Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV voegt drie oud-profs toe aan jeugdopleiding in Eindhoven

Laatste update:

PSV begint het seizoen 2013/14 met Phillip Cocu als hoofdtrainer en Ernest Faber als zijn assistent bij het eerste elftal. Ook in lagere elftallen komen echter nieuwe gezichten aan het roer. De Eindhovense club maakt vrijdag bekend dat het Jürgen Dirckx, Pascal Jansen en Patrick Paauwe heeft aangesteld voor verschillende jeugdteams.

/

Voormalig verdediger Dirckx, die in het seizoen 1994/95 en daarna van 1999 tot 2003 nog in dienst stond van PSV, zal de B1 onder zijn hoede nemen. De A1, het oude elftal van Cocu, wordt overgenomen door Jansen. Hij is voormalig hoofd jeugdopleiding van Sparta Rotterdam en Vitesse en was afgelopen seizoen nog assistent in de Jupiler League bij Sparta, naast Michel Vonk.

Jansen zal geassisteerd worden door Twan Scheepers, van wie eerder deze week bekend werd dat hij (samen met Ruud van Nistelrooij) ook de spitsen van PSV onder zijn hoede zal nemen. Paauwe tenslotte begint bij de E-pupillen op De Herdgang. De 37-jarige oud-verdediger annex –middenvelder speelde in de eerste jaren van zijn profloopbaan voor PSV, maar kende zijn beste tijd in acht seizoenen bij Feyenoord.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed gedaan van Psv

Ik ben blij dat er meer PSV clubspelers toegevoegd worden aan de Opleiding.
Ik zie hier alleen maar vooruitgang in!

Een voorbeeld die ik dan noem is bijvoorbeeld een jeugdspeler in A1 twijfelt over wel of niet bijtekenen. Een trainer van 0rigine ex-psv of ex ajax kan hem beter overtuigen om bij de club te blijven, simpelweg omdat hij succesvol is geweest door het ook te doen. Misschien is het in realiteit wel anders en heb ik het mis maar desondanks doet PSV er goed aan verder deze beleid te hanteren.

21 juni 2013 om 13:51

Met die namen trekken ze echt spelers aan hoor...

21 juni 2013 om 13:55

Elke goede voetballer hoeft geen goede trainer te zijn. En niet elke goede trainer is een goede voetballer geweest. Sterker nog veel trainers hebben niet echt op het hoogste niveau gespeeld. Hier zijn genoeg voorbeelden van. Kijk bv. naar een Guus Hiddink of een van Marwijk.

Ook Faber was een beperkte voetballer, maar ik zie in hem een goede trainer. Voor mijn gevoel is hij verder dan Cocu.

21 juni 2013 om 13:55

Daar gaat het niet om. De binding met de club wordt sterker, sterker dan iemand die nog nooit bij PSV heeft gevoetbald en opeens langskomt.

21 juni 2013 om 13:59

Maar denk je dat de meeste B, A jeugd zulke mensen kent?

21 juni 2013 om 14:38

Nee, maar van deze trainers gaat hun hartje wel sneller kloppen.

Jong Ajax: Fons Groenendijk en John Bosman (assistent)
Ajax A1: Orlando Trustfull
Ajax A2: Gery Vink
Ajax B1: Said Ouaali
Ajax B2: Frank Peereboom

21 juni 2013 om 14:50

die ken ik ook niet allemaal hoor. alen trustfull en fons. maar fons vind ik echt een naar mannetje met zijn filosofien op sport 1 denkt dat hij van gaal is maar bak er zelf niks van

21 juni 2013 om 14:57

haha geef jij even een verkeerd voorbeeld. ajax mag de handen dichtknijpen dat fons groenendijk genoegen neemt jong ajax. bij den bosch balen ze nog steeds dat ze hem lieten gaan. uiterst sympathiek en welbespraakte trainer die te goed is voor de baan die hij nu heeft. nee, hij is van gaal niet maar een prima vakman., heeft er sowieso meer kijk op dan jij en ik en is daarom terecht gevraagd analyses te geven.

uiteraard spreekt groenendijk niet aan bij jeugd, net als pauwe en die andere snuiters die psv nu aanstelt. maar het mag duidelijk zijn dat bij ajax een bizar aantal voormalig wereldtoppers op de toekomst rondscruumt, wil jij toch niet ontkennen?

21 juni 2013 om 16:22

Faber een beperkte voetballer? Faber had veel blessureleed, Tijdens zijn debuut in de championsleague speelde hij als 21 jarige destijds Marco van Basten uit de wedstrijd. De jongen was een enorm getalenteerde en goede verdediger die een goed inzicht had en een no nononse speelstijl. Beetje type Stam, maar dan al wat jonger doorgebroken.

Nu hoop in dat ze ook echt wat met de jeugd gaan doen. Ik snap dat je aankopen moet doen om de selectie evenwichtig genoeg te houden maar de jeugd mag (indien mogelijk) wel wat vaker de kans krijgen.

Niet gelijk namen die je vroeger koos als je op veldje ging voetballen ( ajax ) heeft die namen wel.
Maar wel mooi om te zien dat steeds meer oud spelers terug keren. vooral omdat ze echt ervaring als prof hebben kunnen ze iets overbrengen en spreken vanuit ervaring. Nu nog zorgen dat jeugd Echt de kans krijgt en dan hebben al die "haters" ook weer hun zin

21 juni 2013 om 13:51

Is leuk voor Ajax?

Topic gaat over PSV waarom moet het godallematchten club Ajax weer worden bijgehaald ?

21 juni 2013 om 13:59

@psvf4n

Ik geef een voorbeeld, volgens mij is Ajax een voetbal club en om mijn reactie kracht bij te zetten haal ik hen aan.. is toch niks geks aan ? ik sta ook voor PSV maar snap niet dat zoveel "psv-supporters" vallen over het woord ajax. Lees gewoon wat er staat en lees niet alleen de 4 letters die samen Ajax vormen.

21 juni 2013 om 14:05

In mijn optiek leest hij je volledige reactie, zoals ik dat ook heb gedaan. En ook ik zie geen enkele reden om Ajax erbij te betrekken.

Je zegt dat het geen spelers waren die je vroeger 'koos als je op een veldje ging voetballen' en Ajax heeft die wel. Wat maakt het nou uit of je die gasten van heel vroeger kent of dat je ze wat minder kent? Patrick Paauwe heeft de toenmalige Uefa Cup gewonnen en heeft jaren op het hoogste niveau gespeeld en deed dat naar behoren. Hij begint in de E-pupillen, dus als je die jongetjes uitlegt waar hij heeft gespeeld en wat hij heeft behaald, kijken ze tegen hem op en zouden ze maar wat graag met hem een partijtje willen spelen.

Dan krijgen we Jurgen Dirckx die in mijn optiek genoeg heeft gedaan voor PSV om daar een functie te krijgen. Zo is de B1 een perfecte plek en kan hij ze een hoop leren. Stond jaren bij PSV onder contract en kent de club goed.

Dan nog Jansen die veel ervaring heeft in het trainersvak, zoals je ziet in het artikel aan zijn geschiedenis. Hij was dan weliswaar assistent, maar ook dan moet je wel wat kunnen. Gaat nu de A1 trainen, wat ik zie als een prima keuze.

Wat mij dus brengt op het feit dat je geen enkele reden hebt om je reactie te beginnen zoals je begon. Dat PSV zijn eigen jeugd moet gaan gebruiken, ben ik het deels met je eens. Want volgens mij doet PSV dit al redelijk en kan dit volgens velen nog veel meer. Maar PSV is niet zoals mijn eigen club Feyenoord waar ze hun eigen jeugd moeten gebruiken. Als de visie van de trainers van de jeugd zo is dat zij er nog niet klaar voor zijn, waarom zou je dan je jeugd gaan gebruiken? Want dat was gewoon het geval, de jeugd was er niet klaar voor. Nu hopen ze door middel van ervaring de jeugdspelers beter klaar te stomen voor het echte werk. Dus vanzelf zal er meer doorstromen.

21 juni 2013 om 14:15

koos jij vroeger niet voor Ronaldo, Romario, Nilis, van Nistelrooy, Guillit etc etc ???

Jij koos voor Sonny Silooy en Wim Jonk natuurlijk of Bryan Roy idd stuk voor stuk toppers :-)

21 juni 2013 om 14:17

ok ok. naja ik begrijp zijn reactie deels. ik had er idd ook voor kunnen kiezen om geen club te benoemen, ik zeg ook niet dat deze mensen niet geschikt zijn. viel me op dat het minder spraakmakende namen zijn zoals bij Ajax en benoem dat. moet toch kunnen zonder irritatie op te wekken ? wat ook totaal niet mijn insteek is/was.

Verder geef ik volgens mij ook aan dat ze door de ervaring die ze opgedaan hebben als prof bepaalde situaties beter op de spelers kunnen overbrengen en natuurlijk hebben ze aanzien gezien de carriers die sommige hebben gehad.

21 juni 2013 om 14:39

Inderdaad,

Jong Ajax: Fons Groenendijk en John Bosman (assistent)
Ajax A1: Orlando Trustfull
Ajax A2: Gery Vink
Ajax B1: Said Ouaali
Ajax B2: Frank Peereboom

21 juni 2013 om 14:39

@kevin.

Ik heb het nu alleen over de 3 die nu aangesteld worden als trainer.
Ik was altijd Ronaldo of Nillis

21 juni 2013 om 14:41

Ronaldo, Romario, Nilis, Guillit hebben op dit moment geen functie bij PSV en daar is waar hij op doelt.

21 juni 2013 om 13:53

Echt onzin dat Psv eigen jeugd moet gaan gebruiken. Snap ook niet dat dit telkens geroepen wordt...alsof de enige manier is met 'eigen' jeugd. Dat is natuurlijk onzin.

21 juni 2013 om 14:02

Beste klopper1900,
Helemaal met je eens. Natuurlijk is het mooi als je de selcetie kunt aanvulen met eigen jeugdspelers. Maar dan moeten ze wel het niveau hebben en je kunt nu eenmaal niet binnen drie jaar 12 topspelers uit eigen jeugd hebben die in het eerste kunnen spelen. Ik vind de term eigen jeugd zo wie zo een over hypt thema als je het mij vraagt. Het gaat erom dat je een goed elftal hebt.poulsen bv is niet de meest eegante speler om aan te kopen maar bleek wel goud waard voor ajax met zijn nuchtere kijk op voetbal en ervaring.

21 juni 2013 om 14:02

@klopper1900

Ik vind het geen onzin om eigen jeugd te bij Psv. Waarom ik voorstander er van ben is omdat clubs steeds meer vragen voor volwaardige basis spelers. PSV is niet super in het verkopen van de spelers, er worden vaak maar minimale marges gemaakt op spelers.

Als je eigen jeugd vaker inpast dan geeft dat huidige jeugdspelers ook een signaal. dit om gevalletjes Bazour etc. te verkomen.

21 juni 2013 om 14:10

@kansloos

Tuurlijk is het onzin om eigen jeugd als levensader van de club te willen. Argumenten? Psv komt in een markt, waarin ze moeten concurreren met Ajax en Feyenoord die al decennia een behoorlijke jeugdopleiding hebben.

Nog veel belangrijker. Psv is altijd een koopclub geweest en zijn daar enorm goe din geweest en hebben daar nagenoeg alle successen behaald. Waarom zou je in hemelsnaam het wiel opnieuw uit willen vinden. Het neerzetten van een echt goede jeugdopleiding heeft wel wat meer nodig dan alleen wat oud spelers betrekken bij het trainen van de jeugd. Het moet een beetje in het 'dna' van de club zitten. En dat dit niet zo is maakt ook helemaal niks uit. Ieder heeft zijn eigen manier en dingen waar hij/zij goed in is. Psv is dat in slim/goed inkopen (laatste jaren iets minder, lees onder Brands).

21 juni 2013 om 14:55

feyenoord heeft in acht jaar de jeugd van ajax compleet van de kaart geveegd. dus het is zeker te doen ook al zit he niet in het dna.

21 juni 2013 om 16:38

@klopper1900, PSV was anders al een heel eind opgeschoten met het opzetten van de jeugdopleiding, dus dat dna gedoe maakt volgens mij niet zoveel uit. Het gaat erom of de staf erachter staat. Helaas kozen Hiddink, Van Raay en Valkx ervoor om hun zakken te vullen, door fikse provisies op te strijken als ze weer zo'n nietszeggende Zuid-amerikaan via Lemic ophaalden. PSV had een eigen internaat waar onder andere spelers als Boudewijn Zenden uit voort zijn gekomen. Toen ze dat stapje extra gingen doen kwamen er onder andere Beerens, Afellay, Aissati en Huntelaar bovendrijven. Vervolgens is de jeugdopleiding een ondergeschoven kindje geworden en werd er een nieuwe weg ingeslagen door het halen van oa Leandro, Marquinho, Edson, Vonlanthen, Edno, Lapic, Stojanovic, Ferreyra, Carrizo en nog een aantal meer van deze talenten die Piet de Visser aanbeveelde.

21 juni 2013 om 17:57

@040voetbal

Domme opmerking. Gaat het om hoe je presteert in de jeugd of wat er uiteindelijk doorbreekt en verkocht kan worden?

21 juni 2013 om 18:10

@steef71

"psv was anders al een heel eind opgeschoten met het opzetten van de jeugdopleiding"

Het is precies wat jij in je reactie aangeeft. Er is meer voor nodig. Van de genoemde Zenden, Beerens, Afellay, Aissati en Huntelaar is slechts Zenden voor veel geld verkocht. Alle anderen zijn in de marges weggegaan bij Psv. Ik zeg niet voor niets dat er meer voor nodig is. Het moet in het DNA zitten. Dus niet alleen moet je spelers op kunnen leiden. Ook moet je zorgen dat je aan en verkoopbeleid hier op aangepast wordt, de manier/termijn waarop je bepaalde contracten sluit en dat er ook werkelijk 'plaats' wordt gemaakt voor talenten en deze in de praktijk een echte kans krijgen.

Het is niet voor niets dat Bazoer naar Ajax is gegaan. Niet omdat Psv niet zou kunnen opleiden, maar veel eerder omdat Psv talenten vrij weinig kans geeft.

Daarnaast is het eigenlijk een beetje lachwekkend dat je Zenden, Beerens, Afellay en Aissati blijkbaar in hetzelfde rijtje durft te zetten als Cruijff, Van Basten, Bergkamp, Van der Sar, Kluivert, Seedorf, Sneijder...

21 juni 2013 om 14:01

Toen ik op het veldje ging lopen voetballen noemde ik nooit een van Ajax.
Je noemt altijd spelers van je favoeriete club.
Want een onzin zeg...

21 juni 2013 om 14:04

Ik zeg toch niet dat Ik wel namen van ajax koos als ik op veldje stond. ik zeg alleen ik zou eerder Bergkamp zijn als Paauwe. Lees eerst eens voordat je op me reactie hapt alsof het euroknaller is.

21 juni 2013 om 15:47

Ja je koos natuurlijk ook eerder cocu dan trustfull kansloze vergelijking die jij maakt

Goed bezig Psv, heerlijk om te zien en te horen dat ze daardwerkelijk met de jeugd bezig zijn

21 juni 2013 om 13:55

Alle dank naar cocu toe, en het zou tijd worden !

21 juni 2013 om 13:58

Ik kan niet opmaken uit dit Artikel dat ze op aanspraak van Cocu een functie hebben gekregen, heb je daar een bron van?

21 juni 2013 om 14:01

Cocu heeft toen hij als trainer werd aangesteld de eerste stap hierin gezet... je volgt echt niks he ? of hou je er gewoon van om mij van commentaar te voorzien?

21 juni 2013 om 15:27

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe je hier in godsnaam de credits aan Cocu kan geven. Dit heeft het bestuur besloten.

21 juni 2013 om 16:05

Waren ze toch al? PSV a1 staat er uitstekend voor en bij de selectie zitten al Depay, Locadia en die middenvelder? Toch niet verkeerd dacht ik zo.

Zal over een jaar of misschien 2 jaar vast wel weer een paar jongens doorstromen.

Ze zijn 2e geworden achter Feyenoord en de bekerfinale (weliswaar dankzij de arbitrage) de bekerfinale gewonnen van Feyenoord. Dan moet de lichting toch goed zijn.

Prima actie van Psv.
Zo komt langzamerhand het Nederlands voetbal op een hoger niveau.

21 juni 2013 om 14:01

Waarom? Iedereen denkt tegenwoordig maar dat oud-profs in de jeugdopleiding zaligmakend zijn. Jeugd zal misschien net wat gemakkelijker dingen van je aannemen, maar ook zonder achtergrond als prof kun je dat bewerkstelligen. Dat je vroeger zelf, op welk niveau dan ook, aardig kon voetballen, betekent niet dat je dat ook aan anderen kunt overbrengen. Ook al denken veel van die mannen dat ze dat wel kunnen.

21 juni 2013 om 14:14

Idd @stefandefree

Het is een nieuwe trend aan het worden. Ingezet in Rotterdam en Amsterdam, alleen hebben ze daar wél aansprekende namen, maar dat terzijde.

Nu is dit ineens het evangelie. Maar het is mooi dat er enkele oud-clubgenoten voor een jeugdige groep gaat staan. Of de Psv-jeugd meer aan gaat nemen van Jurgen Dirkx of Pascal Jansen lijkt me idd te voorbarig.

PSv is pas echt op de goede weg, als ze ook jeugd durfen door te schuiven en in het diepe willen gooien. En daar lijkt het nog steeds niet op gezien de interesse in Maher, Bruma, van den Hoorn, Schaars etc. etc.

21 juni 2013 om 14:31

Ik ben het wel met u eens dat niet iedere een oud-voetballer zijn voetbalkwaliteiten onderwijzend kan overbrengen in een jeugdopleiding. Ook niet iedere leraar kan les geven. Het is in ieder geval wel een poging het allemaal beter te willen maken. Persoonlijk vindt ik het een goede ontwikkeling van het Nederlandse voetbal. Over een paar jaar zullen wij zien of het tot enige positieve verbetering heeft geleid. Mijn inzien is het nu nog te vroeg om daarover te oordelen.

Patrick Paauwe, altijd een fan van geweest in zijn Feyenoord tijd. Zulk soort spelers missen veel clubs tegenwoordig.

Goed nieuws, hopen dat PSV weer een beetje z'n gezicht terug krijgt.
Ik vond het voorheen mooi om te zien als PSV presteerde en ook in Europa maar door al het gekoop en de beperkte visie is dat nu meer antipathie geworden.

Op zich een goede zet, tenminste het is niet onbelangerijk dat er een technische staf ontstaat met ervaring en dezelfde visie.
Zou het alleen wel heel slecht vinden als Cocu inderdaad via de media heeft laten weten niet verder te willen met de huidige keeperstrainer ipv een persoonlijk gesprek! Verder had ik liever een nieuwe technisch directeur of verdediger gezien ipv een nieuwe keeperstrainer.

Off topic: zou het niet slim van PSV zijn om eens aan transfervrije, Nederlandse spelers te denken zoals Leerdam (alleen Manolev en Brenet zijn er als rechtsachter) en Kali (ipv een oudere, dure Schaars) ?

Wat doet Luc Nilis tegenwoordig? Ik denk dat hij ook heel wat de spelers kan leren.

21 juni 2013 om 14:27

Is nu ergens assistent in Turkije, was wel werkzaam voor PSV tot 2011. Qua techniek waren er weinig beter, maar of hij dat kan overdragen is een tweede natuurlijk.

21 juni 2013 om 14:58

hij was scout bij psv even terug. hij heeft ook ook locadia weg gehaald bij willem 2. Ik dacht dat hij nu scout was bij de rode duivels.

Het is goed dat de jeugdopleiding meer aandacht krijgt. En dat ze de voetballers al op een jonge leeftijd leeftijd gaan kneden. Dit zorgt voor een goede basistechniek en het tactisch inzicht bij de spelers.

Alleen vraag ik me af op basis waarvan deze oud spelers zijn aangetrokken. Alleen omdat ze bij PSV gespeeld hebben, of hebben ze ook wat bewezen als jeugdtrainer zijnde. Of is het karakter dat ze als speler hadden doorslaggevend? Weet iemand hier iets over?

21 juni 2013 om 22:37

Dirkx heeft zich bij Geldrop (1ste klasse) en Una als hoofdcoach zeker bewezen. Tevens is hij voordat hij hoofdtrainer werd (eerst bij Dommelen) een aantal jaren werkzaam geweest als jeugdtrainer bij Psv. Paauwe is volgens mij nog helemaal nieuw in het trainersvak maar goed die begint als trainer van de E en Jansen is jaren hoofd jeugdopleiding geweest en ass. trainer van een BVO dus ook die zal wel iets kunnen.

Over Dirckx hoor ik positieve verhalen! werkte afgelopen jaar bij fc Eindhoven..
En was hoofdtrainer van UNA uit Veldhoven. Waar zijn team met groot machtsvertoon kampioen werd in de hoofdklasse!

21 juni 2013 om 22:34

En daarvoor met Geldrop ook hoog prima gepresteerd. Eindhoven wilde hem blijkbaar volgend jaar hoofd trainer maken maar hier kregen ze geen dispensatie van de Knvb voor omdat Dirkx zijn trainers papieren hier niet voor heeft (gaat meen ik wel dit jaar beginnen aan de cursus)

Ik heb er, vooral dankzij de intelligente oogopslag van Patrick Paauwe, het volste vertrouwen in.

21 juni 2013 om 15:08

historisch toch die foto's die altijd gekozen worden bij artikelen. zit nauwelijks een acceptabele tussen. het lijkt me dat dit te maken heeft met de prijs van een licentie voor gebruik. als er een fotograaf een keer helemaal naast zit, iemand met de ogen dicht fotografeerd of er is iets anders niet in de haak, zal hij die foto voor een paar kwartjes van de hand doen. zo hebben ze hier eindeloos compleet gestoorde foto's van onder vele anderen frank de boer boven artikelen geplaatst. begint wel op te vallen. dit is er zeker ook weer een!

Typisch zeg hoe enthousiast en lovend de psv fans zijn over het nieuwe beleid terwijl het veel overeenkomsten kent met o.a. het beleid van ajax waar veel kritiek op te horen was van psv fans. De bekende clubbril zou het toendertijd wel geweest zijn.

Welke jeugd opleiding??? PSV zal nooit een jeugd opleiding krijgen op het niveau van Ajax of Feijenoord voorbeeld is Maher: PSV koopt liever die dure Maher, dan dat ze een jeugd speler in passen. Conclusie PSV is en blijft een koop club en zal nooit maar dan ook nooit een jeugd opeiding hebben waar jeugd door breekt in het eerste elftal

21 juni 2013 om 22:32

Volgens mij is Ajax afgelopen weken ook met Maher bezig geweest maar is dit gewoon niet gelukt. En ik zou zeggen geef PSV een kans want volgens mij zijn ze juist nu op de goede weg. Ajax laat wel jeugd door stromen maar ze kopen elk jaar ook gewoon spelers omdat ze dit zelf niet in kunnen vullen met jeugd. Dus een beetje reëel blijven en ff je ajax brilletje af zetten aub.

Die pauwe naar Psv. Deze man verdient een mooie opstap bij Psv. Bij Feyenoord altijd een goede speler. Maar wel in de schaduw van de grote spelers. Zeker naar kees van wonderen een goed duo. Werkte hard en was een correct persoon. En niet te vergeten recordhouder europeese wedstrijden voor Feyenoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren