Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal kritisch op matige Depay: 'Daarom heb ik hem ook gewisseld'

Laatste update:

Louis van Gaal verschafte zichzelf zaterdag de nodige lucht door de Engelse klassieker van Liverpool te winnen. Het duel op Old Trafford kwam pas na rust tot ontbranding, al was dat volgens de Nederlandse coach van Manchester United vooral te wijten aan de bezoekers. “Voor een aantrekkelijke wedstrijd heb je twee clubs nodig die willen voetballen”, verklaarde hij na afloop van de 3-1 overwinning.

/

Van Gaal vond niet dat zijn elftal voor rust slecht speelde: United controleerde, maar slaagde er niet in om het Simon Mignolet echt lastig te maken. “Daarom heb ik Memphis Depay in de rust ook vervangen. We hadden een betere eindpass nodig”, luidde zijn kritische commentaar op het optreden van de Oranje-international. Positiever was de oefenmeester over debutant Anthony Martial, die ruim twintig minuten de tijd kreeg om zich te laten zien en meteen scoorde.

“Hij had zich geen betere start kunnen wensen. Het is vooral fijn dat hij tijdens zijn debuut heeft gescoord. Dat is een goed voorteken”, aldus Van Gaal, die het overigens moest doen zonder Wayne Rooney. De aanvoerder is licht geblesseerd en is mogelijk ook niet aanwezig als United komende week op bezoek gaat bij PSV. “Ik denk niet dat hij dat haalt”, besloot de coach.

Zie jij Manchester United als een serieuze titelkandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed dat Louis hier kritisch is op Memphis. Memphis moet zich nu gaan realiseren dat hij harder moet werken om in de basis te komen want als dit zo doorgaat verdient hij het niet om de basis te spelen en zal hij op termijn gaan banken, hard work beats talent!

12 september 2015 om 21:24

Want hij werkt niet hard? Denk eerder dat het wennen is aan nieuw land, nieuwe status, nieuw spelsysteem etc.

12 september 2015 om 21:36

Werk hij hard in de sportschool? ja
Werkt hij hard in het veld (pl) Nee, op dit moment niet nee
Dit betekent zeker niet dat alles verloren is.

Edit: Hij moet natuurlijk ook wel wennen aan het land en status etc etc, alleen moet hij oppassen dat het niet allemaal te veel word.

12 september 2015 om 21:42

Hou toch op.Van Gaal heeft eerder al tegen Depay gezegd dat hij het simpel moet houden. Niet teveel acties dus. Heeft een andere ril dan bij PSV (meer.voorzetten). Heeft in de.PL al een paar gegeven die afgemaakt hadden moeten worden.

12 september 2015 om 21:47

Tuurlijk snap ik wel dat het iets minder moet zoals zijn PSV tijd (heeft te maken met balbezit), maar dat maakt echt helemaal Niets goed zijn over zijn recente optredens.

12 september 2015 om 21:50

Heb jij uberhaupt wel een wedstrijd van united gezien??
Hij rent achter letterlijk elke bal aan, zet continue druk, probeert het wel, maar is nog ongelukkig in zijn acties!
Hij is continue aan het rennen. Hij moet alleen de momenten beter gaan uitkiezen en leren hoe alles in de bpl te werk gaat. Hij heeft het in zich een topper te worden, maar moet nog verbeteren in het maken van zijn acties. Passing kan ook nog beter.
Zijn schoten gaan wel weer komen wanneer hij het vertrouwen terug heeft en in vorm raakt.
Hij is pas 21 en heeft nog alle tijd om zich te ontwikkelen, maar om het te gaan maken in de premier league moet hij constanter worden en slimmer leren spelen, waardoor hij leert wanneer hij een actie moet maken of rust moet houden.

12 september 2015 om 22:47

'heb jij uberhaupt wel een wedstrijd van united gezien??'

Nee ik zeg maar dingen voor de lol op een voetbalsite.

Ik geloof in hem Serieuzs, ik legde de vinger alleen op de feiten. In potentie kan Memphis hartstikke goed worden misschien niet een Ronaldo of Messi maar in potentie wel een Bale/robben/hazard. Moet hij zich nog aanpassen? Ja dat moet hij zeker Alleen als hij 5 wedstrijden ruk speelt bij een topclub die op dat moment gewoon punten nodig heeft (en ook in overall) en er zijn anderen die het beter kunnen ga je wel twijfelen.

13 september 2015 om 02:36

Memphis werkt niet hard ja al paar wedstrijden gezien waar hij na balverlies het erbij laat zitten.

12 september 2015 om 21:24

Als je Memphis zijn fysiek bekijkt denk ik wel dat hij er vrij hard voor werkt. Je moet natuurlijk meer doen dan dat, maar het geeft een aardig idee over z'n mentaliteit.
Maar hard work beats talent? Mensen schijnen hier echt te denken dat hij de nieuwe Ronaldo is. Nee, Depay is geen supertalent, maar hij komt er waarschijnlijk wel.

Ik had een tussenstap als Spurs genomen, maar als hij rustig gebracht wordt kan United er nog plezier aan beleven, want hij heeft wel een goeie actie en keihard schot in z'n voeten. Maar er is nog veel werk aan.

12 september 2015 om 21:39

Deze jongen word never nooit de nieuwe Ronaldo. Hij mag hopen dat hij ooit het niveau van Bale haalt. En om dat niveau te bereiken moet hij hard werken want hij heeft het talent Wel. Had hij beter een tussenstap kunnen nemen en rustig gebracht worden? Kort maar krachtig: Ja

13 september 2015 om 00:05

Hij is wellicht gewoon zo gebouwd. Die zijn er ook. Ik moet vier keer per week sporten voor een beetje resultaat terwijl een vriend van me breder is dan Depay maar nog nooit een sportschool heeft gezien. Verder vind Depay het gewoon geil om er zo uit te zien. Past bij zij sjaal en hoed. Maar hij komt er uiteindelijk wel. Moet alleen niet gaan zweven. Niet denken dat een paar voorzetten voldoende is.

13 september 2015 om 00:33

wat is het niveau van bale dan? snel rennen.... dat niveau heeft ie al.. die nou niet of bale een wereld voetballer is

13 september 2015 om 00:34

doe

13 september 2015 om 00:42

Bepalend zijn voor de Nationale ploeg, een ploeg die wel Door HEM naar het EK gaat.

Depay speelt niet goed. Van Gaal moet hem gewoon op de bank laten de komende wedstrijden en Young laten spelen. Martial is een groter talent dan Depay, dat heb ik al lang gezien.

12 september 2015 om 21:32

Oh dat heb je gezien aan de 5 balcontacten van Martial? Of aan die lucky aanname waardoor hij een knappe goal maakt? Wat een onzin zeg. Natuurlijk kan die man wel ballen maar om zulke loze teksten te roepen na 20 minuten wedstrijd slaat nergens op.

Daarnaast komt Martial ook over voor 50-80 miljoen en niet 25-30 miljoen.

13 september 2015 om 00:17

Dat heeft hij en ik ook trouwens gezien aan Martial zijn tijd bij AS Monaco.

13 september 2015 om 10:01

Inderdaad. Ik heb wel wat wedstrijden van hem gezien en ik was toch wel een beetje onder de indruk van hem. Vooral omdat hij toen nog maar 18 was maakte indruk op me.

12 september 2015 om 21:50

Maar jij hebt de pot toch niet gezien? Althans dat blijkt uit jouw reacties bij het wedstrijdsverslag

12 september 2015 om 22:18

Inderdaad maar ik heb de samenvatting gekeken.

Laat Memphis maar lekker zitten op de bank. Tweede helft was genieten met Young aan de linkerkant.

1e helft matig 2e helft wel beter gespeeld maar ze hadden t nodige mazzel tegen liverpool. United oogt nog te kwestbaar om serieus mee te doen om de titel

12 september 2015 om 22:47

Op dit moment is alleen city stabiel genoeg. Dus kansen genoeg nog voor united

Heeft nog geen enkele redelijke prestatie neergezet in de Premier League. Misschien is uitlening een optie?

12 september 2015 om 21:23

Ja, goed idee man. United heeft sowieso een overschot aan buitenspelers, dus Memphis is totaaal niet nodig.

12 september 2015 om 21:25

Ben geen Depay fan (ook niet anti) maar hij heeft weldegelijk al wat laten zien. Geef hem gewoon tijd en hij betaald het vertrouwen terug!

12 september 2015 om 22:30

In de CL tegen een reserve speler van Brugge heeft hij wat laten zien maar in de premier league (nog) niet.

12 september 2015 om 23:48

Mbemba heeft ie alle hoeken van t veld laten zien

13 september 2015 om 02:22

Mbemba is geen rechtsback..

13 september 2015 om 17:17

Het was Clyne

Ik wil niet provoceren hier, maar kan het gewoon zijn dat memphis eigenlijk niet zoveel talent heeft dat iedereen dacht? Dat idee begin ik te krijgen namelijk.

12 september 2015 om 21:31

Je bent niet de enige. Ik zie het gewoon niet. Young voortaan basis als je het mij vraagt.

12 september 2015 om 23:03

Klopt het oogt allemaal zo traag en houterig. Ik wis de agressie en drive. Aannames die te lang duren etc het is niet gestroomlijnd. Als je zo'b type speler bent moet je gewoon belachelijk goed zijn om het te maken. Zie Luis Suarez

13 september 2015 om 10:56

Ik heb nooit begrepen waarom een club 30 miljoen wou betalen. Hij heeft echt zijn goede dingen wel, alleen ik vind m zoals de meeste gehyped. Wordt ook met Ajax spelers gedaan trouwens hoor.

13 september 2015 om 17:11

Inderdaad! Memphis maakte in de eredivisie indruk omdat hij op fysiek gebied uitblonk. Hij nam als één van de weinigen krachttraining heel serieus, terwijl dat in Nederland een ondergeschoven kindje is. In Nederland was hij dus bijzonder met zijn kracht en snelheid, maar de Premier League is een andere wereld. Daar is bijna iedereen sterk en snel.

Ik begrijp dat gigantische bedrag voor Anthony Martial nog wel als je dat afsteekt tegen die 30 miljoen voor een momentenvoetballer als Depay.
Hier in dit kikkerlandje zien ze een hele grote in hem echter hij zal nimmer de veters van wereldster Robben mogen strikken.

12 september 2015 om 21:34

Wat zijn we er toch goed in om de boel helemaal af te branden als het niet direct op z'n Messi's of Ronaldo's gaat...

Depay is op z'n 21e wel gewoon verder dan Robben was op die leeftijd. Bovendien is-ie fysiek veel sterker. Werklust en een goede mentaliteit kun je hem niet ontzeggen, dat-ie nog een blinde vink is vind ik gezien zijn leeftijd redelijk logisch. Ervaring op topniveau gaat-ie nu opdoen, met alle ups en downs die daarbij horen. Maar de potentie om van het niveau Robben te worden is er wel degelijk.

Gelukkig behandelt Van Gaal de Nederlanders gewoon hetzelfde als alle andere spelers. Ik was toch wel bang dat Van Persie bijvoorbeeld de nieuwe captain zou worden vorig jaar en dat Memphis eeuwig mocht blijven staan. Memphis speelt gewoon zeer matig en zal zich waarschijnlijk vanaf de bank weer moeten bewijzen. Als van Gaal eerlijk is dan laat hij hem gewoon op de bank in Eindhoven, ondanks dat het een speciale wedstrijd voor Memphis is.

12 september 2015 om 21:36

Vind ik juist niet, PSV is met alle respect wel te klein voor United. Zou nu juist Memphis, Martial en Sneiderlin tijd gunnen. CL is altijd wel speciaal en kunnen ze dat doortrekken tegen Southampton wedsrrijd erop

Depay moet meer inzet tonen!

Ik snapte al totaal niet waarom hij gekocht is. Nee dit zeg ik niet nu na deze wedstrijd. Ik zeg het al het hele seizoen. Hij komt naar mijn mening tekort voor de PL. Het was nog te vroeg voor hem om naar United te gaan. Een paar doelpuntjes scoren in de Eredivisie kom je niet ver mee. Iedereen luidde de loftrompet na Brugge. Het was maar Brugge met alle respect. Net als hoe hij 'maar' wat doelpunten scoorde in de Eredivisie. Dat niveau is hij top. Op PL niveau is hij nog maar middelmaat.

Toen depay in de CL scoorde hoorde je niemand klagen en zat iedereen diep in depay zn billetjes. Nu speelt hij even minder en kraakt iedereen hem af. Hij is nog zo jong man, geef die jongen ze tijd. Ik walg hoe "fans" met hun spelers omgaan en hoe de mensen de spelers zo snel afschrijven. Lijkt net of niemand is kan genieten van het spel en alleen maar negatief kijken naar het spel. Niet iedereen kan altijd goed spelen ongeacht welk salaris dan ook. Die indruk krijg ik op vz in ieder geval. Schijt en schijt irritant.

12 september 2015 om 21:48

Zo zijn veel mensen nou eenmaal. De ene keer is iemand een nietsnut en de volgende dag is hij een held. Het is zo hypocriet als wat. Kritiek hebben mag zeker, maar spelers worden tegenwoordig zo snel afgeschreven. Dat slaat echt nergens op. Zoals jij al aangeeft, een jonge speler zoals Depay heeft tijd nodig.

12 september 2015 om 22:22

Tja het is een feit dat hij enkel iets heeft laten zien tegen de 3e keuze op rechtsback van Club Brugge, niveau Ajax. Dus ja, hij heeft toch al aardig wat wedstrijden gespeeld eh.

Hij moet nog tijd krijgen inderdaad, maar even banken en invallen als de tegenstander vermoeid is zou geen slecht idee zijn, lijkt me.

12 september 2015 om 22:59

Wow de 3e keus op rechtsback van Brugge is niveau Ajax? En dan vinden Vlamingen de 'ollanders arrogant..

12 september 2015 om 23:34

Hij zegt natuurlijk dat Club en Ajax vergelijkbaar zijn van niveau. Dus het is net hetzelfde als de derde keus op de rechtsback van Ajax wegspelen.

Laten we eerlijk zijn, als een Belg bijvoorbeeld Boilesen zou wegspelen en de rest van het seizoen 0/10, 1/10 en 2/10 wedstrijden speelt. Dan zou toch ook iedereen terecht zeggen dat hij het niveau niet aankan. Dan mag je dat ook zeggen van Depay hoor.

Hij is goed genoeg om je in kaboutercompetities aan de titel te helpen. Maar de PL verdedigers kan hij duidelijk niet aan. Jammer van het geld, maar ander en beter.

13 september 2015 om 00:08

Inderdaad. Hij heeft nu 5 wedstrijden de kans gehad. Verkopen in de winter en een nieuwe speler halen. Ander en beter.

13 september 2015 om 09:36

Deroderidder snapt het

13 september 2015 om 00:14

Je bent zo goed als je laatste wedstrijd wat je gespeeld heb. Of zeg je na 1 jaar nog altijd, dat Oranje 3de op het WK is geworden en van elke tegenstander makkelijk kan winnen.

Speel je slecht zoals Depay is er logisch dat er kritiek komt. Had jij verwacht dat de wereld zo lief in elkaar steekt en wanneer je niet presteert dat iedereen maar zegt ooo wat erg hij heeft een goede wedstrijd een tijd terug gespeeld. Hij mag geen commentaar ontvangen.

Depay liep er in mijn ogen wat vermoeid bij. Ik snap het wel, die jongen heeft een hectische zomer gehad, speelt bijna alles op een niveau wat weer een stap omhoog is en is pas 21 jaar. Uiteraard heeft hij ontzettend veel talent en wilskracht, maar elk lichaam heeft tijd nodig..

van Gaal zou er goed aan doen hem een paar dagen rust te gunnen, eventueel ook volgende wedstrijd keertje vanaf de bank beginnen ofzo. Weer even op scherp zetten.

Had dit al lang voorzien.

Depay is een talent, geen topspeler. In meerdere wedstrijden gebleken dat zodra het niveau hoger wordt hij telkens de verkeerde keuzes maakt. Ja, tegen Club Brugge is het lekker ballen maar in de PL kan hij het verschil niet maken. Man Utd had een aanvaller moeten kopen die er al meteen kan staan.

12 september 2015 om 22:05

Nogal wiedes dat het nog geen topspeler is, die koop je ook niet uit de eredivisie. Alleen hoe mensen hem nu afkraken is totaal de andere kant natuurlijk. Tegenwoordig moet iedereen maar meteen op zijn top zijn en anders is het helemaal niks. Zo kansloos hoe kortzichtig sommige mensen kunnen zijn. Geef die jongen een paar maanden om overal aan te wennen, het komt vaker voor dat spelers die tijd nodig hebben en daarna excelleren dan dat ze er meteen staan.

12 september 2015 om 22:09

@ Samcro

Ik kraak hem ook niet af, ik zeg alleen dat hij niet goed genoeg is voor de rol die Man Utd van hem verwacht. Daarvoor had Man Utd een andere speler moeten kopen.

Heb steeds minder vertrouwen in depay, hij is het denk ik gewoon net niet ofzo.. werkt misschien wel hard, maar een aanvaller word meer beoordeeld op zijn acties, assists en goals.

Hij word nog steeds Depay genoemt maar memphis komt er wel. Hij kan niet elke wedstrijd goed spelen.

1e jaar wennen 2e jaar er staan!

Memphis is tot nu toe erg zwak bezig. Als je het mij vraagt moet er wat meer breedte zijn bij united,dat zou betekenen dat young op links kan en memphis op rechts. Memphis wil altijd naar binnen snijden en verliest zo heel vaak balbezit, als hij op recht wordt geposteerd dan zou hij zijn lichaam tussen de verdediger en de bal hebben en heb je meer aan zijn snelheid dat dat hij van links komt. Ideaal voor een 2 spitsensysteem als je het mij vraagt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren