Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

RKC Waalwijk wil kassa laten rinkelen met transfers voor tweetal

Laatste update:

RKC Waalwijk degradeerde afgelopen weekend uit de Eredivisie, na een verblijf van drie jaar op het hoogste niveau. De begroting zal omlaaggaan en niet alle spelers kunnen en willen blijven, nu men in de Jupiler League verder gaat. RKC hoopt dat het nog wat geld zal overhouden aan de verkoop van in elk geval twee spelers: aanvaller Romeo Castelen en middenvelder annex aanvoerder Sander Duits.

/

De 31-jarige Castelen speelde de voorbije jaren in Duitsland en Rusland, maar haakte vorig jaar zomer weer aan in Nederland. Hij tekende voor twee seizoenen in Waalwijk en viel er in de smaak. Mocht de aanvaller graag in de Eredivisie actief blijven, dan vindt RKC dat goed, maar dan wil het wel een fraai transferbedrag incasseren. Dat meldt Voetbal International dinsdag. Met Virgil Zeldenrust is er reeds een vervanger in huis.

Aanvoerder Duits speelt het liefst niet een seizoen in de Jupiler League, maar ligt nog wel twee jaar vast. Als zich een club voor hem meldt die wil betalen wat RKC in gedachten heeft, laat de Waalwijkse club ook hem vertrekken. Evander Sno en Jan Seda lopen transfervrij de deur van het Mandemakers Stadion uit en dat geldt waarschijnlijk ook voor Mart Lieder, stelt het weekblad. Met Daniël de Ridder en Prince Gouano zal nog gepraat worden.

Wat zal RKC Waalwijk verdienen aan Romeo Castelen en Sander Duits?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch zonde. Vind Seda bijvoorbeeld een keeper waar ze nog wel iets aan hadden kunnen verdienen bij bijvoorbeeld Gae.

20 mei 2014 om 12:31

Je denkt toch niet dat wij een transfersom gaan aftikken voor een matige keeper als Seda.

20 mei 2014 om 12:39

Matige keeper Seda? Die man heeft bewezen makkelijk mee te kunnen op Eredivisie niveau. Niet meteen zo arrogant praten en je te groot voelen voor zulke spelers na 1 seizoen Eredivisie.

20 mei 2014 om 12:42

Seda is beter dan die grabbelaar bij jullie in het goal

20 mei 2014 om 12:53

Als jij met grabbelaar Andersen bedoelt dan moet je nog maar eens goed kijken. Die tekent niet voor niks een 3jarig contract bij fc kopenhagen.

20 mei 2014 om 12:55

Dat is niet arrogant. Dat heeft vast te maken met het feit dat gae niet snel een transferbedrag betaalt maar juist zoekt naar huur en transfervrije spelers.

20 mei 2014 om 13:10

Wie andersen? Wat een vergelijking. Andersen is al jarenlang top international bij Denemarken en heeft 10x zoveel kwaliteiten als Seda. Een gefrustreerde RKC supporter ofzo? Seda is indd geen transfersom waard. Oke, hij kan keepen, maar dat is toch ook de bedoeling dat je dat kan?

20 mei 2014 om 13:21

Die grabbelaar van hun heeft het volgens mij een stuk beter gedaan...

20 mei 2014 om 13:30

Waarom was hij dan al enige tijd gepasseerd?

20 mei 2014 om 14:38

Waarom is een keeper als Seda geen transfersom waard..
Hij heeft het dit seizoen prima gedaan bij Rkc, heeft de nodige ervaring en zal er in principe direct staan.
Tuurlijk kan GAE het geld anders besteden en een keeper huren maar dan is het vaak maar de vraag wat je uiteindelijk in huis haalt.
Verder bedoel ik ook niet dat GAE hem perse had moeten kopen maar meer dat GAE nog opzoek is naar een keeper en dat ze voor Seda misschien wel hadden willen betalen. Ook al had hij enkele tonnen gekost is dat toch geld wat RKC goed kan gebruiken en nu zeker misloopt.

Daarnaast reageerde u volgens mij eerder dat GAE juist moest investeren in een keeper omdat het zo'n belangrijke positie was maar dat geheel ter zijde.

Andersen heeft het trouwens goed gedaan maar om nou te zeggen dat die international zoveel beter presteerde als Seda kan ik niet...

20 mei 2014 om 17:50

Ik vind inderdaad dat de club moet investeren in een keeper, maar dan wel in een keeper die nog een paar jaar mee kan en waar nog statiegeld op zit. Ik twijfel of Seda dan de juiste man is. Ook weet ik dat Booy een voorkeur heeft voor een Nederlandse keeper. Andersen was een noodgreep, normaliter zal er dus weer een Nederlandse keeper komen.

20 mei 2014 om 17:54

Ik voel mij zeker niet te groot en de club ook niet. Maar GAE gaat geen transfersom af tikken voor een 2e keeper van een degradant. Niet voor niets dat Seda transfervrij mag vertrekken. Bij RKC zijn er dus ook twijfels over de kwaliteiten van Seda anders hadden ze hem wel in de etalage gezet.

20 mei 2014 om 23:01

Ik heb Seda niet vaak zien keepen maar tegen Psv(in Eindhoven) was ie echt niet te passeren.

Castelen terug naar z'n oude nest in Den Haag, en zie ook graag Sno komen, aangezien Danny Holla verder wil kijken en naar alle waarschijnlijkheid zal vertrekken.

20 mei 2014 om 12:49

Zou inderdaad een mooie en logische stap zijn

20 mei 2014 om 13:06

Castelen is prima speler voor plek 14 tm 9. Ben alleen heel benieuwd aan wat voor bedrag RKC zit te denken. Toch al 31 jaar en nog maar 1 jaar contract.

20 mei 2014 om 20:01

Nou....uhhh max 2 a 3 ton?
Of iets met een constructie waarin een wisselspeler de omgekeerde weg maakt

Duits en castelen zijn wel wat voor clubs alla goahead, cambuur of Zwolle beetje in die regionen moet je dan denken

20 mei 2014 om 13:11

Inderdaad. Maar als ik me niet vergis, Duits is toch die ongelooflijk trage middenvelder?

20 mei 2014 om 13:32

Hij is inderdaad redelijk traag, maar hij heeft een goede traptechniek, werklust, niet voorniks aanvoerder bij Rkc, leest het spel redelijk goed en is al met al fysiek en technisch gewoon een redelijke middenvelder voor in de eredivisie. Denk dat hij bij best veel teams in het rechter rijtje in de basis zou staan. Linkerrijtje heeft hier misschien niks aan... Maarja echt volwassen middenvelders als hij (geen 18/19 jaar etc..) zijn vaak goede toevoegingen voor dat soort selecties denk ik.

Ben benieuwd wat ze ervoor willen vangen. Ik vind ze allebei geen spelers waar je nog een miljoen voor vangt. Daar is Duits te beperkt voor en Castelen te oud. Ze mogen blij zijn als ze voor die twee samen een miljoen of anderhalf miljoen krijgen.

20 mei 2014 om 12:52

Anderhalf miljoen? Ik denk dat RKC met minder dan de helft al meer dan tevreden is.

20 mei 2014 om 12:52

Op een begroting van nog geen 5 miljoen is een miljoen een zeer groot bedrag, dus zal de kassa zeker gaan rinkelen mochten ze er een miljoen voor krijgen. Al vraag ik me af hoe realistisch dat is....
Een 5 ton voor Castelen en 3 ton voor Duits zou in mijn optiek wel redelijk zijn en dan nog is het een mooie klapper voor Rkc.

20 mei 2014 om 13:08

5 ton voor een 31-jargie vleugelspeler, met een dergelijke historie qua blessures, lijkt me echt hoogst onwaarschijnlijk.

Ik denk dat dit eerder grootspraak is van Rkc, in de hoop de prijs wat op te drijven of in ieder geval nog iets voor ze te vangen. Beide spelers zullen behoorlijk op het spelersbudget drukken in de Jupiler League, dus als iemand een bescheiden bedrag biedt voor Castelen / Duits zal het snel rond zijn.

Castelen zal misschien nog wel interesse wekken van de wat grotere clubs (P8-P12 eredivisie), maar is op leeftijd. Duits zal hooguit interesse weken van de degradatiekandidaten, en dat zijn nou over het algemeen niet de clubs die even 3 ton over maken...

Zeldenrust, interessante naam voor een vleugelspeler. Aan wat voor bedragen moet denken als RKC zegt: ''mocht de aanvaller graag in de Eredivisie actief blijven, dan vindt RKC dat goed, maar dan wil het wel een fraai transferbedrag incasseren.'' De man is 31 jaar oud, heeft nog een contract voor een jaar en is extreem blessuregevoelig.

20 mei 2014 om 12:33

In vorm is Castelen een interessante speler voor veel clubs, ik kan me voorstellen dat sommigen de gok wel willen wagen voor 2-3 ton. Het is iemand die het verschil kan maken.



Enig idee waarom ze niet verder gaan met Lieder? Kan een aanwinst zijn op Jupiler niveau.

20 mei 2014 om 12:41

Inderdaad, leuke voetbalnaam. Ik denk dat hij niet houdt van een roulatiesysteem, hij wil zelden rust...

En de slechtste woordgrap van vandaag gaat naar....

Castelen deed het wel leuk, heeft toch bewezen zo'n 30 wedstrijden in een seizoen te kunnen spelen, dus denk dat veel clubs niet echt grote twijfels hebben over zijn fitheid. Zijn leeftijd is wel een probleem, geen verkoopwaarde e speelt nog een paar jaar. Ik zou hooguit een paar ton voor hem geven.

Rinkelen in de zin van, er komt wat klein munt geld binnen? :D Verwacht toch het bij tonnen blijft en geen rare bedragen gaat opleveren, 31 jaar, veel blessures en Duits 2 jarig contract

Nee niet Lieder weg, dit is de beste spits die we hebben, helaas dit seizoen geblesseerd geweest, maar volgend seizoen staat hij samen met Jean-David en Daniel 'gewoon' voorin, laat die Schet maar lekker banken en Castelen wegwezen.

Hopelijk blijft Guyano ook, speelt toch altijd goed samen met V.hoevelen achterin. Straalt rust uit, soms iets te veel, maar blijft onder alle omstandigheden rustig en blijft helder nadenken.

Ben benieuwd wat ons middenveld gaat worden mocht Duits vertrekken, want met Jungschläger, Braber en Anderson win je geen wedstrijden.

Zoveel kunnen ze volgens mij niet vangen. Als ik me niet vergis loopt het contract van Castelen tot volgend jaar.

20 mei 2014 om 12:45

Knap hoor van je. 'Castelen tekende voor twee seizoenen', zeer goed dat je het rekensommetje kon maken vanuit de tekst. Sorry, maar ik vind dit altijd zo nutteloos. Als je de tekst leest hoef je dit soort reacties niet te plaatsen

20 mei 2014 om 13:14

Heb de tekst wel gelezen maar heb ik daar over heen gelezen.

welke club betaalt in deze tijd een afkoopsom voor een speler van 31?

Rkc wil kassa laten rinkelen.

Snappen ze nu nog niet dat ze gedegradeerd zijn en dus waarschijnlijk van "dure" jongens af moeten en zodanig dus niet de hoofdprijs kunnen krijgen.

Andere clubs weten dit ook en wat moet je met een 31 jarige Castelen.
Ook Duits is een 'doorsnee' speler, misschien wel de beste van Rkc, maar ook hij heeft het verschil niet kunnen maken.

20 mei 2014 om 12:53

Duur zijn ze niet rkc betaald al haar salarissen op 1e divisie niveau.

Dat worden dus interessante weken voor die spelers: RKC wil cashen aan de ene kant, maar ze ook gewoon van de payroll aan de andere kant.
De spelers zullen zelf ook weg willen om in de eredivisie te blijven, maar weten ook dat, hoe langer er gewacht wordt, hun transfersom omlaag zal gaan.
Als speler nu gewoon een statement maken: of verkoop me voor (ik noem maar wat) 75000 of ik zit mn contract (incl. eredivisiesalaris) uit en mn restwaarde is nul!

Ik denk niet dat de kassa heel erg zal rammelen voor een 31-jarige Castelen.

Hoop dat vitesse sno en hupperts halen en eventueel dijkhuizen voor bank/basis.

Denk dat dordrecht excelsior en dat soor clubs gwn best aardige spelers kan halen bij roda en rkc, bij nek ook alleen zijn allemaal buitenlanders en dus waarschijnlijk ook duur qua salaris alleen foor kan iets toevoegen denk ik

Hoop wel dat een utrecht ofzo alreza koopt vind dat een leuke speler om naar te kijken

Dat zal in zijn totaaliteit een keer een nou....pak hem beet 4/5 ton opleveren?
Ze moeten niet verwachten dat er nu clubs zijn die de portemonee extreem trekken.

ik vind castelen echt een gevaarlijke buitenspeler. Hij heeft niet voor niets zoveel krediet gehad bij Hsv. Ik denk dat het een goede backup is bij een club als twente, en een leuke basisspeler bij de clubs van plaats 12 t/m 7.
Aangezien RKC gedegradeerd is zal hij ook niet zoveel kosten. PEC zou ideaal zijn

20 mei 2014 om 13:43

Idealer voor Castelen dan voor PEC Zwolle. Wat betreft buitenspelers heeft PEC Zwolle al prima opties.

20 mei 2014 om 14:37

oke, daar ben ik me niet zo bewust van. maar ik denk dat castelen wel kan kijken naar clubs van het niveau van pec, die wel eenvoudig veilig blijven en misschien een uitschieter kan maken naar playoffs voor europees voetbal.

kassa laten rinkelen?
Met de verkoop van Castelen en Duits.
laat me niet lachen zeg.

Daar krijg je 3 euro, een appel, een perenijsje en dropje voor.

Rkc heeft bij elke speler een degradatie clausule ingebouwd, dit houd in dat kwa salaris budget de club de huidige selectie kan behouden met lagere salarissen. Spelers die weg willen zijn er altijd maar dan moet er betaald worden. De noodzaak om te verkopen is er niet bij rkc door die clausules. Dus goed dat men het probeert!

ADO sla je slag. Kan je eindelijk impulsen aan je selectie geven in plaats van iedereen elk jaar weg te brengen naar de grotere jongens.

Castelen naar Cambuur. Althans, dat hoop ik. Met het vertrek van Manu en Lukoki heb je waardige buiten ervoor terug. Ik zie in ieder geval niet in waarom dit niet zou kunnen slagen. Een afkoopsom is voor Cambuur lastig te betalen, toch denk ik dat als er een kans is om te investeren dit een uitstekende optie is. Voor een goeie 3 ton zal RKC vast willen praten.

RKC moet niet denken dat het schip met geld binnen kort voor deze matige spelers op eredivisie nivo. Want dat zijn ze, ook Sno, want ze hebben in de twee ontmoetingen tegen Excelsior........ja waar hebben we het over, de nr. 3 van de JL, helemaal niet het verschil in kwaliteit kunnen laten zien. Dat terwijl de heren een vermogen verdienen tov de spelers van Excelsior, Laten de heren vooral niet denken dat de clubs voor hen in de rij staan.want wat ze tegen Excelsior hebben laten zien had geen enkel nivo! Van Sno is ook bekend dat hij bepaalde privileges had bij RKC en het vervolgens op het veld helemaal niet heeft laten zien, vooral in de wedstrijden waar het er op aan kwam. Ik hoop dat geen van deze drie spelers naar mijn club Heracles komen.

Laat ons niet lachen , hier zit in de Eredivisie echt niemand op te wachten , wat denken ze in Waalwijk wel , met deze spelers je niet kunnen handhaven en dan dik willen verkopen , vergeet het maar het zijn en blijven maar voetballers van RKC en die voegen niets toe aan de Eredivisie .

22 mei 2014 om 20:58

Je bent echt tegen rkc he? Heb het wel met je te doen hoor weinig mensen die je mening delen.

Wat kan iedereen toch overdreven reageren er staat toch nergens dat RKC miljoenen voor deze gasten wilt. Ik kan nergens uit dit stuk opmaken dat RKC de hoofdprijs gaat vragen, geloof mij RKC zal op een redelijk bod snel ingaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren