Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Real Madrid troeft Europese topclubs af in strijd om verdedigend toptalent (18)

Laatste update:

Real Madrid is vol vertrouwen dat het een deal met Lille OSC over Leny Yoro kan sluiten, zo meldt Fabrizio Romano. De achttienjarige verdediger staat eveneens in de belangstelling van Liverpool, Manchester United en Paris Saint-Germain, maar wil enkel naar de Madrilenen.

De genoemde concurrentie heeft zich volgens Romano in de afgelopen tien dagen allemaal nogmaals sterk gemaakt voor de komst van Yoro. Het is echter een grote droom van de jonge Fransman om voor Real te spelen.

Lille is momenteel met de landskampioen van Spanje in gesprek over een transfer van de centrumverdediger. Volgens The Athletic lopen de onderhandelingen voorspoedig.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Naar verluidt gaan de clubs elkaar vinden in een transfersom rond de veertig miljoen euro exclusief bonussen. Yoro wil zo graag naar Real dat hij er ook geen probleem mee heeft om zijn tot medio 2025 lopende contract bij Lille uit te zitten om daarna transfervrij de overstap naar Estadio Santiago Bernabéu te maken.

The Athletic schrijft verder dat het bereiken van een persoonlijk akkoord met het Franse toptalent geen probleem moet zijn. De verwachting is dat Yoro een langdurig contract in Madrid kan tekenen, waarschijnlijk voor zes jaar.

De rechtspoot is tevreden met het financiële voorstel dat Real hem heeft gedaan en het sportieve plaatje dat hem is geschetst. Antonio Rüdiger en Éder Militão zijn op dit moment de enige centrumverdedigers die trainer Carlo Ancelotti tot zijn beschikking heeft bij de Madrilenen. David Alaba is nog herstellende van een zware knieblessure, terwijl Nacho transfervrij is vertrokken naar het Saudische Al-Qadsiah.

Yoro was het afgelopen seizoen goed voor 44 officiële duels in alle competities namens Lille. Hij maakte ook deel uit van de voorlopige selectie van Frankrijk voor de Olympische Spelen, maar viel uiteindelijk af bij bondscoach Thierry Henry.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Beste nieuws van de dag als het waar is

9 juli 2024 om 13:33

Ik keek net wat highlights van Yoro omdat ik eigenlijk nooit Ligue 1 kijk en jezus deze jongen ziet er heel indrukwekkend uit. Snel, rustig aan de bal, gevaarlijk met dode spelmomenten en leip uitschuifbeen, maar wat me vooral opviel is hoe wendbaar en technisch hij is voor zijn lengte (1,90).

Erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen bij Real, heeft met Militao niet de minste concurrent op zijn positie.

9 juli 2024 om 13:55

Zidane schijnt de club op deze jongen te hebben gewezen. Het is inderdaad een groot talent en zijn speelstijl past ook bij Real. Qua daadkracht, drang naar voren en manier van ingrijpen doet hij me denken aan Ramos (maar dan zonder de overtredingen, ha ha).

Die gaat naar Real Madrid, dat is wel duidelijk. Zijn contract loopt volgende zomer af en Real laat het bewust wat langer duren om de prijs verder naar beneden te krijgen. En zo niet, dan gratis volgende zomer. United, PSG en Liverpool etc willen wel, de speler echter niet en heeft vast al een mondelinge deal met Real.

9 juli 2024 om 15:49

Een bod van United is iig wel geaccepteerd.
Maar als de speler niet wilt en een jaar wilt wachten zou dat een logische weg zijn voor Yoro.
Maat leuk dat United het iig wel probeert. Misschien krijgen ze hem wel overtuigd met de plannen die ze voor ogen hebben.

Real Madrid heeft ook lekker veel spanjaarden in hun elftal.

9 juli 2024 om 13:19

Kwaliteit moet de doorslag geven, niet de nationaliteit.

9 juli 2024 om 13:32

Is inderdaad spijtig maar goed het is niet anders als er geen kwalitatief goeie Spanjaarden zijn die haalbaar zijn. Je moet het doen met Carvajal, Lucas Vazquez, Ceballos en een jeugdkeeper uit Castilla. Nog steeds jammer dat Joselu was vertrokken want die was ook perfect geweest. Maar ja kwaliteit gaat boven nationaliteit en geef Perez maar is ongelijk want hij leidt de club perfect op het moment.

9 juli 2024 om 14:05

Daarnaast is het ook helemaal geen vreemdelingenlegioen. De meesten zitten er al een lange tijd. Je gaat niet naar Real voor twee jaartjes.

9 juli 2024 om 14:17

Klopt dat zeker hoor en deze huidige spelers hebben allemaal passie voor de club wat zeker ook enorm helpt. Iedereen geeft altijd 100 procent. Afgelopen seizoen was de selectie met de meeste teamgeest in een Real selectie die ik heb gezien sinds ik voetbal kijk in 2009. Ze waren echt bizar gehecht als team en ook een reden waarom je La Liga en de CL hebt gewonnen.

9 juli 2024 om 14:06

Who cares. Kwaliteit boven nationaliteit.

9 juli 2024 om 14:15

Binnenkort wordt de bijnaam van Real nog veranderd van "los Blancos" naar "les Blues"

9 juli 2024 om 14:41

Je bedoelt chelsea?😄

9 juli 2024 om 14:56

Scheelt dat Chelsea al The blues als bijnaam heeft. Het is natuurlijk met een knipoog gezegd, omdat ze de afgelopen 2 seizoenen een paar (hele) goeie spelers met de Franse nationaliteit hebben gehaald. Voor als dat nog niet duidelijk was.

9 juli 2024 om 17:11

Nee ik bedoel zoals bij Frankrijk heb je ook bij chelsea veel spelers rondlopen die van 'andere afkomst' zijn dus niet alleen bij real

9 juli 2024 om 17:43

Net als bij Frankrijk?! Besef jij dat al die jongens gewoon FRANSEN zijn of wat? Lekker sympathiek om die jongens niet gewoon als Fransen te zien, want dat zijn ze gewoon.

9 juli 2024 om 19:32

Begrijpend lezen is moeilijk blijkbaar is mijn reactie op ceejah die zei dat real op les blue lijkt en ik antwoordde dat chelsea net als Frankrijk is ik zeg niet dat ze geen Fransen zijn dat zijn ze wel net als ik een Belg ben ook al ben ik van 'andere afkomst' nu een oprechte vraag zijn criminelen van andere afkomst in Frankrijk ook Fransen net als criminelen van andere afkomst ook Nederlanders zijn?

9 juli 2024 om 14:17

En abi bij topploegen in turkse competitie zijn er ook niks anders dan andere Nationaliteiten op sommige Turkse spelers na.

9 juli 2024 om 16:43

Tja, welke Spanjaarden voldoen nog tegenwoordig? Als je de jongens die bij Barca zitten buiten beschouwing laat kom ik op 3 namen momenteel: Williams, Rodri en eventueel Fabian Ruiz. Die eerste is een goede speler maar valt in het niet bij Vini, Rodrygo en Mbappe dus zou een nutteloze aankoop zijn. Rodri is onhaalbaar en ook al een stuk ouder dan de spelers die Madrid doorgaans aantrekt en Fabian Ruiz is niet beter dan de spelers die Madrid heeft op zijn positie. Dan kan je wel dom Spanjaarden kopen om Spanjaarden te hebben maar daar schiet je niet mee op. Ik hoop persoonlijk dat er in de nabije toekomst nog een lichting uit de jeugd doorkomt die de gaten kan vullen die jongens als Nacho en Vazquez achterlaten. Niet perse jongens met de kwaliteiten om basisspelers te worden maar goed genoeg voor de breedte en met een hart voor de club.

9 juli 2024 om 17:48

En dan nog wie van Barca zou in de basis staan? Pedri en Gavi vind ik niet beter dan wat Real momenteel heeft rondlopen op het middenveld. Yamal? Nu speelt hij er nog niemand uit, maar in de toekomst kan hij zeker basis speler worden. Wie blijven er nog meer over dan?

Heerlijk hoor! Nacho moest vervangen worden want met alleen Alaba, Rudiger en Militao ga je het hele seizoen niet redden. Zeker omdat Real in 7 competities gaat spelen aankomend seizoen. Dat is bizar krankzinnig en dus heb je wel wat diepte nodig. Ook was de verdediging wel toe aan wat verjonging. Alaba en Rudiger zijn respectievelijk 32 en 31 jaar. Dan heb je Militao die 26 is. Met hem erbij is de selectie denk ik wel compleet. Dan is alles zowat dubbel bezet ook al mis je eigenlijk nog een spits zoals Joselu. Maar ja de club wil dus vertrouwen houden in Endrick als tweede spits achter Mbappe.

9 juli 2024 om 14:45

7 competities? CL, La Liga, Copa del Rey, WK clubteams, Supercopa? (niet perse een competitie maar toch weer extra wedstrijden) Wat zijn de andere 2 of 3 competities?

9 juli 2024 om 15:23

La Liga, Copa del Rey, Supercopa, UEFA Champions League, UEFA Super Cup, FIFA International Cup, FIFA Club World Cup.

Belachelijk drukke agenda dus.

9 juli 2024 om 15:30

De super cup is 1 wedstrijd en ook nog eens al op 14 augustus. Kan je moeilijk een competitie noemen. De laatste 2 cups die je noemt zijn toch hetzelfde?

9 juli 2024 om 15:37

Tja het zijn toch echt 7 prijzen die je kan winnen. En die Europese Super Cup is toch een extra wedstrijd die je moet spelen. Daarnaast zijn die laatste 2 niet hetzelfde. De FIFA Intercontinental Cup is gewoon de WK voor clubs die je kent van de afgelopen decennia. De FIFA Club World Cup is een groot toernooi met heel veel teams die de FIFA een paar jaar geleden had aangekondigd. Dat plaats vindt om de 4 jaar alleen dan voor clubs. En de eerste editie is dus in 2025. Dus onder andere met 12 Europese teams inclusief de vorige winnaars van de CL.

9 juli 2024 om 15:42

Bedankt voor de verduidelijking over de twee internationale cups! Wat betreft de Supercup had je zeer waarschijnlijk een extra oefenwedstrijd gespeeld. Wel is waar is dat minder intensief, maar voor het programma heeft het weinig invloed. Verder ben ik er 100% mee eens dat het belachelijk veel is.

Ben benieuwd! Groot talent, die ik graag bij Arsenal zag, maar Saliba gaat hij er niet uitspelen.

Overigens wel opvallend dat hij af is gevallen bij het team van de Spelen voor Frankrijk zeg...
Zie dat ze nu Magassa, Badé en Lukeba hebben als Cv's...

Lukeba is een topper in wording. Magassa is een goed talent, maar niet van het niveau Yoro in mijn ogen...

Badé snap ik. Brengt de ervaring in de laatste linie... Volgens mij zijn Badé. Lacazette en Mateta de dispensatiespelers.

Snap oprecht niet dat Yoro is afgevallen.

9 juli 2024 om 13:34

Kan ook in overleg met een aantal mensen zijn. 18 jaar en al 44 potjes spelen is een behoorlijke belasting. Misschien gaat Yoro ervan uit dat hij gaat vertrekken en wil hij goed binnenkomen bij zijn nieuwe club.

9 juli 2024 om 13:47

Tsja, geen idee.
Aan de andere kant: hij gaat bij Madrid geen basisspeler wroden, gok ik zo.

Mits fit, zullen Militao - Rudiger het vaste duo zijn en zal Yoro zo nu en dan potjes mogen spelen, gok ik.

9 juli 2024 om 14:45

Op lange termijn zie ik hem wel basisspeler worden. Bovendien zijn Rudiger en Militao ook niet meer de jongste.

9 juli 2024 om 17:42

@ramos.93, Militao is 26, die gaat nog wel ff mee.

9 juli 2024 om 17:46

Militao met zijn 26 jaar zit uiteraard al te dicht tegen zijn voetbalpensioen aan Ramos!

Ik ken deze speler niet zo goed maar hoor veel positiefs over hem.

Verder geweldig nieuws voor Real nog piepjong, Denk dat Yoro-Militao wel de toekomstige verdediging wordt van Real.

Verder heeft Real Rudiger nog die het geweldig doet, maar ook niet meer de jongste is.

Misschien kan Deschamps hem in de spits zetten!

Ben benieuwd hoe dit uitpakt voor Real. Heb veel positieve dinges gelezen over deze jongen.

Tjaa heb het vaak gezegd en ik blijf het herhalen. Frankrijk is beste opleiding voor spelers van de wereld. Ze zeggen vaak farmers league maar het is echt een talent league. Er is nergens in de wereld waar zoveel talent vandaan komt. Vive la France 🇫🇷

Wat mij betref is de selectie dan rond. Eventueel nog een spits die als breekijzer kan fungeren om Joselu te vervangen maar dat is niet perse nodig. De club hengelt nog steeds naar Davies maar die zie ik niet als noodzakelijk en met Fran en Mendy ben je prima bezet. Volgende zomer een gooi doen naar Bastoni en eventueel een breedteversterking om een vertrek van Ceballos en/of Modric op te vangen en dan is het simpelweg wachten tot er ergens een rechtsback komt bovendrijven die de kwaliteiten / het talent heeft om Carvajal te vervangen. Helaas is de markt nogal dunnetjes bezet wat betreft kwaliteitsvolle rechtsbacks. Benieuwd hoe Fortea het gaat doen in de voorbereiding, wellicht kan die bij de selectie komen.

Ben geen Ligue 1 volger dus ik weet echt niet wat Real in huis haalt, maar als iemand wel jonge goede talenten vroeg binnenhaalt is het Real wel. Die jongen zal best wel een van de betere talenten op zijn positie ter wereld zijn.

Achja, Yamal zal hem wel dollen 😊😊😊

9 juli 2024 om 17:48

@fcbinsider1899

Haha we moeten nog altijd zeer rustig aan doen met Yamal die bijna 17 wordt.

Ik heb verder echt goede hoop dat Nico Williams deze zomer komt.

Carvajal gaat zich eenzaam voelen tussen de rest....

Reageer