Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Simeone noemt ‘enige zwakke punt’ Duitsland: ‘Profiteer daarvan, Argentinië’

Laatste update:

Diego Simeone hoopt vurig dat hij zondagavond juichend de straat op kan na Duitsland-Argentinië. Zijn vaderland staat voor het eerst sinds 1990 weer eens in de finale en de laatste wereldtitel dateert van nog eens vier jaar daarvoor. De trainer van Atlético Madrid weet echter ook dat Duitsland een zeer moeilijk te kloppen elftal is. Toch kent Simeone een van de weinige, zo niet het enige zwakke punt van die Mannschaft.

/

“Duitsland verslaan is moeilijk”, zegt El Cholo tegen Goal, “maar Alejandro Sabella zal beter dan wie dan ook weten wat er moet gebeuren. Hij zal alles wat de Duitsers nu doen tot in de details bestuderen. Duitsland is een heel solide en goed georganiseerd elftal, maar er is denk ik één ding waarvan Argentinië kan profiteren: de verdediging die ver naar voren staat.”

“De snelheid van Lionel Messi en Gonzalo Higuaín kan cruciaal zijn om daar doorheen te breken”, denkt de tacticus. “De Duitsers zullen heel alert moeten zijn op die twee, en op Ángel Di María als hij fit is en op Sergio Agüero als hij meedoet. Duitsland verdedigt bijna over de middenlijn. Er ligt dus zat ruimte om te benutten, misschien dat daar de sleutel ligt voor Argentinië”, vermoedt Simeone.

Diego Simeone heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het probleem is dat zowel Messi als Higuain ook niet bepaald de sterkste zijn op de counter en allebei ook niet bepaald snel zijn. En ik denk dat Low echt wel zo slim is om zonedekking in te zetten op Messi. Khedira zal wel als CVM gaan spelen en de verdediging is zeer sterk.

12 juli 2014 om 12:08

Hopelijk doet di Maria dan mee, die rent die verdediging er wel uit!

12 juli 2014 om 12:12

Wil ik nog wel eens zien. Als het goed is speelt die dan tegen Howedes. En die speelt erg defensief en komt weinig mee op. En weet heus wel wat verdedigen is. Ben benieuwd!

12 juli 2014 om 12:19

Vind Howedes met afstand de zwakste Duitser dit tournooi. Over de rechts liggen dus aanvallend de kansen voor Argentinie.

12 juli 2014 om 12:22

Ja omdat jij graag naar offensief ingestelde wendbare backs kijkt. Verdedigend is die nog geen enkele keer getest. Bernard kwam er niet langs en dat gelde evenals voor Valbuena. Beiden kwamen er niet langs. Verdedigend zijn er maar weinig beter dan Howedes op de back positie. Nee ik vind eerder Ozil de slechtste Duitse speler van het toernooi. Die vent brengt werkelijk waar helemaal niks.

12 juli 2014 om 12:23

Mertesacker dan? Als die speelt zijn er sws mogelijkheden in de counter die jongen is zo ontzettend traag en voetballend zwak hij was ook het zwakke punt in de wedstrijd tegen Algerije.

12 juli 2014 om 12:24

Klopt die is inderdaad erg matig omdat die zo sloom is en niet kan voetballen. Maar gelukkig speelt die niet.

12 juli 2014 om 12:47

Ja ozil is de zwakste, daarom heeft hij voor Duitsland de meeste kansen gecreëerd en de meeste keypasses gegeven.

Behalve een notoire hater, heb je er ook serieus geen verstand van.

12 juli 2014 om 12:57

Geloof me Di Maria loopt hele verdediging uit. Hij is een heel stuk rapper dan die verdedigers van Duitsland maar snelheid is lang niet zo belangrijk in het hedendaagse voetbal anders had Slory wel in Oranje gespeeld.

12 juli 2014 om 13:34

Ozil valt inderdaad een beetje tegen. Misschien wordt er wel teveel van hem verwacht. Kroos is de man waar veel mensen Ozil hadden gedacht.

12 juli 2014 om 14:02

@ Zizoufan, het is maar hoe je het bekijkt. Vrijwel elke speler wordt afgerekend op goals en assists. Nu blijken deze dus zwaar tegen te vallen, en kom jij vervolgens met andere stats aan, om aan te tonen dat hij wél goed is. Die mij overigens weinig zeggen, aangezien hij in de wedstrijd tegen Brazilië een groot aantal 'keypasses' heeft gehad, en die wedstrijd nou niet echt representatief was voor het gehele toernooi.
Özil laat het voorlopig nog zwaar afweten, dat heeft niks met afgunst te maken. Hij is gewoon niet in vorm, bij Arsenal niet én bij Duitsland ook niet. Hij is helaas sinds z'n vertrek bij Real niet meer zo sterk als hij vroeger bij die Mannschaft was. Löw houdt van de speler Özil, en hij zal hem dus ook niet snel uit het team halen. Al had hij nu waarschijnlijk niet om Reus heen gekund, na een geweldig seizoen bij Bvb.

13 juli 2014 om 00:48

Die is inderdaad niet goed maar voert z'n verdedigende taken wel voldoende uit. Özil, die speelt pas slecht

12 juli 2014 om 12:14

agueor is daar wel goed in. hopelijk speelt hij mee. en eens een keer honderd procent fit

12 juli 2014 om 12:30

Messi is juist supergoed op de counter.. Alleen rent niet zo vaak in de diepte, maar je kan moeilijk beweren dat hij bij Barça nooit mooie counters liet zien..

12 juli 2014 om 12:37

Ja, je hebt gelijk Messi is niet snel...

12 juli 2014 om 12:39

Is geen snelle counterspeler niet. Snelle counterspelers noem ik een Robben, Ronaldo, Bale, Aubameyang, Reus, Walcott etc.

12 juli 2014 om 14:11

Het verschil tussen Messi en Walcott is 200 m/u.. 200 meter verschil dus in 1 uur, dat is verwaarloosbaar voor sprintjes op het voetbalveld. Messi is ook gewoon ontzettend snel en heeft een betere dribbel dan bovenstaande spelers.

13 juli 2014 om 13:55

Dit is geen FIFA 14, ja?

12 juli 2014 om 12:38

Ja, Lijkt mij ook. Wat is het probleem van aanpassen? Dan zetten ze verdediging is naar achter. Ze zullen niet blind zijn aan de zijde van Duitsland. Ze laten Messi niet zomaar doorbreken. Wij konden Messi stoppen en vastzetten. De Duitsers kunnen dat zeker.

12 juli 2014 om 13:24

Messi niet sterk op de counter? Ben je nu aan het trollen?

12 juli 2014 om 22:40

Messi niet bepaald snel...

Ongelooflijk hoe je met overtuiging dit kan typen en nog zelf je eigen bewering gelooft.

Neuer staat ook op de middenlijn dus dat gaat niet werken. Dit wordt gewoon 14-1

Simeone, een trainer naar mijn hart! Verders mogen van mij de beste winnen, alleen wanneer Argentinie wint, dat dan wel gepaard is gegaan met afbraak voetbal. Terwijl je zoveel sterren in het team hebt. Daarom genoot ik ook zo toen Classie, Messi onder controle had!

12 juli 2014 om 12:56

En toen zette je Fifa uit of niet?

Afbraakvoetbal hoe heb je het mooie voetbal van Oranje wel niet gezien dan wat dat geen afbraakvoetbal dan?

En Clasie Messi onder controle? Als je nu Vlaar zou zeggen snapte ik het nog wel een beetje!

12 juli 2014 om 14:12

Oranje was ook gewoon afbraakvoetbal, dat weet iedereen wel, zou ook schandalig zijn als Oranje daarmee zou winnen.

12 juli 2014 om 16:07

Klopt ik vond het ook niet om aan te gluren helaas.

Buiten Colombia heb ik niet veel mooie wedstrijden gezien.

Daarom staat Neuer zoveel uit zijn goal.
Als hij een keer miszit en een speler raakt is het een rode kaart. De goal van brazilie kwam ook van een hoge bal vanuit de verdediging

Het belangrijkste is om de bepalende spelers niet aan de bal te laten, dan spreek ik over Lahm, Hummels, Kroos, Muller en Schweinsteiger.

Kortom, lastig verhaal.

Mocht Duitsland op 100% van haar kunnen spelen, dan ben je kansloos. Het doet me denken aan de vorige WK Finale. Spanje was veruit de betere ploeg, maar zolang zij niet scoren blijf je in de race, gokkend op dat ene kansje.

12 juli 2014 om 12:13

Haha als het er nou 1 of 2 waren. Maar je praat hier al over zon 6 spelers. En dan heb je namen als Ozil nog niet eens opgenoemd. Nee dat is onmogelijk om die spelers nauwelijks aan de bal te laten komen.

12 juli 2014 om 12:25

Of je loert op de counter en de ruimtes klein houden maar ja om Duitsland de hele tijd in balbezit te laten is ook niet echt een goed idee...

Dat klopt diego. Maar wie zegt dat duitsland zo een risico gaat nemen, zie tegen frankrijk toen stonden ze ook.meer naar achteren gepositioneerd en speeldeb ze op de counter.

12 juli 2014 om 13:47

Puur ondat ze snel scoorden. Toen konden ze de wedstrijd kalt machen. Die klappen er zondag in extreem hoog tempo op net als tegen Brazilië. Als Argentinië het eerste half uur weet te overleven komen er misschien kansjes.

Argentinië maakt enkel kans als Angel Di Maria meedoet. Dat is echt dé counterspeler bij uitstek, is gigantisch snel met de bal aan de voet. Of zou het dan toch Messi zijn die met dribbel à la Maradona de finale beslist? Bye criticasters.

12 juli 2014 om 12:19

Dit zijn geen kinderen waar die tegen over staat. Tegen Oranje kwam die er al niet langs, laat staat tegen echte topverdedigers.

12 juli 2014 om 12:29

Hoeveel spelers zijn er momenteel die in één actie 5 mensen kunnen uitschakelen? Ook al is hij minder dan voorheen, Messi blijft de man die net dat kan. Al zie ik de Duitsers gewoon winnen hoor, daar niet van.

12 juli 2014 om 12:38

Niemand en Messi kan dat ook niet. Enige speler die dat ooit heeft gedaan in een absolute topmatch was Maradona.

12 juli 2014 om 13:23

Jij doet Messi wel heel erg onder zie ik. Want als Messi z'n dag heeft, geloof me, hij speelt de verdediging van Duitsland kapot. Ä°n vorm, is zijn Messi de dribbels onnavolgbaar.

12 juli 2014 om 18:23

En ronaldinho

12 juli 2014 om 14:14

Ruimtes zijn te klein voor Messi. Bijna alle dribbels van Messi lopen vast tegen goed verdedigende ploegen (zoals de Duitsers).

Tja dan moet je ook een passer hebben als kroos om die bal precies op tijd en goed te geven en die hebben ze niet echt dan zal messi die bal zelf moeten geven en die wil je juist dan voorin hebben

Wanneer Duitsland gewoon zijn niveau haalt zijn ze kansloos. Hopelijk wint Duitsland van deze walgelijk voetballende ploeg.

ik schat de kansen 65 procent om 35, als germany gaat knoeien met de kansen dan zullen ze t weleens kunnen gaan laten liggen...

Ik zou juist Messi in de spits opstellen omdat Boateng en Hummels willen duelleren. Wat gaan zij doen als Argentinië eigenlijk zonder een spits speelt? Ik moet dan gelijk denken aan Barca - Man United. Vidic was bijvoorbeeld gewend om telkens de strijd aan te gaan maar opeens had hij geen directe tegenstander.

Laat Di Maria, Perez / Aguero en Lavezzi om Messi heen spelen en je hebt denk ik een zeer snel en gevaarlijke aanval.

12 juli 2014 om 12:24

Hummels houdt helemaal niet van duels. Die vind het eerlijk wanneer hij zelf de bal heeft namelijk. In verdedigend opzicht grijpt hij alleen in als laatste man, maar je niet ziet niet vaak persoonlijke duels bij hem. Zowel bij Duitsland als bij Dortmund laat die dat over aan de mandekkers (boateng en Subotic).

12 juli 2014 om 12:33

Verder zijn Hummels en Boateng lang en zullen zij ongetwijfeld moeite hebben met de snelheid en het feit dat Messi klein is. Vlaar had er ook een keer moeite mee toen Messi langs de zijlijn ging. Vlaar wou een schouderduw geven maar Messi was simpelweg gewoon te klein.

Laten we hopen op een spannende finale. Argentinie kan het ze heel moeilijk maken omdat Duitsland veel moeite heeft met verdedigend ingestelde teams. Helaas heeft Argentinie niet zo'n hele goede counter.

Dit had ik ook nog wel kunnen bedenken.kompakt spelen encounteren is de enige optie Duitsland mischien te kunnen pakken.

Nog een zwak punt: geen individuele geweldige speler zoals Robben, Rodriguez, Ronaldo,Messi en Neymar. Ze moeten alles met het hele team doen dus denk ik dat Argentinie met zn tienen moet verdedigen en wachten op een individuele actie van Messi. Dat kunnen ze ook best doen want die andere aanvallers van Argentinie hebben toch nog niet echt wat toegevoegd aan het team.

12 juli 2014 om 13:51

Wat mij betreft past Thomas Mueller perfect in dat rijtje. Zonder bal de beste speler ter wereld. Ziet altijd waar de bal komt, kan het belopen en afmaken. Klasbak.

12 juli 2014 om 14:18

*nog een sterk punt: geen individuele geweldige speler zoals Robben, Rodriguez, Ronaldo, Messi, Neymar.

Zonder een individueel geweldige speler uit dat rijtje staan de Duitsers gewoon in de finale. Waar is Rodriguez? Waar is Ronaldo? Waar is Neymar? Messi doet nog mee, maar de rest ligt er gewoon al uit. Argentinië heeft ook meer matige spelers dan Duitsland, wat Duitsland een sterker team maakt, wat belangrijk is met een teamsport.

Wachten op een individuele actie van Messi is idioot tegen de Duitsers. Die zetten daar dan gewoon 2 man op om hem uit te schakelen.

Wordt een dikke zege voor Duitsland, veruit de beste ploeg dit WK.

12 juli 2014 om 13:18

Ga daar maar niet vanuit. Argentinië is in defensief opzicht gaandeweg het toernooi alleen maar sterker en sterker geworden en geven ze nauwelijks nog iets weg. Word een finale met weinig goals verwacht ik en ik zie het nog wel uitdraaien op verlenging en eventueel penalty's. Voorafgaand aan het toernooi was Argentinië trouwens mijn topfavoriet voor de titel, intussen sla ik Duitsland hoger aan (spelen echt fantastisch). Toch denk ik dat Argentinië er met de beker vandoor gaat, die gasten worden gek genoeg nog steeds onderschat waar de Duitsers (en dan vooral de buitenwacht) er al met 1,5 been denken te zijn.....

Let wel, ik gun het de Duitsers net iets meer....

12 juli 2014 om 13:44

Dat denkt iedereen, niets is minder waar. Tegen Ghana en Algerije bleken gewoon de zwakke punten van dit Duitsland. Dat het met 7-1 van Brazilie wint moet niet overdreven worden. Dat team stond helemaal stijf van de zenuwen, enspeelde zonder enige samenhang en naief als een kip zonder kop. Argentinie speelt gewoon compact en gegroepeerd, daar gaat Duitsland niet meer dan 3-4 kansen tegen creeeren.

Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat Duitsland deze wedstrijd makkelijk wint. Argentinie is gewoon niet goed genoeg en als ze ook maar een beetje ruimte weggeven dan gaat het gigantisch sterke middenveld van de Duitsers er compleet gehakt van maken.

De toekomstige Argentijnse bondscoach heeft gelijk.

Tegen Ghana en Algerije bleken gewoon de zwakke punten van dit Duitsland. Speel compact en natuurlijk niet zo als een kip zonder kop als Brazilie. Dan ligt er achter de verdediging ruimte zat, ze zijn allemaal niet de snelste. En die Neuer komt iedere keer uit zijn goal, maar dat gaat een keer fout. Higuain en Messi zijn echter niet echt counter-spitsen....ik denk dat Nederland meer kansen had gemaakt, ik had ons echt wel zeer serieuze kansen tegen die Duitsers toebedeeld!

Leuk om hier over te gaan discussieren. Maar iedereen weet dat Argentinië waarschijnlijk geen schijn van kans zal hebben omdat Duitsland gewoon verschrikkelijk goed is. Bovendien is het spel van Argentinië dit WK niet om aan te gluren.

Low is wel bewust van de aanvallers van Argentinie. Duitsland zal wat minder aanvallender spelen.

Lahm op Messi en ik zeg maar wat Boateng en Howedes op Di Maria
Zo niet hebben ze nog Neuer achterin

Helaas staat daar voor Argentinië altijd weer Neuer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren