Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veronica Inside toont schokkende foto's: 'Ik mag het van jullie nooit zeggen'

Laatste update:

Bij Veronica Inside ging men vrijdagavond in op de gewelddadige manier waarop René van der Gijp maandag werd belaagd voor zijn eigen huis in Dordrecht. Drie onbekende mannen met 'zwarte trainingspakken en witte maskers' probeerden zijn autoruiten met hamers in te slaan, toen de analist was thuisgekomen na een uitzending van het praatprogramma. Van der Gijp kwam er zonder kleerscheuren vanaf en hij zei vrijdag dat het 'redelijk goed' gaat met hem.

Van der Gijp beschreef allereerst wat er precies gebeurde, zoals hij dat ook deed in een eerste reactie bij Radio Veronica. In de uitzending van Veronica Inside voegde hij eraan toe dat hij in zijn persoonlijke leven altijd rekening houdt met een dergelijk incident. "Ik mag het nooit zeggen van jou en van Johan, maar ik zou best kunnen begrijpen dat wij, als we 's avonds laat in Amsterdam lopen, een pak rammel krijgen van iemand die het gewoon iets minder leuk vindt wat wij hier allemaal aan deze tafel doen", erkende de analist.

"Ik ben altijd heel voorzichtig. Ik zal nooit 's avonds door de stad lopen. Als ik in Amsterdam ga eten, zet ik altijd mijn auto in een parkeergarage en pak ik een taxi naar het restaurant en een taxi terug. Ik houd er gewoon rekening mee dat zoiets kan gebeuren. Ik schrok er heel erg van, maar het zit in mijn systeem dat ik er rekening mee houd dat het kan gebeuren. Je kunt niet zeggen dat het 'onvoorstelbaar' is", legt hij uit. Johan Derksen noemde de gebeurtenis ‘heel treurig en beangstigend’.

Presentator Wilfred Genee liet aan het begin van de uitzending weten dat het eigenlijk niet de bedoeling was om het incident naar buiten te brengen, maar er werd toch over gesproken omdat erover was bericht door meerdere media. Eigenlijk wilde Genee het incident 'doodzwijgen' zolang er onderzoek wordt verricht door de politie. Van der Gijp heeft inmiddels al extra beveiliging. "Ze nemen het bloedserieus", beaamde de doorgaans goedlachse oud-voetballer, die zelf foto's maakte van de schade aan zijn auto. Die werden getoond in het programma en zijn hier te bekijken.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar hoe komt het dan dat hij er zonder kleerscheuren vanaf kwam? Edit: in ander bericht al gelezen, fijn voor hem dat hij er goed van af is gekomen

1 mei 2020 om 20:56

Omdat zijn ramen heel bleven en hij achteruit is gereden en gevlucht is.

1 mei 2020 om 20:57

Hij heeft speciaal glas wat je niet even inslaat. Daardoor kwamen ze niet binnen en kon hij wegrijden.

1 mei 2020 om 21:02

Nee, dat zijn gewoon autoruiten. Die sla je, zeker met een bot instrument, niet zomaar in.

1 mei 2020 om 21:21

Gewone autoramen gaan direct kapot hoor. Dat gebeurd al met een goedkope glasbreker van 60 cent van aliexpress. Dit is echt veiligheidglas Jevelis

1 mei 2020 om 21:21

Een zijruit sla je met 1 klap in hoor. Hij heeft een tweedehands auto en de vorige eigenaar had er speciaal glas in laten zetten

1 mei 2020 om 20:57

Kogelvrije ramen

1 mei 2020 om 22:36

Kogelvrij is het zeker! Je bedoelt kogel werend denk.

2 mei 2020 om 13:18

Als we dan toch gaan muggenziften, het is eigenlijk kogel bestendig...

2 mei 2020 om 13:40

Onzin. Mijn volvo s80 heeft kogelwerende ruiten tijdens een test meer dan 50x er tegen geslagen met hamers en stenen ect en er is maar 1 kleine krasje door een moker .

Pff, maar goed dat hij goede ramen had...

Sterkte Gijpie! Mooi dat hij blijft wie hij is en rekening houdt met mensen die het niet kunnen waarderen. Niet heel veel mensen hebben deze zelfkennis.

1 mei 2020 om 23:52

Volgens mij maakt het hem ook niet uit als hij er morgen niet meer is. Zeker in vergelijking met Derksen een hele verademing die gekker lijkt te worden naarmate hij ouder wordt.stiekem zegt hij ook tussen neus en lippen door dat het hem niet uitmaakt, dat hij weet dat het kan gebeuren en dat het leven als bn'er best wel zwaar is omdat je niet ergens kan lopen of kan gaan eten met in je achterhoofd dat er kwade mensen in het spel zijn.geeft ook aan hoe Gijp in elkaar zit en dat het leven voor iemand met geld en het bekend zijn ook niet rooskleurig is. Ik schrok ook vooral toen hij vertelde dat als hij ergens naartoe gaat eerst zijn auto in een parkeergarage zet en dan nog met de taxi gaat. Ook een reden waarom hij ooit depressief was en als einzelganger bekend stond.

2 mei 2020 om 13:38

Of je houdt gewoon er rekening mee dat je mensen bewust te kakken zet en maakt ze dan niet belachelijk. Dan doe je ook wat met die zelfkennis.

Is het ook al bewezen dat men bewust op zoek was naar hem of dat t toeval was?

3 mei 2020 om 00:25

Dan gaan we naar een maatschappij waarbij je in de media dus niet meer kan zeggen wat je denkt, omdat je bang bent voor eventuele gevolgen. Dan heb je het dus over censuur.

Had gewoon dood kunnen zijn als hij normale autoruiten had... Hoop dat ze de daders pakken en ook echt hard straffen

1 mei 2020 om 21:01

Precies, is gewoon poging tot moord. Hoorde dat de politie een groot onderzoek aan het starten is.

1 mei 2020 om 21:06

Poging moord meen je toch niet echt hè? Vooralsnog is dit een poging overval en vernieling...

1 mei 2020 om 21:11

Was het ook vernieling als het geen kogelvrijglas was met het hoofd 10 centimeter naast het raam?

1 mei 2020 om 21:17

Het is absoluut geen poging tot moord. Poging tot moord houdt in de juridische zin in dat je iemand met voorbedachte rade om het leven brengt. Dit lijkt vooralsnog een overval te zijn geweest, geen poging om Van der Gijp om het leven te brengen.

1 mei 2020 om 21:23

Hoe weet je dat?

1 mei 2020 om 21:27

@airbags, poging tot moord heeft niks met voorbedachte rade te maken. Het gaat erom of je iemand hebt aangevallen waarbij het risico bestond dat de persoon aan de aanval had kunnen overlijden.

1 mei 2020 om 21:32

ProEvo.. dat is doodslag.. moord is letterlijk iemand met voorbedachte rade doodmaken.

1 mei 2020 om 21:36

Poging tot zware mishandeling.

1 mei 2020 om 21:36

@Regulator, dat is waar, het is zonder voorbedachte rade inderdaad doodslag en geen moord. Ook bij poging tot. Dus @Airbags had op dat vlak gelijk, mijn excuses.

1 mei 2020 om 23:04

Als je met een hamer op het hoofd mikt gaat het toch wel iets verder dan een poging tot overval. Dit is gewoon poging tot doodslag. Mocht het glas breken en de hamer zijn hoofd raken had hij dood kunnen zijn.

2 mei 2020 om 00:05

@Regulator maar als hij een hamer meeneemt met de bedoeling om het glas en het hoofd van Gijp in te slaan.... dan is dat toch poging tot moord? Volgens mij gaat het toch om de intentie waarmee hij de situatie in is gegaan? Als dat klopt kunnen wij toch nu niet zeggen of het doodslag of moord is?

2 mei 2020 om 01:39

Er zijn landen waar men met een vuurwapen achter het stuur zit en in zo een situatie deze krankzinnigen gewoon neerknalt.Kijk nou pleit ik absoluut niet voor wapenlegalisering of moedig ik het aan,integendeel.Hoewel ik in deze situatie er niet bepaald wakker van zou liggen!

2 mei 2020 om 04:11

Dan blijft het alsnog poging tot doodslag. Je hebt moord en poging tot doodslag.

2 mei 2020 om 09:37

@tipptopp de aanklager moet kunnen bewijzen dat het een uitgedacht plan is met doel om van der Gijp te vermoorden om voor poging tot moord te kunnen gaan. Daarom worden er in Nederland meer mensen veroordeeld voor doodslag dan voor moord.

2 mei 2020 om 10:41

@tipptopp: als het de intentie van een dader is om naast het beroven van een slachtoffer ook om het slachtoffer te vermoorden, dan kun je wel spreken van (poging tot) moord. Probleem is dat je moord moet bewijzen en dat is echt lastig, sinds je niet in iemands hoofd kunt kijken. Je moet aantonen dat de verdachte een voorbedachte rade had om het slachtoffer te doden. Een wapen op zak hebben is daarvoor vrij vaak onvoldoende. Daarom wordt er ook vaak over een motief gesproken, voorbereiding etc. Om van doodslag te spreken heb je alleen opzet nodig. Opzet bestaat dan weer uit verschillende gradaties waar de meest gebruikte ‘voorwaardelijke opzet’ is. Voorwaardelijke opzet betekent in principe dat je willens en wetens het aannemelijke risico neemt om met je handeling iemand te doden. Ook voorwaardelijke opzet is echt afhankelijk van de context: hoe vaak sloeg de dader op het ruit? Wat voor wapen (bestaan ook verschillen in hamers) gebruikte hij? Was hij gestopt met het slaan, nadat bijv het raam gebroken was etc. Moord/doodslag is een behoorlijk grijs gebied en heel afhankelijk van context en bewijs. Daarom kom je soms in het nieuws een zaak tegen waarvan je het na lezen niet eens bent met het oordeel. Als je echt geinteresseerd hierin bent: zoek het Porsche arrest op en kijk wat mensen erover hebben geschreven.

2 mei 2020 om 11:50

Je kunt voorbedachte rade echt niet uitsluiten op dit moment met deze informatie. Als ik het goed begrepen heb kwam Van Der Gijp terug van de maandagavond uitzending van Veronica inside toen ze hem overvielen. Dat kan betekenen dat ze geweten hebben hoe laat hij thuis zou komen. Dat veronderstelt toch al enige voorbereiding en een plan. Poging tot Moord uitsluiten kan dus best wel eens voorbarig zijn.

2 mei 2020 om 12:27

Als het enkel om een overval ging,dan hadden die maloten kunnen wachten tot hij was uitgestapt om het hek te openen!Dit lijkt mij meer iets persoonlijks!

2 mei 2020 om 12:33

Voor louter een overval,heb je geen drie mokerhamers nodig.Met ééntje kom je al een heel eind!Dit is duidelijk bedoeld om een signaal te geven aan v/d Gijp of erger!

2 mei 2020 om 16:37

Friets305,absoluut wel een poging tot moord! Misschien is het niet wat ze uiteindelijk als doel hebben, maar je neemt een enorm risico. Net hetzelfde als je met een pistool schiet, en dan zegt om af te schrikken.kijk enkel naar de foto's, en bedenk nu even dat dit gewoon glas zou zijn, dan had hij bij de eerste klap al klaar geweest! Dit is een gewelddadige overval en dat verdiend maar 1 straf, en dat is een keiharde lange gevangenisstraf met Tbs!

2 mei 2020 om 17:07

" Misschien is het niet wat ze uiteindelijk als doel hebben, maar je neemt een enorm risico. "wat jij beschrijft hier, is doodslag. Hét kenmerkende element in de delictsomschrijving is de 'voorbedachte rade'. Voorbedachte rade wijst op een moment van kalm overleg, van bedaard nadenken voorafgaand aan de uitvoering. Indien iemand daadwerkelijk een plan heeft om een ander van het leven te beroven en dit vervolgens ook doet kan gesproken worden van moord. Als iemand daarentegen een ander in een opwelling doodt, zal geen sprake zijn van moord. Moord is dus doodslag met voorbedachten rade. Die riedel van 'een groot risico nemen' slaat op het leerstuk over de 'voorwaardelijke opzet'. De juridisch juiste omschrijving daarvan is dat men zich willens en wetens heeft blootgesteld aan de aanmerkelijke kans dat de slachtoffers komen te overlijden. Maar bij moord gaat het niet zozeer om die voorwardelijke opzet, op zichzelf, het gaat erom dat die opzet het oogmerk moet zijn van de dader. Het OM al die omstandigheid ook ten volle moeten bewijzen. De simpele vaststelling dat het heel eenvoudig heel erg mis had kúnnen gaan, met de dood van Van der Gijp als gevolg, is daarvoor juridisch ontoereikend. Dat is ook niet heel gek. Moord is een zeer ernstig strafbaar feit dat is gereserveerd voor die gevallen waarvan wetig en overtuigend bewijs bestaat waaruit die voorbedachte rade kan blijken. Dit geval is echt een traditioneel geval van (poging tot) doodslag.

2 mei 2020 om 17:10

@anunciato32 Dan hadden de overvallers waarschijnlijk ook wapens en dan zou het slechter afgelopen zijn voor Gijp. Voordat hij zijn wapen zou kunnen pakken zou hij al neergeschoten zijn 3v1. Daarom niemand wapens > iedereen wapens

Wat ben je dan volslagen idioot als je zoiets doet. Al helemaal als het inderdaad is vanwege dingen die gezegd zijn tijdens een programma over voetbal, waar hebben we het over. Gelukkig dat hij er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen. Hopelijk worden deze gekken snel gevonden en opgesloten.

Vind het wel een heel raar verhaal, hij zit in zijn auto waar die wordt aangevallen, hij geeft aan dat iemand 30 keer insloeg over 1 van de ruiten, laten we het erop houden dat die dus even de tijd kreeg om dus zit een baan door dat glas heen te banen, dat is dan toch vreemd? Je reageert toch gelijk als ze zo op je ramen tikken, of keek die net zo gierend toe als bij vi aan tafel? Hij kan toch gelijk wegrijden, eventueel nog een ronde terug om ze omver te kegelen

1 mei 2020 om 21:17

Ik denk dat het eerst een paar seconden duurt voordat je hersenen door hebben wat er gebeurd, en vervolgens is die achteruit gereden. Wat misschien ook even geduurd heeft. In 15 tot 20 seconden kan je met 3 man flink wat schade aanrichten op een aantal ruiten als je helemaal los gaat.

1 mei 2020 om 21:22

Nou, hij had het over 1 ruit waar er 1 " uiteindelijk helemaal door was", raar verhaal

2 mei 2020 om 01:18

Wat wil je nou zeggen? Dat hij zat te lachen wanneer ze aan het slaan waren op zijn ruiten? Wat had hij dan moeten doen, uit moeten stappen en dan een klap van een hamer moeten krijgen? Praat niet zulke onzin joh. Het kan toch zijn dat hij achteruit reed en een raam erdoor was. Ik denk dat je teveel John Wick kijkt met je ''hij had weg kunnen rijden en ze om kunnen kegelen''. Geen ene realiteitsbesef.

2 mei 2020 om 08:28

Hij gaf zelf ook aan, eerst te zijn beginnen met toeteren. Moest hij zelf ook om lachen. Je wordt zo overvallen (letterlijk en figuurlijk) dat het gewoon even duurt voordat je het verwerkt en de juiste handelingen kan verrichten.

2 mei 2020 om 16:42

Real Cf=madrid,ik denk dat veel mensen gewoon in shock zijn als zoiets gebeurt, en stijf worden van angst. Iedereen reageert anders daarop, maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat zulke zaken gebeuren. Ik hoop echt dat ze de daders pakken, en keihard en lang straffen. Het is een schande hoe ze omgaan met mensen, criminelen overal ter wereld hebben schijt aan alles. Zou mooi zijn als de wetenschap een gen vindt om harde overtreders maar als makke lammetjes te maken in de toekomst...

2 mei 2020 om 19:46

Nou, ik vind het een raar verhaal, gewoon mijn mening

1 mei 2020 om 21:32

Niet iedereen reageert hetzelfde! Sommige kunnen van de schrik/paniek bevriezen of zelfs flauwvallen.Ik vind jou reactie nogal kort de bocht.Vanachter jouw computertje kun jij wijs bedenken wat je allemaal gedaan zou hebben! In de praktijk,maar in de praktijk pakt het vaak anders uit! Zeker als jij er niet op getraind bent en het onverwachts is(meestal het geval is)

1 mei 2020 om 21:53

Ik heb bij mijn vorige baan meerdere overval trainingen gehad. Zeer professioneel met camera’s en al. En ondanks dat het dus een nep overval is. Blijken je hersenen in dit geval nep niet van echt te kunnen scheiden als je er niet in getraind bent. Toen ik de filmpjes terug keek van de overval zag ik allemaal dingen die ik tijdens de overval niet gezien had. Kleur muts, mes of pistool, aantal personen en meer van dat soort dingen. Omdat je hersenen dat in een paniek situatie dus meestal niet opslaan. Geloof me je verstijfd eerst en dat duurt echt even.

2 mei 2020 om 10:28

Daarnaast heeft hij bij VI ook nog gezegd dat hij eerst nog heeft getoeterd, voordat hij besefte dat 't misschien tijd was om er vandoor te gaan.

1 mei 2020 om 23:46

Hij was geparkeerd voor zijn hek. Voordat je je realiseert in wat voor situatie je bevindt en je de auto in zijn achteruit zet ben je wel effe zoet.

2 mei 2020 om 12:03

@Real CF Madrid......Oh ja lekker omver kegelen. Zodat je straks zelf een dader bent. Want ja we leven nog steeds in Nederland waar daders nog wel eens als slachtoffers worden gezien als je jezelf verdedigd.

Ik kijk wel eens Opsporing verzocht. Ook daar kom je dit soort verhalen tegen. Zoveel agressie. Onvoorstelbaar. Mensen die thuis vreselijke dingen moeten meemaken en dan vertrekken de daders soms met niks of heel weinig geld. Gelukkig hebben de ramen v.d Gijp beschermd, maar dit soort geweld is vreselijk. Het zal er heus wel inhakken bij hem. Gun hem dan ook het beste.

1 mei 2020 om 21:46

Aardige woordspeling, "inhakken bij hem".

Ik ben geen fan van dat programma maar hoop wel dat ze die klootzakken te pakken krijgen. Schandalig!

wat een stel achterlijke idiote degene die ver der gijp willen vermoorden.dit is echt triest volk gewoon, als gijp geen pantser ramen had, dan had hij zeker dood kunnen zijn.maar ik vind het nog erger dat de daders hem bang willen maken en hem nu psychisch willen treiteren.ik hoop dat van der gijp in ieder geval lekker zich zelf blijft op TV, want we kunnen erg met hem lache...

1 mei 2020 om 21:33

Niet overdrijven, auto ramen die kapot gaan vormen kleine stukjes het is niet als een huis raam. Verder moet er een ongelovigen snelheid zijn voor deze glas iemand echt levensgevaarlijk te verwonden. Met een auto ongeluk kan het wel maar heb jij ooit gehoord van iemand die dood is gegaan omdat ze raam ingeslagen werd?

Zoja dan is de politie ook slecht bezig want die slaan vaker ruites in als men hun deur niet opent.

2 mei 2020 om 02:27

Er us wel een verschil tussem waarmee je inslaat en met een hele grote moker kan je best wel eens door het raam vliegen en diegene in de auto op zijm hoofd raken met die moker.

2 mei 2020 om 09:49

@sharifmhend het gaat dan ook niet om het glas wat hem levensgevaarlijk had kunnen verwonden, het gaat om wat deze jongens hadden gedaan als het een normaal raam was geweest dat bij de eerste klap kapot gegaan was, was de hamer doorgeschoten dan had het zijn hoofd kunnen raken en dat is wel potentieel levensgevaarlijk en niemand weet wat de bedoeling was van deze gasten, wilden ze hem alleen laten schrikken, wilden ze hem overvallen of wilden ze hem echt iets aan doen?

Wat was de reden dat dit gebeurde? Was er wat gezegd richting iemand gedurende de aflevering ofzo?

1 mei 2020 om 22:18

Laten we hopen dat je jouw eigen bericht geplust hebt. Ik hoop toch niet dat er 2 mensen zijn met deze gedachtegang. Als je persoonlijk 'beledigd' bent en verhaal wilt halen, dan ga je verhaal halen. "Joh Rene wat je over mij of mijn broer of neef gezegd hebt vind ik eigenlijk niet kunnen. Waarom moet dat zo?" Drink je een biertje en lach je er daarna om. Het zijn altijd bepaald soort types die het niet met woorden kunnen oplossen, maar gelijk met agressie en geweld komen. Ik hoop dan ook dat ze publiekelijk aan de schandpaal genageld worden, maar ben bang dat het maximaal een kleine gevangenisstraf of een taakstraf gast worden.

1 mei 2020 om 22:42

Precies en dan nog kan het ook een ordinaire overval zijn voor zijn horloge oid en niets te maken hebben met hun programma. Er is namelijk al eerder ingebroken. En als 3 man op je inslaan doet dat echt wel wat met je. Niemand heeft rechtsom dat een ander aan te doen hoe gekwetst je ook denkt te zijn.

1 mei 2020 om 23:11

Doet er niet toe wat er gezegd is. Besef dat vd Gijp nu zit met een auto waarmee ie niet kan rijden.ook voor die Mercedes is het vervelend. dit bedenk je niet als je nieuw de fabriek uitrolt.

1 mei 2020 om 22:47

Nee dat zei hij niet. Kunnen 3 dingen zijn zoals om de Rolex, om de auto of om hem zelf denkt Rene. Aangezien er al eerder een overval was bij hem thuis is dat erg aannemelijk. Maar wat het ook was en waarom dit heeft echt impact. Hij heeft al eens een burn-out gehad en dit helpt dan echt niet.

Maar Rene geeft zelf aan dat hij terdege bewust is van het feit dat de kans groot is dat hij of collega tegen een klap kunnen lopen als je rekening houd met wat hun op tv doen? Ze verdienen met het kleineren van anderen, ik kan dit gebeuren niet goed lullen, maarre tegen de wind in plassen is niet zonder gevaar.

In elke maatschappij bestaan er idioten en in dit geval randdebielen... Ach mensen doen gekke dingen en randdebielen nog erger! Ik ben Blij dan een onschuldig mens hier goed mee weg is gekomen en hopelijk na enkele maanden van herstel weer een gewoon leven kan leiden

Vreselijk. Wat een geluk met die ruiten. Snap heel goed dat de schrik er goed in zit en dat je voortaan goed om je heen kijkt voor je deur.

Rene doet er nog aardig luchtig over maar geloof mij dat wanneer hij aan komt rijden bij zijn huis hij eerst 3 keer kijkt of hij wat verdachts ziet. Stelletje lafaards die dit gedaan hebben, als dat glas er niet in had gezeten dan was het heel anders afgelopen. Mensen die dit allemaal maar mee vinden vallen zitten waarschijnlijk zelf veilig thuis met hun pik in de hand en de vrouw met een boek op de bank en hebben zelf geen reet meegemaakt. Hoop dat hij er bovenop komt en voor de volgende keer een val kan opzetten om deze zielige figuren te pakken.

Uitermate trieste gebeurtenis en gelukkig is hij er fysiek goed vanaf gekomen, alleen de mentale schade zal wel aanzienlijk zijn vermoed ik. Wat zal de reden(en) zijn? Intimidatie? Overval op zijn horloge? Deze levert sowieso minder op als je het certificaat er niet van hebt. Vd Gijp is er van overtuigd dat Het dezelfde snuiters zijn die bij hem hebben ingebroken destijds dat maakt het nog enger....

Wat een slechte nare mensen heb je in deze wereld
Hopelijk worden ze gepakt en krijgen een flinke straf..
Sterkte Gijp

We straffen gewoon niet hard genoeg, de pakkans is te klein en we maken in dit land van daders slachtoffers.

2 mei 2020 om 17:13

Ah, daar is de onderbuik weer. Even de feiten. We straffen ongeveer het zwaarst van heel Europa, ons systeem is het enige in Europa waarin een levenslange gevangenisstraf ook echt 'levenslang' betekent (in andere landen kom je na 20 jaar redelijk makkelijk weer vrij, in Nederland kan dat alleen met gratie van de Koning en dat wordt maar zelden verleend) en de stelling dat keihard straffen een positief effect zou hebben op crimineel gedrag of criminaliteitscijfers is wetenschappelijk echt nog nooit aangetoond. En dat van daders slachtoffers worden gemaakt is demagogie.

Lijkt er meer op dat dit persoonlijk was. Waarom zou je met 3 man iemand beroven voor een horloge van een paar duizend euro. Daarnaast zou je eerder wachten tot iemand is uitgestapt. Camera's zijn er niet voor zn poort maar met een bivakmuts had je dit kunnen doen. Heeft hij misschien den haag aangepakt in de vorige afleveringen dat ze moesten degraderen?

2 mei 2020 om 16:21

Die overvallers van ozil waren anders ook meer geïnteresseerd in geld en juwelen. Het lijkt me sterk dat je een auto gaat stelen met GPS tracker en weet ik veel wat erin allemaal. Ik zou totaal niet snappen wie Gijp iets aan zou willen doen. OK hij maakt wat grappen hier en daar die niet iedereen leuk vind maar hij is bij verre na niet de directste en grofste van het stel. Het is in feite een aardige en lieve jongen die geen vlieg kwaad doet. En mocht het persoonlijk zijn dan laten ze meestal wel een boodschap doorsijpelen, anders heeft zo'n actie nog geen zin, als je niet weet waar het om ging. Ik denk toch echt dat het overvallers waren die hopen op een goede buit met juwelen en cash.

Triest dat zoiets gebeurd,maar hadden we met ons allen ook zo gereageerd als buurman Piet was neer geknuppeld?
Of als twee homo mannen hand in hand lopen en worden bedreigd?
Daders zullen wel gepakt worden en krijgen dan een taakstrafje
Maar ja.....zo gaat dat in Nl

Helaas is dit de wereld waarin we leven. En dat leven we nog in een land als Nederland welke in verhouding nog enorm mild is. Kan je nagaan als je in echt lastige landen woont, dan worden jij en je familie als slachtvee gewoon afgemaakt.ik hoop dat ze de daders pakken, en keihard straffen, en lang opsluiten. Het programma zelf kijk ik al tijden niet meer, vind het erg flauw en een grote herhaling. Telkens flauwe grappen, en vaak mensen kwetsend. Maar dat geeft niemand het recht om fysiek iemand aan te pakken of erger.het is te gek voor woorden dat mensen zulke dingen doen, waarschijnlijk omdat hij ooit iets heeft geroepen waar iemand of een bepaalde groep mensen zich beledigd bij voelt.

Ik vindt het schandalig dat ze nu juist Rene pakken hij heeft al best veel voor zijn kiezen gehad ik hoop dat de politie alles maar alles uit de kast halen om ze te pakken die rare mensen
Ik heb erg te doen met Rene het is zo lekker knuffen beer vindt ik
Sterkte Rene

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren