Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Real Madrid blameert zich in eigen huis; rood voor Sergio Ramos

Laatste update:

Real Madrid heeft zondagmiddag een flinke stap achteruit gezet in de strijd om de landstitel. Daags na de minimale zeges van Barcelona op Real Valladolid (1-0) en Atlético Madrid bij stadsgenoot Rayo Vallecano (0-1) ging het team van Santiago Solari in eigen huis verrassend onderuit tegen Girona: 1-2. Door de nederlaag bedraagt de achterstand op Barcelona negen punten, terwijl Atlético een voorsprong van twee punten heeft op los Merengues.

Real Madrid, dat vier dagen geleden in de Champions League nog met 1-2 bij Ajax won, oogde in de openingsfase niet geheel geconcentreerd, maar verbeterde zich naarmate de eerste helft vorderde en voorkwam daarmee problemen. Het team van Solari had meer dan zestig procent balbezit tegen een goed verdedigend Girona, dat in Cristhian Stuani de gevaarlijkste speler had. Thibaut Courtois reageerde in de eerste 45 minuten enkele malen attent op pogingen van de aanvalsleider van de Catalanen.

Het team van Solari was via een goed schot van Lucas Vázquez, en een dito redding van Yassine Bounou, en een kans voor Karim Benzema, na voorbereidend werk van de goed spelende Marco Asensio dicht bij de 1-0. Het scorebord kwam in de 25e minuut alsnog in beweging: na een voorzet van Toni Kroos kopte Casemiro het leer diagonaal achter Bounou. Dat was tevens ook de ruststand in het Santiago Bernabéu, al ging een schot van Alex Granell vijf minuten voor de onderbreking maar net naast het doel van Courtois.

Real Madrid startte goed aan de tweede helft en was via Marcelo en Benzema dicht bij de 2-0, maar Bounou keerde de inzet van de Braziliaan en de Fransman had het vizier tot tweemaal toe niet op scherp staan. Girona liet zich echter niet onbetuigd, kwam beter in de wedstrijd en kwam na ruim een uur spelen op gelijke hoogte. Na een schot op de paal ging een inzet van Douglas Luiz tegen de hand van Sergio Ramos. De verdediger kreeg geel en Stuani schoot vanaf elf meter de gelijkmaker binnen: 1-1.

Hoewel Solari daarna met de inbreng van Gareth Bale en Mariano Diaz duidelijk offensieve intenties had, zocht Girona naar een tweede doelpunt. Real Madrid kwam goed weg toen een inzet van Portu op het aluminium belandde, maar een kwartier voor tijd was het alsnog raak. Courtois redde uitstekend op een schot van Anthony Lozano, maar de rebound bij de tweede paal was een prooi voor Portu: 1-2. Daar had Real niet meer van terug, al voorkwam Bounou nog wel de gelijkmaker van Bale. In de slotfase kreeg Ramos zijn tweede gele kaart voor gevaarlijk spel richting Pedro Alcalá, na het uitvoeren van een omhaal.

Denk jij dat Real Madrid als eerste, tweede of derde zal eindigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bedankt Real, de voorsprong is weer tien punten (onderling duel meegerekend). Ipv. de druk op te voeren op Barca, zakken ze een week later al door het ijs en verhogen ze enkel maar de druk op zichzelf, nu moeten ze namelijk absoluut beide clasico’s winnen om het seizoen enigszins te kunnen redden.

17 februari 2019 om 14:00

Ze zitten ook nog in de CL...

17 februari 2019 om 14:04

Nog wel

17 februari 2019 om 14:01

Barcelona treedt met gun sterke 11 in beiden clasicos geloof mij maar.
Real Madrid gaat het nog zwaar krijgen.

17 februari 2019 om 14:04

Hoe zo zwaar? De eerste 4 plaatsen geven recht op champions league voetbal. Vorig jaar was hetzelfde. Toen wist Madrid ook dat ze geen kampioen meer zouden worden na een slechte reeks maar speelde volop in de champions league. Met wat mindere prestatie in de competitie kwamen ze gewoon in de top 3 terecht vorig jaar.

17 februari 2019 om 14:10

hy doelt. op dat real in de classico moeilyk gaat krijgen pannekoek

17 februari 2019 om 14:11

Alleen mist Real Ronaldo dit jaar.
Veel mensen denken dat Ronaldo niks is maar op het moment dat hij op het veld stond ging iedereen met vertrouwen voetballen. Hetzelfde bij Messi en de rest van Barca.
Dit Real Madrid speelt nu heel onzeker. Wanneer je ze bij de keel grijpt dan raken ze in paniek.
En CL met de VAR (als geloof ik niet in VAR voor Real,zie Ajax afgekeurde goal) wordt echt moeilijk. Tenzij ze worden geholpen en d3 VAR gaan negeren of in het voordeel van REAL gaan gebruiken.

17 februari 2019 om 14:13

Zelfde geldt voor Barca. Beide ploegen spelen vrij matig. Barca gaat het niet redden in de CL en Real niet in de competitie.

17 februari 2019 om 15:39

Zowel in de competitie als in de CL haalt Madrid het niet. Ajax is serieus bij machte om dit Real uit te schakelen. Doet Ajax het niet, dan doet een PSG het in de volgende ronde.

17 februari 2019 om 14:56

En dan te bedenken dat Girona op 30/40% speelde😏😏.

Geweldige middag voor Barca fans.
9 punten los staan van Real Madrid en onderling resultaat in het voordeel van Barcelona...tenzij Barcelona met 6-1 verliest.
Barcelona heeft nu genoeg aan gelijk spel tegen Real Madrid...dan ben je nog veilig.
Im had echt niet verwacht dat Real Madrid zo ging zakken bij 1-1.

Maar om eerlijk te zijn...ze zijn nog niet een sterke ploeg tegen gekomen. Zelfs tegen Ajax hadden zij het erg moeilijk.
Ik denk eerlijk gezegd een sterke City of PSG dit Real Madrid gewoon kapot gaan spelen.
Wat is Ramos een vieze speler zeg. Altijd doen als of hij onschuldig is
Bedankt Real Madrid.
Nu hopen dat Barcelona wint van Sevilla.

Visca el Barca

17 februari 2019 om 14:01

Klopt Atletico, Sevilla en Barca zijn geen sterke ploegen....

17 februari 2019 om 14:04

Die Barcelona fans maken zich steeds belachelijker met de jaren dat ze geen CL kunnen winnen.

17 februari 2019 om 14:06

Sevilla uit vorm, Barca die niet met hun basis speelde, en tegen ateltico de scheids mee, zelfs tegen Ajax de scheids mee anders hadden ze niet gewonnen

17 februari 2019 om 14:06

Sevilla weten we altijd in uit wedstrijden dat zij echt drama zijn.
Barcelona speelde niet met beste 11 en ook zonder Messi.
Atl Madrid is gewoon hooploos uit vorm.

17 februari 2019 om 14:11

En hoe maakt een Barca fan zich daarmee belachelijk dan? is dat zoveel erger dan maar 1 keer de landstitel winnen in vijf jaar?

17 februari 2019 om 14:15

@kluivert09: Wat een onzin! De beslissingen waren gewoon terecht bij ajax en atletico.

17 februari 2019 om 14:31

HHahahah “de scheids mee” ga toch weg man gewoon terechte beslissingen van de var.

17 februari 2019 om 17:39

Als je die beslissing terecht vond dan kun je beter handbal gaan kijken ofzo. Corruptie van de eerste klasse. Of is Tadic een bodybuilder waar Courtois niet tegenop kan?

17 februari 2019 om 14:01

Is Barca geen sterke ploeg dan? Wedstrijd was redelijk in evenwicht in Camp Nou.

17 februari 2019 om 14:08

Barca speelde ni met de sterkste instelling

17 februari 2019 om 14:12

Vind die wedstrijd tegen in Barca nou niet echt een goed voorbeeld. Tegen een heel zwak barca de kansen niet afwerken en niet kunnen winnen. Als Malcom de beste was aan kant van barcelona dan zegt dat genoeg denkik over hoe slecht barca toen was gesteld.

17 februari 2019 om 14:53

Nou carlos.. dat laat dus zien dat als messi er niet bij is het bij barca stroef loopt. 300 miljoen in de aanval geïnvesteerd de afgelopen jaren en de verlossing is nog niet nabij.

17 februari 2019 om 15:35

@ligas Hetzelfde kan je zeggen over Real vandaag.

17 februari 2019 om 14:03

Lol bedank idd Real maar. Ze hebben het jullie zo wel heel makkelijk gemaakt.

17 februari 2019 om 14:07

Nee lol we hebben het Real Madrid makkelijker gemaakt dat zij in de buurt mochten komen.
Want we verloren onnodige wedstrijden.

Het is Barcelona die uit vorm is anders stond Barcelona nu al 20 punten los van Real Madrid.

17 februari 2019 om 15:09

Zelfde kan gezegd worden over Real madrid, dit is heel typisch van Real om ook wedstrijden te gaan verliezen als Barca matig presteerd. Hoevaak ik de afgelopen jaren Real punten heb zien verspelen als ze eigenlijk punten hadden kunnen inlopen op Barca is niet normaal. Kampioen word je idd tegen de kleintjes, Real laat het tegen de kleintjes “altijd” lopen als het er om draait. Maar dan tegen de grote doen ze meestal het wel goed, en de afgelopen 10 jaar heeft Real geen finales verloren, ook niet tegen Barcelona, erg vreemd en vooral frustrerend voor de fans.

17 februari 2019 om 15:23

Jaa andersom kan je het ook zeggen natuurlijk. Als real niet met zo'n lakse houding speelde vandaag, en verschillende wedstrijden dit seizoen, dan hadden we een totaal andere stand gehad. Het is maar hoe je het bekijkt offcourse.

17 februari 2019 om 14:03

Dat ze nog niet echt een sterke ploeg zijn tegen gekomen kan ik mij nog in vinden maar dit zeggen we al 3 jaar over real en nog winnen ze oppeens van iedereen in de ucl waar barca faalt in de kwartfinales. Ik denk dat real nog een heel goede kans maakt in de ucl aangezien ze heel volwassen en geconcentreerd spelen in de ucl. Ze speelde misschien niet best tegen ajax maar hadden maar 2 kansen nodig om te scoren dus ik schrijf ze zeker nog niet af.

17 februari 2019 om 14:04

Edit: tegen atletico speelde ze heel sterk inderdaad

17 februari 2019 om 14:04

"ze zijn nog niet een sterke ploeg tegen gekomen.''

Hou het gewoon bij tennis volgen. Jij snapt er duidelijk niks van.

Gareth toch. Ik weet dat je regelmatig rondtuurt tussen de reacties op voetbalzone.

Ik heb je lang verdedigd, maar je kan nu per direct ophoepelen. Inzet en aanwezigheid is al tijden ver te zoeken. Het is helemaal NIKS.

Die tweede kaart voor Ramos was wat streng, maar laten we het er maar bij houden dat de man elk seizoen net zo goed 15 rode kaarten kan hebben.

Varane, Bale en (zeg ik met pijn in mijn hart) Marcelo. Zij solliciteren naar een zomers vertrek.

17 februari 2019 om 14:23

Varane? Op basis van wat lol.. wat heeft die jongen gedaan? Stond gewoon sterk.

17 februari 2019 om 14:36

Vandaag viel de ellende van zijn kant mee. Maar de 2e tegengoal begon bij zijn labiele balbehandeling en passing. Heeft i.m.o
ook droevig gespeeld tussen september en de jaarwisseling. Dus vandaar. Mijn punt is niet dat hij per direct op de transferlijst moet, maar dus wel dat hij daar naar solliciteert.

17 februari 2019 om 15:00

Nou varane is gewoon een goede verdediger, madrid is een ploeg die veel ruimte laat en varane bespeeld dat meestal prima. Die jongen is erg goed, jong en professioneel. Heeft nooit rare fratsen uitgehaald terwijl hij al heel jong bij madrid kwam, een ware voorbeeldprof. Daarbij is t niet voor niets dat hij al 4 ucl heeft gewonnen en nu net een WK. Hij gaat (mits een zware blessure) een hele mooie lange erelijst opbouwen. Ik ben erg blij dat die bij real speelt! Dat die een mindere periode had ach dat kan gebeuren maar dan hoeft die niet gelijk weg. Daarbij speelde wel meer spelers vrij matig ( carvajal na die hartproblemen ook minder geconcentreerd geweest voor een langere periode.. en marcelo nu even ook niet geheel feilloos(is hem vergeven de topvedette) en ramos die graag opstoomt en naar voor walst. Dat laat varane ook in een lastige situatie juist omdat er voor de tegenpartij dan zoveel ruimte is.

Prachtig voor de Catalaanse club!

Als Girona het kan kan Ajax t ook!!

17 februari 2019 om 14:07

Zou mooi zijn maar op een of andere manier kan Real zich altijd goed opladen in de CL en zal een beetje onderschatting zoals tegen Girona niet aan de orde zijn tegen Ajax. Maar de bal is rond zeggen ze dus Ajax moet knallen in Madrid!

17 februari 2019 om 14:22

Zonder Ramos en met de vele blessuregevallen liggen er gewoon nog kansen voor Ajax.

17 februari 2019 om 14:30

Welke blessuregevallen? Naast Isco en Llorente..?

17 februari 2019 om 14:33

Hij ziet de toekomst, gaan er dus nog wat bij komen.

17 februari 2019 om 14:34

Ajax fans denken dat isco een belangerijke rol speelt bij real dit seizoen

17 februari 2019 om 14:21

Ja, alleen zullen de Real spelers tegen Ajax wel wat scherper zijn...Ga er maar van uit de de spelers minder gefocust waren tegen Girona.

Die Ramos pakt weer bewust z'n tweede gele ...zin in vakantie!?

17 februari 2019 om 14:02

Hahahahah geweldig

Real begint wel een beetje op Feyenoord te lijken

verdomme zeg. Speel je een goeie eerste helft en daarna zo een slechte 2e helft en je verliest gelijk. Atletico en Barcelona spelen zwak maar winnen wel. Echt zo win je nooit een titel en die kan je dit jaar vergeten opnieuw. Bale begint een zielig verhaal te worden.

Verdiende overwinning voor Girona nadat Real de winst had gestolen in Amsterdam. Nu kan de titelambities ook gelijk de vriezer in en dit zal wel wat meer hoop geven voor Ajax. Als Girona, Levante en Sociedad kunnen winnen in Bernabeu dan kan Ajax dat zeker! Visca Catalunya !

Oh wat een slechte wedstrijd van Real echt ongelofelijk Bale, en marcelo waren het meest dramatisch. Ramos weer met onnodige kaarten. echt jammer dat we punten hebben weggegeven. en hopelijk krijgen niet te maken met: ajax kan nu ook van real winnen.

17 februari 2019 om 14:03

Neeman voor een CL wedstrijd kan Real zich wel motiveren. Thuis tegen Girona blijkbaar niet, walgelijk.

Wat een inspiratieloze vertoning. Ik kan wel weer een heel verhaal vertellen over wat goed en fout blabla. Nee. Ik wil girona feliciteren met een terechte overwinning. Bah wat een vieze na smaak dit. Kon ook natuurlijk niet voor eeuwig goed gaan. Alle zinnen op de copa en cl dan maar.

Ik denk dat ik nu snap waarom vazquez zo vaak basisspeler is.

Toen solari overnam was achterstand op barca 9 punt. Nu ondanks opleving real en dipje barca is weer 9 punt

17 februari 2019 om 14:08

Je kunt dus stellen dat de voorsprong van Barça niet groter is geworden en dat Solari/Real het net zo goed/slecht doet als Valverde/Barça

17 februari 2019 om 14:12

Klopt maar tendens was dat real in lift zat en dat barca in slopje en dat real barca op de hielen zat.

17 februari 2019 om 14:40

Vind ze beide vrij zwak dit seizoen, heb nog geen wedstrijd gezien waarbij ik onder de indruk was van het vertoonde spel, ja de eerste classico van Real het eerste kwartier in de 2e helft en van Barça het halfuur daarna.

Heerlijk dit echt waar. Supermiddag. Real was de 2de helft gewoon heel erg zwak wat girona in de eerste helft was. Girona deed het gewoon heel goed en real was vermoeid. Ik zou Asensio nooit eraf hebben gehaald, want die zat echt lekker in de wedstrijd. Gareth Bale heeft letterlijk niks toegevoegd.

Hupssssssssss, Viva la Catalonië. Ramos weer eens rood, de titelstrijd is dood! Dankjewel Madrid. On: geweldige 2e helft van girona.

17 februari 2019 om 14:54

Volgens mij is het Hutsssssssss 🤪

Hupssssssssss, Viva la Catalonië. Ramos weer eens rood, de titelstrijd is dood! Dankjewel Madrid. On: geweldige 2e helft van girona.

En gisteren al die real fans maar lachen met Barca.
En indd Barca is uit vorm, maar Real is helemaal niet beter

Zeer zwak optreden van Real Madrid. Als ze zo tegen Ajax spelen dan zie ik de kansen van Ajax steeds groter worden. Strijdt op het middenveld werd verloren en Marcelo leed ook vaak balverlies. Heerlijk weekend voor mij als Barca supporter. Negen punten voor op Real en zeven op A.madrid. Gezien het komende schema is dit goed nieuws voor Barcelona, er gaan een aantal zware wedstrijden komen met Sevilla, Lyon en Real Madrid.

17 februari 2019 om 14:01

Waarom zouden ze zo tegen Ajax spelen in de CL notabene?

17 februari 2019 om 14:15

Die vraag kan ik nu ook stellen. Waarom zou je zo tegen Girona spelen met het feit dat je de achterstand op Barcelona kan verkleinen naar 6 punten? Plus nog een Classico in Madrid en op deze manier de druk op Barca nog meer kan gaan opvoeren. Het was gewoon een zwak optreden. Spelen met Bale is spelen met een man minder, heeft vaak balverlies en zijn voorzetten komen ook niet aan. Die jongen voetbalt tegen zichzelf.

17 februari 2019 om 14:20

Omdat Real al jaren in La liga speelt alsof ze elke wedstrijd met een voorsprong begint, de motivatie en wil is er simpelweg niet in La liga.. ja alleen tegen Barcelona en Atletico Madrid maar voor de rest? Allemaal op de automatische piloot. Dit is al jaren gaande.

17 februari 2019 om 14:29

Ik kan het mis hebben, maar in de voorgaande jaren was de achterstand op Barcelona zodanig groot dat het begrijpelijk was dat ze op de automatische piloot speelden. Ze spaarden hun energie, wat begrijpelijk is, voor de Cl.

Ik vind dit nu persoonlijk een hele andere situatie. Achterstand op Barceona, die ook niet helemaal in vorm zijn, bedraagt maar 6 punten. Barcelona gaat dinsdag naar Lyon en vervolgens spelen ze de zware uitwedstrijd bij Sevilla. Krijgen vervolgens Real in de Copa en in de La Liga. Dit was de wedstrijd die ze moesten winnen om de druk op Barcelona op te voeren. Win je deze en laat Barca tegen Sevilla, Lyon of tegen Real punten liggen? Dan ziet het er opeens heel anders uit.

17 februari 2019 om 14:31

In de CL is hun spel ook niet beter geweest, maar vaak op belngrijke momenten alles mee gehad ( geluk, scheids)

17 februari 2019 om 14:39

Dit is tegenwoordig het excuus van de real fans. Niet kunnen motiveren, haha. Kijk hoe fanatiek ramos en co er voor gaan. Jullie hebben zonder Cr gewoon een matige selectie. Gun girnoa het respect dat ze verdiend hebben gewonnen i.p.v. altijd maar zielig te zeggen dat het komt ‘omdat ze op automatische piloot spelen’.

17 februari 2019 om 14:39

Huilie Huilie

Het oude arrogante Real Madrid all over again. Meteen Bale en Courtois verkopen. Kroos is ook al maanden tien keer niks. Ik zou serieus een poging wagen om De Gea te halen nu zijn contract afloopt? Maar even serieus wat is er met die Bale aan de hand?

17 februari 2019 om 14:16

Haha meteen courtouis maar weer verkopen. Wat denk je, we spelen FIFA hier? Alsof courtouis zegt, met zijn contract tot 2024, is goed perez! Ik ga er we weer van door. Net bij mijn kinderen hier in Madrid, maar maakt niet uit, ik taai hem wel weer af!

17 februari 2019 om 14:40

Nee beter Courtois zijn contract per direct ontbinden wat een slecht keeper echt een zoutzak is het.

17 februari 2019 om 16:31

Sssssst niet te vaak roepen. Straks gaan ze hem nog banken tegen Ajax.

Ik Schat Ajax toch zeker nog niet kansloos tegen Real uit zonder Ramos. Tuurlijk wordt het heel moeilijk maar ik vind wel dat Ajax er naar toe moet gaan om te strijden voor de volgende ronde

Toch bizar dat we het telkens keer op keer onszelf moeilijk maken. Solari moet ook maar eens Navas eens terug laten spelen. Courtois houdt nauwelijks iets tegen.

17 februari 2019 om 14:17

Ik ben het volkomen met je eens. Ik begrijp de transfer van Courtois nog steeds niet. Met Navas had Real een goede doelman in huis. Heeft katachtige reflexen in huis en heeft afgelopen jaren uitstekend gekeept. In de CL vervulde hij vaak een belangrijke rol en de communicatie met de verdediging was ook gewoon optimaal. Nu met Courtois lijkt er ook geen klik te zijn met de verdediging.

17 februari 2019 om 14:27

Apart als je dat echt vind. Navas is al vrij oud (32) en casilla is bleek niet goed genoeg als 2e keeper, stel navas raakt geblesserd dan krijg je hier van die lamprou discussies. Dus dat ze courtious voor dat geld hebben gehaald snap ik zeker wel ( allison 60 mil en arrizabalaga 80mil)

Dat navas in de basis zou horen daar is wat voor te zeggen maar dat maakt de transfer niet meteen ongegrond. Tevens was navas in zijn 1e seizoen ook niet bijster goed, courtious heeft ook gewoon de tijd.

17 februari 2019 om 14:38

32 is voor een keeper helemaal niet oud wat een onzin. De beste hoort de keepen en dat is Navas.. 32 is voor een keeper zeer jong. Lekker gratis wegdoen die waardeloze Courtois...

17 februari 2019 om 14:41

Courtois is toch niet schuldig aan doelpunten?

17 februari 2019 om 15:03

Daarom zeg ik vrij oud, en daarbij stel ik ook dat er wat voor te zeggen is om navas als 1e keeper te houden zodat courtious kan wennen. Selectief lezen is wel een van jou sterkste kanten. Ach je bent gewoon een jammerdrammer af en toe hoe hangen je ronaldo posters erbij? Heb je al een tijdje niet klagen over de koude kille perez xD xD

17 februari 2019 om 15:20

@achmedn Nee, wel aan de tegendoelpunten

17 februari 2019 om 15:32

Hij was nog dichtst bij de gelijkmaker... :-)

Het is toch niet te geloven. Speel je een redelijke eerste helft en de tweede helft.. belachelijk van de Madrilenen. Ramos een rode kaart, maar goed gras is groen en water is blauw; dat zijn we ondertussen gewend. Competitie is nu gespeeld. Volledige focus op de CL en de Copa dan maar. Het kon ook niet lang goed blijven gaan. Ach.. ze hebben een week rust nu. Op naar Levante.

Man wat roept Real dit verlies op zichzelf af. Een grote trieste bedoeling. Als je je niet op weet te laden voor dit soort wedstrijden dan hoor je niet bij de absolute top. Solari moet veel feller zijn. Je moet dit in de eerste helft gewoon afmaken door 3-0 voor te staan. Laks gedoe bij iedereen, wat een arrogante houding.

Waar er voor deze wedstrijd nog enige hoop was op een spannende titelstrijd is deze volledig weg, volledig door eigen toedoen. Marcelo en Bale mogen van mij echt vertrekken. Als je ziet hoe passieloos vooral Bale op het veld staat, man man man. Je speelt voor Real Madrid hoor, niet voor FC Bal op het dak. Ik heb me ook gigantisch geïrriteerd aan de mate waarop Varane achteloos ballen verspeeld door laks om te gaan met de bal in de passing.

Solari mist hier de ervaring om te weten dat na CL wedstrijden je echt fel moet zijn op laksheid/vermoeidheid.

Zonde, maar La Liga is alweer voorbij voor Real. Gefeliciteerd Barcelona. Nu volop richten op de CL en beker, om nog iets van het op voorhand mislukte seizoen te maken.

Ondanks dat Ajax ‘op halve kracht opzij is gezet’ volgens velen, kwamen ze in de tweede helft erg vermoeid over.
Ik kan geen sympathie voor of medelijden hebben met Ramos die een tweede gele kaart pakt, ook al was hij wat streng gegeven.
Titelambities kunnen de prullenbak voorlopig in, met Sevilla-Barca en de Clasico in het vooruitzicht, had het heel anders kunnen lopen...

17 februari 2019 om 14:19

In een week barca en atletico en ajax dus ergens wel logisch dat ze tegen ajax geen 100 % konden geven want het programma is zwaar. Tevens wil ik geen afbreuk doen aan de goede wedstrijd van ajax want die gingen er vol voor.

17 februari 2019 om 14:31

Ik bedoelde meer dat je in deze tweede helft toch zag dat Real vermoeid was.

17 februari 2019 om 14:41

Daar heb je een punt maar ik vind als RM supporter dat ze al 2 jaar een vermoeide indruk maken. Zeker nu ze 3 jaar op rij het wk voor clubs spelen ( en tussendoor dus ook een ek en wk gehad ) heb ik het gevoel alsof de selectie niet genoeg hersteld, neem dat plus de blessures en het wordt een lange optelsom. Vaak is rm een machine die een paar momenten op volle toeren is maar als dat te lang draait lijkt het een oude fiat panda die 180 wilt halen op de snelweg.. valt uit elkaar door t trillen ;-).

17 februari 2019 om 15:20

Haha, dan is het toch wel erg knap dat ze telkens de CL hebben weten te winnen. Het zou overigens wel verklaren waarom de competitie doorgaans verloren gaat, omdat de beslissing daar over een veel langere periode valt.

HAHahaha wat een verrassing jeetje. Ik was even vergeten hoe goed Girona vaak speelt tegen De top van spanje.

Als barca fan is dit mooi meegenomen, want we moeten tweeluik afspelen in Bernabeau dus de La Liga match zal nog geen grote gevolgen hebben mochten we die verliezen.

17 februari 2019 om 14:10

Eerst maar zien te winnen van Sevilla.
Erna mag je 2 keer gelijkspelen tegen Real.
Maar als je verliest van sevilla en erna ook nog van Real, dan kom je terug in problemen

17 februari 2019 om 14:17

Ja, we moeten niet arrogant doen en denken dat de titel al binnen is. Atletico is er ook altijd die meedoet tot laatste fase van t seizoen. We moeten minstens 1 punt tegen Sevilla en Real uit behalen en alles daarnaast zie ik als een bonus. We zijn namelijk niet in vorm en dit was een offday voor Real. Coach nam aantal risico’s en dat leverde dit resultaat op.

Dit is precies de reden, waarom Real om de 5 jaar kampioen wordt. Altijd maar dan ook altijd laten ze punten liggen in dit soort thuiswedstrijden. Of ze nou erg goed spelen, of erg slecht. Barca en Atletico overtuigen ook niet deze week, maar ze winnen met wel 1-0 en pakken de drie punten en over twee maanden, heeft niemand er meer over. 3 thuiswedstrijden verloren dit seizoen. Real onwaardig.

Wij spelen 1 helft uitstekend, je komt goed op voorsprong en je had er eigenlijk meer moeten maken. Tweede helft geef je het volledig weg. Alsof er 11 andere amateur's op het veld stonden. Zo schrikbarend slecht was het, en dan verlies je uiteindelijk terecht met 1-2. Leek wel alsof er een dealtje was tussen Real en Girona. Wij door in de Copa, jullie de 3 punten. Hoevaak zie je dat wel niet in de voetballerij? PSG en Guingamp nog onlangs. PSG wint met grote cijfers van ze in de competitie, maar Guingamp wint dood leuk van ze in de beker.

Typisch, typisch Real. Dan heb je het goed gedaan tegen Barca, Atletico en Ajax. Goede reeks te pakken, goede vorm te pakken. En dan verlies je dood leuk van Girona, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Zo frustrerend. En die tweede gele kaart voor Ramos was ook lachwekkend. Kerel probeert een omhaal te doen, en die speler van Girona komt erin en wordt geen eens geraakt maar gaat dan weer als een stervende zwaan liggen. Scheidsrechter wou ook weer interessant doen en de show stelen. Kijk mij nou is Ramos een tweede gele kaart geven.

Maar goed. Kampioen zou je toch nooit meer worden, ondanks dat je 6 punten achterstond en nu 9. Tweede plek ook weggegeven aan Atletico. Tis duidelijk dat de focus op de Copa en CL is. In de competitie ga je toch wel in de top 4 eindigen.

En oh. Ik heb Courtois lang verdedigd. Maar tjonge jonge jonge man. Die 1-2, als een wijf boks die de bal panklaar voor Portu. Ongelooflijk zwak. En wat te dneken van de invalbeurt van Bale? Ook gigantisch zwak, weg ermee.

17 februari 2019 om 14:18

Bij die 1-2 mag je dan meteen ook odriozola iets verwijten over dat balverlies. Daarbij staat marcelo tussen 2 man lucht te dekken ( wss omdat vini lekker staat te zonnen ) dus zijn backup wordt niet gegeven. Altijd maar courtious de schuld geven heeft weinig zin. Madrid stond gewoon te nonchalant. Ik mis llorente op het middenveld want die geeft altijd de volle 100%, waar de rest vaak op momenten op 90% wil teren. Ach geen zin om naar individuele spelers te wijzen als het collectieve (en tactisch) tekortkomingen zijn vandaag. Die 2e plek zal voor madrid zijn.

Bale mag trouwens met een strik erom verkocht worden. Wat loopt die kerel ongemotiveerd op het veld. Niet om aan te zien.

17 februari 2019 om 14:14

Nee bale moeten ze ruilen tegen eriksen en pochettino ( natuurlijk moet real wat bijbetalen) mooi de ligt van ajax halen en met 3 cv spelen. De ligt /ramos / varane is een prima achterhoede ;-)

17 februari 2019 om 14:34

Samen met Courtois gratis wegdoen....

Begin dan ook gewoon met Vini en Asensio op rechts of tevens als middenvelder. En rot een eindje op met die Bale, wat een drama, echt ongekend.

Dit is zo jammer en niet nodig. Hoe kan het ook. Zijn ze weer bij begin af aan. Je mist voorin gewoon individuele toppers die zulke matches kunnen beslissen ondanks je niet goed speelt. Nu was er weinig mogelijk, helemaal toen Asensio eruit ging en een beetje van Vini. Echt jammer, nu is het wel klaar maar de vraag is eerder, hoe kan je deze match verliezen en zo weg geven. Snap er niks meer van.

Heerlijk voor Barcelona natuurlijk, ruime voorsprong nu. Wat betreft Ajax.. ik zie kansen, het is mogelijk. Maar laten we niet doen alsof Real Madrid nu ineens koekenbakkers zijn, in de CL heb je toch weer andere krachten die vrij komen. Strijden voor wat je waard bent!

Altijd het zelfde liedje tegen de mindere clubs. Goed beginnen, 1-0 scoren, gas terugnemen en denken dat het wel goed komt in plaats vaan door drukken. Het zegt ook wel genoeg dat de laatste wedstrijden alles gewonnen werd met Reguilon in de basis en Marcelo op de bank. Eerst had ik ook mijn twijfels, maar het blijkt echt zo te zijn dat Marcelo is ingehaald. Ik schrok gewoon toen ik zag dat Marcelo "maar" 7.8 km had gelopen. Een Marcelo in vorm stond juist bekend dat ie maar bleef gaan. Tevens liet hij zijn man keer op keer lopen. Wat een rot gevoel zeg.... het kon niet eeuwig doorblijven gaan die goede reeks.

Daar gaat de titel. De kans was klein maar nu issie helemaal weg en waarom? Dat arrogante gedoe en slechte wissels pfff.

Sorry maar waarom krijgt bale nog kansen? Vini is nog te jong om op te kunnen rekenen bij zulke wedstrijden en toch was hij zeer dreigend.

Nu had je echt een vechter kunnen gebruiken voorin, iemand die iets forceert, een mbappe bijvoorbeeld.

Jammer, we moeten nu vol voor die CL gaan en de Copa.

Atletico en barca spelen slecht maar winnen wel. Real had sterke 1e helft maar laat 3 punten liggen.

Ongeloofelijke bizar wat een sneue reacties hierboven. Zowel van real fans als die van barca fans. Stelletje kleuters.

Solari blijkt toch gewoon incompetent omtrent tactische aanpassingen na de rust, vanaf het moment dat vazzie eraf ging leek het dweilen met de kraan open. Vini en bale helpen je backs niet tot nauwlijks en het middenveld werd overlopen en dan een cm eraf halen voor diaz was te gewaagd. Kroos is goed in druk zetten naar voren maar niet naar achter, casemiro net te nonchalant maar dat sluipt bij elke voetballer erin. Dit had solari aan moeten zien komen.. maar goed het is hem vergeven want de titel is eigenlijk al tijden geleden verspeeld maar de stijgende lijn van de laatste weken geeft iig wat ademruimte. Helaas geven ze het weg, maar gefeliciteerd Girona fans (als die hier zijn haha) de stunt is te danken aan het eigen geloof. Heel knap ! Tweede helft hebben ze het slim aangepakt. Geniet van jullie zondag, wat een weer. Pak lekker een pilsje (madrid fans om wat te ontspannen, barca fans voor een voorschotje op de titel) het is maar een spelleke mensen.

Neem me niet kwalijk als ik het mis heb, maar klopt het dat Ramos nu voor twee wedstrijden is geschorst? Hij stond op 4 gele kaarten en bij zijn eerste kaart was hij dus al geschorst voor Levante uit. Met rood daarbovenop wordt dat toch twee wedstrijden schorsing? Want dan mist hij dus ook de Clasico. Of heb ik het mis?

17 februari 2019 om 14:16

Volgens mij mist hij alleen Levante.

17 februari 2019 om 14:54

Aah oke, wist ik niet. Bedankt!

Was vergeten dat ze om 12u speelden vandaag, vreemd tijdstip vind ik dat altijd. Je ligt zondag nu eenmaal wat langer in bed

Maar dit is uiteindelijk toch een goed resultaat voor Barca, al hebben ze zelf niet zo goed gespeeld tegen Valladolid. Ik geloof sowieso al niet in een spannende titelrace, maar in het voetbal kan echt alles. Net zoals nu weer met Girona dat uit wint in Bernabeu! Hebben ook een heel slechte reeks achter de rug, sinds 5 december niet meer gewonnen. Catalanen helpen elkaar hier wel haha.

Zoals ik al zei : Real Madrid is dit jaar een simpele ploeg.

Enorme blamage tegen een team dat totaal uit vorm. Maar eerlijk is eerlijk, ze hebben het over zichzelf afgeroepen door de score niet te vergroten en inzakken na een tegengoal. Dat laatste begint onderhand wel zorgwekkend te worden. Ik moet er ook aan toe voegen dat er toch een lakse houding in het team aanwezig lijkt te zijn. Vandaag en deze week tegen Ajax. Ik krijg flashbacks van het laatste seizoen onder Mourinho waarin dat ook vaak het geval was en dat ze vervolgens op hun bek gingen. En dat terwijl ze de eerste helft domineerde, op een slordige 10 minuten na dan.
De vorm van Bale begint nu echt triest te worden, ook wat hij vandaag in z’n inval beurt liet zien, de wissel van Asensio vond ik raar aangezien hij goed speelde en Ramos pakt voor de zoveelste keer een rode kaart.
Een middag om snel te vergeten dus.

Zo zie je maar dat Courtois geen punten voor je pakt en die bal moet de keeper altijd naar buiten boksen en niet in de voetbal van de tegenstander je hebt niks aan die zoutzak kan er weinig van Navas hoort erin te staan.

Bale dat is echt een dooie die heeft gewoon om het grof te zeggen schijt aan Real Madrid zolang de salaris op zijn rekening wordt gestort vind hij dat prima geen enkel beleving en Kroos moest hij wisselen de reden waarom real zo werd overlopen doet verdedigen helemaal niks en is zo lui als wat.

Bale en Courtois direct gratis weg doen contract ontbinden. Vinicius kan voor gene meter afwerken en kan ook niet schieten hij is nog steeds druistig en wilde in dat opzicht zie ik nog geen vooruitgang. Varane heeft zich na 2011 nog niet ontwikkeld..

Ongelooflijk dit echt waar. Je word gewoon weer geen kampioen dit jaar omdat je niet van de kleintjes wint. En dan ook nog in eigen huis. Asensio speelt een goede wedstrijd en die haal je er uit nota bene voor bale. Het moet echt eens afgelopen zijn met bale. Hij voegt helemaal niks toe. En wederom is het gewoon de instelling van de spelers. Er zijn zoveel wedstrijden geweest dit seizoen die je hebt verloren puur op wilskracht, overtuiging, inzet en dat soort zaken. En dat is de afgelopen jaren al vaker het geval geweest. Willen die spelers nou zelf geen kampioen worden?

Hoelang is ramos nou eigenlijk geschorst? Je hebt ondertussen een telraam nodig om te kijken hoeveel schorsingen die heeft. Hij mist sowieso Levante uit volgende week en 020 thuis in de CL.... iemand een idee of er nog meer bij zitten?

17 februari 2019 om 16:54

Als je in februari al aan zeven (7!) nederlagen zit in de competitie en een 5-1 pandoering hebt gekregen van je eeuwige rivaal verdien je de titel niet. Meer zelfs je hebt er nooit aanspraak op gehad.

17 februari 2019 om 21:58

Compleet krankzinnig wat jij hier nu zegt. Had je vandaag gewonnen dan sta je 6 punten achter. Dan speelt barca deze week nog CL en het komend weekend Sevilla uit. De week daarna ontvang je barca thuis. Met dat programma in het achterhoofd kan je onmogelijk stellen dat Real het niet verdiend. Als je aan t einde van de rit de meeste punten hebt dan ben je de terechte kampioen. Lekker boeiend dan of je een pak slaag van je rivaal hebt gehad of meer nederlagen hebt geleden.

17 februari 2019 om 22:26

Maar je hebt niet gewonnen en het verschil is nu al 9,5 punten gezien het onderlinge resultaat. Barca zit op 2 nederlagen, Real op 7... de uiteindelijke kampioen meestal max op 4 of 5. Barca mag nog 3 keer verliezen als Real alles wint vanaf nu en dan zijn ze nog kampioen. Compleet krankzinnig is geloven dat een ploeg die in februari al 7 keer verloren heeft alsnog kampioen gaat spelen

18 februari 2019 om 16:18

Nee nu geef ik ons ook geen kans meer want we hebben verloren van girona. Maar daar ging de discussie niet over. De discussie ging over onze kansen voorafgaand aan deze wedstrijd. Het is februari en het gat was 6 punten met nog een wedstrijd in eigen huis tegen je directe concurrent. En nogmaals verliespartijen zeggen helemaal niks. Wie aan het einde van de rit de meeste punten heeft is kampioen. Echt belachelijk dat een ploeg geen aanspraak mag maken op een titel omdat ze een paar verliespartijen meer hebben.

18 februari 2019 om 17:19

Ik poste dit bericht na de match tegen Girona (7 verliesmatchen) en jij dacht waarschijnlijk ervoor. Voorafgaand geef ik je helemaal gelijk trouwens, na vorig weekend was Real absoluut nog in de race met voorwaarde dat ze alles zouden winnen met n Barca dat nog een zwaarder programma heeft. Maar nu mag Barca al 3 matchen (met nog 14 te gaan) verliezen en zijn ze nog altijd kampioen zelfs als Real alles wint. Atletico kan ook nog kampioen spelen maar voor Real is het, tenzij een mirakel, in principe wel voorbij. Een gat van 9,5 punten is teveel

Ajax wat denk je van 'n stunt in Madrid? Ik bedoel Girona stond notabene 1-0 achter. Zonder Ramos die dacht blijkbaar niet belangrijk te hoeven zijn in de return!!

Ik ben geen Lopetegui fan, maar wat is er, buiten het ontbolsteren van Vinicius, eigenlijk veranderd? Onder Lopetegui liep het ook 1 maand goed, net zoals nu met Solari. Hopelijk ben ik mis, maar ik vrees dat de heropstanding weer achter de rug ligt. Benzema, van wie weer menigeen kwam zeggen dat hij de beste spits ter wereld was, begint weer zijn absolute zichzelf te zijn. Namelijk, 3 of 4 goeie wedstrijden spelen, en dan weer 2 maanden "op vakantie" te gaan. Bale mogen ze werkelijk per direct naar Engeland sturen en Marcelo, met alle respect voor wat hij voor Real betekend heeft, naar zijne maat bij Juventus. En verder nog Ceballos, zelfde liedje, 2 goeie wedstrijden en sommigen zien er al een nieuwe Modric in. Die mag Modric zijn veters nog niet dichtknopen. Er moet absoluut een kwaliteitsinjectie komen, maar zoals elk jaar zal Perez deze zomer waarschijnlijk weer zeggen, dat deze kern best nog 5 jaar verder kan.
Als zijn overdekt stadion er maar komt. Dat is voor hem prioriteit.

Ja hadden de boys toch maar niet moeten uitgaan in Amsterdam deze week 😂

Niet te geloven dat als je weet dat je Barce zo heerlijk nadert dat je dan zo laks gaat voetballen.zomaar ook Vini laten rusten.
Waarom Coourtois niet vaker banken dan Navas, blijf ik onbegrijpelijkk vinden.courtois gaat sws in de toekomt alles spelen aangezien Navas einde sws nadert.ze behoren Navas veelmeer te gunnen mede dankzij hem hebben ze historie geschreven plus nogsteeds keept ie imo beter dan de Belg.
Ramos kon het weer niet laten.
Bij Real vond ik eigenlijk vooral Vini en Asensio Casemiro oke spelen.
Verder uiteraardprachtig gestreden van Girona!
Het is ze gegund.
Kwam Real nog zelfs een aantal keer heel goed weg met bal die bijv op kruising belandde.

Dat laks gevoetbal van Real stoort me al sinds jaar en dag.
Waarom moeten ze altijd pas echt gaan voetballen als ze achterstaan en als de tijd dringt?
Real moet hun instelling al jaren veranderen, moeten vanaf minuut 1 vol gaan maar zelden noooit doen ze dat waardoor potten als deze best onnodig verloren gaan.

Maar bij deze is kampioenschap wel redelijk gespeeld ,deze afgelopen weken en dit weekend was de uitgelezen kans om het echt spannend te maken, nu mag barca maarliefst 3x verliezen nou dan moet het echt goed mis gaan bij Barca willen ze dit nog weggeven.het kan maar lijkt meseterk dat Real het weer spannend weet te maken komende weken/maanden.

Waren nog uitgeput van de het stappen in Amsterdam...
Serieus nou, dit Real zal Ajax op bezoek net zo onderschatten als Girona. De gele kaart van Ramos was daar een duidelijk voorbeeld van. Zijn afwezigheid kan nog wel eens pijnlijke gevolgen hebben voor Real. Blijft een absolute topper.

17 februari 2019 om 16:26

Ik hoop het zo. Ff laten zien hoe dom en arrogant je bent door dat soort acties. Gewoon lekker uitschakelen

Girona spelend op maar 60% wisten dat ze daar met 1-2 gingen winnen. Ramos weer slim een schorsing gepakt, kan hij straks weer schoon aan een andere wedstrijd beginnen.

Ik vind Girona best een aardige ploeg hebben, ze maakten het Barcelona ook lastig. Ze spelen agressief en zetten veel druk op de tegenstander. Grote teams als Real en Barca zijn dit niet gewend waardoor ze snel in de problemen raken. Ik vind het een knappe overwinning, Real zal de focus snel terug moeten hebben, tegen Ajax was het optreden ook niet geweldig. In ieder geval zijn ze weer terug op aarde na een aantal geweldige wedstrijden. Dit kan misschien weer een positieve boost met zich meebrengen.

Blijf erbij dat Ajax in Madrid ook kan gaan en zal stunten. Zonder Ramos is verdediging een stuk zwakker.

17 februari 2019 om 16:26

Varane is weer terug he. Ook niet de minste

@medalofhonor hoe speelde real? Heb de wedstrijd niet gezien. Ben benieuwd naar je verslag.

17 februari 2019 om 15:59

Hahah ja gister reageert ie wel over hoe slecht barca is maar over zn eigen team ho maar

Ach ja in de CL stijgen ze weer boven zichzelf uit natuurlijk en loopt Ajax weer in de val. Maar wat hoop ik dat real de komende weken ff wat tikkies krijgt

Wat heerlijk. Voorsprong op Real vergroot door Girona die op 50/60 % speelde. Sergio Ramos die rood pakt op rust te pakken voor de volgende wedstrijd. Real gedemoraliseerd na een paar winnende reeksen. Verder was dit wel echt een rampzalige optreden van Real op de eerste helft na.

Verder is het duidelijk dat Real geen wedstrijden meer kan winnen zonder de hulp van de Var. Tegen Atletico en Ajax zie je dat die selectie zonder hulp van de scheids geen fatsoenlijke wedstrijd meer kunnen winnen. Vandaag niks mee, dus ook geen punten. Dit is het Real Madrid wat over is gebleven sinds Cristiano's vertrek. Hij verliet heel slim een zinkend schip op tijd.

17 februari 2019 om 16:42

Real kan geen wedstrijden winnen zonder de VAR.. deze opmerking was echt niet nodig. Ze hebben zat wedstrijden gewonnen zonder hulp van de arbitrage.

Dit zet het verlies van Ajax weer in een ander perspectief. Ajax had tegen dit zwakke Real dan gewoon moeten winnen met minstens 2 doelpunten verschil en zelf de nul houden. Maar Ajax kan tegen een zwak Real niet eens winnen.

17 februari 2019 om 16:41

Wat een onzin weer, Atletico heeft een veel beter team dan Ajax, ook die waren niet in staat om thuis te winnen van Real. De ene wedstrijd is de andere niet. Mooi dat mensen het maar volhouden om de prestaties van Ajax naar beneden te praten in de CL.

Ik las laatst een artikel dat de spelers van Real lekker in Amsterdam de stad in gingen, vervolgens waren er een aantal reacties die zich afvroegen of dit wel zo handig was omdat Girona thuis voor de deur stond, die werden keihard uitgelachen door een aantal hier.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren