Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Figo vertelt waarheid over omstreden transfer van Barcelona naar Real

Laatste update:

Luis Figo is al jarenlang persona non grata in Barcelona. De oud-aanvaller maakte in de zomer van 2000 de zeer omstreden overstap naar Real Madrid, terwijl hij in het Camp Nou juist zeer geliefd was. De supporters van Barcelona hebben Figo nooit vergeven, maar volgens de hoofdrolspeler is het toenmalige bestuur van de Catalanen de schuldige van zijn overgang naar de Koninklijke.

/

Figo vindt dat de socios van Barcelona woedend moeten zijn op ex-voorzitter Josep Lluís Núñez. "Alvorens Florentino Pérez, een van de presidentskandidaten van Real, interesse toonde, kreeg ik een aanbieding uit Italië", vertelt Figo zaterdag in gesprek met Público. "Een Italiaanse club was bereid om mijn transferclausule te betalen." Figo en zijn toenmalige zaakwaarnemer José Veiga stelden Núñez op de hoogte van de interesse. De oud-aanvaller claimt dat Núñez, die in de zomer van 2000 zou aftreden, hem niet geloofde. "Hij dacht dat ik loog om op die manier een betere verbintenis te krijgen. Maar ik zei toen al dat ik niet loog."

Maanden later, tijdens het EK van 2000 in Nederland en België, vertelde Veiga aan Figo dat een van de presidentskandidaten van Real, Pérez, bereid was om zestig miljoen euro, de transferclausule, te betalen. "Ik klopte weer bij Núñez aan en weer zei hij dat ik dit en dat was. Ik werd woedend. Ik vroeg hem of hij aan mijn woord twijfelde. Núñez zei: 'Nee, laat hen maar het geld betalen en jij mag gaan'. Toen heb ik Veiga verteld dat hij naar de aanbieding van Pérez moest luisteren."

/

Figo en Veiga bereikten overeenstemming over een contract. Indien een van beide partijen naderhand toch zou afhaken, diende deze partij een schadevergoeding van zestig miljoen euro te betalen. "Dat was de verantwoording van Veiga. Als ik niet naar Real was gegaan, had hij zestig miljoen euro moeten betalen. Toen kwam het moment dat ik moest beslissen, tijdens mijn vakantie. Ik werd van alle kanten onder druk gezet. Ook door Joan Gaspart, de nieuwe voorzitter van Barcelona. Florentino won de verkiezingen van Real en nog die nacht kwamen ze allemaal naar mij toe."

Figo ging uiteindelijk akkoord. "Dat is de waarheid over mijn transfer naar Real Madrid. Alle andere verhalen berusten niet op waarheid. Ik heb nooit spijt gehad van mijn overgang. Ik had sowieso wel oren naar een prachtige club als Real Madrid. Ik ben er trots op dat ik de eerste speler van het Galácticos-tijdperk ben geweest, dat was in het begin een fantastische tijd." Figo zal de wedstrijden als Merengue in het Camp Nou nooit meer vergeten. "Geen enkele sporter zal ooit meemaken hoe ik door 100.000 personen werd verketterd. Het ergste was niet de varkenskop die werd gegooid, maar de nederlaag."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En waarom komt dat nu pas, 11 jaar later, naar buiten? Triest voor die ex-voorzitter Núñez. Benieuwd wie er op gaat reageren.

17 december 2011 om 14:00

Dit verhaal was toch al een tijdje bekend, heeft een paar jaar geleden al in de Spaanse kranten gestaan. Echter heeft nooit 1 van de hoofdrolspelers dit bevestigt.

17 december 2011 om 15:57

"hij dacht dat ik loog om op die manier een betere verbintenis te krijgen."

Misschien loog hij niet, maar hij zei dit alleen maar tot twee keer toe omdat ie meer geld wilde. Waarom zou je het anders blijven melden? En geld is ook exact de reden geweest om naar Real Madrid te gaan. Hij was een held in Barcelona, maar voor deze smeerlap was dat blijkbaar niet genoeg. Eeuwige zonde..

Bij voetballers ligt het aan iedereen behalve henzelf.
Figo had ook kunnen kiezen om gewoon te blijven, maar zou bij Real vast en zeker een mooier salarisstrook(je) krijgen.

17 december 2011 om 13:33

Heb jij het stuk hierboven wel gelezen ?

17 december 2011 om 13:33

Dat ook waarschijnlijk, maar de filosofie van Perez maakt het natuurlijk ook aantrekkelijk.
Het idee dat je met de beste spelers ter wereld in 1 team gaat spelen is natuurlijk veel aantrekkelijker dan in het "nederlands elftal" wat Van Gaal van Barca had gemaakt.

17 december 2011 om 15:55

Dan was die 60 miljoen lichter geweest. Zou jij ook niet doen

17 december 2011 om 22:12

@feyenick
Dat moet je me eens uitleggen.
Waarom zou hij 60 miljoen moeten betalen als hij een aanbieding van wie dan ook bij voorbaat weigert ?

Dit was echt een dood steek voor Figo in Barca.
Ik was toen bij me opa en Oma en die wonen in Barcalona nou die heb ik nog nooit zoveel horen schelden!
Maar ik denk dat Figo zijn vege lijft probeert te redden! Maar hij is en blijft een verrader! In Barca hielden ze van hem en werd hij op handen gedragen!
Daarom staan er ook op veel muren Sr. Vigo y sigues siendo un traidor. Dat staat voor Meneer Vigo je bent een blijft een verrader!
En dat zal altijd zo blijven!

17 december 2011 om 13:36

Misschien als je het bericht leest zie je dat Figo er weinig aan kon doen, en dus achteraf eigenlijk niet de verrader is die men dacht.

17 december 2011 om 14:33

hoe zo niet..?
Meneer Figo speelt toch niet voor voorzitter Nunez! maar voor Barcelona, de supporters die week in week uit hem toeschreeuwen. En waarom moet Figo zo nodig zeggen dat er een club is die de clausule wel op tafel wil leggen. Als die club dat wil doen ze dat toch en dan had Figo kunnen bedanken of kunnen toe happen. zie dit als een zwak excuus Figo had altijd nog kunnen afwijzen en voor Barcelona blijven spelen, hij probeert het gewoon goed te praten.

17 december 2011 om 17:04

Dus jij gelooft alles wat je leest?

ON: Zelfs als dit waar is, blijft het voor mij een verrader. Hij had niet naar Real hoeven gaan, want hij werd aanbeden in Barcelona.

17 december 2011 om 13:52

Het was zijn goed recht om naar Real Madrid te gaan, de transfersom werd gewoon betaald en Barcelona wijste dat ook niet af. Dus verrader is niet echt het goede woord, natuurlijk is het wel te begrijpen dat de fans boos waren. Maar Barcelona deed blijkbaar ook geen moeite om Figo te behouden toch?

Waarom staat er eigenlijk Vigo (het is toch Figo?) op die muren?

17 december 2011 om 14:43

Barcelona heeft niets te zeggen als de transferclausule word betaald..
Ze moeten wel akkoord gaan, daarvoor heb je transferclausules..
Figo kon gewoon die contractaanbieding van Real links laten liggen en voor Barcelona spelen..

17 december 2011 om 15:03

Meneer vigo of Figo? Je moet kunnen typen en iemand zijn naam weten. Goed dat Figo naar Madrid is gegaan. De beste club ter wereld.

17 december 2011 om 16:30

Momenteel nog de beste JA maar wij gaan ze inhalen en Hard ! Wij zijn meer dan een club van de President wij de zijn de club van de staat!
En Vigo omdat wij zijn naam niet meer uitspreken!

17 december 2011 om 17:14

Sneu. En dat voor een spelletje. Heel sneu.

17 december 2011 om 18:03

hahahahahahahha omdat WIJ zijn naam niet meer uitspreken..
Wat een kansloze opmerking...
Real Madrid is sinds de invoering van het betaalde voetbal, de beste club te wereld. En ook al loopt Barcelona heel erg hard in op die achterstand, zal het nog wel enkele jaren duren voordat ze dat inhalen.. als het al gebeurt.. maar het kan... Manchester United heeft Liverpool ook al (in Engeland) ingehaald en staat europees bijna op gelijke hoogte... het kan...

17 december 2011 om 23:34

Er is zo'n catalaanse club. Genaamd Parcelona of Barcolona ofso ik weet het niet precies. Voordat je zegt dat Real Madrid de beste is moet je even die club die ik net noemde even opzoeken, misschien dat je dan van mening verandert over wie de beste is op dit moment.

Figo, laat die oude koeien gewoon lekker in die sloot liggen.

Zegt toch helemaal niks, hij had toch ook zelf kunnen weigeren om naar Real te gaan.
Blijft een verrader wat mij betreft. Maar goed clubliefde bestaat bijna niet meer in het voetbal.

17 december 2011 om 13:43

Precies, tegenwoordig betekent geld meer dan liefde voor je club.

17 december 2011 om 15:00

Zou jij niet ergens anders werken als je er meer betaalt zou krijgen? En hoe weet jij of hij wel meer geld kreeg, heb je zijn loonstrookje gezien?

17 december 2011 om 16:37

@ Mastertjeu

Club-liefde bestaat in deze tijd niet meer echt.

Dat is meer iets van vroeger.

Del Piero - Totti - Maldini - Giggs - Shearer - Raul ... zijn 1 van de weinige die dat wel hebben (misschien nog een paar)

Maar kan je het kwalijk nemen ?

Stel je kan ergens 240,000 per week verdienen als voetballer, en je verdient nu 95.000 dat is nog al een verschil!

Voetballers zijn nou ook éénmaal "werknemers" die van hun hobby hun werk hebben kunnen maken.

Als jouw salaris ook flink verbeterd zou worden zou je ook niet snel nee zeggen lijkt me?
Hoe veel je ook van je oude werk zal houden.

Ontopic ....

Dit verhaal heeft inderdaad al eens in de kranten gestaan, vrij oud nieuws.
Toch altijd weer verbazend dat voetballers altijd nog weer wat te melden hebben.

17 december 2011 om 17:07

Mijn werk is niet te vergelijken met dat van een voetballer. Als je het toch naar je zin hebt én duizenden, misschien wel miljoenen, fans hebt die je aanbidden, dan denk je er toch zeker wel een paar keer over na of je naar de aartsrivaal wilt gaan? Jammer genoeg zijn er in alledaagse banen geen miljoenen fans die het leuk vinden wat iemand doet.

On: Geld is de enige reden waarom Figo is weggegaan, elke andere reden is gelogen, in mijn ogen.

17 december 2011 om 18:05

je noemt spelers op die bij de grotere clubs van de wereld spelen/speelden.. dan is het makkelijk om zogenaamde clubliefde te tonen..

Barcelona was in 2000 nog niet van deze orde...

Als hij niet wou gaan dan moest hij maar gewoon gebleven zijn. HIj is een ongelooflijke verrader en zal nooit veranderen.

Waarom kom je nu met dit verhaal? Hou toch op Figo, persona non grata zul je altijd blijven. Of Nuñez je nou geloofde of niet en of Veiga een schadevergoeding zou moeten betalen of niet, jij hebt er uiteindelijk voor gekozen om Barça te verlaten voor Real. Je was geliefd bij de Culers en vertrok naar de aartsrivaal en dan kun je er wel een interessant verhaal omheen bouwen maar het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat jij Barça hebt verruilt voor Real op een moment dat je een van onze favorieten was en dat zal je nooit of te nimmer worden vergeven. Moet er toch niet aan denken dat een Messi of een Iniesta nu zou besluiten lekker in het witte shirt van Madrid te gaan ballen.

17 december 2011 om 17:01

Helemaal mee eens. Wat denkt hij? Dat hij hierdoor meer begrip zal krijgen ofzo? Zulke overgangen liggen gevoelig en zo zie je maar dat Figo gewoon voor het geld heeft gekozen. Het is niet erg dat hij zo denkt, maar wel erg dat hij dmv dit verhaaltje het soort van goed probeert te praten.

Figo is de reden dat ik fan werd van real en portugese voetbal. Wat een koning.. ik zie hem nog steeds stoïcijns staan bij de corner terwijl hij bekogeld werd nog van alles en nog wat in camp nou.
Ik geloof Figo ook op zijn woord en ga er van uit dat dit verhaal klopt want hij heeft geen reden om maar wat te verzinnen.
Luis Figo .. a linving legend _0_

17 december 2011 om 14:13

Figo is de belangrijkste reden dat ik een bloedhekel heb aan het Portugese voetbal, wat een matennaaier was dat! En dit is gewoon een poepverhaal van em, ik kan in het hele verhaal niets ontdekken wat hem vrijpleit van het verraad tegenover Barca.

17 december 2011 om 14:30

Dan zal je ook wel een bloedhekel aan barca hebben..

17 december 2011 om 14:47

Helemaal mee eens Gijpvogel, geweldige speler is Figo maar hij is wel een verrader.

17 december 2011 om 14:47

Want? Ik ben niet pro of anti Barca, zelfde geldt voor Real. Als je voor geld kiest vind ik dat prima, maar wees een kerel en zeg dat gewoon.

17 december 2011 om 15:05

Maar je hebt geen haat voor Boulahrouz? Dan ben je een egoistische klootzak en dan hoop ik dat jij is t*** hard word geschopt m***

17 december 2011 om 15:06

Hoezo ga je na real voor het geld? Real is 1 van de grootste clubs ter wereld !
Je hebt het over matennaaiers.. dan denk ik aan barca

17 december 2011 om 16:19

Tuurlijk heeft hij wel redenen om wat te verzinnen, wat is dat nu weer voor naïeve invalshoek. (voor de mensen die niet kunnen lezen: daarmee wil ik totaal niet zeggen dat ik dit verhaal niet geloof en dat ik denkt dat hij liegt)

Clubliefde bestaat sowieso niet bij dit soort voetballers.
Voorbeeld: Eto'o, Saviola, Luis enrique en zelfs onze eigen cruijfje etc..
Meestal zijn jongens uit eigen jeugd nog respectvol jegens de club.
Ik zie bijvoorbeeld een iniesta, xavi, puyol etc nooit voor Mardrid spelen.
Geldt ook voor Raul, Arbeloa, Iker en guti etc..

Laat het maar lekker varen Figo. Al moet ik wel zeggen dat ik je dankbaar ben voor de tijden bij Madrid. Wat heb ik genoten zeg

17 december 2011 om 13:52



Jongens als Xavi en Iniesta kunnen pas hun clubliefde aantonen, wanneer het slecht zou gaan met Barca. Zij hebben geen slechte tijden gekend, waardoor het wel even makkelijker is om bij Barca te blijven.

Pas als je nog bij de club blijft in slechte tijden kan je pas laten zien dat je clubliefde hebt.
Zie Del Piero, Maldini, Totti, Hierro, Guardiola etc.

17 december 2011 om 14:24

pipolang

Derde eindigen, 4-0 verliezen in het bekertoernooi van Getafe en 4-1 verliezen van Real nadat ze voor de aartsvijand hebben moeten klappen omdat ze kampioen zijn geworden zijn voor Barça geen beste tijden. Het is niet te vergelijken met wat Liverpool en Arsenal al tijden doormaken maar in voor de twee Spaanse toppers is het al vrij slecht als je geen kampioen wordt. Als je dan ook nog eens met bijna twintig punten achter de kampioen derde achter Real en Villarreal eindigt beleef je gewoon een slecht seizoen. Het seizoen daarvoor eindigden ze al tweede en werden ze door Liverpool in de achtste finales van de CL uitgeschakeld. Ook jaren daarvoor, nog voor Rijkaard, draaide het slecht bij Barça en speelden Xavi en Puyol er gewoon. Ze hebben destijds zes jaar zonder titel gezeten. Die spelers kennen echt wel clubliefde, laat je niet verblinden door de prachtige periode die ze nu kennen.

17 december 2011 om 16:04

Puyol heb ik in mijn reactie ook niet betrokken, onterecht aangezien hij ook bij Barca is gebleven in hun slechte tijden.

Maar van Xavi kan je twisten. Xavi was in de tijden die jij omschreef een broekie van 18-21 jaar die zich nog niet had bewezen en geen vaste basisplaats had. Tuurlijk ga je dan nog niet weg, omdat je weet dat je de kans krijgt om veel te spelen wanneer het slecht gaat met de club. De spelers die naar een concurent gaan hebben andere ambities dan een piepjonge Xavi. Voor hen was het: Wil ik de beste kansen hebben om kampioen te worden door naar een beter presterende club te gaan of wil ik ten koste van alles proberen kampioen te worden met de club waar ik nu zit, ook al zijn de kansen wat minder??

Xavi's ambitie was toentertijd nog gewoon een basisplaats veroveren bij Barca en zichzelf voor de supporters bewijzen dat hij goed genoeg is voor Barca. Hij werd pas een onbetwiste basisspeler toen Cocu en Luis Enrique weggingen in 2004.

Iniesta's geval, die heeft geen slechte tijden gekend (misschien is hij wel de Tailisman van Barca :P) dus of hij clubliefde zou kennen als Barca een liverpool/arsenal tijd heeft gehad zullen we nooit weten.

17 december 2011 om 16:20

Ok ik begrijp je maar desalniettemin hebben ook Xavi en Iniesta in mindere tijden (2006-2007 en 2007-2008) getoond loyaal te zijn aan de club. Xavi had makkelijk naar een andere club kunnen vertrekken en Real wilde graag de handtekening van Iniesta. Iets aan loyaliteit en clubliefde hebben ze dus denk ik wel.

17 december 2011 om 14:04

Haha iniesta had nog een voor contract bij real getekend bij 1 van de president verkiezingen van real. Volgnes mij in 2006.

Heerlijk de reacties van de barca supporters hier haha alleen omdat hij na een mooiere club wilde
Figo verteld hier gewoon de waarheid maar blijkbaar kunnen de fans dat niet verkroppen dat het het mss wel aan hun heilge barca lag en niet aan Figo zelf.

17 december 2011 om 14:35

Suaresj, het is ook een redelijk verhaal van Figo, maar dan toon je absoluut geen respect tegenover de club, geen enkele vorm van bewustzijn om naar Real Madrid over te stappen. Die vent is een verrader, persona non grata in Barcelona. Laat die vent lekker bij Real blijven, ik hoef hem niet te zien rond Barcelona.

17 december 2011 om 15:14

Snap jullie ''frustratie'' wel maar maybe voelde hij geen respect van boven af richting hem ! Hij heeft uiteindelijk gekozen wat voor hem het beste leek.

Hij had ook tegen Perez kunnen zeggen; Leuk dat je die 60 miljoen wil betalen maar een overgang naar Real ligt te gevoelig dat kan ik niet maken. Of hij had die Italiaanse club kunnen melden dat ze contact met Barca moeten zoeken als ze hem willen kopen. Zo had dit hele gedoe simpel voorkomen kunnen worden. Ook zegt hij dat hij sowieso wel oren had naar een overgang naar Real. Dus nog steeds reden genoeg voor de 'haat' vanuit Barcelona.

die itamliaanse club was juventus volgens mij

jongens, stop met huilen, een voetballer zijn is gewoon een baan, stel dat je bij de albert heijn werkt maar bijvoorbeeld de c1000 biedt je een hogere functie met een hoger salaris, dan ben je toch ook geen verrader? Figo deed gewoon wat het beste voor hem was, ik zou precies hetzelfde hebben gedaan, daar hoeven jullie je niet druk om te maken...

17 december 2011 om 13:57

Gast, jij vergelijkt Barcelona en Real Madrid, de grootste clubs ter wereld, met de Albert Heijn en de C1000... Barcelona en Real Madrid is echt heel wat anders dan twee supermarkten. Natuurlijk is voetballer zijn een baan, maar het is echt wel wat anders dan dat..

De supporters van Barcelona hielden van Figo, hij was een grootheid en dan gaat hij door zoiets naar de grootste rivaal van Barcelona. Zoiets vind ik niet kunnen. Als Figo van de Albert Heijn naar de C1000 ging en ik was de baas van Albert Heijn, dan kon het me helemaal niks schelen. Voetbal is anders!

17 december 2011 om 14:25

Hoezo is dat anders? Men zegt wel eens "it's just business"

Zelfs Cruijff was een clubhopper om meer geld te verdienen in zijn carriere, maar hij heeft wel liefde voor Ajax.

Hij ging naar Barca om meer geld te verdienen (record transfer van 1 miljoen gulden) en niet vanwege hun mooie historie (aangezien ze die niet echt hadden toentertijd haha :P)

17 december 2011 om 14:32

Tuurlijk is voetbal anders dan een paar supermarkten. In voetbal gaat bijvoorbeeld meer geld rond en krijg je veel aandacht.

Hij ging voor geld, dat klopt. Maar de fans hielden van hem, dan vertrek je toch niet naar Real Madrid? Ik vind het gewoon belachelijk. Maar ik spreek dan als supporter he.

17 december 2011 om 14:43

Tuurlijk is voetbal anders op de manier wat jij bedoelt.
Ik bedoel meer in de zin dat je je beslissingen niet laat afhangen van supporters. Deze mensen houden in eerste instantie van de club en niet van de speler zelf.

De voetballer kent deze mensen helemaal niet en die kotsen je net zo snel uit als ze je aanbidden. Als je "vrienden" verliest maak je toch zo nieuwe.

17 december 2011 om 14:46

Blijkbaar ken je de rivaliteit tussen Barcelona en Real Madrid niet. De supporters staan altijd achter je en wat doe je? Je vertrekt naar de grootste rivaal van Barcelona. Maar jij hebt er een andere kijk op. Ik zou zoiets nooit doen, maar ieder mens is anders. Zo zie je maar weer.

17 december 2011 om 14:51

Tuurlijk is dat anders.
Als jij aan het werk bent bij de AH komen er dan ook 95000 mensen om je kassa heen staan om je aan te moedigen? Kopen ze shirts van jouw ah blouse?

Spelen voor een voetbalclub is veel meer dan werk. Je vervult de hoop van vele supporters die geloven in de club waar je voor speelt. Figo wist heel goed dat de stap naar Real super gevoelig ligt in Barcelona. Dan moet je daarna ook niet janken als iedereen je een verader noemt.

17 december 2011 om 15:32

Kijk eens objectief gast. voor figo is het wel gewoon 2 werkgevers. die heeft geen clubliefde. "voetbal is anders" het is een spelletje gast...varkenskoppen gooien...zo catalaans dit. ik snap Franco wel.

17 december 2011 om 15:33

jij zou dit inderdaad gelukkig niet doen. gelukkig verdien jij ook niet goud geld met tegen een balletje aantrappen. jij kan toch ook wel eens van werkgever veranderen? zo spannend is dit niet. overreacten van die barcasupporters weer eens.

17 december 2011 om 15:59

Voetbal is geen spel meer, er gaat zoveel geld in rond, voetbal kun je geen spel meer noemen. Ik vind gewoon dat je zoiets niet doet, van Barcelona naar Real. Dat mijn mening, zijn we nu klaar?

17 december 2011 om 16:15

Hoezo staan ze altijd achter je? Als je autopech heb,t bel je dan de supporters op? Als je dierbaren verliest zoek je dan troost bij de supporters?

De beslissingen in je leven neem je met je dierbaren en niet met de supporters aangezien je die toch niet kent. Je houdt alleen rekening met rivaliteit wanneer je bang bent voor de gevolgen (bedreiging, pesterijen etc.) .

Voetbal doe je ten eerste Altijd nog voor jezelf. En niet voor een ander. Dat mensen je aanbidden is een bijkomstigheid, maar het moet niet de hoofdreden zijn waarom je op professioneel niveau voetbalt.

Dat is namelijk het maximale uit je kunnen halen op voetbaltechnisch gebied (o.a. prijzen winnen) en/of het maximale geld verzamelen in je carriere.

17 december 2011 om 16:20

@La Pulga
Hoezo weet je nu al dat je zoiets nooit zou doen...hypothetisch: jij bent nu profvoetballer en een van de betere spelers. Barca blijkt failliet te zijn en teruggezet naar de 3e divisie. Wil jij nou echt beweren dat jij Niet naar Real madrid zou gaan als zij interesse in jou tonen?

17 december 2011 om 16:25

Ja, snap ik hoor. Maar ik ben Barcelona fan en ik vind het gewoon walgelijk als je zoiets doet terwijl als je fans achter je stonden. Voetballers zeggen wel eens. Deze is voor de supporters. Maar dat kent Figo blijkbaar niet. Ik vind zoiets niet kunnen. Hij mocht van mij naar ieder andere club, maar niet Real Madrid. Dan zegt hij eigenlijk tegen ons; jullie waren niet goed genoed. Zo vatten wij dat op. Maargoed, we zullen het niet eens worden.

En ik zou absoluut niet naar Real Madrid gaan als ik bij Barcelona speelde en Barcelona werd falliet. Nee, ik zou 100% zeker niet naar Real Madrid gaan. Misschien was ik dan wel bij Barcelona gebleven. En nee, ik lul niet .

Ik ben blij dat hij naar Real ging paste meer bij hem vond ik
Blijft een van mijn alltime favorites!

Dikke lul drie bier!
Spelers van dit kaliber beslissen zelf waar ze heen gaan.
Hij is voor het geld de faam als galatico en uit revanche gegaan en probeert nu de haat tegen hem af te zwakken.
Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen beslissingen en niet op een ander af schuiven!

Luis Figo schuift nu de schuld in de schoenen van de toenmalige voorzitter van Barcelona. Die zal inderdaad wel part hebben gehad in het hele verhaal. Maar een topspeler en publiekslieveling van club X moet nooit en dan ook nooit in onderhandeling gaan met een presidentskandidaat van Club Y die de aartsrivaal is.

Er zijn meer spelers die rechtstreeks zijn overgestapt. Luis Enrique, Saviola, Schuster en ik vergeet vast nog wel een paar. Echter was bij Luis Enrique en Saviola het gebrek aan perspectief wat hen deed overstappen. Van Schuster weet ik de reden niet precies. Luis Figo was de beste speler ter wereld en die ging voor een record-bedrag naar de rivaal.

Morgen tekent Messi een contract bij een volgende presidentsverkiezingen kandidaat van Real Madrid welke de verkiezingen vervolgens wint. Kijken wat er dan gebeurt.

Achja laten we nu allemaal stoppen met te huilen.in het verleden zijn nog al van die overstappen gebeurd.in Engeland gebeurt dat om de zoveel jaar dat spelers van de ene club naar de rivaal gaan.als real supporter kan ik alleen maar heel blij zijn dat figo naar Real is gekomen.wat een heerlijke jaren hebben we gehad.het is iets dat 11 jaar geleden is gebeurd.who cares anymore?club liefde dat kom je zelfde tegen

Allemaal gehuil hier, mensen moeten snappen dat het voetbal om geld draait. Prof voetballers, voetballen niet, omdat ze het een heel leuk spelletje vinden, maar omdat je er gigantisch veel geld mee kan verdienen.

Wie wilt dat nou niet een week salaris waar een modaal iemand een jaar of paar jaar voor moet werken!

Figo wilde gewoon wat meer geld verdienen, ik geef hem groot gelijk. Ik had precies hetzelfde gedaan, en ik wed nog wel meer mensen hier op Vz als het er op aan kwam.

je troont pas clubliefde als je bij een middelmatig team uit een middelmatige competitie blijft spelen terwijl je vele hogerop kan! Onder redelijke salarissen. Niet zoals Casillas en Iniesta etc die zoals vele zeggen clubliefde hebben. Dit is makkelijk ja. 10mil per jaar opstrijken bij de beste club ter wereld. wat wil je nog meer? Totti kon altijd hogerop maar heeft het nooit gedaan. Toch wel redelijke clubliefde!

Dit is nog een redelijk verhaal, maar ik kan hem nog steeds niet vergeven voor het feit dat ie naar Real Madrid is gegaan. Hier toon je maar weer aan dat je een misselijk persoon bent, Figo. Aan iedereen ligt het, behalve jij. Ik heb meer respect voor hem als hij gewoon zegt dat hij voor het geld naar Real Madrid is gegaan en dat hij Real een mooiere club vindt en dat hij Barcelona een verkeerde keuze in zijn carriere vond. Daarnaast heeft hij duidelijk niets met de club, want anders vertrek je niet naar Real. Want met dit gelul overtuig je mij niet. Ik kan de toenmalig president van Barca wel begrijpen, hij krijgt heel veel van dit soort gevallen. Kijk maar naar Dani Alves, die deed precies hetzelfde. Maar hij gaat niet naar de aardsrivaal! Echt Figo, Judas!!!

Zwak excuus figo, als je echt van barcelona hield dan wees je real de deur met hun aanbod. Maar jij koos voor het geld van perez. Voor alle cules blijf je een van de meest gehate spelers en je verdient ook niet anders.

Mooi alle haat op Figo. Wanneer je het stukje leest begrijp je ook waarom hij is vertrokken. Figo sterspeler en aanvoerder van Barca, maar wanneer je dan niet bij de topverdieners zit bij je club is het je goed recht om te vertrekken. Vergeet niet dat 'jullie' held Luis Enrique ook van Real naar Barca is gegaan, maar geen Madrileen die daar een traantje voor laat.

Toen Cruijff naar Feyenoord ging was dat mooi, omdat hij dan wraak kon nemen op Ajax die hem niet meer wilden hebben. Maar wanneer het om Figo gaat hij opeens een judas? Haha, Kom op grow up!!

Het is maar een spelletje. Jij en ik zouden precies het zelfde gedaan hebben. Messi en C.ronaldo ook. Clubliefde bestaat niet. Mensen als Messi, Xavi, Casillas, Gerrard, Totti en Del Piero spelen hun hele leven bij dezelfde club. Clubliefde? Of zijn hun toevallig een de best betaalde spelers van de club?

17 december 2011 om 15:06

Well said +1

17 december 2011 om 15:21

Je hebt helemaal gelijk over bijna alles wat je zegt behalve clubliefde. Figo heeft een erg gevoelige snaar geraakt door naar Madrid te gaan. Maar clubliefde bestaat er zeker wel. Kijk naar Di Natale, Maldini toendertijd, Costacurta, Giggs en Zanetti. Geen van allen is de best betaalde speler geweest of is het. Kameraad goede reactie maar clubliefde bestaat wel degelijk! van mij krijg je een thumb up!

17 december 2011 om 15:23

Ik zeg ook niet dat het onterecht is dat Figo vertrok, ik zeg dat het disrespect is naar Barcelona om naar Real Madrid te vertrekken. Zoiets doe je gewoon niet. En ja, Figo had misschien meer moeten verdienen, maar ga dan niet naar de aardsrivaal! Ik keur het van beide kanten af, ik hoef geen ex-realspeler te zien in de selectie van Barcelona. Luis Enrique is wel een ander verhaal dan Figo natuurlijk, dat weet jij ook wel. Haal dan meteen Eto'o erbij, man. En ja, als ik ergens anders meer geld zou kunnen verdienen zou ik vertrekken. Maar als dat de aardsrivaal van mijn huidige werkgever is, en dat de fans/werknemers tegen me zou doen keren, zou ik het nooit doen.

17 december 2011 om 15:34

ik denk het wel. Als je gwn veel meer betaald kreeg zou jij ook vertrekken. Want Figo verdiende gemiddeld bij Barca, ondanks dat hij gwn de topper daar was. Zelfs een wisselspeler verdiende meer als hij, Jari Litmanen, dus is dat mss ok wel wat respectloos van Barca. Verder was Real zeker aantrekkelijk, aangezien ze toch wel een grote club zijn en Perez er aan de macht kwam. En akkoord, clubliefde bestaat zowiezo (maldini, Zanetti, Giggs,..) maar ik denk dat geld zeker net zo belangrijk is.

17 december 2011 om 16:26

Alleen een beetje jammer voor je dat je blijkbaar niet doorhebt dat Luis Enrique verguisd werd door nagenoeg alle madrilenen.
En die portugees is en blijft een judas. Je vergelijkingen slaan helemaal nergens op.
Cruijff wilde blijven, maar het Ajaxbestuur meende dat ze hem niet nodig hadden. Datzelfde gebeurde met Luis Enrique, want zijn contract werd niet vernieuwd.
Ten slotte komen we weer terug bij die portugees die de supporters op dezelfde dag als hij het contract ondertekende, beloofde dat hij nooit naar madrid zou gaan en het embleem kuste.

Het verhaal van Xavi is ook al bekend overigens. Hij stond op het punt om te vertrekken naar Milan toen hij geen speeltijd had en nog een aantal spelers voor hem had staan, maar uiteindelijk toch bleef.
Daarbij mis je ook nog eens het punt dat er een verschil is tussen vertrekken naar een andere club en elk greintje respect missen door naar de gehate aartsrivaal te gaan, wetende wat het inhoudt voor de spelers die je jarenlang in hun hart gesloten hebben.
Dat laat zien wat voor mens je bent.
Messi zou het trouwens nooit doen, die andere portugees merkwaardig genoeg dan weer wel.

17 december 2011 om 16:53

Heerlijke reactie! Klopt als een deur naar mijn mening!

Wat maakt het uit wat alle haters tegen hem zeggen. Als dit de waarheid is, en ik geloof hem, dan mogen al die Figo-haters maar blijven verderhuilen, want hij was een superster. In mijn ogen 1 van de beste van de afgelopen 10-15 jaar. Zowiezo mijn lievelingsspeler. Geweldige techniek: dribbelde zijn mannen gwn zot zoals Messi nu doet, alleen deed hij dit met meer flair. Krulde de bal er van zowat elke hoek in, waar je hem wilde. Was bovendien snel en speelde het spelletje superintelligent.

Dus al die Barca weners: blijf wenen en hem een verrader vinden, in zowel Madrid als in Milaan, als in Portugal blijft hij gwn een held en Galactico.

ach ,als hij barca echt in zn hart had ,was ie niet gegaan al boden ze al het geld van de wereld!

Heeft Figo de overstap gemaakt toen er een pistool op z'n hoofd was gericht? Schei toch uit, wat een slap verhaal. Ik ben de laatste die de verdediging van Nunez op mezelf ga nemen, maar de transfer ging door in een tijdperk dat de speler alle macht heeft. Niemand dwingt tegenwoordig spelers te vertrekken zeker niet van Barcelona naar Real.

Voor mij wordt het alleen maar duidelijk dat hij zeker niet door de supporters van Barca naar Madrid is gegaan maar gewoon omdat hij er een vertrouwensbreuk was ontstaan tussen hem en de voorzitter.
HIj was niet meer op zijn gemak en toen kwam Madrid, die ontzettend in hem geloofden en hem enorm veel boden... Had ook een andere club kunnen zijn, maar het was toevallig Madrid.

Kom op zeg, 95% van jullie had het ook gedaan.

Hahaha, wat een lachwekkend en achterlijk figuur is het toch.
Wat kan het mij of welke culer dan ook nou schelen of Gaspart of Nunez hem nu zogenaamd onder druk hebben gezet. Hij was degene die moedwillig heeft gelogen en ons embleem heeft gekust met de belofte dat hij nooit naar madrid zou gaan, terwijl hij dezelfde dag nog het contract daar ondertekende.
Vuile huichelaar. En hij laat wederom zien een ontzettende lafaard te zijn ook, met dit verhaal. Door de schuld op een ander te schuiven.

Figo een verrader ten opzichte van Barca hoezo dan,was het een kind van de club? nee geboren en getogen in Lissabon opgeleid bij Sporting,de man was Barca niets schuldig als je bij een andere club meer kan verdienen moet je dat doen. Hij beloofde ooit terug te komen naar Sporting maar heeft dat helaas nooit gedaan, als er supporters teleurgesteld mogen zijn,zijn het die van Sporting wel, Figo, C.ronaldo, Nani etc allemaal geweldenaars waar de Sporting supporter weinig van heeft kunnen genieten. Barca supporters kunnen ophouden dat huilie huilie want die halen ook spelers van andere clubs en hoeven in principe niet te vrezen dat hun beste spelers vertrekken, want met gemiddelde jaarsalarisen van 6a7 miljoen hoeven die niet perse weg

wat ook de waarheid is, van zulke verhalen kan ik in ieder geval wel genieten

Het mooiste is dat de meeste barca fans die verrader roepen toen nog niet eens fan waren van Barca

Ik had sowieso wel oren naar een prachtige club als Real Madrid...

Dat zinnetje zegt het wat mij betreft allemaal : een echte Barcelonista heeft respect voor Real maar zal nooit of te nimmer overwegen om ook voor hen te gaan spelen.

Figo wil het nu doen overkomen alsof het allemaal de toenmalige president zijn schuld was ; er zijn nog altijd drie partijen : Real, Barcelona en Figo zelf.

Zelfs al wordt de 60 mio euro betaald en moet Barcelona de onderhandelingen toestaan, dan kan Figo nog altijd zeggen : sorry ik blijf bij Barcelona.

Hij deed dit niet ; zijn goed recht maar het duidt wel voor mij aan dat Figo zoals zovelen gewoon een geldspeler is en dat echte clubliefde bij hem t.o.v. Barcelona er nooit of te nimmer geweest is.

Tja ongeloofelijk, is dat al weer 11 jaar geleden. ik weet het nog goed. volgens mij moest hij met een speciaal politiebus en begeleiding barcelone (....) binnen gereden worden. en dan dat stadion furieus waren ze, daarna die varkenskop op het veld. ik had het er laatst nog over.

Heeft iemand een filmpje waarop je ziet dat er varkenshoofden richting figo toe worden gegooit?

Ach, laat dit gewoon. Het is al een tijdje geleden.
Hij mag die keuze maken als hij wil, maar ik kan me voorstellen dat ze hem een verrader vinden. Maarja, voor je carrière is het mooi.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren