Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronald Koeman roept Justin Kluivert op na nieuwe afmelding

Laatste update:

Steven Bergwijn heeft zich afgemeld voor het trainingskamp van het Nederlands elftal. De PSV-aanvaller viel gisteren geblesseerd uit in het competitieduel van zijn club met RKC Waalwijk. Bondscoach Ronald Koeman heeft Justin Kluivert van AS Roma als vervanger opgeroepen. Gisteren liet Stefan de Vrij al weten verstek te moeten laten gaan wegens een blessure.

Bergwijn kwam zondagavond nog in actie tegen RKC Waalwijk (1-3), nadat hij afgelopen donderdag nog ontbrak in het Europese duel met Apollon Limassol. In Waalwijk kreeg de aanvaller in de slotfase van de competitiewedstrijd toch weer hamstringklachten. Mark van Bommel had al drie keer had gewisseld, waardoor PSV de wedstrijd met tien man moest uitspelen.

Bergwijn verwachtte al dat hij de interlands van Oranje moest missen. "Ik wil iedere wedstrijd spelen, zeker met het Nederlands elftal", beaamde de aanvaller van PSV in gesprek met FOX Sports. "Maar je moet wel honderd procent fit zijn om daar te spelen." Kluivert speelde tot dusver twee A-interlands: op 26 maart 2018 in het oefenduel met Portugal (3-0 zege) en daarna de vriendschappelijke wedstrijd tegen Peru op 6 september 2018 (2-1 zege). Sindsdien zat de aanvaller bij Jong Oranje.

De 23-koppige selectie van het Nederlands elftal, die vandaag verzamelt in Zeist, vliegt donderdag 5 september naar Hamburg, waar een dag later vanaf 20.45 uur in het Volksparkstadion de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Duitsland op het programma staat. Maandag 9 september is Estland de tegenstander. De aftrap in het Lilleküla Stadion in Tallinn is om 21.45 uur (20.45 uur Nederlandse tijd).

Justin Kluivert is een goede vervanger van Steven Bergwijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een grap. Calvin Stengs leek mij een beter idee

2 september 2019 om 09:31

Hoezo? Kluivert is gewoon basisspeler bij Roma. Dat je een persoonlijke voorkeur hebt voor Stengs is oke maar "wat een grap" slaat nergens op.

2 september 2019 om 09:36

Basisspeler is een groot woord. Gisteren tegen Lazio startte hij alleen omdat Zappacosta geblesseerd afhaakte in de warming-up. Vorig seizoen slechts 14 basisplaatsen in de competitie gehad.

2 september 2019 om 09:41

Klopt, maar wel steeds meer naarmate het jaar vorderde. Hij is zich daar langzaamaan wel in het elftal aan het vechten, en 29 gespeelde wedstrijden in Serie A (waarvan inderdaad de helft als invaller) en nog 5 in CL zijn toch wel wat meer waard dan een paar leuke potjes voor AZ.

2 september 2019 om 09:47

En in die 29 wedstrijden welgeteld 1 doelpunt. Kluivert doet het gewoon erg matig bij Roma.

2 september 2019 om 10:01

Slechts 14 basisplaatsen als jong talent in je eerste seizoen bij een nieuwe club in een ander land? De Ligt schijnt ook al de 1e wedstrijd op de bank te hebben gezeten! Het zit goed mis hoor.

2 september 2019 om 12:46

Als we op basis van vorig seizoen mensen gaan selecteren, dan mag je het woord Stengs niet eens uitspreken.

Idd was Kluivert basis omdat iemand geblesseerd raakte, maar vorige wedstrijd was hij ook basis. Tot dusver is hij iedere keer vanaf het begin begonnen.

2 september 2019 om 09:35

Stengs beter? Omdat hij het leuk bij AZ doet? Kluivert doet het prima bij Roma. Veel logischer dat Kluivert wordt opgeroepen. Laat Stengs het maar eerst structureel zien op een hoger niveau (bijvoorbeeld straks in de El). Stengs is materiaal voor Jong Oranje (en natuurlijk met potentie naar meer, maar nu nog niet).

2 september 2019 om 09:42

Prima is een groot woord. Hij doet het ‘ok’. Blinkt niet uit en drukt zijn toevoeging ook niet uit in cijfers

2 september 2019 om 10:52

vandaar dat hij pas 1x heeft gescoord, en alleen verder meestal alleen invaller is.

Stengs doet het goed, scoord tenminste en is beslissend voor zijn team. dan zie ik hem toch liever dan een kluivert

2 september 2019 om 12:17

Als hij er zo weinig van bakt waarom gebruikt de trainer hem dan toch?

2 september 2019 om 13:01

Kluivert is dit seizoen altijd als basis begonnen.
Ok, misschien niet bij de grote AZ, wel bij Roma.

2 september 2019 om 16:08

Hoeveel wedstrijden heeft Stengs dan gespeeld bij Roma in de Serie A? Oh nee speelt bij AZ in de Eredivisie... Is wel even een verschilletje hoor... Stengs komt we wel, maar in één keer tegen Duitsland zonder ooit tegen een echte internationale topploeg te hebben gespeeld is wel wat voorbarig. Logische keuze Koeman

2 september 2019 om 09:40

@kom op Top

dat Kluivert erbij zit vind ik wel logischer dan de selectie van Promes bv die bij Ajax op het moment dat hij geselecteerd werd alleen de bank had warm gehouden

Stengs had idd ook gekund maar waarschijnlijk heeft hij nog te weinig indruk gemaakt op Koeman en Danjuma is geblesseerd en die jongen van Hertha BSC speelt geloof ik niet veel dus je hebt niet echt veel alternatieven verder

2 september 2019 om 10:02

Nee dat is niet logischer, want Promes is reeds onderdeel van de vaste kern. Is fit, ervaren en speelt gewoon een rol bij Ajax (zie gister).

2 september 2019 om 11:33

@breasal020

ik vind dat niet logisch en een slecht signaal naar andere potentiele internationals. ben je een onmisbare schakel zoals Cillissen valt er nog wat voor te zeggen maar wat heeft Promes bewezen in Oranje? helemaal niks dus als die ook nog eens bij zijn club op de bank zit vind ik het persoonlijk onbegrijpelijk dat hij word geselecteerd en vind ik het ook oneerlijk t.o.v andere talentvolle jongens voor die positie die wel bij hun club in de basis staan

zijn rol gisteren is geen argument want zijn selectie van Oranje had toen al plaats gevonden en zo denderend speelde hij gisteren ook weer niet als ik veel Ajax fans moet geloven

2 september 2019 om 09:41

Waarom? Een basisspeler van een top 5 competitie( Kluivert speelt de laatste tijd vaak in de basis) is toch een beter idee dan een basisspeler van AZ, met alle respect. Ik snap dat je pleit voor Stengs, groot talent! Maar dat is Justin Kluivert ook en bovendien deed Kluivert het in de Eredivisie volgensmij nog beter dan Stengs destijds.

2 september 2019 om 10:05

Ik heb gisteren AZ gezien, omdat ik benieuwd was naar Dani de Wit. Waar Dani voetbalde en coachde alsof hij al jaren bij AZ speelt, was Stengs continue aan het strooien met slappe passes en mislukte acties. Simpel voetballen is het moeilijkste wat er is blijkbaar. Stengs is nog lang geen niveau Oranje.

2 september 2019 om 09:48

Stengs? Eerder berghuis die toch echt wat beter is.

2 september 2019 om 09:57

@berserko

ik denk dat Koeman vanuit de omschakeling wil spelen en Berghuis mist daar de snelheid voor

2 september 2019 om 10:26

@lee112, Berserko

Als jullie het een beetje hadden gevolgd, had je geweten dat Berghuis al bij de selectie zit en dus niet nog een keer kan worden opgeroepen, tenzij hij nog een kloon heeft rondlopen ergens.

2 september 2019 om 10:52

Wist ik niet. Terecht dat hij er bij zit. Daarnaast vind ik Kluivert ipv stengs ook logisch. Kluivert is verder dan hem

2 september 2019 om 11:33

Ik hoop dat je deze uitlating na de wedstrijd tegen Vitesse gaat herzien. Stengs speelde namelijk als een drol en dat mag hoor als aanstormend talent maar zulke spelers zijn (nog) te wisselvallig voor het Nederlands elftal.

Stengs had het meer verdiend naar mijn mening. Maar als koeman verwacht reactie voetbal te moeten spelen is dit wel logisch met de snelheid van Kluivert. Stengs is dezelfde smaak als Berghuis

2 september 2019 om 09:31

In dat geval had koemand berghuis niet op moeten roepen maar meteen kluivert toch?

Stengs had het meer verdiend naar mijn mening. Maar als koeman verwacht reactie voetbal te moeten spelen is dit wel logisch met de snelheid van Kluivert. Stengs is dezelfde smaak als Berghuis

2 september 2019 om 12:19

Stengs legt het dan ook 'gewoon' af tegen Berghuis momenteel. Prima talent maar allesbehalve stabiel.

Wie? Oke flauw sorry, ik denk een logische keuze zo ''op het laatste moment''. De andere mogelijkheden zitten al bij jong NL (en zullen belangrijker zijn (?)). Ben wel benieuwd naar de aanval nu?

Babel Depay Promes?

2 september 2019 om 09:29

Kluivert zat toch ook bij jong nl ? Dus wat is je punt ?

2 september 2019 om 09:39

Klopt, Ik had mijn reactie al aangepast . Ik bedoelde dus dat ik denk dat Stengs belangrijker voor Jong is dan Kluivert.

2 september 2019 om 09:34

Babel - Depay - Berghuis

Wel logisch dat Kluivert erbij is gehaald.

2 september 2019 om 09:37

Zou eerder met Babel-Depay-Kluivert gaan spelen. Blijft nog steeds niet geweldig allemaal, maar bij gebrek aan beter is het maar zo (zowel Babel, Kluivert als Berghuis bedoel ik).

2 september 2019 om 09:43

Dan zou ik ook eerder met Berghuis spelen hoor. Kluivert is wellicht beter voor de counter, maar met Berghuis heb je tenminste een beetje creativiteit daar voorin staan. Dan hoeft Memphis niet alle ballen op te eisen.

2 september 2019 om 09:43

Basistechniek van berghuis en schot is veel verfijnder dan die van Bavel of kluivert.

2 september 2019 om 09:52

4Ajax4Ever

Kluivert boven Berghuis? Dat zou je me moeten verklaren. Imo is Berhuis aanzienlijk beter op rechts.

2 september 2019 om 10:54

dan kan je beter met Babel - depay - mallen spelen. zou sowieso raar zijn als je last minute word opgeroepen en basis speler bent.

Al zie ik liever Depay - De jong - Promes/mallen. Vind dat hte rendement van Babel de laatste tijd wel erg mager is. jaar geleden deed hij het goed bij Oranje maar recentelijk niet meer

2 september 2019 om 15:17

MarkBabel

Hoezo zou je liever met Malen spelen vraag ik me af? Paar leuke potjes gespeeld, leuk, niet geweldig (heb het niet over zijn talent). Promes, gisteren weer eens mogen spelen? Ook niet geweldig gepresteerd de laatste maanden.

Maar vind het toch sterk dat je Berghuis (buiten me bril) gewoon overslaat. Die is in alles momenteel verder dan een Malen en ook Promes. Is snel, kan kaatsen, technisch hoogstaand en een verfijnde traptechniek en die zou moeten banken? Statistisch gezien net achter Ziyech vorig seizoen in een 'minder' elftal.

Dat sommige mensen Kluivert noemen voor de omschakeling kan ik begrijpen, maar zelfs dan en op hem ligt Berghuis ver voor?

Naar mijn inziens een logische vervanger. Stengs is een goede voetballer maar ik denk dat kluivert met zijn snelheid en voorzetten van meerwaarde kan zijn

Hoe kan je Stengs noemen voor Oranje op dit moment? Hij is zo ongelofelijk wisselvallig, echt een samenvattingsvoetballer. 3 hoogtepunten in een wedstrijd, maar kan de rest van de tijd alles verpesten en balverlies lijden. Supertalentvolle jongen overigens hoor.
Kluivert speelt geregeld voor AS Roma, tandje hoger qua niveau.

2 september 2019 om 11:00

Bij Depay wordt zoiets wat jij omschrijft dan genoemd als kwaliteit. Ontzichtbaar zijn in de wedstrijd maar dan wel kunnen scoren... Door zulke praktijken gaan talenten zo snel mogelijk weg uit de eredivisie. Dan hoef je namelijk niet eens basisspeler te zijn om in Oranje te kunnen komen omdat iedereen klaar komt op de clubnaam op je CV ipv op daadwerkelijke statistieken en vooral speeltijd.

Andere voorbeelden:
- Die ene gast van United die paar wedstrijdjes gespeeld heeft en nu bij Crystal Palace speelt dacht ik (kom ff niet op zn naam)
- Vincent Janssen (0 minuten gespeeld bij de Spurs toendertijd en toch opgeroepen worden)

2 september 2019 om 12:01

'' Ontzichtbaar zijn in de wedstrijd maar dan wel kunnen scoren... ''
Alleen staat Stengs na 4 eredivisiewedstrijden nog op 0 doelpunten. Depay schoot er in het 2014/15 seizoen er 22 in, in de Eredivisie. Ik zie Stengs niet op zulke cijfers komen

''- Die ene gast van United die paar wedstrijdjes gespeeld heeft en nu bij Crystal Palace speelt dacht ik (kom ff niet op zn naam)''
Fosu Mensah bedoel je denk ik? Hij is nu weer terug bij United aan het revalideren van zijn blessure. Zo gek was zijn oproep toch niet? Tete was geblesseerd, Karsdorp was geblesseerd, Janmaat was geblesseerd, Veltman zat er al bij, Dumfries had alleen bij Sparta gespeeld. Het alternatief was Ricardo van Rhijn ofzo.

Er zijn echt niet zoveel smaken voorin. Dilrosun en Danjuma zijn volgens mij geblesseerd, dus dan kom je snel uit bij een Kluivert. El Ghazi is volgens mij ook weer bankzitter geworden, en dan houdt het wel op. Stengs zal het over een langere periode moeten laten zien, misschien dat hij dan wel opgeroepen wordt, maar Oranje heeft wel dringende behoefte aan goede vleugelspelers.

Waarom reageert men zo verontwaardigd? Kluivert speelt toch gwn basis de laatste tijd in een top 5 comp? Dat is wel andere koek dan de eredivisie, vraag het maar aan Matthijs. Leuk dat Stengs het aardig doet in de Eredivisie en hij is een goede speler hoor daar niet van, maar kluivert spede sterker dan Stengs in de Eredivisie en zat er toen ook maar 1 keer bij.

2 september 2019 om 09:44

@jesaja

mee eens. Kluivert is vaak afgezeken maar je ziet op dit moment bij De Ligt en Frenkie ook dat die moeite hebben goed te presteren in een topcompetitie

2 september 2019 om 09:56

Japie_krekel
Ja als je de Jong koopt moet je hem wel op zijn positie laten spelen waar hij het beste is en niet op de linkerkant zetten waar hij weinig of niets kan toevoegen , dus gelijk weer afzeiken met moeilijk presteren in een top competitie vind ik een beetje te kort door de bocht want dan hij hij beter een andere club kunnen kiezen of nog een jaar bij Ajax kunnen blijven .

2 september 2019 om 10:16

Het is natuurlijk ook wel een beetje te makkelijk om het alleen af te schuiven op het feit dat hij op een voor hem niet ideale positie staat. Dat gebeurt namelijk wel met een reden denk ik dan (dat er nog betere spelers staan op zijn favoriete positie, wat natuurlijk geen schande is). Maar natuurlijk moet Frenkie nog tijd krijgen, hij heeft namelijk heel veel talent alleen hebben bijna alle spelers dat bij Barca. Anderzijds wijst het wel aan dat de overstap naar een buitenlandse competitie niet zo eenvoudig loopt, wat dus ook geldt voor kluivert.

2 september 2019 om 10:40

@Lierse, je slaat de spijker op zn kop! Chapeau, verder niks aan toe te voegen.

Maar we hebben het wel over de ideale schoonzoon/ natte droom van heel Nederland. Je mag namelijk niks negatiefs zeggen over Frenkie en iedereen komt al met tegenargumenten.

2 september 2019 om 11:37

@sloep01

hij geeft alleen maar risicoloze obligate passjes breed en terug over 5 meter. ik verwacht echt meer van een aankoop van 80 miljoen als wat hij nu laat zien ook al speelt hij dan misschien 8 meter verder naar de zijkant als normaal, wat nou ook weer niet een heel groot verschil zou moeten maken voor een goede voetballer

2 september 2019 om 11:41

@rockett

helemaal mee eens. als Kluivert misbruikt zou worden als 10 of als rechtsbuiten bv dan waren mensen veel minder mild geweest in hun oordeel als over Frenkie. het "ik mag je gehalte" zorgt er vaak voor dat meningen niet meer objectief zijn en dat er gemeten word met 2 maten als het over bepaalde voetballers gaat.

op Frenkie lijk je idd geen enkele vorm van kritiek te mogen hebben want dan heb je er geen verstand van. hij presteert namelijk dan opeens slecht door jongens als Rafinha die de verkeerd lopen in het veld hoor je dan, maar aan Frenkie ligt het nooit als hij slecht speelt. vind je dat het wel aan hem ligt dan ben je meteen een hater.

bij Kluivert is het precies andersom. maakt die geen goal of assist dan word er meteen beweerd dat hij over 2 jaar onder contract staat bij PEC Zwolle

Moeilijke beslissing. Stengs zou wat logischer zijn geweest. Die heeft nu al aardig wat wedstrijden in de benen en is iig in de Eredivisie één van de smaakmakers van het moment.

Maar Kluivert heeft zich schijnbaar ook in de basis van Roma geknokt.

Wel erg beniieuwd hoe Kluivert het zal doen. Verdediging en middenveld van Oranje zijn op dit moment top, maar zoals we eind vorig seizoen zagen, de aanval heeft nieuw bloed nodig.

2 september 2019 om 09:39

Stengs heeft leuke momenten bij AZ gehad, maar genoeg slechte momenten (denk maar even aan Antwerp). Stengs moet het structureel op een hoger niveau laten zien wil hij naar Oranje gaan. En ik zie echt wel de potentie hoor van Stengs, maar nu is echt veel te vroeg. Hij is voor nu een prima Jong-Oranje klant.

Iha wilde niet met Marokko mee, niet nu alsnog vragen? Is in topvorm en je kan m echt wel ompraten om iig te komen

2 september 2019 om 10:11

Hij wilde ook niet met Jong Oranje mee, hij wil bedenktijd.

Vreemd dat die PSV spelers altijd pijntjes hebben als het ned elftal speelt. Was vorig jaar zo nu weer!!

2 september 2019 om 09:58

Bergwijn heeft gisteren dan ook weer eens veel te-veel 'geprobeerd'. Probeerde maar te pingelen en liep zich steeds vast. Belast zichzelf teveel met als gevolg....

2 september 2019 om 11:10

Inderdaad! Elk jaar hetzelfde verhaal. Bizar ook dat Bergwijn bleef staan gisteren. Het risico nemen hem heel lang kwijt te zijn. Of viel het toch wel mee met het pijntje? Ik vond het erg slecht geacteerd overkomen. Elke coach had je er normaal gesproken afgehaald met 2 goals voorsprong. Of was het puur tijdrekken? Gelukkig schopt hij toch geen deuk in een pakje boter bij het Nederlands elftal dus veel missen doen we er niet aan.

Stengs wordt gezien als een groot talent, maar heeft in de Eredivisie en op Europees niveau zich amper een heel seizoen laten zien. Hem schaar ik in dezelfde groep als Vilhena. Leuke voetballer met soms hoogtepunten, maar echt wereldtop of eentje die daar ooit gaat komen, daar twijfel ik wel aan. Kluivert had al op zijn 18e al UEFA-cup gespeeld en die wedstrijd ook gewonnen. Tegen Schalke 04. Maar ook tegen andere tegenstanders liet Kluivert het zien. In de Eredivisie was hij ook vaak bepalend met assisten. In mijn ogen meer dan terecht dat Kluivert geselecteerd wordt. Sterker nog ik zou Kluivert, Bergwijn, Depay altijd meenemen. Donyell malen klopt ook sterk aan de deur net als Gakpo. Stengs komt in mijn ogen pas daarna. Stengs is niet uitzonderlijk goed. Kluivert heeft tenminste nog die vechtlust en dreiging, gevaarlijkere schot. Tegenwoordig moet je snel en explosief zijn. Stengs is groot, maar ik zie meer een rol voor hem weggelegd als invaller. Maar zeker niet als basisplaats. Zelfs Noa Lang heb ik hoger zitten dan Stengs. Sorry hoor, maar Stengs gaat het zwaar krijgen als hij de stap maakt naar de Nederlandse top. Je moet 95 minuten kunnen vlammen, Stengs kan dat hoogstens 50 minuten. En tegen tegenstanders zoals Spanje, Engeland, Duitsland en Frankrijk dan lig je eraf.

Ik hoop op een voorhoede met Kluivert, Memphis en Malen...Snelle spelers die relatief klein zijn en onverwacht een actie kunnen maken.
De Duitsers zijn fysiek veel sterker, dus als je uit de duels blijft en alles over de grond blijft spelen, maakt Oranje wel een kans in Duitsland.

Je zou bijna denken dat Koeman het bewust doet om figuren als Derksen de mond te snoeren. Al viel Stengs in de wedstrijd van gisteren weer behoorlijk door de mand. Hij is nog veel te wisselvallig om in aanmerking te komen voor een selectie, helemaal als er meer dan voldoende alternatieven voor handen zijn.

Voetballend gezien was Ihattaren de beste optie.

Ik zie Kluivert niet wekelijks spelen, maar ik ben wel een fan van hem. Hij heeft meer techniek dan Bergwijn, hij heeft een goed schot, veel snelheid en een goeie voorzet met zowel links als rechts. Ik hoop echt dat hij de kans krijgt. Ik zou graag Malen op links zien, Kluivert op rechts en Memphis in de spits.

Overigens hoor ik Stengs hier veel voorbij komen. Maar ik kijk iedere wedstrijd van hem en hij is echt heel erg wisselvallig. En bovendien mist 'ie veel snelheid.
Nu zit Johan Derksen hem helemaal op te hemelen en als 't hem straks een keer opvalt dat hij een keer slecht speelt, dan gaat 'ie hem helemaal afbranden. Mark my words. Dan is 't ineens een 'slapjanus' en 'denkt 'ie dat ie er al is' enz.

Vrij logisch dat je hem ipv Stengs selecteert. Ja Stengs was goed tegen Antwerp, maar ik vind het nog wel erg grillig. Kluivert zie ik eerlijk gezegd nauwelijks spelen, maar hij maakt aardig wat minuten en wat betreft potentie; hij is jonger dan Stengs..

Ik adviseer Ronald om ook 3-5-2 te spelen, we hebben er de spelers voor:
GK: Cillesen CV: De Ligt CV: Ake CV: Van Dijk LVV: Blind RVV: Dumfries CM: De Jong CM: Gini CAM: De Beek SP: Malen SP: Depay.
Duitsland speelt ook zo alleen hebben zij Reus, Gnabry en als vervanger van Sané Werner rondlopen. Ik vind overigens Kimmich een vd beste spelers in Europa. Hij is allround , technisch, snel, inzicht, 2 benig, goed schot voorzet pass en ontzettend veel loopvermogen. Hij lijkt onoverwinnelijk! Zijn minpunt is zn Duitse snor maar wat een geniale speler zeg en dat voor een back.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren