Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

NAC ontsnapt aan puntenaftrek voor opstellen niet-speelgerechtigde speler

Laatste update:

NAC Breda kan opgelucht ademhalen. Robert Maaskant had Milos Zukanovic als invaller in het veld gestuurd tegen PSV, Excelsior en Willem II, maar de aanvaller was vanwege het ontbreken van een tewerkstellingsvergunning niet speelgerechtigd. Er werd gesproken over een mogelijke puntenaftrek voor de degradatiekandidaat, maar NAC komt weg met een geldboete.

De KNVB maakt bekend dat de aanklager een schikkingsvoorstel heeft gestuurd voor een boete van 10.000 euro, waarvan 2.500 euro voorwaardelijk. NAC heeft inmiddels laten weten akkoord te gaan met het schikkingsvoorstel en daarmee is de kous dus af. Nu het tuchtrechtelijke traject is afgerond, neemt het bestuur betaald voetbal binnen afzienbare tijd een beslissing over het gevolg voor de wedstrijden van NAC tegen PSV, Excelsior en Willem II.

De KNVB heeft de drie clubs benaderd met het voorstel om de wedstrijd tegen NAC over te spelen, maar PSV, Excelsior en Willem II hebben reeds laten weten dat zij dit niet zien zitten. Koploper PSV won met 0-2 van NAC; Excelsior en Willem II speelden gelijk tegen de huidige nummer zeventien van de Eredivisie.

NAC Breda had gestraft moeten worden met puntenaftrek

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk, een club uit de jupiler league had zwaar puntaftrek gekregen

25 februari 2015 om 14:10

Inderdaad! De Knvb maakt zichzelf weer eens belachelijk. Doen er alles aan om Dordt uit de Eredivisie te hebben.

25 februari 2015 om 14:37

Och och

25 februari 2015 om 16:11

Dordt hoort ook niet in de Eredivisie thuis.

25 februari 2015 om 18:41

Dordrecht doet zelf wel hun best om te degraderen uit de eredivisie.

25 februari 2015 om 22:11

Dat maakt niet uit voor de straf die NAC had behoren te krijgen.
Voor elke wedstrijd 3 punten aftrek had ik heel normaal gevonden.
Deze "straf" slaat helemaal nergens op.

26 februari 2015 om 01:14

Sla nergens op psv stelde ook een speler op die niet speelgerechtigd was.
En werden zonder pardon uit de beker gegooid.
En nu krijg nac alleen maar een geld boeten

Competitievervalsing moet bestraft worden met puntenaftrek! Die geldboete doet ze niks.

25 februari 2015 om 13:26

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. NAC heeft nogal wat geldproblemen dus deze boete is nogal een slok op een borrel. Als de knvb het slom had aangepakt, dan hadden ze NAC niet in een financieel nog slechtere toestand gebracht, maar gewoon 3 punten aftrek moeten geven. Dan krijgt de club het niet NOG zwaarder op financieel gebied waardoor de toekomst ieta zekerder is en heb je ze toch geatraft voor deze oliedomme actie

25 februari 2015 om 13:29

Natuurlijk spreek je voor eigen parochie als GAE-fan. Knvb ging zelf ook niet vrijuit in deze, bovendien heeft NAC maatregelen getroffen door het wegsturen van de verantwoordelijke Td.

Dat puntaftrek alleen plaatsvind in de eerste divisie en amateurvoetbal is natuurlijk niet waar. NAC is al vaker met -1 aan de competitie begonnen.

25 februari 2015 om 13:37

Volgens mij is rutjes zelf vertrokken hoor... Verder had NAC puntenaftrek moeten krijgen. Andere clubs met meer geld nemen die 10000 voor lief als ze een transfer hebben gemaakt.

25 februari 2015 om 14:27

Hou toch op man. Die boete die ze krijgen stelt geen ruk voor. Dat is geen reden. Al had NAC gewoon drie punten in mindering moeten krijgen.

25 februari 2015 om 22:12

natuurlijk kan een geldboete ook zwaar zijn maar een geldboete van 7.500 (want de rest is voorwaardelijk) daar lacht zelfs NAC om.

25 februari 2015 om 20:12

Stillems en Deventer, Graag eerst even weten wat er speelt en dan oordelen. Overigens heeft NAC de 3 wedstrijden slechts 2 punten gehaald. Van mij mag het over gespeeld worden hoor! Maar Psv, W2 en Excelsior zijn hier niet op in gegaan. ZIj hebben de uitnodiging gekregen of zij dat wilden.

25 februari 2015 om 20:32

Nakker,

De wedstrijden overspelen is sowieso geen optie, want na die wedstrijden zijn er nog versterkingen gehaald door Nak.
Volgens de reglementen is dit een zware overtreding van de spelregels, dus dat betekent puntenaftrek en dat zouden er minimaal 2 moeten zijn

25 februari 2015 om 21:08

Kruik,

Lees mijn onderste tekst eens, en dan ben ik benieuwd naar je oordeel. Niet alles in het leven is zwart, niet alles is wit. Ken je de zaak, zou jij objectief anders kunnen oordelen.

Een domme actie van maaskant. Al trainer hoor je trouwens ook gewoon ingelicht te worden, maar daar mag je jezelf ook wel in verdiepen. Ik had 3 punten aftrek rechtvaardig gevonden.

25 februari 2015 om 14:08

Ik ook

En in het amateurvoetbal wordt dit zwaar bestraft. Welkom bij de KNVB.

Wellicht omdat de Knvb in deze zaak ook zelf niet helemaal vrijuit ging.....

25 februari 2015 om 13:36

Ben het met je eens Patrick. De KNVB zat er bovenop bij elke transfer/aankoop en elke financiële actie. Zij hadden het ook kunnen/moeten zien. Neemt niet weg dat NAC natuurlijk zulke zaken moet weten. Ik had puntaftrek verwacht. Ook als Naccer

De Knvb heeft zelf aangegeven dat hij speelgerechtigd was. Bovendien heeft hij amper invloed gehad op de wedstrijden.

Wat mij betreft dus een terechte straf een boete.
Wanneer hij de winnende zou maken of assists zou geven had ik me een puntenaftrek kunnen voorstellen.

25 februari 2015 om 13:35

Als de KNVB daadwerkelijk zelf heeft aangegeven dat hij speelgerechtig was dan vind ik dat NAC helemaal geen boete hoort te krijgen. Maar de KNVV zelf op de vingers getikt moet worden. Zelfde als een leraar zegt dat je kauwgum in de klas mag eten en dan jantje de les uit stuurt omdat ie kauwgum in de mond heeft..

25 februari 2015 om 13:39

Nee, dus omdat hij niet scoort hoeft NAC geen puntenaftrek te krijgen? Clubs met meer geld stellen straks gewoon getransfereerde spelers op en nemen die 10000 voor lief. Puntenaftrek was op zijn plaats geweest.

25 februari 2015 om 14:26

Die gozer van Legia Warsaw had ook geen enkele invloed.. Evengoed werd Legia, ondanks een ruime overwinning op Celtic, uit het toernooi gegooid. Althans, de wedstrijd werd omgezet in een 3-0 nederlaag als ik me niet vergis. Schandalig van de knvb. NAC had gewoon punten in mindering moeten krijgen.

25 februari 2015 om 14:38

Ga lekker bij de knvb klagen boys.

25 februari 2015 om 14:47

Dat was een ander soort situatie die "gozer" had nog een schorsing staan. NAC had geen schorsing voor hem, en de Knvb zegt dat hij speelgerechtigd is. Fout van NAC dat ze hem opstellen ivm werkvergunning, maar schuld ligt hier naar mijn mening bij 2 partijen. NAC wordt gestraft maar niet op de meest erge manier. Was echt anders geweest als hij veel invloed had op iedere wedstrijd. Maar deze jongen heeft net 5 min per wedstrijd in het veld gestaan..

25 februari 2015 om 15:38

Nee schuld ligt bij NAC zolang de werkvergunning niet binnen is. Dat de KNVB NAC groen licht geeft omdat ze de gegevens binnen hebben betekent niet dat ze hem mogen opstellen. En of je nou geschorst bent of een paar wedstrijden speelt, het komt op hetzelfde neer.

25 februari 2015 om 16:55

Het komt niet op hetzelfde neer, er zit een compleet ander verhaal achter. Maar daarvan is iedere niet NAC-supporter niet van te overtuigen. Pas wanneer het bij de eigen club gebeurd beginnen mensen het te snappen.

Ik zeg overigens ook dat de schuld wat betreft de werkvergunning bij NAC ligt en dat ze daar terecht voor zijn gestraft. Puntenaftrek was alleen veel te zwaar in dit geval

25 februari 2015 om 18:47

Is toch onlogisch dat als hij 1x scoort je wel punten aftrek zou moeten krijgen en anders niet. Het vergrijp is toch hetzelfde of hij nou van invloed was of niet.

25 februari 2015 om 18:56

Ja er is een foutje gemaakt, als we hadden gewonnen dankzij hem kan ik me voorstellen dat we puntenaftrek zouden krijgen. Deze jongen heeft 15 minuten gespeeld in 3 wedstrijd. Met als resultaat 0,0 invloed op de wedstrijden.

Daarnaast is OOK (want zij gaven aan dat hij mocht spelen) de Knvb in de fout gegaan in dit geval, wat ongetwijfeld zal meespelen in deze zaak.

25 februari 2015 om 19:29

Puntenaftrek was de enige juiste straf voor spelers opstellen die je niet mag opstellen. Heeft er niks mee te maken dat ik geen nac-supporter ben. Maakt toch niet uit of die vent heeft gescoord, er zijn gewoon regels overtreden. Als PSV straks een buitenlander haalt die geweldig kan voetballen, ach laat maar opstellen die 10000 euro boete nemen we voor lief. Nou, gaat makkelijk zo...

Dit had eigenlijk drie keer een 0-3 nederlaag moeten zijn. Ik denk namelijk dat je met een competitie-straf veel meer bereikt dan met een geldboete, zeker in de degradatieproblemen waar NAC bivakeert.

Belachelijk ik denk dat barendrecht nu even naar de knvb gaat bellen

7500 euro boete. Toe maar, dat is zelfs voor een club als NAC een lachertje. Neemt niet weg dat puntenaftrek wel heel erg zwaar zou zijn gezien de minuten en inbreng dat hij heeft gehad.

KNVB maakt zich weer volstrekt belachelijk. PSV word uit de beker gehaald in amateur voetbal worden 10 punten aftrek gegeven. En nu dit volgens mij is volstrekt belachelijk. Maar ja KNVB is net FIFA gewoon machtspositie

Waarom nog regels volgen als je van de knvb alle vrijheid krijgt ze aan de laars te lappen? In categorie 1 toch 9 nieuwe spelers aan mogen trekken en gewoon 3 wedstrijden ontechtmatig voetballen voor een formele fooi van een boete...
Duistere machten moeten NAC inxse eredivisie houden dit jaar lijkt het (ten koste van bv Dordrecht waar ze wel volgens de regels leven)

25 februari 2015 om 13:50

Gezien hoeveel spelers er vertrokken zijn bij NAC in de winterstop? En dat waren spelers met een duur contract. Doe nu niet alsof de selectie met 9 is uitgebreid...

25 februari 2015 om 17:01

Het is kansloos om te vertellen hoe dat kan. Onder ieder topic wordt het uitgelegd maar ze weigeren het te lezen/begrijpen

Echt een schande die lage boete voor Nac. Ik weet nog wat er met Legia gebeurde toen ze een speler 1 minuut mee lieten doen en het al 6-1 stond.. €7.500 boete wat een lachertje!

Boehoehoe! Heerlijke huilreacties!
En dat zullen er waarschijnlijk veel meer worden als wij ons naar een veilige 15e plaats hebben geknokt.

En nu bitchreacties in 3,2,1

25 februari 2015 om 14:13

ik denk dat er maar weinig mensen zijn die iets geven om je clubje :l

25 februari 2015 om 14:18

Dat aantal is dit seizoen inderdaad flink afgenomen (gelijk aan het hebben van symphatie voor een club en de gunfactor)

25 februari 2015 om 15:35

Jamezp aan het spel te zien haalt nac plaats 15 echt niet hoor. Ze hebben geluk dat ze geen puntenaftrek kregen maar zie ze alsnog niet handhaven.

Meten met 2 maten noemen ze dat.

Van mij hoeft niet perse puntaftrek gegeven te worden maar hoe kan de Knvb uitleggen dat in het amateurvoetbal clubs zijn die 10 punten zoals Barendrecht en 6 punten voor LRC Leerdam gegeven worden voor het inzetten van een niet speel gerechtelijke speler en NAC een boete die ze lachend (ja ook Nac) zullen betalen. En waarschijnlijk zullen we met z'n alle nog veel meer voorbeelden uit het amateurvoetbal kunnen bedenken. Dit is echt meten met twee maten.

25 februari 2015 om 14:36

misschien dat ze bij de knvb rekening houden dat je in het amateurvoetbal met een niet-professionele organisatie te maken hebt, en bij (in dit geval) NAC wel. En daarom de strafmaat voor de amateur heel laag leggen, en bij de profs hoog... Ow, wacht, het is net andersom!!!!!

Wat een onzin reacties allemaal hierboven.
Niemand weet hoe het zo ver heeft kunnen komen maar iedereen roept alles.
Met deze uitspraak doet het zich voorkomen alsof Knvb de fout heeft gemaakt en niet Nac.
Er wordt gesuggereerd dat de Knvb afdeling Zuid1 de speler speelgerechtigd geeft verklaard waardoor NAC in mindere mate iets te verwijten valt.
De Knvb moet eens ballen tonen en publiceren waar de fout zit! Ik gok dat het gewoon bij de Knvb zit en dit de gulden middenweg is.

Nou Frank, bel Messi maar op. Die 7500 is natuurlijk een lachertje

Valt alles mee van de Knvb. Kan me nog herinneren dat NAC als enige eredivisieclub een wedstrijd zonder publiek moest spelen omdat er vuurwerk was aangestoken op de tribune. Terwijl dat in menig ander stadion ook gebeurt.

Knvb wat een klasse justitie zeg!!!Barendrecht kreeg zwaar punten aftrek en nu een boete.....dit is een vrijbrief voor elke voetbalclub om niet speelgerechtigde spelers op te blijven stellen!!!

Als ik Dordrecht was spande ik een kort geding aan voor competitie vervalsing en oneerlijke concurrentie!!!

Kan niet waar zijn. In de beker wordt je uitgesloten. Dan moet je de administratie maar op orde hebben. maar dat klopt toch allemaal niet in Breda. Wat een slechte zaak van de KNVB. Nu kan iedereen dit dus doen, en dan kom je er met een boete af. Goed man. Bah.

Den Haag kreeg ook geldboete omdat de wedstrijd 4 min later begon! Pffff gewoon 3 punten aftrek geven

Hahahah Knvb Maffia!!! Barendrecht - 10 pnt voor het opstellen van een niet gerechtigde speler. PSV uit Bekertoernooi gehaald.

FC Dordrecht begroot €2000 teveel bij drank omzet - 1pnt

Nu kan ik natuurlijk niet objectief oordelen maar dit riekt naar vriendjes politiek.

Ben benieuwd hoe men bij Barendrecht hiervan denkt. Zij kregen destijds 6punten in aftrek, een geldboete en werden uit de beker gezet. NAC komt er mee weg met alleen een geldboete. Als ik hun was zou ik ergens een goeie speler huren voor de playoffs wedstrijd. €10k is niets vergeleken met degradatie.

Wat een reacties zeg! NAC blijft erin! En ik weet zeker dat mensen die naar het stadion gaan dat allemaal prachtig vinden. Alleen diegene die met een grote mond vanachter hun pc of telefoontje roepen dat NAC eruit moet zeiken het hardst! Teletekst en waarschijnlijk een goedkope livestream?

25 februari 2015 om 17:00

nou ik zit elke weel in stadion en zou het prachtig vinden dat nac eruit vliegt ,jarenlang wanbeleid dus van mij mogen ze keer op de blaren zitten

25 februari 2015 om 18:51

Qua beleid en voetbal hoort nac ook gewoon te degraderen. Qua supporters en stadion etc niet nee.

Excelsior en Willem II zouden elk 2 puntjes extra moeten krijgen, NAC zou dan weer 2 punten moeten inleveren. En de boete mag ook blijven staan.

Lijkt me wel logisch en voorkom je een hoop narigheid mee.

Wat als straks Excelsior straks een punt te kort komt om de degradatie play-off te vermijden?
Dan mag je gerust zijn dat Excelsior zal procederen.

Idem voor Go Ahead Eagles en Heracles. Als die net een puntje te kort komen tov NAC dan heb je langs die kant ook ellende.

Willem II zou met 2 extra puntjes nog mee doen voor de EL play-off. Ook daar zit je mogelijk met ellende wanneer straks de kaarten niet vallen zoals gewenst.

Om een juridisch hete zomer te vermijden, kunnen we alleen maar hopen dat NAC zal degraderen of toch minstens in de degradatie play-off zal terecht komen.

Gelijke monniken, gelijke kappen! Het zou de Knvb sieren een zwaardere straf uit te spreken ... Niet bij 1 club dit en bij een andere club dat. Feit is dat deze jongen in maar liefst 3 wedstrijden meespeelde..

WE ARE STAYIN' UP!

hahaha huilbaby's hier. Denken allemaal te weten hoe de zaak in elkaar zit. Doei. Wij blijven erin; HUP NAC

25 februari 2015 om 17:11

Nacompetitie wordt anders nog lastig zat voor jullie, vooral met die keeper die jullie momenteel op goal hebben staan. Juich maar niet te vroeg.

25 februari 2015 om 17:21

Wees er maar trots op dat je dankzij een pover Dordrecht niet rechtstreeks degradeert. Jarenlang wanbeleid op alle fronten en spelen om handhaving terwijl je veel meer potentie hebt, ik zou er niet vrolijker van worden. En ik zou al helemaal geen manse uitspraken doen.

25 februari 2015 om 18:52

En jij weet wel precies hoe het in elkaar zit. Ik zou zeggen zet alles hier maar neer dan.

25 februari 2015 om 20:45

juich niet te vroeg....
Puntenstraf kan nog altijd:

NAC Breda heeft een boete van 10.000
euro (e.2.500 voorwaardelijk) gekregen
voor het opstellen van Milos Zukanovic,
die niet speelgerechtigd was.

De Serviër speelde tegen Psv,excelsior
en Willem Ii,maar was niet in het bezit
van een tewerkstellingsvergunning.nac
heeft volgens de aanklager de belangen
van de sectie betaald voetbal en het
voetbal in het algemeen geschonden.

Het bestuur betaald voetbal neemt nog
een beslissing over het gevolg voor de
genoemde wedstrijden.psv,excelsior en
Willem II hebben laten weten het duel
met NAC niet te willen overspelen.

25 februari 2015 om 20:50

En dit staat op de site van de Knvb:
Nu het tuchtrechtelijke traject is afgerond, neemt het bestuur betaald voetbal binnen afzienbare tijd een beslissing over het gevolg voor de genoemde wedstrijden.

Nog ff nagelbijten voor jullie. En hopelijk de verdiende straf van een x aantal punten.

Bizarre beslissing natuurlijk gezien gezien de puntenaftrek bij andere, soortgelijke situaties uit het verleden. Onze intrieste bonf laat weer zien dat er geen touw is vadt te knipen aan het beleid en dat er simpelweg sprake is van willekeur. Als NAC onschuldig is dan hoor je ze vrij te spreken en als NAC schuldig is dan hoort daar puntenaftrek bij. Een boete van een bovenmodaal maandsalaris is een lachertje.

Waarom punten aftrek. Hij heeft in totaal 10 minuten gespeeld en niet gescoord of een bal van de lijn gehaald.

25 februari 2015 om 17:56

Omdat dit niet ter zake doet. Andere clubs zijn voor een vergelijkbaar vergrijp wel gestraft met puntenaftrek.

Dit kan straks voor een hoop ernstige juridische problemen zorgen.

25 februari 2015 om 19:00

Maar bij de andere clubs heeft de Knvb niet aangegeven dat hij mocht spelen. Dit zal ongetwijfeld meespelen in deze zaak. Schuld ligt hier dan ook bij 2 partijen

25 februari 2015 om 19:44

Sallas,

Dat doet er niet zo toe voor de eventuele betrokken clubs die straks misschien een nadeel ondervinden.

Als straks NAC kan voorkomen dat ze in de degradatie play-off zitten ten koste van pakweg Excelsior, Go Ahead Eagles of Heracles, dan geef ik je op een briefje dat die clubs gaan procederen.

Wie schuld heeft is dan niet zo belangrijk. Het gaat er om dat de Knvb duidelijk niet rechtlijnig en niet eenduidig met straffen ligt rond te delen.

DAT zal aangevochten worden.

25 februari 2015 om 21:34

@iedereen komt, graag basseren op feiten. De door jou genoemde clubs, hebben helemaal geen reden om te procederen. Mede door een fout van Knvb had NAC sterke aannames dat speler speelgerechtigd was. Hij heeft niet gescoord. 5 min per wedstrijd gespeeld waar niet werd gewonnen. Ook is er niets veranderd na zijn invallen.

Ik kan me zo kwaad maken om reactie zoals die van jou. Betweters die niet weten hoe het zit. Graag eerst jezelf inlezen voor je gaat roepen.

26 februari 2015 om 03:01

Nacdeclub,

Dat NAC 'onschuldig' is, dat moet trouwens nog blijken. Ook zij worden veronderstelt van het reglement te kennen.

Als NAC onschuldig was, waarom moeten ze dan een boete betalen, slimme jongen?

Het moge duidelijk zijn, dat ze een speler hebben opgesteld, 3 keer zelfs, die niet mocht spelen.

Maar op zich maakt dat niet zoveel uit. Zelfs als de blaam enkel en alleen voor de Knvb zou zijn, dan nog zal er straks stevig geprocedeerd worden wanneer de 'verkeerde' club in slechte papieren komt te zitten.

De 1ste divisie, da's het vagevuur, kost je onnoemelijk veel geld aan inkomsten. De inzet is dus enorm.

Je kan dan wel roepen dat NAC geen enkele schuld heeft, dat hebben Excelsior, Go Ahead Eagles of Heracles nog veel minder. En van hun is het zeker.

Als zij door een fout van de Knvb en/of NAC straks degraderen, dan mag je er vergif op innemen dat ze straks naar de rechtbank zullen trekken. Zou NAC in hun plaats ook doen.

Word jij maar zo kwaad als je wil, wat ik zeg is de logica zelve.

Komt dan nog eens bij dat nog niet is uitgesproken of de ranking blijf zoals ze is. Het bestuur betaald voetbal moet immers nog een beslissing treffen.

26 februari 2015 om 07:21

Eagles en heracles hebben helemaal niets met deze situatie te maken, en zullen er ook helemaal niets aan kunnen doen. Excelsior heeft de mogelijkheid de wedstrijd over te spelen, vanaf gisteren hadden ze 8 dagen om aan te geven of ze daar zin in hebben. Uit eerdere berichten blijkt dat ze daar niet op zitten te wachten. Ook bij Excelsior is het dus niet realistisch als die gaan procederen bij eventuele degradatie.

Klinkt allemaal leuk wat je zegt, maar het slaat kant noch wal

26 februari 2015 om 08:06

Sallas;

Alle ploegen die onderaan staan, zijn betrokken partij. Als er geen puntenaftrek komt, dan kunnen zij degene zijn die in de degradatie play-off terecht komen.

Ik denk niet dat ze dat willen.

Dat Excelsior afziet om de match te herspelen, is hun goed recht. Er aan toegeven zou net willen zeggen dat ze van hun rechten afzien op de beoogde punten.

Daar zijn immers wel precedenten over. Er zijn in het verleden tal van clubs geweest die onterecht een speler hebben opgesteld en wel werden afgestraft met puntenaftrek.

Ik verwacht trouwens wel dat het bestuur betaald voetbal de punten zal herzien. Net om rechtszaken te vermijden.

Misschien zie ik het verkeerd, maar deze uitspraak geldt alleen maar voor het opstellen. De wedstrijden worden nog bekeken, dus kan een punten aftrek als nog.

25 februari 2015 om 18:40

Zo lees ik het ook op NOS teletekst. KNVB moet nog een uitspraak doen over de gevolgen voor de drie desbetreffende wedstrijden.
Dus de KNVB kan alsnog een terechte beslissing nemen, nl. puntenaftrek.

25 februari 2015 om 18:58

Nee, pas vanaf het moment van de uitspraak, die vandaag plaats heeft gevonden, mogen de 3 clubs tegen wie NAC toen speelde aangeven of ze de wedstrijd over willen spelen. Hier hebben ze 8 dagen de tijd voor, maar in eerste instantie leek geen enkele club daar zin in te hebben

25 februari 2015 om 19:36

Er staat ook dat het Bestuur Betaald Voetbal nog een beslissing neemt over de gespeelde wedstrijden. Dat kan nog alle kanten op.

Maar ook ik ga er vanuit dat men de eindstand aanhoudt, maar de straf is werkelijk absurd laag!

Hopelijk gaat dat hele NAC naar de klote!
Altijd maar weer met mazzel net boven de streep eindigen.

25 februari 2015 om 19:20

Al meer dan 100 jaar inderdaad hetzelfde liedje. Dus tijd dat die club ophoudt te bestaan en mensen hun baan verliezen, toeleveranciers een grote klant kwijtraken en daardoor wellicht ook mensen moeten ontslaan. En een supportersschare van ongeveer 25.000 moeten ook maar op zoek gaan naar een andere club. Goed plan want al jaaaaren hetzelfde liedje bij die club door steeds een paar muppets in het bestuur.

25 februari 2015 om 19:54

En dat is een excuus dat NAC nooit mag degraderen?

Ook voor andere clubs is een degradatie een ramp hoor.

25 februari 2015 om 20:44

Prachtige club man. Veel mensen op de tribune en altijd wat te doen. Is toch veel beter dan van die kunstgrasclubs waar nog geen 10.000 man komt kijken.

26 februari 2015 om 03:08

wanny,

Kan allemaal wel zijn. Maar de regels om te degraderen zijn voor iedereen gelijk.

Een 'mooie' club zijn, veel publiek hebben en echt gras bezitten, is geen vrijgeleide om in de ED te kunnen blijven.

18.111 mensen komen er gemiddeld naar NAC dit seizoen, volgens Efs.
Slechts 6 clubs doen het beter. Moet daar nogal een janboel zijn om met die mogelijkheden te zitten waar ze nu staan.

26 februari 2015 om 07:30

Dat een mooie club niet mag degraderen zeg ik niet. Dat is logisch als je sportieve prestaties achterblijven. Maar een club naar de klote wensen omdat er steeds een verkeerd bestuur zit vind ik echt helemaal nergens over gaan. Zoals je ziet heeft een slecht beleid vanzelf invloed op de prestaties.

26 februari 2015 om 08:09

markena,

Ik wens geen enkele club een degradatie toe, ook NAC niet.

Maar ik zou het wel normaal vinden dat NAC straks wat punten kwijt is.

Betrokken clubs willen niet overspelen. Dus willen geen kans op drie punten en extra inkomsten aan entreegelden. Dan is het toch niet zo'n hele grote kwestie lijkt mij.

Teletekst:
NAC Breda heeft een boete van 10.000
euro (e.2.500 voorwaardelijk) gekregen
voor het opstellen van Milos Zukanovic,
die niet speelgerechtigd was.

De Serviër speelde tegen Psv,excelsior
en Willem Ii,maar was niet in het bezit
van een tewerkstellingsvergunning.nac
heeft volgens de aanklager de belangen
van de sectie betaald voetbal en het
voetbal in het algemeen geschonden.

Het bestuur betaald voetbal neemt nog
een beslissing over het gevolg voor de
genoemde wedstrijden.psv,excelsior en
Willem II hebben laten weten het duel
met NAC niet te willen overspelen.

-----------

Dus puntenaftrek nog steeds mogelijk. We gaan het zien.

Ik ben NAC supporter en ik vind het ook vreemd dat hier geen puntenaftrek is gegeven. Er is een fout gemaakt die betrekking heeft op drie wedstrijden. Inderdaad hebben andere clubs in andere (eveneens Nederlandse) competities ook wilde straffen gekregen in de vorm van puntaftrek. Hier is dat niet het geval, ik vind dat op zijn minst opmerkelijk. Deze boete is - als je het naast de sanctie van puntenaftrek legt - inderdaad enorm mild.

Ik zie niet graag dat NAC puntenaftrek zou krijgen, maar ik betwijfel of dit de meest eerlijke beslissing is die genomen had kunnen worden.

Als je weet hoe er gestraft is in andere gevallen, dan weet je al dat hier meer aan de hand is dan alleen NAC dat een niet gerechtigde speler opstelt. Er moet iets gebeurd zijn wat voor NAC als verzachtende omstandigheid wordt aangemerkt.

Dit brengen ze niet naar buiten, want dan lijdt de Knvb gezichtsverlies. En dus kan men ook geen puntenstraf opleggen, want dan stapt NAC naar de rechter en dan wordt het allemaal nog veel meer opgeblazen. En wie weet hoe lang het dan duurt voor er een uitspraak is.

Compromis is een niet al te hoge boete die NAC moet betalen, waarmee het zaakje onder het tapijt wordt gemoffeld.

25 februari 2015 om 20:57

en dat geval moet dordt gae heracles er een zaak van maken dan komt die verzachtende zaak zo na boven

En dit staat op de site van de Knvb:

Nu het tuchtrechtelijke traject is afgerond, neemt het bestuur betaald voetbal binnen afzienbare tijd een beslissing over het gevolg voor de genoemde wedstrijden.

Het is nog niet helemaal gedaan.

Laat ik als echte NAC-fan (en tevens sponsor van de club) vooropstellen dat NAC voor velen van jullie (en terecht) zeer amateuristisch overkomt. Echter als je de club wat langer volgt ligt het echt stukken genuanceerder dan hierboven door een aantal wordt gemeld.

Laat ik ook vooropstellen dat dit niet had mogen/kunnen gebeuren.

Echter lees ik hier zoveel stupide reacties dat ik eerst overwoog niet te reageren. Echter mijn clubliefde zit zo diep, dat ik dit toch graag ga doen. Bij dezen.

NAC heeft ten onrechte een speler opgesteld die al enige tijd bij NAC rondliep. Deze jongen (afkomstig van Rode Ster Belgrado naar ik meen) heeft meegespeeld met het 2e. Hiervoor is hij door de Knvb toestemming voorgekomen.

NAC heeft hierna geconcludeerd, dat hij daardoor ook speelgerechtigd was voor de Eredivisie. Hoewel dit voor velen een logische stap lijkt, had dit m.i. nog niet mogen gebeuren. NAC moet tenslotte zelf te allen tijde zorgen dat zij zelf weten wat de daadwerkelijke status is. Heb je de stukken en de kennis op orde was dit nooit gebeurd. Wat velen hier wel vergeten is dat dergelijke punten niet de gehele club maar soms slechts één persoon toe te rekenen valt. En dat is nu ook het moeilijke van een voetbalclub besturen.

Naar binnen toe een MKB bedrijf en naar buiten toe bij een Corporate partij.

Los van bovenstaande. Hierbij het echte probleem wat heeft gespeeld bij onze club.
NAC is erg geraakt door de crisis. En in de tijd van directeur Theo Mommers is er veel te veel risico genomen. Hij heeft op eigen conto beslissingen genomen. Overigens uit goede bedoelingen. Echter heeft hij veel te veel risico genomen. Deze combinatie hebben NAC bijna richting de afgrond gebracht. Waar vele clubs het heel erg moeilijk hebben gehad in de crisis, ging dit bij NAC nog een stap verder. Alles is nodig geweest om te overleven. Er was geen geld. De club werd uitgehold. Mede daardoor zijn er trainers aangesteld die eigenlijk niet Eredivisiewaardig zijn. Ook is intern overal op bezuinigd.
Al met al was de situatie dusdanig nijpend dat er echt iets moest gebeuren. Een groep van 21 sponsoren heeft de club vorig jaar gezond gemaakt. Zij hebben in ruil voor het wegwerken van de schuld, de aandelen gezamenlijk in handen gekregen. Ook is afscheid genomen van oude directie en TD (j.van As).

Sinds vorig jaar wordt de club weer met stapje opgebouwd. Echter ging dit in de zomer bijna mis doordat de TD besloot zijn oor te veel te leggen naar de trainer van dat moment. (gudelj). Gudelj is een erg goede veldtrainer, een echte Nac'er. Het enige wat hij echt overduidelijk miste, was een sturend karakter. Geen hoofdtrainer. Wel een erg goede veldtrainer bijvoorbeeld.

Waar in de zomer eigenlijk verwacht werd dat dit het jaar zou zijn, dat NAC eindelijk weer financieel gezond zou worden en een overgangsjaar zou spelen, om aankomende zomer echt weer stabiel te kunnen zijn, liep dit anders.

In de winter zijn alle sponsoren benaderd NAC de hand toe te rijken. En ik kan je vertellen, dit is bij NAC niet de eerste keer. Vanuit de sponsors is echt medegedeeld dat de organisatie echt beter moet worden. Ook is in het belang van NAC (ook de liefde van vele sponsoren) vanuit de grotere sponsoren (ik overigens niet) een fiks bedrag bij elkaar gelegd om in de winterstop te versterken. Dit lijkt goed gegaan te zijn. Met name met Marellis, Koch en Demy de Zeeuw zijn er 3 echte versterkingen toegevoegd. Wij hopen met z'n alle dat het niet te laat is. En dat dit voorlopen wel de laatste nasleep is van de hele chaos die NAC achter de rug heeft.

Kost wat kost dient NAC in de ERE te blijven. En vanaf volgend jaar hopelijk meer stabiliteit. Echter zal dit echt afhangen van het beleid dat de club voert. Daar hoort een goede TD bij die alles op orde heeft. Iemand die echt langere termijn visie heeft. Een goede jeugdopleiding. En nog vele andere facetten.

Wij snakken hier als Nac'ers met zijn allen naar. Echter is er de laatste 8 jaar dusdanig veel gebeurd dat veel NAC ers met sterk het gevoel leven. "eerst zien dan geloven"!

DIt alles wilde ik toch even gezegd hebben. Dit toont wellicht aan dat mensen het nieuwe NAC ook wel eens het voordeel van de twijfel mogen geven. Echter weet ik als geen ander. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

HUP Nac!!!

25 februari 2015 om 21:33

Hartstikke mooi stuk van je. Je vergeet alleen dat de Gemeente Breda NAC al tig keer heeft gered en telkens valt NAC weer in de zelfde fouten. Nu ook weer met het opstellen van een speler die niet mag spelen. Fout is fout dus puntenaftrek lijkt mij niet meer dan normaal (bij andere clubs is het zelfde gebeurd)

Misschien moet NAC eens degraderen zodat ze er sterker uitkomen (kijk naar Willemii). Wij (FC Dordrecht) zullen waarschijnlijk wel degraderen, voor ons was/is dit jaar een toetje op een fantastisch vorig seizoen. Echter zullen we alles aangrijpen om erin te blijven en zal een puntenaftrek voor NAC ons goed uitkomen.

Succes verder

25 februari 2015 om 21:41

En jij vergeet er dan bij te zetten dat nagenoeg iedere gemeente de Eredivisieclub in hun stad door de jaren heeft ondersteund. Wat denk je dat een Arena heeft gekost. En wat Eindhoven met de grond van het PSV heeft gedaan. Ook Willem2, Ado zijn aanwijsbaar geholpen. Dit is overigens allemaal niet meer aan de orde. Mede door Europese bemoeienis. Dit geldt overigens niet voor de kleinere gemeenten. Daar heb je een punt. Ik ben hier ook zeker geen voorstander van. Echter is het echt al heel lang geleden dat de gemeente NAC financieel heeft geholpen.

Ik ben overigens helemaal voor (financial)fairplay.

Vergeet jij dan ook niet over het hoofd te zien dat Knvb het toeliet om hem mee te laten spelen met het 2e? Mede dat punt is m.i. cruciaal. Knvb gaat zelf niet vrij uit. Dat heeft er mede voor gezorgd dat NAC geen punten aftrek krijgt. Ik ben overigens van mening dat 1 punt had gekund. Echter wat ik hier lees. 3 x 0-3 verliezen, dat gaat natuurlijk nergens over. Sowieso opmerkelijk dat dit pas na 3 wedstrijden aan het licht is gekomen.

25 februari 2015 om 22:04

De geldstraf is alleen voor het opstellen van de speler. Over de wedstrijden komt nog een oordeel van de Knvb. Zie Knvb Site:
Punten aftrek is nog steeds mogelijk.

site Knvb:
Nu het tuchtrechtelijke traject is afgerond, neemt het bestuur betaald voetbal binnen afzienbare tijd een beslissing over het gevolg voor de genoemde wedstrijden.

Ik ben absoluut voor Financial Fairplay. Wij van FC Dordrecht hebben nog nooit een euro gezien van de gemeente. Maar wij houden ons wel aan: geef niet meer uit dan dat er binnenkomt. Daarom is het zo razend knap dat we zijn gepromoveerd vorig seizoen.

11 april wordt een belangrijk potje. Laat het een sportief potje worden met een verdiende winnaar. :-)

26 februari 2015 om 03:24

Wat maakt dat uit dat één persoon verantwoordelijk is voor het opstellen van een speler die ze niet mochten opstellen?

Geeft ook al aan hoe professioneel ze wel zijn bij NAC dat er geen dubbel check is. Veronderstellen is mooi, maar 1 telefoontje naar de Knvb had zekerheid kunnen brengen.

Hij is opgesteld terwijl het niet mocht. Puntenaftrek, 3 keer verliezen is dus normaal.

Ik verwacht niet anders dat NAC straks 2 punten minder heeft en Excelsior en Willem II elk 2 puntjes extra.

Degraderen is misschien erg, maar het kan voor een club met de mogelijkheden van NAC net heel louterend werken. Kunnen ze aan Tabula rasa doen en eens de eigen organisatie van a tot z oppoetsen.

Groot gelijk dat NAC geen puntenaftrek heeft gekregen, betreffende speler heeft geen aandeel gehad in de punten welke behaald zijn. NAC hoort in de Eredivisie en heeft de punten hard nodig, hopelijk redden ze het.

25 februari 2015 om 21:20

Punten aftrek is nog steeds mogelijk.

site Knvb:
Nu het tuchtrechtelijke traject is afgerond, neemt het bestuur betaald voetbal binnen afzienbare tijd een beslissing over het gevolg voor de genoemde wedstrijden.

De knvb is gewoon nalatig geweest door niet gelijk te reageren richting nac na de wedstrijd tegen willem II daarom maar een geldboete. Ik vind de straf redelijk maar is de knvb consequent en daar heb ik meer moeite mee net zoals clubs die hopen dat nac puntenaftrek krijgen.

25 februari 2015 om 22:04

Deventer, dordrecht, heracles en ook mijn clubke op eigen kracht punten halen niet hopen op puntenaftrek vd tegenstander ook al is het niet mijn favoriete club ( druk ik me netjes uit)

26 februari 2015 om 03:30

Ben maar niet bang, dat is jouw cluppie ook niet bij ons ...

Ik vind het toch erg willekeurig allemaal. De Knvb doet maar wat als het gaat om het bepalen van een strafmaat, er zit geen enkele lijn in. Enkele jaren geleden werd PSV nog zonder pardon uit de Knvb Beker gegooid omdat ze in een makkelijk gewonnen wedstrijd een speler op hadden gesteld die niet speelgerechtigd was. En nu heeft NAC drie competitiewedstrijden gespeeld met een niet speelgerechtigde speler en hoeven ze alleen een boete te betalen die je in het betaald voetbal een fooi mag noemen.

De KNVB is niet echt eerlijk. Go Ahead heeft vandaag een boete van 5000 euro gekregen. Wegens een verkeerde naam in een contract. Er werd spelersmakelaar vermeld en dat mocht niet. Er had "makelaar" moeten staan volgens de knvb. Dat is dan een boete van 5000. Hoe kan het dan dat nac "slechts" 7500 boete krijgt voor een speler die niet eens speelgerichtigd was.

Daar sluit ik mij geheel bij aan Nick. Ook heeft NAC eerder 2 wedstrijden zonder publiek moeten spelen wegens (1x fakkels die massaal werden afgestoken en 1x wegens zwaar vuurwerk op het veld.). Dit is zeker niet goed te noemen. Echter zie je ook andere clubs in het verleden waar veel vuurwerk werd afgestoken nooit bestraft worden.

De Knvb lijkt met regelmaat met 2 maten te meten. En wat Willemdeux zegt, inderdaad had de Knvb dit moeten ontdekken na de wedstrijd tegen Willem2 en niet 3 weken laten.

Eigenlijk komt het hier op neer:

Nac: Hallo, politie, mag ik 120 km per uur rijden op de autosnelweg?
Politie: Ja hoor, dat mag,

Twee weken later wordt NAC geflitst in de bebouwde kom aan 120 km per uur.

Nac: Wij zijn onschuldig hoor, geen boete, het mocht van de politie.

er wordt met twee maten gemeten door Knvb. Als je als amateurclub je wedstrijd formulier niet goed invult wordt je gestraft met een boete, die voor een amateur clubje veel harder aan komt dan voor een club als Nac. Gewoon de straf opleggen die ervoor staat. Hobbyisten worden ook gestraft

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren