Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

V/d Vaart: ‘Absoluut de man van de wedstrijd bij PSV, hij was heer en meester!’

Laatste update:

Joey Veerman heeft dinsdag in de Champions League-wedstrijd tegen Borussia Dortmund (1-1) een uitstekende indruk achtergelaten op Rafael van der Vaart. De analist van Ziggo Sport noemt de middenvelder van PSV 'absoluut de man van de wedstrijd'. "Elke pass was op maat", aldus Van der Vaart.

Ook de UEFA verkoos Veerman overigens tot man of the match. "Zeker de tweede helft was hij heel goed. Hij gaf ook de steekbal op Lozano waar de penalty uiteindelijk uitkwam." Luuk de Jong schoot van elf meter de 1-1 binnen.

"Veerman was heer en meester op het middenveld", vervolgt de enthousiaste Van der Vaart. "Ik vond dit zijn beste Champions League-wedstrijd tot nu toe. Ik heb zoveel slechte ballen gezien bij PSV, maar als hij aan de bal was dan was er altijd een bepaalde rust. Passes op maat, dat is goud waard voor een elftal!"

Veerman verscheen zelf kort na afloop voor de camera bij RTL. De middenvelder baalt ervan dat PSV niet heeft kunnen winnen. "Ik had dat niet onverdiend gevonden. Voor mijn gevoel hebben wij de grotere kansen gehad en kwamen we wat ongelukkig op 0-1 achter. Gelukkig kom je terug tot 1-1. We hebben een team dat zich terug kan knokken en dat zag je ook."

Donyell Malen bracht Dortmund met een knap doelpunt voor rust op voorsprong. "Volgens mij schiet Donyell hem uit een onmogelijke hoek raak, een mooie goal", zegt Veerman. "Ik denk dat wij in de eerste helft gewoon drie opgelegde kansen krijgen en op dit niveau moet je die maken."

PSV kwam via een zeer makkelijk gegeven penalty terug tot 1-1. Mats Hummels raakte eerst de bal en daarna pas Malik Tillman, maar de strafschop bleef staan. Veerman had zelf in het veld al het gevoel dat het niet terecht was. "Ik zag het van achteren gebeuren. Ik dacht ook dat hij hem terug zou draaien."

Veerman beseft dat PSV ditmaal geluk had met de VAR. "Laat ik maar niks zeggen over de VAR. Nu hebben we hem mee, voor ons is dat heel lekker. Maar de VAR is in het leven geroepen om de juiste beslissing te maken en dat vergeten ze nog wel eens te doen."

Op woensdag 13 maart volgt de return in Duitsland. "Dat zal nog niet zo makkelijk zijn, maar we gaan ons stinkende best doen. Het is geen slechte uitgangspositie."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Door Veerman, maar ook door Schouten, Boscagli en Dest kom je gewoon aan het voetballen. Kunnen zich zo goed onder de druk uit spelen. In dat opzicht heeft PSV heel behoorlijk gespeeld en had je bij wat meer vorm van de buitenspelers makkelijk kunnen winnen.

20 februari 2024 om 23:47

PSV voetbalde idd vooral erg sterk van achteruit vandaag. En dat terwijl Marco van Basten PSV nog ‘zwak’ vond van achteruit.

20 februari 2024 om 23:47

Ik vind helemaal niet dat Veerman goed is om onder de druk uit te voetballen. Veerman is juist ontzettend goed in voetballen wanneer er geen druk op hem wordt gezet. Voor Boscagli Dest en Schouten vind ik dat trouwens wel.

20 februari 2024 om 23:58

Tja. Dat is een beetje een open deur. Zonder druk speelt elke spelverdeler heel erg goed. Kan ik op mijn 58e ook nog een half uurtje shinen. 😂😂😂

20 februari 2024 om 23:59

Klopt, Veerman is het best als hij het spel voor zich heeft. Dat drietal Schouten, Bosa en Veerman is wel top zeg.

21 februari 2024 om 00:09

@ Eredivisieajax , vanavond wel hoor. Veerman heeft zich echt enorm ontwikkeld. Eerst onder Van Nistelrooy, en zeker nadat die hem eens uit de basis hield, en nu zet hij die lijn onder Bosz door. Hij wordt steeds sneller qua handelen, maar gaat niet soberder spelen; die passes blijven vaak briljant. Ook heeft hij geen slaapmomentjes meer. Ik denk dat je nog teveel 'de oude' Joey Veerman voor de geest haalt. Die wilde nog wel eens een balletje laten stuiteren voor hij hem aannam... om dan eens te kijken... en dan pas door te spelen. Nu is alles zowat één keer raken.

21 februari 2024 om 00:35

Inderdaad ! Er was helemaal niet veel druk op Veerman vandaag. En ook dan geeft hij soms ook passes die soms teveel risico hebben.

Ik ben toch wat kritischer op Veerman vandaag. Had een aantal hele zwakke schoten op doel en ook een paar matige corners. Wat ik dan weer opmerkelijk vind van een speler die zo afschuwelijk nauwkeurig kan passen.

20 februari 2024 om 23:46

Begin vd wedstrijd ook wel moeite met de hoge druk van Dortmund. Maar ook niet vreemd, kom net terug van een blessure.

20 februari 2024 om 23:49

Veerman speelde zijn beste Europese pot tot nu toe. Was overal op het veld, altijd aanspeelbaar en had altijd een oplossing naar voren. Paar matige corners inderdaad, maar dat had volgens mij ook te maken met wat varianten die geprobeerd werden. Vond hem overall echt een dijk van een wedstrijd spelen, aanvallend en verdedigend. Niet voor niets MOTM bij de Uefa.

21 februari 2024 om 00:05

Hij was fantastisch. Elke bal zowat met één keer raken strak naar voren. En dat onder volle druk van Dortmund. Echt indrukwekkend, zijn handelingssnelheid en de kwaliteit van de passes die hij zonder tijd gegeven heeft. Als je dan terugdenkt aan de Joey die bij PSV binnen kwam lopen, en alle kritiek die hij terecht kreeg... vanavond heeft hij op heel hoog niveau laten zien dat hij met succes aan al zijn zwakke plekken gewerkt heeft. Daar heb ik veel bewondering voor.

Kreeg een 6 van VZ 😅

20 februari 2024 om 23:55

Ik krijg ook een beetje het idee dat die cijfers bepaald worden door aan ChatGPT te vragen: "zet 11 willekeurige cijfers achter de basisspelers van PSV vandaag"

21 februari 2024 om 00:04

Dat zou opzich de columns van Valentijn Driessen wel verklaren

21 februari 2024 om 00:14

ValentAIn.

Ik heb het idee dat Vd. Vaart een beetje de neiging heeft spelers te pushen die op hem lijken kwa karakter. Je kan er wel een woord voor bedenken. Want zo sterk was Veerman niet met schoten en corners... Timidere jongens als Cillessen krijgen het echter te voorsuren.

20 februari 2024 om 23:57

VdVaart is juist kritisch op Veerman meestal. Ek daarom dat ie nu positief wil zijn omdat Veerman zich toch goed staande hield.

21 februari 2024 om 00:05

Van der Vaart heeft de neiging om spelers waarin hij het altijd al zag zitten te becomplimenteren als ze het ook aantonen. Toen Veerman net bij PSV kwam werd hij al afgeschreven door vriend en vijand behalve door Van der Vaart en enkele andere early adapters 😉 Met Timber van Feyenoord gebeurt precies hetzelfde. En gelijk heeft Raffie.

21 februari 2024 om 01:43

Vd vaart was natuurlijk ook een rasvoetballer. Technisch vernuft ziet hij als geen ander. Technisch en inzichtelijk voetballen kan veerman ook erg goed. Dus begrijp zijn voorkeur ook wel voor spelers als veerman. Ik moet zeggen dat ik ook enorm heb genoten van het voetbal van veerman. Als hij zich zo blijft doorontwikkelen ben ik echt benieuwd waar zijn lat ligt.

21 februari 2024 om 08:13

Ja en met Gravenberch in vergelijking met Bellingham hè!

Masterclass van Joey Veerman. Het kan me niet schelen hoe Koeman het doet, maar Veerman stel je op. Wie anders gaat de passes op het middenveld verzorgen? Niet die ultiem luxe waterdrager van Barca. En ook niet die marathon man van Milan. De beuker van Feyenoord? Nope. En ook niet Liverpools langpotige loper. Mijn grote controleursvriend bij PSV ook niet. En bij Atalanta loopt ook nog een genie, die bij Oranje helaas knudde is.

Veerman moet erin. Koeman bouwt er maar wat omheen.

21 februari 2024 om 00:13

Dit is ook weer overdreven.. Dat hij deze keer aardig speelde is waar, maar dat is ook echt de eerste keer op dit niveau. Veerman is geen speler waar je het team omheen bouwt en al helemaal Oranje niet

21 februari 2024 om 00:19

Wie gaat die passes dan geven? We hebben voorin zoveel snelheid, maar niemand lanceert de spitsen. Oranje speelt zo verschrikkelijk statisch. Ik wil gewoon weer spelen met een echte spelverdeler.

21 februari 2024 om 01:02

100% met je eens. Ik ben sinds de eerste wedstrijd van Veerman bij Heerenveen groot fan van hem. Die man ziet passes en geeft passes die anderen niet kunnen. Dan kan Frenkie wel een hele leuke dribbel hebben, een pass is altijd sneller dan een dribbel en dus kan Veerman tempo creëren in het spel, iets wat maar weinig spelers kunnen.
Hiermee wil ik niet meteen zeggen dat hij beter is dan Frenkie, want dat vind ik ook een hele goede speler, maar zijn type spel is iets wat maar weinig spelers hebben. Je moet er wel wat voor op offeren, maar ik zie een 4231 opstelling wel zitten met Frenkie als vaste controleur en Veerman de vrije spelmaker.

21 februari 2024 om 01:19

Wie gaat op dat middenveld van jou het defensieve werk voor zijn rekening nemen? Dat middenveld kan misschien tegen ploegen als Ierland, maar zelfs tegen ploegen van het niveau Oostenrijk word je dan overlopen.

Ot: Veerman was goed, maar vond Boscagli beter. Jeetje mina wat was die solide zeg. Was echt verrast, had niet verwacht dat hij zo’n hoog niveau kon halen.

21 februari 2024 om 01:37

@ Pedri16 , Frenkie allereerst. Maar Veerman zelf ook. Dat is geen sierpaardje, hoor. Die verzet enorm veel defensieve arbeid, en loopt net als Frenkie de meeste meters. Dan zou ik het liefst nog Wieffer erbij hebben vanwege zijn kop- en duelkracht. Dat heeft hij voor op Reijnders.

Met deze drie, waarom moet er dan nog in godsnaam een De Roon of Schouten bij? En ik ben groot fan van Schouten, maar zelfs ik ben niet zo gek om hem boven Frenkie te verkiezen. Schouten is de eerste backup voor Frenkie, Reijnders voor Wieffer... of Quinten Timber, of Gravenberch; die box-to-box rol is overbezet. De enige die onvervangbaar is is Veerman.

21 februari 2024 om 08:52

Laten we beginnen met de loopacties die je mist om een bal te geven

21 februari 2024 om 09:07

Dat is zo'n onzin argument en past precies in het rijtje wat betreft mensen die kritiek hebben op Veerman. Elke keer een nieuw, niet onderbouwd argument. Hij staat structureel in de top 3 meeste meters gemaakt en jawel, ook tegen Europees sterke ploegen.

21 februari 2024 om 09:54

Kijk, Frenkie en Veerman zie ik wel werken met Wieffer erbij. Frenkie en Veerman samen met bijv Xavi niet, omdat zij ondanks dat ze beiden hard werken, toch puur defensieve kwaliteiten missen. (Duels winnen, kopduels winnen, direct gevaar herkennen, tackles maken) met Wieffer die ze ontlast kan dat prima!

21 februari 2024 om 10:04

De enige die onvervangbaar is is Frenkie.

21 februari 2024 om 11:34

Hoe zie jij dat werken dan? Want Veerman, Wieffer en Frenkie zijn alle drie geen nummer 10' oftewel je gebruikt de spelers niet in hun kracht en mist ineens volledig diepgang vanaf de 10.

21 februari 2024 om 13:50

Dat komt goed uit want ik vind Xavi toch beter presteren op linksbuiten tot dusver.. dan Gakpo spits en Malen rechtsbuiten. @woenselaar Wieffer komt toch vrij vaak in de 16?

21 februari 2024 om 15:01

@ PSV Gillingham , die zou ik ook kiezen. En laat ze dan maar veel van positie wisselen. Gakpo en Simons kunnen allebei op 10 uit de voeten, en Malen kan links, rechts, en vanuit de spits spelen.

@ Woenselaar , ik zou zonder diepgaande 10 spelen. 4312 met Simons kan, maar met spelers als Memphis, Gakpo, Lang, Simons, en Malen hoef je niet zo positiegebonden te denken. Ook met de balvaste Brobbey hoef je niet per se een diepgaande 10 op te stellen.

Sowieso, Simons speelt niet écht centraal in dat 4222 systeem. De andere serieuze optie op 10 is Koopmeiners, en die kan om één of andere duistere reden niks in Oranje. Daarna komen namen als Wijnaldum, Klaassen, en Van de Beek, en daar word ik niet blij van.

21 februari 2024 om 15:40

@psvgillingham,
Enkel en alleen in de 16 verschijnen vind ik niet voldoende om voor Oranje de nummer 10 positie te bekleden. Dan kunnen we net zo goed Til oproepen bij wijze van haha.

@mt87,
Maar waarom? Het rijtje landen waar je toch wel scoort met minimale bezetting in/ rondom de 16 is niet zo groot. Juist als je Brobbey al twee man bezig laat houden in de 16 is er ruimte daaromheen. Dat zou zonde zijn om niet te benutten.

Je hebt op het middenveld twee voetballers nodig die weg kunnen steken en er onderuit kunnen voetballen. Je zag het bij PSV ook toen Veerman afwezig was en de tegenstander volle druk op Schouten plaatste. Daar kwam weinig meer uit. Juist een dynamische 10 die afwisselend de diepte in kan of de combinatie op zoekt is daarin belangrijk.

21 februari 2024 om 16:01

@ Woenselaar , je hebt een speler nodig die kan passen. Alles duurt nu zo lang dat alles al lang weer vast staat en dan krijg je dat eeuwige gebrei. Ik zie ons geen tiki taka spelen, hoor. Zonder Veerman loopt die dynamische 10 voor Jan Pipo de Clown.

21 februari 2024 om 14:32

Veerman hoort niet in de basis thuis.Opstelling: Verbruggen 3 verdedigers: De Ligt, Van Dijk, AKe 5 middevelders: Frimpong, Reijnders, Frenkie, Hartman, Xavi (10) 2 Aanvallers: Depay MalenZo gaat Koeman spelen.

Alleen jammer dat onze bondscoach in Engeland zat

Bij van der Vaart weet je vooraf al wie hij goed of slecht gaat vinden. Daar ben ik wel een beetje klaar mee. Er is niet 1 speler die alles goed of slecht doet, alleen bij van der Vaart is dat de uitzondering. Het s gewoon zwart of wit. En vanavond was Veerman onopvallend. Niet beslissend en niet echt in de fout. Speelde een 6,5/7.

Ik vond Teze erg goed spelen. Zijn passes kwamen vaak net niet aan maar was verdigend erg goed.

Ik vond Veerman geen bijzondere wedstrijd spelen. Het commentaar lijkt sowieso meer gebaseerd op de tweede helft dan op de eerste helft. In de eerste helft wordt hij voorbij gerend door Malen die een achterstand heeft waar een gevaarlijke voorzet uit komt, en bij de goal van BVB staat hij te slapen als Tillman de bal verliest en doet hij niets. Zag hem ook vaak overgeslagen worden omdat Dest veel in zijn zone kwam en daarnaast Schouten linies oversloeg. In de VI chat stond ook veel: doet Veerman mee? Je zag hem wel bij spelhervattingen, maar was niet bijzonder. Tweede helft speelde hij beter. Maar ik vond Boscagli de hele wedstrijd veel meer solide spelen.

Zo bijzonder speelde Joey ook weer niet hé. Heer en meester vond ik voornamelijk Boscagli bij PSV. Met Schouten als goede tweede en Joey met Dest als een gedeelde derde.

De rest was dan ook redelijk tot mwah. Zeker Lozano, Bakayoko en Tillman. Al vond ik die laatste wel vaak goed drukzetten.

Boscagli heerste samen met Schouten tegen die lompe Fullkrug. Is volgens mij amper tot niet voorbij gekomen en daarnaast aan de bal uitstekend. Paar keer goed ingedribbelt ook en vooral ook een schitterende crossball, meermaals, vanuit stand. Heerlijke speler!

Schouten vond ik ook goed, maar door dat ''instapfoutje'', schaar ik hem na deze pot net onder Boscagli!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren