Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Statistieken wijzen uit: Van Gaal doet het niet beter dan Moyes

Laatste update:

Louis van Gaal is onderweg in zijn tweede seizoen bij Manchester United en de leiding van de club wil dat er een prijs wordt gepakt: het liefst de landstitel. Van Gaal mocht ook deze zomer weer een enorme bak met geld uitgeven aan nieuwe spelers, maar de statistieken laten vooralsnog niet zien dat hij het beter doet bij United dan zijn voorganger, David Moyes.

/

De Schot werd in de zomer van 2013 de opvolger van Sir Alex Ferguson en mocht 92 miljoen euro uitgeven aan nieuwe spelers. Kort voor het einde van zijn debuutjaar werd Moyes de laan uitgestuurd: op dat moment stond Manchester United zevende. Sky Sports pakte de statistieken er eens bij en ontdekte dat Moyes het niet eens echt slechter deed dan de huidige trainer.

Moyes zat 51 wedstrijden op de bank en daarvan won United er 27; Van Gaal heeft de club nu 50 wedstrijden gecoacht en won eveneens 27 keer. Onder de Nederlander eindigden twaalf wedstrijden in een gelijkspel en werden er elf verloren, tegenover negen remises en vijftien verliespartijen onder Moyes. Met de Schot aan het roer maakten the Red Devils in totaal 86 doelpunten en onder Van Gaal blijkt men iets minder productief: 81 goals. Het aantal tegentreffers ligt onder Van Gaal wat lager (47 om 54).

Moyes en Van Gaal doen niet voor elkaar onder als trainer van Manchester United, met één groot verschil. Moyes kreeg geen carte blanche van de clubleiding om te halen wie hij maar wilde en hij gaf in de twee transferperioden dat het kon (zomer 2013 en winter 2014) in totaal 92 miljoen euro uit. Van Gaal daarentegen spendeerde in drie transferwindows (zomer 2014, winter 2015 en zomer 2015) een totaalsom van 357 miljoen euro: 388 procent meer dan zijn voorganger.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van gaal doet het juist nog slechter. Want hij heeft veel meer mogen investeren en heeft veel meer tijd gekregen.

4 september 2015 om 21:40

Ik denk dat je het iets anders moet beoordelen dan puur op de statistieken blind te staren. Van Gaal staat bekend als een trainer die een fundament kan neerleggen, Moyes niet. Moyes kwam dan om te presteren, Van Gaal is gekomen om iets op te bouwen.

Voor een trainer die aangesteld is om "iets neer te zetten" doet Van Gaal het in mijn optiek prima, zeker als je ziet dat hij statistisch niet onder Moyes doet.

Maar ik kan er ook helemaal naast zitten en los daarvan zijn de meningen hierover sterk verdeeld.

4 september 2015 om 22:14

Moyes heeft van Everton jarenlang een goeie subtopper weten te maken. Dat is toch degelijk iets neerzetten met een club. Echter had Utd eerlijk moeten zijn tegenover Moyes. Want bijna iedereen die Moyes wilde kopen, kwam door omstandigheden niet. Waardoor er een elftal stond dat zeker minder was dan clubs als City en Chelsea.

4 september 2015 om 22:24

Wat een slappe excuus om je mede-landgenoot te verdedigen...
Hij faalt gewoon kei hard!! Zijn old-fashioned denkwijze was goed genoeg in het verleden, toen spelers géén primadonna's waren maar met hart en ziel voor hun clubs strijdden en niet mopperden!!
Zijn filosofie komt in deze huidige tijd gewoon niet lekker over op spelers die tegenwoordig zo verwend zijn en belangrijker zijn gemaakt dan de club en trainer!...
Mja, we wachten toch even het seizoen af.

4 september 2015 om 22:26

De statistieken van V Gaal zijn vooral in de PL. v Gaal werd in een slechte fase van Manu al heel snel voor andere bekers in Engeland uitgeschakeld, waar je normaal gesproken makkelijke tegenstanders treft. Ook deed v Gaal niet mee in Europa in zijn 1e seizoen waar je ook over het algemeen makkelijkere tegenstanders treft dan in de PL. Dus het is gewoon goed te verklaren.

Niet dat ik v Gaal zo geweldig vind doen, maar het is wel beter dan bij Moyes. Ik denk dat hij dit jaar wel kans maakt op het pakken van prijs. Al zal de PL winnen wel heel moeilijk worden. Ik vind dat hij een goede selectie heeft, maar niet de beste. Een Mancity en Chelsea vind ik eigenlijk een betere en bredere selectie hebben.

4 september 2015 om 22:37

Maar als je een trainer binnenhaalt om te presteren, dan geef je hem carte blanche lijkt me. Een coach die iets neer komt zetten, die geef je langer de tijd, dus zou je dan gewn carte blanch hoeven geven. Zo kan elke boerenlummel wel iets neerzetten natuurlijk. Dus Moyes kreeg de tijd om te presteren, maar niet de middelen en Van Gaal krijgt alle tijd om te bouwen, maar krijgt middelen waarmee hij eigenlijk zou moeten presteren. Beetje vreemde situatie dan...

4 september 2015 om 23:20

Ik vind niet dat hij faalt. United is op dit moment een enorm lastige club waarin tradities clashen met de nieuwe realiteit. Moyes had helaas niet het krediet en de visie om er mee weg te komen waar van Gaal dat nu wel krijgt, maar het feit blijft dat de bedragen die Manu nu neerteld bij de PL horen. Ze dachten onder Moyes het wel te kunnen redden op de oude strategie, maar onder andere door clubs als Chelsea en Manchester City is de dynamiek in de PL totaal veranderd. Met een speler hier en daar en verder talent doe je gewoon niet meer mee om het kampioenschap, zelfs de degradatiekandidaten smijten met bedragen en salarissen waar de eredivisie van schrikt. Zijn filosofie kwam anderhalf jaar geleden op het WK nog prima over, waar hij ook nog liet zien zich te kunnen aanpassen. Hij moet zich bij Manu echt nog wel bewijzen, maar op dit moment vind ik niet dat hij faatl.

4 september 2015 om 23:40

Ledenis inderdaad. Woodward was gierig. Had ie een paar mil neergelegd voor Thiago of Fabregas hadden ze een veel grotere kans gehad op 1 van die 2 aangezien ze zich al zeer vroeg meldden voor die spelers.

5 september 2015 om 07:43

12 remises van gaal en 9 remises moyes...dat is toch echt wel een betere statistiek. Bovendien speelt van gaal champions league. En je ziet daf hij aan een elftal bouwt....moyes deed niets en kwam niet daadkrachtig over.

5 september 2015 om 09:20

Dat van gaal meer mag investeren gaat niet zomaar op. Dat doen alle concurrent al jaren langer, en de kleinere clubs kunnen ook flinke bedragen uitgeven dus winnen wordt steeds moeilijker.

5 september 2015 om 12:19

United is geen club waar je eindeloos de tijd krijgt om je filosofie in te voeren. United is een absolute topclub waarbij je vanaf dag 1 moet presteren. Van gaal strooit met
Miljoenen maar presteert nog steeds niets. Helemaal niets.

5 september 2015 om 12:38

Als je zo precies bent, neem dan ook in overweging dat Van Gaal veel meer mocht investeren en veel meer tijd kreeg. Op basis hiervan is Van Gaal zeker slechter dan zijn voorganger.

5 september 2015 om 18:35

Veranderd niets aan het feit dat van gaal het slechter doet doordat hij meer investeerde.

4 september 2015 om 21:43

In welk opzicht vind jij dan dat hij het slechter heeft gedaan? Want het is hem wel gelukt om de CL te halen.

4 september 2015 om 21:54

Komt Puur Doordat beide clubs uit Liverpool veel minder punten hebben behaald dan die seizoen daarvoor.

4 september 2015 om 22:09

Je kan ook zeggen Moyes schopte het tot de kwart finale en verloor met niet eens heel veel van Bayern. Dat dat jaar de CL-winaar werd als ik het me goed herrineer.

4 september 2015 om 23:21

Dat was real madrid man.

4 september 2015 om 21:48

Lijkt mij heel moeilijk te zeggen. Modes mocht een kampioen overnemen waar van Gaal met een ploeg moest doen die 7de eindigde. Toch wel een verschil erin.

5 september 2015 om 00:43

Inderdaad, Moyes had een zwaarder programma dan Louis die geen CL of League Cup moest spelen

4 september 2015 om 22:05

De transferinkomsten onder vgaal lagen rond de 150 miljoen i.t.t. Moyes met zo'n 2 miljoen. Nogal een verschil.

Daarbij is van Gaal aangesteld om een nieuw team op te bouwen. Aangezien de selectie onder Moyes niet meer functioneerde. Spelers zoals Ferdinand, Scholes(dat jaar gestopt), Giggs, Vidic en in mindere mate Evra en Van Persie te oud werden. De spelers die opdat moment in de selectie zaten hun moesten opvolgen waren te matig.

4 september 2015 om 22:18

Ohja en welke spelers waren allemaal te oud en zijn vertrokken? Man utd was over the hill en moest opnieuw beginnen. Dat kost nou eenmaal geld. Als ferguson hier beter op geanticipeerd had dan had van gaal dit niet hoeven doen.

5 september 2015 om 00:46

Van Gaal heeft beter doelsaldo, +2 ten opzichte van Moyes. Van Gaal is dus de betere.

27x winst in 51 wedstrijden vind ik sowieso vrij matig. Ze doen het gewoon allebei slecht. Alleen Van Gaal zijn Engels is nog slechter.

5 september 2015 om 04:41

Vooral dat laatste xD ook wordt er volledig voorbij gegaan aan de verliespartijen, terwijl het verschil tussen moyes en LvG daarin zekere significant is

5 september 2015 om 10:51

Tja, Van Gaal haalde CL en Moyes eindigde 7e. Dat vind ik een wezenlijk verschil, in punten geen verschil maar het gaat om de eindklassering in mijn ogen.

5 september 2015 om 17:37

4e is beter dan 7e. Geen discussie daarover mogelijk denk ik. Je kan kijken naar de statistieken hoe je wil

United is in opbouw, maar Van Gaal heeft wel getoond niet te kunnen bouwen, daar waar Moyes jarenlang bewezen heeft te kunnen bouwen aan een team (everton). Denk dat United al lang en breed spijt heeft van hun keuze om Moyes al na één jaar af te danken. Je mag geld hebben als water, zonder fatsoenlijk transferbeleid bereik je niks.

4 september 2015 om 23:02

Van Gaal kan geen team opbouwen? Pardon?

Ik ben niet de grootste van Gaal fan maar kijk nog eens terug naar zijn periodes bij Bayern, Barca, Ajax en ook AZ.

Dat waren op dat moment geen teams die niet de CL hadden gewonnen hoor.

4 september 2015 om 23:25

Van gaal kan niet bouwen? ?? Haha...ajax, az, ned elftal. En bij barca en bayern was t ook niet slecht

5 september 2015 om 10:22

Dat was vroeger, hoe lang is dat geleden? Het gaat me om het nu, en momenteel presteert Van Gaal niks met erg veel financiële mogelijkheden.

5 september 2015 om 12:11

Volgens mij heeft Van Gaal dit jaar 7/12 punten, wat niet heel slecht is. Ook hebben ze zich dit seizoen geplaatst voor CL. Ik wil niet zeggen dat het heel indrukwekkend is wat Van Gaal op dit moment met United presteert, maar je ziet dat sommige spelers erg gegroeid zijn en United als Collectief ook. Dat Van Gaal niks heeft bereikt bij United vind ik dus een uitspraak waarbij je Van Gaal(en United) te kort doet. Overigens was Van Gaals periode bij Bayern van 2009 tot 2011, niet zo lang geleden dus.

5 september 2015 om 20:37

prima dat je zegt dat hij nou niet goed presteert, maar je moet niet zeggen dat hij niet kan bouwen.
Dat heeft hij zn hele carriere gedaan, alleen nu gaat het niet zo best.

5 september 2015 om 20:50

Er zijn weinig trainers die beter kunnen bouwen en jonge spelers beter kunnen ontwikkelen dan Van Gaal. Van Gaal kan je beter niet spelers laten aankopen, want zijn aankoopbeleid is vaak minder succesvol.

moyes ging dan ook voor bale en ronaldo. Het was onmogelijk om hen te halen. aangezien ronaldo goed zat bij real en levy bale niet naar united zou laten gaan en ja dan eindig je met fellaini. daarnaast doet lvg het in de topwedstrijden veel beter dan moyes en zit er bij louis een echt idee achter. dat idee had ik bij moyes niet

4 september 2015 om 21:38

Moyes zat op een gegeven moment gewoon op de bank hulpeloos om hem heen te kijken, de beste man had alle respect verloren en was rijp voor de slacht.

4 september 2015 om 21:40

Ik vraag me af in hoeverre Moyes de transfers bepaalde. Een ding weet ik wel zeker en dat is dat iedere coach die na Ferguson kwam, het niet zou redden.

Wat is dit nu weer voor nonsense? Moyes is 7e geworden en van Gaal 4e en heeft de CL bereikt, hoezo doet hij het niet beter?

4 september 2015 om 21:42

Haha precies. Hij heeft de cl gehaald en daar ging t om. Wat een gelul.

4 september 2015 om 22:00

Moyes werdt 7e en van 4e Puur doordat Liverpool en Everton veel minder punten behaalde. Zo heeft van gaal ook maar 6 punten meer behaalt dan Moyes terwijl Moyes ook de kwartfinale van de Cl haalde. En Vgaal ook nog vele miljoenen meer uitgaf.

4 september 2015 om 22:21

Moyes was daarintegen ook de reden dat Van Gaal niet de mogelijkheid had om de kwartfinale CL te halen.

5 september 2015 om 00:23

Je doet net alsof v Gaal de miljoenen uitgeeft.. Alsof hij daar zeggenschap over heeft.. Zo gaat dat helemaal niet bij de grote clubs.. Hij kan hoogstens spelers aandragen.. V Gaal bepaald niet dat er bijvoorbeeld dik 50 miljoen voor Martial betaald wordt.. Hij geeft alleen dat hij indien mogelijk graag Martial wil hebben..
Maar over 2 a 3 jaar is Manu weer een geweldige club en dat is dan vooral te danken aan deze coach..

En men ook ook niet vergeten te vermelden dat de tegenstanders ook meer geld hebben kunnen investeren waardoor ook de mindere ploegen van de PL meer weerstand bieden dan ten tijde van Moyes.

Eens, Van Gaal moet weg, hij heeft bewezen een goede manager te zijn, maarja ben niet onder de indruk van hem nu.

4 september 2015 om 21:47

Praaten om te praten is niet erg hoor

4 september 2015 om 21:50

Bewezen geen goede manager te zijn.. hier vallen toch echt mijn schoenen van uit.
Kijk eens naar de resultaten die Van Gaal heeft behaalt , kampioen geworden met het nietige Az met goed voetbal, kampioen in Duitsland , Spanje , 3de op het WK, de rest kun je zelf wel invullen.

Het enige wat ik Van Gaal verwijt, het verprutsen van de identiteit van United! Waar United altijd glory beleefde met veel Engelse in de ploeg, is die hele spirit eruit.. het is een vreemdelingen legioen geworden.

5 september 2015 om 01:17

Kampioen in Spanje & Duitsland wordt iedereen wel met de sterkste team, bij AZ had hij nog Scheringa die hem financieerde en had hij geen mindere spelers dan de concurrentie.

4 september 2015 om 21:50

Mwah, Louis doet het prima en thats it. Louis taak is om op te bouwen en hier is hij ook mee bezig, kijk nu de recente aankopen die nog jaren meekunnen. Ook heeft hij ook alle rotte appels eruit gehaald (wat ook nodig was)

4 september 2015 om 22:01

Na al dat geld verwacht je toch op zijn minst redelijk spel te laten zien? We blamen met z'n allen Rooney omdat hij niet scoort maar hij krijgt maar zo weinig kansen dat het gewoon onmogelijk word voor hem om te scoren. En hij denkt dat Blind een CB is.

Deze vergelijking zegt mij niet zoveel. Behaalde punten, doelpunten tegen etc. ligt natuurlijk ook aan de sterkte van de tegenstanders waartegen je speelt..

Bovendien, het is toch al lang duidelijk dat onbeperkt geld tegen een selectie aansmijten totaal geen garantie is voor succes. Zeker niet op korte termijn.

4 september 2015 om 23:24

Volgens mij hebben Chelsea en Manchester City juist bewezen dat het in de PL op de lange termijn prima resultaat bied

Het meest triestigste van zo'n club als United is dat ze letterlijk een tienerkopen voor 80 miljoen. Een crisis aankoop. Heeft veel potentie maar toch is het bedrag alleen absurd. Konden ze een kaliber reus kopen. Chelsea koopt voor minder pedro. Ik heb ook den indruk dat er bij united niemand er echt boven uitsteekt. Rooney ok Depay moet nog wat tijd krijgen maar het cillectiefspel is gewoon bager. Ik schat city, Liverpool, arsenal en Chelsea hoger zelfs hun selectie is verder.

Bullshit, want united speelt steeds beter en de jonge spelers worden ook steeds beter. De meesten vergeten dat dit de manier is om team te maken wat over een paar jaar voor prijzen gaat en legendes zoals xavi, lahm, muller voortbrengt

van Gaal doet het helemaal ook niet goed bij United. Hij maakt United helemaal kapot op dit moment en ik hoop dat hij zo snel mogelijk weggaat. Louis kan geen team bouwen (met United dan) , hij weet niet hoe je een wedstrijd moet winnen en bijna alle gespeelde wedstrijden onder van Gaal was de tegenstander sterker. Ik herken dit United niet meer net als vroeger. Waarom koopt Louis bijna altijd Nederlanders of spelers met wie hij heeft samengewerkt. Het klint een beetje raar maar stiekem hoop ik dat van Gaal gaat falen omdat ik hem echt weg wil hebben en United wordt er ook niet eens beter van. Gelukkig loopt zijn contract tot 2017 want ik heb liever Ancelotti of Klopp als trainer. Ik hoop trouwens ook niet dat Giggs het gaat overnemen want hij heeft gewoon te weinig ervaring. Zijn eventuele opvolgers:

Guardiola, Klopp, Ancelotti of Simeone. Trouwens zou Unai Emery passen bij United? Lijkt me ook een goede manager.

Met twee verschillen. Man utd heeft nu wel cl gehaald onder moyes niet eens europees voetbal

4 september 2015 om 23:26

Moyes had een selectie die net kampioen was geworden. En je kunt wel veel op doel schieten maar wat heb je daar aan als je zevende wordt

5 september 2015 om 00:41

Die van van Gaal was ook slechts 2 jaar geleden kampioen gespeeld. En United had zonder CL en League Cup een relatief makkelijk programma.

Jol deed het statistisch ook beter als De Boer. Meer doelpunten, meer Punten, net zoveel tegengoals maar uiteindelijk gaat het om de eindposutie en dat is met Van Gaal en Moues niet anders zijn.
Met 70 punten 4de of met 64 7de is een wereld van verschil.

5 september 2015 om 00:31

En dan het mooie.. v Gaal had dus 6 punten meer! Hele artikel is gebaseerd op een scheve vergelijking.

Ik weet niet waar de titel van dit artikel dan op gebaseerd is, maar de statistieken wijzen dus uit dat Van Gaal het gewoon beter doet: even vaak gewonnen, minder vaak verloren en een beter doelsaldo. Als United wint van Liverpool heeft Van Gaal ook nog eens vaker gewonnen, want dan pas zijn het aantal wedstrijden gelijk. Van Gaal doet het overduidelijk slechter in de praktijk aangezien je dan ook moet meenemen dat hij zoveel heeft uitgegeven, maar dat zijn dus geen statistieken.

Ben niet eens fan meer van United. En dan kan men wel zeggen nep-fan, maar jullie weten niet hoe erg ik United heb zien veranderen. De club waar ik eerst elke week naar vooruit keek is volledig veranderd. Speelresultaten gaat het dan niet eens om, maar de identiteit. Het is allemaal zo slecht geworden wu transfers en spel, dat dit United niet eens de naam United verdient. Vroeger was men bang om Old Trafford te betreden, nu wint elk team daar met wat inzet. Het is een hele vage koopclub geworden met spelers die totaal niet op elkaar aansluiten en iedereen een ander afkomst heeft. Het lijkt net op Manchester City. I rest my case.

United is geen United meer.

4 september 2015 om 22:57

Vroeger was alles beter. Wen er maar aan. Ferguson is weg. Wen er maar aan.
Modern football, wen er maar aan.

Er is zoveel over jouw post te zeggen, maar ik geef het maar net zo snel op als jij dat bij jouw voormalig favoriete club heb gedaan.

Succes met vinden van een mooie club.

5 september 2015 om 00:37

Hij heeft gewoon gelijk. Vroeger was ik fan van Barca maar door extrasportieve zaken is dat ook helemaal verdwenen.

4 september 2015 om 23:20

nep-fan!

5 september 2015 om 02:59

Was je dan niet fan van Sir Alex ipv United?

Wat een onzin.
Moyes heeft een kampioenenploeg gedegradeerd tot subtopper en van Gaal heeft zijn rotzooi op mogen ruimen (en weer terug naar de CL gebracht).

Maarja dit krijg je als je een vervelende oude zeur 2x in de week een eigen programma geeft. Een beetje respect voor de beste coach die Nederland de laatste 20 jaar heeft gehad is ver te zoeken omdat Nederland een land van kuddeschapen is

Natuurlijk gaan ze hier niet de meest gelijkwaardige vergelijking maken. Namelijk Moyes in de Premier League met United tegen Van Gaal in de Premier League met United. Tja, dan kan je spelen met koppen en tendieuze berichten maken.

Als iemand geinteresseerd is, wil ik dit best even neerpennen, een moeite die hier niet wordt genomen. Zou wel alleraardigst naast het zomaar overnemen van berichten, om ook zelf wat genuanceerder over te komen. Maar goed mogelijk dat ze dat hier niet willen.

4 september 2015 om 23:19

huh wat bedoel je? ze hebben toch de cijfers van moyes zn tijd bij united gebruikt?

5 september 2015 om 00:05

Ze pakken alle wedstrijden mee en trekken daar een vergelijking in. FA Cup, Europa League, Capitol One Cup en de Premier League. Feit is dat in de Premier League ze het gewoonweg beter hebben gedaan dan toen met Moyes.

5 september 2015 om 00:29

Ik betrap VZ en ook reaguurders vaker op "spelen met cijfers gedrag". Je kunt van vrijwel iedereen statistieken op een bepaalde manier bekijken, de slechte punten eruit halen en dat vergelijken met iemand die juist net op die puntjes goed is. Zet het in een mooi artikeltje, laat de overige cijfers weg en klaar is kees.
Zo gaat dat tegenwoordig..

Als van Gaal ook 20 jaar bij Everton had gezeten had hij er op zijn minst 1x de titel gewonnen, ben ik van overtuigd. Alleen daarom al een betere coach dan Moyes

5 september 2015 om 01:31

Met Everton de titel winnen is nagenoeg onmogelijk gezien het beschikbare budget en welke spelers ze kunnen halen tegenover de toppers. Dit is echt een matig argument.

5 september 2015 om 09:51

Titel winnen met AZ was ook zo goed als onmogelijk. In verhouding is dat net zo'n prestatie als Everton kampioen maken. Louis deed dat, Moyes niet. En Louis zat daar 3 of 4 jaar? En Moyes bijna 15 jaar geloof ik.

5 september 2015 om 13:02

Nee, niet in verhouding. AZ had topspelers en genoeg geld.

De beslissende reden om Moyes te ontslaan was gewoon omdat hij de steun van de spelersgroep was verloren(oa van Giggs naar het schijnt), bij Van Gaal is dit nog duidelijk niet het geval en daarom krijgt hij meer krediet. Ik denk zeker niet dat Van Gaal het beter doet, maar het is wel logisch dat als de spelers niet meer in een trainer vertrouwen dat het bestuur hem ontslaat.

moyes liep el mis, van gaal zit in de cl.

5 september 2015 om 01:30

Dat is een kwestie van geluk en het magistrale seizoen van de Gea.

5 september 2015 om 13:58

oh geluk? en als united dit jaar 6e wordt, vind je het dan toch zeker wel pech en kan van gaal er niks aan doen?

Bij Moyes worden de wedstrijden in de Champions League er ook bij gerekend, onder Van Gaal speelden wij niet in die competitie.

We kunnen die 2 vergelijken wat we willen, het feit blijft dat de groep het vertrouwen in Moyes was verloren. Als dit gebeurt kan je hoog en laag springen, maar dat valt niet te repareren. Er zijn spelers die hun ongenoegen hebben ge-uit over Van Gaal, maar het meerendeels van de selectie heeft het volste vertrouwen in Van Gaal. Dit proces heeft tijd nodig, alleen lijkt het alsof niemand dit snapt.

Statistisch gezien misschien wel, maar dit is natuurlijk niet realiteitsgebonden.
Ten eerste legt Louis van Gaal een veel beter fundament dan Moyes dat doet. Dit heeft hij in het verleden bij de nodige grote clubs bewezen, ik noem een Barcelona en een Bayern.
Ten tweede heeft van Gaal weliswaar met een hoop geld mogen smijten en Moyes minder, maar in Moyes was er van geen enkele kant meer vertrouwen, de fans niet, de spelers zelf niet en het bestuur ook niet. Onder hem werd United belachelijk gemaakt.
Van Gaal brengt orde in de club en straalt wat uit, indien het vertoonde spel zich verbeterd, is er niets aan de hand. Hij heeft vorig jaar het doel 'kwalificeren voor de Cl' ook gehaald.

5 september 2015 om 01:29

Heet het fundament geluk en hopen op de Gea? Er zit weinig fundament en vooruitgang in het team. Louis krijg veel geld en tijd. Moyes beide niet.

5 september 2015 om 14:54

Heeft dat er niet ook mee te maken dat van Gaal veel meer gepresteerd heeft? Met alle respect, Moyes had alleen Everton voor een aantal jaren aardig.
Daarnaast is het natuurlijk moeilijk om zoveel sterren te laten functioneren met elkaar. Di Maria speelde ook het verschrikkelijkste seizoen van zijn carrière, dit haalt al een 75 miljoen weg van het bedrag dat van Gaal heeft geïnvesteerd.
Het vorig jaar vertoonde spel was inderdaad niet altijd even goed en je hebt wel een punt als je zegt dat de kansen van van Gaal groter zijn dan die van Moyes puur op internationale status.

Sinds zijn 3-5-2 debacle is er iets gebroken bij mij. Er zit wel meer systeem in dan bij Moyes, vooral defensief. Maar verder dan dat is hij niet geraakt. Oh ja, spelen op balbezit. Maar het werkt niet. En als het niet werkt, probeer je wat anders. Maar dat doet hij niet, integendeel.

van Gaal is totaal niet geschikt voor de job, Moyes is vergelijk met McGuiness nadat sir Matt Busby het voor het geIen hield. Het was te snel, te veel en te zwaar. Maar wat van Gaal doet... Vreselijke continentale speelstijl wat gewoon onmogelijk is in Engeland en dan ook nog een legioen aan buitenlanders.. Weg ermee. Gary Monk maak alstjeblieft je belofte waar United moet een Brtise manager aan het roer hebben.

Die arme Moyes werd veels te vroeg de laan uit gestuurd. Het gebeurde uit wanhoop net zoals de aankoop Martial.

En dan ook nog eens te bedenken dat Louis zoveel heeft gewonnen dankzij de Gea.

V gaal is voornamelijk koning balbezit zonder enig gevaar. We gingen van 3-5-2 naar 4-3-3 naar 4-4-2. En nu heeft ie weer een niet werkend systeem bedacht.

Jammer dat ie zijn systeem niet eens aan de kwaliteiten van zijn spelers kan aanpassen.

Zijn aankoopbeleid is ook ronduit zwak. Met Blind als triest dieptepunt. Die jongen is de verpersoonlijking van de telorgang van de ooit zo mooie topclub.

Als je zulke spelers niet kan opleiden, kan je beter niet opleiden.

Ik blijf hopen dat er ooit een gedachte in het spel komt, al zal dat waarschijnlijk na 2017 zijn.

Het verleden telt niet meer. Het gaat erom wat ie nu doet. En dat is gewoon United onwaardig.... Aanvallend voetbal, snelle en goede vleugels. Druk op de bal. Angst bij de tegenstander. Allemaal is het verdwenen. Nu V Gaal nog....

5 september 2015 om 13:38

Onder Ferguson keek ik graag naar United, het spel dat hij neerzette vond ik aantrekkelijk om naar te kijken, snelle vleugelspelers en zoals je zegt druk op de bal. Het spel ging ook toen naar mijn mening veel sneller terwijl het nu veel slomer gaat vind ik.

Van Gaal is een goede trainer, maar zijn aankoopbeleid vind ik maar niets. Hij heeft te veel met geld gesmeten en de prestaties zijn nog hetzelfde. Het is wel te vroeg om te roepen dat hij niet de juiste man is, ik wil eerst wel eens zie hoe ze het dit jaar gaan doen nu ze ook CL gaan spelen.

Van Gaal plaatste zich voor de Champions League en Moyes niet. Dat is toch wel een essentieel verschil. Niet alleen sportief maar ook financieel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren