Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Strootman benadrukt: 'Ze hebben mindere spelers dan wij, schijt eraan'

Laatste update:

Kevin Strootman kijkt uit naar de kwalificatiereeks voor het WK in Rusland, zeker na de afwezigheid van het Nederlands elftal op het EK in Frankrijk. De transfers van enkele internationals hebben de status van Oranje bovendien veranderd. "Er staan nu andere namen van clubs achter onze internationals en daar kijken tegenstanders misschien ook wel naar", zo vertelt de middenvelder van AS Roma in het Algemeen Dagblad.

/

Strootman doelt bijvoorbeeld op Georginio Wijnaldum, 'Dat is geen speler voor het tweede niveau in Engeland', en Vincent Janssen. "Hij heeft ook al snel zijn kans gepakt bij Tottenham Hotspur." Strootman ziet het gemiste EK als 'een incident'. 'Tegen Frankrijk zal het in de WK-poule heel lastig worden. Maar alle overige landen in onze groep hebben mindere spelers dan wij."

"Dus, schijt eraan! Gas geven", zo benadrukt Strootman, die het ook leuk vindt dat er steeds meer Nederlanders naar de Serie A gaan. Dat heeft volgens de middenvelder voor een groot deel te maken met de goede prestaties van Maarten de Roon en Wesley Hoedt, die het in hun eerste jaar uitstekend deden. "Clubs denken dan: hé, die Nederlanders kunnen toch wel wat. Stefan de Vrij zat voor zijn blessure bij de beste verdedigers van de Serie A."

Denk jij dat Nederland zich voor het WK in Rusland gaat kwalificeren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien kijken ze daar ook wel naar? Wat een onzin dat dit van invloed mag zijn. Spelers zullen mogelijk wel kijken waar de tegenstander speelt, maar naar mijn mening mag dat nooit van invloed zijn. Depay speelt bij MU en daar word op dit moment geen enkele tegenstander nerveus van. Als je naar een toernooi wilt moet je domweg genoeg punten pakken en wij moeten constateren en accepteren dat we minder goede spelers hebben dan we dachten.

Ik heb de opmerking iets aangepast. Had het inderdaad anders geschreven dan ik bedoelde te zeggen.

23 augustus 2016 om 08:15

Niet helemaal mee eens. Als je de namen van spelers niet kent, is dat een stukje houvast om in te schatten wat het niveau is. Ik denk dat spelers er wel naar kijken. Zou ik wel doen.

23 augustus 2016 om 08:16

We hebben op dit moment betere spelers dan we een jaar geleden dachten. Er zit dus vooruitgang in. Wanneer Blind vertrekt en er een capabele trainer komt te zitten kunnen we ons potentieel gaan benutten.

23 augustus 2016 om 08:20

spelers kijken er zeker wel naar, wij doen dat zelf ook. Hoevaak hebben wij gehuurde spelers van clubs als City, United & Chelsea wel niet opgehemeld nog voor ze een wedstrijd speelde?

23 augustus 2016 om 09:04

Is jezelf tekort doen. Mag gewoon nooit uitmaken waar ze spelen want als je dat mee gaat nemen dan sta je bijvoorbaat al met 1-0 achter. Ernaar kijken prima het van invloed laten zijn nee

23 augustus 2016 om 09:21

Als een tegenstander niet nerveus wordt van een andere speler, dan hebben we een goede tegenstander. Maar als diezelfde tegenstander denkt dat Depay een koekebakker is, dan krijgt die een zware avond.

Ook al speelt Depay niet bij United, hij is en blijft een gevaarlijke speler. Ook al willen vele beweren van niet.

Strootman heeft ook helemaal gelijk met wat hij beweert. En het is niet alleen wat hij beweert, het is ook zijn instelling die we gemist hebben. Ben blij dat hij weer aan het voetballen is.

23 augustus 2016 om 11:56

Dannie. Strootman is zelf een Voetballer die speelt op hoog niveau. Hij zit in dit wereldje en kent heel veel spelers die op hoog niveau spelen. Denk je nu dat jij beter weer wat voetballers denken als ze een wedstrijd ingaan of dat strootman toch iets keer kijk heeft op de gedachtes van professionele voetballers waar hij zelf ook deel van uit maakt.

23 augustus 2016 om 21:43

Het is een mening en een opvatting die ik heb. Ik vind het onzin om te denken dat andere spelers kijken naar Nederlandse spelers met de gedachte shit dat was vorig jaar PSV en nu MU (voorbeeld) dus dan zal hij wel heel goed zijn en dus gaan we Nederland anders benaderen moet gewoon winnen en of dat nu jantje pietje of klaasje is.

Ik hoop, dat Blind wat geleerd heeft van Advocaat.
Verder koop ik, dat er met eventueel Gullit erbij een begeleidingsteam ontstaat, mewt een goede samenwerking zonder ego's.
We moeten roeien met de riemen, die we hebben.
Blind aanstellen, was sowieso niet handig.
Het blijft een lastige klus bondscoach.
Alle toptrainers zijn wel een keertje geprobeerd.
Koeman krijg je natuurlijk voorlopig niet binnen, of hij zou zelf moeten willen, bij eventueel ontslag bij Everton.

23 augustus 2016 om 08:50

Hoop ook dat Blind er wat van geleerd heeft. Net zoals Van Bronckhorst veel heeft geleerd van Advocaat vorig jaar.

23 augustus 2016 om 09:13

Blind is wat mij betreft gewoon een zekerheidje, houdt zich staande bij de grootste club van mischien wel de wereld. Niet op het middenveld, maar zo'n slimme speler past zich overal aan. Clasie is het gewoon niet, doe mij dam maar Hendrixx. Maar een middenveld met Strootman-Wijnaldum-Sneijder is nog steeds heel goed. Daarachter heb je nog Propper. Voorin is het helaas minder. Janssen heeft zijn plaatsje, Robben mits fit en en die andere weet ik niet. Depay als hij in vorm is.

23 augustus 2016 om 09:33

lightgewicht als Blind? Die jongen heeft zich het afgelopen jaar enorm knap staande gehouden als centrale verdediger in de Premier League. Heeft grote jongens als Aguero, Benteke, Sturridge, Costa etc etc van het scoren afgehouden. Die kan ook wel tegen Frankrijk overeind blijven.

En Clasie gaat never nooit in de basis spelen, helemaal niet als Strootman er weer bij is. Middenveld gaat Strootman - Wijnaldum - Sneijder zijn, of er komt een Psv'er of Ajacied bij in de vorm van Klaassen, Propper.

23 augustus 2016 om 11:54

Ja, klaassen idd. Die doet het werkelijk fantastisch, toch? Nee, met hem erbij gaan we het echt redden. Veeeeel beter als clasie, toch? Schei toch uit man. De enige reden dat dit soort jongens erbij zitten is dat onze blinde bondscoach vroeger trainer was bij jong ajax. Zie selectie oranje, complete ajax verdediging geselecteerd. Pure armoede, zie de resultaten laatste maanden. De 0 houden is bij ajax een unicum dit seizoen.

Het word tijd voor een nieuwe coach. Anders gaan we ook niet naar het wk. Mark my words.

We gaan het WK niet redden, niet met Blind als coach, die echt nog helemaal niks bewezen en bereikt heeft. Begrijp nog steeds niet hoe de Knvb hem heeft kunnen aanstellen. We hebben zo veel betere opties. Maar we zullen het WK vast eerst moeten mislopen voordat er koppen gaan rollen.

23 augustus 2016 om 09:30

Nou lekker veel vertrouwen weer. En als we het dan toch halen, dan net zo hard meejuichen met de rest toch....

23 augustus 2016 om 11:33

Ik zie geen reden om er wel vertrouwen in te hebben. En als we het wel halen juich ik net zo hard als de rest ja.

23 augustus 2016 om 11:56

Blind is totaal ongeschikt als bondscoach. Dat was vanaf minuut 1 al duidelijk zichtbaar. Maar helaas hebben ajax fans oogkleppen op. Die denken nog steeds dat kenny tete 'wereldklasse' is, om maar eens een voorbeeld aan te halen.

23 augustus 2016 om 11:58

Lw 88 waar haal jij je vertrouwen dan vandaan? Heb jij al IETS kunnen bemerken wat positief is aan de periode onder blind? Komop man, we kunnen niet eens thuis van letland winnen, haal je kop eens uit het zand!

23 augustus 2016 om 09:43

Blind is geen meestertakticus, maar hij had in de aanloop ook wel erg veel blessuregevalletjes. De spelers van nu zijn alweer een stuk verder.

23 augustus 2016 om 11:38

Dat klopt, maar zelfs zonder onze topspelers had Blind betere resultaten moeten halen tegen kleine tegenstanders. Maar hij heeft wel geluk dat er wat toppers terug komen, en andere spelers transfers hebben gemaakt naar top competities. Dat kan inderdaad wel een doorslaggevende factor zijn.

23 augustus 2016 om 10:03

Noem eens 5 betere Nederlandse opties op?

23 augustus 2016 om 11:48

Noem eens een trainer met minder ervaring dan Blind. Toen Blind werd aangesteld hadden we ook nog Ronald Koemand als optie, die graag wilde. Dat was topkandidaat nummer 1. Daarnaast was Frank de Boer al een hele tijd bij Ajax, en zijn positie kwam steeds meer onder druk, dat was topkandidaat nummer 2 geweest. Naast die 2 denk ik dat ook Peter Bosz, Co Adriaanse en Bert van Marwijk nog wel te porren waren geweest voor die positie. Maar ook coaches als Rijkaard, Advocaat (als hoofdcoach), Jans, Verbeek zouden allemaal betere opties zijn geweest. In eerste plaats Koemand of Frank de Boer.

Maar goed, ik hoop dat Blind bewijst dat hij het alsnog kan.

23 augustus 2016 om 13:00

Koeman zat bij Southampton, en frank de Boer heeft al eens aangegeven er toen niet voor open te staan. Ik vind Jans ook een goede trainer, en Bosz idem maar wie zegt dat hun het beter doen dan Blind. Bosz is een trainer die elke dag op het veld moet staan om een elftal naar zijn hand te zetten, Adriaanse is gestopt. Uiteindelijk was Blind assistent van van Gaal, en van Hiddink. Dus helemaal onlogisch was het niet. Van Marwijk had op het laatste EK geen grip meer op de groep. De beste optie was gewoon Koeman, je had Hiddink nooit moeten aanstellen. De andere 2 goede opties waren de boer en Rijkaard. De rest is niemand er klaar voor.

23 augustus 2016 om 13:54

Koeman zat helemaal niet bij southampton toen hiddink werd aangesteld, en blind alvast een contract kreeg als opvolger. Ken de feiten aub

24 augustus 2016 om 13:24

Ik reageer op BenNl die zegt dat op het moment dat Blind aangesteld werd, dus toen Hiddink opstapte, Koeman een optie was. Toen Hiddink opstapte zat Koeman bij Southampton, dus leer eens zelf de feiten te kennen, of lees in ieder geval iets beter.

Tja, in de EK kwalificatie hadden we ook zeker niet de minste selectie dacht ik zo...wij hebben alleen de pech dat we bij de knvb louter niksnutten hebben rondlopen die er helaas zelf van overtuigd zijn erg goed te zijn in hun werk. De werkelijkheid bewijst echter het tegendeel.

Met Blind aan het roer blijft het een wonder als we het WK gaan halen. Dan is het ondanks Blind en niet dankzij. Ook Gullit is voor de functie die hij krijgt absoluut geen meerwaarde.
Nogmaals de selectie is het probleem niet, ik denk alleen niet dat er ook maar één speler is die de technische staf een beetje serieus neemt.

Ik vind dat we een best aardige selectie hebben. Natuurlijk is hebben we geen Rvp meer, geen Robben en Sneijder meer van wereldklasse (robben nog even afwachten), maar spelers als Janssen, Wijnaldum, de Roon, Blind, de Vrij, Bruma, V. Dijk etc. ontwikkelen zich prima. Ik denk dat onze verdediging ook sterker is dan de afgelopen jaren en met wat geluk ontwikkeld Janssen zich tot topspits. Ik zie het wel rooskleurig in, want op Frankrijk na zijn het idd niet de beste tegenstanders.

23 augustus 2016 om 10:10

Precies dit. En een Zweden zonder Zlatan is al een stuk minder, geloof dat er nog een paar stoppen daar. Je moet gewoon 2e worden, mischien wel beste nummer 2(weet niet of je dan ook play-offs moet spelen) en mischien kan je thuis stunten tegen de Fransen. Als je thuis van Spanje kan winnen, kan dat ook van Frankrijk. Over een jaar zijn spelers als Wijnaldum, Propper, Strootman, de Vrij, Blind, Janssen, Depay nog verder dan ze nu zijn, en moeten we hopen dat spelers als Mensah, Hendrixx,Ramselaar, Klaassen,Bazoer, vd Beek etc een stuk verder zijn zodat er weer een flinke concurrentiestrijd gaande is. Je kan nu in principe de basis opnoemen, zou mooi zijn wanneer je meerdere opties kunt benoemen. Ik heb er wel vertrouwen in, of het nou met Blind,of zonder Blind gebeurt. Ik kan iet zo snel een paar opties noemen wat geschikte bondscoaches zouden zijn. Koeman was en is de beste optie, mischien een de Boer als 2e optie maar daarna hebben we niet veel.

23 augustus 2016 om 10:50

Precies, helemaal mee eens.

En tja, Blind.. Ik kan me ook weinig bedenken en ik ben sws voorstander van een coach uit eigen land, dus er zit weinig anders op dan Blind.

23 augustus 2016 om 12:04

Koeman, De boer, advocaat, rijkaard, vmarwijk, adriaanse, jans, moet ik nog even doorgaan? Momenteel zou ik nog liever gullit zien als blind, zo erg is het al. Keuzes zat. Blind heeft 0 ervaring, geen uitstraling, communicatie van een doofstomme, geen tactiek behalve 4-3-3, en kan niet met de media overweg. Zet er egotripper van basten langs en je bent helemaal klaar. Zie voor bewijs de resultaten van de laatste anderhalf jaar.

23 augustus 2016 om 13:04

Koeman en de Boer waren helemaal niet haalbaar man. Adriaanse heeft bij zijn laatste clubs ook geen potten kunnen breken, van Marwijk heeft gefaald het laatste EK en wie zegt dat Rijkaard wilde, die heeft al vaker nee gezegd tegen onder andere Ajax en Milan. Het is heel makkelijk roepen, maar ze moeten ook haalbaar zijn. Advocaat is al helemaal geen optie. Jans kan wel een goede zijn.

23 augustus 2016 om 13:56

Koeman mocht assistent worden. Hij moest dan in de schaduw van hiddink meedraaien, en mocht daarna eventueel de boel opvolgen. Nogmaals, ken je feiten!

24 augustus 2016 om 13:28

Ken zelf je feiten, we hebben het toch over de periode dat Hiddink opstapte. Blind is toen naar voren geschoven, omdat hij Hiddink al zou opvolgen. Vele zeggen dat Koeman in okaats van Blind moest komen. Nadat Hiddink was aangesteld, was Koeman geen optie meer. Dat is wat ik zeg. Begrijpend lezen!

Ach, zo'n bijzondere kwalificatie als de vorige keer zullen we niet meer krijgen in ieder geval. Zoveel pech, blessure gevallen, aparte momenten en een plotselinge wisseling van de wacht... We hebben echt een prima selectie, die ook alleen maar weer verder kan groeien en de laatste interlands lieten dit wel zien.

Ik geloof echt dat we het gaan redden hoe erg blind het ook kan verpesten. Met Strootman als leider op het middenvelder hoop ik dat hij fit blijft en echt de lead neemt met vooral de jonge jongens en dan komt het vast goed. Zolang de beleving terug komt zoals Strootman in dit interview laat zien moet het geen probleem zijn

Niet echt verstandige uitspraak dat we beter zijn. Dat hebben we gezien toen we ons wilden kwalificeren voor het afgelopen Ek....

Ik verwacht deze basis te gaan zien de komende 2 jaar.

Hopelijk kunnen Robben, Sneijder en Strootman fit zijn om voor de nodige ervaring te zorgen.

Ik vermoed daarnaast dat Cillessen zijn plek gaat verliezen door geringe speeltijd in Barcelona.

Promes/depay twijfelde ik. Ik zou het van de vorm van de dag afhangen. In potentie is Depay een topper, maar het komt er niet uit.

Zoet
Tete
De Vrij
Blind
Willems
Wijnaldum
Strootman
Sneijder
Robben
Janssen
Depay

Prima dat hij een positieve instelling brengt, verbaas me soms alleen over de termen die gebruikt worden. Een aanvoerder die in het openbaar praat over 'schijt aan hebben' is misschien wat minder representatief.

Als ik Blind was zou ik zo spelen. Op deze manier staan onze beste spelers op het veld en kunnen de backs er mooi overheen om de voorzet op Janssen te geven. Tegen Frankrijk zou ik Pröpper inruilen voor een iets verdedigendere ingestelde middenvelder, maar tegen alle andere teams moet dit kunnen.

Zoet
Janmaat
De Vrij
Van Dijk
Willems
Pröpper
Strootman
Robben
Promes
Wijnaldum
Janssen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren