Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zeven miljoen voor Haller vind ik veel te weinig’

Laatste update:

De zomerse transfermarkt is nog een week geopend en de supporters van FC Utrecht vrezen dat sterspeler Sébastien Haller de club nog zal gaan verlaten. Er is veel belangstelling voor de aanvaller, die Utrecht echter alleen wil verlaten als ‘het juiste avontuur’ voor hem voorbij komt.

/

Haller had vorig jaar al de kans om te vertrekken, maar een overstap naar bijvoorbeeld Norwich City zag de Fransman niet zitten. Erik ten Hag is blij met de houding van de Fransman en hoopt dat Haller gewoon in Utrecht zal blijven. Eerder deze week zei de oefenmeester echter al dat hij niet naïef is en weet dat Haller zo verkocht kan worden, als er een groot bedrag op tafel komt.

De vraag is wat Utrecht precies wil hebben voor Haller, die nog een driejarig contract heeft. “Ik bepaal het hier niet alleen, maar zeven miljoen voor Haller vind ik veel te weinig”, zegt Ten Hag, naast hoofdtrainer ook technisch manager bij Utrecht, in gesprek met Voetbal International. “Sébastien is een speler voor de top."

Volgens het weekblad zou de 22-jarige Haller het ‘geen straf’ vinden om nog een jaar bij Utrecht te blijven en wil hij alleen vertrekken als zijn nieuwe club een duidelijke verbetering is ten opzichte van zijn huidige club. Haller speelt nu ruim anderhalf jaar bij Utrecht en maakte in 53 competitiewedstrijden 30 doelpunten.

Sébastien Haller is een speler voor de top

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker Erik. Zo is het. En nou een keer poten stijf houden daar bij Utrecht! Haller is een zeer groot talent naar mijn insziens. Haters zullen wel beginnen over penalty's dit dat.

24 augustus 2016 om 16:09

dat komt omdat hij bij utrecht speelt gewoon geen aandacht aan geven.
50 wedstrijden 38 goals dat zijn cijfers dacht ik zo en dat er 6 strafschoppen bijzitten lekker belangrijk die moet je ook maar erin schieten.
en wat betreft de top daar hoort hij idd thuis maar nog niet in de basis natuurlijk bij bvb een everton komen ajax feyenoord of psv hoort hij wel degelijk in de basis te staan maar gelukkig heeft ajax een andere keus gemaakt en heeft psv hem niet nodig en kan feyenoord hem niet betalen.
ook zijn er zoveel clubs in de race op het moment dat een vertrek hoogst waarschijnlijk onvermijdelijk is.

24 augustus 2016 om 16:28

Prima speler inderdaad, maar hij is toch niet goed genoeg voor de echte top (wat verstaan we onder top overigens?). En met top bedoel ik in ieder geval de Top van Engeland, Duitsland, Spanje.

Zou eventueel in de toekomst wel een leuke speler zijn voor een subtop ploeg. Zeker niets mis mee. Mooi dat Utrecht de poot stijf houdt, als een club zo nodig nog de laatste dagen een transfer wil realiseren, laat ze er dan ook maar mooi voor betalen. Nederland moet niet zo snel meer akkoord gaan als een buitenlandse club langskomt, die clubs hebben allemaal geld zat.

24 augustus 2016 om 16:34

dat vind jij dat hij niet goed genoeg is ik heb een andere mening en heel veel clubs uit england frankrijk portugal duitsland ook want het is niet een club met interesse het zijn er 14 zullen die het dan allemaal verkeerd zien?

24 augustus 2016 om 16:57

Het is ook mijn mening, ik zeg niet dat ik gelijk heb.

24 augustus 2016 om 17:24

52 wedstrijden in de eredivise, 30 goals waarvan 11 penalties. Hij loopt qua veldgoals niet eens 1 op 2. Zeer overschatte spits trouwens. Goede spits voor de subtop, niveau AZ, Utrecht, Vitesse etc. Absoluut geen potentiele topper die meer dan 10 miljoen waard is.

24 augustus 2016 om 17:38

Tsja, maar toch heeft hij die statistieken. Vorig jaar eerste seizoenshelft werd Vincent Janssen hier ook nog belachelijk gemaakt over hoe slecht hij was. Haller is gewoon een potentiele speler voor een topclub in een sub competitie of voor een middenmoter in een top competitie, of misschien zelfs als pinchhitter hogerop.

24 augustus 2016 om 17:39

Wat was Vincent Janssen zijn gemiddelde zonder penalty's dan?

24 augustus 2016 om 18:19

Meteen over haters beginnen als mensen jouw mening niet delen.

Milik 30-33 miljoen napoli
Janssen 22 miljoen Tottenham

Haller nog steeds bij Utrecht.

Vind haller ook niet goed begonnen dit seizoen en blijkbaar gaat men liever voor een veel duurdere Janssen of milik dan een haller van 10 of 15 miljoen?

Geen idee wat Utrecht vraagt, is men nu financieel gezond na Ramselaar (6?) en letschert (4?) miljoenen?Boymans leverde ook een transfersom op

Als Utrecht slim is haal je caenepeel, dumfries en van drongelen. 3 top talenten voor relatief weinig, misschien is caenepeel de volgende Mertens'.

24 augustus 2016 om 18:21

27 goals min 4 penalty's in 34 wedstrijden.

Dus 23 veldgoals in 34 wedstrijden, 1 goal per 1,5 wedstrijd

24 augustus 2016 om 18:22

Haller zie ik in een top competentie spelen qua potentie. Alleen geen napoli of Tottenham zoals milik en Janssen

24 augustus 2016 om 18:34

Het is niet mijn mening, het is gewoon een feit. Anders tellen we gewoon de penalty's niet meer mee als goals oke? Had Ajax vanavond ook niet meer hoeven spelen.

24 augustus 2016 om 18:42

@ Azalkmaar

FC Utrecht heeft al meerdere biedingen ontvangen boven de 10 miljoen euro.
Helaas heeft Haller die clubs afgewezen.

Waarom denk jij dan dat je hem een zeer overschatte spits kunt noemen en kunt vaststellen dat hij absoluut geen topper is die meer dan 10 miljoen waard is?
Waarom ben jij niet werkzaam als internationale scout en zij wel?

24 augustus 2016 om 19:09

Haller niveau Vitesse? Was het maar waar, als wij hetzelfde niveau als Haller hadden, dan waren we titelkandidaat. Ik hoop dat hij vrijdag al verkocht is, scheelt toch een slok op een borrel.

24 augustus 2016 om 19:57

Ik snap dat je een spits af rekend op goals zo hoort het ook. Maar ik vind dit echt een top spits. Die jongen heeft naast zijn doelpunten ook aardig wat assiste op zijn naam. Tevens technisch redelijk begaafd. Halve omhaal tegen Ado den haag, krijgt een pass in zijn voeten maar doet een overstapje waardoor de bal bij ramselaar terecht kwam ( kan me niet herinneren of er een goal uit kwam) en allemaal van dat soort dingetjes kortom zeker meer dan 7mil waard en bij de juiste ploeg met goede ondersteuning en training kan deze spits echt door groeien tot een topper! Tuurlijk zal het niet zo 1,2,3 een zlatan worden ofzo. Maar hij heeft wel potentie om net als een vardy en leicester city de top in te schieten!

24 augustus 2016 om 21:46

Precies, die Haller vind ik ook geen bijzondere spits. En scoort voornamelijk uit standaard situaties. Meer dan 5, 6 miljoen zou ik niet betalen, ook niet als buitenlandse club.

25 augustus 2016 om 00:02

haller 20 miljoen maar hij wilde niet

25 augustus 2016 om 02:42

@Ramon, 20 miljoen??
Je gaat mij toch miet vertellen dat het een club uit China was? Dat bedrag was namelijk 15 miljoen en geen20.

24 augustus 2016 om 16:12

Hij heeft een goed gemiddelde, wel veel penalty's, maar die moet je ook maken. Kan Gladon een voorbeeld aan nemen...

24 augustus 2016 om 17:36

Gemiddelde valt reuze mee zonder penalties. In de eredivisie loopt hij dan nog niet eens 1 op 2.

24 augustus 2016 om 21:16

Hij is nog maar 22 en zal alleen maar beter worden. Die jongen groeit ieder seizoen flink. Het is een potentiele topper. En dat hij nog niet zoveel scoort als jij misschien graag zou zien.... hij speelt nij Utrecht en niet bij Ajax ofzo.

24 augustus 2016 om 17:19

Vind dat echt onzin.. Penaltys killen is een specialiteit! Moet heerlijk zijn als Utrecht fan dat wanneer je een penalty krijgt je weet dat het gewoon een goal wordt!
Ik als PSVer moet maar hopen dat ze die bal van 11 meter er in schieten.. Geloof dat ze meer dan de helft missen..
Ik mis Simons puur voor penaltys! Haha

Daarom vind ik het echt onzin dat mensen zeggen hij scoort alleen penaltys...

24 augustus 2016 om 17:25

Is een specialiteit maar zegt verder niks over zin algehele kwaliteit als spits. Tenzij hij het leeuwendeel van de penalties zelf verdient.

24 augustus 2016 om 18:50

Nou ik vind het best veel zeggen over zijn algehele kwaliteit als spits. Hij is tot nu toe altijd koel gebleven als de druk erop stond met een penalty.

desondanks ben ik het met je eens dat Haller geen potentiële topper is en utrecht in zijn handen mag knijpen met 8 miljoen

24 augustus 2016 om 17:33

Het scoren van veel Penalties kan ook gewoon duiden op een grote koelbloedigheid. Toch zeker niet onbelangrijk voor een spits.

24 augustus 2016 om 20:09

Inderdaad.. En als je ook ziet hoe simpel en makkelijk hij dat doet..

25 augustus 2016 om 19:11

Het mooie van Haller zijn penalty's vind ik ook, dat hij geen vaste hoek heeft, links, rechts, boven of onder. Het maakt geen reet uit. En wat gewoon knap is. De keepers duiken al voordat hij de bal überhaupt raakt

24 augustus 2016 om 17:35

Naar mijn mening" of "mijn inziens"

24 augustus 2016 om 18:29

Leg uit. Janssen gaat voor euim 20 miljoen naar de Spurs en voor Hallwr heeft zich nog niemand gemeld. Ik noem dat je eigen te rijk rekenen.

25 augustus 2016 om 00:03

nog niemand gemeld haha

Hij is nog rekbaar en doet het goed bij Utrecht en Jong Frankrijk, maar mist toch echt teveel kansen. Die paar penals verbloemen een boel.

Toppertje. Echt een hele slimme speler. Goede mentaliteit. Minimaal 10 miljoen.

"toornstra mag alleen weg voor de hoofdprijs" hoppa, weg voor 3,5. "ramselaar mag alleen weg voor de hoofdprijs" hoppa, weg voor 4,7. Ik geloof er niet meer in, dit wordt gewoon een 6,3 mil verkoop op de laatste dag met 1 mil aan variabelen ofzo

24 augustus 2016 om 16:17

Zit op die 2 geen doorverkoop percentage? En even een vraag, hoe zit het met de financiële huishouding van Utrecht? Hoor er weinig meer van.

24 augustus 2016 om 21:19

Aan eeen doorverkooppercentage heb je in het geval van Toornstra weinig. Die zal echt niet meer een grote transfer maken. Wel bizar dat hij voor zo weinig geld weg mocht, na wat hij in Utrecht had laten zien.

24 augustus 2016 om 16:17

Voor Toornstra was er weinig belangstelling, vandaar de lagere prijs. Verder is Ramselaar voor meer verkocht dan 4.7 mil. Er is nu geen noodzaak voor verkopen, dus Haller gaat alleen bij een heel goed bod weg, zo simpel is het.

24 augustus 2016 om 17:48

En Barazite weg en zijn alle spelers op je SV Kaart weg. Kunnen we weer opnieuw opbouwen...

25 augustus 2016 om 19:13

Barazitte speelt gewoon nog voor Utreg hoor. Alleen momenteel ff bij jong ivm blessure las ik

Wat ik niet snap, waarom verkopen middenmoters niet liever aan de top 3 uit de Eredivisie dan direct aan het buitenland? Natuurlijk betalen buitenlandse clubs op de korte termijn meer, maar op de langere termijn is het toch veel beter als de toppers in de Eredivisie blijven?
Het is algemeen bekend dat Ajax, Psv, maar ook Feyenoord een veel betere onderhandelingspositie hebben dan clubs als Twente (ziyech) en Utrecht (haller). Dan kun je elkaar toch beter helpen i.p.v. tegenwerken door direct aan het buitenland te verkopen?
Stel nou dat Ajax bereid is 5 miljoen neer te leggen voor Haller en dat Utrecht een doorverkooppercentage van 30% krijgt. Ajax is in staat om een spits als Haller over één of twee jaar voor minimaal 18 miljoen te verkopen. Dan krijgt Utrecht dus de transfersom (5 miljoen) + het deel van de doorverkoop (6 miljoen) is in totaal 11 miljoen euro. Op deze manier blijven de topspelers in de Eredivisie behouden, heeft de top 3 meer kans op een goede selectie in de Europese toernooien wat weer positief is voor de internationale resultaten en vangen de lager geklasseerde clubs op de langere termijn meer voor hun talenten.

24 augustus 2016 om 16:22

Omdat je op die manier de top sterker maakt terwijl je er zelf op termijn bij aan wilt sluiten?

24 augustus 2016 om 16:26

Aansluiten is de komende tijd onmogelijk en alle clubs die het hebben geprobeerd zijn in zwaar weer terecht gekomen (az met Scheringa en Twente met munsterman en verder terug nog Vitesse met Aalbers).

24 augustus 2016 om 16:36

Iedereen wil termijn aansluiten bij de top, maar welke club is het echt gelukt?

Je kan ook zeggen, door de manier die Niels aangeeft verdien je meer geld aan een speler dus heb je meer geld om in je eigen team te investeren, hier wordt je ook beter van waardoor je ook kans maakt op aansluiting. Nu halen de topclubs die gelijkwaardige toppers uit het buitenland. Moeten de clubs alsnog tegen hoog niveau voetballen en verdienen ze er zelf niks/minder aan.
De Nederlandse markt lijkt een beetje in elkaar te zakken. De mindere clubs vragen te veel geld voor hun spelers waardoor de top ze niet koopt. Hierdoor gaat er minder geld om in de competitie en moeten de mindere clubs wachten op contract vrije spelers die het net niet gehaald hebben bij de topclubs. En de topclubs moeten weer hopen op zo nu en dan een uitschieter hebben met verkoop (milik/depay) of een gelukje met een gokaankop/huurling.

24 augustus 2016 om 16:37

aangezien de topclubs ook niet meer meekunnen word het verschil tussen subtop en top al jarenlang steeds kleiner een az heeft bvb echt niet een veel minder team dan ajax.

24 augustus 2016 om 19:51

De laatste paar jaar word het verschil juist weer groter, PSV en Ajax finishten 10tallen punten hoger afgelopen seizoen.

25 augustus 2016 om 00:08

dat is een seizoen az en twente kampioen gebeurde vroeger ook niet om maar een voorbeeld te geven

24 augustus 2016 om 16:26

ik zal het dan wel niet snappen denk ik waarom moeten clubs als utrecht twente groningen,
ajax of psv helpen met lage prijzen voor hun spelers terwijl ze het dubbele van een buitenlandse club krijgen? voor een onzekere doorverkoop? en waarom de top in nederland helpen terwijl die al aan alle kanten bevooroordeeld worden ik zie het niet iig

24 augustus 2016 om 16:30

Als je echt overtuigd bent dat Haller de top gaat halen, zoals je hierboven aangeeft dan zou je dat risico best eens kunnen nemen toch? Ik vind de reactie van Niels niet eens raar. Ik weet ook wel dat het in werkelijkheid niet gebeurd, maar nogmaals ik vind het geen hele rare gedachte.

24 augustus 2016 om 16:45

waarom dan om de top nog rijker te maken t.o.v de andere clubs ?
we lopen in nederland te klagen dat het geld uit europa het voetbal kapot maakt en we europees steeds moeilijker mee kunnen daardoor maar in nederland gebeurd precies hetzelfde met de kleinere clubs die worden ook uitgekleed door de topclubs maar dan is dat ineens goed beleid!
nee ik hoop dat alle subtopclubs gewoon hun spelers aan het buitenland verkopen daar beuren ze veel betere prijzen dan van de top in nederland en zo word de competitie ook leuker omdat de clubs dichter bij elkaar komen al zal er altijd wel een groot verschil blijven.

24 augustus 2016 om 17:01

Volgens mij is het gewoon wachten op het moment dat Nederlandse topclubs weer gaan concurreren met buitenlandse clubs. Wij zitten hier heel hard op de centjes, terwijl we ondertussen onze spelers te goedkoop laten gaan. Groot gelijk dat Haller niet voor 5 mio naar Ajax gaat. Maar verkoop hem dan ook niet voor 8 mio aan een Anderlecht of zo. Laat Ajax maar 10 mio neerleggen. Wordt je kampioen en speel je CL. Al is PSV lastig te verslaan dit seizoen....

24 augustus 2016 om 17:11

en dat is nu juist het probleem nederlandse clubs kunnen niet meer mee concureren met buitenlandse clubs ook niet een ajax met 120 miljoen op de bank dat bedrag word tegenwoordig lachend afgetikt voor een speler mijn verwachting is dan ook dat de top steeds verder gaat afglijden in europa.

24 augustus 2016 om 16:28

Tja, geld nu is meer waard dan geld over 4 jaar. Bovendien ligt het ook aan de speler zelf. Als die een buitenlandse aanbieding krijgt zijn er genoeg die zichzelf overschatten en denken zich wel even in de basis te spelen. Zulke hoge doorverkooppercentages zie je binnen Nederland sowieso weinig..overigens zou ook Haller 10 milj moeten kunnen opleveren als je het vergelijkt met de andere uitgaande transfers...sterke spits die in een subtopper ruim 1 op 2 loopt is zo gek nog niet.

24 augustus 2016 om 16:29

creatieve gedachte, maar als een Watford morgen 8,5 miljoen biedt, waarom zou je dan risico nemen als Utrecht zijnde? Risico loop je wanneer Ajax er niet in slaagt een speler voor een flink bedrag door te verkopen (helaas genoeg voorbeelden van zoals bijv een Fischer en vdhoorn).
Er zijn vrij veel voorbeelden te noemen van spelers uit de subtop die het niet (lijken te) redden hogerop in de Eredivisie. Vejinovic, vdhoorn, Maher. Enorm veel vertrouwen zal dit niet geven aan de topclubs.

Voor Utrecht
Kortom: nu 8,5 of: 5 zeker en verder helemaal niets, oplopend tot max 6 miljoen extra in het meest gunstige geval.
Dan is het daarnaast nog maar de vraag of (een) Ajax behoefte heeft aan het afstaan van transferwaarde. Wellicht is er voor 7 miljoen wel iemand te halen die ze voor 100 kunnen bezitten.
Tot slot: de speler zelf: die kan in Engeland het 3-voudige binnenhalen. Vertel hem maar eens dat hij naar Ajax moet in plaats van de Premier League.

24 augustus 2016 om 16:35

Dan snap je dus klaarblijkelijk niet dat een club op zichzelf aangewezen is. Een club heeft er geen mallemoer aan om andere grotere clubs in je competitie sterker te maken en tegelijkertijd minder winst te maken.
Sowieso is die 30% doorverkoop erg leuk bedacht, maar wat verdiend Ajax dan aan de ontwikkeling en doorverkoop? Als Utrecht 11 krijgt, blijft er nog 7 voor Ajax over, minus allerlei kosten uiteraard. Bovendien heeft niemand de garantie dat Haller over 2 jaar 3 keer zo veel waard is. Het is dus een gok, voor zowel Ajax, als Utrecht.
Ik snap dat je het leuk zou vinden als het zo zou gaan, als liefhebber van het Nederlandse voetbalclub, maar voor beide clubs is het gewoon niet heel handig en risicovol.

24 augustus 2016 om 16:37

@niels19912510

Leuk bedacht, maar als zo'n speler de rest van zijn carrière bij Ajax blijft, ernstig geblesseerd raakt of gewoon zijn contract uitdient, staat Utrecht met lege handen. Dat risico gaat Utrecht natuurlijk nooit nemen.

24 augustus 2016 om 16:37

Je geeft zelf toch al antwoord op je vraag? Wat als Ajax hem koopt en hij gaat niet weg voor 18 miljoen maar flopt keihard en gaat voor 2,5 naar een andere club? Heb je als Utrecht zijnde een grote inkomst misgelopen met doorverkoop percentage. Dat moet je als iets extra's zien. Niet het eerste verdienmodel om geld binnen te harken.

Direct geld incasseren is gewoon een stuk interessanter zonder risico te lopen. Desalniettemin ben ik het met je eens hoor, sommige spelers die direct de stap naar het buitenland gezet hebben zijn er veel slechter vanaf gekomen. Zie Djuricic, Assaidi en Afonso Alves bijv. Zouden makkelijker echte top hebben kunnen bereiken als ze via Ajax of PSV naar het buitenland waren gegaan. En in lichte maten Promes. Als hij nu zo presteerde in de Eredivisie dan zou hij niet naar Rusland hoeven te gaan, waar ik niet zo kapot van ben.

Overigens is het niet altijd een succes, kijk naar Bryan Ruiz, maar je hebt wel meer kans om aan te haken als je stapje voor stapje omhoog gaat dan een sprong in het diepe maakt. Maar geld is nu eenmaal belangrijker voor clubs en ik geef ze geen ongelijk.

24 augustus 2016 om 20:34

middenmoers? is de nummer 5 van nederland nu ook al middenmoter?

Zeven miljoen voor een speler van Utrecht is een behoorlijk bedrag. Als Haller dit seizoen een minder seizoen draait brengt hij volgend jaar minder op. Haller is voor Utrecht een prima spits voor een niveau hoger is het nog maar de vraag.

24 augustus 2016 om 16:30

Ja en als hij er 25 inschiet kan hij voor 23 miljoen weg

24 augustus 2016 om 16:32

als als als telt niet en hij kan ook een topseizoen draaien waardoor hij nog meer waard word.
voor een hoger niveau is het nog maar de vraag ? dat is altijd zo ook als hij na den bosch zou gaan is het ook geen garantie op een titel toch.
maar als zoveel grote clubs je willen halen moet je toch wat kunnen lijk mij.
er zijn op dit moment ook aardig wat clubs met interesse en daar zitten een aantal mooie bij voor haller 6 championchipclubs twee pl clubs as monaco en sporting portugal.

24 augustus 2016 om 17:03

Haller heeft tot nu toe bewezen een goede doelpuntenmaker te zijn in de eredivisie. Alleen zijn er flink wat topscorers van de eredivisie de laatste jaren flink geflopt in het buitenland daardoor zijn buitenlandse clubs voorzichtiger geworden met spelers uit de subtop van de eredivisie. Janssen is de uitzondering op deze regel. Ajax en PSV verkopen voor vele miljoenen deze rest vangt gewoon veel minder.

24 augustus 2016 om 17:13

zo voorzichtig zijn ze niet hoor veertien clubs met interesse in haller en er is er altijd wel een die het bedrag gaat betalen aangezien 10 miljoen een fooi is daar.
overigens is janssen niet de uitzondering aangezien utrecht al een bod van 20 miljoen gehad heeft op haller

24 augustus 2016 om 18:56

Voorlopig prikt hij zn doelpuntjes nog mee bij Utrecht in de eredivisie. Eerst zien dan geloven of Haller vertrekt naar de europese ( sub) top.

25 augustus 2016 om 02:44

20? Van welke club?

25 augustus 2016 om 10:20

een of andere chinese club heeft 20 miljoen geboden op haller maar haller wil niet naar china helaas.
was overigens geen geheim of zo hoor ricardo odin v schaik heeft dat nog verteld bij de tafel van kees.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren