Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman reageert op kritiek De Boer: 'Het ging nu al een stuk beter'

Laatste update:
/

Joël Veltman moet snel leren van zijn kapitale fout in het eerste duel van Ajax met Rapid Wien (2-2), zo zei Frank de Boer vlak voor het Champions League-weerzien met de Oostenrijkers. Het ging dinsdagavond echter weer mis: Daley Sinkgraven ging de fout in en leidde de 0-1 van de bezoekers in. Het werd uiteindelijk 2-3 voor Rapid en zodoende is Ajax na de derde voorronde al klaar in de Champions League.

"Veltman moet weten op welke momenten hij de voetballende oplossing moet kiezen'", zei De Boer voor de wedstrijd. "Wij hebben hem aangegeven dat dit niet kan op dit niveau. De mindset van Joël moet veranderen." Veltman geeft woensdag in gesprek met Metro aan dat hij vooral gericht is op een goede opbouw door middel van een vrije man te vinden. "Maar soms moet ik de bal ook gewoon een keer diep spelen. Wat mij betreft ging dat nu al een stuk beter. Ik heb minder risico genomen en de bal meer naar voren gespeeld", zo geeft de verdediger in het dagblad aan.

Veltman erkent dat het naïef is dat de spelers van Ajax kinderlijke fouten maken. "Ik had verwacht dat het veel beter zou gaan dan vorige week. In de Eredivisie kom je er misschien nog mee weg, maar in Europa worden dergelijke fouten genadeloos afgestraft." De bal zo nu en dan de tribune inrossen wil er bij de verdediger echter niet in. "Nou, dat wil ik ook weer niet zeggen. Maar als het moet dan moet het."

Joël Veltman hoort in de basis van Ajax thuis

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat kan ik mij hier aan irriteren... hou op jezelf te evalueren zo vlak na een wedstrijd. Ga je schamen en extra trainen ipv dit soort dingen te roepen.. neem gelijk rest van het team mee

5 augustus 2015 om 10:37

Je hebt gelijk, dit is het probleem van het huidige Ajax. 'het ging al een stuk beter', ga je schamen, het verdedigen van het hele team was gisteren niet om aan te zien. Alles en iedereen kon er met gemak langskomen, er werd zelfs niet goed gedekt...

5 augustus 2015 om 10:41

Waarom word heitinga niet ipv veltman opgezet. Neem aan dat een echte kerel in het elftal geen kwaad kan?

5 augustus 2015 om 10:48

Ik ben nu nog zo geirriteerd over gisteren! Had zoveel goede hoop en Weer stellen ze je teleur. Die Oostenrijkers konden echt niet goed voetballen, maar wanneer daar iemand de bal verloor vlogen er 3 man op af! Bij Ajax probeerd alleen degene die de bal verloor zelf hem terug te veroveren.

Als het niet ging om doelpunten maken had Ajax elk jaar wel kans gemaakt op de CL. Tot 20 meter van het doel gaat het prima maar daarna wordt het dramatisch.

Met een ingebrachte Sanogo moet je die ballen vanuit elke hoek de zestien in pompen! niet combineren door het midden...

5 augustus 2015 om 10:52

Ja, en dan ook nog "in de eredivisie kom je er mee weg" dit was een club van subtop eredivisieniveau, dus dan kom je er ook niet mee weg, gewoon een fout, punt. Zulke fouten worden zelfs door Excelsior nog afgestraft, heeft er niets mee te maken dat het een Europese wedstrijd was.
Natuurlijk weet ik dat de eredivisie geen ruk voorstelt, maar we moeten ook niet gaan doen alsof de Oostenrijkse wel wat voorstelt

5 augustus 2015 om 11:06

Wandering

Misschien denken de spelers van Rapid Wien juist dat Ajax een club is van de Oostenrijkse Bundesliga subtopniveau. Ajax is overschat en dat bewijzen ze elk jaar weer.

5 augustus 2015 om 11:10

Ik zit vooraal met de Boer in mijn maag. Je haalt ervaring omdat je juist in dit soort wedstrijden mensen moet hebben die de klappen van de zweep kennen.
Ik vind Tete echt goed voetballen, maar toch zou ik in deze wedstrijden voor van Rhijn kiezen. Zet Tete basis in de eredivise, maar de druk die deze wedstrijden met zich meebrengt geeft te veel risico op fouten (ook al heeft hij het goed gedaan).
Zelfde geld voor Riedewald. Hij is gebruikt als linksachter en verdedigende middenvelder. Vanaf dit seizoen dus de man naast Veltman. Aangezien Veltman nog geen stabiele factor gebleken is, ga je in deze wedstrijden toch zekerheid inbouwen en zet je hier Heitinga neer. Waar heb je hem anders voor gehaald?
Verder had ik ook voor Schöne gekozen op de buiten positie. Hij is de laatste jaren zo beslissend geweest voor Ajax dat hij waarschijnlijk een paar betere momenten had kunnen uitkiezen dan die ene van el Ghazi. Die jongen is zijn man 1 keer gepasseerd.

Zoals Veltman zegt. Deze fouten kunnen in de Eredivisie en niet in de Champions League. Zorg ervoor dat die instabiele factoren dan ook niet de mogelijkheid krijgen om deze fouten te maken in de Champions League. Deze spelers zijn lerende en moeten en mogen leren van de fouten die ze makan. Maar zoals de Boer al zegt was dit al meteen de belangrijkste wedstrijd van het seizoen..... Verloren!

5 augustus 2015 om 11:20

Rapid wien en red bull zouden dus gewoon volle bak voor het kampioenschap meedoen in De eredivisie. Niks geen sub top. Deze twee teams zouden gewoon kandidaat één en twee zijn.

Sub top is az en Twente en rapid en red bull zijn veel beter. Ok het is geen oogstrelend voetbal. Maar de mentaliteit en de kracht van deze teams ligt ver boven eredivisie niveau.

5 augustus 2015 om 12:13

Als bijvoorbeeld AZ 10x tegen Rapid speelt winnen ze 7x.
Rapid zou in Nederland zeker geen kampioenskandidaat zijn, je kunt een 1 ploeg 1x verassen met dit opportunistische voetbal,waar heel veel energie in wordt gestoken, maar geen 17 ploegen en 34 wedstrijden lang.
Maar omdat het Ajax is die verloren heeft zou het nu opeens mee kunnen om kampioenschap van Nederland te spelen. Ajax is de perfecte tegenstander voor clubs die veel energie in hun spel leggen, Ajax weet niet zo goed hoe ze dit moeten handelen, de wedstrijden tegen bijvoorbeeld Utrecht zijn daar een goed voorbeeld van.

Nogmaals, ik weet dat de eredivisie niet veel voor stelt, maar als clubs als Rapid hier al mee zouden doen om het kampioenschap is het wel heel slecht gesteld

5 augustus 2015 om 13:05

@Dommelnl

Helemaal met je eens. Heb geen kwaad woord over De Boer over m'n lippen kunnen krijgen na 4 kampioenschappen op rij maar dit kon je toch bijna zien aankomen. Bij dit soort wedstrijden kun je alle ervaring gebruiken die je in je team hebt dus als je dan Heitinga haalt, stel hem dan op. En Tete mag het een paar oefenwedstrijdjes en op de training misschien goed hebben gedaan, nu had je meer aan Van Rhijn. En ook Schone hadden we prima kunnen gebruiken deze wedstrijd.


Op deze manier gaan we de Europa League niet eens halen, laat staan een rol van betekenis spelen. Daar speel je alleen maar tegen teams als Rapid Wien.

5 augustus 2015 om 11:18

Precies. Elke keer dezelfde reactie met het gaat iets beter etc blablabla

5 augustus 2015 om 11:41

Bah misselijk makend dit artiekel. Het ging al beter. Jong ga naar stam en laat je vertellen hoe je echt moet verdedigen. Want je was weer zo zwak als maar zijn kan.

5 augustus 2015 om 11:50

'Het ging al beter'. Deze quote is typisch de Nederlandse topsport. Winnen hoeft niet, tweede worden is ook goed. 2 Nederlanders in de top 10 van de Tour: 'geweldige Tour'. Uiteindelijk word je maar 6e en sta je wel met lege handen. Het moet beter. Veltman, schaam je, met je 'Ik speelde al beter'. Maar je verliest wel van f****** Rapid Wien.

5 augustus 2015 om 11:47

Veltman speelde anders erg goed gister. Die heeft zich dus goed herpakt na vorige week.

5 augustus 2015 om 11:52

Ik wil dit gejank niet horen dat het beter ging als je verdomme thuis kansloos verliest van Rapid Wien! Praat dan aub niet over verbetering

5 augustus 2015 om 12:49

Waar ik me aan kan ergeren, zijn mensen die niet weten of willen weten, dat er een vraag gesteld wordt en dat zij antwoord hier op geven. Ook ik vond dat Heitinga er in had moeten staan, maar wilt dat zeggen dan dat we wel hadden gewonnen.

5 augustus 2015 om 13:01

Kun je nog nadenken over wat je zegt. Hij had ook kunnnen zeggen: wat was nog steeds niet goed genoeg. Ik ga er nu alles aan doen om sterker te worden om zo een ticket in de EL te bemachtigen

5 augustus 2015 om 13:23

Zoals Milano hieronder ook zegt... Hij moet niet bij ons aankomen na ons weer voor de zoveelste keer teleur heeft gesteld met het verhaal dat het beter ging... Dat wil ik alleen horen als we door waren gegaan. Nu wil ik gewoon excuses en extra inzet zien!

5 augustus 2015 om 19:22

klopt wel wat je zegt, had een anders kunnen zeggen, maar blijf toch dat hij antwoord geeft op een vraag en denk je echt niet dat hij zelf niet weet dat hij een erge fout gemaakt heeft vorige week, gisteren viel hij mee tegenover bv riedewald en tete was ook niet helemaal die verdediger als vorige week, maar dat heb je ook bij hem dat hij jong is en nog niet zo veel gespeeld heeft dan veldman.

5 augustus 2015 om 14:51

Opstelling ajax : Cilissen,tete,dijk,riedewald,dijks,bazoer,klaassen,fischer,menig,milik, el ghazi

Veltman moet na al die jaren Ajax 1 dus nog steeds leren hoe op te bouwen, en vooral wanneer, terwijl hij gisteren verdedigend ook weer niet geweldig was. Vraag me toch echt af hoe lang De Boer hem nog kan handhaven, hij lijkt ook nauwelijks leiding te kunnen geven aan zijn verdediging, Dijks, Tete en Riedewald hebben dat nodig, die komen net kijken.

5 augustus 2015 om 10:37

na al die jaren?? 2 jaar omschrijven als al die jaren is wel een beetje stemmingsmakerij.. Verder ben ik het wel met je eens

5 augustus 2015 om 10:44

Nou al die jaren en elke maand z'n fout. Ik weet het niet hoor maar op een gegeven moment moet het toch wel in je hoofd zitten

5 augustus 2015 om 10:47

Ja, hij debuteerde al een tijd terug inderdaad, maar komt nu ik het check inderdaad nog niet tot 70 wedstrijden voor Ajax. Misschien komt het door zijn leeftijd, Veltman is ouder dan De Vrij (125 eredivisiewedstrijden) maar heeft pas op latere leeftijd een basisplaats afgedwongen. Wat overigens nog niet wegneemt dat hij achterin de meest ervaren man is op dit moment en leiding zou moeten geven. Of De Boer had natuurlijk andere spelers om Veltman moeten zetten, dat zou hem niet in die rol dwingen die nu nog niet aan hem besteed is.

5 augustus 2015 om 10:43

Hij had hem direkt moeten wisselen na die fout uit tegen rapid. Verbaasde mezelfs dat hij werd opgesteld. Trouwens vroeger werd ons geleerd om die bal wel over de lijn te rossen. Gewoon geen risico's nemen klaar. Het hoeft er niet altijd gelikt uit te zien.

5 augustus 2015 om 10:53

Maar dat was ook het tragische na afloop, dan hoor je die woorden over 'de bal desnoods de snelweg op schieten' en 'niet altijd het voetballend willen oplossen', maar dat heb ik al zo verschrikkelijk vaak gehoord na een nederlaag. Alsof je hebt verloren omdat je de bal te weinig blind over de zijlijn hebt geschoten. Ik vind het zelfs licht arrogant, alsof je heel goed was qua voetbal en aan die schoonheid ten onder bent gegaan, nou dat was echt niet het geval gisteren en ook niet vorige week. Vorige week werd er al veel te optimistisch over de eerste helft gedaan, tot de 0-1 was Ajax onmachtig, en na rust waren ze dat weer. Al hadden ze gisteren 50 x die bal weggeroeid, dan nog hadden ze niet gewonnen, het probleem zit hem echt niet in de fout van Sinkgraven, het probleem ligt veel dieper.

5 augustus 2015 om 11:56

Geweldig geschreven kerel, helemaal met je eens, maar dan ook helemaal. El Ghazi mag zich nog wel eens een keer achter zijn oren krabben, terugdenkend aan die bal die hij wel effe buitenkantje binnen zou tikken ipv af te spelen. Als je niet mooi kunt voetballen moet je het ook niet proberen en gewoon alle kinderen en vrouwen eerst en kiezen voor zekerheid.
Als je de kwaliteit niet hebt om mooi te voetballen dan moet je iets anders proberen ipv te zeiken over "het voetballend op proberen te lossen"

In de eredivisie niet? Veltman je weet heus ook wel dat Rapid Wien niet beter is dan een AZ, Feyenoord of bijvoorbeeld Twente, laat staan PSV. Er zijn ook hier genoeg ploegen die dit soort onnozele fouten afstraffen, je gaat er nog wel achter komen.

5 augustus 2015 om 11:55

Uhh... Rapied Wien is beter dan Ajax. Dat heb je wel kunnen zien over 2 wedstrijden.

5 augustus 2015 om 12:38

Dat spreekt Krabs' opmerking toch niet tegen?

5 augustus 2015 om 12:40

Dit Rapid Wien stelt voetballend niks voor. Ze zijn goed in counteren en fouten afstraffen.
Ajax had met redelijk gemak door moeten gaan ipv laconiek en hoogachtend spelen.

5 augustus 2015 om 13:01

Denkfout nr 1. 95% van alle teams counteren en straffen fouten af. Hier moet alles nog mooi

Veltman, je was wéér bar- en barslecht. Als het in deze wedstrijd naar eigen zeggen "al een stuk beter" ging, wordt het tijd om te gaan banken.

5 augustus 2015 om 11:44

Tja vind het ook raar. zo van 'nou het ging wel lekker' Wat dat betreft is zo'n reactie van een Klaassen veel mooier. Gewoon zeggen waar het op staat. Die jongen komt er wel. Veltman moet echt eens achter zijn oren gaan krabben. Heeft toch al een paar jaar ervaring in de CL, maar leert blijkbaar niet veel.maar misschien is dat niet zo gek met zo weinig zelfreflectie.

5 augustus 2015 om 12:54

xotox, onzin zo erg was hij gisteren niet, dit praat je allemaal na, na al dat commentaar op hem, gisteren viel bij mij meer tete en riedewald tegen en sinkgraven in het begin ook, maar die pakte zich terug, het enige wie wel een grote voldoende verdiend is dijks, tot aan de wissel van de spits, deed deze werkelijk alles om die bal naar voren te krijgen en milik maakte de kans goed af met een mooie beweging.

6 augustus 2015 om 08:58

Jolano, ik vrees dat jij niet goed hebt gekeken.. Veltman liet continu z'n man lopen, de spits mocht de hele tijd weglopen bij de twee centrale verdedigers. Dat is ook de fout van Riedewald, maar Veltman hoort schijnbaar, niet in de laatste plaats volgens hemzelf, in de basis van Ajax en is de man met 'ervaring'. Dat de risicovolle en mislukte passes niet leiden tot een goal of grote kans, wil niet zeggen dat Veltman goed bezig was.

Veltman hoort eerst ervaring op te doen bij de graafschap ofzo. Vechten voor degeadatie is wel n goede leerschool

5 augustus 2015 om 10:44

inderdaad. Dat heeft dijks ook gedaan en die is er niet minder van geworden.

5 augustus 2015 om 10:47

Met zijn huidige speelstijl vecht hij inderdaad voor degradatie, tegen degradatie vechten is een stuk leerzamer;-)

Ik verwijt Veltman ook niks, hij wordt immers opgesteld door De Boer.

Paar jaar geleden dacht ik nog dat Ajax een goede weg was ingeslagen maar het wordt pijnlijk duidelijk dat ze zelfs niet kunnen aansluiten met de subtop van Europa op deze manier.

Je kan die jonkies ook niks verwijten, het is de coach en het beleid van de club. Aan wie kunnen die kids in het veld zich optrekken? Van wie kunnen ze wat leren?

Ajax is volkomen doorgeslagen met deze filosofie. Doe mij maar wat Basel, Salzburg, Porto en andere subtoppers doen. Ik word er namelijk niet warm van dat Sinkgraven over 5 jaar misschien bij Spurs speelt. Gaat me meer om wat Ajax NU kan bereiken.

5 augustus 2015 om 10:37

100% mee eens maar het enige waar ik me op stuk bijt is. Wie moet dan die ervaring gaan brengen? Ze halen Heitinga maar die heeft de afgelopen jaren vooral ervaring bankzitten opgedaan en dat kan hij prima, zelfs bij Ajax.

5 augustus 2015 om 11:03

Tim, als het mijn fulltime werk was om te scouten voor Ajax dan weet ik zeker dat ik ergens een paar oude rotten zou kunnen vinden. Dit lukt namelijk prima bij andere clubs, dus ze lopen er echt wel rond.

Dit kun en moet je de club aanrekenen, het ontbreekt Ajax blijkbaar niet alleen aan routine en ervaring op het veld maar ook daarbuiten. Dat is heel zorgwekkend.

5 augustus 2015 om 11:49

Is ook zorgwekkend. Het is goed om oud voetballers te betrekken bij je club, maar verwacht niet dat ze gelijk top zijn in wat ze moeten doen. Van der Sar en Overmars zijn natuurlijk niet binnen 5 jaar topdirectie leden. Daar gaan echt jaren overheen.

Moet je ze dan nu er al uitschoppen of laat je ze toch zitten? Schop je ze er nu uit krijg je ze nooit meer terug, laat je ze zitten zorg dan dat ze omringd zijn met mensen die wel directie ervaring hebben.

Scouting van Ajax heb ik ook nooit begrepen. Waarom ook niet vissen in het water waar de grootste talenten vandaan komen? Portugese clubs halen de 1 na de ander voor 3 a 5 miljoen op. De mega talenten vertrekken rechtstreeks naar de topclubs maar er blijft genoeg moois over als je maar goed scout.

5 augustus 2015 om 13:02

Het zit gewoon te hoog in de bol bij Cruijff en consorten om überhaupt nog te denken dat je kan aansluiten bij de top. Daar gaat het al mis

Wat nou zo jammer is, is dat ze het kennelijk wel weten, maar er in het veld niets mee doen. Dat kun je alleen maar wijten aan het gebrek aan routine.

Veltman en Riedewald zijn beide voetballende verdedigers. Laat een van deze jongens naast Heitinga spelen zodat hij zich kan richten op het uitschakelen van een spits, en een van die jochies het voetballende gedeelte op zich neemt. Dat lijkt me op dit moment de beste oplossing, want Veltman had gisteren wel een aantal mooie cross passes. Laat Heitinga de ervaren man achterin zijn en rouleer gewoon Veltman met Riedewald zodat ze beide minuten kunnen maken en wat op kunnen steken van Heitinga.

5 augustus 2015 om 10:40

Heitinga is in feite ook een voetballende verdediger, kleiner dan Veltman en een goede pass in de benen. Later in zijn carrière ging hij meer uitdelen, maar ik vind het nog steeds geen typische mandekker. Vd Hoorn is in feite de enige centrale verdediger die niet vooral voetballend is, Viergever vind ik ook geen typische mandekker.

5 augustus 2015 om 10:46

Veel minder voetballend dan Veltman en Riedewald in mijn optiek. Daarnaast gewoon veel meegemaakt in verschillende competities dus ik vind dat we daar gebruik van moeten maken. Heitinga is fysiek veel sterker en straalt ook veel meer uit dan de andere jochies.

5 augustus 2015 om 10:41

Alleen kan Heitinga van toegevoegde waarde zijn? Speelde hij niet omdat de routinier het niveau misschien niet meer aan kan? Het is niet zo dat Johhny vorig seizoen bij Real Madrid speelde...hoe dan ook is het dan wel lachwekkend (mij maakt het echt pissig) dat de Boer maanden geleden meer ervaring wilde hebben en nu Heitinga en Gudelj links laat liggen. Dan ben je als coach ook niet geloofwaardig.

5 augustus 2015 om 10:52

Ik denk dat hij met zijn ervaring, instelling en fysiek absoluut van waarde is voor de jonge defensie.vooral zijn mentaliteit is gewoon een genot om naar te kijken! Ik zou hem graag in de basis zien, naast Veltman/riedewald.
Ben het met je eens dat FdB totaal niet geloofwaardig is. Hij spreekt zich zelf continue tegen en probeert geforceerd naar positieve uitspraken te zoeken ipv gewoon eerlijk te zijn. Ik ben benieuwd hoe lang hij er op deze manier zelf nog zin in heeft want zijn boodschap lijkt niet aan te komen bij de meeste spelers.

Deze jongen maakt al sinds zijn debuut verdedigend dezelfde foutjes. Voetballend enorm sterk maar verdedigend nog niet het niveau dat Ajax moet ambiëren. Vind zelf dat er vaak te veel gekeken wordt naar het voetballende aspect in plaats van dat een verdediger goed kan verdedigen.

5 augustus 2015 om 10:41

Vind het voetballend ook eigenlijk niet zo sterk, als die aan de bal komt duurt het vaak erg lang voordat die een keuze maakt. Je ziet vaak middenvelders diep gaan en dan geeft die de bal niet of hij ziet het niet. Daarna komt idd de crossbal maar dat is vaak als die geen balletje breed meer kan geven. Duurt te lang.

5 augustus 2015 om 13:03

Fantastisch een verdediger die vortballend sterk is. Wanneer houden we daar is mee op

3 goals om zijn oren en meneer vond het beter gaan? Het lijkt me een fijn ventje hoor maar kom op zeg?!

Hij is de man met de 'ervaring', maar Tete, Riedewald, Dijks en Bazoer waren allen agressiever, feller en lijken nu al verder dan Veltman.

Kan iemand deze jongen een spreekverbod opleggen? Met zijn 'ibiza look' ging het wel goed, hij heeft een lekkere vakantie gehad, maar we liggen nu wel schaamteloos uit de Champions League. Nou, wat ben ik blij dat Veltman niks 'fout' deed. Gelukkig is er dan wel iemand anders die een 'leermomentje' heeft. En helaas Joël, jullie zijn vernederd door een matig Oostenrijks team, maar jij was vlekkeloos...

5 augustus 2015 om 11:05

Technisch gezien heeft hij wel een doelpunt op z'n naam (0-2), niet slecht voor een verdediger in de CL. Helaas wel aan de verkeerde kant, maar het begin is er.

Nee, all kiddings aside, het was gisteren echt en collectief falen. De eerste helft was Dijks de enige die een voldoende scoorde, de rest was bijzonder ondermaats. Anwar kon zelfs zonder bal geen mannetje passeren, Davy stond de helft van de pot stil terwijl hij in de dekking stond, Fischer heeft naast die volley werkelijk niks goed gedaan, Sinkgraven verdronk in ongeluk en Bazoer was nagenoeg onzichtbaar. Riedewald speel wel aardig maar met de 0-1 staat hij 7 meter achter z'n man (veltman loopt naar de eerste paal om een lage voorzet af te blokken, dit was opzich goed als Riedewald z'n man dekte). Het was allemaal erg statisch en meerdere momenten stonden spelers met de bal aan de voet (!) enkele seconden stil. Simpele passjes kwamen voor/achter de man en Veltman heeft bijna alle lange ballen over de achterlijn geschopt.

Tweede helft was ook niet veel beter, al werd er bij vlagen nog wat bewogen tussen de linies (in mijn ogen erg belangrijk tegen zo'n compacte tegenstander). De wissel Gudelj Fischer pakte aardig uit, er werden meer duels gewonnen op het middenveld en Sinkgraven als linksbuiten was beter dan Fischer en veel beter dan Sinkgraven als linkshalf. Eindelijk wat lef van FdB met de Sanogo-wissel, maar onze vriend van Arsenal was echt te droevig om aan te zien. Gudelj beloont uiteindelijk het lef van Frank wel, maar kinderlijk eenvoudig staat iedereen nog in z'n roes te apegapen en zit de bal weer in het doel, afgelopen. Daarna heeft Ajax geen seconde de indruk gewekt nog te kunnen/willen scoren. De Schøne wissel is natuurlijk om te janken..

Jasper heb ik geen oordeel kunnen geven. Doelpunten kon hij weinig aan doen, verder niet/nauwelijks iets kunnen laten zien.

5 augustus 2015 om 13:05

We hadden meer de bal. We hadden de wedstrijd onder controle. Hier moeten we van leren.... Standaard teksten

Gisteren werd weer pijnlijk duidelijk dat wij(in NL) niet kunnen verdedigen. Altijd maar die voetballende oplossing zoeken... Boem weg die bal is ook niet verkeerd op bepaalde momenten.
Er worden kinderlijke foute gemaakt en dat kan in NL nog maar in Europa dus absoluut niet. zelfs niet tegen de nr.2 van Oostenrijk....

De verdedigers in NL worden niet meer opgeleid om verdediger te zijn maar om mee te voetballen. Dit gaat zeker ten koste van de verdedigende kwaliteiten. Daarvan ben ik overtuigd.
Wat is er mis met een verdediger die "niet" kan voetballen maar wel amper foutjes maakt en veel ballen verovert om deze vervolgens in te leveren bij een middenvelder die "wel" kan voetballen?
Waar is de Jaap Stam van de toekomst? Ik heb er geen één rond zien lopen op de Nl'se velden.

5 augustus 2015 om 10:43

Het is inderdaad zo. Wat we gisteren bij Ajax zagen was gewoon lachwekkend slecht, maar in Oranje zien we ook hoe slecht we verdedigen. In dit opzicht hebben we in heel Nederland echt ontzettend veel problemen.

5 augustus 2015 om 12:26

maar o wat heb ik genoten gister .

Wij Zijn Ajax , wij zijn de beste !!

wat een grote grap is dat hele ajax toch.

en drugskartel 410 hebben we welgeteld maar 1 minuut gehoord.

gelegenheids-supporters .

maargoed wij zijn ajax , wij zijn wederom de allerslechtste !!!

hopelijk ruikt az bloed en wordt daar de 2de tik uitgedeeld.

5 augustus 2015 om 22:22

@ cr209

Welke toevoeging geef jij nu op het onderwerp??

Zielig kereltje ben je zeker, maar maakt niet uit wij hebben prima team.

Zal het 1 en ander nog wel moeten bijspijkeren.

HIj verdedigde gisteren was als een nat patatje, man wat is die jongen slap, staat al 3 jaar stil in z'n ontwikkeling. Tijd dat een ander (heitinga) de voorkeur krijgt achterin.

Eerlijk gezegd hoop ik dat Ajax nog een verdediger haalt. Gewoon een sterke kerel die een man kan uitschakelen niet meer niet minder

Wel mooi dat het nu alleen maar over het gebrek aan ervaring en routine gaat. Zelfs door de meesten ajacieden.
Tot gisteren 20.00 uur was een groot deel van de ajacieden er heilig van overtuigd dat leeftijd geen rol speelt en het om kwaliteit gaat. Iedereen die niet vroegtijdig de ajax opleiding moet verlaten heeft die kwaliteit en daarmee kunnen we die houthakkers uit wenen wel even oprollen. We zijn technisch immers superieur en we zijn potentiele wereldtoppers.

Nu alleen maar gejank om ervaring en routine. Kleuterklasje dit, babys dat...

Maar ach, laat deze speeltuinvoetballers 2 competitiewedstrijden winnen en het zijn de jongens die in 2022 wereldkampioen gaan worden..

Iets met waan van de dag

Veltman moet zichzelf kapotschamen, na een aantal jaar Ajax 1 en het Nederlands elftal nog zulke kinderlijke fouten maken.

Frank had na (eigenlijk direct na de fout) Rapid uit in moeten grijpen en Heitinga op die plek moeten zetten in mijn optiek.

Hoe kan je dat nou zeggen, bij de 1ste goal let je totaal niet op de spits die vrij in kan koppen en bij 2de goal hoef je alleen je voet te draaien en je blokt de bal. Veltman komt te kort voor dit niveau, Johnny laten spelen zal beter zijn voor Ajax.

Misschien was t verstandiger als hij niks had gezegd. "ik vond het al een stuk beter gaan" komt nu wel een beetje heel lullig over..

Ik snap niet dat veel mensen het nu zó negatief belichten, als je het een beetje relativeert heb ik ook veel goede dingen gezien.

Volgens mij is het grootste probleem van Ajax op dit moment de zone-dekking, de mandekking vond ik gister al vrij goed, Riedewald en Veltman wonnen het meerendeel van hun persoonlijke duels. Echter wanneer er ruimte ontstond ging het zoals wel vaker volledig mis, het positioneren en onderlinge coaching zal beter moeten. Daarnaast mag je ook nog wel stellen dat de gelukkigste domweg doorbekerde, Rapid heeft maar 3 x op doel geschoten. Wat ik merkwaardiger vind is dat Hollands beste keeper weinig in de melk te brokkelen had, alleen bij die tweede goals was ie echt kansloos. Maar bij die eerste goal, bal valt in de 5-meter, als hij daar gewoon normaal, in het midden, positioneert, kan ie de bal nog voor Beric wegtikken. Die derde goal idem, je moet het zien aankomen als keeper, maar Cilessen stond vast, dat terwijl die bal echt wel binnen bereik was geweest als ie had gedoken. Ik vind de kritiek op Ajax grotendeels terecht, naïef, jeugdig, maar te kort door de bocht als je het gehele plaatje bekijkt.

Het kernprobleem is niet zozeer jeugdigheid, maar meer een mentaliteits-, opbouw- en opvattingsprobleem. We zijn in Nederland te frivool en zelfverzekerd, maar niet meedogenloos genoeg, daarnaast is de samenstelling van het elftal op zeker 6 plaatsen gewijzigd ten opzichte van vorig jaar en blijven we maar voetballen ipv resultaat.

Oftewel; same shit, different year, maar het is niet zozeer de kwaliteit, want dat spat er bij vlagen al van af, maar meer de mentaliteit wat Ajax en ons in Nederland parten speelt. Wie deelt deze mening?

Al 23 jaar een heel goed salaris en zeggen het ging al een stuk beter.
Wat is dit voor een zwakbegaafd jochie.
Schande voor iedereen die supporter is en een duur kaartje moet kopen.
De bezem erdoor bij Ajax weg al die ex profs die de macht hebben zijn niet gekwalificeerd. Rijk geworden en denken dat geld macht geeft.

Waardeloos natuurlijk.

Het is grappig hoeveel fouten Veltman mag maken t.o.v. van de Hoorn. Die maakte een kleine uitglijder tegenover Balotelli waarbij hij de scheidsrechter nog tegen had ook en hij kon gelijk weer de bank opzoeken. Weet niet wat Veltman over de Boer weet maar daar zit iets achter, dat kan niet anders.

De boer is dit zelf schuld Veltman schuttert continu en de Boer trekt geen lessen uit het verleden, met name vorig seizoen, in de el en cl zul je routine spelers moeten inzetten en een mix in je elftal maken. Vorig siezoen is dit mooi weergegeven maar de Boer en Ajax houden en de hand op de knip en zijn niet een staat 4 tot 5 spelers op te stellen die de kar trekken .

Misschien de wel meest overschatte verdediger die ik ooit heb meegemaakt. Is na een aardig debuut Oranje ingeschreven/ingepraat en heeft daar eigenlijk niks te zoeken, maar je zult zien dat hij toch weer opgeroepen wordt. Maakt bijna elke week een potentieel beslissende fout. Doet aan schijnverdedigen. Beschikt totaal niet over de fysieke en verdedigende kwaliteiten voor de positie waarop hij staat. Maarja, 'hij kan zo goed opbouwen'. Lachwekkend.

Ik denk dat dit niveau voor veltman toch te hoog is. En trouwens ik vraag mij af hoe het kan dat de technische staf/trainers geen goede verdedigers kunnen maken. Waar is de ervaring dan van Stam cq de Boer, of kunnen ze dit toch niet overbrengen???

Sinkgraven leed balverlies maar daarna sta jij weer te slapen Veltman je was je man weer compleet kwijt. Allemaal leuk en aardig dat je nu weet wanneer je wel en niet de bal moet inspelen, maar ga eerst maar is leren verdedigen. Onbegrijpelijk dat deze overschatte speler bij een club als Ajax speelt

Veltman in zwaar weer, heerlijk. Hij loopt al jaren lang naast zn schoenen. Mooi dat hij nu ff op zn bek gaat.. Gelukkig blijft blijft hij lekker zichzelf en gaat ie gewoon door met domme opmerkingen maken!

5 augustus 2015 om 12:08

Veltman is inderdaad te licht op dit moment. Maar als ik jou was zou ik je bezig houden met de verdediging van jouw clubje want Veltman mag misschien niet goed genoeg zijn op dit moment voor Ajax 1, het niveau van de verdediging van PSV is met Brenet, Bruma, Zoet, Arias en Isimat nog een stuk lager.

Met kinderjuffrouwtjes kom je er niet.
Veltman is niveau Willem II met alle respect voor die club
Blijft structureel aanmodderen,heel snel afscheid van nemen en al helemaal niet selecteren voor Oranje maar dat moet Danny Blind ook gezien hebben

Ik hoop toch dat Veltman vanaf komende zondag op de bank zit en dat Heitnga zijn plek inneemt. Mede door de grote fout van Veltman in Wenen loopt Ajax de volgende voorronde van de CL mis en dus ook een aantal miljoen. Ik had altijd veel vertrouwen in Veltman gehad maar na zoveel fouten vind ik dat de Boer hem maar een tijdje op de bank moet zetten. Ik verwacht dat Heitinga met zijn routine en Riedewald met zijn talent een goed centrum voor dit Ajax kan zijn.

het word tijd voor een frisse wind, volgens mij klopt er geen reed meer van bij ajax
ze moeten hun ogen uit hun kop schamen
hoe wil je aankomend seizoen nog van die lampekappen winnen
zelfs 010 is beter dan deze waardeloze vertoning (civanovics, kuijt, elia)
mogen blij zijn als we derde of vierde worden
echt gaat nou es geld uitgeven, kan me niet voorstellen dat je niet 2 a 3 spelers kan halen die de motor weer kunnen laten draaien
of gaan ze die 100 miljoen alleen maar aan de begroting elk jaar uit geven
dan ben je er ook zo vanaf
ik hoorde gisteravond nog voor de wedstrijd dat ze urby niet nodig hebben
noem dan es 1 speler op die gister beter speelde dan urby????
lekker zo doorgaan en eind van seizoen de arena nog maar halfvol ??

Het zal nooit wat worden met deze omhoog geschreven jongeman. Het ironische is dat PSV met het extra geld nu gratis Moreno kan halen, destijds de beste verdediger van de Eredivisie. Als je dan de laatste linie bij Ajax ziet...

5 augustus 2015 om 12:06

De laatste linie van PSV is met Isimat, Bruma, Brenet, Arias en Zoet zelfs nog slechter. In dat opzicht is Moreno inderdaad van levensbelang.

5 augustus 2015 om 15:38

Een linie met Arias, Isimat, Bruma en Willems is echt niet veel slechter dan wat er bij Ajax rondloopt. Al ben ik het wel met je eens dat er nog een CV als Moreno nodig is. Maar wat heeft zo'n Riedewald, Dijks of Tete nou gepresteerd dat je ze hoger inschat dan de verdediging van Psv? Jullie overschatten je zogenaamde talenten enorm, dat bleek gisteren ook maar weer eens.

Ik ben van mening dat Veltman niet goed genoeg is voor Ajax 1. Leuke speler voor het rechterrijtje. Maar hij maakt zoveel fouten in de CL, EL of een interland, beetje topclub onwaardig naar mijn mening.

Veltman is getest en te licht bevonden. Nu nog een vervanger. Ben klaar met dat eindeloze 'leren'. Riedewald staat nu al meer zijn mannetje dan Veltman ooit heeft gedaan.

huntelaar, nigel de jong, vd wiel, urby
moet toch lukken met 100 miljoen
vertrekken ; veltman, schone, vd hoorn, viergever, anderson, boilesen, serero
dit is ook nog eens 15 miljoen

opstelling

cillessen

vd wiel v rijn hetinga dijks

de jong klaasen urby

el gazie huntelaar milik

Dit is mijn opstelling:

Scuffet

v rijn Vertonghen Alderwerield Boilessen

de jong klaasen Öztunali

Jenner ibrahimovic Ruiz

Wat mij betreft mogen er een aantal spelers direct vertrekken en nooit meer terugkomen waaronder Veltman , Gudelj, Bazoer en El Ghazi. Totale middenmaat en totaal geen toevoeging van het Ajax wat we willen zien. Hopelijk dat er eindelijk een technisch directeur komt die niet te bang is om 100 miljoen uit te geven. We hebben geld zat. We horen gewoon beter te zijn dan een Barcelona of AC Milan. Alleen met kwaliteit kom je verder in de europa league. Overmars: tijd om op te stappen!!

Scuffet
van Rhijn
Vertonghen
Alderweireld
Boilessen
Klaasen
de Jong
Oztunali
Jenner
Ibrahimovic
Ruiz
5 augustus 2015 om 14:25

Julian Jenner de man die zijn topsnelheid alleen bereikt als hij scharen aan het maken is. Ibrahimovic schopt hem na 3 frustrerende wedstrijden al in tweeën denk ik.

En yeah right Toby en Jan die bij Spurs zitten gaan echt even een stapje terug zetten.

hallo zienderdal,
je hebt helemaal gelijk, alleen is 100 miljoen wel genoeg?
en waar raak je 3kwart van ajax kwijt

Het erge is dat Veltman ook nooit zal zeggen dat hij fout zat of dat hij het heefst verpest.

Juist ja al een stuk beter. Je krijgt er nu 3 tegen in eigen huis ipv 2 in een uitwedstrijd.
Ik mis een snelle rechts buiten, een scorende spits, 2 goede centrale verdedigers. De nieuwe backs het vrij aardig Tete en van Dijk maar het is de vraag voor hoelang. Daarbij ben ik van mening dat Frank de Boer niet de juiste man meer is. Ik stem voor Ron Jans. Leuk aanvallend voetbal !

Het is ook ongelooflijk dat De Boer voor Veltman-Riedewald heeft gekozen als je tegen een club als Rapid speelt. Even relativeren, dan moet Veltman de spits Beric opvangen. Dit werkt niet aangezien Veltman hiervoor kracht te kort komt. Heitinga had moeten spelen, puur om zijn Europese ervaring en kracht. Die had Beric wel anders aangepakt!

Op dit moment veruit de zwakste schakel achterin bij Ajax. Had vd Hoorn deze fouten gemaakt was hij direct de grootste kneus aller tijden. Veltman heeft om de een of andere manier veel meer krediet. Ik hoop nu echt dat Heitinga een kans gaat krijgen. Hij zal het toch niet helemaal verleerd zijn? Met zijn ervaring weet hij in ieder geval de jonge spelers goed op hun positie neer te zetten en qua traptechniek is ook een klasse beter dan Veltman. Ben helemaal klaar met die inspeelpasses die minimaal op kniehoogte aankomen. Zag hem gisteren ook een paar keer een bal inspelen op Klaassen, waar Klaassen niets anders mee kon doen dan kansloos doorkoppen. Waar gaat dit over?

Ook maak ik mij echt zorgen om de aanval. El Ghazi doet steeds hetzelfde trucje en weet geen bal goed neer te leggen. Dan nog liever de trage Schöne. Die heeft in ieder geval nog een goede trap. Niet dat hij het niveau heeft voor Ajax, maar er is op dit moment niets beters te vinden in de selectie.

En dan hebben we op links Fischer. Iemand die een seizoen geblesseerd is geweest en ook de periode ervoor weinig tot niets presteerde. Had daar lekker Sinkgraven neergezet. Deed het de vorige wedstrijd niet verkeerd en hij weet tenminste het veld breed te houden. Voor het middenveld is hij op dit moment nog te naïef en lief.

Al met al gaat het een moeilijk seizoen worden en is Ajax er niet op vooruit gegaan. Sanogo lijkt mij niet beter dan Sigthorsson. Iets wat overigens knap is, want dat was al geen grootheid. En dan hebben we ook nog Gudelj gehaald. Goede speler als je hem gebruikt zoals hij gebruikt dient te worden. Als je van hem een voetballende spelverdeler voor de verdediging wilt maken is dat echt kansloos. Dat hebben ze destijds ook geprobeerd met Janssen. Haal nou eens een speler en laat hem op zijn natuurlijke positie staan.

ongelofelijke reactie van veltman, hij had wel verwacht dat het beter zou gaan.
de inzet en passie ontbreekt bij heel het team, vooral bij veltman.
800k netto p/j binnen harken en week in week uit voor 50.000 mensen mogen voetballen zonder inzet en passie en na de wedstrijd met slappe zogenaamde zelfreflectie aankomen.

naast voetballende capaciteiten is hij gewoon niet slim genoeg. "veltman moet weten op welke momenten hij de voetballende oplossing moet kiezen'", zei de boer. wat heeft hij dan geleerd in de jeugdopleiding die hij helemaal doorlopen heeft!
er kunnen apen opgeleid worden tot astronauten maar het lukt niet om joel veltman te leren op welke momenten hij de voetballende oplossing moet kiezen.

Het was te zien dat het beter ging ja... alsjeblieft het was nog slechter zelfs.. ga eens met die messen tussen de tanden spelen en vol erin gaan!!
Als land en club zijn we te kijk gezet door een middelmatig ploegje uit oostenrijk.
Het is de keiharde waarheid! Wat ervaring? Doe wat je moet doen en ga voetballen!

Veltman speelde een puike pot, zials eigenlijk ajax dat deed, alleen geven Sinkgraven, Fischer, Riedewald, Dijks en Gudelj het makkelijk weg die drie kansen.

Opbouwend maakte hij minder fouten maar verdedigend was het weer niet al te best bij hem. Bij de 0-1 laten Veltman en Riedewald die Beric ( hun gevaarlijkste man) kinderlijk eenvoudig weglopen waarna hij de 0-1 kan binnenkoppen. Ik blijf erbij dat Veltman voor de meeste onrust zorgt achterin. Zet Heitinga naast Riedewald en de jonkies Tete en Riedewald zullen een stuk zekerder spelen omdat er nou een ervaren Rot tussen hun in staat.

Maarja het zal nog eerder gebeuren dat Van Gaal en Cruijff samen gaan lunchen dan dat Frank Veltman ernaast zet.

Vind veltman de zwakste schakel bij ajax. Vraag me af of hij wel het nivo aan kan.

Jammer Ajax, had graag zoals elke seizoen zoveel mogelijk Nederlandse teams in Europa willen zien.
Toen die 2-3 was gevallen hadden ze nog ongeveer 10 minuten te spelen.
Ik begrijp dan niet waarom ze nog traag aan de bal zijn en paar keer gewoon die bal naar voren schieten en hopen dat die goed valt. Beter dan dingen proberen wat je al 60min probeerd te doen en toch niet lukt.
Milic ken ik niet zo goed als voetballer, maar ik heb beide wedstrijden gezien en beide keren vond ik hem in de lucht erg sterk en goed bal vast. Je bent bijna uitgeschakeld dan ga je toch kansen forceren. Schiet die bal naar voren richting milic ofzo hoop dat die goed valt. Je heb maar 10 min dus doe wat ermee. Neu beetje rond tikken en steekpasjes of via de flank etc etc wat je de hele wedstrijd probeerd en niet echt lukte. En je sta nog eens met 2-3 achter. Je mag wel over 2 wedstrijden een gemiddelde balbezit van 60-65% hebben maar daar win je geen wedstrijden mee.
De score telt uiteindelijk. Maar goed jammer Ajax volgend jaar weer beter.

5 augustus 2015 om 15:30

Milik*

En Ajax kan nog altijd europa in. Ze gaan volgens mij de laatste voorronde europa league spelen nu. Heb zelf ook graag zoveel mogelijk NL teams in europa maar opzich past dit niveau beter bij Ajax. Laat ze eerst maar eens presteren in de EL.

Dit zegt hij na elke fout die hij maakt maar vervolges maakt hij weer dezelfde fout. Veltman hoort niet op het Ajax niveau.

Veltman speelde een puike pot, zials eigenlijk ajax dat deed, alleen geven Sinkgraven, Fischer, Riedewald, Dijks en Gudelj het makkelijk weg die drie kansen.

Misschien moeten jullie eens niet iedereen bij de nederlaag betrekken van o.a aantal reacties hier.

Waren Dijks, Milik, Riedewald niet goed genoeg??

En alles met puntje wijzen naar spelers ik denk dat je hier de trainer grotendeels mag betrekken.

Waar was Heitinga, Schöne deze spelers hadden er in moeten staan echte leiders.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren