Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘We kunnen met deze jonge groep ieder jaar de treble winnen’

Laatste update:

Barcelona legde vorig seizoen beslag op de treble en hoopt in het nieuwe voetbaljaar net zo goed of zelfs beter te presteren. Sergio Busquets heeft daar alle vertrouwen in: “Winnen blijft altijd het mooiste wat er is, dat houdt niet op”, zegt de middenvelder zaterdag in gesprek met El País.

/

“Je wil altijd meer, meer, meer. We hebben geweldige spelers, een ongelooflijk jong elftal en hebben dus een unieke kans om dit niveau nog jaren vast te houden. Kijk bijvoorbeeld naar het elftal dat in de Champions League-finale stond; alleen Dani Alves, Javier Mascherano en André Iniesta zijn de dertig gepasseerd. We kunnen met deze groep de treble ieder jaar winnen, hebben enorm veel potentie”, aldus Busquets.

De Spaans international laat zich in het interview ook uit over Lionel Messi, de steraanvaller die vorig seizoen 58 doelpunten maakte in 57 officiële wedstrijden voor Barcelona. “Messi wordt nog ieder jaar beter, net als het team. Het is onmogelijk om Messi af te stoppen, hij is de beste”, besluit de 26-jarige Busquets.

Hij is misschien wel de meest irritante, maar zeker ook een van de beste middenvelders van dit moment: Sergio Busquets! Geniet mee van een compilatie van zijn 'signature move'!

Posted by voetbalzone on woensdag 17 juni 2015

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met een goede opbouwende centerback, rechtsback en een wereldklasse middenvelder(pogba, Verrati) kunnen ze volgend jaar misschien ook de treble winnen.

20 juni 2015 om 21:34

Vergeet natuurlijk niet van der hoorn,van der heijden,engelaar en natuurlijk bruma toe te voegen aan die groep. Heb je toch extra versterking en concurrentie

20 juni 2015 om 21:55

Doe daar ook maar karim rekiki erbij

20 juni 2015 om 22:01

Ahhahahahahahah zekers zekers

21 juni 2015 om 02:48

Idd, iedereen praat elkaar na lijkt het. Elke club moet volgens deze kenners Pogba of Verratti kopen. Dit zijn in mijn ogen talenten die pas zijn doorgebroken, 2-3 jaar geleden waren zij onbekend voor de meeste. Niet dat zij er niks van kunnen, integendeel zelfs. Maar dat elkaar napraten begint wel te vervelen. Barcelona is toch wel in staat om zulke types op te leiden? Waarom moeten zij 70-80 miljoen neertellen?

20 juni 2015 om 21:35

Met Pique is er al een goede opbouwende CV, ik zie liever een harde verdediger komen (zoals Masche en Puyol).

Pogba zie ik liever niet komen, goede speler maar toch wel een risico (speelstijl) en is zeer duur. Verratti zou fantastisch zijn, maar PSG gaat niet meewerken. Wat mij betreft is een middenvelder halen meest belangrijkste.

Rechtsback heeft Barca al gekocht (vidal van Sevilla).

20 juni 2015 om 21:41

Ik maar denken dat die Vidal een rechtsbuiten is omdat hij vrij vaak op het scorebord te vinden is.

20 juni 2015 om 21:44

Vidal is duidelijk aangekocht als vervanger van Dani Alves (op termijn). Alves is ook niet 1 van de meest verdedigende RB.

20 juni 2015 om 21:45

Hij is oorspronkelijk ook rechtsbuiten maar speelde bij Sevilla ook regelmatig rechtsback, zoals tegen Fiorentina, en dan maakt hij er ook 2

21 juni 2015 om 06:09

@captainwazzaaa

Misschien verliezen ze nooit meer een wedstrijd

Verratti en een backup back zijn nu een must, een centrale verdediger zou ook wel erbij kunnen.

Busquets beste cvm ter wereld geen discussie mogelijk. Maar laat mensen hem maar onderschatte, ondertussen blijft hij onze stille kracht op het middenveld.. En blijft zijn prijzenkaste als maar rijzen.

20 juni 2015 om 22:15

Beste CVM ter wereld? Zal die classificatie misschien met je catalaanse voorkeur en dito username te maken hebben? Ik vind busquets maar een hele degelijke speler. Die eigenlijk aan de hand van het Barcelona systeem helemaal omhoog wordt geprezen. Busquets is nou typisch een speler die goed is door Barcelona. Barcelona niet door hem.

20 juni 2015 om 22:28

Haha grapjas. Vraag elke trainer, Busquets is de reden van het succes van Barcelona en het Spaanse elftal. Die man is de perfecte schakel tussen verdediging en aanval. Bepaalt het tempo, onderschept en versnelt het spel met zijn kenmerkende tussen de linies passes. Vraag het Pep en vraag het Del Bosque.

Pep:"eerste speler in de opstelling is altijd Busquets"

Del Bosque:"als ik als voetballer gereïncarneerd kon worden zou ik Busquets willen zijn"

Lijkt mij genoeg om deze man veel meer krediet te geven dan een degelijke speler. Lol.

20 juni 2015 om 23:15

Ik ben het deels met je eens dat Busquets niet de beste CVM ter wereld is maar voor Barça is hij de enige CVM die het beste past in het Barça speelstijl en ik ben het niet eens dat Barça hem beter maakt, hij is gewoon een belangrijke schakel van het speelstijl.
Als je hem in de Premier League zou steken zou het maar een beperkte CVM zijn.

Maar zoals ik zei voor Barça (en Spanje) is hij de beste die ze kunnen wensen.

21 juni 2015 om 08:24

Mentalist, dus Barca mist Busquets niet op moment dat hij niet speelt en daar mascherano staat?

21 juni 2015 om 12:28

Kaapverdiaan. Masche is een keurig slopend beest maar voetballend iets minder. Busquets zou zonder problemen kunnen worden vervangen door vidal bijv.

Busquets is de allerbeste verdedigende middenvelder van de afgelopen 5 jaar.

20 juni 2015 om 21:35

Zeker, mede daarom ook mijn favoriete speler van Barcelona sinds jaar en dag. Hij is zo ongelofelijk belangrijk, en dat terwijl de meeste mensen het niet eens doorhebben. Om een andere legende maar te citeren, Saf: Aanvallers winnen de wedstrijden voor je, maar verdedigers het kampioenschap. Nou is Busquets natuurlijk geen verdediger maar deze uitspraak is helemaal toepasbaar op Busquets: hij maakt misschien niet de winnende goals, maar hij zorgt ervoor dat alles vloeiend verloopt, de verdediging goed staat en de bal goed rondgaat.

20 juni 2015 om 22:14

Andere mooie uitspraak: kijk naar de wedstrijd en je ziet busquets niet. Kijk naar busquetx en je ziet de hele wedstrijd.

20 juni 2015 om 21:36

Nou dit moment is Matic, Pogba, yaya Toure, Vidal matuidi en lahm beter. En xabi alonso was in de afgelopen 5 jaar echt beter.

20 juni 2015 om 21:40

Hahaha gektebaas jij snapt niet veel van voetbal

20 juni 2015 om 21:42

Als je niet ziet hoe goed en belangrijk busquets is snap je niet veel van voetbal.

20 juni 2015 om 21:43

Hahahahahah hij heet niet voor niks gektebaas.

20 juni 2015 om 21:44

Klopt, alleen over Matic valt te discussiëren. Vidal,pogba, Touré en Matuidi zijn geen verdedigende middenvelders.

20 juni 2015 om 21:52

Lol yaya toure? Serieus? Gozer kan alleen aanvallen spelverdelen en verdedigen ho maar!

20 juni 2015 om 22:08

Matic?busquets die al jaren presteerd bij spanje en barca matic die net komt kijken

20 juni 2015 om 22:12

Inderdaad niet te geloven dat mensen Matic met Busquets durven te vergelijken. Dan doe je voor mij meteen af in ieder geval.

21 juni 2015 om 10:43

Pogba, Vidal, Yaya en Matuidi zijn niet eens echte cvm's. Ze zijn allemaal fysiek en hebben loopvermogen en hebben weleens op cvm gespeeld. Maar ze presteren Pas echt goed als zij een aanvallendere rol krijgen. Spelen allemaal box-to-box en Vidal en Tata zelfs enkele keren als #10.

Ik hoop op een goeie cb zoals hummels of abdennour. Een middenvelder als pogba of veratti en een talentvolle aanvaller erbij zou mooi zijn we hebben alleen pedro als back up. Als aanvaller weet ik niet precies wie maar er is wel een nodig. Sandro, munir, adama komen allen drie tekort en een verhuren is een betere optie dan blijven. Dan heb je als aanvallers Pedro, Suarez, messi en Neymar + een nieuwe aanvaller

Ja zolang je met honderden miljoenen kan gooien kan ik niet echt onder de indruk zijn . Dit heeft niks meer met sport te maken . Zou er niet trots op zijn als ik met mijn Ferrari zou winnen van een Lada . Dit geld trouwens ook voor clubs als Real/bayern/city/chelsea en PSG .

Daar geloof ik niet in; om zoals Busquets het stelt 'ieder jaar de treble te winnen' zijn er meer factoren dan alleen een hecht team en individuele kwaliteiten die meespelen. Ondanks dat Barcelona dit jaar absoluut verdiend deze prijzen heeft gewonnen speelde er een flinke dosis geluk mee; blessures bij Real Madrid en Bayern München die ervoor zorgden dat de (misschien wel betere) concurrentie niet op volle kracht kon aantreden, extreem weinig blessures in de eigen ploeg en het nationale elftal dat in de groepsfase op het wereldkampioenschap naar huis kon en op die manier extra rust ten opzichte van anderen kon krijgen. Dat zijn slechts enkele factoren die in het voordeel van Barcelona spraken, maar de voornaamste is in mijn ogen hoe weinig de bestuurlijke chaos invloed heeft gehad op het team. We mogen van een wonder spreken dat het dit seizoen voor het eerste elftal zo goed is afgelopen.

Wat betreft de komende periode; iedere kandidaat die met Pogba als 'lekkermakertje' voor de komende verkiezingen aan komt zetten is wat mij betreft niet geschikt. Tachtig miljoen euro voor een speler die niet in de speelwijze van de club past en daarnaast nog eens de balans zal verstoren door z'n enorme salaris. Beter komt er een nuchtere, bescheiden president die kijkt naar wat de club daadwerkelijk nodig heeft en hoe het elftal versterkt kan worden. En als er dan enorme bedragen worden uitgegeven (wat onvermijdelijk is aangezien er jammer genoeg op die manier verkiezingen gewonnen worden), dan wel aan spelers die het elftal beter maken. Dan denk ik aan spelers als Laporte, Koke of Thiago.

20 juni 2015 om 21:42

Hij zegt toch duidelijk 'kunnen' en niet 'zullen'. Hij heeft gewoon gelijk, Barca kan 'ieder' jaar de treble winnen. Er is genoeg kwaliteit.

Net zoals Real en Bayern de treble ieder jaar kunnen winnen

20 juni 2015 om 22:12

Als je 'kunnen' zo opvat dat het een theoretische mogelijkheid is, natuurlijk 'kan' Barcelona dan ieder jaar de treble winnen. Maar in de praktijk is dat zo goed als uitgesloten, simpelweg omdat je niet iedere factor in eigen handen hebt. Vandaar dat ik een uitspraak als 'ieder jaar de treble kunnen winnen' niet geloof.

20 juni 2015 om 23:47

Ik denk dat hij gewoon bedoelde dat er genoeg kwaliteit is bij Barca en niet dat Barca er echt boven uitsteekt.

20 juni 2015 om 21:45

Ik ben het met je eens over de geluksfactor van Barca dit seizoen.
Ik denk wel dat Pogba wél bij Barca past. Als ik zie hoeveel rust en controle hij over de bal heeft, denk ik dat hij wel een toegevoegde waarde voor Barca zal zijn. Denk dat hij het tiki-taka snel onder de knie zal hebben en met zijn veelzijdigheid echt iets toevoegt. Een beetje het Suarez verhaal.

20 juni 2015 om 22:25

Om te kijken of een speler bij een club past moet je kijken naar z'n sterke kwaliteiten en naar de kwaliteiten die nodig zijn bij een club. De kwaliteiten van Pogba liggen in de fysieke duels, spelsituaties waarbij hij ruimte heeft of de bal moet vasthouden tot er aansluiting is en het schieten van afstand. Barcelona heeft op het middenveld spelers nodig die snel het overzicht hebben over de situatie, ontzettend zeker zijn in hun passing en de bal bijna nooit verspelen. Past Pogba in dat plaatje? Nee. Hij mag dan wel redelijk snel het overzicht hebben over een bepaalde spelsituatie, maar hij verspeelt de bal nog altijd vaak en z'n passing moet nog verbeteren wil hij van toegevoegde waarde zijn voor Barcelona.

Ik denk ook dat er twee zaken door elkaar gehaald worden; 'bij een club passen' en 'kunnen slagen bij een club' zijn twee totaal verschillende begrippen. Een speler past bij een club wanneer zijn speelstijl past binnen de speelstijl van de club en hij op die manier z'n kwaliteiten maximaal kan benutten. Daarom denk ik ook niet dat Pogba bij Barcelona past. Natuurlijk kan hij slagen bij Barcelona, daar heeft hij meer dan genoeg talent voor. Maar moet je tachtig miljoen voor een speler betalen die zijn kwaliteiten niet maximaal kan benutten of tonen voor je ploeg? Dat lijkt me niet.

20 juni 2015 om 22:34

Inderdaad. Ik vind ook dat Barcelona wel het geluk heeft gehad niet de blessures hebben gehad zoals Bayern. Met spelers als Rafinha, Montoya, Sergi Roberto en Adriano win je de CL niet. De beste 11 waren vrijwel het hele jaar fit. Dus met deze beste 11 is er wel een kans.

Betreft aankopen. Pogba hoeft van mij niet. Ik zou eerder voor Pastore en Verratti gaan. Een centrale verdediger vind ik nu niet nodig aangezien we Vermaelen, Mathieu en Bartra nog achter de hand hebben.

Welke spelers uit de jeugd of Barca B zullen nog instromen? Samper? Traore? Munir en Sandro moeten ook meer minuten gaan maken.

21 juni 2015 om 02:31

Het is te simpel om de eigen fitheid en de blessuregolven van je directe concurrenten geluk te noemen. Want Luis Enrique en zijn technische staf heeft het gewoon beter gedaan wat dat betreft. Vroeg en vaak gerouleerd en gewerkt met de innovatiefste technieken om de fitheid van de spelers in kaart te brengen. Real en Bayern hebben daarin gewoon gefaald. Niet genoeg gerouleerd etc. En ze hebben niet dankzij de bestuurlijke chaos alles gewonnen, nee, ze hebben dat gedaan ondanks die chaos. Wat het des te knapper maakt. Het wordt uiteraard wel heel moeilijk om het kunststukje van dit seizoen te herhalen. Maar dat komt omdat met name Real en Bayern van hun fouten zullen hebben geleerd.

Wat betreft Pogba geef ik je gelijk. Ik zou voor Isco gaan trouwens.

ik vraag het me af. barcelona mag natuurlijk geen aankopen doen en xavi is weg. dat is een aderlating. voor het middenveld hou je dan over busquets, rakitic, iniesta en sergi roerto. mascherano kan je dan nog doorschuiven, maar dat doen ze liever niet doordat hij voetballend te kort komt. verdedigend moet je het dan doen centraal met pique en mathieu en bartra als stand-in. ik hoop dat ze het qua breedte redden volgend seizoen, maar ik heb er een hard hoofd in. real zal zich namelijk wél flink gaan versterken deze zomer.

barca kan zich in de winter natuurlijk wel versterken. alleen voor een echte versterking kom je uit bij spelers die hoogstwaarschijnlijk al europees gespeeld hebben dat seizoen en dus niet uit mogen komen voor barca in de cl. daarbij ben je dan ook weer een half jaar verder.

Als Real,Bayern en Juventus weer met blessures kampen kun je volgende seizoen weer de treble winnen hoor.

Aankomend seizoen gaat een zware opgave worden. Geen aankopen mogen doen terwijl de concurrentie sterker wordt. Daarnaast geloof ik wel weer in de krachten van El Tridente. Het nadeel van het behalen van de treble is dat iedereen niet meer zo hongerig was als vorig seizoen. Hopen op op z'n minst de titel.

Is echt tijd dat er nieuwe regels komen . En dan denk ik aan een salarisplafond, niet meer dan 35 contract spelers . Dit heeft gewoon niks meer met sport te maken . Clubs als Chelsea en City hebben over de 50 spelers op hun payrol staan .

20 juni 2015 om 22:14

Helemaal eens. Een salary cap zou wonderen doen. Van de Amerikaanse sporten kan het voetbal nog leten. Die liggen op organisatorisch vlak mijlenver voor op het voetbal.

Zolang Messi rondloopt bij Barcelona en zijn huidige niveau haalt, dan is Barcelona inderdaad ieder jaar weer een kandidaat treble-winnaar.

Die anderen bij Barca kunnen ook een balletje stampen maar het is toch Messi die het ultieme verschil is tussen een gewone topclub en Barcelona.

Overigens, zelfs met Messi lukte het "maar" twee keer, de treble is echt heel exceptioneel, Real is er nog nooit in geslaagd, Bayern en Man United 1 keer.

Neen, het zou me sterk verbazen moest Barcelona volgend jaar weer de treble pakken. Zo goed is zelfs Barcelona met Messi niet.

20 juni 2015 om 23:02

Als het alleen maar om Messi draaide moet je me eens verklaren waarom Argentinie met zoveel grote namen al jaren ver onder de maat presteert ??

20 juni 2015 om 23:23

Inderdaad, vrij paradoxaal.

In eerste instantie past het Barcelonaspel Messi als gegoten en zoals ik al zei : die anderen bij Barcelona kunnen ook wel leuk ballen.

Argentinie vind ik vooral offensief enorm : naast Messi, ook nog Aguero, Higuian, Di Maria, Pastore, Tevez en dan vergeet ik er misschien nog wel.

Die andere linies bij Argentina : nou ja, simpelweg toch veel minder ? Alvast veel minder dan bij Barcelona.

Nog eens : ook zonder Messi is Barcelona een topploeg maar het is Messi die het verschil is tussen wel een treble of geen treble.

Bij Argentinie is verdediging en middenveld degelijk maar zonder heel veel meer en zelfs Messi is niet voldoende om dat verschil aan absolute topkwaliteit uit te wissen.

Niet zo gek^^ je hoort ook ieder jaar voor alle prijzen te gaan.
Barcalona heeft daar ook zeker de spelers voor de komende jaren mocht er niks veranderen. Alleen kan ik nog 2 clubs noemen waar dit het zelfde voor geld en misschien wel een 3de. Dat zijn Bayern en Real en mogelijk Chelsea.

Het team is goed zoals het nu is.

Barcelona moet geen waanzinigen bedragen gaan neerlegen voor Pogba, Veratti etc...
Ze moeter proberen de jeugdspelers klaar te maken voor het eerste elftal want daar zitten er ook een paar toekomstige toppers met name halilovic, Samper, Munir, Sandro, Adama, Moha, denis Suarez.

Ze moeten wel kijken naar een nieuwe Cv, de beste optie lijkt mij Laporte van Bilbao.
En op de LB positie Indien Adriano vertrekt Grimaldo laten doorstromen naar het eerste elftal halen oftewel Gaya van Valencia, Rojo van Manschester United halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren