Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax denkt aan verrassende naam als opvolger van Bosz’

Laatste update:

Ajax moet door het naderende vertrek van Peter Bosz naar Borussia Dortmund op zoek naar een nieuwe trainer en komt in die zoektocht mogelijk in Duitsland uit. Sky meldt namelijk dat Martin Schmidt een heißer Kandidat is om de huidige oefenmeester op te volgen in de Johan Cruijff ArenA.

De naam van de vijftigjarige Schmidt komt redelijk uit de lucht vallen, want als eventuele vervangers van Bosz zijn tot dusver vooral prominenten als Louis van Gaal, Thomas Tuchel, Jaap Stam en Erik ten Hag genoemd. Schmidt was voor het laatst werkzaam bij FSV Mainz; hij liet zijn contract daar in mei met wederzijds goedvinden ontbinden.

De Zwitser ging na zijn spelersloopbaan aan de slag bij achtereenvolgens FC Raron en de beloften van FC Thun en Mainz en sinds februari 2015 was hij de hoofdtrainer van laatstgenoemde club. Schmidt loodste Mainz vorig seizoen naar de zesde plaats en daarmee naar de groepsfase van de Europa League.

FOTOSPECIAL📸 | Mocht Peter Bosz vertrekken bij AFC Ajax, wie moet hem dan opvolgen? Laat het weten in de comments!⬇️

Geplaatst door voetbalzone op zaterdag 3 juni 2017

Zou Martin Schmidt een geschikte trainer voor Ajax zijn, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 juni 2017 om 19:23

Idd haal aub een Nederlandse trainer.

3 juni 2017 om 19:30

Zou Tuchel wel een goede optie vinden als hij haalbaar blijkt, maar hoop natuurlijk dat Bosz gewoon blijft..

3 juni 2017 om 19:40

Alsjeblieft niet zeg. Er is geen een trainer met een zelfde visie als Bosz. Of gaan we weer genoegen nemen met veel balbezit, weinig gevaar en 34 saaie wedstrijden.

3 juni 2017 om 19:41

Tichel lijkt me ook de beste optie. Gevolgd door Roger Schmidt en als 3e Hein Haezebroeck.

3 juni 2017 om 19:46

Tuchel gaat waarschijnlijk naar Southampton

3 juni 2017 om 20:14

Oscar Garcia?

3 juni 2017 om 21:08

Morten Olsen dan? Spreekt goed Nederlands en kent de club en liet vorige keer geen slecht voetbal zien.

3 juni 2017 om 21:41

Zijn die nederlandse trainers zo goed alleen van gaal kan goed trainen en bosz maar wie wilt nou als redelijk nederlandse coach voor ajax trainen en wrm zou ten hag weggaan bij utrecht

3 juni 2017 om 23:45

Jullie mogen v/d Brom wel kopen, dan halen wij Ron Jans wel of een ander

3 juni 2017 om 19:48

Vertrek van Bosz al erg genoeg. Nu ff geen nobody halen, maar een naam die aanspreekt. Dat is ook een belangrijke factor om zoveel mogelijk van deze spelersgroep in Amsterdam te houden.
En wat Bosz betreft? Ik mag toch hopen dat hij zich bedenkt, en niet vertrekt. Met zijn volle verstand een 3-jarig contract getekend, de kans die hij kreeg bij Ajax was al een gewaagde, getuige zijn Feijenoord verleden. En dan na 1 seizoen de pleiterik maken?

3 juni 2017 om 20:28

Tja laten we wel eerlijk wezen, hoe vaak komt er een Europese topclub langs die jou een contract aanbiedt met meerdere miljoenen per jaar plus een behoorlijk transferbudget. Bovendien kun je met BvB beter presteren in de CL en bovendien serieus meedoen om de landstitel.

3 juni 2017 om 20:28

Ron Jan's spreekt aan, houdt van voetballen en niet ingraven en heeft bewezen goed met jongeren te kunnen werken. Dit lijkt me een mooie uitdaging voor beiden

3 juni 2017 om 20:39

Bosz heeft bij Ajax meer kans op prijzen dan bij BVB. Kampioen worden in Duitsland is praktisch onmogelijk.

4 juni 2017 om 08:30

@jc63

Clubs gaan ook met hun volle verstand een contract aan met een trainer. En als het ff tegenzit zit worden ze snel ontslagen.
Waarom zou een trainer dan niet snel weer naar een andere club mogen gaan.
k snap Bosz in deze zin zeker wel.
Betere competitie en met meer kans om ver in de Cl te komen.

3 juni 2017 om 19:54

Tuurlijk niet!! Et wordt Keizer of Jonk. En geen Martin Schmidt! Ajax zal de ingeslagen weg blijven bewandelen, en dat gebeurt niet met Martin Schmidt.

3 juni 2017 om 19:58

Houd je hart dan maar vast als ze winter doorschuiven naar jong Ajax.

3 juni 2017 om 20:15

Jonk is echt dé droomkandidaat, maar gaat niet nu al terugkeren.

3 juni 2017 om 20:16

Jonk is uitgesloten, die heeft nog nooit een eerste elftal getraind. Hetzelfde geldt voor Keizer, die is er nog lang niet aan toe. Laat die eerst maar eens assistemnt bij het eerste worden.

Het zou mooi zijn als van Gaal wil maar anders gewoon Ten Hag, dat is ook een Guardiola adept.

3 juni 2017 om 20:36

Weet je wie ook nog nooit een eerste elftal had gecoacht voor Ajax 1? Louis van Gaal.

Keizer is overigens wel hoofdcoach geweest bij Cambuur. Kansloos degradatie.

Jonk is vooral uitgesloten omdat hij ruzie heeft met Bergkamp en Overmars.

3 juni 2017 om 21:02

Keizer vind ik nog wat te licht, laat eerst maar wat bij een andere club zien. Jonk zoet zichzelf niet echt als een hoofdtrainer heb ik het idee. Na zijn conflict wordt het ook wel lastig, aangezien de leiding nog steeds hetzelfde is.

3 juni 2017 om 21:38

De Boer had toch ook geen eerste elftal getrained toen ie hoofdcoach werd?

Ik gaf dit aan in het vorige artikel en ik vraag me af of dit wel een slimme keuze van Ajax is. Heeft degradatie net ontlopen. Ik zou het toch eerst proberen bij Roger.

Waarom moeilijk doen? Topkandidaat is v Gaal anders Ten Hag.

3 juni 2017 om 19:24

Alsjeblieft niet. Enige nederlander die mogelijk is met hetzelfde spel als bosz is keizer...

3 juni 2017 om 21:51

Ach er wordt altijd maar geroepen dat Van Gaal zo veel verschilt met Cruijff, maar als je het mij vraagt ben je dan toch iets te veel verblind in de liefde voor Cruijff, die zich gewoon vanaf het moment dat Van Gaal hem in de jaren '90 dreigde te overschaduwen als grote Nederlandse coach enorm lullig naar Van Gaal opstelde en iedereen slikte het maar. Zelfs als het kinderachtig werd. Kan me herinneren dat Cruijff bij Holland Sport zat en een foto van Van Gaal te zien kreeg met de vraag 'met hem kun je niet goed door één deur?' en hij antwoordde: 'tsja, dan moet hij eerst afvallen.' En dan het argument dat Cruijff in de jaren '80 de opleiding van Ajax aanscherpte en Van Gaal daar in de jaren '90 simpelweg de vruchten van plukte met alle talenten, maar het vervolgens in zijn eigen tijd op de schop heeft gegooid en het daarna zogenaamd één grote bak ellende was. Onzin. In de periode na Van Gaal heeft die opleiding namelijk 'gewoon' nog de lichting Van der Vaart, Sneijder, De Jong, Heitinga, Stekelenburg etc afgeleverd Van Gaal voerde het Ajax voetbal tot in de perfectie uit en is de best mogelijke coach die je kunt hebben met jongen talenten zoals Ajax die nu heeft. Dat zullen niet alleen de spelers uit zijn Ajax glorie-jaren beamen, maar ook niet de minstens van Barca (xavi, Iniesta, Puyol) en Bayern (müller, Badstuber, Alaba). Als hij er voor open staat kun je je geen betere coach met de huidige Ajax-groep wensen.

3 juni 2017 om 23:50

23vdv23

Leuk dat je het hebt over de kinderachtigheden van Cruyff maar Van Gaal kon er zelf ook wat van, waarom vertel je dat ook niet even? Oh laat maar, dat ben je waarschijnlijk vergeten

4 juni 2017 om 00:57

Daar worden we constant al aan herinnerd, dus nee die ben ik onmogelijk vergeten, maar ze nog eens benoemen leek me overbodig. Een tegengeluid, zeker in relatie tot het vertekende beeld dat Van Gaal zo enorm verschilt in zijn voetbalopvattingen van Cruijff, vind ik wel broodnodig. Zeker met de invloed die hij op veel grote talenten heeft gehad.

3 juni 2017 om 19:26

Stam is mijn topkandidaat anders jonk maar dat gaat hem niet worxen

3 juni 2017 om 19:27

Stam speelt afgrijselijk voetbal, die moet absoluut geen trainer van Ajax worden

3 juni 2017 om 19:28

Stam? Haal dan De Boer maar terug.

3 juni 2017 om 19:37

Stam niet idd, en in een vorig artikel reageerde ik ook al met de vraag: hoe komen jullie bij jonk? Vraag ik me serieus af, hoofd jeugdopleidingen bij Ajax en verder? De uitstraling en charisma van een doedelzak. Louis zou fantastisch zijn maar dat zie ik niet gebeuren, alhoewel hij misschien wel getriggerd word door het talent van deze groep en de prestatie in Europa, ten Hag mag van mij ook komen, maar verder zou ik het niet goed weten.

3 juni 2017 om 20:01

@Tommy1981 Je vindt Jonk de uitstraling en charisma van een doedelzak hebben, maar Ten Hag van jou komen; die heeft de uitstraling van een hoop mest, tevens etzelfde dialect als een hoop mest. Dus regel maar alvast een doven tolk, zodat de selectie van Ajax em ook begrijpt. Hoop niet dat ie met de tractor komt. Lol.

3 juni 2017 om 20:42

Haha ja maar daar staat wel iemand, een man met een duidelijke visie op voetbal en wijkt daar niet vanaf. Maar jonk? Nee dan hoor ik zelfs liever ten hag praten en dat zegt genoeg.

3 juni 2017 om 19:26

Ten Hag is een goede coach, maar volgens mij totaal niet iemand die het spelletje wil spelen dat bij Ajax graag gezien wordt. V. Gaal natuurlijk altijd ideaal, maar zie het hem niet meer doen. Denk dat Keizer doorschuiven gewoon meest ideaal is.

3 juni 2017 om 20:16

Heeft onder de vleugels van Pep veel geleerd, is tactisch gewoon sterk en zal- denk ik - z'n tactiek aanpassen aan de selectie.

3 juni 2017 om 20:17

Precies, van Gaal is de allerbeste Nederlandse coach die je maar kan krijgen, zeker voor dit jonge Ajax en anders ten Hag, die ziet het spel hetzelfde als guardiola en met het Ajax materiaal kan hij het ook laten zien.

3 juni 2017 om 22:49

v Gaal is dat niet die trainer die door de door Johan opgezette jeugdopleiding de UL en de CL won. Die jeugd opleiding die hij persoonlijk in zijn tijd helemaal kapot heeft gemaakt. Jaren later ook nog even Johan een mes in zijn rug steken. Al jaren beton voetbal met zijn team speelt. Nee laat hem maar lekker zitten. Ten Hag??? op basis van welk voetbal?? Speelt totaal geen voetbal wat wij bij ajax willen zien.

Laten we dan maar hopen dat Bosz het zelf toch allemaal te vroeg vind komen en de ontwikkeling van deze Ajax groep verder wil voort zetten. Ajax heeft hem zelf blijkbaar in gedachten al 3x van de hand gedaan in gedachten en een matige opvolger klaar staan. Mocht Bosz wel vertrekken moet Marcel Keizer gewoon lekker doorgeschoven worden joh.

3 juni 2017 om 19:33

Ach, Bosz moet gewoon lekker gaan joh, dit moet je hem ook gunnen. Zo'n grote club moet hij gewoon pakken, dit gaat anders nooit meer gebeuren aangezien ik niet verwacht dat Ajax het volgend seizoen weer zo goed gaat doen in de EL. Waarom zou je dan Keizer pakken? Een nobody die zo'n grote club in Nederland moet gaan leiden. Wat heeft hij nou echt gepresteerd in het verleden?

3 juni 2017 om 19:43

Lekker boeiend wat iemand in het verleden heeft gepresteerd. Nederland is een opleidingsland, ok wat betreft coaches. Cocu, De Boer & Gio hadden als coach ook nog nooit wat gepresteerd als trainer toen zei direct aan het roer kwamen. Keizer levert als trainer geweldig werk bij jong Ajax en laat zijn elftal fantastisch voetbal spelen. Is verder 1 van de weinigen die de opvatting die afgelopen jaar is ingezet feilloos kan doorzetten. Vandaar gewoon in het diepe gooien en doorschuiven.

3 juni 2017 om 20:11

Natuurlijk maakt het wel wat uit wat iemand heeft gepresteerd. Cocu en van Bronkhorst zijn grote spelers geweest, daar neem je dingen van aan omdat die als speler alles al hebben meegemaakt. Iedere trainer met een papiertje kan jong Ajax laten voetballen met zo'n elftal. Daar is helemaal niks bijzonders aan.

3 juni 2017 om 20:40

De oh zo grote Jaapie Stam bakte er anders he-le-maal niks van met die jonge jongens. Ook een verklaring voor?

3 juni 2017 om 19:37

Als dat het geval was, had (denk ik) Bosz al lang in de media laten weten gewoon bij Ajax te blijven. Denk dat die man wel graag wil gaan.

En mij betreft gaat hij lekker, als dat betekend dat jongens als Tete en Riedewald willen verlengen/blijven en daadwerkelijk een kans krijgen.

3 juni 2017 om 19:41

Ik hou toch echt liever Bosz dan Tete en Riedewald, dat zijn goede spelers, maar ook weer geen absolute toppers en met Bosz zijn we echt de goede richting ingeslagen.

3 juni 2017 om 19:47

Tja, ik heb persoonlijk niet zo'n hoge pet op van Bosz. Typische passant trainer, die snel vertrekt als het ergens anders mooier is. Als hij ons verruild voor Dortmund na slechts 1 jaar, wordt die gedachtegang alleen maar verder beaamt. Heb je niks aan, dan kan je beter voor onze talenten kiezen. Leveren een stuk meer op dan die 3.5 miljoen.

3 juni 2017 om 19:48

Ik heb inderdaad liever de speelstijl en opvatting van afgelopen jaar dan dat spelers als Tete en Riedewald per se moeten blijven.

3 juni 2017 om 19:57

Ik vind het schandalig dat zulke talenten kapot gemaakt worden, die moet je als trainer juist laten bloeien, ala van Gaal.

Er zijn meer trainers die hetzelfde aanvallende spelletje willen spelen. Zijn er meer voetballers beschikbaar met de talent van die jongens? Niet binnen ons budget.

Bosz heeft 2de seizoenshelft met Ajax geweldig gepresteerd, maar ik ga er niet om rouwen mocht hij vertrekken. Ik zie graag een trainer met dezelfde aanvallende intentie, daar niet van.

3 juni 2017 om 20:14

JordyB. Noem maar eens een makkelijk haalbare trainer die dat nu gaat doen dan. Buiten dat: hij heeft talenten als De Ligt, v.d. Beek, Dolberg, Kluivert, Onana laten opbloeien he: hoeveel denk je dat die nu waard zijn dan? De jeugdopleiding van Ajax loopt over van jongens met dat talent of groter.

3 juni 2017 om 20:36

De Ligt was er sowieso wel gekomen, zeker gezien de keuzes die er zijn achterin. Met zulk talent had iedere trainer hem toegevoegd (behalve Cocu wellicht), v/d Beek had al gedebuteerd en had dit seizoen veel meer minuten moeten maken ipv Schone. Dolberg was simpelweg gebrek aan geen spits hebben hoge potentie, zelfde geldt voor Onana. Als opleidinsclub geef je toch vaak eerst zulke jongens de kans. En Kluivert was in feite ook door gebrek aan beter/keuzes op de flanken.

De credits van de ontwikkeling van deze jongens ligt bij Ajax, niet bij Bosz. De credits ligt bij Bosz voor het gunnen van speeltijd, maar zoals ik al zei, bij een club als Ajax zou iedere trainer zulke keuzes gemaakt (moeten) hebben.

Ik heb graag een trainer die net als Bosz, en zijn voorgangers, talent de kans geven, aanvallend voetbal willen spelen, maar ook 1 die talenten als v/d beek en tete boven een Schone en Veltman plaatsen.

Maar hey, ieder zijn eigen mening. We zullen zien hoe dit eindigt. Maar Bosz is wel een typische passant trainer, waar we met bv Frank veel meer zekerheid en vertrouwen voelden.

3 juni 2017 om 21:42

Riedewald is gewoon matig heb altijd idee dat het fout kan gaan bij hem.
Tete is vaak te laat waardoor hij most corrigeren met een spectaculaire sliding vindt beide minder balangrijk dan een goeie trainer.
Hoop eerder dat Bosz blijft tegen beter weten in dan Tete en Riedewald.

3 juni 2017 om 19:39

Die Keizer die bij Cambuur werd ontslagen? Met het materiaal van Jong Ajax zou ieder andere trainer ook tweede worden of wellicht eerste.

3 juni 2017 om 19:44

Jaap Stam werd met hetzelfde materiaal 10de ofzo en verkoos spelers als Clement en Vissie boven Nouri en Van de Beek. Verder speelt Jong Ajax hetzelfde type voetbal als Ajax 1 en met het materiaal van Ajax 1 zou ook iedere trainer 1ste of 2de worden.

3 juni 2017 om 19:52

El fenomeno. Klopt, dat heb je goed bedacht, dat is inderdaad de Keizer die ik bedoel.

3 juni 2017 om 19:59

Keizer had dan ook het hele seizoen beschikking over De Jong en Cerny, Nouri was een jaar verder in zijn ontwikkeling, Cassiera de man van 6 miljoen speelde een half seizoen, toch een verschil met een hoofdklasse speler als Hendriks. Kluivert en Neres kwamen tot twaalf wedstrijden, Tete en Riedewald tot acht wedstrijden, De Ligt speelde er een half seizoen. Totaal niet te vergelijken met het elftal dat Stam had.

3 juni 2017 om 20:23

Cerny en De Jong speelde ook onder Stam bij Jong Ajax. Tete kreeg soms ook minuten in Jong Ajax. Fischer en Serero deden soms mee. Net zoals Van der Hoorn, Van Rhijn, Viervever en Heitinga. Alleen Neres en Cassierra niet. De Ligt en Kluivert waren 16, maar Keizer laat ze wel op hun 17de presteren. Keizer doet het veel beter dan Stam.

3 juni 2017 om 20:26

Bosz liet ze op hun 17e ook debuteren in het eerste, Stam had hun dit seizoen ook laten debuteren. Het elftal wat Keizer momenteel heeft is gewoon vele malen sterker.

3 juni 2017 om 20:31

En daarbij is de aanvallende opvatting van Keizer ook veel sterker dan die van Stam, dat helpt ook wel. Jaapie stond met jong Ajax ook alleen maar te verdedigen.

Keizer dus te licht bevonden?

Vind dit dus niet echt een trainer die ajax kan helpen naar een nog hoger niveau te tillen.
Heeft het aardig gedaan bij mainz maar niet meer dan dat.

3 juni 2017 om 19:28

Ik geloof er pas iets van als er een goede Nederlandse bron komt die dit aan geeft, iedereen (media) roept maar wat. Wat moet Ajax met een trainer die bij Mainz nog niet eens kan presteren?

3 juni 2017 om 19:42

6e worden bij Mainz is geen presteren. Daarnaast is bij Ajax presteren makkelijker dan bij Mainz.

3 juni 2017 om 19:45

Hoho, in zijn eerste seizoen heeft hij het meer als uitstekend gedaan met een 6de plaats. Mainz. Maar ik snap je punt, het lijkt me geen naamdie voor de hand ligt om te verwachten als nieuwe trainer. Dan denk ik eerder aan Roger Schmidt, Tuchel of Vanhaezebrouck als buitenlandse trainer.

Mocht het een Nederlandse trainer worden zal het Keizer (jong Ajax), Ten Hag, Stam of Jans worden gok ik zo.

3 juni 2017 om 19:47

Tuurlijk niet. Clubs als Mainz hebben totaal geen druk. Bij Ajax wordt een kampioenschap verwacht en je moet het eigenlijk ook meer dan goed doe in Europa.

3 juni 2017 om 20:01

Ja natuurlijk, heeft alleen ervaring bij FC Emmen en een jaartje Cambuur waar die werd ontslagen. Verder een jaartje Jong Ajax dat een bizar sterke selectie heeft.

3 juni 2017 om 20:18

Precies, die is er nog lang niet aan toe. Gewoon van Gaal proberen en anders ten Hag.

3 juni 2017 om 21:45

Geen van Gaal AUB die heeft niets met de lijn Cruijff.

3 juni 2017 om 21:46

Ten Hag ook niet trouwens.
Zal lastig zijn een echt goede vervanger te vinden.
Gewoon lekker je poot stijf houden als Ajax zijnde.

oja van gaal zou juist een hele goede zijn voor dit Ajax! anders toch wel proberen met een kluivert/seedorf. maar wie is deze gast dan? Ajax moet niet iemand voor de ploeg brengen waarvan nooit iemand iets heeft gehoord.

Nog nooit van deze trainer gehoord, dus zou ook niet weten of hij een goede vervanger van Bosz zou zijn. Maar ik baal er wel enorm van dat Bosz op het punt staat om Ajax al ba 1 seizoen te verlaten. Afgelopen woensdag was ik nog zo blij met de terugkeer van Huntelaar en dat ben ik ju nog steeds, maar op de een of andere manier zie ik het, nu Bosz lijkt te vertrekken, 'n stuk minder positief in als Ajacied.

Die Tuchel die dus ontslagen is bij Borussia Dortmund, lijkt mij ook wel een goede kandidaat. Weet niet hoeveel salaris hij zou willen en ik weet dat Tuchel ontslagen is, maar hij heeft het hij Dortmund toch wel gewoon vrij goed gedaan en misschien dat hij openstaat voor Ajax.

Anders zie ik graag Ten Hag komen. Van Gaal zou ook een optie voor mij zijn, maar hij zou niet per definitie mijn eerste keuze zijn, ondanks dat hij een geweldige trainer is/was.

Waarom gewoon niet Keizer doorschuiven? Anders Ron Jans de kans geven misschien

Ik zou zeggen: Keizer doorschuiven en dan Kluivert benaderen of hij nu alsnog Jong Ajax wil doen, nu zijn functie bij PSG overbodig geworden is.

Deze naam had ik niet zien aankomen, wel Roger Schmidt.

Overige namen die mogelijke in aanmerking komen zijn :"
- Roger Schmidt (clubloos)
- Tuchel (clubloos)
- Vanhaezebrouck (AA Gent)
- Marcel Keizer (jong Ajax)
- Jaap Stam (reading)
- Ten Hag (FC Utrecht)
- Ron Jans (clubloos)


Namen van trainers die al zo goed als of helemaal gepensioneerd zijn zoals Van Gaal, Olsen, Adriaanse, Rijkaard of Ten Cate zijn amper serieus te nemen. Dat is puur door het verleden wat ze bij Ajax hebben gehad, niet omdat er ze daadwerkelijk voor de hand liggen.

Ik vind het heel moeilijk om nou te zeggen wie Bosz moet opvolgen,vooral omdat ik tot twee dagen terug helemaal niet bezig was met deze vraag. Doodzonde is het wel, weer een nieuwe trainer die aanpassingen moet doorvoeren terwijl het seizoen eind juli begint.

3 juni 2017 om 19:48

Tuchel gaat waarschijnlijk naar Southampton

3 juni 2017 om 20:12

Voorlopig nog een gerucht, bovendien zit Puel er nog terwijl Bosz al praktisch weg is.

Overigens vraag ik me oprecht af wat Tuchel bij Southampton moet ... spelen om plek 7-8 ? Ik denk persoonlijk dat je dan sportief een beter perspectief hebt bij Ajax.

3 juni 2017 om 19:48

Tuchel gaat waarschijnlijk naar Southampton

3 juni 2017 om 20:19

Ik mis ten Hag, die heeft de ervaring en qua filosofie ziet die dicht bij Bosz.

3 juni 2017 om 20:36

Had hem in mijn vorige posts en lijstjes wel genoemd maar was iets te snel met deze reactie. Ik heb hem erbij gezet, van de Nederlandse namen denk ik samen met Keizer de belangrijkste kanidaat. Ik vermoed echter dat Ajax het te vroeg zal vinden om Keizer voor degroep te gooien, dan denk ik dat ze bij Ten Hag uitkomen. De buitenlandse namen vind ik moeilijk in te schatten. Roger Schmidt wees de Knvb ook de deur, Tuchel kan ook alle kanten uit en moet er maar trek in hebben en of Vanhaezebrouck serieus in beeld is vind ik moeilijk in te schatten.

Mijn gedachte is dat ze eerst Tuchel gaan proberen, maar dat die flirt op niks uitloopt. Daarna zullen ze wel bij Roger Schmidt aankloppen en mocht dat niet uitkomen zal Ajax Ten Hag loswekken bij FC Utrecht. Wie de nieuwe trainer ook wordt, hij heeft een stevig verwachtingspatroon om waar te maken.

3 juni 2017 om 20:37

Spalletti heb je ook nog.
Wat een magneet zou hij toch zijn.

Ik vind Jans ongeschikt, heeft geen greintje humor en best lange tenen.
Stam zie ik nog niet zo snel terugkeren en is pas zijn eerste elftal die hij traint.
Ten Hag zou kunnen, maar acht ik nog niet rijp genoeg.

4 juni 2017 om 00:05

@goodold11

Als ik de ;aatste berichten zo lees gaat Spalletti naar Internationale.

Stam zou in een zekere zin onlogisch zijn, hij is net een jaar geleden vertrokken bij Ajax om het vak te leren. Anders was hij waarschijnlijk wel in aanmerking gekomen om De Boer op te volgen, bovendien doet hij het uitstekend bij Reading waar hij goed op zijn plek zit. Ik denk inderdaad dat hij afhaakt als optie (maar uitsluiten doe ik het niet).

Or Marcel Keizer serieus kanidaat is komen we snel genoeg achter. Ik gok persoonlijk dat hij niet bovenaan het lijstje zal staan. Heeft iets meer ervaring als Jaap Stam als trainer, maar toch ook niet heel veel meer. Ron Jans noem ik alleen op omdat hij wel bewezen heeft het vak uitstekend te beheersen, maar ik zie hem niet zo snel naar Ajax gaan en ik zie Ajax ook niet direct bij hem uitkomen. Maar als veel kandidaten afvallen .... wie weet.

Ik zit zelf vooral aan Ten Hag of Roger Schmidt te denken als mogelijke kanidaat. Maar goed, wij hebben er helemaal niks over te zeggen als supporters. Als ze morgen met Seedorf aankomen dan zal ik daar niet blij mee zijn, maar hij krijgt gewoon een eerlijke kans. Peter Bosz had ik ook heel veel twijfels bij, dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Het liet andermaal zien waarom goedwillende supporters als ik zelf totaal ongeschikt zijn om over dat soort aanstellingen te beslissen.

Ik mag aannemen dat ze naar iemand op zoek gaan die in grote lijnen dezelfde visie hanteert als Bosz en Ajax zijnde, want anders kun je weer praktisch van vooraf aan beginnen. Verder vind ik dit vooral knap waardeloos. Enerzijds begrijpelijk mocht Bosz een stap hogerop willen, het is hem gegund, anderzijds heeft hij meermaals aangegeven zich als een vis in het water te voelen in Amsterdam. Dood en doodzonde mocht hij na 1 seizoen alweer vertrekken. En aangezien het nergens ontkracht wordt ga ik er gemakshalve maar vanuit dat dit snel wereldkundig gemaakt zal worden.

Waarom Ron jans niet dat lijkt me super

3 juni 2017 om 20:05

"wij gaan op j*denjacht" van de Brom hoeft zich natuurlijk nooit meer in Amsterdam te vertonen. Dat zullen de fans nooit vergeten en vergeven.

3 juni 2017 om 22:53

Hem wil ik nooit maar ook nooit maar in de Amsterdam zien.

Iemand enig idee wat de visie van deze trainer is en waarom ajax in godsnaam bij hem zou uitkomen ?

Weet bv iemand hoe Mainz voetbalt....verdedigend of aanvallend....al die berichten die hier boven zijn geplaatst gaan over dat ze de trainer niet kennen en dat ze een trainer met een naam willen . En dan zie je weer de bekende namen passeren....maar niet eentje die zich afvraagt hoe Mainz voetbalt.....

Kan mij niet voorstellen dat zo'n Sky bronnen binnen Ajax heeft dat ze met deze naam komen. Als de Nederlandse media met deze naam komen neem ik het pas serieus. Die zijn tenslotte beter ingevoerd bij Ajax en dan vooral de Telegraaf met Michel Verweij.

Als de opvolger maar geen van de Brom wordt. Wat een slechte trainer is dat zeg. Hoop nog steeds dat Bosz blijft, als die slim is doet ie dat ook. Grote kans op succes met de huidige groep. Bij Dortmund blijft ie ook eeuwige tweede.

Roger Schmidt, de man die met Red Bull Salzburg, Ajax niet aan voetballen liet komen door hoog pressie voetbal te spelen.
Won hiermee van Ajax met 3-0 en won ook van het grote FC Bayern met 3-0.

Toen bosz werd aangesteld was hij vrijwel bij voorbaat al ontslagen door iedereen hier op de website dus laten we deze beste man nou niet meteen als amateur bestempelen. Zolang er een coach komt die ajax aanvallen laten spelen zoals onder bosz komt het wel goed. Bij een grote naam heeft iedereen weer fantastische verwachtingen en word het vaak niks.

En deze man staat achter de Ajax filosofie? Lijkt mij dat er toch echt wel betere en meer voor de hand liggende trainers zijn om t stokje over te nemen.

Dan zou ik wellicht als het haalbaar is Roger Schmidt nemen. Die is net als Bosz aanvallend ingesteld en weet wat pressing voetbal is zie maar toen die nog trainer van Redbull Salzburg was en Ajax alle hoeken van het veld liet zien! Maar laten we eerst afwachten, want wellicht blijft Bosz wel!

jammer dat martinez niet beschikbaar is. die is bondscoach van de belgen.

Ten eerste is het onbegrijpelijk dat Ajax Bosz zo makkelijk laat gaan. Het heeft Bosz heel wat tijd gekost om zijn manier van spelen te implementeren, wat veel punten gekost heeft in de eerste wedstrijden van het seizoen, maar uiteindelijk hebben ze wel de vruchten van kunnen plukken door een EL finale te spelen. Je zou zeggen dat je alles aan alles zet om hem te behouden.

Mag hopen voor Ajax dat dit niet serieus is....

Mainz staat niet bekend om zijn aanvallende, mooie voetbal.
2 controleurs als ik mij niet vergis 4-2-3-1

Dan is na 1 jaartje "op de weg terug" met mooi voetbal de filosofie van Cruijff zo weer de prullebak in...

Frank Rijkaard! Wil hij niet? Ajax school en zich bewezen bij Oranje en Barcelona.

3 juni 2017 om 21:37

Met pensioen. Gaat niet meer trainen zei hij nog niet zo lang geleden. Wordt nog een hele kluif voor Ajax als Bosz vertrekt. Bij De Boer wisten ze het eerder en hadden ze genoeg tijd om een lijst met namen op te stellen.

Blind! Een echte Ajax man en zelfs in slechte tijden gesteund door een groep Ajax supporters. Deze man heeft dus veel credits.

Voor mij Van Gaal en anders Laudrup

3 juni 2017 om 22:55

Van Gaal mag de wc's bij ons schoonmaken. Laudrup mag het van mij proberen.

Van gaal ten hag of tuchel

Mainz de ploeg waar ooit eens Tuchel en ene Klopp trainer waren ....dat zijn trainers die toch wel aanvallend en verzorgd voetbal speelden.....
Leuk dat er vermeld wordt in de tekst dat ze vorig seizoen onder Schmidt 6de waren geworden , dit seizoen onder die zelfde Schmidt 15de .......

Neeeeee alsjeblieft niet!
Bovendien is het zeer onprofessioneel van Ajax om Bosz te laten gaan. Contract is contract. Zeker in deze fase. Nice heeft dat beter gedaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren