Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vroege Europese voorrondes stellen Eredivisie-clubs voor probleem

Laatste update:

De UEFA heeft woensdagmiddag bekendgemaakt dat het restant van de Champions League in de vorm van een minitoernooi zal worden afgewerkt in Portugal, terwijl de Europa League in Duitsland wordt uitgespeeld. Ook heeft de voetbalbond details naar buiten gebracht over de Europese toernooien van volgend seizoen en er zijn flinke gevolgen voor de Nederlandse clubs.

De voorrondes voor de Champions League en Europa League edities van 2020/21 beginnen namelijk al in augustus, maar de Nederlandse regering heeft eerder al besloten om tot 1 september geen voetbalwedstrijden toe te staan. Als deze datum niet wordt aangepast, zal het voor de Nederlandse deelnemers dus niet mogelijk zijn om in het eigen stadion te spelen. De clubs hebben daarnaast weinig mogelijkheden om zich voor te bereiden op deze cruciale duels, aangezien er onder meer geen oefenwedstrijden in eigen land gespeeld zullen mogen worden.

UEFA verandert opzet CL; Istanbul geschrapt als finaleplaats

Lees artikel

Van de Nederlandse clubs die volgend seizoen deelnemen aan de Europese toernooien, is alleen Feyenoord verzekerd van een plekje in een hoofdtoernooi. De Rotterdammers stromen rechtstreeks in in de groepsfase van de Europa League. Ajax moet alleen voorrondevoetbal spelen als de winnaar van de huidige editie van de Champions League zich niet weet te plaatsen via de eigen competitie.

AZ speelt volgend seizoen hoe dan ook in de voorrondes van de Champions League en heeft op het eerste gezicht het grootste probleem. De Alkmaarders spelen hun eerste wedstrijd op 25 of 26 augustus en kunnen dan dus niet in Nederland terecht. Willem II komt op zijn beurt op 17 september voor het eerst in actie in de voorrondes van de Europa League, terwijl PSV een week later aan de beurt is in hetzelfde toernooi.

In de voorrondes zal er overigens geen sprake zijn van een tweeluik: de confrontaties worden over één duel beslist. Alleen de play-offs, de laatste voorronde voor het hoofdtoernooi van de Champions League, zullen over twee duels worden afgewerkt. De groepsfase van de Champions League en Europa League gaan eind oktober van start.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

UEFA trekt uiteraard weer zijn eigen plan. EL en CL moeten natuurlijk gespeeld worden, kosten wat het kost. Toch denk ik dat de NL'se clubs er wel uitkomen met de overheden zodat er een aantal potjes gespeeld kunnen worden in augustus.

17 juni 2020 om 16:01

Psvfan700: Maar de UEFA heeft toch qua planning niet zoveel te maken met de regering van ons kikkerlandje?

17 juni 2020 om 16:29

Hierin heeft de Uefa dan eindelijk wel eens gelijk, ze kunnen niet met elke nationale overheid rekening houden. Zeker niet met de Nederlandse, die zo ongeveer als enige in Europa het onbegrijpelijke besluit genomen heeft om zo lang geen voetbal toe te laten.

17 juni 2020 om 16:57

De enige reden dat er in de andere landen gevoetbald wordt is vanwege de financiële consequenties. Hadden ze in die landen eenzelfde systeem als hier dan werd er niet gespeeld.

17 juni 2020 om 17:06

Geldt dat ook voor de competities in bijvoorbeeld Zweden, Noorwegen, Oostenrijk, Servië, Turkije en Portugal?

17 juni 2020 om 17:12

@Kohaku Financiële consequenties zul je nog wel merken in Nederland, wanneer clubs er niet meer uit zullen komen. Die RKC die onderaan staat maar in competitie mag blijven. Terwijl Graafschap en Cambuur onterecht niet mogen promoveren.

17 juni 2020 om 17:17

@kohaku, zoals hierboven al aangegeven wordt zijn er ook in Nederland financieele consequenties. Jij doelt wellicht op de torenhoge tv-gelden in bv Duitsland en Engeland, maar dit is totaal niet aan de orde in landen als Servie, Oostenrijk, Hongarije en vele vele anderen, zoals Boca2005 al aangeeft.

17 juni 2020 om 17:57

In principe hebben ze daar wel mee te maken, alleen is het bijna onmogelijk lastig om met 52 regionale regels te werken. Beetje zoals Utje naast de pot pist met EU voetbal, pist NL naast de pot betreffende voorrondes EU. Moet je maar mee dealen. Anderzijds zullen er best behoorlijk wat landen soepeler zijn dan NL (en wie weet versoepelt Rutte zelfs sneller), dus kan je wellicht in het buitenland ritme opdoen dmv oefenwedstrijden.

17 juni 2020 om 16:37

Nederlandse regering trekt eigen plan. Alleen in Nederland, Belgie, Schotland en Frankrijk wordt er niet gevoetbald. Europese toernooien kunnen ook best zonder de clubs uit deze landen worden gehouden.

17 juni 2020 om 16:46

Makkelijk willen scoren zeker. Nederland en de Knvb trok toch ook z'n eigen plan ipv af te wachten. De Uefa vond het zelfs uiteindelijk prima. En terwijl er nu alweer gevoetbald wordt in Duitsland, Spanje, Engeland (vanaf vandaag) en zelfs Italie. Dus ja laat Rutte dat maar wat terug draaien naar 1 augustus oid. Wat een onzin, zogenaamd geen evenementen met vergunning. Man het voetbal wordt nu gespeeld zonder enig publiek, dat zou gewoon moeten kunnen. Stranden lopen vol, winkelcentra en demonstraties is allemaal oke. Zelfs in supermarkten is er veel meer risico dan een potje voetbal zonder fans. Wijs maar lekker met de vinger naar de Nederlandse Overheid zou ik zeggen.

17 juni 2020 om 17:15

@socio, snap je bro! Mensen roepen als een robot dingen zonder bij na te denken. Ze mogen al reizen binnen Europa, voetbal? Ho maar! Voetbal is een wereldwijde religie geworden en mensen stempelen het als een soort van hobby.. zie hoeveel mensen er na de kerk gaan zondag en hoeveel naar voetbalwedstrijden

17 juni 2020 om 17:31

Terug draalen naar 1 augustus?Dan kan de beker ook nog gespeeld worden.Dus lijkt mij niet dat de knvb dit gaat doen.

17 juni 2020 om 18:21

Uefa trekt uiteraard weer zijn eigen plan en terecht. De datum van 1 september is pure willekeur van onze regering. Het is straks zomer en in de zomer krijgt niemand griep. Niet als je een beetje gezond bent. Dus waarom zou de Eufa rekening moeten houden met de wijsneuzen van de Rivm en ons kabinet of hun agenda?

17 juni 2020 om 16:06

Je kan het ook zo beredeneren dat wij de gezondheid van onze sporters niet in het geding willen stellen vanwege een paar centen. Of dat we als land juist de ethische kwestie die onstaat als je sporters wel laat spelen terwijl er mensen op de IC liggen te stikken niet willen beantwoorden omdat er geen juist antwoord is. Is het glas halfvol of halfleeg.

17 juni 2020 om 16:18

Masterapie. Gezondheid in het geding brengen? Hou even op hoor. Volg jij de ontwikkelingen van de afgelopen twee weken niet? Er sterven inmiddels dagelijks meer mensen aan andere ziektes dan Corona.. ik snap de reacties hierboven wel. Hoe lang gaan we ons leven nog op zijn kop zetten? Kans op verspreiding ligt al onder de 1 inmiddels..

17 juni 2020 om 16:23

Ik snap deze drogredeneringen echt niet. Corona is op dit moment inderdaad geen mega probleem meer als je puur naar sterfgevallen en ziekenhuisopnames kijkt. De reden dat deze cijfers zo laag zijn is echter dat we met zijn allen in de intelligente lockdown zijn gegaan. Als we daar nu dus weer uitgaan 'omdat de cijfers zo laag zijn' schieten de cijfers vanzelf weer omhoog. Dus ineens van alles weer toestaan omdat de cijfers laag zijn zou totaal voorbijschieten aan het hele idee van een intelligente lockdown.

17 juni 2020 om 16:35

Ik snap de link met mensen op IC en voetballen totaal niet. Er liggen altijd mensen op de IC. Nu bv minder dan vorig jaar en al helemaal minder Dan tijdens de griep epedemie van 2018.

17 juni 2020 om 16:38

Wellicht heb je het niet gemerkt, maar iedereen zit al sinds eind Maart grotendeels thuis. Zou dat misschien de reden zijn dat er bijna geen mensen meer aan dood gaan of mee worden besmet?lekker boeiend, voetbal.

17 juni 2020 om 16:45

Als we moeten discussiëren over corona en de sterfgevallen? Laten we dan ook beginnen met welke personen grootste aandeel hebben in sterfgevallen?

Bij elke woord wat men zegt, zijn 95% zo geprogrammeerd dat ze hetzelfde roepen dat de virus zich op die manier sneller zal verspreiden en noem maar op.

Ik vind het gewoon jammer dat er een overhaaste beslissing is genomen en niet op een langer termijn is gedacht binnen Nederland. Genoeg dingen op te noemen dat de virus sneller zou laten verspreiden dan 22 spelers op het veld (zonder publiek)

17 juni 2020 om 17:14

@alvinvreeuwijk; als jij denkt dat het virus de wereld uit is dan raad ik je aan de krant eens te lezen. Heb jij in de gaten wat er momenteel in Bejing speelt? We weten nog niet wat ons te wachten staat nu we uit onze lockdown komen. Ik zou nog niet te snel conclussies trekken.

17 juni 2020 om 17:31

@Robur laten we ons op deze.site beperken tot voetbal. Bijna overal wordt weer gespeeld en vooralsnog zonder problemen. Het lijkt er.dus op dat in NL te voorbarig en te drastisch is gereageerd.

18 juni 2020 om 09:18

Hoezo dan? We zitten nauwelijks meer in lockdown, en er is nauwelijks sprake van een stijging.scholen weer open, dagopvang weer open, horeca is weer open. De meeste bedrijven zijn ook gewoon weer open. Bij ons moet men sinds afgelopen maandag zelfs verplicht weer gewoon naar kantoor, mogen niet eens meer thuis werken, en als je heir op het industrieterrein om je heen kijkt, is het overal alweer vollop in bedrijf. Als we nog eens een week of 4 afwachten, dan heeft het land een week of 5/6 weer dicht tegen de (nieuwe) normale capaciteit gedraaid. Als er dan over 4 weken niets te zien is in de cijfers, dan moet een potje voetbal zonder publiek toch kunnen? Uiteindelijk is dat hele verbod op voetbal gewoon pure symboolpolitiek. Zonder publiek zorgt de hele sector maar voor een zeer beperkt aantal contacten tussen mensen. Tuurlijk, het is niet essentieel, maar qua sociale contacten is het verwaarloosbaar bij de contacten op kantoren, supermarkten, sportverenigingen, etc. En laten we nu niet roomser doen dan de paus, die 1,5 meter gebeurt in de meeste kantoren, sportvelden ook al lang niet meer. Ik zie hier op lokale voetbalvelden gewoon volwassen kerels op donderdagavond een partijtje 6 tegen 6 doen, in de horeca zitten er inderdaad maar 2 mensen aan een tafel, maar schuiven ze wel 5 tafels aan elkaar, en in veel drukke kantoren is 1,5e meter afstand sowieso onmogelijk.

17 juni 2020 om 16:08

Dus omdat de overheid voetbal niet het belangrijkste vind, is het hele beleid meteen slecht? Nogal een vreemde gedachtengang als je het mij vraagt.

17 juni 2020 om 16:46

Nee precies voetbal is ook niet belangrijk, terrasjes vol is wel belangrijk voor de economie

17 juni 2020 om 16:10

Neejoh Nederland loopt al jaren verschrikkelijk hard achter man. We doen het goed als je naar infrstructuur krijgt. En tot een jaar of 15 geleden liepen we ver voorop in Europa en wereldwijd. Maar ik durf te zeggen dat Nederland sinds ongeveer 2005 veeeel te vol van zichzelf is. En dit zie je heel erg terug in een complete weigering om door te selecteren om het maar in voetbaltermen te houden. Investeringen in de grote markten van de toekomst zijn allemaal volledig links laten liggen (denk aan AI, duurzame energiebronnen, risico vrije bedrijfsvoering is misschien wel het meest relevant momenteel). Japan en Zuid-Korea kon na 2 maanden het bedrijfsleven alweer opstarten, daar is al jaren geleden op een mogelijke 1,5 meter maatschappij ingespeeld. Nederland loopt al jaren op vele gebieden achter de feiten aan. We waren eigenlijk ook heel erg laat met tv-gelden te privatiseren (waar ik destijds als NPO fan ook op tegen was) waardoor we nu ver achter lopen wat betreft tv gelden op landen als Portugal die wat mij betreft een gelijke financiele interesse wekken qua competitie, voetbalgekte en inwoners aantallen.

17 juni 2020 om 16:32

En toch scoort Nederland jaar na jaar giga-hoog in allerlei onderzoeken over innovatiekracht, welvaart, woongeluk en ga zo maar door. Je kan als klein land niet overal de beste in zijn, maar dat we 2e zijn qua argrarische export in absolute aantallen vergeet je dan bijvoorbeeld even te melden. Dan kun je die gelden vervolgens aanwenden om op tijd op de rijdende trein van andere technologie of ontwikkelingen springen. De grootste denkfout zou zijn om overal aan mee te willen doen.

17 juni 2020 om 16:36

IIk ben het deels met je eens. Onder Rutte heeft Nederland nauwelijk vooruitgang geboekt. Naar mijn mening zijn we zelfs achteruit gegaan. Zo heeft Rutte door bezuinigingen het onderwijs, de zorg en justitie eigenhandig kapotgemaakt. Ook vraag ik me oprecht af wat nu de visie van Rutte is. Ook met dit Coronabeleid waar hij van de ene extreme (geen lockdown) naar het andere extreme (alle evenementen tot 1 september gesloten). Desalniettemin zie ik de toekomst ook niet zo somber in. Kijk naar Bayern Munchen (om de voetballerij als voorbeeld te nemen). Vorig jaar zag hun toekomst er bizar slecht uit. Ze werden ervan verweten dat ze niet goed hadden doorgeselecteerd. Kijk waar die club nu staat. Nu wordt Bayern bestempeld als de club die het Europees voetbal gaat domineren. Dit zie ik in Nederland ook wel gebeuren. Met de regio Eindhoven hebben we een potentiele goudmijn. De economie in dat gebied stijgt elk jaar wel met een paar procent. Het tij kan dus zomaar keren. Overigens is Japan ook weer niet zo'n geweldig voorbeeld. Hun economie stijgt al jaren niet meer, en bovendien kampen ze met het hoogste percentage in vergrijzing van de wereld.

17 juni 2020 om 16:39

@masterapie, maar vermeld dan wel dat het huidige kabinet er momenteel alles aan doet om de agrarische sector te verwoesten om aan de klimaateisen te voldoen.

17 juni 2020 om 16:41

Qua voetbal lopen we wellicht achter, maar op andere zaken absoluut niet. Nederland is voor hoog geschoolde werknemers nog steeds een zeer populair land. Niet in de laatste plaats, omdat mensen met een schaars specialisme hier de eerste 5 jaar een belasting voordeel krijgen. Zowel op het gebied van Energietechniek, scheepsvaart, olieengas en ruimtevaart zit Nederland 'gewoon' bij de toplanden. Nederland staat volgens een onderzoek uit 2020 op nummer 3 bij meest technisch geavanceerde landen. 1 onderzoek is natuurlijk niet de absolute waarheid, want het ligt ook aan de criteria, maar Nederland loopt geenszins achter. Als je naar sommige lieden aan de rechterkant van het spectrum luistert, denk je haast dat we bijna kopje ondergaan, maar das onzin.

17 juni 2020 om 16:43

Inderdaad, Ik dacht laatst ergens te lezen dat de Nederlanders, Na de scandinaviers hun leven het hoogste cijfer gaven wanneer het op gelukkig zijn aankomt. En al die innovaties ten goede. Gelukkig zijn is toch het belangrijkste in het leven lijkt mij?

17 juni 2020 om 16:46

@elninoo, Die onderzoeken zeggen mij nooit zo veel. Het zou me al verbazen als er iemand hier in de comments geraadpleegd is voor dergelijke onderzoeken. Geluk is daarnaast ook weer zo een vaag begrip.

17 juni 2020 om 16:48

Lierse, je kunt toch niet zeggen dat er geen kern van waarheid in zit? Het is heel simpel. Ze geven een grote groep mensen wereldwijd een lijst met vragen en die vullen ze in. Daar komt een cijfer uit en daar moet je het mee doen. Maar dat geeft toch wel enigszins een indicatie van hoe de gemiddelde Nederland naar het leven kijkt. De meeste mensen zien het gewoon positief in.

17 juni 2020 om 16:48

Precies, spijker op zijn kop! Los van de economie, kijk hoe Nederland zijn bevolking in het gareel houden. 1 woord: ANGST. Hoge belastingen, boetes en noem maar op. En de bevolking keurt alles goed.

17 juni 2020 om 16:54

@Masterapie, innovatiekracht inderdaad. Daarom staat Nederland sterk. Maar waar werken die innovatieve mensen? Niet in de overheid. De overheid werkt eerder voor die innovatieve bedrijven.

17 juni 2020 om 17:00

Elke goede regering zou bezuinigd hebben. Daarom komen wij er beter uit dan landen waar ze structureel meer uitgeven dan dat er binnenkomt.

17 juni 2020 om 17:01

@zidane: je moet niet vergeten dat portugal heel puplair is voor brazilianen vanwege de taal en klimaat. Spelers zullen altijd sneller naar portugal gaan en dus ook is er meer mogelijk qua tv gelden. Denk dat het heel moeilijk is om tegen portugal op te boxen.

17 juni 2020 om 17:04

@ajax/barca2014: je kan het ook zien dat ze de agrarische sector opofferen om het klimaat niet te verwoesten.

17 juni 2020 om 17:05

Denk dat Ajax goed op weg is om die beeld te veranderen over Benfica/Porto. Scouts en voetbalscholen wat er in zuid amerika momenteel zijn en lopen.

17 juni 2020 om 17:05

Lacazette,portugal mag dan populair zijn onder de brazilianen maar ze dalen wel op de europese ranglijst sinds er geen investeringsmaatschappijen meer mogen helpen. Het Portugeze voetbal is aan het kelderen en ook Europees gezien zijn het niet meer de grootmachten die het pak hem beet 10 jaar geleden waren. Nu het geld op is zie je ook dat de prestaties afnemen. Op zich ook niet gek omdat Portugal financieel gezien een derde wereldland is waar je als buitenlandse pensionado best goed kunt toeven. Maar als tiener je toekomst onzeker is.

17 juni 2020 om 17:37

Door de hoge belasting zit hier niet 26% van de bevolking zonder werk als de economie een maand stil ligt en krijg je betaald als je je poot breekt en een half jaar niet kan werken. Mensen die in Nederland worden geboren hebben ontzettend geluk met hoe goed alles hier is. Stuitende ondankbaarheid.

17 juni 2020 om 16:33

Dit denken Nederlanders vooral zelf, Scheduled. Internationaal gezien is dit echt al wel redelijk achterhaald. Ik dacht het zelf ook altijd, maar nu ik al 10 jaar in het buitenland woon en alles wat objectiever kan bekijken, valt dat voorop lopen best mee (tegen dus eigenlijk).

Zijn de overige competities waar eventuele kampioenen worden aangewezen wel vóór augustus klaar dan? Heb totaal geen overzicht meer van wanneer welke competitie nu is afgelopen, laat staan wanneer deze weer zouden starten.

17 juni 2020 om 16:20

Volgens mij is Italië als laatse klaar met de competitie op 2 augustus. Als de voorrondes inaigustus beginnen, hebben die daar weinig last van.

Toch gek dat dit niet beter met de verschillende overheden wordt afgestemd....

17 juni 2020 om 16:04

Je kan niet met elke overheid rekening houden. Anders komt alles weer in het gedrang. Wat is schrijnender vind is die CL/EL in augustus. Dan hebben de toppers geen vakantie want de nationale competitie begint weer een maand later. En hoe zit dat met transfers en einde contracten?!

17 juni 2020 om 16:07

Hoe bedoel je vakantie er werd maanden geen voetbal gespeeld dus dat is gewoon hun vakantie geweest . Volgens mij had ik gelezen dat de transferperiode wordt verlengd. Alleen vraag ik me af hoe je een speler van het buitenland gaat halen?

17 juni 2020 om 16:07

Ze hebben 2 maanden vakantie gehad in maart en april, denk dat iedereen wel weer uitgerust is en klaar om te beginnen.

17 juni 2020 om 17:02

2 maanden geen wedstrijdritme, vergelijk dat met een speler die net is hersteld van 2 maanden blessure? Wedstrijden die ik tot nu toe heb gezien, laten duidelijk zien wat ik bedoel. En dan moet Nederland pas 1 september weer starten? Lekker man

Meest belangrijke probleem word niet eens benoemd. Mochten deze wedstrijden al doorgang vinden, dan betekend dat ook dat er 0 voorbereiding mogelijk is. Geen oefenwedsrijden vooraf bijvoobeeld. Het zijn voor Nederland super belangrijke wedstrijden.....

17 juni 2020 om 16:43

Ze kunnen gewoon een oefentrip organiseren toch?

17 juni 2020 om 16:44

Geen idee. In Nederland in ieder geval niet. Wellicht zijn er in het buitenland soepelere regels. Laten we het hopen...

17 juni 2020 om 16:53

Nou in Duitsland mag je gewoon voetballen. 3-4 wedstrijden oefenen en dan kan je het seizoen beginnen. Wat mensen in het buitenland doen, gaat de overheid hier in principe niks aan.

17 juni 2020 om 17:17

Daar zitten ze in het buitenland niet op te wachten hoor,nederlandse clubs die oefenwedstrijden komen spelen.Anders hadden we de bekerfinale ook daar kunnen spelen nu.

17 juni 2020 om 17:17

Daar zitten ze in het buitenland niet op te wachten hoor,nederlandse clubs die oefenwedstrijden komen spelen.Anders hadden we de bekerfinale ook daar kunnen spelen nu.

17 juni 2020 om 17:35

"Daar zitten ze in het buitenland niet op te wachten"... het gebeurt anders elke zomer. Oefentrips naar een andere land zijn heel gewoon in het voetbal.

17 juni 2020 om 17:59

Ja klopt,maar in coronatijd denken ze daar anders over.

Nou nu er toch zoveel ongebruikte test maar op de plank liggen, lijkt het me dat er nu geen goed excuus meer is om een paar voetbalwedstrijden te organiseren (behalve dat het oneerlijk is voor de eerder benadeelde teams). Zeker nu het ook zo goed gaat met de corona Ic afname en de voorbeelden dat het in omringende landen gewoon goed gaat om te voetballen, zal ik zeer verbaasd zijn als het niet mag. Dan zie ik het puur als even laten zien wie de baas is van de regering. Zeker goed nieuws voor mijn clubje dit, maar ook super leuk om eindelijk Nl voetbal te zien. Moet zeggen dat ik buitenlands voetbal toch een stuk minder aantrekkelijk vind en nu alleen nog maar de samenvattingen kijk, zelfs nu er niks anders is...

17 juni 2020 om 16:38

Klopt, maar voor 1 september geen (oefen)wedstrijden.Door de overheid bepaald.

17 juni 2020 om 16:43

Sportscholen mogen ook weer eerder openen evenals kappers en dergelijke. Kom met een goed plan (letterlijk allen maar te kopieren en plakken van omringende landen) en de regering heeft geen excuus om nee te zeggen. Of zij moet bang om gezichtsverlies te leiden na de eerdere grote uitspraken “voor 1 sep geen voetbal.”

Dan maar Europees voetbal spelen over de grens. PSV kan een lijntje uitgooien naar Genk of Luik, Willem II naar Antwerpen en AZ kan ook iets proberen in Belgie of Duitsland. Thuisvoordeel is er toch nauwelijks als er geen publiek is.

17 juni 2020 om 16:32

Heej dat was ook een voorstel van Fc Utrecht,toen begon iedereen hier te steigeren.Dus geen goed plan.

17 juni 2020 om 16:42

Omdat Utrecht helemaal.geen europees voetbal heeft gehaald en dus ook gewoon geen speler is on dit issue. Bovendiien going dat om het toch nog spelen van een Al Lang en breed afgelaste bekerfinale oftewel mosterd na de maaltijd
Hier gaat het over wedstrijden voor aankomemd seizoen em de voorberwiding daarop

17 juni 2020 om 17:27

Ja exact,het voorstel om de bekerfinale over de grens te spelen.En nu stellen anderen voor om oefenwedstrijden en Europese duels in het buitenland te spelen.Prima,aangezien er pas vanaf 1 september weer een bal mag rollen in Nederland.

Het is 17 Juni, als Halsema met duizenden man op de Dam mag staan kunnen die 22 gozers toch best beginnen met voetballen in Augustus.

17 juni 2020 om 16:33

Nee,kan niet 1 september toch

17 juni 2020 om 17:08

Demonstreren is een grondrecht, voetbal niet helaas. Daarnaast is demonstreren op de dam volgens mij ook verboden na het incident.

Ajax speel toch geen voorronde als de CL normaal verloopt? Volens mij is alleen Napoli niet zeker van plaatsing Cl.....die zie ik niet als grote kanshebber voor de CL.

17 juni 2020 om 16:13

Atletico is ook niet zeker van een CL-plek en staan al in de kwartfinale. Die zie ik wel als grote kanshebber. Hebben Liverpool namelijk al uitgeschakeld en blijft een echte toernooiploeg.

17 juni 2020 om 22:43

Atletico staat 1 puntje achter op Sociedad met nog tien wedstrijden te gaan, die zie ik nog wel minimaal 4e worden. en tja ik heb meer het gevoel dat Adrian Liverpool heeft uitgeschakeld dan dat Atletico dat gedaan heeft...

17 juni 2020 om 16:14

Atletico staat momenteel ook niet op directe plaatsing, Lyon en Napoli ook niet maar die maken aanzienlijk minder kans.

17 juni 2020 om 19:02

RB Leipzig, Atalanta Bergamo en Chelsea zijn ook nog niet zeker van plaatsing voor de Champions League. Atalanta Bergamo en RB Leipzig staan er wel redelijk goed voor en Chelsea staat op de rand van uitschakeling in de CL.

Maak me minder zorgen of de overheid het toelaat, maar voornamelijk over de fysieke en wedstrijdritme-loze staat waarin de spelers van de Nederlandse ploegen zich in gaan bevinden. Dit is een klassiek recept waarin het meerendeel van de Nederlandse vertegenwoordigers uit de voorronde gekukeld worden door een ploeg die meer wedstrijden in de benen heeft. Dit is al het geval in de zomer na een pauze van een paar weken, laat staan een pauze van meerdere maanden.

Een voorbarig bericht. Alles wordt bijna vervroegd toegestaan, waarom spelen zonder publiek zoals in Duitsland Italie Engeland Spanje en vele andere landen nu al gebeurd. Volgens mij moet dat kunnen, want er is gewoon geen publiek bij. Testcapacitieit zoals eerder mag ook geen probleem meer zijn. Dus ik zou zeggen clubs kunnen trainen en spelen onder de voorwaarden die andere lande nu ook al stellen. Sportscholen moesten ook wachten tot 01-09-2020 maar gaan per juli al open. Dus de regering is volgens mij best bereid te luisteren naar concrete plannen.

Maar als AZ bijv die 25/26 augustus als uitploeg eruit word getrokken dan kan het toch? Een soort trainingskamp afleggen buiten NL voor de CL en de return wedstrijd word week later in september in Alkmaar gespeeld. Edit: verkeerd gelezen, gaat over 1 wedstrijd. Dan voor AZ te hopen dat het een uitwedstrijd betreft dan

17 juni 2020 om 17:22

De voorronde wordt gespeeld over 1wedstrijd niet 2.

Ik zie hier mensen reageren dat alles maar weer zo snel mogelijk moet beginnen.Maar er mag pas vanaf 1 september weer een bal getrapt worden.

AZ heeft nog een escape - als de winnaar van de EL zich ook via de competitie plaatst (Sevilla, Inter, Leverkussen, ManU etc) dan schuiven ze een voorronde op en hoeven ze dus niet in augustus te spelen

Ik ga er vanuit dat er wel uitzonderingen gemaakt kunnen worden voor deze specifieke gevallen. En wat betreft oefenwedstrijden ...dan speel je die toch gewoon in het buitenland. Tuurlijk, het is allemaal niet handig, maar niet direct in de stress schieten en kijken naar hoe je je wel goed kunt voorbereiden.

Dit zal wel moeten veranderen door de staat, heel europa is al begonnen met voetballen dus denk wel dat nederland zich ook zal aanpassen met de datum

Dit zal wel moeten veranderen door de staat, heel europa is al begonnen met voetballen dus denk wel dat nederland zich ook zal aanpassen met de datum

Dit zal wel moeten veranderen door de staat, heel europa is al begonnen met voetballen dus denk wel dat nederland zich ook zal aanpassen met de datum

Tja, het is ook gelijk weer denken in problemen he. Als er toch geen hond zit, wat maakt het dan uit dat je niet in je eigen stadion speelt. Over de grens zit het Ruhrgebied vol Bundesligaclubs met prima stadions, soms even groot als die van de Nederlandse top (niet dat dat dus uitmaakt). Fortuna Dusseldorf bijvoorbeeld mag dan tegen degradatie vechten, maar ik heb vier maanden geleden met eigen ogen kunnen zien dat dat stadion echt niet onder doet voor de Arena. Daar kun je echt wel een potje Europees spelen tot je weer in je eigen stadionnetje mag. Laten we niet gelijk zo miepen als de regels even niet voor het voetbal werken.

18 juni 2020 om 08:57

Dat zal wel, maar dat was ook een voorstel van FC Utrecht om de beker in Duitsland te spelen.Dat vond iedereen hier een belachelijk idee,maar nu het hun eigen club aangaat vinden ze het een fantastisch idee....hoe hypocriet wil je het hebben en eigenbelang viert hoogtij hier.

Ja nee, FC Utrecht heeft alleen maar het algemeen belang voor ogen :S Hoewel ik je punt begrijp gaat dit niet helemaal op. De coronafase was toen wel een paar tikjes penibeler. Bovendien ging het om het vorige seizoen en gaf de Knvb een klap op hoe dat werd afgesloten. Nu versoepeling steeds verder plaatsvindt, kun je meer mogelijkheden aftasten. Persoonlijk vind ik dat ze voor voetbal zonder publiek deze wedstrijden prima kunnen laten doorgaan in Nederland nu - als nagelsalons urgent genoeg zijn om ook al weer open te laten - maar als Duitsland in het andere geval een optie is, moeten we dat dan niet doen omdat het twee maanden geleden FC Utrecht die optie niet kreeg?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren