Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘PSV ziet talent tegen opleidingsvergoeding naar Engeland verkassen’

Laatste update:

Ian Maatsen staat op het punt om de overstap naar Chelsea te maken, zo weet Football.London dinsdag te melden. De laatste plooien moeten nog worden gladgestreken alvorens de zestienjarige verdediger zijn handtekening zet onder een contract bij the Blues. Maatsen komt over van PSV, waar hij sinds 2015 in de jeugdopleiding speelde.

In Londen lijkt the next Nathan Aké, zoals Maatsen in Engeland genoemd wordt, aan te gaan sluiten in de Onder-18 van Chelsea. De jeugdinternational speelde afgelopen seizoen in de Onder-17 van PSV. De Eindhovenaren haalden de verdediger in 2015 weg bij Sparta Rotterdam. Maatsen speelde eerder in de jeugdopleiding van Feyenoord.

Maatsen zou het tweede talent zijn dat er voor kiest om Nederland komende zomer te verruilen voor Engeland. Jayden Braaf, die tot dit seizoen bij PSV speelde, leek eerder ook naar Chelsea te verkassen, maar koos uiteindelijk voor een overstap naar Manchester City. Maatsen zou bij Chelsea landgenoten Juan Familio-Castillo en Daishawn Redan, die afgelopen seizoen in de Onder-18 speelden, treffen.

In Engeland vergelijkt men Maatsen met Aké, omdat hij evenals de Oranje-international uit de voeten kan als centrale verdediger, linksback én middenvelder. Daarnaast vertrok Aké ook op zestienjarige leeftijd naar Chelsea, evenals Maatsen nu waarschijnlijk gaat doen.

Update 13 juni 14.12 uur - ‘PSV ziet talent tegen opleidingsvergoeding naar Engeland verkassen’
Ian Maatsen lijkt zijn loopbaan daadwerkelijk voort te gaan zetten bij Chelsea. Het Eindhovens Dagblad meldt woensdagmiddag dat de zestienjarige verdediger PSV inmiddels heeft geïnformeerd over zijn naderende overstap. De Eindhovenaren zouden er nog wel alles aan gedaan hebben om hem aan boord te houden en ook een driejarig contract hebben aangeboden, maar Maatsen heeft anders besloten. De landskampioen ontvangt een opleidingsvergoeding van 110.000 duizend euro voor het talent, dat eerder ook uitkwam voor Sparta Rotterdam en Feyenoord, en deelt mee in eventuele toekomstige transfers.

Snap jij dat deze Ian Maatsen naar Chelsea vertrekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

The next Nathan Ake.. terwijl Nathan Ake zelf 23 jaar oud is. Het moet niet gekker worden met de al die namen zeg.

Van de overstap kijk ik al niet eens meer op, het is tegenwoordig bijna een trend om ze rond deze leeftijd weg te plukken als Chelsea en Manchester City zijnde. Meestal direct van Ajax, PSV of Feyenoord die ze 3 tot 4 jaar daarvoor ze bij de club uit hun regio hebben weggehaald, zoals Sparta. Ik vind het jammer, maar die ontwikkeling lijkt alleen maar toe te nemen.

12 juni 2018 om 11:49

en niet eens een rol van betekenis voor Chelsea heeft gespeeld. Met the next Nahan Ake bedoelen ze dus de volgende jongen die ze voor een flinke winst kunnen verhandelen

12 juni 2018 om 12:23

Inderdaad real8madrid, precies wat ik dacht. Nathan Ake is niet doorgebroken bij Chelsea maar verkocht voor een leuk prijsje. Diep triest eigenlijk, waarom trapt iedereen hier nog met open ogen in? of is het geld zo overheersend dat mensen alleen nog maar op korte termijn kunnen denken? NU succes!

Kan de Uefa hier ook niet eindelijk eens wat op verzinnen, dit maakt voetbal zo kapot

12 juni 2018 om 12:34

Ake is verkocht omdat Chelsea teveel verdedigers had. Dus heeft de leiding hem verkocht met een terugkoopclausule. Conte wilde hem helemaal niet laten gaan. Ake doet het ook naar behoren in de PL. Die komt echt wel bij een topclub weer.

12 juni 2018 om 12:34

Ake, op zijn zeventiende de Europa League gewonnen, international en op zijn leeftijd al enkele seizoenen basisspeler in de Premier League. Grootste aankoop van Bournemouth en speler van het seizoen daar, met een meer dan prima salaris.

Ja, waarom trappen jonge spelers daar nou nog in.

12 juni 2018 om 12:35

Niks triest aan, Ake heeft een goede opleiding en training gehad en is aan een basisplaats in de pl geraakt door Chelsea. En hij verdiende ondertussen nog goed ook. Zie hier niks slechte keuze van hem.

12 juni 2018 om 12:36

Natuurlijk. Stel een limiet in van 5 spelers uitlenen. Chelsea heeft er meer dan 20 op uitleenbasis doorheen heel Europa. Neem dat weg en het heeft voor Chelsea geen nut meer om elke jeugdspeler met ietwat talent weg te kapen. Dan kiezen ze er de 6-7 beste uit waarvan er 5 uitgeleend worden en wordt de rest met rust gelaten.

Overigens wil ik niet zeggen dat het voor de speler in kwestie altijd een slechte keuze is hoor

12 juni 2018 om 12:50

@toss

hoe bedoel je hoeveel spelers trappen hier nog in? Ake is gehaald door Chelsea als mogelijke versterking voor het eerste elftal in de toekomst. uiteindelijk zagen ze dat hij zwaar tekort kwam voor dat niveau en hebben ze hem verkocht aan een club die wel bij zijn niveau past. als hij goed genoeg was had hij nu wel in het eerste van Chelsea gespeeld. kijk maar naar een Christensen die geloof ik ook pas 20 jaar is en in de basis staat

12 juni 2018 om 13:02

Blijft staan dat Aké bij Chelsea wel gewoon geflopt is. En ik kan mij niet voorstellen dat hij er toen hij op 16-jarige leeftijd naar Engeland vertrok aan dacht dat hij 7 jaar later eens lekker bij Bournemouth zijn potjes zou afwerken.

Natuurlijk weet je niet hoe het zou zijn gelopen als hij bij Feyenoord zou zijn gebleven, en hij dan op zijn 22e een overstap zou hebben gemaakt, maar het lijkt mij toch lekkerder om geleidelijk stappen omhoog te maken dan dat je genoodzaakt bent om zo'n stap terug te moeten zetten. Wat dat betreft wel respect hoe Aké daar mee om is gegaan.

12 juni 2018 om 13:09

Of hij had nooit doorgebroken en was nu loodgieter ofzo. Zijn zoveel mogelijkheden. Je slaagt ook niet altijd als je de geleidelijke weg kiest. Dan is financiële vrijheid best een logische keuze toch

12 juni 2018 om 13:25

@valkeakoski - Maar wat is dan 'geflopt'? Er was vanuit Chelsea vertrouwen in Ake, maar omdat hij niet iedere week speelde koos Ake er zelf voor om te vertrekken. Het is niet dat hij door Chelsea te koop is gezet. En door zijn sterke seizoen (speler vh jaar bij Bournemouth) staat hij nog altijd op de radar bij de Engelse (sub)top. Dat hij op zijn 23e al een paar seizoenen Premier League erop heeft zitten is al een mooi doel geweest op zich, en in dat geval ruimschoots behaald. Of dat nu bij Bournemouth of West Ham was.

Tuurlijk had ik hem graag eerst in de Kuip gezien, maar als je vertrekt en je hebt echt talent, dan kom je er wel.

12 juni 2018 om 14:44

Wie droomt er als klein jongetje niet van Bournemouth, voor Ake moet inderdaad een jongensdroom zijn uitgekomen. Wij zijn supertrots op hem.

12 juni 2018 om 20:28

Ik vind het altijd zo grappig om dit soort dingen te lezen.

Veel mensen van hier zouden dus liever in de formule 3 bij een top team rijden in plaats van bij pakweg Sauber in de formule 1, want Sauber is maar een middenmoter of laagvlieger in de formule 1. Daar wil je toch niet bij horen.... Je wil blijkbaar toch liever voor de prijzen in een zwakke en wereldwijd nauwelijks bekeken competitie spelen, dan jezelf meten met de besten in jouw vakgebied.

Ik heb respect voor die gasten die het hoogst haalbare najagen en niet voor de makkelijkste weg kiezen.

12 juni 2018 om 12:44

Dat komt omdat onze wetgeving ons benadeeld tegen de Engelse.
Wij mogen pas contract geven op bepaalde leeftijd dus haalt Engeland ze op die leeftijd weg.

13 juni 2018 om 14:58

Daar tegenover staat wel weet dat een mogelijke brexit dit juist weer veel lastiger kan maken voor Engelse ploegen.

13 juni 2018 om 15:17

Nee, dit klopt niet... clubs kunnen een 16 jarige gewoon een voorcontract laten tekenen ipv een jeugdcontract, want bij laatstgenoemde is het inderdaad zo dat het contract niet 'beschermd' is.

The next nathan Ake? Ake zelf speelt nu bij bournemouth na 15x verhuurd te zijn. Tel uit je winst zeg..

12 juni 2018 om 11:40

En heeft al een goedgevulde bankrekening en is inmiddels basisspeler bij Oranje.

Je kan ook als Klaassen en Veltman tot je 24e bij Ajax blijven. Heb je ook een leuke bankrekening. Maar uiteindelijk zit je nog steeds bij Ajax of je zit op de tribune bij een Engelse subtopper/middelmoter en zijn beide reserve spelers bij Oranje of wordt geeneens meer opgeroepen.

Hetzelfde geldt voor Kongolo. Speelde tot zijn 23e bij Feyenoord en zit nu ook bij een club als Huddersfield Town.

Dus ...

12 juni 2018 om 11:44

Een vergelijking van niks! Die jongens hadden veel minder talent en als Kongolo niet naar Monaco was gegaan had hij ook wel voor een betere club kunnen spelen.

12 juni 2018 om 11:46

Memphisdepay, precies. Als een Klaassen op 16 jarige leeftijd was vertrokken speelde hij misschien nu in de 2e league van Engeland of weer in de ED, je weet t niet

12 juni 2018 om 11:51

Wat een flauwekul. Er is haast geen betere club dan Monaco om als jong talent heen te gaan als je een beetje op niveau wil spelen en tevens kansen wil krijgen

12 juni 2018 om 12:19

Klopt veltman is inderdaad niet zo'n eerlijke vergelijking. Die stond eerder op het punt weggestuurd te worden op 16 jarige leeftijd dan dat ie naar chelsea kon. Achahbar is dan een betere vergelijking. Of Isoufi

12 juni 2018 om 12:26

Dat zal ik zeker niet beweren! Maar Monaco was voor Kongolo misschien iets te hoog gegrepen.

12 juni 2018 om 12:52

Dat is ook geen eerlijke vergelijking. Nederland is wel een goed land om je te ontwikkelen als speler omdat je al vroeg de kans krijgt te spelen op het hoogste niveau. Voor een talent is alleen geld de reden om een overstap te maken. Iemand als Achabar had die overstap kunnen maken en dan had hij inderdaad meer geld gehad maar als die jongen mentaal sterker was geweest dan was het ook onmogelijk geweest dat hij in de jupiler league speelde vorig seizoen. Het is gewoon een keuze tussen wat het best is voor een voetballer of veel geld verdienen. Als je dan mentaal niet sterk genoeg bent is dat je eigen schuld, de enige reden buiten het geld om naar het buitenland te gaan is de angst voor een blessure.

12 juni 2018 om 15:38

Als hij naar een engelse topclub was gegaan dan was ie nog steeds minimaal bij Vitesse terechtgekomen

12 juni 2018 om 11:43

Zoals in de tekst al staat 'volgt hij Ake op' in de zin dat hij op zijn 16e uit Nederland gehaald wordt en dezelfde posities als Ake bespeelt. Een simpele omschrijving van Football.london/media in Engeland om voor het publiek daar aan te geven om wat voor speler het gaat.

Maar afijn; wederom weer zuur dat er een Nederlandse jeugdspeler vertrekt. Het is niet de eerste en nog zeker niet de laatste helaas.

12 juni 2018 om 12:27

Ook niet de laatste deze zomer, twee talenten (een van Ajax en een van Feyenoord) lijken stap over het kanaal ook te (willen) gaan maken. Ook 2 defensieve spelers.

12 juni 2018 om 12:33

Ja, Bogarde (feyenoord) doel je op, toch? Dat lijkt al zo goed als zeker te zijn. Erg zonde weer. Wie van Ajax gaat er waarschijnlijk dan weg?

12 juni 2018 om 12:43

Ja, doelde op Bogarde. Ki-Jana Hoever van Ajax is de andere. Heeft met Man U, Chelsea en recentelijk Arsenal gesproken over contract, Liverpool was meest concreet. Maar clubs haakte af op salariseisen, zodoende lijkt een langer verblijf in Nederland onwaarschijnlijk tenzij hij dat hij gaat stellen. Hoorde van een kennis in Engeland dat zijn management in zou zetten op soortgelijk contract als Redan bij Chelsea kreeg, dat is Hoever simpelweg niet waard voor die clubs, en daar valt iets voor te zeggen.

12 juni 2018 om 11:56

Klaassen zit niet eens op de bank..... Tel uit je winst.... Eerder in een opleiding van een Topclub geeft iets meer garantie in dit geval

Om te verhuren en met winst te verkopen dus. Ake is er financieel niet slechtet op geworden, dus zo slecht is zo een bijnaam is.

Pas 16 jaar en al bij Feyenoord, Sparta en PSV gezeten. Op zich dus niet heel verrassend dat hij alweer verkast bij een beter aanbod. Al maakt dat het niet minder zuur voor PSV natuurlijk.

Ben benieuwd waar deze jongen eindigt. Vast niet in de basis bij een topclub.

12 juni 2018 om 12:40

Ach ja, kijken we naar het Nederlands elftal, dan speelt er momenteel niet 1 meer bij een echte topclub in de basis. Dus ook die duizenden talenten die in Nederland blijven halen het niet.

12 juni 2018 om 12:46

Van Dijk bij Liverpool, Liverpool stond in de finale van de CL. Hetzelfde geldt voor Wijnaldum.

12 juni 2018 om 20:58

Nou, vooruit. Ik doelde meer op absolute topclubs en daar behoort Liverpool niet bij gezien het afgelopen decennium.

Maar je bent het met me eens dat onze top opleidingen in het afgelopen decennium ook bijzonder weinig Nederlandse toppers hebben weten af te leveren?

Voor iedereen de zich afvraagt waarom Belgiã« wel en Nederland geen top elftal heeft; bijna alle Belgische spelers zijn op jonge leeftijd naar het buitenland vertrokken. Mensen die denken dat het beter is voor je ontwikkeling om zo lang mogelijk in Nederland te blijven; jullie zitten er naast

12 juni 2018 om 12:23

Dan moet je voorbeelden geven. Wat is jong, telt Nederland ook als buitenland? En volgens mij gaat het niet om ‘zo lang mogelijk’. Belangrijkste is altijd de kans op speeltijd in een eerste elftal

12 juni 2018 om 12:27

Lukaku 18 jaar naar chelsea, thorgen hazard 19 jaar naar chelsea, de bruyne 21 jaar naar chelsea, courtois 19 jaar naar chelsea, fellaini 20 jaar naar everton, carrasco 17 jaar naar monaco

12 juni 2018 om 12:33

Hazard, Vermaelen, Vertonghen, Aldeweireld, Carasco vertrokken al in de jeugd en jongens als Mertens, Dembele, de Bruyne, Courtois, Lukaku en Batshuayi al voor hun 21e naar het buitenland.

12 juni 2018 om 12:37

Die gasten hebben ook allemaal op die leeftijd een stuk meer kwaliteit dan de spelers van nu. We gaan het zien met een Kluivert en de Ligt die snel zal verhuizen op jonge leeftijd naar clubs met meer weerstand of dat een goede keus is en of ze het trekken. Dat het nu voor Belgie zo gegaan is is leuk maar geloof me dit zal niet jaarlijks zo het geval zijn en deze gouden lichting houdt een keer op en dan is Belgie een heel stuk minder talentvol. Die ups en downs zie je veel bij relatief kleine landen.

12 juni 2018 om 12:40

En bijna de helft van die talenten speelden nog een aantal jaren in Nederland, voor ze de stap naar het 'echte' buitenland (topcompetities) maakten. En enkele spelers als de Bruyne, Courtois, Hazard en Lukaku waren gewoon absolute toptalenten.

12 juni 2018 om 12:42

België heeft nog zat talent; meer als Nederland. De vraag of de Ligt echt net zo een groot talent is als bv een Hakim, zullen we pas zien als ie in een sterke competitie speelt.

12 juni 2018 om 13:02

Haha en dan nota bene 5 spelers noemen die vanuit België naar de eredivisie vertrokken.

12 juni 2018 om 13:06

welke vijf spelers vertrokken vanuit Belgiã« naar de Eredivisie?

12 juni 2018 om 13:13

Vermaelen, Alderweireld, Vertonghen, Mertens en Dembele (uit de huidige Belgische ploeg) vertrokken allemaal naar Nederland. En dan heb je ook nog Nacer Chadli (geen toptalent).

12 juni 2018 om 13:30

@badrmaghrani
Het is wel grappig dat je het over het buitenland hebt maar de eerste 4 spelers waar het over gaat voetbalden om de hoek, Hazard ging naar de jeugdopleiding van Lille, om precies te zijn 3 minuten van de Belgische grens vandaan en ook bekend als Rijssel. Vermaelen, Vertonghen en Aldeweireld hebben hun “buitenland” ervaring opgedaan in de Eredivisie bij Ajax het land waar je je volgens jouw logica niet kan ontwikkelen en dan hebben we Mertens en Dembele ook gerijpt in Nederland waarbij Mertens begonnen is in de eerste divisie bij Agovv dus waar heb je het over.

12 juni 2018 om 13:39

Vermaelen en Dembele vertrokken naar de eredivisie, op jonge leeftijd; naar een betere competitie met meer weerstand. Competitie die toen van een hoger niveau was dan nu het geval is; dus er viel meer te leren. Mertens vertrok van de derde klasse naar de Toto divisie. Aldeweireld en Vertonghen kwam in de jeugdopleiding van Ajax.

12 juni 2018 om 13:41

Wanneer speelden zij in de eredivisie en was de eredivisie toen van hetzelfde niveau als nu?

12 juni 2018 om 13:52

Zo’n groot talent als Ziyech? Die moet het ook nog maar gaan bewijzen

12 juni 2018 om 14:11

Wat heeft Ziyech er mee te maken

12 juni 2018 om 12:29

Onzin. Belgie heeft gewoon een gouden lichting en wij momenteel niet. Daar zijn kleine landen van afhankelijk en dat is in het huidige voetbalklimaat gewoon moeilijk te reguleren. Een aantal spelers in de Belgische selectie heeft zelfs in Nederland "leren voetballen". Totaal geen argument dus.

12 juni 2018 om 12:35

Jij denkt dat het geen argument is, denk dat een hoop kenners het niet met je eens zijn.

12 juni 2018 om 12:37

De nederlandse competitie heeft betere tijden gekend.

12 juni 2018 om 12:39

Precies, Kluivert doet er goed aan om te vertrekken. Net als de Ligt lekker moet vertrekken, anders wordt het gewoon een gevalletje Klaassen.

12 juni 2018 om 12:48

Als je naar de spelers kijkt, zie je dat het totaal willekeurig is. De ene speler heeft drie jaar in de Eredivisie gespeeld, de ander nog geen seizoen. Je zit er dus feitelijk naast. Jongens als Sneijder, Van der Vaart, Van Dijk, De Vrij of Depay hebben er ook allemaal wat jaren Eredivisie op zitten. De ene wat meer dan de ander. Uiteindelijk gaat het om het talent en de mentale weerbaarheid van een speler (mits zo'n speler fit blijft). De echte toptalenten kunnen zich overal onderscheiden, dus ook in de mindere Eredivisie.

12 juni 2018 om 12:53

Toen jongens als Sneijder en van der Vaart in de eredivisie speelden, toen stond PSV nog in de halve finale Champios League. Er was was toen meer weerstand dan nu het geval. Van Dijk is pas goed geworden in het buitenland, aangezien Ajax toen zelfs Mike van der Hoorn hoger in schatte.

12 juni 2018 om 13:57

Ook toen was het succes van Nederlandse clubs zeer incidenteel. Ajax stond vorig jaar in de finale van de Europa League. Dat gaat ook de eerstkomende tijd niet weer gebeuren. Dat is dus geen argument om te bepalen hoe spelers hun carriere moeten opbouwen.

De carrieres van spelers zijn zeer verschillend opgebouwd, dus op basis daarvan heb je het gewoon niet bij het goede eind. Het maakt niet uit of spelers vroeg naar het buitenland gaan of eerst twee of drie jaar in de Eredivisie spelen.

Uiteindelijk gaat het gewoon om de ontwikkeling van talent en de inzet en wil van een speler om te slagen. Natuurlijk zijn er andere factoren, maar uiteindelijk is elke speler anders en daar horen verschillende carriere-planningen bij.

12 juni 2018 om 14:13

Welke toppers zijn er na die generatie nog vertrokken uit de Eredivisie ?

12 juni 2018 om 15:48

Welke spelers na die generatie zijn vroeg naar het buitenland gegaan en zijn nu topspelers? Jongens als Ake of Van Aanholt zijn niet beter dan het alternatief.

12 juni 2018 om 16:03

Nog een hele generatie die nog door moet breken, maar in de eredivisie is men gewoon veel sneller uitgeleerd dan vroeger

12 juni 2018 om 17:05

Tegenwoordig zijn talenten met 18 jaar technisch dan wel uitgeleerd in de Eredivisie, maar het is juist de wisselvalligheid dat er bij jongens als Kluivert uit moet. Kluivert was sowieso nog niet uitgeleerd. Zo indrukwekkend waren z'n cijfers niet. Bovendien vloeien die cijfers voort uit misschien 3-5 goede wedstrijden.

12 juni 2018 om 17:48

Badrmaghrani

Je schrijft: "jij denkt dat het geen argument is, denk dat een hoop kenners het niet met je eens zijn".

Ik zal niet van mezelf zeggen dat ik een kenner ben, maar ik ben het in ieder geval niet met je eens. De aanval van Roma is heel erg druk bezet, waardoor de kans om aan spelen toe te komen, voor Kluivert niet overdreven groot is. Om je als talent te kunnen door ontwikkelen, moet je aan spelen toekomen, anders gaat dat niet lukken. Van Persie is zo een beetje de enige Nederlandse speler die vroeg naar het buitenland is vertrokken en ook daadwerkelijk is geslaagd. De rest is allemaal in de vergetelheid geraakt of op hangende pootjes terug naar NL gekomen. Velen zelfs op een lager niveau. Je gebruikt veel argumenten, maar het zijn allemaal non-argumenten. Omdat ze uitsluitend van toepassing zijn als een speler aan spelen toekomt en laat dat nu juist het grootste argument zijn om niet te vroeg naar het buitenland te vertrekken. Zelfs een groot talent als Memphis heeft door het maken van een verkeerde keuze meer dan een jaar stil gestaan in zijn ontwikkeling.

Wat me opvalt dat het in 90% van de gevallen altijd gaat om de donkere spelers die snel de overstap maken naar het buitenland. Zuur voor PSV maar inherent aan het opleiden. PSV heeft deze speler van Sparta gehaald, en Sparta heeft hem weer ergens anders vandaan. Spelers die van pakweg hun 9de jaar af de hele opleiding bij een profclub doorlopen en daar ook debuteren zijn spaarzaam. Zeker als er qua naam grotere clubs komen is de verleiding meestal erg groot om te gaan. Wat wel kwalijk is, is dat een aantal Engelse clubs gewoon onbeperkt jonge spelers opkoopt om ze vervolgens weer te verhuren en te verkopen. En dat is niks meer dan pure mensenhandel. En dit wordt gewoon toegestaan door de Uefa en Fifa. Het wordt echt een keer tijd dat er een maximum komt aan een totaal aantal contractspelers, maar dat zal wel nooit gebeuren omdat juist deze clubs de macht hebben.

12 juni 2018 om 12:14

Het zijn ook vaak donkere jongens waarin interesse is. Als je naar oranje onder 17 elftallen kijkt is het ergens wel begrijpelijk. Vaak 4/5 van de 18 jongens die wit zijn waaronder 2 keepers. Dat zag je iig in alle 3 de onder 17 elftallen die europees kampioen werden.

12 juni 2018 om 13:44

Het zijn ook vaak de spelers die fysiek het sterkste zijn, maar voetballend niet altijd de beste zijn. Dit is misschien ook wel een reden waarom deze spelers het toch bijna allemaal niet halen in de top.

12 juni 2018 om 14:14

welke blanke Nederlander heeft t afgelopen tijd wel gehaald in de top dan ?

12 juni 2018 om 15:36

In de PL wordt vaak gescout op fysiek. Die scouts worden erop uit gestuurd om de nieuwe vieira te zoeken. Jongens als Klaassen en van de Beek waren vooral door Duitse clubs gewild

12 juni 2018 om 16:32

@atleticofc: Nee dat is niet waar. de donkere en Marokkaanse spelers zijn ook met afstand de meest technisch vaardige spelers.

Sinds de Robben, Van Persie groep heb ik geen blanke Nederlandse talent meer gezien die de bal aan de touwtjes heeft.

12 juni 2018 om 18:59

Van persie is ook niet 100% nederlands. Gedeeltelijk indisch.

veel succes bij Bournemouth dan

12 juni 2018 om 12:36

Bournemouth verdien je meer dan bij Ajax en PSV

12 juni 2018 om 12:38

@badrmaghrani

inderdaad en wie weet red die jongen het wel bij Chelsea maar de nieuwe dit en de nieuwe dat vind ik altijd zo een onzin. geen speler is hetzelfde maar deze jongen word dan bestempeld als de nieuwe Ake, wat niet eens een extreem groot talent is gebleken te zijn dus vanwaar de vergelijking? of deze jongen moet ook een doorsnee talent zijn waar nu al van word verwacht dat hij gaat falen bij Chelsea

12 juni 2018 om 12:43

Ake al gefaald in jouw ogen?

12 juni 2018 om 12:45

Ik haalde het al eerder aan; de reden dat hij met Ake vergeleken wordt is omdat ook deze Maatsen op zijn 16e de overstap naar Engeland maakt en daarnaast ook op dezelfde posities als Ake speelt.

En aangezien 99% in Engeland Maatsen niet kent wordt Ake nu als voorbeeld ('the next' gebruikt, omdat hij in de Premier League en/of in Engeland wel bekend is.

Overigens ontwikkelt Ake zich uitstekend en maakt hij binnen nu en een jaar nog zeker wel weer een stap omhoog. Alsof je op je 22e/23e al bent 'gefaald'..

12 juni 2018 om 12:45

@badrmaghrani

gefaald is een groot word. het is een bruikbare speler voor de middenmoot in een topcompetitie maar geen speler voor een Europese topclub natuurlijk

12 juni 2018 om 12:51

De Bruyne, Lukaku, Salah en Cuadrado slaagde ook niet bij Chelsea.

12 juni 2018 om 12:57

@badrmaghrani

klopt maar die hadden wel meer talent als Ake naar mijn mening. ik vind het zeker geen slechte verdediger maar het is ook niet zo dat ik stijl achterover ben geblazen als ik hem zie spelen. ik zie in die leeftijdscategorie veel betere verdedigers lopen in Europa

12 juni 2018 om 13:02

Tuurlijk, zijn zat betere maar er waren ook zat betere spelers dan Kuyt.

Jaren terug kwamen uit Denemarken hier naartoe. En nu gebeurt het hier vandaan. Ik vind het goed voir Nederland. Dan hebben we straks voir oranje speler met ervaring uit buitenlandse competities

"the next Nathan Aké" ??

Alsof Aké zo een geweldenaar is.. Het slaat echt helemaal nergens op hoe erg die Engelsen de Nederlandse talenten overschatten. Ze vinden die jongens nog beter dan dat die jongens dat zelf vinden. Hilarisch gewoon.

Wel zo ironisch hoe mensen hierop reageren, alle jeugdspelertjes worden gekaapt door de grote clubs en intussen doen clubs als Psv/ajax gewoon hetzelfde hoor maar dan bij clubs als sparta enz...
Ga maar een keer FM spelen als haarlem of sparta, denk je dat je een goeie jeugdspeler hebt en voor je hem een voorcontract kan laten tekenen komt daar PSV of Ajax langs

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren