Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Heitinga mengt zich in Ajax-discussie: ‘Leeftijd is maar een nummer’

Laatste update:

Na het vertrek van Arek Milik bij Ajax wacht de achterban op een vervanger. Gehoopt wordt op een ervaren spits die de Amsterdammers naar een nieuwe landstitel leidt. John Heitiga is echter van mening dat er te zwaar wordt getrokken aan de komst van een ervaren kracht en wijst naar de Nederlandse DJ Martin Garrix en Formule 1-coureur Max Verstappen.

/

“De fans van Ajax wachten in spanning af of er nog versterkingen komen en wanneer”, schrijft de voormalig Ajax-verdediger in zijn persoonlijke blog. “Ik hoor veel dat er ervaring bij moet, dat er oudere spelers moeten worden aangetrokken. Onlangs heb ik echter weer gezien dat leeftijd maar een nummer is.”

Tijdens zijn vakantie ontmoette Heitinga Martin Garrix en Verstappen, twee Nederlanders die op jonge leeftijd grote prestaties neerzetten. “Martin is een wereldster van twintig die niet alleen hit na hit scoort en een complete mensenmenigte plat speelt, maar vooral onder alle omstandigheden zichzelf blijft. Wat een vakman. Na twee dagen in zijn voetsporen te hebben gelopen en de totale gekte om hem heen te hebben gezien, had ik de eer om samen met de zanger Jan Smit naar het circuit van Silverstone te gaan om -ook al zo’n jonkie- Max Verstappen van dichtbij te bekijken. Wat hij als jonge Formule 1-coureur presteert, is fenomenaal.”

Ben jij het eens met John Heitinga?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken....

9 augustus 2016 om 17:18

Hoezo is dat niet te vergelijken? Juist in de Formule 1 zou ervaring belangrijk zijn maar als je echt goed bent hoeft leeftijd niet uit te maken. Dus die vergelijking is niet heel gek.

9 augustus 2016 om 17:28

Ja, maar het gaat hier om ervaring in het team te brengen, de supporters willen niet een elftal vol dertigers, maar een enkeling die de talenten ondersteunt. Achter Max zitten heel veel ervaren krachten, en zijn vader begeleidt hem al zijn hele leven. In feite is Max juist het voorbeeld hoe belangrijk de begeleiding van een ervaren iemand is. Hij heeft talent, maar als het mijn zoon was geweest was het op zijn best een matige back geworden in de vierde klasse reserve.

9 augustus 2016 om 17:28

Alleen is de F1 geen teamsport en dj is helemaal geen sport

9 augustus 2016 om 17:32

Tja teamsport is toch een heel ander verhaal... En muziek, haha daar slaat die de plank volledig mis..

9 augustus 2016 om 17:32

Maar waar de vergelijking misgaat is dat zowel Martin Garrix als Verstappen (en vooral Verstappen) hierin dan vergeleken kunnen worden met een speler als Neymar of een jonge Messi. Tuurlijk, als je goed genoeg bent kun je al mee op hoog niveau als je 19 bent. Alleen Ajax wil presteren op Europees niveau en het liefst in de CL. Spelers van 18 of 19 die al goed genoeg zijn om Ajax beter te maken in de CL komen niet naar Ajax. Je ziet Verstappen toch ook niet rijden in een slecht team, en Garrix treedt toch ook niet op op festivals van 100 man. Die gasten zijn daar te goed voor. En 99 vd 100 spelers die Ajax op zon jonge leeftijd beter zouden maken op het niveau waar Ajax naartoe wilt, is niet haalbaar. Dus in die zin gaat de vergelijking niet op vind ik.

9 augustus 2016 om 17:49

Max begon ook bij het 2e team van Redbull en heeft het daar laten zien. Je moet ook niet alles naast elkaar leggen maar alles valt en staat met kwaliteit. Tuurlijk kan ervaring helpen maar dan moet diegene met ervaring ook die specifieke kwaliteiten hebben

9 augustus 2016 om 17:53

@Thamike ja precies en daar was hij na een half jaar weg omdat hij te goed was. Je hebt meer aan iemand als Guardado of Huntelaar die twee jaar belangrijk kunnen zijn dan aan een talent die in een jaar tijd laat zien veel te goed te zijn en dan weg is.

9 augustus 2016 om 17:54

Als jij zegt dat F1 geen teamsport is snap jij volgens mij de F1 niet helemaal.

9 augustus 2016 om 18:05

Oja jij snapt de definitie van teamsport dan niet.. Je raced met drie man in 1 auto? Nee je rijd alleen dus individuele prestaties.. Gewoon niet hetzelfde als basketball, voetbal etc.

9 augustus 2016 om 18:56

Ohja daarom laat Max Daniel passeren in Duitsland zodat ze in het TEAMbelang meer punten halen voor hrt constructeurskampioenschap. Buiten de baan werken ze natuurlijk ook totaal niet samen. De engineers van het team hebben natuurlijk ook geen invloed op de prestaties evenals de mensen langs de kant die tijdens de race alles monitoren en info verschaffen aan de coureurs. Nee heren jullie hebben idd gelijk, de rijder doet alles alleen.

9 augustus 2016 om 19:26

Kennytete

Hoeveel voetballers die teamgenoten zijn/waren hebben ooit niet met elkaar in de clinch gelegen? Teamsport staat of valt niet met interne concurrentie, want elk team heeft interne concurrentie, dat is zo in het voetbal en dat is zo in de F1. Mensen die beweren dat F1 geen teamsport is begrijpen deze sport niet, aangezien er rond de coureur een heel radarwerk van mensen is die een F1 team maken tot de geoliede machine die ze vaak zijn. F1 is echt niet zomaar solo proberen de snelste te zijn, er hangt een enorme organisatie rond zo'n coureur, dat valt nlet te onderschatten en het maakt van deze sport net een teamsport pur sang.

9 augustus 2016 om 19:28

Maar een team in de f1 bestaat vaak niet alleen uit 20 jarigen lijkt mij.

9 augustus 2016 om 19:31

Wat een onzin. Pipootjes als Massa roepen dat , maar echte grootheden als lauda zeggen ook dat de f1 wagens van tegenwoordig skelters zijn waar een kind in kan rijden dus dat bv max helemaal niet te jong en onervaren voor is. daarnaast is voetbal veel meer een teamsport dan f1 en echt totaal niet te vergelijken.

9 augustus 2016 om 19:32

Dankjewel Alexdelpiero10, jij begrijpt het. ManOnTheMoon, zeggen dat ze maar met 1 man in een auto rijden slaat natuurlijk helemaal nergens op als voorbeeld in deze discussie. De auto is enkel het materiaal. Bij voetbal staan ze toch ook niet met 11 man in 1 paar voetbalschoenen. Ik snap de definitie van teamsport prima, lijkt er echter op dat jij er toch wat moeite mee hebt.

9 augustus 2016 om 19:35

Haha Jamey, ik begrijp best dat er een 'team' achter een F1 coureur zit, maar het is geen teamsport. Max rijdt voor eigen gewin en niet voor een ander, simpel zat.

9 augustus 2016 om 19:38

Heitinga is echt een domme jongen. Vergelijking slaat nergens op en die wordt door anderen al uitgelegd waarom.

9 augustus 2016 om 19:42

Daarom rijd max ook voor Team Red Bull. Daarom is Ricciardo zijn teamgenoot. Daarom liet hij in teambelang Ricciardo voor in Duitsland. Blijkt dat er toch gereden wordt voor teambelang, simpel zat.

9 augustus 2016 om 19:58

Manonthemoon

Denk je dat Max Verstappen zelf zijn banden wisselt?
Als Max zijn vleugel aan gort rijdt, repareert hij die dan zelf in de pits, staat zijn vader klaar of doet zijn team dat?
Waarschijnlijk staat Max ook in de pits om net als wij even naast de auto bij te tanken.

Ik vraag me toch echt af of ik definitie van teamsport wel weet.
Maar goed, jij schijnt het te wel weten dus neem a.u.b. even de moeite en wees zo vriendelijk mij de definitie van team sport uit te leggen.

9 augustus 2016 om 22:54

En waarom worden talenten als Verstappen dan niet gelijk wereldkampioen???? Over een paar jaar zie ik het zeker gebeuren, want dan heeft hij buiten zijn talent ervaring opgedaan. Net als bij 98% van de voetballers die hun beste periode hebben tussen 25 en 30 jaar (mix van talent en ervaring)....

9 augustus 2016 om 23:40

@carter
Dan is tennis ook een teamsport in jouw ogen... Google het alsjeblieft even het word over het algemeen een individuele sport genoemd! Dus geen teamsport pffff

Ja, maar Verstappen heeft het grotendeels natuurlijk geleerd door de oudere Verstappen. Er moet gewoon een goede mix zijn tussen ervaring en onbevangenheid.

9 augustus 2016 om 17:40

En Dolberg heeft het van ontelbare trainers, persoonlijke begeleiders en oud wereldtoppers geleerd. Als er iemand op 18 jarige leeftijd klaar is om volwassen te spelen, is het wel Dolberg.

9 augustus 2016 om 17:45

Zozo, de beste man heeft gewoon al 1 wedstrijd gespeeld op hoog niveau! Typisch weer in Nederland. Iemand houdt de bal drie keer hoog en schiet eens tegen het net en het is weer de nieuwe wereldtopper. Laat die jongen nou lekker rustig komen. Hij speelde niet eens geweldig tegen paok en werd elk duel makkelijk afgetroefd of van de bal gezet. Wel voldoende door zijn doelpunt en gevaar maar op het veld was het echt niet heel bijzonder.

Ik ben het wel eens met Heitinga. Als je de kwaliteiten hebt moet je spelen (of rijden). Maar als je geen speler hebt die dezelfde kwaliteiten heeft gaat het steeds verder achteruit.

Iedereen zegt dat het ook voor de jonkies beter is om in de luwte te kunnen groeien. Het is inderdaad slechts een getal.
Maar een hogere leeftijd gaat vaak samen met meer ervaring en ook kwaliteit. Als je een naam binnen haalt ligt niet alle druk op dat jonge talent.
Maar dat snapt iedereen toch wel?

9 augustus 2016 om 19:08

Het is best een complex verhaal als je het hebt over ervaring versus kwaliteit en leiderschap. Echter is het wel duidelijk dat leeftijd niks te maken heeft met kunnen leiden van een jonge ploeg.

De vergelijking van Heitinga is enigszins scheef. Echte wereldtoppers zijn zo getalenteerd dat ze de ervaren mentor niet nodig hebben. Een Neymar, een Messi, een Zlatan, ze gaan allen toch wel hun eigen weg. Wil niet zeggen dat de aanwezigheid van een Xavi of Iniesta niet geholpen heeft, maar ik denk niet dat het cruciaal is geweest.

Ajax moet eens stoppen met de zoektocht naar ervaring. De eerste speler die in zijn eentje een heel jong team rechttrekt en op sleeptouw neemt en dit ook bij Ajax wil doen moet nog geboren worden. Koop 2 a 3 kwalitatief goede spelers, met aanzien of karakter.

Het ontbreken van karakter bij jeugdspelers is meteen het hele euvel van de opleidingsvisie van Ajax. Alle gaten op willen vullen met jonge gasten is niet mogelijk omdat het hen vaak ontbreekt aan een uitgesproken karakter. Dit komt met de jaren, maar die brengen die spelers vaak niet bij Ajax door.

Dit zijn 2 takken van "sport " die individueel is.. en beide zijn natuurtalenten. . Bij Ajax zou extra ervaring +kwaliteit (dus geen westerman) de jonge selectie kunnen sturen en helpen zodat de onervaren spelers beter worden en de druk bij de "grote:' jongens ligt..

Ik ben het deels met hem eens. Meer ervaring betekend meestal natuurlijk ook meer kwaliteit. Verder kunnen ervaren spelers ook andere spelers beter maken door te goed te coachen op het veld. Dan moet je geen Westermann halen want volgens Van Marwijk die met hem gewerkt heeft is dat helemaal geen coachende speler.

Voetbal is heel anders... Bij voetbal heb je meer mensen waarmee je samenwerkt en heb je meerdere competities. Formule 1 is minder samenwerking en met voetbal kunnen de ervaren jonge spelers helpen!

Hierin geef ik Heitinga wel gelijk in hoor. Ajax is Arsenal en Bayern achterna gegaan, en zijn bijna helemaal gezond. Ze doen slim zaken, en geven de jeugd alle kansen (zoals het hoort). Maar ze mogen wel 2 a 3 nieuwe toppers halen voor de fans, als geschenk. Geen Dost, maar een Haller of Traore, stevige verdediger als een Kara Mbodj van Anderlecht en Bailey van Genk, dan heeft Ajax topzaken gedaan. Het Nederlands voetbal is echt op de terugweg, zitten mooie spelers aan te komen en gelukkig maar, ik als Belg zijnde heb Nederland echt gemist op het EK 2016. Nederland hoort er elk tornooi bij te zijn.

Van die hele dj heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegd, maar dat zal wel aan mij liggen. Muziek en sport laten zich maar matig vergelijken, net als teamsporten en individuele sporten. Ajax hoeft niet per se op zoek naar ervaring, spelers als Veltman, Klaassen en Cillessen lopen ook al weer een tijdje mee. Een grote naam die nadrukkelijk het voortouw neemt kan ook weleens averechts werken. Van Hooijdonk en De Guzman bijvoorbeeld, of Van Hooijdonk en Van Persie.

9 augustus 2016 om 17:31

Alleen staat Cillessen wel stil in zijn ontwikkeling, Veltman is beter als rechtsback dan centraal en Klaassen beschikt niet over de creatieve kwaliteiten van een 10. Ervaren spelers die dus tegenvallen bij Ajax terwijl ze eigenlijk de grote leiders zouden moeten zijn.

9 augustus 2016 om 17:38

Wat hebben een eventuele betere positie van Veltman en creativiteit van Klaassen te maken met ervaring en leiderschap? Dirk Kuijt is ook niet het voorbeeld van creativiteit en speelt misschien ook niet altijd op zijn beste plek maar hij heeft wel ervaring en is een leider voor Feyenoord.

Punt dat Baardgrasmus probeert te maken is dat die spelers allemaal redelijk wat Europese en internationale ervaring hebben en ook Gudelj is A-internaltional van zijn land.

9 augustus 2016 om 17:44

Het zijn ervaren spelers die tegenvallen, geen uitstekende voorbeelden voor de jongere spelers.

9 augustus 2016 om 17:50

Ja, maar een Heitinga die het niet kan belopen is dat een inspirerend voorbeeld? Dat is weliswaar het voordeel van Kuijt, zelfs als hij elke bal inlevert is hij qua werkethiek en inzet nog steeds een voorbeeld. Maar dat soort spelers zijn schaars denk ik. Ik zou voor Ajax geen ervaren kracht weten die haalbaar is.

9 augustus 2016 om 17:57

Dat is toch een hele andere discussie? Daarnaast kun je van Klaassen bijvoorbeeld veel zeggen maar niet dat zijn sportieve prestaties tegenvallen....

9 augustus 2016 om 18:11

Dat vind jij, ik vind hem niet zo geschikt als nummer 10 ook al scoort hij af en toe een goal. Ik denk dat Klaassen veel beter tot zijn recht komt op de positie van Bazoer. Daar heeft hij zijn beste wedstrijden gespeeld bij Ajax.

9 augustus 2016 om 18:41

Klaassen is gewoon belangrijk voor Ajax en of hij op een andere positie misschien beter tot zijn recht komt is een compleet andere discussie

9 augustus 2016 om 19:12

Ervaring is een loze term in mijn ogen. Niemand heeft wat aan een medespeler met tientallen interlands als niemand zich er aan kan spiegelen. Aanzien en respect, dat moet een speler meebrengen. Een jongen waar je naar gaat zitten luisteren als pikkie. Westermann, ervaring als water, maar ik geloof niet dat een Riedewald denkt 'joh, ik wil net zo worden als Heiko'.

Jaap Stam, die had dit wel in mijn ogen, net als dat een Sneijder dat zou kunnen brengen. Een Van der Vaart is dan weer een veel te slappe persoonlijkheid om echt een groei te kunnen inspireren. Onlangs stond op deze website een overzicht van de laatste 10 ervaren krachten bij Ajax. Polsen stak er zeer positief boven uit, maar ik vraag me nog steeds af of hij nou zo veel bracht, of dat de rest zo dramatisch was. Mijn conclusie, ervaring is een nietszeggende term.

Ga op zoek naar karakter en laat de kansloze zoektocht naar puur ervaring lekker gaan, zorgt alleen maar voor teleurstellingen.

Ondertussen hebben een aantal Ajacieden voldoende ervaring gekregen. Kijk maar eens naar Klaassen. Dat gezeur ovegr ervaring begint mij de keel uit te hangen. Veel ervaren spelers bij Ajax laten het ook niet zien. Ze moeten gewoon voor kwaliteit gaan en niets anders.

Zonder ervaren spelers worden de jonkies niet beter en laat het nu zo zijn dat ervaren spelers ook vrijwel altijd oudere spelers zijn. Leuk dat hij Max Verstappen noemt maar volgens mij Heeft Max het toch echt van Jos geleerd en die is toch ruim de 30 gepasseerd.

Leeftijd is zeker maar een nummer en daar moet je je niet blind op staren. Maar aan de andere kant is ervaring zeker binnen een teamsport een belangrijke eigenschap. Je hebt spelers nodig die ervaring en slimmigheidjes op anderen over kunnen brengen en bijvoorbeeld weten wanneer een wedstrijd vraagt om rustig aan te doen of juist om druk te zetten. Dat is niet iets dat onlosmakelijk verbonden is met leeftijd maar wanneer je vaker in een bepaalde situatie geweest bent herken je dat makkelijk en is het dus makkelijker om te handelen.

De vergelijking die Heitinga maakt met Verstappen en Garrix gaat wat mij betreft niet echt op omdat het daar om individuele sporters of artiesten gaat en bovendien om uitzonderlijke talenten. Ook die jongens laten zich begeleiden door managers/ouders die ervaring hebben en weten welke valkuilen er zijn.

Overigens heeft Ajax redelijk wat spelers met internationale ervaring dus we moeten het gebrek aan ervaring ook niet groter maken dan het is

Je kunt als jonge ploeg ver komen mits ie bij hun hoofd blijft! Speler zoals Depay kun je vergeten. Je moet de juiste spelers en of opleiden zodat ie bij hun hoofd blijft dan kom je heel ver.

Strootman is in dit geval een goed voorbeeld. Hij gaat overal moeiteloos mee.

Leeftijd is ook maar een nummer, maar dit is teamsport en om als jonge speler een team te dragen.. Daarnaast zijn de prestaties fenomenaal maar ook niet constant.. Om over Martin garrix maar niet te praten, de muziekwereld is echt een hele andere wereld.. Maja Heitinga is dan ook niet 1 van de slimste..

Heitinga vergeet er wel even bij te vertellen dat Max zo goed is geworden door zijn ervaren vader. Zonder zijn vader was hij nooit zo goed geworden.

10 augustus 2016 om 11:30

Sorry maar max kan alleen paar tips krijgen. De rest doet hij zelf dus dat is bullshit. En spelers moeten die tips van de trainers krijgen en de rest zelf doen dus wat jij zegt klopt niet

Ervaring is niet per sé alles, natuurlijk moet er ook gewoon kwaliteit aanwezig zijn.
Jonge spelers kunnen prima zijn, maar er moeten wel leiders op het veld staan. Aan 18 jarige mega-talenten die het in hun broek doen bij het horen van de Champions League-hymne, heb je ook niks. Langs de andere is het niet zo dat een speler met ervaring meteen leiderschap uitstraalt.
Ajax heeft gewoon 1 of 2 leiders nodig, of spelers die de boel op scherp zetten.
Een Jan Vertonghen, een Christian Poulsen, een Nigel de Jong. Zelfs een bikkelende Theo Janssen die alles even bij elkaar vloekt. Ajax mist karakter, talent is er zat. E verder heeft Ajax 1 of 2 spelers nodig waar de jonkies zich aan vast kunnen klampen. 2 spelers die constant een 7 halen.

Wat een onzin dit dit valt niet te vergelijken je hebt hier te maken met team sport waar een meer bij komt kijken dan een dj of formule 1 coureur.

je bent als voetballer altijd op je top op een bepaalde leeftijd dat heeft met je lichaams vorming te maken dat heb je niet als je 16 17 bent het fysiek speelt daar een grote rol in en ervaring van wedstrijden.

Leeftijd is inderdaad maar een getal, echter hebben we momenteel 3 getalenteerde jonge spitsen. Waarom dan een 4e getalenteerde jonge spits halen? Dat heeft weinig nut, Juist nu moet er een spits met ervaring die mee kan voetballen, aan wie de rest zich kan optrekken en ook nog een doelpunt kan maken. Over het algemeen zijn dat geen spelers van 20 jaar.

Op dit moment vind ik dat Davy Klaassen juist degene is die de rol waarover jullie spreken steeds beter invult. Ik vind wel dat hij op tactisch vlak nog wat stappen kan zetten. Wellicht blijft hij mede daarom bij Ajax.

9 augustus 2016 om 18:01

Daarom moet een team ook in balans zijn en heeft bijvoorbeeld Klaassen misschien wel iemand nodig die samen met hem de kar trekt en hem aanvult en ontlast. Hij is weliswaar ervaren en ook wel een aanvoerder maar is ook nog steeds zelf in ontwikkeling. Die extra taken vragen ook wat extra's en kunnen ten koste gaan van zijn eigen ontwikkeling.

Wel een beetje kulverhaal dit, en hij zet zichzelf ook een beetje voor schut

Hij was zelf te oud om nog op niveau mee te draaien bij Ajax en gaat nu verkondigen dat het niet uitmaakt hoe jong je bent

Dolberg dan maar de rest van het jaar in de spits? Ok, dan zijn we klaar, toch?

Ja natuurlijk, als je wereldklasse bent kom je overal mee weg, maar Ajax heeft geen Messi of Ronaldo in aanbouw

Wat hij eigenlijk zegt is dat hij heeft gemerkt dat ervaring op latere leeftijd niet telt en de jonkies net zo goed kunnen zijn... met die mentaliteit heeft hij ook afscheid genomen

Toch wel jammer dat hij het niet heeft kunnen laten zien nog 1 keer voor Ajax

Wat Heitinga hier vergeet is dat leeftijd doet er niet aan toe als het om exceptionele talenten gaat! Bijvoorbeeld Braziliaanse Ronaldo, Messi, Ronaldo etc. Die spelers kom je ook 1 per xoveel jaar tegen. Voor de rest heb je in 99% van de gevallen wel die ervaren spelers nodig.

En waarom worden talenten als Verstappen dan niet gelijk wereldkampioen???? Over een paar jaar zie ik het zeker gebeuren, want dan heeft hij buiten zijn talent ervaring opgedaan. Net als bij 98% van de voetballers die hun beste periode hebben tussen 25 en 30 jaar (mix van talent en ervaring)....

Het klopt we, de 21-jarige van nu komen met veel meer ervaring het veld op dan vroeger toen naar mijn idee de jeugd bij de topclubs minder de kans kreeg. Ondanks dat ik ze niet geweldig vindt, is een memphis depay nog maar 22 en een el ghazi 21. Ik denk als je vergelijking met vroeger gaat maken dan zie je wezenlijke verschillen. Kijk hoe een Rashford zich als 18-jarige profileert. Kijk hoe volwassen een donnarumma van 17 jaar zich opstelt. Tijden veranderen en ik denk dat waar je tegenwoordig pas tussen 25-28 echt top bent, ligt die grens nu wat lager.

Sorry mensen ma f1 is zeker wel een team sport. Als de monteurs de auto niet goed afstellen zoals dd coureur wil dan kan de coureur ook geen prestaties halen dus het is zeker wel een team sport en de trainers moeten de spelers beter maken door veel voorbeelden te laten zien va. wat ze verwachten van zo'n jonge speler. Dat was bij max ook bij redbull eerst waren het een leer proces en nu moet hij het waar maken en die talent heeft hij. Daar staat zijn vader buiten. De tips vn zijn vader zijn niks anders dan van het team

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren