Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Gijp schuldbewust: ‘Enige in mijn tv-carrière waar ik spijt van heb'

Laatste update:

René van der Gijp is van mening dat hij in het verleden te veel grappen heeft gemaakt over Stanislav Manolev. De voormalig rechtsback van PSV kondigde woensdag het einde van zijn voetbalcarrière aan, hetgeen ter sprake kwam bij de dagelijkse talkshow Vandaag Inside.

Manolev kwam tussen 2009 en 2014 tot 121 officiële duels in het shirt van PSV en was daarin goed voor zeven goals en twaalf assists. Bij het televisieprogramma Voetbal International, de voorloper van Vandaag Inside, werd de Bulgaar in het verleden geregeld op de hak genomen door Van der Gijp. “Dat is het enige in mijn tv-carrière waar ik spijt van heb', onthulde de analist. “Dat heb ik iets te lang doorgezet. Ik kreeg pas in de gaten hoe erg mensen het vonden toen ik een keer bij PSV was. Toen werd ik echt door iedereen met de nek aangekeken. En uitgescholden. Toen dacht ik: zo, dat heeft hier wel een bepaalde impact gehad. En ik heb dat maar een maand of zes gedaan.”

Van der Gijp stelt dat hij zich destijds vaak gek liet maken door kijkers van het programma. “Als ik naar de slager ging, werd er gezegd: ‘Ga je maandag nog een Manolevje doen?’ Ja, tuurlijk ga ik even een Manolevje doen, man! Daarna stond ik bij de Jumbo en werd er gevraagd: ‘Manolevje?’ En dan zei ik: Ja, ja! Dus ik werd een beetje opgehitst. Ik heb me gek laten maken', erkent Van der Gijp.

Van der Gijp blijft nog steeds bij zijn standpunt dat Manolev geen geweldige voetballer was. “Het was geen geweldenaar, hij was in de weer. Dan zeiden mensen altijd: ‘Hij doet zijn stinkende best’. Hij was ontzettend ijverig. Het zag er niet vaak uit. Bij uitwedstrijden gingen supporters al joelen voordat hij een voorzet gaf, dat ging nooit goed”, aldus de analist.

Manolev zet aankomend weekend bij Pirin Blagoëvgrad - de club waar hij in 2003 ook zijn profcarrière begon - een punt achter zijn loopbaan. Manolev speelde tijdens zijn voetbalcarrière naast PSV ook nog voor onder meer Dinamo Moskou, CSKA Sofia en Ludogorets.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

“ik werd een beetje opgehitst.“ Leuk om te zien dat de zelfreflectie bij Gijp net zo ver te zoeken is als bij Derksen. Het ligt altijd aan alles en iedereen, behalve hunzelf.

19 mei 2022 om 14:00

Heb jij nooit wat gedaan in aanmoeding van je vrienden waarvan je later dacht "ik liet mij meeslepen"? Van der Gijp werd opgehitst en daarom deed ie wat hij deed. Volgens mij trekt hij hier gewoon het boetekleed aan en is hij precies zelfkritisch (met verklaring), en kun jij alleen maar het negatieve er uit halen.

19 mei 2022 om 14:29

Ik mag hopen dat groepsdruk er niet meer toe doet als ik op de leeftijd ben van Gijp en Derksen. We brengen het grootste deel van ons leven door op de automatische piloot, volgen sociale verwachtingen terwijl we onze ware behoeften en verlangens negeren maar Gijp koos er zelf voor om Manolev te pesten, steek dan de hand 100% in eigen boezem want het is geen zelf reflectie als je anderen de schuld geeft van jou daden. Zo zie je ook weer dat deze mannen alles doen voor de kijkcijfers.

19 mei 2022 om 14:31

Hij geeft dus ook geen anderen de schuld he

Hij zegt dat hij zelf te lang doorging, dat hij spijt heeft dat hij dat gedaan heeft en geeft nog een beetje uitleg van hoe dat zo gekomen is. Nergens zegt hij dat het ophitsen een excuus is voor het hebben gedaan van zo lang doorgaan.

19 mei 2022 om 14:58

Ik vind het goedkoop, hij geeft duidelijk aan dat mensen hem aanmoedigden en Manolev werd vrijwel iedere week het mikpunt van spot. “Het ging te lang door” nou, daar heeft Manolev na zoveel jaren wat aan zeg, alsof er niet genoeg mensen waren die hem destijds vertelden hiermee te stoppen, nee hij ging ermee door want het was goed voor de kijkcijfers. Die model hanteren ze nu nog steeds en door spijt te betuigen voor 1 van de honderden dingen kom je er niet zo makkelijk vanaf.

19 mei 2022 om 15:13

Vaak als mensen een excuus gebruiken zeggen ze ook niet expliciet dat het een excuus is. Hoewel ik het niet vaak eens ben met aycaramba heeft hij hier gewoon gelijk. Van der gijp zoekt smoesjes om z’n eigen kut gedrag te rechtvaardigen door te zeggen ik werd opgehitst. Hiermee zegt hij eigenlijk als ik niet werd opgehitst had ik het niet gedaan. Was opzich een aandoenlijk verhaal maar met die zin vergooit hij het.

19 mei 2022 om 15:27

“En door spijt te betuigen voor 1 van de honderd en dingen kom je er niet zo makkelijk vanaf”

Dat denk ik dus wel ayCaramba. Heb namelijk de laatste jaren niks meer gehoord over het ‘pesten’ van Manolev. Hij zal niet wakker liggen van wat jij erover te zeggen hebt en gaat gewoon lekker door.

19 mei 2022 om 15:43

Die Manolev kon er toch echt geen klote van? Zeer matige voetballer.

19 mei 2022 om 15:49

Hij had het toch ook helemaal niet gedaan als hij niet opgehitst was. Als niemand er enthousiast op gereageerd had dan houd je dat toch geen 6 maanden vol, dan doe je het 3 keer en dan is de lol ervanaf.

Dat is het hele punt, je laten ophitsen is toch nog steeds je eigen schuld dus ik snap niet dat als je zegt dat je je hebt laten ophitsen dat dan de schuld ergens anders leggen zou zijn.

19 mei 2022 om 16:01

Hij liet alleen maar zien dat Monolev niet zo goed kon voetballen. De slechte voorzetten gaf Manolev zelf.

19 mei 2022 om 16:04

Als niemand het leuk had gevonden was hij vast eerder gestopt. Tegenwoordig mag niemand meer spijt hebben zonder een "goede reden". Maar wie ben jij om te bepalen wat een goede reden is?

19 mei 2022 om 16:19

Ik denk dat je van Gakpo, Tadic, Antony of welke buitenspeler elke week voorzetten kunt laten zien die totaal niet aankomen. Kunnen zij dan ook niet zo goed voetballen ?

19 mei 2022 om 17:13

Ja dat komt omdat Manolev ook een aantal jaar niet meer in Nederland speelt

19 mei 2022 om 18:15

Dat is wel wat anders he

19 mei 2022 om 18:50

Dit is toch geen vorm van groepsdruk.. dat is meer dat je iets doet wat je eigenlijk niet wil, en het vervolgens toch doet door een bepaalde druk. Dat Manolev-gedoe viel blijkbaar in de smaak en dan is het niet gek dat opmerkingen van anderen je een beetje prikkelen waardoor je het blijft doen. Niks menselijks is hem vreemd zou ik zeggen.

19 mei 2022 om 14:10

“Dat is het enige in mijn tv-carrière waar ik spijt van heb'
Dit is toch een zelfreflectie van iets wat hij niet goed heeft gedaan?

19 mei 2022 om 14:26

Maar daarna zwakt hij het af door te zeggen dat hij zich liet ophitsen door fans. Goed dat Van Der Gijp er spijt van heeft, maar ik snap de reactie van aycaramba ook wel. Had dan gewoon gezegd: Ik heb er spijt van. Punt.

19 mei 2022 om 14:32

Volgens mij is dat een uitleg van hoe het is ontstaan en hoe hij is doorgeslagen in zijn gedrag.

19 mei 2022 om 14:33

Dat heet niet afzwakken. Dat is enkel een (deel van een) verklaring.

Je moet niet overal altijd wat achter willen zoeken. Hij zegt al duidelijk dat hij spijt heeft en het zelf fout heeft gedaan.
Verder zegt hij ook dat het fout is dat hij zichzelf zo heeft laten ophitsen, en niet dat het fout is dat de omgeving hem heeft opgehitst.

19 mei 2022 om 15:49

Hij wil daarmee vooral aangeven dat hij schijt heeft aan de mensen die boos zijn geworden over de kaars- en renate grappen.

19 mei 2022 om 16:17

“Als ik naar de slager ging, werd er gezegd: ‘Ga je maandag nog een Manolevje doen?’ Ja, tuurlijk ga ik even een Manolevje doen, man! Daarna stond ik bij de Jumbo en werd er gevraagd: ‘manolevje?’ En dan zei ik: Ja, ja! Dus ik werd een beetje opgehitst. Ik heb me gek laten maken',

Een verklaring van hoe zijn gedrag is doorgeslagen over Manolev.

19 mei 2022 om 14:13

Nou geeft hij zelfs toe dat hij daarin te ver is doorgegaan. Mede doordat hij werd opgehitst. En dan is het nog niet goed voor die azijnzeikers zoals jij. Waarom zo negatief altijd?

19 mei 2022 om 14:28

Dit is best een ironische opmerking om gijp te verdedigen. Hij is zelfs 6 maanden lang, als niet langer, extreem negatief over Manolev geweest. Die kon er niks van. Heeft hem effectief totaal belachelijk gemaakt en als clown neergezet.

19 mei 2022 om 14:15

Huh, hij trekt hier toch juist het boetekleed aan?

19 mei 2022 om 14:17

En zelfs bij een mea culpa (en aansluitend een verklaring waarom hij deed wat hij deed) is het nog niet goed. Tjonge wat zuur zeg. Hij zegt nota bene dat hij er spijt van heeft en nog beweer je dat de man geen zelfreflectie heeft? Moet die man naar eerst naar Lourdes lopen ofzo?

19 mei 2022 om 15:57

@gomes

Ik kan me er ook niet zo druk om maken. Hij geeft het tenminste toe nu, is wat laat, maar dat hij zich liet ophitsen, daarmee zegt hij ook iets over zichzelf. Moeten niet op elke slak zout leggen.

19 mei 2022 om 14:24

Of jij maakt er zelf weer iets van, wat je wil lezen. Hij zegt dat hij er spijt van heeft en dat hij zich een beetje op liet hitsen. Daarmee legt hij de schuld toch niet bij die mensen maar bij zichzelf. HIJ liet zich ophitsen namelijk. Begrijpend lezen.

19 mei 2022 om 14:38

Tilburg dit zijn de mannen die zo trots alles kunnen zeggen wat ze willen toch? Fans houden van hun omdat ze niet politiek correct zijn, voeg dan de daad bij het woord en wees zo man genoeg om 100% achter je eigen uitingen te staan want dit komt slap over.

19 mei 2022 om 14:47

Pfff, ik lees jouw reacties vaker en ze staan altijd zo vol van de aannames. Maar als iemand anders een keer een aanname doet, wordt ie door jou meteen met de grond gelijk gemaakt (en het liefst zoek je nog een aanleiding om de persoon in kwestie van racisme / discriminatie te kunnen betichten). Probeer wat meer lol in het leven te hebben, zou mijn advies zijn. Niet ieder mens is slecht

19 mei 2022 om 14:54

Spijt komt wanneer het te laat is

19 mei 2022 om 16:25

@Voetbalvreugd beter kan je het niet verwoorden

19 mei 2022 om 23:23

Caramba, hoe ironisch is het dat jij de volledige hoon krijgt omdat je iets anders durft te zeggen dan de meerderheid? Dan vinden de Derksen kruisvaarders toch zo geweldig aan Johan, dat hij tenminste iets anders durft te zeggen?@vz moderators: beetje kinderachtig om mijn reacties te verwijderen terwijl nr.11 voortdurend zijn antivaxx theorieën mag koppelen aan voetballers die overlijden of moeten stoppen met voetballen (zie artikel gister bij keeper van Cambuur)

19 mei 2022 om 14:25

Hij zegt letterlijk dat hem aan hem zelf ligt Caramba, jij bent zo'n typisch voorbeeld van iemand die alles intepreteert op een manier zodat je je gelijk kan halen.

19 mei 2022 om 14:30



Ach zo zie je veel types die denken dat uitleg gelijk staat aan excuses bedenken. Daar kan je niet zo veel mee

19 mei 2022 om 14:41

Caramba wat een zure opmerking. Hij benoemt een van de redenen waarom dat gebeurde, erkent zijn fout en nog blijven hangen. Move on!

19 mei 2022 om 14:59

Hij zegt letterlijk dat hij werd opgehitst maar zeg nergens dat hij geen schuld heeft

19 mei 2022 om 16:47

Het lijkt mij wel een zorgeloze leven om bij elke fout “ja, maar die en dat” te kunnen zeggen.

19 mei 2022 om 18:27

Ben zelf gestopt met kijken toen ze niet konden ophouden met het afzeiken van van Gaal in 2014. Ze hoopten gewoon dat Nederland zou falen om lekker van Gaal naar beneden te halen.

Gewoon afzeiktv

Ach voetballer worden elke dag op de hak genomen en veel erger. Manolev was ook gewoon een hele slechte voetballer, al snap ik wel dat het schadelijk kan zijn voor hem. Maargoed moet je maar tegen bestemd zijn in de top sport, zolang het maar geen bizarre vormen aanneemt als racisme etc. Moet je tegen kunnen.

19 mei 2022 om 14:00

Wonderlijke redenatie Otariootavio.. Omdat het top sport is zou het moreel niet uitmaken of je onfatsoenlijk tegen zo'n Manolev doet? Het was een running gag die inderdaad best geinig was maar waarvan Manolev heeft aangegeven dat hij er serieus last van had. Ik snap wel dat Gijp daar achteraf spijt van heeft.

19 mei 2022 om 14:22

Onfatsoenlijk onfatasoenlijk... Is het niet wat overdreven om dit op fatsoen te gooien. Hij is niet eens persoonlijk beledigd man, alleen uitgelachen om zijn bedenkelijke voetbaltechniek. En hoewel de running gag wat te lang doorging om het nog leuk te noemen, waren de fratsen wel degelijk lachwekkend. Het sloeg soms nergens op wat hij allemaal deed en probeerde. Ik vermoed dat er mensen op de tweede ring bond en blauw van de tribune kwamen elke twee weken, omdat Manolev zijn poging tot een voorzet daar steevast wel zag stranden.

Nogmaals, het Manolevje-pesten ging te lang door. Maar ik ben benieuwd of de man zelf ook eens heeft gedacht 'ik bak er inderdaad niet al te veel van.' In ieder geval heeft de kritiek hem er nooit toe gezet zijn spel eens te verbeteren, want tot het einde was het kommer en kwel. Een van de vele miskopen die Marcel Brands pleegde, wat vaak vergeten wordt.

19 mei 2022 om 15:17

Ik vind dat niet overdreven nee. Iemand stelselmatig zonder goede reden publiekelijk belachelijk maken past niet in hoe ik qua normen en waarden in elkaar steek, voor mij is zoiets dus onfatsoenlijk.

19 mei 2022 om 15:37

@Gomes1PSV
Manolev heeft er zelf last van gehad. Dit even ter info.

19 mei 2022 om 15:59

@gomes

De tijdsduur en het feit dat ze enkel hem er zo uitpikten, vind ik zelf wel kwalijk hoor. Hij heeft er zelf ook echt wel last van gehad, kan ik me nog herinneren. Als ze nou elke week eens een ander zouden pakken, oke. Maar zo was het niet. Alleen hem. En er waren echt wel meer slechte voetballers.

19 mei 2022 om 16:47

Manolev heeft al eens aangegeven erg veel last te hebben gehad van die pesterijen. Daarnaast vind ik het altijd zo lastig met types als Gijp. Alles en iedereen afzeiken moet kunnen, maar als meneer zelf wordt weggezet zonder daar een weerwoord tegenover te kunnen zetten is het hommeles.. what goes around comes around.. Fijn dat hij ‘spijt betuigt’, dat vind ik dan wel weer stoer

19 mei 2022 om 17:22

@mantitty

Eens. Maar is het niet vooral Derksen die weleens wordt weggezet en daar geprikkeld op reageert? Gijp doet minder controversiele uitspraken en ik kan me niet goed herinneren dat hij echt het middelpunt van grote rellen is geweest.

19 mei 2022 om 14:02

Tegen bestemd zijn? Aha...

19 mei 2022 om 14:02

Beetje rare reactie van je. Manolev was gewoon geen enorm slechte voetballer. Maar dat deed het continue ophitsten van Gijp wel denken. Hij werd gestigmatiseerd' als 'een hele slechte voetballer', zoals je al zegt. Door bijvoorbeeld zeer selectief momenten uit wedstrijden te pakken die laten zien dat hij weldegelijk enorm slecht is. Maar goede momenten te skippen. Ja, racisme is slecht. Maar bizar lang pesten ook. Dat hoort ook niet in top sport.

19 mei 2022 om 14:27

Sorry hoor, maar Manolev is een van de slechtste spelers die deze eeuw van PSV heeft mogen ploeteren en was echt een heel matige speler. Zeker voor de top.

19 mei 2022 om 16:23

Waren door backs die van Bommel niet meenam niet heel veel slechter. Daarnaast wel vreemd dat deze hele slechte speler dan wel scoorde tegen Nederland

19 mei 2022 om 14:03

“Moet je maar tegen bestemd zijn”. Hoezo moet dat en waarom wil je dit soort dingen goed praten? Hij heeft hem letterlijk helemaal kapot gemaakt. Goede voetballer of niet, zo ga je niet met mensen om of denk je dat omdat hij een prof is alles veroorloofd is? “Het hoort erbij”, “ze krijgen genoeg geld”. Zijn allemaal excuses om spelers helemaal zwart te maken en anders kunnen ze ook gewoon stoppen. Lekker kortzichtig weer allemaal. Ik denk niet dat iemand van ons ooit op voetbal is gegaan om afgezeken te worden op tv of door supporters.

Ik heb deze filmpjes nog heel vaak teruggekeken en vind het elke keer nog even leuk. Van de andere kant snap ik dat het vervelend was voor manolev en psv, geeft toch een flinke deuk in je zelfvertrouwen. En je zou van bijna elke voetballer wel een moment eruit kunnen halen per wedstrijd

19 mei 2022 om 16:01

Precies, en alleen bij hem hebben ze dit zo gedaan, en ook heel lang volgehouden. Pure bullying, maar dan op TV in plaats van in de klas of op het werk.

Wel goed dat hij het nu tenminste toegeeft.

19 mei 2022 om 16:25

Ik ben het met je eens dat je dit van elke speler (die in Nederland speelt) kunt. Er is geen enkele voetballer waarvan elke voorzet altijd aankomt. Hoevaak komt een voorzet niet eens voor de goal.

19 mei 2022 om 17:01

Het verschil is alleen, niet aankomen of in de 2e ring schieten. Daarbij heb ik zelf die filmpjes ook tot in de treuren zitten kijken. Vooral de wedstrijd tegen groningen dacht ik) waar die tot 3!! X toe helemaal vrij vol tegen de verdediger schiet. Mijn favoriet was die van de vogel.

20 mei 2022 om 09:19

Misschien moet je ook bewust meer naar andere voorzetten gaan kijken. Er zijn zoveel voorzetten die nergens op slaan.

Van der Gijp doet weer een Manolevie🤣😭

Dat ging inderdaad een beetje te ver. Stel je voor je komt in een ander land spelen waarvan je de taal niet spreekt, om vervolgens wekelijks door een populaire tv persoonlijkheid belachelijk gemaakt te worden. Goed dat die jongen zich redelijk staande hield.

19 mei 2022 om 20:24

Kennelijk was er ook niemand van psv die Vd Gijp even tot de orde kon roepen. Week in, week uit was het Manolev hier Manolev daar... nee wachten tot ie in het stadion is en dan uitschelden...
Het zal allemaal wel weer!

Dat kan ik mij nog wel goed herinneren. Manolev werd echt gigantisch de grond in geboord door van der Gijp. Op een gegeven moment was het ook gewoon niet leuk en Manolev was dan misschien niet de beste back, maar gewoon een prima en degelijke back die zoals in de tekst staat, altijd wel keihard werkte.

Maar moet wel zeggen dat ik van der Gijp in deze periode, 2010 tot ongeveer 2015/2016 qua voetbal dan wel weer heel goed vond en een soort fijnproever was. Alles met Manolev daar buiten gelaten dan, maar kan mij nog wel herinneren dat van der Gijp toen in die tijd helemaal weg was van Özil die toen ook gewoon serieus goed was en zo waren er wel meerdere spelers waar van der Gijp van kon genieten net als vele andere, maar vond ik hem voetbalinhoudelijk ook vaak goede en zinnige dingen zeggen.

Dat is de laatste jaren helaas wel anders, zeker sinds ze (dus VI in het geheel, de voetbalprogramma maar ook de dagelijkse programma) van RTL naar Talpa zijn overgestapt vind ik.

19 mei 2022 om 14:00

Eens, dat deed die destijds ook met James Rodriguez. Gijp heeft er echt wel een goede kijk op, hetzelfde met Boskamp. Helaas zijn de mensen meer geïnteresseerd in zijn grappen en lachje.

19 mei 2022 om 14:12

Maar wie vond ozil niet goed dan? Was toch ook gewoon geweldig in die tijd? Was echt een van de beste middenvelders ter wereld in zijn Real Madrid tijd.

Ze hebben bij vi zelden echt zinnige dingnen over voetbal gezegd hoor. Wat het progamma zo leuk maakte waren al die anekdotes.

En gijp was juist altijd vooral onder de indruk van grote sterke spelers, vaak van afrikaanse afkomst. Zon pogba werd ie helemaal geil van bijvoobreeld. Wou ook perse dat elke clbu in de eredivisie 2 slagers uit de franse 3e divisie zou oppikken.

19 mei 2022 om 14:34

Vond dat ze vroeger juist wel meer zinnige dingen over voetbal zei. Voornamelijk wanneer Gijp en Boskamp aanwezig was of Gijp en Kieft. Dat vond ik altijd wel de meest prettige combo's. Mede omdat het voetbal analyseren met een kwinkslag was, maar als je door de grappen en grollen heenkeek, werden er best wel wat zinnige dingen gezegd. En Johan had meestal wel zinnige dingen te vertellen over voetbal op bestuurlijk niveau, toen hij nog de leiding had bij Voetbal International. Maar dat is allemaal redelijk weggevaagd in de nieuwere formats.

19 mei 2022 om 14:49

Waar ik vooral om kon geniet toen de programma echt goed was, waren zijn voorspellingen. Hij voorspelde vrij snel tijdens het WK in Zuid-Afrika dat de finale Nederland - Spanje werd en dat gebeurde ook. Of in wk 2014 toen hij voorspelde dat de Duitsers de Brazilianen helemaal zoek ging tikken en toen won Duitsland 7-1.

Enige spijt waarvan Gijp had moeten hebben, is dat hij niet zo overdreven had moeten lachen toen Derksen zijn verhaal vertelde.
Enig ander onderwerp vindt ik satire maar van Derksen niet.

Ik kon er in t begin stiekem wel om lachen, maar zoals van der Gijp zelf al aangeeft ging het op een gegeven moment wel te lang door. Toch het idee dat deze grap wat teveel uitgemolken werd door de heren.

Ik kan me nog een kerstfilmpje van PSV herinneren waarin Manolev een VI zat te lezen. Hij ging er in die tijd best aardig mee om, naar buiten toe in ieder geval.

Hij begon ermee dat ie spijt heeft en overdreef, om vervolgens doodleuk weer 10 minuten lang Manolev af te zeiken met grappen en grollen.

Nou het enige. Wat dacht je van het wekelijks afzijken van Feyenoord ? Dat is gekomen sinds Feyenoord z’n maatje Mario Been heeft ontslagen. Ook al was dat terecht omdat ( ook volgens Derksen) meer op het golfterrein zat als het trainingsveld . Hij was zelfs getuigen geweest bij z’n huwelijk. Nee maar daar zou Feyenoord voor boeten. In het kampioensjaar werd Jorgensen topscorer maar bijna elke wedstrijd werd hij door Gijp gekleineerd. Gijp ging de chilette trofee voor de topscorer zelf brengen wat viel te prijzen maar hij wilde Jorgensen een hunk geven maar die deed wijselijk een stapje terug . Jammer Gijp maar daar had je het hele seizoen om gevraagd. Laat iedereen is in z’n waarde en bedenk er zijn veel en betere commentatoren als jij.

19 mei 2022 om 14:44

Van der Gijp heeft helemaal niet Gilette trofee aan Jorgensen gegeven. Het was aan Pelle.

Ik was best gecharmeerd van Manolev. In mijn ogen beter Mwene en Max

Hij ging inderdaad te ver met Manolev maar sorry ik moet er nog steeds om lachen op die fragmenten.

19 mei 2022 om 14:52

Zondermeer. Maar het werd op een gegeven moment ook teveel. Net als dat filmpje van Blatter die van een podium dondert. Dat werd elke uitzending 5x laten zien. Dan slaat het nergens meer op. Die Manolevdingen waren ook altijd lachen, maar je kan dat niet bijna een compleet seizoen lang gebruiken. Dan is het een keer tijd voor wat nieuws. Een speler mag je ook best op de hak nemen, maar als je elke keer dezelfde pakt, wordt het persoonlijk en pesten. En dat vind Gijp ook zo te zien

19 mei 2022 om 20:28

Dat is wel goed van hem dat hij dat inziet. Ik hoop dat Manolev het meekrijgt.

20 mei 2022 om 09:34

Denk dat het Manolev een rotzorg zou zijn hoor. Ik had in die tijd al niet het idee dat hij er erg mee zat. Die kwam in de media (als ernaar werd gevraagd) best koeltjes over

Hij is lekker op tijd met zijn zelfreflectie. Dit is jaren geleden gebeurd, hoe schiet iemand hier nu nog wat mee op?

Gelukkig zitten hier op vz niet zo veel moraalridders. 😏 #sarcamseuit#. Ik heb er elke minuut van genoten. Had zelfs nog wel
Vaker en meer gemogen.

Als het gedrag en de opmerking van deze heren op het schoolplein zou gebeuren dan zou iedereen er schande van spreken. Maar deze gasten komen er iedere keer maar mee weg. Alleen maar uitdelen en uitdelen als er iets van gezegd wordt gaan huilen als een klein kind, stampend weglopen en vervolgens gewoon weer terugkomen. Zo zijn alle pesters, jammer dat deze mensen nog bij zoveel op een onterecht voetstuk staan.

Lang heb ik Manolev nog het voordeel van de twijfel gegeven, maar zijn voorzetten waren echt zonder uitzondering dramatisch. Ik waardeer de zelfreflectie, maar Manolev kon de criticasters ook echt de mond niet snoeren.

Weet je wat ik zo grappig vind. Er zitten zoveel mensen negatief te zeiken dat ik me afvraag waarom er zoveel mensen toch iedere dag/ week toch zitten te kijken. Kijk naar hun salaris. Ze doen het in mijn ogen niet slecht.

Wat een smeerlap is dat lachebekje die een mier nog aan het lachen krijgt.
Eerst maken zeven speler kapot,en dan nu met excuses
Je bent gewoon een asociaal figuur om achteraf metvexcusses te komen
Ik ben er heilig van overtuigd dat ze in begin van het seizoen,dart pijlen op namen gooienen bijbraak dan maken we die speler helemaal kapot,
Steletje idioten zijn het

19 mei 2022 om 17:03

Haha, als je profvoetballer bent. Een prachtig salaris verdiend, terwijl je er niet zoveel van kan, dan moet je hier gewoon tegen kunnen.. Ik denk dat Manolev hier geen nacht van wakker heeft gelegen als hij op zijn bankrekening keek.

19 mei 2022 om 17:52

Wat een onzin. Het is nooit leuk om op nationale tv week na week belachelijk gemaakt te worden. Manolev heeft overigens zelf ook in een interview aangegeven dat hij er moeite mee had.

19 mei 2022 om 17:59

Sorry hoor, maar ik kan daar weinig medelijden mee hebben.. Er zijn veel ergere dingen in de wereld dan ''belachelijk'' worden gemaakt op TV.. De trainer heeft vertrouwen in je, want je speelt altijd. Je bankrekening word gespekt, waardoor je je familie makkelijk kan onderhouden, en je speelt een beroep waar elk klein jongetje van droomt, maar 0.01% ook werkelijk gaat uitvoeren.. Wat wil je nog meer? Tegenwoordig is het altijd maar piepen als iemand een geintje maakt.. Maar het ding is, Manolev kon er toch ook vrij weinig van? Ik zou als ik hem was lekker meelachen.

19 mei 2022 om 18:24

Was meer karaktermoord dan een geintje

19 mei 2022 om 18:31

Hoe is het nou weer relevant dat er ergere dingen in de wereld zijn? Of dat hij een beroep heeft waar de meeste mensen van dromen? Zo kun je alles goedpraten. Bizar dat mensen zo denken.

19 mei 2022 om 18:58

@r.vatros....dus omdat je veel geld verdient is pesten ineens geoorloofd. Dan snap je het niet helemaal.....maar goed dat is dan wel een beetje te verwachten.

19 mei 2022 om 18:58

@r.vatros....dus omdat je veel geld verdient is pesten ineens geoorloofd. Dan snap je het niet helemaal.....maar goed dat is dan wel een beetje te verwachten.

20 mei 2022 om 09:41

Nee precies. 1x is een geintje (aangezien iedereen aan de beurt kwam). Een paar keer zou misschien ook nog kunnen. Maar structureel een compleet seizoen enkel 1 persoon pakken, dan wordt het pesten.

Ja groeps druk doet wat met je, als je 8 ton per jaar cash.
Voor dat salaris mag je natuurlijk totaal geen verantwoording verwachten.
Je gooit er een euro in en dan komt er iets "leuk" uit.

20 mei 2022 om 09:39

Wat heeft salaris er nou weer mee te maken? Groepsdruk is het meest bekende fenomeen van mensen die iets doen wat eigenlijk niet kan. Hooligans die in een groep steeds een stapje verder gaan (van spreekkoren tot gooien van stenen) komt ook vanuit de groepsdruk (of zelfopgelegde groepsdruk van 'deze handeling verwachten ze van mij'. Je hebt complete psychologische studies/ experimenten die aantonen dat groepsdruk je handelen beinvloed (filmpjes van 1 persoon in een ruimte acteurs die anders handelen). De 2de wereldoorlog heeft ook best goed aangetoond waar mensen toe in staat zijn onder groepsdruk.

Dus ik weet niet of je groepsdruk nou een slap excuus vind, maar er zijn legio wetenschappers en voorbeelden die aantonen dat mensen er simpelweg gevoelig voor zijn.

Tja de generatie Y of X kan je beter samenvatten als de lange tenen generatie. Gelukkig zijn er wel uitzonderingen. Als je het programma (en jezelf) niet te serieus neemt is het heerlijke tv. Mensen die gewoon zeggen wat ze denken. Als je daar niet tegen kan je zo naar iets anders zappen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren