Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV herstelt zich met ruime zege van dreun in Amsterdam

Laatste update:

PSV heeft donderdagavond geen fout gemaakt in de strijd om de landstitel. Een dag nadat Ajax dankzij een 2-5 overwinning op FC Emmen de koppositie over had genomen van de Eindhovenaren, won de ploeg van trainer Mark van Bommel zelf met 4-0 van PEC Zwolle. Luuk de Jong was met twee rake kopballen goud waard voor zijn ploeg, terwijl ook Steven Bergwijn en Donyell Malen trefzeker waren. De voorsprong van PSV bedraagt nu weer twee punten op de achtervolger uit Amsterdam.

Van Bommel wijzigde zijn opstelling met het inbrengen van Gastón Pereiro in de plaats van Michal Sadílek op één plek ten opzichte van de met 3-1 verloren wedstrijd tegen Ajax van afgelopen zondag. Met de Uruguayaan binnen de lijnen doorstond de thuisploeg de felle start van de Zwollenaren en na een minuut of tien slaagde PSV erin om het initiatief steeds steviger in handen te nemen. Dit leidde met twintig minuten op de klok tot een aantal goede kansen, waarvan De Jong er uiteindelijk een wist te benutten.

Voordat de aanvoerder met het hoofd uit een corner de 1-0 op het scorebord zette, moest Mickey van der Hart al met twee goede reflexen redding brengen op inzetten van Nick Viergever en Daniel Schwaab. PSV controleerde de wedstrijd na de openingstreffer tot aan de rust en kwam met nog een kleine tien minuten te gaan bijna op 2-0 via Hirving Lozano. Pereiro veroverde de bal op het middenveld na een duel met Thomas Lam en slaagde erin de Mexicaan aan de rechterkant te bedienen, maar Lozano schoot uiteindelijk hard voor het doel langs.

Zwolle probeerde een paar minuten na de rust via Vito van Crooij en Kingsley Ehizibue weer wat terug te doen, maar moest daarna weer achteruitlopen. Dik tien minuten na de onderbreking ontstond er een gevaarlijk moment voor het doel van Van der Hart toen Kenneth Paal de bal ongelukkig raakte en Lozano vervolgens licht vast leek te houden. Scheidsrechter Pol van Boekel weigerde echter om de Mexicaan een penalty mee te geven en de VAR besloot het daar ook bij te laten. Niet lang na deze kans moest Van der Hart echter opnieuw vissen toen Pelle Clement de bal op het middenveld verloor en Bergwijn aan een lange sprint vanaf zijn eigen helft begon.

Darryl Lachman slaagde er met een uiterste inspanning ook niet in om de Oranje-international af te stoppen, waarna hij via de doelman raak schoot. PEC kwam daarna niet verder dan een plaagstoot van grote afstand via invaller Mike van Duinen en moest een klein kwartier voor tijd ook nog de 3-0 incasseren. In een fase waarin de Blauwvingers door een blessure van Gustavo Hamer met tien man stonden knikte De Jong opnieuw een corner binnen. Voor de spits van PSV was het al zijn 24e treffer van de nog lopende voetbaljaargang: alleen in het seizoen 2011/12 (25 goals in dienst van FC Twente) en 2015/16 (26 doelpunten namens PSV) wist hij betere cijfers te overleggen. In de blessuretijd werd de 4-0 van Cody Gakpo in eerste instantie nog afgekeurd wegens buitenspel, maar een rake kopbal van Donyell Malen maakte het kwartet toch nog vol.

Denk jij dat Luuk de Jong dit seizoen topscorer van de Eredivisie gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een wereld van verschil maakt de aanwezigheid van Pereiro in aanvallend opzicht.

4 april 2019 om 20:26

Typische speler waarbij alles lukt of mislukt. Heeft altijd wel zijn dreigende momenten maar te vaak toch ook volledig afwezig. Benieuwd wat zijn volgende club word.

4 april 2019 om 21:10

MoM mijn inziens.

4 april 2019 om 21:20

Tja en het is de speler die de meest negatieve reacties krijgt.

4 april 2019 om 22:28

Klopt, heb zelf ook een soort haat/liefde bij hem. Ik kan echt genieten van zijn finesse techniek, maar baal soms van zijn laksheid.

4 april 2019 om 23:49

Het is een soort speler die een speler naast hem moet hebben die het vuile werk voor hem opknapt. Maakt toch ook wel aardige doelpunten , voor tegen mijn Ajax ..

Best een saaie pot, zakelijk 4-0 overwinning. Nooit in de problemen geweest.

4 april 2019 om 20:28

Dat vind ik dus altijd bij PSV. Zakelijk en saai, vind het als neutrale supporter ook niets aan. Qua voetbal in nationaal belang hoop ik daarom dat Ajax kampioen wordt.

4 april 2019 om 20:30

Ik kan ook niet echt zeggen dat ik me extreem goed heb vermaakt.

4 april 2019 om 20:32

Ik ook niet
Maar dat het 'altijd'zo bij PSV is betwist ik. Eerste seizoenshelft was vaak puntje-van-de-stoel-werk door de vele latertjes ..

4 april 2019 om 20:34

Ik denk dat je gewoon (veel) meer sympathie/liefde hebt voor Ajax dan voor PSV. Het is complete onzin dat PSV altijd zakelijk en saai is.

4 april 2019 om 20:58

De verliezend bekerfinalist heeft geen plek meer in Europa bij kampioenschap van de bekerwinnaar.

4 april 2019 om 21:09

Grapsv, de verliezend finalist speelt geen EL meer sinds een aantal jaar.

4 april 2019 om 22:02

Fout, die regel is geschrapt volgens mij, dat als degene die de beker wint ook kampioen wordt, dat dan automatisch de andere finalist Europa in gaat. Denk dat dat inmiddels een jaartje is afgeschaft, maar ben er niet 100% zeker van.

4 april 2019 om 22:15

PSV is al jaren een ingezakte counterploeg. Daar ga je geen imago en kapitaal mee scoren. Leuk voor even, maar later zit het tegen

4 april 2019 om 23:02

Als ajax de beker wint dan gaat de nr 4 vd competitie de el in ipv play-offs te spelen aan het eind van het seizoen

4 april 2019 om 23:03

Nee, wanneer Ajax bij de eerste twee eindigt en de beker wint, schuiven de playoff plekken op van 4 tm 7 naar plek 5 tm 8

PSV stabiel maar voetballend ó zo matig. Eigenlijk wat het jaar na jaar laat zien, matig voetbal maar winnen door te counteren, standaard situaties en alle ballen op de Jong te spelen. En vooral dat laatste kan ik niet helemaal begrijpen. De Jong is voor de eredivisie een prima spits. Sterk, geweldige kopper en een klinische afmaker. En toch begrijp ik niet dat er geen één trainer is die zijn langste, sterkste en/of hoogst springende speler op de Jong zet met de instructie: geef Luuk geen centimeter ruimte. Dan speel je zo’n spits toch compleet uit de wedstrijd? Hij heeft niet de snelheid en techniek om snel weg te draaien of om je eruit te sprinten. Geef je hem geen centimeter ruimte dan kan hij bijna niks behalve kaatsen of koppen. Voor PSV niet te hopen dat Bergwijn deze zomer vertrekt want hij is zonder twijfel de speler waar de meeste dreiging vandaan komt.

Voor alle psv’ers die zich hierdoor wellicht wat aangevallen door voelen. Gefeliciteerd met de overwinning. Uiteindelijk draait het om de 3 punten die je pakt en dat doet PSV helaas de laatste jaren beter dan Ajax (met minder sprankelend voetbal en iets te vaak in de laatste minuut). Ben blij dat de eredivisie op dit moment nog zo spannend is en te hopen dat Ajax uiteindelijk de schaal pakt.

4 april 2019 om 20:31

Dat doen die trainers heus wel, het helpt gewoon niet

4 april 2019 om 20:32

De Jong is waarschijnlijk gewoon de beste kopper. Daarom is hij in dat opzicht niet af te stoppen. Verder ben ik het wel met je eens.

4 april 2019 om 20:38

De Jong is een typisch voorbeeld van "te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken". Er zijn niet veel verdedigers in de ED die kunnen wat jij zegt, simpelweg omdat de jong in al hun kwaliteiten nog een stapje beter is.
Wat je dan zegt over Ajax ben ik natuurlijk niet met je eens, leuk dat het spannend wordt, maar ik zie liever mijn clubje bovenin eindigen

4 april 2019 om 20:53

PSV is al jaren de best voetballende team in Nederland d.w.z. in de som van alle delen.
Om dat te constateren moet je echter wel kijk hebben op het spelletje en je eigen clubvoorkeur laten varen.
Verliezers claimen namelijk altijd dat ze het beste voetbal spelen om het verlies dragelijker te maken in het brein.
Soms worden mijn posts verwijderd door een gebrek aan onderbouwing terwijl mijn posts het meest onderbouwd zijn.
Echter jouw post is totaal niet onderbouwd. Je zou eerst eens moeten definieren wat 'voetballend' is. Er zijn namelijk ontzettend veel mensen die zonder onderbouwing zomaar wat roepen.

4 april 2019 om 21:03

Anders laat jij je clubvoorkeur ook eens varen. Kon wel eens helpen tegen het spuien van zoveel onzin.
en om nu te zeggen dat jij zoveel onderbouwing hanteert.... Zal me niks verbazen als die van jou bij gebrek aan onderbouwing weer verwijderd wordt.

4 april 2019 om 21:30

Zou jij graag on topic willen reageren ipv als door een wesp gestoken.
PSV is objectief de best voetballende ploeg van de afgelopen jaren.
Voetbal is niet alleen maar balbezit in ongevaarlijke zones. Voetbal is o.a. diepgang met en zonder bal gecombineerd met efficientie.
Als we de selectieve criteria accepteren van bepaalde mensen en geschuif met de bal als graadmeter moeten nemen dan is AZ de best 'voetballende' ploeg van de afgelopen jaren.

4 april 2019 om 22:17

Nee resultaat voetballende heet het, qua voetbal is het niet best met PSV, anti voetbal spelen ze, zo heet dat.

5 april 2019 om 00:25

Flexje,

Als je constant op de helft van de tegenstander speelt, die zich in graaft rond de eigen 16, Kan je echt geen anti voetbal noemen. Die term is jaren geleden verzonnen maar is nu echt niet meer van toepassing. Volgens mij en de statistieken heeft Psv de meeste doelpogingen gedurende het hele seizoen. Dan kan je echt niet met anti voetbal aankomen.

Hou het aub een beetje objectief!

4 april 2019 om 20:53

PSV is al jaren de best voetballende team in Nederland.
Om dat te constateren moet je echter wel kijk hebben op het spelletje en je eigen clubvoorkeur laten varen.
Verliezers claimen namelijk altijd dat ze het beste voetbal spelen om het verlies dragelijker te maken in het brein.

4 april 2019 om 21:37

@Bombanera, weet je zeker dat je geen Ajacied bent? De arrogantie druipt ervan af. PSV al jaren de best voetballende ploeg??? Ze pakken de meeste punten ja, dat is wat anders dan mooi verzorgd en aanvallend voetbal met mooie acties die leuk zijn om naar te kijken. Jou bril is puur gebaseerd op de view van een fan, maar als je weinig met PSV of Ajax hebt wil je vaak wat anders zien dan wat psv in veel wedstrijden laat zien

5 april 2019 om 01:10

@houten
Graag alleen voor jezelf spreken.
Jouw mening is geen waarheid voor anderen.
Ze pakken niet alleen de meeste punten maar spelen voetbal op alle facetten het meest compleet.
Jouw view is gebaseerd als fan of voorkeur.
Mooi verzorgd en aanvallend voetbal is gebakken lucht wat de media verkoopt. 9 van 10 kunnen niet eens omschrijven wat dat is.

5 april 2019 om 07:39

Haha! Bombanera, jij maakt mij toch altijd aan het lachen. Bij jou is het hoe dan ook PSV voor en PSV na. Jij zegt tegen anderen dat zijn/haar mening niet als waarheid mag worden gezien. Maar, vervolgens verkondig jij alsof jouw mening 'het enige ware woord' is. Als ik jouw reacties lees krijg ik vaak de indruk dat jij een buitenechtelijk kind van De gebroeders van de Kerkhof en Louis van Gaal bent. Gezien de vele onzin die jij daarnaast verkondigt, zal het mij niets verbazen dat Aad de Mos in huize Van de Kerkhof-Van Gaal werkte als au pair. Maar, je brengt wel weer een lach op mijn gezicht.

5 april 2019 om 08:26

@frankapf
Het is niet mijn mening maar het is gewoon objectief vast te stellen aan de hand van cijfers.
Het feit dat jij zwak op de man reageert, toont aan dat je geen argumenten hebt en gedreven wordt door je emoties.
Toevallig ook wat inhoudelijk te melden?

5 april 2019 om 11:27

En zelfs niet begrijpen dat ik mij helemaal niet meng in de discussie Ajax/PSV maar, jou bedank dat jij mij elke x weer een lach op mijn gezicht weet te bezorgen. Altijd de betweter uit hangen, jouw mening als de absolute waarheid verkondigen en anderen vermanend toespreken dat ze voor zichzelf moeten spreken. Ik heb zomaar het vermoeden dat jij je elke x weer de ballen uit je broek lacht als je weer eens reageert en kijkt welke simpele nu weer serieus in discussie met jou gaat. Want, zoveel onzin jij als absolute waarheid probeert te verkondigen vind ik terecht knap

5 april 2019 om 13:52

@frankAPF
Ik ben helemaal niet belangrijk.
Focus je op de inhoud ipv weer off topic te reageren bij een gebrek aan voetbalinhoudelijke argumenten.
Heb je wat over voetbal te melden?

5 april 2019 om 17:38

Klopt Bombanera. Je bent niet belangrijk. Je bent een clown en een karikatuur die zichzelf profileert als de verlosser en de allesweter maar, vooral onzin praat. Wel weet jij mij elke x weer op te vrolijken. Ik lees jouw lappen tekst altijd waarbij een lichte vorm van vertwijfeling zich meester van mij maakt. Zou jij ons allemaal voor de gek houden? Of ben jij jouw eigen waarheid gaan geloven?
Als je dan toch inhoudelijk wilt discussiëren ga ik wel in op jouw argument dat PSV het beste voetbal speelt en dat je dat kan halen uit de statistieken. Maar ja, de grote vraag is: welke statistieken gebruik je? Want, ook op basis van statistieken kan je jouw eigen waarheid makkelijk creeeren. Als je kijkt naar aanvallende statistieken, zoe je dat Ajax in elk lijstje bovenaan staat. Meeste goals? Ajax. Meeste schoten? Ajax met 449. Daarna PSV met 385. Schoten op doel? Ajax met 241 en Psv als 2e met 209.  Schoten naast/over? Ajax 208 en PSv (na Vitesse met 202) op de 3e plek met 176. Gecreëerde kansen? Ajax met 434. Feyenoord komt op de 2e plaats met 382 kansen en PSVals 3e met 371kansen. Overigens geeft Ajax 493 voorzetten waarvan 26% succesvol is. PSV geeft minder voorzetten (424) maar, is procentueel wel succesvoller (27%).
Als we kijken naar het veldspel:
Passes:
Ajax 16363 waarvan 14139 succesvol.een nauwkeurigheidspercentage van 85% en van 78% op de helft van de tegenstander.
Feyenoord: 15648. 13312 succesvol. 84% nauwkeurig en 76% op de helft van de tegenstander.
PSV:14948-12611-74% en 74%
Dribbels: Ajax 585. 385 succesvol. 61%
Na Willem II en AZ komt PSV op de 4e plek. 519 dribbels, 344 succesvol. 64%.
Hoogste% balbezit in eredivisie. Ajax 64%.
Verdedigend:
Psv heeft 241 intercepties, 1478 duels verloren en 1801 duels gewonnen. Alleen Groningen doet het beter. Ajax komt nog na VVV, Vitesse en Fortuna op de 6e plek met 332 intercepties, 1410 verloren duels en 1578 gewonnen duels.
Ajax heeft 286 schoten tegen en 76reddingen. Wat neerkomt op 3 reddingen per wedstrijd. Alleen Utrecht 348 schoten, 73 reddingen (ook 3 per wedstrijd) en PSV 252-54-2 doen het beter. Qua doelpunten.heeft Ajax de meeste voor en PSV de minste tegen. Afhankelijk van de definitie die je aan 'goed voetbal' hangt, kan je ervoor kiezen om PSV te zeggen. Want, zij hebben minder kansen, doelpunten, balbezit etc nodig om tot resultaat te komen. Als je goed voetbal hangt aan vermaak, dan komt Ajax weer bovendrijven. Want, statistisch gezien is een wedstrijd van Ajax attractiever. Persoonlijk kies ik voor het laatste. Want, ik kijk voetbal omdat ik het leuk vind. Ik ga tenslotte ook niet naar de bioscoop als er geen leuke film draait. Maar, ieder zijn voorkeur. Zoals jij eerder zei tegen Houten030, wil ik hetzelfde tegen jou zeggen. Spreek voor jezelf Bombanera99. Jouw mening is geen waarheid voor anderen.

5 april 2019 om 18:57

@Frank
Ik ben niet belangrijk maar wel 3 reacties over mij. Wil je een handtekening?
Jouw statistieken zijn allemaal leuk en aardig maar de stelling was van de afgelopen jaren.
Ik begrijp dus niet zo goed waarom je tijd verdoet aan dit seizoen.
Zou je even hetzelfde kunnen doen alleen dan van de afgelopen pak m beet 6 jaren.
Het probleem ligt niet bij mij maar je leest ontzettend slecht.
De stelling was ook niet het mooiste voetbal dat is immers subjectief. Mijn stelling ging over de best voetballende ploeg wat objectief is.
Goed lezen en dan pas reageren in plaats als door een wesp gestoken met een brok frustraties.

Terechte overwinning natuurlijk voor psv, maar wat ik mij nou af vraag, zou nou niemand bij zwolle hebben gedacht om luuk de jong te dekken bij corners? Zowel de 1-0, 3-0 als de afgekeurde 4-0 ontstaan doordat de jong vrij mag inkoppen bij een corner. Ik snap dat niet hoor. Wil je een kans maken op punten in eindhoven dan zou ik toch maar is beginnen om de beste kopper van de Eredivisie te dekken bij standaard situaties.

4 april 2019 om 20:29

Van Polen zei net dat hij De Jong in eerste instantie oppakte en bij een blok zou iemand hem overnemen. Dat werkte dus niet echt.

Als Bram van Polen (1.79m) op De Jong je plan A is ga je het lastig krijgen bij standaard situatie. PEC heeft met haar spelers eigenlijk gewoon geen antwoord op De Jong.

4 april 2019 om 20:33

Dat bleek inderdaad. Het eerste wat ik zou zeggen als trainer is "zorg dat luuk geen tijd en ruimte krijgt bij corners", want vandaag zie je maar weer hoe gevaarlijk hij is met hoofd bij corners..

4 april 2019 om 20:38

Ik denk dat elke trainer dat zegt. Het uitvoeren is een tweede. Daar zal uitgerekend Stam zich wel aan geergerd hebben.

4 april 2019 om 20:33

Bij het eerste doelpunt stond De Jong inderdaad wel belachelijk vrij.

4 april 2019 om 20:48

In de eredivisie in ieder geval 51 met de kop. Dat is een record. Veruit zelfs.

4 april 2019 om 21:46

Het leuke is dat Luuk ook helemaal niet hoeft te voetballen. Gewoon buitenspelers of backs met een voorzet opstellen en hij scoort er minimaal 20 per seizoen. Een typische nummer 9 die balletjes in de 16 afwacht, mooier bestaan ze niet. Buiten dat is Luuk af en toe zelfs in zn eigen 16 te vinden bij balverlies. Dat zegt alles over zn instelling

5 april 2019 om 01:41

@DR.Mario. Veruit niet echt. Huntelaar staat op 50 kopgoals alleen al bij Ajax. Heerenveen tijd weet ik niet. Maar die heeft er ongetwijfeld meer dan 51.

4 april 2019 om 21:38

Dat zat ik me vanavond ook af te vragen. Maar goed, die andere 20 dan? Blijkbaar toch wel lastig om hem een hele wedstrijd te stoppen

Geweldige wedstrijd van pereiro. En luuk natuurlijk weer met het hoofd. Is echt een geweldige spits voor psv. Ik ben tevreden met deze zege. Alleen mag het veldspel beter. Maar ben tevreden.

Zakelijke overwinning. Nauwelijks iets weggegeven en 4 goals gemaakt, dus dat is prima. Een grote smet op deze overwinning is echter het wisselbeleid van Van Bommel. Pereiro wordt weer naar de kant gehaald, terwijl hij in mijn ogen de beste man van het veld was. Laat die jongen nou eens staan en geef hem wat vertrouwen, we hebben hem zó hard nodig! Hendrix en Rosario daarentegen, die iedere week volrijp zijn voor een wissel, vielen ook vandaag weer gigantisch door de mand. Onbegrijpelijk dat zij bij ieder wisselmoment onomstreden zijn. Ook een Guti zou om die reden eens een serieuze kans moeten krijgen, zeker bij een 2-0/3-0 stand.

4 april 2019 om 20:35

Tja, keuzes he. Van Bommel wil de jeugd een kans geven en die spelen nou eenmaal op de plekken van o.a. Pereiro. Ik geef hem daar geen ongelijk in, vind het zinvoller om malen en mo in die eindfase minuten te geven

4 april 2019 om 20:40

2 aanvallende middenvelders kan toch echt geen kwaad bij 3-0?

4 april 2019 om 20:43

Ik denk dat je prima met Pereiro en Ihatarren allebei kunt spelen als je al 3-0 voor staat tegen PEC, desnoods zet je een van de twee aan de zijkanten. Voor Hendrix/Rosario zijn er met Sadilek en Guti ook goede alternatieven. Guti is nog maar 23 hè, die jongen verdient echt meer kansen dan hij tot nog toe gekregen heeft, want zo slecht deed hij het daar niet in.

4 april 2019 om 21:49

Tja, pereiro past gewoon niet bij PSV en dan met name het publiek. Veruit de mooiste en creatiefste speler van de afgelopen 10 jaar bij PSV. De laatste weken veel zonder pereiro gespeeld en dat was niet om aan te gluren. Psv was niet eens top vanavond, maar wint weer gemakkelijk

4 april 2019 om 22:49

Haha wat een onzin, hij past niet bij het publiek. Pereiro heeft zoveel gespeeld, maar is zeer wisselvallig. Geen enkele psv-fan zal beweren dat hij niet kan voetballen, maar het komt er te weinig uit. Kortom: ik vind het dikke onzin wat je zegt.

Eerlijk gezegd een enorme zaadpot zeg. 4x gescoord, maar 3x vanuit een standaardsituatie. Stop een keer met dit middeenveld v. Bommel zeg...

Wat is er met Lozano aan de hand. Levert alle ballen in. We kunnen wel stellen dat hij enorm stil staat in zijn ontwikkeling. Ik bedoel: in welk aspect heeft hij zich nou verbeterd sinds zijn komst naar NL?

4 april 2019 om 20:37

Rendement

4 april 2019 om 21:07

Zijn rendement zou nog zoveel hoger kunnen liggen. Legt blind ballen in de voeten bij de tegenstander en vrije schietkansen ramt hij onbesuisd naast of over. Inmiddels is hij toch al bijna 24 en vraag ik me af of dit nog verbetert bij hem. Als Man Utd of Napoli zou ik me nog eens achter de oren krabben

4 april 2019 om 21:52

Waarschijnlijk is dat onrustige ook de reden dat Lozano niet in de absolute top speelt. Miste zondag ook belangrijke kansen om de titelstrijd te beslissen. Daar kijken de grote jongens naar

Ik vraag me af of dit Psv wel. Kampioen gaat worden. Er zit totaal geen idee achter. De beste spelers blijven steeds op de bank zitten. Snap niet wat Van Bommel wilt. Er wordt geen enkele spelers geprikkeld. Rosario, Hendrick, Lozano mogen wel vaker op de bank beginnen.

4 april 2019 om 20:32

Al maanden niet toch? Ze staan echter nog altijd bovenaan en ik ben er zelf wel bang voor dat ze die titel gaan pakken

4 april 2019 om 20:46

Je zou toch denken dat zijn schoonvader Bert van Marwijk dit hem toch zou influisteren? Vind Van Bommel tot nu toe niet echt overtuigen qua wissels en spel. Als speler zag hij het spel veel beter dan vanaf de zijkant.

4 april 2019 om 20:59

Mwah Rosario is echt veruit de beste van de twee controleurs vind ik. PSV heeft er het meest aan als Periero gewoon de rest van het seizoen een basisplaats heeft. Als je dalijk bij Vitesse bijvoorbeeld op achterstand komt, dan heb je hem echt nodig om het om te buigen. Ik denk dat je Sadilek wel voor Hendrix kan laten spelen. En hoe langer hoe meer krijg ik het idee dat je beter met Malen of Gakpo kan spelen voor Lozano.

4 april 2019 om 21:02

Ik denk toch stiekem dat het hedendaags ook wat te maken heeft met de marktwaarde van de spelers. Dat Hendrix op het middenveld blijft spelen bij PSV is voor iedereen een raadsel, het is gewoon net niet het niveau dat je moet kunnen brengen bij Psv. Wellicht speelt hij omdat PSV hem deze zomer wil verkopen? Lozano item dito, denk ik.

4 april 2019 om 21:56

Heeft Hendrikx zoveel marktwaarde dan? Hoeveel interlands heeft hij achter zn naam? Hoeveel CL wedstrijden was hij de uitblinker? Hendrikx is juist een onopvallende voetballer a la kante, dan ben je veel waard als je wat onmogelijks presteert, zoals de halve finale CL halen

Zeer matige wedstrijd. Eigenlijk geen lichtpuntjes gezien, van een zeer bedenkelijk niveau allemaal. Dat je aanvallend onmachtig bent tegen een veel sterker PSV kun je van te voren invullen, maar wat een amateurisme achterin.

4 april 2019 om 20:31

Even een serieus vraag, hoe verdedigd PEC normaal zijn standaard situaties? Want dit leek echt werkelijk helemaal nergens op. Het waren vandaag gewoon strafcorners, iedere corner die PSV een beetje goed voor de pot gooide was gewoon een goede kans. Luuk de Jong keer op keer vrijlaten ... dat kan toch niet op dit niveau?

4 april 2019 om 20:39

Lastig te zeggen waar het precies fout ging. Ik weet niet wie er op wie stond deze wedstrijd. Laat ik het houden op een collectief falen, de hele verdediging bakte er niks van.

4 april 2019 om 21:40

Begrijp ook niet waarom Lachman weer opgesteld is.

4 april 2019 om 21:53

Omdat die het sinds de winterstop gewoon heel goed doet. Echter leek hij vandaag weer helemala de oude.

Saaie wedstrijd maar het maakt me op dit moment echt niks uit hoe de punten pakken. 4-0 prima. Forza Psv!!

Andermaal voegt het blok Hendrix, Rosario niets toe. Sterker: het is een blok aan het been van Psv. Het was weer niet best vanavond. Lozano ronduit dramatisch. Pereiro was daarentegen terecht man of the match. Prima passing en overzicht. Malen en Ihattaren vielen kort, maar ook goed in. Ondanks pover spel toch 4-0. Wat op zich prima is. Het grootste probleem van PSV is PSV zelf. Daarom nog geen enkele garantie dat het lek boven is.

4 april 2019 om 21:20

Het Hero blok is al weken een drama. Iedereen ziet dat. Maar MvB gaat op zun Van Gaals eigenwijs liggen doen. Toch een minpuntje van MvB vind ik.

Dik verdiende zege van Psv, PEC begon leuk maar daarna had PSV snel het initiatief en de controle. Ze lieten PEC veel in balbezit maar in dat trage tempo waarmee PEC de bal rondspeelt hoef je ook niet echt te vrezen. De enige reden waarom PSV zo fors uitliep was omdat PEC Zwolle als een stelletjes amateurs stonden te verdedigen bij standaard situaties. Dat er uiteindelijk 4 goals uitvallen (waarvan 1 afgekeurd) mag eigenlijk nog een beperking van de schade genoemd worden. Ze waren zo bang voor Luuk de Jong in de lucht dat ze hem maar niet meer besloten te dekken. Echt lachwekkend slecht, dat zie je eigenlijk alleen maar bij de amateurs op zaterdag en zondag normaal gesproken.

Xd dat zwolle leek wel gedrogeerd, hoe sommigen erbij liepen. Die namli loopt tijdens een dribbel gewoon twee keer recht op zn tegenstander af, die van der hart liet weer zien hoe dramatisch hij is. Vraag me af hoe slecht die sepp van de berg is, dat hij lachman en lam er niet uit weet te spelen. Ze zullen vast beter zijn dan onder van t schip, maar jaap blijkt toch niet te kunnen toveren zoals sommigen in t begin probeerde te doen geloven

4 april 2019 om 20:31

Weet niet wat het aandeel van Stam hierin is maar daar had ik toch wel meer strijd van verwacht. Hij gunde Van Bommel toch niets??

4 april 2019 om 20:44

PEC was tegen Emmen ook al slecht hoor. Het is dat Emmen nog slechter is. Dit is gewoon het algemene niveau van het team.

4 april 2019 om 20:46

Geen idee, zag ze tegen ajax met een compleet andere instelling spelen. Misschien dat er vandaag minder frustratie was omdat dit geen verplaatste match was

4 april 2019 om 21:02

Heb toch het idee dat Ajax meer als een rode lap op een stier werkt voor hun tegenstanders.

Wow dit is precies wat Wim Kieft voorspelde bij Veronica op de radio vanmiddag haha!

4 april 2019 om 20:30

4-0 en 2x Luuk de Jong bedoel ik dan

Elke keer van we hebben niets weggeven, dat je die gedachte hebt bij een nac enz is toch behoorlijk erg, ipv doel zo veel mogelijk creëeren/scoren is het niks weggeven en controle. Hendrix rosario is klaar, enorm voorspeelbaar en traag. Daarbij heeft hendrix veel te weinig techniek. Kan nauwelijks van deze overwinning genieten, viel zowat in slaap af en toe

Jammer, maar had wel verwacht dat PSV deze zou winnen. Mijn hoop is gevestigd op Vitesse, Willem 2 en AZ. Hoewel, die laatste iets minder.

als de goal van Bergwijn door Messi werd gemaakt hadden we deze week 8000 herhalingen van de goal gezien.

PSV moet nog naar Tilburg, laatste 3 seizoenen hebben ze er niet gewonnen plus ploeg heeft nu 4 wedstrijden gewonnen. In Tilburg geven de punten liever aan Ajax dan aan Psv.

4 april 2019 om 20:40

Ok en Ajax moet nog tegen Utrecht die de puntjes liever aan PSV geven. Wat wil je hiermee zeggen?

4 april 2019 om 20:53

Ajax is laatste 4 seizoenen ook geen kampioen geworden. Dit zegt dus ook niks. Ik zie Ajax zaterdag ook niet winnen van Willem II in deze vorm.

Beetje verhaal van het hele seizoen Ajax en PSV die beide matig kunnen spelen en alsnog redelijk makkelijk winnen. Gefeliciteerd Psv'ers dan moet Vitesse het maar doen.

Stoort niemand zich aan het gedrag van Mark van Bommel? Wat een kwal blijft dat toch ook.

4 april 2019 om 21:00

Eerder aan het volharden in zn opstelling en te trots zijn om toe te geven dat het blok niet meer werkt

Netjes van PSV, had gehoopt op anders maar wel verwacht. Ben benieuwd wie als eerste punten gaat laten liggen (gok dat dat toch een keertje gaat gebeuren, maar dan wel in een uitwedstrijd voor een van beiden denk ik).

Boeit mij echt niet,, want ajax wordt toch kampioens. Psv gaat de spanning niet volhouden.

4 april 2019 om 20:53

Dat vindt ik geen juiste opmerking. Ik denk helaas dat het andersom zou zijn... Gezien dit seizoen hoe PSV punten pakt bij een achterstand, dat heeft Ajax namelijk nog niet laten zien..

4 april 2019 om 21:16

@realo: ik hoop dat je gelijk hebt, maar het recente verleden zegt juist het omgekeerde vriend

4 april 2019 om 22:15

Kijkend naar de selecties heeft PSV veel meer 'kampioens' ervaring in de ploeg. Dus op dat vlak zou PSV juist een voordeel moeten hebben.

Tja, zo hebben zowel Ajax als PSV zijn verplichtingen gedaan.

Nu alweer zin in aankomend weekend, een van de twee ploegen gaat punten laten liggen (misschien wel beide). Allebei een lastige uit-wedstrijd. Het is nog geen gevalletje 'ik denk dat dit de kampioenswedstrijd was' (dries Mertens destijds..) maar ik denk dat de beslissing van deze competitie gaat zijn of in Alkmaar of in Amsterdam. (speelronde 34)

Hopelijk zegt vd Kerkhof n.a.v. die 34ste speelronde dat hij hoopt dat volgend jaar AZ gaat degraderen.

4 april 2019 om 20:55

Ajax moet in ronde 33 tegen De Graafschap uit. Iedereen kent die wedstrijd nog wel herinneren. Hopen dat Jurjus dan weer keept😉

4 april 2019 om 20:57

Vandaar ook mijn opmerking met een knipoog. Maar dat zijn ook de lastige potjes zo aan het einde van het seizoen, uit bij een ploeg die vecht voor degradatie. Dat zijn geen zekerheidjes..

Kopgoals van Luuk, helpen PSV aan de overwinning. Blijft toch wel een baas in de lucht.

Veldspel blijft nog altijd erg matig. Lozano had het weer niet vandaag. Malen en Gakpo vielen weer lekker in, logisch natuurlijk bij een ruime voorsprong. Bergwijn eindelijk een goede goal. Rende die laatste verdediger gewoon helemaal uit. Hendrix moet echt gestraft worden. Hopeloze wedstrijd weer met veel balverlies en veel tikkie's terug. Hoe kan het toch zijn, dat Guti blijkbaar zo slecht is?

4-0 is prima. Goed herstelt van de nederlaag tegen Ajax. Op deze manier nu gewoon lekker doorgaan. Vitesse uit kan inderdaad wel is cruciaal zijn. Ook zou ik Pereiro nu gewoon in alle wedstrijden laten staan. Het blijft een slaperige speler, maar heeft wel een geweldige linker in zijn been zoals bij de 1-0, en had ook nog een assist achter zijn naam moeten hebben, maar helaas faalde Lozano 1 op 1 met de keeper.

4 april 2019 om 20:55

Afgelopen zondag liet Fox tijdens de wedstrijd ook een statistiek zien hoeveel ' kopgoals' Luuk de Jong heeft gescoord, absurde cijfers inderdaad...

Beste kopper eredivisie.

4 april 2019 om 21:02

Wat is hendrix een beperkte voetballer uiteindelijk geworden zeg. Vandaag ook zoveel balverlies puur door een slechte techniek..

4 april 2019 om 22:17

Het probleem is dat PSV 2 basisspelers heeft voor de linksbuiten: Zowel Lozano en Bergwijn renderen het beste als linksbuiten. Neemt niet weg dat Lozano's voorzetten en keuzes deze wedstrijd erg slecht waren, maar ook vorig seizoen was hij veel en veel beter wanneer hij van links kwam dan van rechts.

Verdiende zakelijke overwinning voor PSV
Pereiro was lekker bezig vandaag
Jammer dat een speler van zijn kwaliteit dit niet meerdere wedstrijden per jaar achter elkaar volhoudt
Wordt een spannend slot qua titelrace
Kijk uit naar het resterende programma

Zakelijk dit, saai dat. Ik kan het niet snappen. Kijk maar naar een willekeurige pot in het buitenland. Zwolle heeft zich goed verweerd, heeft lange tijd goed afgejaagd en knap positiespel laten zien. PSV idem, maar dan een klasse beter. Het zag er van beide kanten zeer professioneel en best verzorgd uit. Ik kan daar wel van genieten, zeker omdat het gaat tussen een traditionele laagvlieger die het nu een aantal seizoenen zeer verdienstelijk doet en een topper. Dit laat zien dat de Eredivisie toch van een behoorlijk niveau is. Nee het is niet altijd even sprankelend, maar er is weldegelijk een idee met de nodige discipline en goede conditie te zien, ondanks de 4-0. Het laat een volwassen competitie zien die tot veel in staat is. Men kan het saai en zakelijk noemen, maar er zijn toch 4 doelpunten gevallen en het hadden er zelfs meer kunnen zijn. Het tempo was echt wel hoog en foutjes werden vooral door PSV keihard afgestraft. Zoiets kan je echt niet slecht noemen. Het grootste verschil met Ajax is toch dat er daar een De Ligt rondloopt en een Tadiä‡ waardoor in Europa een wedstrijd door 1 moment in het voordeel van Ajax beslist wordt en er geen domme tegendoelpunten vallen. Het zijn details, en dat geeft de Psver hoop.

4 april 2019 om 22:08

Jij kunt met droge ogen beweren dat je de eerste helft vermakelijk vond? En dat je daarvan genoten hebt? Ik heb me echt meermaals wakker moeten zien te houden door ff van de bank op te staan. Man, man, man wat was dat dramatisch zeg. Krijg er nog rillingen van.

Nou het was leuk zolang het duurde. Gelukkig hebben we de screenshots nog. Ik spreek jullie weer over 1050 dagen he

Het spel was slecht, maar weten jullie wat helemaal slecht was? Het veld! Man, man, man, wordt tijd dat ze kunstgras gaan leggen in dat lelijke stadion! Dit was echt schofterig! Alles alleen maar om Pec niet te kunnen laten voetballen. Had ik al gezegd dat de achterhoede ook slecht was? En het bier smaakte ook naar zeik.

4 april 2019 om 22:42

Ja, nadat ik de tv uitgezet heb ging het een stuk beter!

Gewoon vasthouden aan hendrix en rosario.
Deze mannen zijn koning rondo.
Dat gaat fout zo.
Wat een fantasieloze spelers.
Zie ik ze allemaal wijzen en doen maar inspelen ho maar.
Altijd voetballen met je rug naar het doel
Echt kkd materiaal

Kan iemand mij serieus vertellen hoe je van niveau verandert in je profiel? Ik ben nu niveau 1, geen flauw idee op basis waarvan....

4 april 2019 om 23:49

Een bepaald aantal reacties plaatsen zonder dat ze verwijderd worden. Ik ben daar niet zo goed in 😂

Ik heb het wel vaker met fans aan de stok over Gaston Pereiro, ik ben een gruwelijke fan van hem dus kijk misschien niet helemaal door een eerlijke bril maar ik vindt hem GE-WEL-DIG. Die laksigheid krijg je er gewoon niet uit maar dat maakt hem wel weer uniek! Perfecte techniek en steekpasses als de beste. Ik hoop graag op een leuke vervolgstap en eeb zakcentje voor PSV, Valencia, Lazio, Betis of iets dergelijks? Eventueel Sevilla of As Roma lijkt me ook gaaf! Ik blijf je volgen Gaston!

5 april 2019 om 13:49

Zo iemand past juist bij een topclub die wat flair mist. Hoger dan de clubs die jij noemt zou ook zomaar een goede zet zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren