‘Philips is PSV ontgroeid, het is gewoon te groot geworden’
Philips is onlosmakelijk verbonden met PSV. De club werd door Philips-medewerkers opgericht als Philips Sport Vereniging en het elektronicaconcern is al jaren de shirtsponsor. Nu komt er toch een einde aan die samenwerking. Volgens sportmarketeer Bob van Oosterhout is dat niet zo raar.
“Philips is PSV ontgroeid. Philips is gewoon te groot geworden”, vertelt Van Oosterhout aan Voetbal International. Volgens Van Oosterhout is een shirtsponsor uit op naamsbekendheid, maar die bekendheid heeft Philips al. “Iedereen kent Philips.” Van Oosterhout vindt dit het juiste moment voor PSV om een nieuwe sponsor binnen te halen. “De club is net kampioen geworden, heeft een paar geweldige spelers en een fantastische uitstraling.”
PSV gaat dus op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, maar concurrenten van Philips hoeven niet aan te kloppen in Eindhoven. Dat zegt directeur Toon Gerbrands tegen Metro. Als een bedrijf als Samsung, de shirtsponsor van onder meer Chelsea, met een enorm bod komt is en blijft het antwoord ‘nee’. “De band tussen Philips en PSV blijft onverminderd sterk, dat zou dus niet chique zijn.”