Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Politiek bemoeit zich met overname ADO: ‘Ik maak mij ernstig zorgen’

Laatste update:

Bijna tweeënhalve maand geleden kwam naar buiten dat het Chinese bedrijf United Vansen de zeggenschap over ADO Den Haag wilde krijgen en een overname voorbereidde. Mark van der Kallen was bereid bevonden de club na bijna zeven jaar te verkopen en direct staken verhalen de kop op dat de Chinezen ‘fors’ wilden investeren in ADO. Vooralsnog is er echter maar weinig gebeurd.

/

Maandag sloot de transfermarkt en ADO heeft zich niet noemenswaardig versterkt: zeker niet spectaculair, zoals sommigen misschien verwachtten na de komst van United Vansen. Inmiddels bemoeit de Haagse politiek zich ook met het hele gebeuren. De Socialistische Partij (SP) vindt dat de gemeente een onderzoek moet instellen naar Chun Li. Hij bemiddelt tussen ADO Den Haag en United Vansen.

Li zou niet zo’n beste reputatie hebben en de SP wil nu de onderste steen boven hebben. Als blijkt dat Li inderdaad niet te vertrouwen is, dan vindt de politieke partij dat de overname geblokkeerd moet worden. De overnamesom van zo’n 8 miljoen euro is nog altijd niet overgemaakt. “Als ik de verhalen moet geloven, heeft deze man geen goede reputatie”, zegt fractievoorzitter Bart van Kent van de SP. “Dat is schadelijk voor de club.”

In gesprek met Omroep West uit Van Kent dinsdag zijn zorgen over de situatie in het Kyocera Stadion. “Wij moeten als Den Haag trots zijn op ADO en daar dus zuinig mee omgaan. Met alle berichten over het dubieuze verleden van de tussenhandelaar maak ik mij ernstig zorgen.”

Moet de overname van ADO Den Haag geblokkeerd worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien een 6de club voor het Duchatelet imperium?

De politiek wil het weer verpesten hoor, donder op ga je met belangrijke dingen bezig houden

2 september 2014 om 17:37

@mauri
Wat verpesten ze dan? Zo het nu lijkt krijgt ADO helemaal niets behalve problemen. Vage reactie van je.

3 september 2014 om 09:47

Welke problemen? Het spijt me ontzettend, maar ik zie geen enkel probleem?

Sowieso: De SP maakt zich zorgen over een overname vanuit socialistisch China, hoe ironisch...

2 september 2014 om 17:41

Ze nemen ADO juist in bescherming, zodat de club niet opgekocht wordt door een of andere gek die de club over een jaar weer failliet achterlaat. Ja, die politiek verpest het echt weer hoor...

2 september 2014 om 17:46

Laat ik het zo zeggen deze man heeft wel bij heel grote bedrijven 'gewerkt'. Dus het zal niet zo iemand zijn zoals die Kerimov bij Anzhi de club achterliet en liet vergaan.

2 september 2014 om 17:47

Hoe nemen ze de club in bescherming dan? Chun Li heeft helemaal niks met de overname te maken. Fontein heeft al gezegd dat Chun Li een stapje terug gaat doen. Hij bemiddelde slechts bij de verkoop. Zodra Wang daadwerkelijk eigenaar is zal hij ook geen functie binnen de club krijgen. Aangezien niemand bij de club Chinees sprak, voor Fontein, sprak Li voor Wang.

Verder heeft hij geen vinger in de pap dus onderzoek naar Li slaat nergens op. Als Deighton claimt nog geld te krijgen van Li, dan moet hij dat bij de rechter uitvechten. De politiek heeft zich daar niet mee te bemoeien.

Mocht de overname door Wang toch niet doorgaan dan houdt Van der Kallen zijn aandelen. Nog geen man overboord dus. Waar het op lijkt is goedkoop scoren door de SP over de rug van Ado. "kijk ons eens er bovenop zitten".

2 september 2014 om 17:58

Helemaal mee eens. Een beetje goedkoop scoren van de lokale politiek. Chun Li is "maar" een bemiddelaar en sponsor van het jeugdteams, ook al loopt hij rond alsof hij de baas is.

2 september 2014 om 18:58

Ik vind het helemaal schandalig dat SP de bemiddelaar/tolk meteen afschrijft als onbetrouwbaar zonder enige bewijs puur gebaseerd op enkele domme geruchten.

Maar goed politiek in Nederland is al jaren een lachertje. Dus ik sta hier niet gek van te kijken.

2 september 2014 om 19:01

Toevallig bevind ik mij met mijn bedrijf op dit moment in een bedrijfsovername en kan daardoor uit persoonlijke ervaring spreken; de rol van een 'tussenpersoon' of bemiddelaar/adviseur kan absoluut niet onderschat worden. Deze persoon is over het algemeen een vertrouwenspersoon van 1 van de partijen en kan wel degelijk grote invloed uitoefenen op het doorgaan van de deal, of de voorwaarden die daar bij komen.

Heeft de gemeente er baat bij als ADO niet wordt overgenomen? Kan me dat haast niet voorstellen, omdat eventuele contracten of afspraken met 3e partijen (zoals bv een gemeente) gewoon blijven staan, als die er in dit geval zijn. Als de gemeente wel uit eigenbelang handelt is dit volgens mij hun goed recht, als zij vermoeden dat bepaalde zaken niet rechtmatig verlopen of dat er in de toekomst problemen kunnen onstaan door de wisseling van de wacht bij Ado.

Als supporter (ik ben dan geen ADO supporter) zou ik me inmiddels toch ook wel enigszins achter de oren beginnen te krabben. Ja, in China heerst er een extreme bureaucratie qua zakelijke transacties, maar als ADO het al zo ver als een ultimatum laat komen dan lijkt er toch meer te spelen. Ik hoop voor Ado, en de supporters, dat ze de juiste beslissing maken.

3 september 2014 om 05:38

@kerstman.
Het is een dubieus tussenhandelaar. Laat United Vansen zelf eens over de brug komen als ze Den Haag zo graag willen hebben. Hebben die daar zo'n louche bemiddelaar voor nodig?

Chun Li? Is dit een geintje? De persoon heet echt Chun Li?

Mocht de SP info gevonden hebben over dat Chun Li aan straatvechten doet enzo dan is dat een andere Chun Li. Ik hoop dat ze dat weten.

2 september 2014 om 17:45

Tja. Ik zou inderdaad Ken en Ryu het uit laten zoeken. Maar daarbij stinkt het zaakje natuurlijk wel aan alle kanten... afblazen die overname. Kan geen zuivere koffie zijn. En 8 mio voor ADO is natuurlijk ook een lachertje. ..

2 september 2014 om 21:11

Lol, slecht verleden voor het meerdere malen in elkaar poffen van ryu, heb ik geen moeite mee

Zou die overnamesom niet voor 1 september betaald moeten zijn? Dacht zoiets te hebben gelezen.

2 september 2014 om 17:45

Ja dat klopt. Maar als ze dat niet doen kunne ze het gewoon later betalen, met een boete (van waarschijnlijk slechts enkele 1000en euro's) erbovenop. Het is niet zo dat de deal dan niet doorgaat als het geld na 1 september nog niet binnen is, dat het (voor)contract verscheurd is nu...

2 september 2014 om 17:48

Nee, dat klopt niet. 38 werkdagen zouden er voor staan. Dat zijn nog 2 weken.

2 september 2014 om 18:24

Dat heeft er toch niks mee te maken, ik zeg dat het niet op tijd betalen van het geld voor de overname niet leid tot verscheuring van het contract

2 september 2014 om 19:00

Ja, was voor bloomfield.

Pfff dat gezeik wat alsmaar word herhaald ben ik nu inmiddels wel zat. Word tijd dat Wang ze geld stort en iedereen de mond snoert.

2 september 2014 om 17:51

Wang heeft zijn geld al gestort, staat op een 'neutrale' bank. Het is de Chinese overheid die de transactie vertraagt.

2 september 2014 om 19:38

Ik hoop het voor jullie, maar heb je daar ook harde bewijzen voor? of geloof je iemand op zijn blauwe ogen?

2 september 2014 om 19:43

Ik zelf heb geen bewijzen natuurlijk, ben maar een simpele supporter. Ik praat onze nieuwe directeur na, Fontein.
Die heeft met Wang gesproken en weet dat het geld op een neutrale bank staat.

Wat een vage gedoe weer. Als een overname al zo dubieus loopt, dan gaan mensen logisch twijfelen of het allemaal wel klopt. Wang heeft nog steeds niets betaald... wat is dat dan voor overname? Lijkt erg op het verhaal van Fortuna Sittard, waar ook een rijke investeerder de club zou kopen. Was uiteindelijk ook maar een grap.

Heeft die knakker nou eigenlijk betaald? Heb er niks over gehoord of heb ik dat gemist?

Straks gaat de politiek zich overal mee bemoeien ook met transfers enzo dus flikker op politiek en bemoei je met je eigen problemen niet met voetbal

Begint een beetje een lang verhaal te worden, wanneer gebeurd er nou echt wat. Tot nu toe is het toch wachten totdat de chinese regering toestemming geeft, tot die tijd is er helemaal niets gaande lijkt me.

De sp ,hebben die niks anders te doen! sp is al helemaal niet te vertrouwen,belofte maar niks nakomen

Snap niet waar jullie Hagenezen zo blij mee zijn! Sorry.
Mooie volksclub die waarschijnlijk word overgenomen door een sjoemelaar.

Onder MAO had de SP nog goede c9 tacten in China.......
Wat is het belang voor de Chinees? Gratis geld bestaat niet.

SP doet dit puur om de harten van denhaag supporters te winnen. Bemoei je lekker met anderen man. Als die Wang onze club iets aandoet, zal hij hier niet zonder kleerscheuren wegkomen

Jammer dat het zo gaat. Als er iemand een overname komt doen, dan moeten de centen op de proppen komen. Die komen niet. Dan hoor je dat er allerlei onderzoeken moeten worden gedaan vanuit China om een dergelijk bedrag over te maken. Wat een lul-verhaal. Het zou fantastisch zijn dat Den Haag een stap kan maken naar de top 5 d.m.v. zo'n overname, maar ben bang dat het op een fiasco uitdraait. Even los van die politieke partijen, ik vind wel dat je moet oppassen dat Den Haag niet dusdanig in de problemen komt door dergelijke figuren. Want.... dan moet er immers weer aangeklopt worden bij diezelfde overheid. Bovendien mag zo'n mooie volksclub niet naar de kloten worden geholpen en daar lijkt het nu wel een beetje op. Als je iets wilt kopen, dan moet je geld hebben, dus kom op met die poen of anders opzouten!

Als ik een Chinees was en wil het voetbal verbeteren in mijn land dan huur ik een paar trainers in, een TD, een hoofdscout en misschien nog wat volk.

Ik laat die een maand of 6 naar China komen om een methodologie op papier te zetten en klaar.

Wat ik niet zou doen, is een Europese voetbalclub overnemen om hetzelfde te bereiken. Da's immers in verhouding peperduur.

Waarom reageer je expliciet als politicus eigenlijk op zoiets? Je gooit met "van horen zeggen" verhalen. Je weet dus helemaal geen feiten man, wat kansloos dit.

2 september 2014 om 22:26

Is het stadion van ADO niet van de gemeente?

Zo ja, dan kan je wel bedenken waarom ze ongerust zijn.

De politiek is nog minder betrouwbaar als die Chinees. Ze beloven je van alles maar doen ho maar. Ik ga er gewoon van uit dat alles goed komt bij mijn club. De pers maakt alles veel erger dan het is helaas.

ADO is een vitaal onderdeel van de gemeente Den Haag en de gemeente is eigenaar van het stadion. Wie gaat de huur betalen als die chinees er een puinhoop van maakt? Dus de politiek is er rechtstreeks bij betrokken, om meerdere redenen.

De Chinese economie is de afgelopen jaren enorm gegroeid en er zijn duizelingwekkende investeringen gedaan, in Afrika, in Zuid Amerika, overal. Vergeleken daarmee is 8 miljoen koffiegeld. Het is uitgesloten dat er maanden overheen gaan voordat zo'n bedrag kan worden overgemaakt.

De reputatie van Chun Li is onderbouwd slecht, dat zijn geen geruchten maar feiten, inclusief rechtszaken.

Wang aanpakken als het niet doorgaat is uiteraard volslagen kansloos.

Wat ik niet begrijp is dat de huidige eigenaar, van der Kallen geloof ik, het risico nog aandurft om de club waarvan hij houdt aan zo'n schimmige en inmiddels onbetrouwbare partij over te doen.

Ik hoop dat het goed komt met Ado, ik gun jullie liever een overnamepartij als onze van Seumeren: hart voor de club, betrouwbaar, lange termijn visie, trouw. Forza Utreg!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren