Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Problemen Ajax stapelen zich op: Michael van Praag registreerde aandelen niet

Laatste update:

Michael van Praag heeft zijn eigen Ajax-aandelen niet laten registreren bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM), zo bericht de NOS vrijdagmiddag. Vier maanden na de officiële indiensttreding van de huidig voorzitter van de Raad van Commissarissen beschikt de AFM nog altijd niet over de informatie die wettelijk binnen twee weken gemeld moet worden.

Van Praag zou sinds 1998 in het bezit zijn van een miniem pakket van honderd aandelen. Dit had hij na zijn aanstelling bij de Amsterdammers in november vorig jaar moeten laten registreren bij de AFM, maar dat heeft hij niet gedaan. Na vragen van de NOS heeft Van Praag dat vrijdag alsnog gedaan, maar dat is dus vier maanden te laat.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) vindt het behoorlijk kwalijk dat Van Praag zelf de mist in ging. De vereniging plaatst zelfs vraagtekens bij het functioneren van de RvC-voorzitter.

"Je moet als bestuurder en als commissaris weten dat jij te allen tijde die melding moet doen. En als hij dat niet weet, dan is hij misschien ook niet zo geschikt voor deze functie", reageert VEB-directeur Gerben Everts tegenover de NOS.

De timing is enigszins ironisch te noemen. Eerder in de week werd Alex Kroes geschorst door de RvC, nadat hij handelde met voorkennis. Op 26 juli 2023, de dag dat hij te horen kreeg dat hij de nieuwe algemeen directeur zou worden, schafte Kroes 17.500 aandelen aan.

Dat is handelen met voorkennis, wist ook Van Praag. "Als jij weet dat je CEO van een beursgenoteerd bedrijf wordt en je koopt aandelen zonder dat andere aandeelhouders weten dat jij CEO wordt, dan is dat handelen met voorkennis", liet hij door de NOS eerder optekenen.

"Maar als je zo actief bent op de beurs als hij is en je weet dat je CEO van een beursgenoteerde onderneming gaat worden, en zelfs al weet je dat allemaal niet, iedere Nederlander dient de wet te kennen. Het is hier geen speeltuin", waren de harde woorden van Van Praag voor zijn (oud-)collega.

Maar nu gaat Van Praag dus zelf ook de mist in met betrekking tot de Ajax-aandelen. "Hier is sprake van een administratieve omissie van een feit dat bij de markt wel volledig bekend was", schrijft Ajax in een reactie. "Zodra we erop gestuit zijn, is het meteen rechtgetrokken."

Maar dat maakt het allemaal niet minder kwalijk, stelt Everts. "Het gaat om het principe. Dat principe heeft hij ook heel duidelijk richting Alex Kroes verwoord. Op dit niveau speel je als beursgenoteerd bedrijf in de Champions League en dan moet je gewoon aan de wet- en regelgeving voldoen."

De hypocrisie valt ook Everts op. "Als je je algemeen directeur op straat zet vanwege een feitelijk administratief gebrek en in de media met veel aplomb snoeiharde taal gebruikt, terwijl je niet hebt voldaan aan eenzelfde verplichting, dan is dat verwijtbaar."

Sancties


Het is nog niet bekend of de AFM de kwestie gaat onderzoeken. Hoewel het om een kleine hoeveelheid aandelen gaat, vindt Everts dat de beurswaakhond dat wel zou moeten doen. "De AFM kan hier een boete voor opleggen van een half miljoen euro, maar kan die ook naar beneden bijstellen. In de praktijk gebeurt dat."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ok wanneer houdt deze soap eindelijk een keer op!

5 april 2024 om 15:05

Het is wachten tot voor volgend seizoen ludo sanders wordt aangesteld als coach

5 april 2024 om 15:09

En hopelijk komt dan Frans Bauer langs op zijn scooter

5 april 2024 om 15:57

Hopelijk Janine als assistent dan. Prachtvrouw

5 april 2024 om 17:38

@kevin1989

Je weet dat Caroline de Bruin, zoals ze officieel heet, de 50 al is gepasseerd en getrouwd is met Erik de Vogel (die de rol van ludo sanders speelt)
Dus zowel in de serie als in de realiteit vormen ze een stel.

5 april 2024 om 15:25

Ik vind het wel heel grappig dat het nu deze meneer betreft. Van Praag had zijn mond vol over gebrek aan professionaliteit van Kroes en dat hij niet begrijpt dat Kroes onwetend kon zijn omdat hij al lang in het wereldje mee loopt. Prachtig dat je dit nu ook Van Praag zelf kan verwijten.

Alsjeblieft breng die man weer asap voor de camera voor een interview met zijn zelfvoldane smoel.

5 april 2024 om 16:01

Om het dan nog mooier te maken blijkt het dat hij die aandelen ook al had toen hij nog voorzitter was van de Knvb. Ik vraag me af hoeveel andere voetbalbestuurders 's nachts badend in het zweet wakker worden omdat ook zij aandelen hebben in Ajax.

Wellicht dat iemand daar even onderzoek naar kan doen

5 april 2024 om 16:39

Ik vraag me oprecht af of er bij Ajax überhaupt nog capabele mensen werkzaam zijn. Dit is echt een shitshow van het hoogste niveau gebleken en het zou me niet verbazen als er nog veel meer naar buiten gaat komen.

5 april 2024 om 16:59

Ik neem aan dat Follow the Money al met wrijvende handjes aan de slag is gegaan. En anders de vrienden van Quote, Voetbal International of de Financiele Telegraaf wel.

5 april 2024 om 15:31

Van Praag kon wel zeggen dat Kroes fout zat. Hij zelf heilig of zo . Wat een dramatisch gevallen daar.

5 april 2024 om 15:46

Iets met een pot en een ketel

5 april 2024 om 16:17

@Pesso-PSV,

Maak alsjeblieft je school af, of volg een cursus maat. Dit kan echt niet.

5 april 2024 om 19:26

Tyuin@ nooit school gehad 🤣 ik kan goed rekenen.

5 april 2024 om 15:36

Van Praag krijgt hier wel een koekje van eigen deeg! Hij stond veels te arrogant voor de camera!

5 april 2024 om 16:08

Nou wat stond hij er toch arrogant bij. Die man laat zich waarschijnlijk adviseren bij de beste juristen over deze kwestie en gaf zelf aan dat hij het verschrikkelijk vond. Nu hoor je deze onzin over 100 aandelen die hij al sinds 1998 heeft. Dat mensen dit vergelijken met die olie domme actie van Kroes zegt genoeg. Ik snap dat hij de hoop is voor Ajax, maar sommige hier zijn echt blind.

5 april 2024 om 17:13

Het is vrij hypocriet geneuzel. De man staat erbij als een soort dictator, schoffeert Kroes en blijkt dan vervolgens zelf ook niet helemaal fris onder de oksels.

5 april 2024 om 15:40

Man man man dit Ajax heeft nog meer weg van soap dan het gelijknamige schoonmaakmiddel

5 april 2024 om 15:47

Het was natuurlijk alweer 10 uur rustig rondom Ajax, dus het werd wel weer tijd voor The Next Chapter

5 april 2024 om 16:18

In dit geval vind ik het wel lachen. Van Praag met z'n arrogantie reactie nadat het geval Kroes bekend werd. En z'n uitspraak over gebrek aan professionaliteit. Koekje van eigen deeg.

5 april 2024 om 16:23

Zlatan het gaat om 100 aandelen van 10 euro per stuk (1000 euro in totaal). Waarschijnlijk weet van Praag niet eens dat hij ze heeft. Een heel groot verschil met Kroes!

5 april 2024 om 16:57

Klopt, als het om aandelen gaat is er een groot verschil. Alleen heeft Kroes het zelf aangegeven dat hij ze had, en van Praag niet. Allebei hebben ze een fout begaan. Lullige voor van Praag is dan wel dat ie eerst nog met z’n arrogante kop voor de camera stond, en dat nu dit naar buiten komt.

5 april 2024 om 17:02

Van Praag had het er zelf over dat het ging om het principe. Dus dan is het nu ook niet relevant of het er 100, 1000 of 10.000 zijn.

5 april 2024 om 17:09

Magnet een strafbaar feit plegen door nalatigheid of bewust een strafbaar feit plegen vind ik nogaleenverschil. En waarschijnlijk is het niet eens een strafbaar feit want Van Praag heeft niet gehandeld met voorkennis. Dus je kan de zaken eigenlijk niet eens vergelijken.

5 april 2024 om 17:15

Dat mag jij ook zeker vinden. Maar het gaat erom wat de AFM ervan vindt. En wat dat betreft zegt de voorlaatste alinea hoe het ervoor staat.

5 april 2024 om 18:56

Als jij Kroes voor de camera afmaakt omdat het geen speeltuin is en hij zich aan de regels moet houden moet juist hij zorgen alles netjes op orde te hebben.

5 april 2024 om 18:11

Nooit.

5 april 2024 om 23:09

Tsjah dit ga je nu krijgen de journalisten ruiken bloed. Zullen nog wel meer lijken uit de kast komen komende tijd. Al is dit wel echt een heel kleintje.

Hier even een wild idee: waarom halen ze Ajax niet gewoon van de beurs? Wat voegt de beursnotering toe en hoeveel problemen en administratieve rompslomp kan je vermijden als je de notering beëindigt?

5 april 2024 om 15:08

Heb jij enig idee wat dat kost? Op dit moment is de beurswaarde van Ajax bijna 188 miljoen. 18.333.000 uitstaande aandelen tegen een waarde van 10,25 euro per stuk.

5 april 2024 om 15:12

Die bestuurders kunnen ook hun aandelen opgeven. Dan blijven er nog maar weinig over die de club terug moet kopen!

5 april 2024 om 15:18

Zover ik weet zijn er maar zo'n 5 miljoen aandelen in omloop op de beurs. Zou iets meer dan €50m minimaal kosten. Maar waarschijnlijk rond de €70m met een premium van 40%

5 april 2024 om 15:18

Je kunt aandelen die op de beurs verhandeld worden niet zomaar opgeven. Ajax NV kan eigen aandelen inkopen maar daarvoor is dus 188 miljoen exclusief bijkomende kosten nodig.

5 april 2024 om 15:20

Dit klopt niet wat je hier schrijft. De informatie over uitstaande aandelen van Ajax NV is gewoon openbaar en terug te vinden op internet.

5 april 2024 om 15:34

Uiteindelijk is de Vereniging Ajax 73 procent aandeelhouder van Ajax NV. Die moet juist blijven bestaan. Dan gaat het dus om 27 procent van de aandelen die zij willen overnemen. Dat is niet zomaar gedaan, dan moet je de andere aandeelhouders zover krijgen dat zij de aandelen aan jou willen verkopen. Dat moet dan wel meer zijn dan de huidige koers. Daarnaast kan zo'n andere aandeelhouder ook gewoon weigeren.

5 april 2024 om 15:38

Vereniging Ajax heeft toch al 70-75% in bezit? Edit: precies. Ajax heeft 13.3m aandelen van in totaal 18.3m. Ze zouden dus 5m aandelen moeten kopen tegen ~€15 per aandeel (vanwege premium) dus dan kom je op zo'n €75m om het van de beurs te halen

5 april 2024 om 15:44

De organisatiestructuur van Ajax begint zich steeds meer te wreken met het slagvaardig kunnen handelen. Misschien is het onderhand inderdaad een optie om van de beurs te gaan indien de ledenraad van de NV Ajax en de RvC daarmee akkoord gaan en dan een rijke investeerder te zoeken. Dan kan er snel een bestuur en een trainer worden aangesteld. De soap en bijbehorende poppetjes heeft nu lang genoeg geduurd. Opnieuw een fluwelen revolutie zullen we maar zeggen.

5 april 2024 om 15:51

Had je het geld van Anthony toch beter kunnen besteden dan aan Mikautadze, Forbs, Avila, Sutalo, Sosa en Tahirovic.

Daarnaast heeft Ajax zelf het merendeel van de aandelen in portefeuille en je hoeft jezelf niet uit te kopen.

Volgens mij kun je met de verkoop van een Bergwijn dit gewoon realiseren.

5 april 2024 om 16:20

Denk niet dat er een club is die 55 mln voor Bergwijn wil betalen.

5 april 2024 om 17:06

Die waarde van 10,25 gaat vanzelf onderuit als ze nog een tijdje zo doorgaan. Zou het soms een vooropgezet plan zijn om er zo’n bende van te maken dat het aandeel zwaar daalt en dan een buy out doen 😆

5 april 2024 om 15:09

Dat gaat niet zomaar natuurlijk. Daar is gigantisch veel geld voor nodig.

5 april 2024 om 15:48

Het wordt op deze manier wel steeds goedkoper om Ajax van de beurs te halen

5 april 2024 om 15:09

Wild? Geweldig! Iets dat ik jaren wil, en weer op voetbal focussen. Dat is lastig genoeg tegenwoordig!

5 april 2024 om 15:11

Wat betreft implicaties ben ik geen expert, maar stel Ajax zou dat willen. Wat is er dan exact voor nodig? Iemand die dit weet?

Over van Praag: haalt wel al zijn geloofwaardigheid (voor zover hij die had) weg.. Haha wat een soap zeg

5 april 2024 om 15:13

Ajax moet volgensmij hiervoor een groot deel van de aandelen terug kopen. Dan kunnen ze beslissen om privé te gaan. Maar hier is een enorm kapitaal voor nodig.

5 april 2024 om 15:19

Volgens mij kan je bij een bezit van 95 van de aandelen de resterende aandeelhouders forceren om te verkopen (gedwongen uitkoop) waardoor je weer het volledige eigendom hebt. Oftewel; tot die tijd moet je proberen alle andere uitstaande aandelen terug te kopen.

Als je alles tegelijkertijd wil kopen, zal dat de prijs van een aandeel doen laten stijgen (er is immers veel vraag naar). Dat wil je liever geleidelijk doen.

Na volledig eigendom kun je de Ajax N.V. van de listing af laten halen. Kosten en moeite daarvoor ben ik niet bekend mee.

Wat ik terug kan lezen in de financiã«le verslagen van Ajax NV is dat zij 58,7 van de aandelen bezitten. Dat zijn 7.209.452 aandelen.

5 april 2024 om 15:50

Felix thanks voor je reactie, en alle andere ook natuurlijk! Precies Van Praag mag zich zelf nu ook op non actief zetten, niet met meerdere maten meten.

5 april 2024 om 15:52

Voor 100 aandelen dit is gewoon zoeken , Kroes heeft gekocht net voor zijn aanstelling dus met voorkennis v Praag heeft die al sinds 1998 jonge jonge goed van de NOS hoor omdat even uit te zoeken we hebben het over 100 aandelen

5 april 2024 om 16:50

Maar wat schiet je er mee op?
Het kost alleen maar geld om van de beurs af te gaan, tenzij de aandeelhouders bereid zijn om voor een appel en een ei hun aandelen terug aan de club of aan de vereniging te verkopen.

Daarna ligt er niet ineens meer of minder nadruk op het voetbal. Elke voetbalclub is uiteindelijk ook gewoon een bedrijf, daar heeft de beursnotering verder niet veel mee te maken. Het enige verschil is dat Ajax dan in plaats van 2 keer per jaar nog maar 1 keer per jaar zijn cijfers openbaar moet maken. Ik geloof niet dat dat ook maar enig verschil gaat maken.

5 april 2024 om 17:08

Nee nee nee sloep01, volgens van Praag ging het om het principe! Je kunt nu eenmaal geen van misstanden verdachte mensen binnen je organisatie tolereren! Zijn eigen woorden 3 dagen geleden…

5 april 2024 om 15:09

Wat een beursgang toevoegend? Een hoop eigen vermogen!

5 april 2024 om 15:10

Kost heel veel geld, maar iedereen zou het toe juichen vermoed. Geluiden hoor je ook al jaren, maar er worden nooit echt concreet stappen toe gezet helaas

5 april 2024 om 15:40

Liever de Arena opkopen? Of een paar aardige spelers? Is natuurlijk ook keuzes maken. Want wat levert het sportief concreet op om van de beurs te gaan tov investeren in jeugd, stadion, spelers, etc.

5 april 2024 om 15:11

Ik begrijp dit dus ook totaal niet. Waarom zou je als voetbalclub de ambititie hebben beursgenoteerd te zijn? Als je een paar sportief mindere jaren hebt dan werk je je daarmee alleen nog maar meer in de nesten lijkt mij.

5 april 2024 om 15:55

Dat valt wel mee hoor. Aandelen van een voetbalclub is meer fandom dan een geldmakend vehicel. Je eigen vermogen groeit echter, waardoor je geld creeert. Alleen in de organisatiestructuur maakt dat slagvaardigheid lastiger wordt, omdat er teveel mensen een plasje overheen moeten doen. Zeker als je sommige kernfuncties niet hebt ingevuld

5 april 2024 om 18:55

Je haalt er in principe natuurlijk geld mee op waarmee je door kan groeien.

Je kan overigens best stellen dat de beursgang Ajax niet heeft gebracht waar ze op hoopten. Ik denk dat dat o.a. is gekomen door de explosie in TV gelden buiten Nederland in de periode na de beursgang.

Destijds hebben ze het geld gebruikt om in het buitenland een aantal clubs te kopen en opleidingen op te zetten. Het Red Bull - City model, wat toch redelijk werkt, is eigenlijk een Ajax uitvinding. Daar hebben ze ook best iets aan gehad, denk bijvoorbeeld aan de belgische spelers die via GBA binnen hebben gekregen.
En verder hebben ze het gebruikt om de selectie te versterken om Europese top te blijven (is in middels lang geleden maar Ajax kwam uit een periode waar ze in 10 jaar 5 Europese finales speelden).

Die 100 miljoen die ze ophaalden met de beursgang was destijds extreem veel geld. Alleen door het mismanagement van de filialen die ze kochten, slechte scouting en problemen in de opleiding hebben ze die grotendeels weg gegooid en tegelijkertijd werd er door TV rechten in de top 4 competities een enorm gat geslagen met de rest waardoor die 100 miljoen ineens niet zo veel meer was. Alleen de gedachte er achter was zeker niet verkeerd.

5 april 2024 om 15:24

Volgens mij weet feyrus niet hoe de beurs werkt.

5 april 2024 om 15:34

Ik ook niet. Kost mij teveel tijd om mij er in te verdiepen, tijd wat ik alleen heb in een vakantie.

5 april 2024 om 15:52

Nou de Bers, Feyrus heeft een mooi balletje gegooid en zijn best gedaan. Blijkbaar weet jij wel allemaal hoe het werkt, ik heb er 0 verstand van hoor het graag van je. 😏

5 april 2024 om 16:21

Haha, je hebt gelijk. Een beursgenoteerd bedrijf dat gerund wordt als lokale vereniging SV Bal Vooruit.

Haha. Het houdt nooit op dit. Doe maar weer Ihattaren nieuws, lees ik liever dan deze rampspoed over mijn cluppie. Al zullen de meningen daar zeker anders over zijn 😉

5 april 2024 om 15:09

Een combinatie van al dat rampnieuws is het natuurlijk als Ajax nu Ihattaren haalt...

5 april 2024 om 15:22

Roger Schmidt is binnenkort ook weer beschikbaar…

5 april 2024 om 15:23

Of dat Ihattaren ook aandelen van Ajax heeft. Dat zou lachen wezen.

5 april 2024 om 15:33

Ik vind dit vooral "leuk nieuws" voor Van Praag; deze mastodont doie zichzelf zo belangrijk vindt en met twee maten meet. Het spijt me voor je dat dit weer Ajax betreft; die hebben w.m.b. hun portie al voldoende gehad dit jaar (seizoen)

5 april 2024 om 15:41

Nouja wat Van Praag hier niet goed heeft gedaan is wel van een andere orde dan de stommiteiten van Kroes natuuurlijk.

5 april 2024 om 15:44

Klopt, maar eerst een grote mond hebben over Kroes en hoe slecht het is als je dat niet weet blabla en nu zelf zo'n fout gemaakt hebben, komt natuurlijk als een boomerang terug.

5 april 2024 om 15:48

Dit komt op mij meer over als een soort wraakactie afrekening met Van Praag door de VEB dan een serieus probleem. In tegenstelling tot bij Kroes waar wel degelijk een aantal echte problemen mbt betrouwbaarheid waren. Nee, liever niet dit soort spelletjes met boomerangs etc. Ga gewoon eens werken om de club te verbeteren.

5 april 2024 om 16:19

Ik vind dit wel een beetje Karma voor Van Praag en ben het met Boyonline eens.

Het is inderdaad minder schadelijk, maar wel (weer) enorm knullig.

5 april 2024 om 15:42

Nee laat die hypocriet maar lekker boeten voor wat hij heeft gedaan. Niet weer iemand anders gebruiken (Ihattaren zoals jij zegt) om zichzelf uit de picture te halen. Daar zijn types als Van Praag namelijk goed in. De ideale nette burger spelen en met het vingertje wijzen naar makkelijke andere prooien terwijl ze het zelf ook doen. Gelukkig moeten ze elke dag wel in de spiegel kijken met dit karakter

Op non-actief zetten lijkt me een goede oplossing.

5 april 2024 om 15:17

Vooral omdat hij zulke harder woorden voor Kroes gebruikte. Dan kan je nu niet serieus genomen worden als je zelf niet hard gestraft wordt.

5 april 2024 om 15:46

Tenzij je begrijpt dat totaal niet vergelijkbaar is.

5 april 2024 om 15:53

Hij had een grote mond over dat je de wet moet kennen als je op een belangrijke positie komt.
Heeft zelf zich niet aan de wet gehouden.
Begrijp je het nu wel?

5 april 2024 om 16:46

Volgens mij is dit gaat strafbaar feit volgens het strafrecht.

5 april 2024 om 18:14

En hoe zit het om als aandeelhouder van Ajax ook bij de knvb te werken?

5 april 2024 om 15:55

Dit voelt alsof persoon a 1km te hard rijdt en persoon b dronken met 200km per uur door een woonwijk raast en ze beide dezelfde straf willen geven. Goed plan..

5 april 2024 om 16:03

@Harjax, precies. Iedereen dit nu roept om soortgelijke straf voor Van Praag is een beetje populistisch aan het roeptoeteren, of was duidelijk pro Kroes en boos op Van Praag dat die streng voor Kroes was. Want met de feiten kan het niets te maken hebben. Jouw vergelijking laat dat mooi zien.

5 april 2024 om 16:27

Dit was ook maar een klein grapje. Niet al te serieus nemen aub.

5 april 2024 om 16:51

Zal ik niet meer doen

Ongelofelijk, dan denk je dat het niet erger kan voor Ajax. Wat een soap.

5 april 2024 om 15:14

Ze hebben zondag nog een wedstrijd 😜

5 april 2024 om 15:42

Toepasselijke gebruikersnaam heb je!
Heb je ook nog aandelen Ajax toevallig?

5 april 2024 om 16:45

Nee, maar wel een aandeel in de ellende.

5 april 2024 om 21:33

Nee.. wel een seizoenskaart van Feyenoord

Gaat lekker daar, blijkbaar is van Praag ook helemaal niet zo zuiver als dat hij zelf wil voordoen.
ofja blijkbaar, dat was natuurlijk bij het grote publiek allang duidelijk

5 april 2024 om 15:23

De grap is dat hij heel erg hard naar buiten kwam over Kroes en er met gestrekt been in ging. Ben benieuwd wat zijn eigen reactie hierop zal zijn. Ik durf te wedden dat Ajax hem de eer aan zichzelf laat houden en dat ze hem wel zelf laten opstappen.

Als Ajax in dit tempo door gaat blijft er niets meer over van de club. Ben heel benieuwd hoe ze 3 functies gaan invullen en het komende jaar resultaten gaan boeken lijkt me haast een onmogelijke opgave.

Hou alsjeblieft op nou, het is niet meer leuk. Kan er eens een keer wat positiefs gebeuren bij Ajax..

5 april 2024 om 15:06

Gaaei speelde gister oke toch?

5 april 2024 om 15:08

Laten we het bij een prachtig doelpunt houden, was verre van goed leed veel bal verlies.

5 april 2024 om 15:24

Dat is niet waar natuurlijk. Leverde meerdere echt ontzettend goede voorzetten en dribbelde ook een aantal keer erg goed in.

5 april 2024 om 15:39

Zag een aanval die hij zelf opzette ergens in de tweede helft. Ron als een gek naar voren om dan met links het meest bizar slechte schot van de laatste tijd te produceren.

Als men Gaaei goed vond en toekomst in hem ziet. Dan weet ik het ook niet meer, dan is die 1-1 van gisteren ook een topprestatie.

5 april 2024 om 15:43

Ricotto, dat ben ik absoluut niet met je eens. Ik heb alleen de tweede helft helemaal gezien en in de periode die ik heb gekeken had Gaaei 3 assists kunnen hebben. Verdedigend ook redelijk. Beste speler gisteren.

5 april 2024 om 21:04

En ik zag een heel fraai doelpunt en minimaal drie schitterende assists waaruit alleen maar gescoord diende te worden. Die assists had ik in tijden niet meer gezien van 1 van de basisklanten in het eerste elftal. Dus wat is wijsheid? Maar complimenten voor Gaaei! Na dat hij door zowel Steijn als ook van 't Schip schofterig is behandeld, zo terugkeren. Grote klasse!

5 april 2024 om 15:11

Gisteren puntje gepakt!

Zou zijn retoriek richting Kroes nu ook richting hemzelf van toepassing zijn? Of zal dit bij meneer zelf wel een stuk genuanceerder liggen.. Die Kroes proberen te liquideren om een soort stroman als AD te krijgen, zodat meneer als de grote dictator zich door Ajax kan bewegen. Maar zelf natuurlijk wel lak hebben aan dezelfde regels. Sterker nog, die Kroes heeft alles gewoon gemeld maar heeft qua timing een ongelukkige fout gemaakt. Die Van Praag speelt niet eens open kaart.. Ik gok dat Van Praag zichzelf zal schorsen?

5 april 2024 om 15:11

Hij was flink uitgesproken over Kroes inderdaad. Benieuwd naar zijn reactie nu. Schandalig, wat een amateurisme hier.

5 april 2024 om 15:13

Er zit nogal een verschil tussen handelen met voorkennis en 100 aandelen die je sinds 1998 in je bezit hebt, vergeten aan te melden op het moment dat je halsoverkop wordt ingevlogen als RvC voorzitter.

5 april 2024 om 15:15



Dat was niet halsoverkop hoor, dat heeft meneer op de achtergrond wel lekker georganiseerd. Niet vergeten hoe deze man jarenlang actief is geweest binnen de FIFA en daar mee heeft gewerkt binnen een bizar corrupte organisatie.

5 april 2024 om 15:38

Ja, ik denk zelfs dat V Praag achter de aanstelling van Mislintat heeft gezeten, en hem ingefluisterd dat hij Steijn moest aannemen om vervolgens samen Ajax ff naar de klote te helpen zodat V Praag daarna kon instappen en de macht over kon nemen...

5 april 2024 om 15:17

Goede reactie, geen woord aan toe te voegen. Ga verdomme met zijn allen achter de club staan en los deze situatie op... Volledige RVC ook maar wieberen dan. Wordt een gezellige ALV met de bestuursraad

Hypocriete man. De pot verwijt de ketel. Gaat hij zichzelf nou royeren of wat?! Wij zijn Ajax wij zijn de beste….De club met de grootste idioten!

Ajax zet me sinds het Overmars schandaal toch een soap op tafel, daar kan GTST nog een puntje aan zuigen.

Elke keer als je denkt, dit was het, komt er wéér iets nieuws boven tafel

Het is echt alsof we in een soort film zitten met z’n allen, heeft er iemand een voodoo pop van Ajax ergens liggen ofzo

5 april 2024 om 15:09

Normaal zet je bij zo'n slechte film de tv uit. Nu kun je niet wachten op het volgende hoofdstuk. Het wordt alsmaar gekker.

5 april 2024 om 15:12

Het schijnt dat de demente oma van Ocampos een soort voodoo grootmeesteres is en dat zij sinds het debacle van haar kleinzoon in Amsterdam zo woest is geworden dat ze heeft gezworen dat alle misstanden rondom het melden van aandelenpakketten aan de AMF openbaar moesten worden

Was van Praag niet de man die zie dat je de regels moest kennen ? Kent hij ze zelf dan wel ? Wordt hij dan nu ook op non actief gezet ?

5 april 2024 om 15:17

Ik mag hopen van wel, het is immers geen speeltuin.

5 april 2024 om 18:16

Laat de knvb een onderzoek starten hoe de voorzitter van de knvb ook aandeelhouder van Ajax kon zijn

Het houdt niet op, niet vanzelf.

Goede Tijden Slechte Tijden of Onderweg Naar Morgen zijn en zouden hier niets bij zijn zeg.
Jeetje wat een amateurisme ten top zeg dit.

Wat een ongekende soap dit. Keer op keer wijzen mensen binnen Ajax met vingertjes naar elkaar en telkens hebben ze zelf iets vuils aan hun kerfstok. Steijn vingertje wijzen naar de selectie en Mislintat, Mislintat naar Steijn, Kroes naar Mislintat, van Praag naar Kroes en huppa, van Praag zelf niet schoon. Als het zo doorgaat wordt een Speld artikel nog reeël met Valentijn Driessen als hoofdcoach.

Dan lijkt me de conclusie voor Van Praag net zo helder als de conclusie die diezelfde heer had voor Kroes.

Lekker moddergooien over en weer. Nu blijkt Van Praag zelf ook niet op de hoogte van de wet-en regelgeving omtrent aandelen...

Als je dit script zou inleveren bij de makers van GTST, zouden ze je recht in je gezicht uitlachen, omdat het te onrealistisch is. Helemaal leip haha

5 april 2024 om 15:50

Joop vd Ende wordt jaloers hierop. Dit verzin je toch gewoon niet?

Ja, de boel zal nu toch echt ultiem grondig uitgezocht moeten worden daar in de Arena. Het riekt aan alle kanten. Zo'n grote club. Zoveel mysterieuze misstanden. En de waslijst wordt alsmaar langer...

Je hoort de wet gewoon te kennen, volgens de heer van Praag. Toch? Man man man, GTST is er niks bij!

Van mij mag Van Praag direct ook op non actief hoor maar de media in Nederland is ook wel bezig om bij een club die volledig spartelend op zijn rug ligt compleet weerloos nog eens te trappen en te trappen en te trappen.

5 april 2024 om 15:11

Moet de media dit dan niet melden? Dit lijkt me best wel nieuwswaardig namelijk.

5 april 2024 om 15:15

Van mij mag Van Praag gaan hoor, liever Kroes terug en hij eruit. Alleen begin ik wel het gevoel te krijgen dat ze uit de media nu aan alle kanten aan het graven en het spitten zijn om van wie dan ook binnen Ajax nog iets te kunnen vinden om de shit storm nog wat groter te maken.

5 april 2024 om 15:12

Het is wel dat de directie van Ajax wel heel veel munitie geeft of zelf afgeschoten te worden.

Schors die Van Praag maar ook haha. Wat gebeurt er allemaal. Zelf de strenge meester spelen en dan zelf je aandelen niet op orde hebben. Wat een soap zeg.

Ik heb zo'n vermoeden dat we het komend halfjaar een bakje popcorn erbij kunnen pakken omdat er elke dag wel wat nieuws is bij de soap 'ajax'. Het lijkt wel of alle stromingen bij de club elkaar kapot willen maken ongeacht te gevolgen voor de club. Lijkt wat dat betreft wel wat op het Heerenveen van 10 jaar terug, waarbij de gevolgen nog steeds voelbaar zijn. Op een gegeven moment een gehalveerd sponsorbestand net als de begroting. Het krabbelt nu weer wat op maar toch. Voor de Ajacieden mag ik toch hopen dat dit voor Ajax niet het geval zal gaan zijn.

Te stuitend voor woorden dat deheer Van Praag hiermee weg gaat komen.

Als dit vorige week aan het licht was gekomen, had geen haan er naar gekraaid. Maar omdat er zo knetterhard is uitgehaald naar Kroes (wat naar mijn mening niet nodig was geweest en er een middenweg gevonden had moeten worden), is er geen andere weg te bewandelen dan Van Praag ook van zijn diensten te ontslaan.

Openheid van zaken is een groot goed, maar bezinning en diplomatie zijn dat ook. De laatste jaren laten zien hoe je en geen voetbalclub en geen bedrijf leidt. Amateurisme ten top.

Ik zeg weg met van Praag, dit kan gewoon niet, maar er zullen nog wel meer slangen zijn. Hand boven het hoofd houden

5 april 2024 om 15:18

Het erge lijkt mij de hypocrisie, niet perse de aandelen. Het gaat om 100 aandelen uit 1998…. Desondanks is dit ook weer super dom en typerend voor de huidige situatie bij Ajax

Lees ik nou dat het maar om 100 aandelen gaat?

5 april 2024 om 15:36

idd 100 aandelen. Maar ook daar zijn regels voor. Regels die je volgens van Praag moet kennen.

5 april 2024 om 15:42

Het verschil is dat het ene te maken kan hebben met je integriteit en het andere slechts een administratieve handeling is die ergens op een lijstje staat en gedaan/afgevinkt moet worden.

5 april 2024 om 15:50

Niet te vergelijken met wat Kroes deed. Geen idee waarom mensen op VZ zo graag pro Kroes en anti Van Praag zijn dat ze de feiten niet meer helder zien. Maar wat Van Praag hier niet goed doet vs wat Kroes niet goed doet is van een andere orde.

5 april 2024 om 15:53

Daar gaat het niet om. Van Praag had een grote mond over de regels kennen, maar handelt er zelf niet naar.

5 april 2024 om 15:55

Maar het is bij Ajax toch geen speeltuin waar je zomaar iets doet. Er zijn regels en voorschriften die nageleefd moeten worden. Dat weet van Praag toch ook ?

Ik voel een Videoland serie aankomen volgend jaar.. Gaat een bestseller worden vermoed ik

100 aandelen? Met een waarde van net boven de 1000 euro. Tsja, nu wordt het wel heel erg flauw.

Hahahaha wat edn blunder van die arrogante kwal! De pot verwijt de ketel....
Opstappen en snel!!!!

Het gaat om 100 aandelen, dat is 1000€

Is dat niet een beetje spijkers op laag water zoeken? Ik bedoel de hoeveelheden die Kroes bij kocht en al in bezit had tijdens andere bestuursfuncties bij andere clubs zijn excessief meer. Tien tot honderd duizenden euro meer...

Van Praag komt nu wat dom over, maar om zulke marginale hoeveelheden kan niemand dit bericht toch echt heel serieus nemen

5 april 2024 om 15:38

van Praag heeft gezegd dat Kroes de regels moet kennen en dat hij daarom weg moet. Zelf kent hij de regels blijkbaar ook niet. Waarom zou Kroes wel weg moeten en hij niet. Het ging bij Kroes toch ook niet om het aantal maar om de regels en de principes? Waarom zouden deze regels en principes niet voor van Praag gelden ?

5 april 2024 om 15:45

Wetgeving en als club verplicht zijn zoiets van Kroes te melden (zelfs als er nog geen bewijs is), is heel wat anders dan "een administratieve omissie van een feit dat bij de markt wel bekend was".

5 april 2024 om 15:50

Voor beide zijn regels en bij beide is er niet aan de regels voldaan. als je dan iemand anders op non actief zet omdat hij de regels niet nakomt dan kun je eigenlijk toch weinig anders om zelf ook op te stappen.

5 april 2024 om 15:51

Omdat Kroes niet alleen Afm/knvb regels heeft overtreden (van Praag heeft alleen AFM regels overtreden) maar Kroes heeft ook strafrechtelijke regels overtreden.

Dus ja wat Kroes heeft gedaan is vele malen erger dan wat van Praag heeft gedaan.

Bovendien gaat het in het geval van van Praag om hooguit 1000€ aan aandelen.
In het geval van Kroes een 100 voud daarvan minstens

5 april 2024 om 15:58

En wie bepaalt dat de waarde er toe doet? €1.000 kan voor de 1 net zoveel zijn als €100.000 of zelfs €1.000.000 voor de ander. Het is maar net in welk perspectief je het zet.

5 april 2024 om 16:09

De AFM bepaalt dat, die maakt de regels.

Die doen dat om belangenverstrengelingen uit de weg te gaan of evt andere misstanden.
Maar met een belang van om en nabij de €1000,-- op een bedrijf dat boven de 80 miljoen waard is, is die belangenverstrengeling er natuurlijk niet.

Bovendien gaat het daar niet eens om, van Praag houd zich niet aan de administratieve regels, dat is niet netjes maar voor zo'n marginaal belang zal het AFM daar geen issue van maken.

Wat Kroes heeft gedaan handelen met voorkennis is echter een misdrijf. Daar heeft het AFM wel een probleem mee waarschijnlijk.

5 april 2024 om 16:28

Tsja als je het zo bekijkt @superfarmers... iemand vermoorden mag niet en door rood fietsen mag ook niet. Beide moet hetzelfde gestraft worden want regels zijn regels.

5 april 2024 om 15:51

Plus het ging bij Kroes om het aankoopmoment. Dat is bij Van Praag niet aan de orde. Inderdaad, spijkers op heeeeel laag water dit.

Zou Everst een vriendje van Kroes zijn? Dit een principekwestie noemen en een vergelijkbaar administratief gebrek gaat mij wat ver.

5 april 2024 om 15:55

100% dat deze man van de VEB in kamp Kroes zit. Ik vraag me af wie er in kamp Ajax zit. Slangenkuil.

Niet handig of slim, maar wel echt wat anders dan de situatie Kroes. Van Praag hoeft niet aan de hoogste boom nu hoor, komop..



Mijn hemel wat blaat iedereen weer zeg.

Handelen met voorwetenschap is een misdrijf, dat is het (niet rijdig) registreren van aandelen niet.

Ik snap dat tegenwoordig op internet men vooral graag de eigen behoefte naar leedvermaak vervult (eigenlijk snap ik dat niet maar dat is kennelijk een vrij treurige en onzinnige hobby van veel mensen), en ik zie ook waar dat vandaan komt gezien de nogal stellige positie die V. Praag innam t.o.v. Kroes, maar het is gewoonweg niet hetzelfde.

Wat Kroes gedaan zou hebben, als het al klopt en juridisch zo gekwalificeerd kan worden, is misbruik maken van de markt. Wat V. Praag gedaan zou hebben is simpelweg zijn administratie niet voldoende op orde hebben. Niet in lijn met de regels, maar geen misdrijf.


Zijn 2 totaal verschillende en niet te vergelijken zaken.

Ok, we hebben het hier over 100 aandelen die al in 1998 waren vergaard en dus €1000,- waarde hadden.
En dat vergelijken met een aankomend CEO die na voorstel nog even aandelen inkoopt.
Dat is echt spijkers op laag water zoeken en stoken in een “slecht” huwelijk. Tsjaa

5 april 2024 om 15:50

Blijft een lelijk faal van Van Praag hoor dit na zijn forse kritiek op Kroes. Moet hij dan ook niet per direct geschorst worden?

5 april 2024 om 15:57

Valt wat mij betreft een beetje in hetzelfde straatje als een Groenlinks stemmer erop aanvallen dat hij een keer per jaar met het vliegtuig naar Spanje vliegt.

Nogmaals : Kroes wordt beticht van een misdrijf, V. Praag heeft een administratieve fout gemaakt (suggestie). Als je populistisch redeneert zou je V. Praag helemaal met de grond gelijk kunnen maken, maar evenwichtg en realistisch gezien slaat dat m.i. nergens op.

Grote kans als je de hele financiele administratie van je vrienden/familie helemaal overhoop haalt, dat je ook iets tegen komt.

5 april 2024 om 15:57

Nee natuurlijk niet. Het is niet vergelijkbaar en we moeten ook niet doen alsof dat wel zo is. Het is ironisch, maar met name voor het pro Kroes kamp, niet voor het pro Ajax kamp, wie daar dan ook nog in mogen zitten.

5 april 2024 om 17:03

Vanuit principe zal de druk groeien om Van Praag te laten schorsen. Lijkt me ook niet meer dan logisch. Het afdoen als een administratieve fout is wel erg makkelijk.

5 april 2024 om 17:29

Pfff. Ik had veel geloof in Kroes en vind het echt zonde dat hij weg moet. En ik geloof ook niet dat hij er snel geld aan wilde verdienen. Hij heeft alleen iets strafbaars gedaan en met zijn volle verstand. Dat is waar het om gaat. Geloof mij, als hij hetzelfde had gedaan als Van Praag, dan was hij nu nog gewoon CEO geweest van een beursgenoteerd bedrijf.

We hebben nu oud topspelers in bestuursfunctie gehad. Niet voetbal en niet Ajax gerelateerde mensen bestuursfuncties. En bestuurders die wel uitgesproken Ajacieden zijn maar geen oud topvoetballers. En ze maken er allemaal een ongelooflijke puinhoop van.Iemand nog suggesties voor een nieuw blik wat we kunnen open trekken ?

5 april 2024 om 15:59

Gebande VZ'ers. Prem, Aqua, en Japie Krekel in het bestuur. Die doen het beter, al zullen ze het ook niet snel eens worden.

5 april 2024 om 16:12

Ja doei. Dan gaat Prem janken bij elk duwtje, Aqua gaat invoeren dat je a la Ronaldo moet juichen en Japie gaat zijn best doen om mensen wijs te maken dat 1+1 geen 2 is.

5 april 2024 om 16:30

Japie Krekel en Roger Schmidt het dream team.

5 april 2024 om 16:32

Schandaaltjes hier en daar houdt je altijd. En de huidige directie kan het ook niet eens worden. Ik zie hier best toekomst in

5 april 2024 om 16:55

Nouja met Prem hoeven we in ieder geval niet bang te zijn voor een tweede Overmars. Die had die hele situatie beter gehandeld dan Van der Sar met zijn surrealistische interviews. Sowieso Schmidt als trainer inderdaad, en misschien wil CR7 wel in navolging van Jordan de stap uit de woestijn maken.

5 april 2024 om 17:45

Waar is Japie Krekel eigenlijk? Ik zie hem hier nooit meer voorbij komen...

Als een boomerang in his face. Lekker hoor!

Sinds vandaag is deze man dus alle geloofwaardigheid compleet verloren. We hebben hem allemaal zien afgeven op Kroes bij ESPN en NOS. Van Praag sprak schande. Niet onterecht natuurlijk overigens. Laat dat ook helder zijn. Nu blijkt dat Van Praag zelf in de fout is gegaan. Dat wist hij natuurlijk allang voordat hij Kroes eruit gooide. Hoe hypocriet is dat.

Maar het zorgt ook voor leedvermaak

Van Praag zal wel weer met een verklaring komen met mooie volzinnen en het allemaal afzwakken.

Toch leuk dat Ajax in het artikel door de voorzitter van de VEB nog champions league niveau wordt genoemd.

De positie van Van Praag is natuurlijk onhoudbaar als je Kroes zelf keihard voor de bus hebt gegooid

Als Ajacied kun je alleen nog de ballen uit je broek lachen, waar zijn deze mensen toch allemaal mee bezig stelletje amateurs. Een week geleden was de grootste zorg wie er trainer ging worden

Opzouten met die hele kliek. Stel iemand aan die schoon schip maakt en begin opnieuw. Kijk ook eens of je de beurs kunt verlaten. Levert niks op. Ja, dat er veel directeuren de laan uit gaan.

Grootste fout ever om vpraag en vgaal binnen te halen als verlossers. Vraag jezelf als Ajacied gewoon eens af: zou Cruijff hen binnen gehaald hebben?

Precies. De een is een machtswellusteling die nooit groter dan Cruijff zal zijn en de ander is een notoire plucheplakker die vrolijk iedereen onder de bus tyft.

Ajax is terug bij af, maar dan nog iets verder terug. Helaas is er geen Cruijff meer om de boel op poten te zetten.

Ik vind het wel kinderachtig van Ajax, stevent er een concurrent op een memorabel kampioenschap af qua punten en overmacht, gunnen ze het vanuit Amsterdam niet en proberen ze het onder te laten sneeuwen met nieuws vanuit Ajax. Erg onsportief

Tja, na de uitspraken van van Praag een blamage, maar geen reden om op te stappen natuurlijk. Met voorkennis hebben gehandeld of 100 aandelen niet op tijd hebben aangegeven waarvan zo'n beetje iedereen ervan op de hoogte was dat hij de aandelen had is totaal niet hetzelfde.

Gaat de KNVB hier ook nog wat mee doen? Aangezien de eigen voorzitter aandelen in een Eredivisieclub had, lijkt me ook belangenverstrengeling

5 april 2024 om 17:44

De KNVB kennende niet. Het zou eerder van de AFM moeten komen.

Wat het verschil is dat Kroes echt op zijn naam koopt. Dus is makkelijk te herleiden. Van Praag heeft het ingekocht via een extern bedrijf. Het kwalijke is dat je als voorzitter van de RvC je collega zo hard voor de bus gooit in de media. Terwijl hij hetzelfde doet. Kroes heeft bij zijn gesprekken aangegeven dat hij aandelen heeft gekocht. Toen had P. Eringa (voormalig voorzitter RvC) dat moeten melden bij de AFM. Maar omdat hij toen nog niet in dienst mocht bij Ajax wegens concurrentiebeding. In theorie had hij toen geen definitief contract bij Ajax. Zijn defintieve contract is pas 15Maart in gegaan. Daar had Ajax nog onderuit kunnen komen. Als de RvC zijn werk beter had gedaan. Daarom leg ik ook de fout van dit alles bij de RvC die alweer gebrekken laat zien met de vorige RvC. Buiten dat heb ik nooit begrepen dat veel mensen blij waren dat van Praag en consorten weer terug kwamen bij Ajax. Ik had liever een jonge frisse mensen gezien die scherp zijn op de kleine en grote details.

5 april 2024 om 17:43

Je zit helemaal verkeerd @Nordic_Ams. Het gaat niet om het houden van aandelen. In geval van Kroes gaat het om het moment waarop hij kocht. Ja Van Praag moet zijn aandelen registreren. Ja Kroes zou dit ook moeten doen bij indiensttreding. Wat daarnaast ook gemeld moet worden, is (een vermoeden van) handel met voorkennis, zelfs als er nog geen bewijs is. Kroes kocht een groot deel van zijn aandelen op de dag dat voor hem en Ajax duidelijk werd dat hij de nieuwe man daar zou gaan worden. Informatie die toen nog niet bekend was voor het grote publiek. Startdatum daarbij is niet relevant. Dat heet handel met voorkennis. En Kroes probeerde het nog mooi uit te leggen en verdere verantwoordelijkheid bij de RvC neer te leggen. Logisch dat Van Praag hem dan even terecht wijst want Kroes is degene die een fout gemaakt heeft.

5 april 2024 om 18:12

Dat zeg ik niet.. Kroes is in de fout gegaan. Dat klopt helemaal. Van Praag heeft een fout gemaakt klopt ook. Maar RvC moet alles controleren.. en dat hebben ze niet gedaan! Daarom is het een kwalijke zaak dat RvC dat niet heeft opgemerkt. Nu is het duidelijk dat de voorzitter van diezelfde RvC zijn eigen aandelen niet heeft aangegeven. Terwijl die nog een dag daarvoor iemand anders op een fout voor de bus gooit, wat hunzelf al hadden moeten weten. Zelf een fout heeft gemaakt. Dan ben je geen goede voorzitter voor de RvC. Dit hele gezeik had voorkomen kunnen worden als ze hun werk goed hadden gedaan.

5 april 2024 om 18:26

Je hebt het over collegas voor de bus gooien, "hetzelfde gedaan" etc. Dat klopt gewoon niet wat je zegt. En daarmee leg je dus de schuld bij de RvC. Terwijl Kroes handelt met voorkennis. Dat is toch de omgekeerde wereld? Buiten dat is de RvC (of wie dan ook) simpelweg verplicht dergelijke acties te melden, collega's of geen collega's. Zelfs als er nog geen bewijs is. Daarnaast had Kroes zelf moeten melden dat hij toevallig een week voor zijn voordracht nog ff snel bijna de helft van het totale aandelenpakket bijkocht op de dag dat hij en Ajax wisten dat hij voorgedragen zou gaan worden.

Je kan er allerlei wendingen aan draaien en zeggen dat dit een andere zaak is, maar moreel gezien net zo verwerpelijk als wat Kroes gedaan heeft. Daar stond Van Praag dan, wijzend met opgeheven vingertje en zeggen dat dit niet kan, toen dat van Kroes bekend werd. En nu blijkt dat meneer zelf ook over de schreef is gegaan. Indien Ajax consequent is moeten ze Van Praag nu ook schorsen gaan.

Nou, volgens je eigen regels ben je dan af, toch?

Kroes terughalen en van Praag eruit trappen, wat een vervelend kereltje is dat . Was blij dT hij destijds opstapte en nu zit Ajax weer met die narcist opgecheept.

5 april 2024 om 20:55

Juist! En het liefst vandaag nog. Met Van Gaal en Blind er achteraan. Kom maar op met de Cruijff adepten!

Ik neem aan dat Van Praag voor zichzelf hetzelfde snoeiharde criterium hanteert als voor Kroes, en dus al is vertrokken. Of is deze arrogante egotripper nog steeds met zijn vet overbetaalde kompanen in de RVC, Ajax van binnenuit kapot aan het maken?

Als iedereen in RvC nou een dickpic stuurt, dan is alles ook weer schoon schip.

Alle rotte appels uit de mand naar buiten tiefen en opnieuw beginnen met mensen met een Ajax verleden en Ajax hart. Mensen wat een amateuristisch zooitje wat er nu zit. Als hij kon zou JC terugkomen en orde op zaken stellen. Deze soap is nog slechter te verteren dan GTST. Heel anti Ajax Nederland ligt te rollen over de grond van leedvermaak. Tijd voor een grote schoonmaak. Ajax forever, forever Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren