zich op een centraal punt bij Palas Ukraine kunnen verzamelen en vervolgens onder begeleiding naar het Olympisch Stadion worden gebracht: “Supporters die hier geen gebruik van maken, worden nogmaals geadviseerd om voorzichtig te doen en vanavond met de taxi naar het stadion te reizen”, adviseert de club verder.

Ajax speelt dinsdagavond de return tegen Dynamo in Kiev. De Amsterdammers waren vorige week dankzij doelpunten van Donny van de Beek, Hakim Ziyech en Dusan Tadic in eigen huis met 3-1 te sterk voor de Oekraïners en hebben aan een gelijkspel of een kleine nederlaag genoeg om de groepsfase van de Champions League te bereiken.

Denk jij dat Ajax de groepsfase van de Champions League gaat bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap zo vreselijk weinig van die hele hooligan-cultuur.. Dat vreselijke barbaarse instinct om maar op elkaar in te meppen omdat iemand anders een verkeerde kleur shirt aan heeft.. Waar zijn we mee bezig jongens? Mensen die afspreken op een “neutraal stuk grond” om eens even lekker te vechten... Ook zoiets.. Dan zeuren mensen over het geld, dat voetbal niet leuk meer is vanwege de hoge transfersommen, dat het allemaal oneerlijk is blablabla. Voor mij, persoonlijk, is er echt geen reet aan om naar een stadion te gaan omdat je altijd het risico loopt om tegen een doorgesnoven kale imbeciel op te lopen die van een ander clubje is of gewoon op zoek is naar problemen..

28 augustus 2018 om 12:11

In Nederland is een stadionbezoek ontzettend veilig, veiliger dan naar de kroeg gaan bijvoorbeeld. In Oost Europa blijft het altijd uitkijken helaas.

28 augustus 2018 om 12:14

Dat ben ik niet met je eens. Vrienden van mij zijn Telstar-supporters en ik ga af en toe met ze mee naar uitwedstrijden. Bij Volendam, Den Bosch en ergens in de achterhoek hebben wij moeten rennen voor ons leven omdat er een stelletje imbecielen bij het station stonden te wachten op supporters van de andere club..

28 augustus 2018 om 12:18

In Nederland is het ontzettend veilig omdat er enorme muren tussen de vakken zitten, er bakken met ME rond het stadion lopen, er verplicht vervoer naar uitwedstrijden gebruikt wordt enz enz.
Zo lang dat allemaal nodig is, blijft het gewoon extreem treurig.
Je moet toch gewoon bij ajax-feyenoord voor de wedstrijd met zn allen een biertje kunnen drinken rond de arena.
En een ajax fan uit sliedrecht moet toch gewoon rechtstreeks naar de kuip kunnen ipv eerst naar amsterdam om daar in een bus/trein te stappen.

28 augustus 2018 om 12:22

Het is verschrikkelijk in Nederland. We hebben maar één echte klassieker en die spelen we zonder uitsupporters. Bij de Johan Cruijff schaal kreeg een verstandelijk gehandicapte jongen klappen want hij had een verkeerd shirt aan en werden kinderen verzocht hun shirt uit te doen in een mixed vak.

Er zijn bus/combi regelingen nodig en enorm veel stewards en politieagenten om alles rustig te houden.

Nee in Nederland is het echt totaal mis, maar er is zoveel beveiliging dat er weinig incidenten plaatsvinden, wat ontiegelijk veel geld kost.

Ik ben in Amerika naar het honkbal geweest, daar zie je echt geen ruzie op de tribunes hoor en heb je bij een tenniswedstrijd ooit mensen zien vechten. De agressie in het voetbal is zo groot dat het voor veel mensen echt niet meer leuk is om nog naar het stadion te gaan.

28 augustus 2018 om 12:30

Dat zijn incidenten die breed worden uitgemeten in de media omdat ze clicks genereren. Het voetbalgeweld in Nederland is vele malen minder dan vroeger en er zijn, gemiddeld gezien, veel meer arrestaties en incidenten tijdens het uitgaan en op festivals.

Het leger aan beveiligers en stewards is soms buitenproportioneel en in veel gevallen niet nodig. Maar hier in het land leven we in een angstcultuur en doet men er alles aan om het voor de supporter onaangenamer te maken om een (uit)wedstrijd te bezoeken. In Duitsland en in Engeland heb je amper combi’s en daar gaat het bijna altijd goed. Dat moet hier ook kunnen.

28 augustus 2018 om 12:43

@FCG-TvhN als je geen onderdeel uit maakt van de stewarding dan moet je bepaalde uitspraken als "Het leger aan beveiligers en stewards is soms buitenproportioneel en in veel gevallen niet nodig. Maar hier in het land leven we in een angstcultuur en doet men er alles aan om het voor de supporter onaangenamer te maken om een (uit)wedstrijd te bezoeken. " niet doen. Enigste reden wat ik me kan voorstellen waardoor jij dit zegt omdat je heel weinig tot niets te horen krijgt wat er daadwerkelijk gebeurd in de stadion. Gelukkig komt niet alles in de nieuws.

28 augustus 2018 om 13:52

Wat een onzin. Ik heb in de Eredivisie alleen al ruim 300 wedstrijden in het stadion bezocht. Van de huidige Eredivisieclubs ben ik alleen niet bij Fortuna geweest. Uit mijn eigen ervaring kan ik vertellen dat er zelden wat noemenswaardigs gebeurt. Heb meer trammelant in het uitgaansleven gezien dan bij het voetbal. Daarnaast spreken de cijfers ook in mijn voordeel. Het is niet alleen te zien aan het aantal incidenten of arrestaties, ook aan enquêtes onder supporters die vaak gehouden worden. Bijvoorbeeld een onderzoek waar 40.000 seizoens en clubkaarthouders aan hebben deelgenomen. 98% gaf aan zich veilig te voelen in het stadion. Dat zou nooit zo hoog zijn geweest als er elk weekend wat mis gaat, wat sommigen lijken te suggereren maar de cijfers duidelijk tegenspreken. Ruim 75% gaf aan zijn kinderen regelmatig naar het stadion te nemen en niemand brengt voor zijn lol kinderen in een slechte omgeving.

Dat jij, zo te lezen als steward zijnde, dat anders ervaart is vervelend voor je. Maar als jij, bij wijze van, een rookbommetje al als een ernstig incident beschouwd begrijp ik waar je reactie vandaan komt.

28 augustus 2018 om 17:54

Ben jij ooit bij een Duitse wedstrijd geweest? Daar kunnen beide supportersgroepen gewoon netjes bij elkaar zitten. Afgelopen zondag heb ik het zelf nog live meegemaakt tijdens Borussia Dortmund-Red Bull Leipzig. Je zou in principe nog over een hekje kunnen klimmen om even te gaan buurten bij je "rivaal".

28 augustus 2018 om 12:15

Doorgenomen en imbeciel eens maar waarom moet hij nou weer stereotype kaal zijn?

28 augustus 2018 om 17:09

Dat zal zijn eigen ervaring geweest zijn, niet zo muggenziften, hij zegt nergens dat alle imbeciele hooligans kaal zijn.

28 augustus 2018 om 12:52

Oneens. Debielen zijn er overal, maar in stadions gebeuren vrijwel nooit incidenten. Als je naar een doorsnee uitgaansgelegenheid gaat in het weekend heb je veel meer kans op trammelant. Als ze op een afgelegen plek afspreken, prima toch? Ze vechten alleen tegen anderen die daar bewust voor kiezen en zijn verder niemand tot last. Het is niet mijn hobby, maar zo lang niemand er last van heeft is dat toch een prima alternatief?

28 augustus 2018 om 18:24

@ Brinkgeverweg, Dat komt omdat er hekken staan, veel politie ingezet wordt, supporters gescheiden worden en je een clubkaart en vaak een combiticket nodig hebt voor uitwedstrijden. Dat wordt tegenwoordig normaal gevonden, maar ik ging als kleine jongeman in de 80-er jaren met de trein op de bonnevooi naar (uit)wedstrijden.

Stel je eens voor dat we het over bioscoop- of museumbezoek hadden gehad, had je deze maatregelen dan net zo normaal gevonden?

Daarnaast, leven we in de beschaafde samenleving waarin wij niet toestaan dat mensen elkaar doodslaan in afgelegen weilanden.

28 augustus 2018 om 13:47

Helemaal mee eens. Ik ben ooit bij een rugby wedstrijd van Leinster in Dublin geweest die moesten tegen de aartsrivaal. Na de wedstrijd stond je gewoon met zijn alle in de kroeg Guiness te drinken. Waarom kan dit niet bij het voetbal?

Uitschakelen die handel, ben je daar ook mooi van af van dat gerotzooi van die hooligans daar.
Het is toch wel een groot probleem hoor richting dat Oost blok met die georganiseerde vechtgroepen aka hooligans.
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

28 augustus 2018 om 12:34

Waarom wijzen naar Oost blok? Alsof Amsterdammers een goede reputatie hebben vanwege hun buitenlandtrips?

28 augustus 2018 om 13:41

Zeker niet, maar ik heb het over georganiseerde misdadige knokploegen die helaas veelal voorkomen in die contreien.
Nogmaals uitzonderingen daar gelaten.

Wat een waanzin allemaal. Een club met zulke hooligans verdient geen C.L. !! En ja, ik weet dat het bij Ajax ook niet allemaal lieverdjes zijn....

28 augustus 2018 om 12:11

Dan kan je zo'n beetje iedere club gaan uitsluiten van de Champions League.

28 augustus 2018 om 12:33

De complete F side inclusief het oude groepje van 410 bestaat ook uit diezelfde randdebielen. Ajax verdient in dat opzicht de CL zeker niet meer dan Kiev.

28 augustus 2018 om 12:54

Lekker een groep over een kam scheren, ik dacht dat we daar in Nederland niet zo van gediend waren? Of mag het bij supporters wel?

28 augustus 2018 om 14:54

Ik heb jarenlang op de F side gestaan, maar ik verafschuw al dat geweld hoor. Zitten veel idioten daar en in 410, maar niet meer of minder dan bij de gemiddelde club.

We kunnen wel weer mooi denken dat er van alles tegen deze hooligans gedaan moet worden, maar daar ter plekke is het niet zo simpel. Oekraine is niet zo welvarend als Nederland, sommige mensen daar hebben niks te verliezen en leven alleen voor de club. Ben je niet voor Dynamo? Dan ben je een vijand.

De cultuur is totaal anders, het is een ingeslopen kwaad. Mensen die niet zo 'braaf' zijn als een nuchtere Hollander. Bij een conflict trekken ze daar de wapens en geen advocaat. Reizen naar Oekraine is op heel groot eigen risico, dat is allang bekend.

Hopelijk gaan de Ajax supporters daar niet de grote jongen uithangen maar luisteren naar het lokale autoriteiten en club, verzamel op een gewaarborgde plek! Dont be a hero. Levensgevaarlijk.

28 augustus 2018 om 12:22

Ik ben gisteren terug gevlogen uit Kiev. Afgelopen vrijdag was het onafhankelijkheidsdag dus de president was op verschillende plaatsen. Honderden militairen, tanks, helikopters en ander grof geschut. Daarnaast was er vrijdag de parade zelf met duizenden militiaren en extreem veel leger voertuigen.
Dat lijkt me genoeg om de ajax supporters te beschermen :-)

Trouwens vorige week woensdag gewoon daar in de kroeg ajax-kiev gekeken. We konden gewoon juichen zonder dat er ook maar iemand moeilijk over deed.
Verder in de kroegen en clubs ook geen 1 vechtpartij of ander incident mee gemaakt. Ben alleen maar super aardige en open mensen tegen gekomen.

T voetbal trekt gewoon toch weer het uitschot aan, hoe jammer dat ook is.

28 augustus 2018 om 14:04

Precies, vorige week zat ik ook in mijn vaste kroeg Ajax - Kiev te kijken. Komt er een kerel binnen in een Kiev shirt. We hebben de hele avond relaxed met hem staan praten. Echt een super relaxte gast. We hebben hem ook gewoon uitgenodigd om vanavond weer met ons te komen kijken in de kroeg. Het is echt niet allemaal ellende. En nu weet ik wel dat deze gast alleen was en wij met een man of 15. Maar alsnog was het echt wel duidelijk dat dit niet zo'n lompe voetbal hooligan was. Gewoon een relaxte gast die met een biertje in de hand in de kroeg naar zijn cluppie wil kijken.

28 augustus 2018 om 16:34

1 Oekraïener tegen 15 Nederlanders? Ik zou zeggen het spant erom. 😉

28 augustus 2018 om 12:22

Helaas is er onder een behoorlijk deel van het Ajax-uit publiek wel wat "binkie" gedrag. Het is al zo vaak mis gegaan

28 augustus 2018 om 19:45

Jaren teeug, vooraf aan de wedstrijd PSV - Legia Warschau, kwam ik in mijn stamkroeg om in te drinken, zaten daar vijftig Polen in het wit te zuipen, en drie Polen in het zwart; dat waren de leiders. Ze stapten op mij en m'n vrienden af en vroegen of we wilden matten. Wij hebben uiteraard vriendelijk bedankt daarvoor, en als antwoord kregen we gratis bier en wat shotjes en hebben we een uurtje of wat met ze zitten ouwehoeren. Kortom, 'ze' zoeken allen mot met gelijkgestemden, niet met de zogenaamde 'pet&sjaals'

Je kunt ook niet meer normaal een wedstrijdje bezoeken van je club in het buitenland. Misschien zou het verstandiger zijn om clubs uit te sluiten van Europees voetbal als hun hooligans zich zo misdragen. Je benadeelt je eigen club dan ermee en dan worden die mensen wel aangepakt door de echte fans van een club.

Lijkt me toch ook niet prettig om met z'n allen op het plein te staan, wetend dat de hooligans ook weten dat je met z'n allen op dat plein staat... Laten we hopen op een goede begeleiding/bescherming van de Oekraïense politie.

28 augustus 2018 om 12:34

Hopen op een goede begeleiding indd maar heb toch altijd mijn vraagtekens bij de politie in landen als Oekraïne. Niet te vertrouwen wat mij betreft en dus zou ik daar niet met een gerust hart lopen.

28 augustus 2018 om 13:29

Je kan beter met zn alle op 1 plein staan als ik kleine groepjes door de stad heen. Zo'n grote groep wordt niet zo snel aangevallen omdat het vaak gaat om maar een 10-tal idioten die op zoek ik naar kleine groepjes supporters van de tegenstander

28 augustus 2018 om 14:07

Als je met 270 man op dat plein staat dan durven die paar knokploegen echt niet je zomaar aan te vallen. Dan ben je gewoon met te veel. Dit zijn groepjes van 8 of 10 man die de stad af struinen. Waarschijnlijk gaat het bij elkaar om een mannetje of 30 a 40 idioten. Die gaan echt niet 270 man aanvallen.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren