Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Walter Benítez kan PSV verlaten en gaan keepen in de Europese top

Laatste update:

Atlético Madrid en PSV zijn in gesprek over een transfer van Walter Benítez, zo meldt transfermarktexpert Fabrizio Romano maandagmiddag via X. De 31-jarige doelman kan Eindhoven verlaten voor een langdurig contract in de Spaanse hoofdstad.

AS meldde begin mei al dat Atlético bereid is om Jan Oblak (31) deze zomer te verkopen. Trainer Diego Simeone wil zijn selectie grondig renoveren en daar is geld voor nodig, waardoor de ervaren sluitpost voor het juiste bedrag kan vertrekken.

Benítez gaat de Sloveense doelman mogelijk opvolgen in Madrid. De Spaanse topclub zou reeds in gesprek zijn met PSV, waar de Argentijn nog tot medio 2025 vastligt. Transfermarkt schat de huidige marktwaarde van Benítez op zo’n 13 miljoen euro. Atlético ziet in hem een uitstekende opvolger van Oblak, die nog jaren meekan.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

PSV nam Benítez in de zomer van 2022 transfervrij over van OGC Nice. Sindsdien keepte de enkelvoudig Argentijns international 88 officiële duels namens de Brabantse topclub, waarin hij 88 keer moest vissen. 33 keer hield Benítez zijn doel schoon.

De komende dagen zullen de onderhandelingen tussen Atlético en PSV doorgaan. Het is vooralsnog onbekend wat de vraagprijs is die de Eindhovense landskampioen hanteert. Oblak lijkt Madrid deze zomer na tien jaar te verlaten, al is zijn nieuwe bestemming nog onbekend.

Het mogelijke vertrek van Oblak betekent in ieder geval een grote verandering bij Atleti. De afgelopen tien seizoenen stond hij 446 keer onder de lat namens zijn club, waarin hij goed was voor 207 clean sheets. Met Atlético Madrid won Oblak de landstitel, Europa League, Spaanse Supercup en UEFA Supercup.

De 69-voudig international ligt nog tot medio 2028 vast en is volgens Transfermarkt zo’n 28 miljoen euro waard, waardoor hij Atlético Madrid nog een behoorlijk bedrag kan opleveren. In zijn huidige contract staat een afkoopclausule van 120 miljoen euro, maar de Madrilenen zijn bereid te luisteren naar lagere aanbiedingen. Bovendien strijkt Oblak in Estadio Cívitas Metropolitano een fors salaris op, waardoor hij behoorlijk drukt op de begroting.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste PSV-nieuws? Word nu lid van het PSV Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Welkom terug! | PSV
Reacties

Oblak naar de zandbak dan of als reservedoelman, ben benieuwd.

8 juli 2024 om 16:19

Ruilen! 😉

8 juli 2024 om 16:19

Hoop dat Oblak nog in Europa blijft. Vond hem dit EK nog altijd geweldig keepen

8 juli 2024 om 16:26

Pff baal wel enorm mocht hij vertrekken. Ook maar de vraag of je iemand kan halen die minstens zijn niveau aantikt. Zat eindelijk na jaren stressen eindelijk weer kalm als de bal in de buurt van onze keeper na de laatste jaartjes van Zoet en daarna Drommel

8 juli 2024 om 16:40

Die Duitse keeper van Feyenoord . Hele goede keeper en word dan meteen 1ste keeper . Had volgens mij aangegeven dat hij niet nog een seizoen 2de keeper wil zijn .. die berichten hadden hier op vz gestaan een tijdje terug

8 juli 2024 om 16:44

@mcgregor - Die gaat z’n contract bij Feyenoord verlengen.

8 juli 2024 om 16:46

Heeft Wellenreuther zijn contract verlengd? Of waren dat enkel geruchten?

8 juli 2024 om 17:08

Ja of Rulli van Ajax. Wmb beetje vergelijkbaar kwaliteit keeper. Rulli is wat beter aan de bal (denk om die reden dat ie voorkeur heeft bij Argentinie) Benitez wat beter op de lijn. Brengen allebei wel rust achterin. Na dat half jaar Pasveer bij Ajax bracht hij veel rust. En met die kwaliteitsverdediging ervoor gaat hij net zo stabiel zijn denk ik.

8 juli 2024 om 17:16

Die wil terug naar Spanje. Daarnaast wat moet PSV met Rulli, heeft geen moment weten te overtuigen bij Ajax. Ik geloof niet zo in hem.

8 juli 2024 om 17:43

Van Wellenreuther afblijven svp die hoort op Zuid.

8 juli 2024 om 23:39

Van Benitez naar Rulli is wel een fikse stap omlaag. PSV gaat dit sowieso niet kunnen evenaren met een gelijkwaardige doelman

8 juli 2024 om 17:17

Raar verhaal. Je verkoopt een 31-jarige Oblak (die fantastisch keepte het EK) en haalt dan een 31-jarige Benitez van minder niveau terug?

Wil Simeone weer meedoen voor plek 10?

8 juli 2024 om 17:50

Nee om financieel ruimte te maken zodat ze de verdediging kunnen versterken. Ze weten dat Benitez keeper van het jaar in Frankrijk was met de minste tegengoals, dat hij goed heeft gepresteerd bij Psv en gewoon een degelijke keeper is die vaak de nul houd

8 juli 2024 om 22:43

Laat Benitez nog 1 seizoen aub . Laat drommel gaan daar hebben we nog nooit iets aan gehad.

Voor een hele goeie bedrag hoop ik. Natuurlijk is dit een goeie kans voor hem zelf maar zie hem graag nog een seizoen bij PSV

8 juli 2024 om 16:19

Het is natuurlijk een goeie keeper maar voor het goeie bedrag gun ik hem wel een goeie transfer.

8 juli 2024 om 16:19

1-jarig contract & transfervrij gekomen. Zou niet rekenen op een extreem hoog bedrag.

8 juli 2024 om 16:28

10/15 miljoen. Anders zou ik hem persoonlijk aan z’n contract houden. Lastig om weer een betrouwbare keeper te vinden.

8 juli 2024 om 16:30

Dat iemand transfervrij gekomen is wil natuurlijk niet veel zeggen over een verkoopsprijs. Wieffer is voor nog geen 0,6 miljoen naar Feyenoord gegaan en levert nu 30 miljoen op. Nu verwacht ik bij Benitez geen hoge som, maar dat hij gratis binnen gekomen maakt daar geen invloed op.

8 juli 2024 om 16:40

Je maakt dan afspraken met zo’n keeper om hem te overtuigen. Dat heeft dus meestal wel invloed.

8 juli 2024 om 16:44

Die overtuiging zit meestal in de tekenbonus

8 juli 2024 om 16:46

@superfarmers - Dat hoeft inderdaad niet. Maar je staat als spelers dan heel sterk. Een beetje zaakwaarnemer houdt wel rekening met bepaalde scenario’s en laat dan bepaalde clausules opnemen. PSV denkt daar wel vaker in mee.

Zie een Simons vorig jaar.

8 juli 2024 om 17:18

Ja gaat zo’n keeper toch niet aan z’n contract houden als iemand er 8 miljoen voor wilt geven? Prima keeper hoor, maar zelfs de reserve keeper van Ajax staat hoger in de pikorde dan Benitez. Zo’n hoogvlieger vind ik het niet

8 juli 2024 om 17:23

Toch heeft Benitez gewoon meer weten te overtuigen in de eredivisie dan Rulli. Wat is nou 8 miljoen voor PSV, waarschijnlijk kunnen ze nu voor tientallen miljoenen spelers verkopen. Dus zie ik de noodzaak niet zo. Je moet nog maar een opvolger halen die het net zo goed weet te doen. Denk dat hij de eerste overtuigende keeper is na Gomes, dus dat zegt wel iets, hoewel Zoet ook goede seizoenen heeft gekend.

Laten we hopen van niet, maar ik snap het wel. Eindelijk hadden we weer iemand in doel die er echt stond en een goede uitstraling heeft!

Twijfel of hij hiervoor gaat. Hij gaat Oblak er niet uitkeepen maar dit is wel zijn laatste kans voor een absolute topclub zo op deze leeftijd.

8 juli 2024 om 16:20

Oblak schijnt daar niet meer untouchable te zijn. Zal wel wat spelen op de achtergrond. Wel een forse downgrade naar Benítez.

8 juli 2024 om 16:27

Er staat dan ook in de tekst dat Oblak mag vertrekken.

Dan kan Drommel mooi blijven en weer eerste keeper worden!

8 juli 2024 om 16:23

U bent familie van Joël?

8 juli 2024 om 16:24

Die middelvinger emoticon mag hier niet toch? Geintje natuurlijk ...

8 juli 2024 om 16:30

PSV moet gewoon duidelijk zijn naar Drommel dat hij niet het vertrouwen uitstraalt wat een keeper bij PSV moet hebben en dat hij beter verder kan kijken. Te duur voor een 2e keeper, te licht voor de nummer 1

Dat zou een aderlating zijn voor PSV. Aan de andere kant zou Wellenreuther een prima vervanger zijn.

8 juli 2024 om 16:25

Oef nee aub niet, vind wellenreuther een stuk minder, ondanks dat hij het goed heeft gedaan als stand-in van bijlow

8 juli 2024 om 16:25

Ook mijn idee. Ik denk dat je daarmee nog vooruitgaat ook. Ik vind Benitez toch nog wel eens zijn foutjes heeft.

8 juli 2024 om 16:28

Samen met Til Verantwoordelijk voor de uitschakeling tegen Dortmund...

8 juli 2024 om 16:36

Tegen Dortmund had hij inderdaad meer kunnen doen. Wat me ook nog altijd dwars zit is die blunder tegen Rangers die PSV CL voetbal kostte. Ik heb echt het idee dat je niet op hem aankunt in topwedstrijden. Tegen Feyenoord liet hij ook eens een bal van Gimenez uit zijn handen glippen

8 juli 2024 om 16:50

Ik vind dat Benitez er te veel ketsers tussen heeft zitten. Ketsers die ik mij bij Wellenreuther niet echt voor de geest kan halen. Waarbij idd vorig seizoen de ketser in de voorronde CL wel heel duur was.

8 juli 2024 om 17:13

Toch heeft Benitez veel betere stats dan Wellenreuther. Ik zou het een downgrade vinden.

8 juli 2024 om 17:23

Wellenreuther gaat verlengen bij Feyenoord las ik gister.

8 juli 2024 om 17:32

Wellenreuther gaat verlengen dus wordt goed lappen😁 kunnen wij Olij halen ook meer dan prima

9 juli 2024 om 10:08

PSV heeft wel ervaring met het kapen van spelers voor de neus van Feyenoord. Maar ik verwacht niet dat dit de transfer gaat worden. Vind het jammer als Benitez vertrekt, zolang Drommel niet de eerste doelman wordt. Dan ga je er 10 stappen op terug. Moet gewoon een degelijke vervanger komen, kan Drommel wat mij betreft een paar bekerwedstrijdjes stuntelen, of ook verkocht worden.

Ze willen dus Oblak verkopen en een 31 jarige keeper terugkopen? Beetje vreemd maar hoop voor Benitez dat dit doorgaat!

Raar waarom Atletico per se af wil van Oblak. Het blijft een topkeeper. Maar ja als Atletico salaris wil besparen dan is hij inderdaad degene die weg moet omdat hij de grootste verdiener in de selectie is met een bruto jaarsalaris van 20 miljoen euro. Maar ja met Benitez ga je er wel flink op achteruit. Je kan beter spelers zoals Joao Felix en Morata laten gaan dan. Die zijn toch makkelijker te vervangen dan een topkeeper als Oblak naar mijn mening.

Toch wel apart dat ze in Benitez de opvolger van Oblak zien. Benitez is voor PSV een redelijke keeper maar in mijn optiek ook niet meer dan dat. Maar voor hemzelf zou dit natuurlijk een toptransfer zijn!

Van Oblak naar Benitez is wel een zware downgrade zeg.. heb het te doen met de atleti fans

Oblak al jaren een top 5 keeper. Maar welke topclub zit op dit moment zonder keeper ? Ederson staat in de belangstelling van al nasr en onze Poolse vriend van juve is ook interesse voor uit S Arabië maar of die 2 dat zien zitten ? Verder volgens mij geen enkele club op dit moment

Vreemd dat Atletico de huidige beste keeper van de wereld wilt verkopen en wilt gaan verjongen om dan uit te komen bij een 31 jarige keeper van PSV die in de meeste grote duels altijd wel een ketser hier en daar heeft. Die moet Oblak dan gaan vervangen? Dan heb ik nu al medelijden met de Atletco Madrid fans zeg.

8 juli 2024 om 17:18

Valt toch wel mee. Natuurlijk heeft hij wel eens een fout gemaakt, maar over het algemeen toch een vrij stabiele keeper die het gewoon goed heeft gedaan bij PSV. Geen Atletico niveau inderdaad.

Reageer