Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Sar: ‘Daar hebben Ajax en PSV tot het einde voor gezorgd’

Laatste update:

Edwin van der Sar werd gedurende zijn loopbaan ettelijke malen landskampioen: vier keer met Ajax en vier keer met Manchester United. De oud-doelman is thans marketingdirecteur in Amsterdam en is hoopvol dat Ajax er zondag in slaagt voor de vijfde maal in zes seizoenen tijd de titel op te eisen. Van der Sar zegt het mooi te vinden dat de spanning tot het laatste moment groot zal zijn.

/

“Het is fantastisch voor het Nederlandse voetbal dat de competitie op de laatste speeldag weer wordt beslist. Je wil strijd en spanning in de competitie, daar hebben Ajax en PSV tot het einde voor gezorgd”, merkt Van der Sar tevreden op in zijn column voor De Telegraaf. “De apotheose die we morgen krijgen is goed voor de fans, voor de tv-kijkers en iedereen die van voetbal houdt .”

Dat Ajax geen 10 verdient voor het bijna voorbije seizoen, is volgens Van der Sar evident. De club werd al heel vroeg uitgeschakeld in de voorronden van de Champions League: begin augustus verloor men thuis van Rapid Wien was het einde oefening. Ook in de Europa League liep het daarna niet zoals gehoopt met Ajax. “Dat heeft een tijdje doorgewerkt, maar het is goed om te constateren dat de spelers met elkaar een geheel zijn gaan vormen”, aldus Van der Sar.

Welk rapportcijfer krijgt Ajax van jou over dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien ben ik kritisch, maar zijn de cijfers niet erg hoog bij de poll? Je vliegt er in de beker vroeg uit, hoewel de loting met Feyenoord niet mee zat, en je weet in een matige Europa League poule slechts drie punten thuis te pakken (vergelijk met de 9 punten die PSV in de CL thuis won). Natuurlijk is de titel een mooie prijs, al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat PSV vooral punten verspeelde rond zijn Europese wedstrijden. De degelijkheid van Ajax en de manier waarop ze wedstrijden doodmaken soms vind ik wel zeer indrukwekkend, bijna onnederlands soms zoals ze de punten binnenhalen. Hopelijk kunnen ze dat aankomend jaar ook in Europa, want daarvoor ben ik nu een beetje bang, dat PSV de tol betaalt voor zijn goede Europese campagne, en dat Ajax er volgend jaar Europees weer net zo ingaat als dit jaar.

7 mei 2016 om 09:11

Hopelijk verdwijnt je angst een beetje als je je realiseert dat Ajax al jaren een betere coefficient heeft dan Psv en dus aantoonbaar beter is in Europa.

7 mei 2016 om 09:15

Ja, dat klopt, maar dat was in de tijd dat PSV nog niet een team had van het huidige niveau. Toen eindigde Feyenoord ook twee maal boven hen. Maar ik hoop ook dat ik ongelijk heb, de afgelopen jaren heb ik me bijzonder gestoord aan Ajax in Europa, net als dat ik dat eerder bij PSV had. Als ze dit jaar zo'n campagne neerzetten als PSV dan zou dat prachtig zijn. Ik weet alleen niet of ze dat kunnen met deze selectie, ik mis daarin toch wel krachten als Moreno, Guardado, De Jong en zelfs Bruma. Het zijn bij Ajax allemaal wat minder gelouterde krachten.

7 mei 2016 om 10:18

PSV deed het ook in hun kampioensjaar met 85 punten europees zo slecht dus dat is niet helemaal waar Baardgrasmus dat het alleen was vanwege hun team zou zijn. Dit jaar was een eenmalig iets. En leuk hoor Bruma en Moreno maar laten we niet overdrijven, die gaan vaak genoeg de mist in. Dat ze het in de CL goed deden had meer met het collectief te maken dan die gelauwerdheid die men zo roemt. Maar wel eens dat het nodig is, Riedewald was bijna bij ieder EL doelpunt schuldig, en ook in de wedstrijden in de Eredivisie vaak makkelijk te verschalken. Ik hoop daarom dat er met Viergever wordt gespeeld volgend jaar. Die doet het echt heel goed nu en heeft meer europeese ervaring dan al die andere spelers die je op noemt (42 europeese wedstrijden!). Ajax speelt ook steeds volwassener, je noemt De Jong op maar Klaassen doet daar bijvoorbeeld niet voor onder. En Gudelj is dan wel minder in bepaalde dingen dan Guardado maar ook een volwassen speler die sterk is en voorop gaat in de strijd. Eerste half jaar even aanpassen aan de nieuwe club en rol maar is nu echt heel goed aan het worden. Volgend jaar kan Ajax indien ze net zo mazzel hebben als PSV met de loting ook echt het net zo goed doen.

7 mei 2016 om 11:35

Die betere coefficient hebben ze omdat ze 4 jaar op rij zich via de competitie voor de CL geplaatst hebben en daar al 4 bonuspunten voor kregen. Trek je er dus 16 af, en bij Psv 4, dan zijn de europese prestaties van psv opeens beter...

7 mei 2016 om 11:53

Contra, Ajax kwam ook ieder jaar verder in de EL dan PSV dus het heeft niet alleen daar mee te maken. Dit was het eerste jaar in lange tijd dat Ajax niet als laatste Nederlandse club is over gebleven.

7 mei 2016 om 12:31

Klopt psv heeft eigenlijk ook 4 jaar lang slecht gespeeld in de EL, net als Ajax dit seizoen... Met een beetje gelukkige loting moeten beide clubs toch wel tot de kwartfinale moeten komen ieder jaar. Althans, dat vind ik

7 mei 2016 om 10:09

"matige europa league poule" haha wat? Ajax had moeilijk een sterkere poule kunnen krijgen. Ik weet nog wel alle reacties toen die bekend werd, zonder twijfel de sterkste poule van allemaal. En het klopt we hadden nog steeds beter moeten doen, dat klopt maar het is ronduit provoceren om het een matige EL poule te noemen. En ja de beker, vroege uitschakeling. Vooral rot om op zo'n onterechte manier de laatste minuut er uit te vliegen tegen je rivaal. Voor de rest interest er echt geen Ajacied die beker ene sier. Oprecht niet. Ben wel blij dat Feyenoord hem uiteindelijk heeft gewonnen zodat ze weer in Europa spelen (zonder voorronde). Ik mis dat wel als ze dat niet doen zoals dit jaar. Voor het Nederlands voetbal het beste dat zij het wonnen ipv Utrecht. En dan heb je dus nog alleen de titel, en er van uitgaande dat er geen rare dingen gaan gebeuren en Ajax 84 punten haalt is dat natuurlijk een fantastische prestatie. PSV heeft dat ook weer bereikt, heel knap van beide teams. Kortom, Europees gefaalt, Nationaal een heel goed seizoen. En als er niet veel spelers vertrekken (wat voor het eerst in jaren in de lijn der verwachting ligt) dan kan Ajax Europees ook iets bewerkstellige! Want je maakt je er wellicht zorgen om maar Ajax haalt al jaren de meeste punten binnen voor Nederland.

7 mei 2016 om 10:45

Ja, ik vind een poule met Celtic, Fenerbahce en Molde niet echt indrukwekkend. Misschien overschat ik Ajax, maar ik heb het idee dat ze daarvan toch de beste zouden moeten zijn. Ik had zeker niet verwacht dat ze ten opzichte van Molde zoveel minder bleken. Maar goed, misschien verwacht ik juist te veel aan Ajax, en is een poule zoals ze dit jaar hadden wel gewoon een poule des doods voor Ajax.

7 mei 2016 om 11:00

PSV heeft ook de mazzel gehad dat ze de loting ingaan, precies het enige jaar dat de Nederlandse kampioen groepshoofd is. Maar goed, blijkbaar beleef je er heel veel genot aan om het Europese seizoen van Ajax af te kraken, aangezien je er hele betogen over schrijft. Ik hou je verder niet tegen.

7 mei 2016 om 11:08

Nou ja, misschien is dit gewoon het Europese niveau van Ajax, hoe jammer ik dat ook vind. Jij lijkt te berusten in de prestaties, ik vind het jammer. Dat je het afkraken noemt vind ik ook erg zwak van je, want ik zie juist liever Ajax veel punten binnenhalen dan zo afgaan. Bovendien kan je moeilijk de loftrompet steken over de Europese campagne van Ajax dit jaar, of wel soms?

Ik heb daarom ook erg genoten van Psv, die prestatie wordt ook alleen maar groter als je nu ziet hoe Atletico het doet. Echt indrukwekkend. Het liefst zie ik Ajax volgend seizoen net zo'n Europese campagne afwerken als Psv. Hopelijk is het zo duidelijk voor je Sjakiewolfs.

7 mei 2016 om 11:42

Echt indrukwekkend zelfs? Ik was ook blij voor het Nederlandse voetbal dat ze de poule hebben overleefd, maar ik vond het toch echt niet zo indrukwekkend als jij stelt, mede door de sterkte van de poule. Ik vond de derde plek van Ajax in een poule met Real, Dortmund en City destijds minstens even indrukwekkend, ieder zijn mening denk ik dan maar.

Maar goed, volgens mij gaat dit topic over de kampioensstrijd tussen Ajax en PSV en begin jij de discussie met te stellen dat Ajax de eventuele titel mede te danken heeft aan de Europese inspanningen van PSV. Dat is een drogreden. Werd Ajax niet ook gewoon kampioen in de jaren dat Ajax Europees overwinterde? Tevens heeft Ajax zelfs meer Europese wedstrijden achter de rug met de voorrondes erbij. Dus je kan doorgaan met excuses zoeken, de club die aan het einde van de rit bovenaan staat is gewoon de terechte kampioen, of het nou Ajax of PSV is.

7 mei 2016 om 11:52

"ja, ik vind een poule met Celtic, Fenerbahce en Molde niet echt indrukwekkend."
Leuk hoor dat je dat vindt maar de algemene consensus was dat het de zwaarste poule is van de EL. En dan zijn dat zeker niet alleen Nederlanders die dat vinden. De internationale reacties waren exact hetzelfde (moet ik even de relevante reddit thread er over zoeken voor je?).

Maar als je even goed leest zou je zien dat ik nog steeds vind dat ze inderdaad niet goed hadden gepresteerd. Alleen wijs ik jouw er op dat het zeggen dat ajax een zwakke EL poule had gewoon een leugen is aangezien het voor een EL poule heel zwaar was.

7 mei 2016 om 13:35

Nee, ik heb geen reddit nodig om zelf een mening te vormen. Ik vind het niet indrukwekkend, maar blijkbaar was het een helse poule. Prima, misschien verwacht ik gewoon te veel van Ajax en is een poule met Fener, Molde en Celtic loodzwaar.

7 mei 2016 om 17:49

Ajax had gewoon tweede moeten worden in die poule. Celtic is geen schim van wat het vroeger was en Molde moest Ajax toch wel aankunnen kom nou. Dat ze onder Fener zouden eindigen zou ik dan nog kunnen begrijpen. Dat het de zwaarste poule was van de EL dit jaar is natuurlijk onzin. Groep J (spurs, Monaco, Anderlecht, Quarabag) schatte ik sowieso al zwaarder in en dan zijn er nog een paar.

7 mei 2016 om 12:42

Ik ben het hier niet met je eens, ajax heeft 4 jaar achter elkaar Cl gespeeld tegen loodzware tegenstanders en werden 3 keer kampioen. Er werd 2x real madrid, barcelona, manchester city, dortmund, ac milan, en lyon geloot in de groepsfase. Dus het plaatje wat jij schetst dat psv het kampioenschap niet heeft kunnen winnen door de CL gaat er bij mij niet in.

7 mei 2016 om 12:49

Misschien moet je eens minder kritisch zijn op het teleurstellende seizoen van Ajax in Europees verband, en eens kritisch zijn op PSV wat nu eens leuk speelt in de CL maar al jaren te schande wordt gemaakt in de EL. 1 goed CL seizoen en het hoog van de toren blazen in Eindhoven is van dien aard alsof PSV al jaren top is in Europa. Super selectief. Tegen het hypocriete aan.

7 mei 2016 om 13:34

Niets selectief, ik ben voorgaande jaren absoluut niet mals geweest over PSV in Europa, heb het zelfs schandalig genoemd. Niets selectief dus, ik weet niet waar je het vandaan haalt.

7 mei 2016 om 13:38

In de CL heb je mazzel nodig bij de loting. Het beste is een groep waarin iedereen van elkaar kan winnen. Als je Barcelona en PSG, of Real en Dortmund in je groep hebt zitten is een derde plaatse gewoon het hoogst haalbare. Ajax heeft de afgelopen jaren gewoon prima gepresteerd in de CL, de enige keer dat een volgende ronde realistisch was met Real en A-C Milan. Toen was een late penalty voor Milan fataal.

Heel knal dat Ajax kampioen wordt. Nooit verwacht, PSV heeft een sterke en brede selectie. Nu zaak voor Ajax om Europees eens wat neer te zetten. Ze doen altijd net alsof er iets mogelijk is. Begin dit seizoen nog uitspreken dat je halve finale el wil halen. Iedereen ziet toch dat dat echt niet mogelijk is met de selectie..

7 mei 2016 om 08:06

Knap

7 mei 2016 om 08:13

Dit is met 2,3 aanpassingen absoluut mogelijk. Vorig jaar finalist was ook geen wonderploeg, djnppr. Alleen zou Ajax tactiek moetten aanpassen tijdens Europese wedstrijden.

7 mei 2016 om 08:35

Dit seizoen heeft juist getoond dat de selectie van Ajax in de breedte sterker is. Vind het heel knap hoe ze de gehele verdediging hebben aangepast na de blessures van 2 sterke spelers. Enige die dit seizoen niet echt vervangbaar bleek was Klaassen, bij zijn afwezigheid werden misschien wel de meeste punten gemorst, maar voor de rest leek de sterke bank alles te kunnen opvangen.

7 mei 2016 om 09:10

Dat is waar, maar als je op papier de selecties vergelijkt verwacht je meer van PSV. Die hebben veel meer keuze. Als je Europees wil presteren moet je ook een brede selectie hebben. En ik denk dat Ajax weer niet gaat investeren en dus weer niet gaat presteren.

7 mei 2016 om 09:17

Dat weten we niet Ronzie, want Gudelj heeft alles gespeeld! En wat moeten we als die wegvalt?

Natuurlijk ben ik enorm fan van Klaassen en heb ik gezien hoe moeilijk Ajax het had toen hij 3x op rij niet meedeed. Maar voor zijn positie hoeven ze wat mij aangaat niemand te halen met al het talent wat eraan komt.

Prioriteit bij Ajax, naast een tweede spits, zou wat mij betreft moeten zijn een vervanger voor Gudelj, indien die niet mee kan doen. Type Christian Poulsen zou lekker zijn, in elk geval een beetje een zware jongen die de hut op slot kan gooien wanneer nodig.

Dat er een tweede spits moet komen lijkt iedereen te beseffen, maar hier hoor je niemand over.

7 mei 2016 om 10:46

Daarom kunnen ze het nog wel willen. Zeggen dat ze graag de eerste ronde op hun bek gaan heb je weinig aan

7 mei 2016 om 08:41

On topic: Ajax heeft een breedere selectie, dat is duidelijk geworden in tweede seizoenshelft, wel is het basisteam van PSV wat sterker. Ik vokd het jammer dat het alweer jaren tussen Ajax en PSV gaat.. Zou het juist veel spannender vinden als er bijv 4 clubs mee zouden doen de titel..

Beste Edwin. Natuurlijk zitten er smetjes op dit voetbaljaar voor jullie. Maar mag je dit Ajax nog wel vergelijken met het Ajax waarin jij heb gespeeld. Ik ben in hart en nieren een Feyenoord supporter, maar het Ajax tussen 1990 en 1996 was een sieraad voor Nederland. Ook Feyenoord telde die jaren Europees mee met een zeer goed elftal. Het waren jaren dat we niet onder de indruk waren als Everton, Atletico, Lazio, Bayern, Newcastel op bezoek kwamen. Zelfs als grote ploegen als Madrid of AC Milan op bezoek kwamen geloofde we in kansjes. Die tijden komen niet meer terug. We moeten accepteren dat Ajax, PSV en Feyenoord leuk is in Nederland maar Europees gewoon niet meer meetelt. Ja soms gaan we een ronde verder zoals PSV dit jaar. Maar laten we nou geen zand in de ogen hebben, dit was AK jaren niet meer gebeurt. Wel moeten clubs als Ajax, Feyenoord en PSV verder kunnen komen in de Europa league. Wat Ajax dit jaar in Europa heeft laten zien was zeer, zeer matig. Maar voor ons als supporters is Europees spelen het leukste wat er is. Ik verheug me nu al op de 6 potjes volgend voetbal jaar met Feyenoord.

7 mei 2016 om 09:17

Ach Psv is aan de andere kant de enige die het finalist Atletico echt lastig heeft kunnen maken en die ronde ook zo nog maar had kunnen overleven wanneer Zoet zijn polsen wat minder slapjes had gehouden. Dus zo slecht gesteld hoeft het allemaal niet te zijn voor Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren