Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pellegrini kraakt loting: ‘Klopt niets van dat Arsenal in pot 1 zat’

Laatste update:

Het seizoen in de Champions League staat op het punt van beginnen en Groep E is een poule om naar uit te kijken voor de liefhebbers. In Manchester City en Bayern München zijn er twee clubs actief die kandidaat zijn voor de eindzege in het miljoenenbal, terwijl AS Roma en CSKA Moskou ook twee sterke ploegen zijn. Manchester City-manager Manuel Pellegrini vindt het maar raar dat zijn team in zo’n zware poule terecht is gekomen.

/

Pellegrini werd met Manchester City kampioen van Engeland, maar omdat de prestaties van the Citizens in Europa nog niet denderend waren zat de ploeg bij de loting in pot 2. Arsenal, dat vierde werd in de Premier League, zat wel in pot 1 en had daardoor een betere uitgangspositie voor de loting. Nu heeft Arsenal ook niet eenvoudig geloot (Borussia Dortmund, Galatasaray, Anderlecht), maar Pellegrini vindt het systeem desondanks krom.

“Ik vind het niet kloppen dat een ploeg die kwalificatiewedstrijden heeft gespeeld na een vierde plek in de nationale competitie toch in pot 1 zit”, doelt Pellegrini in gesprek met de Engelse media op Arsenal. “In pot 1 horen de sterkste ploegen te zitten. Nu komen wij uit in een poule met de kampioenen van Engeland, Duitsland en Rusland. De balans is weg”, vindt Pellegrini.

De oefenmeester pleit voor een verandering van het systeem. “We moeten het systeem aanpassen. Alle ploegen die kwalificatie hebben gespeeld moeten bijvoorbeeld in pot 4 komen. Alle landskampioenen met veel Europese punten komen dan in pot 1”, aldus de coach.

Het systeem van de loting moet aangepast worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 september 2014 om 10:47

Hij heeft wel een punt.. kijk eens wat de naam is.. champions!!!

14 september 2014 om 10:59

Precies,.. gewoon weer lekker naar 1 club per land in de Europa Cup 1. Heb je direct een hele hoop rotzooi opgelost. Dan zijn al die Britse koopclubs ook direct niet meer zo interessant voor die aandachtzoekende miljardairs en dan zien we City ook heel snel weer terug waar ze thuis horen.

Voor alle duidelijkheid, dat is niet in pot1 van de CL, maar in de kelder van de PL.

14 september 2014 om 11:42

Wat doen de nummers 2, 3 en 4 vd zogenaamd grote landen dan in de 'Champions' League?! Dat is een financieel showpaard en heeft weinig tot niks meer met voetbal te maken.

14 september 2014 om 11:46

Ja hoor, doe laar lekker wat Ajax goed uitkomt, as usual

14 september 2014 om 11:54

Hij heeft helemaal geen punt. Laat dit juist één van de weinige zaken zijn die je niet kan kopen, althans niet op de korte termijn.

City is op het moment een sterke ploeg, maar Arsenal laat al jaren achtereen laat zien dat het zich kan plaatsen voor het toernooi.

Dit komt puur voort uit frustratie. Hij ziet dat Chelsea het goed doet en wil daar graag bij zitten, terwijl dit soort clubs minder groot zijn dan de Liverpool's en Arsenal's van deze wereld. Zijn opmerkingen van gisteren komen ook puur voort uit frustraties.

Jammer dat zo'n Pelligrini ook wat begint te veranderen door het geld en de druk.

14 september 2014 om 12:08

Hij heeft toch gelijk. Het heet Championsleague. Ik ben ook een voorstander van dat systeem. Landskampioenen van ieder land van Europa. Eventueel zou je dan nog de bekerwinnaars toe kunnen voegen, danwel een kwalificatie laten doen. Vervolgens De nummers 2 t/m 4 van elk land in de Europaleague. Dan maak je gelijk de Europaleague ook interessanter en daarmee lucratiever. Dat is toch ook wat de Uefa wil?

14 september 2014 om 13:02

Lijkt me niet dat de Uefa dit wil, dan gaat de CL elk jaar tussen Engeland, Duitsland, Spanje en Italie waarschijnlijk. Daarnaast zijn er dan maar een zeer beperkt aantal wedstrijden, dus minder geld. Nee dat zal de Uefa nooit doen.

14 september 2014 om 13:04

Ben ik het niet mee eens. Moeten de kampioenen van Finland, Bulgarije en Slovenie dan ook meedoen om aan 32 teams te komen?

14 september 2014 om 16:25

Dan wordt de Europa League gewoon het eerste toernooi, omdat daar dan veel sterkere teams inzitten, gewoon kampioen de CL en de bekerkampioenen de cup winner league ofzo, nrs 2,3 en 4 zullen dan in de competitie ook meer hun best doen, omdat ze de CL in willen, en gaan dus niet om plek 4 spelen.

14 september 2014 om 11:05

Is gwn goed zo is tog europees voetbal dus gaat om wat je in europa presteerd

14 september 2014 om 11:25

Pellegrini heeft gewoon een punt hoor.

14 september 2014 om 11:49

Zullen we dan de kampioen van Litouwen, Slovenië, Bosnië enz. Ook allemaal maar gelijk meelaten doen en de toplanden mogen dan maar 1 sturen? Alleen Atletico Madrid in de geval voor Spanje, denk dat Real Madrid en Barcelona helemaal gek worden


Neuuh dat zal niet gebeuren voor de FIFA anders komen er te weinig centjes he

14 september 2014 om 12:02

Oneens, prestaties in Europa moeten los gezien blijven worden van prestaties in eigen land. Straks ga je nog meer 'nederlandse' scenarios krijgen waarin ploegen met de pet naar de Cl/el gooien omdat eigen land belangrijker is. Waarom zou je immers presteren in Europa als eigen land veel zwaarder meetelt?

Nee, City moet het maar eens een paar jaar laten zien in Europa voor ze ook de status verdienen van een pot 1. Niets met de huidige indeling van de potten doen, enige aanpassing zou verdere historie zijn (een 5-voudig winnaar bijv. meer punten geven dan een club die nooit de CL heeft gewonnen).

14 september 2014 om 13:15

@arjan4ajax maar wat heeft Arsenal dan wel laten zien?
Vind het logisch wat hij zegt. Als je kampioen word in een zwaardere competitie dan verdien je pot 1 gewoon.
Arsenal werd nummer 4 ,moet via de play off kwalificeren en zit in pot 1.
Weinig logica wat mij betreft.

14 september 2014 om 14:34

Arsenal komt al jaren eigenlijk minimaal tot de kwartfinale van de cl, terwijl city er eigenlijk in de groepsfase al telkens uit ligt.

14 september 2014 om 15:48

Laatste jaren is het eigenlijk 1/8 ste finale voor Arsenal. dus ook niet geweldig. Dan vraag ik me af, waarom Dortmund ook in pot 2 zit. terwijl ze de laatste jaren het beter doen dan Arsenal en arsenal zich de 4 van de laatste 6 jaren moet kwalificeren via de play off.

ja, ja, ja. Wat heeft City nou gepresteerd laatste seizoenen in Europa??? Op de 2e ronde na vorig seizoen helemaal niks. En zelfs toen verloren ze kansloos van een matig Barcelona.

Arsenal hoort idd niet in pot 1 te zitten, maar in pot 2, want die horen elk seizoen tot de beste 16 van Europa, wat je dus niet kan zeggen over City.

14 september 2014 om 10:43

Ze werden er zelfs uitgeknikkerd door ajax hahaha

14 september 2014 om 10:49

Ja, zelfs dat. Mede daarom vind ik het uberhaupt raar dat ze als hooggeplaatste team in pot 2 zaten. Misschien horen ze eigenlijk wel in pot 3.

14 september 2014 om 10:48

Je snapt het niet helemaal volgens mij. De kampioenen horen gewoon in pot 1.dan doe je eer aan de naam van het toernooi

14 september 2014 om 10:52

Ik snap het heel erg goed zelfs.

Het is tot dit seizoen zo, dat hoe beter je presteert in Europa, hoe hoger je punten zijn en de kans op een betere pot dan 2 of 3 erg groot zijn.

Dat is altijd de regel gewoon in Europees voetbal.
En daarom snap jij er juist niets van heb ik het idee.

Maar er komt dit seizoen een overleg, en waarschijnlijk gaat dat vanaf volgend seizoen beginnen, dat de Champions League winnaar en de 7 kampioenen van de beste competities in pot 1 gaan zitten.

Die overleg begint deze maand op 18 september en die kans is heel groot, dat wat jij en Pellegrini zegt gaat gebeuren vanaf volgend seizoen.

14 september 2014 om 10:50

Zelfs Ajax en Galatasaray hebben meer gespeeld en rondes gespeeld in Europa dan City.. dus ik vind het vreemd dat hun in pot (2) zaten??

14 september 2014 om 10:52

Ja, dat vind ik ook idd erg vreemd.

14 september 2014 om 12:51

Man city speelt nooit serieus in de Cl

14 september 2014 om 13:50

Hahaha ben je gek ofzo tuurlijk speelt City wel serieus in de Champions League het is de enige (belangrijke) prijs die City nog niet heeft gewonnen. Alleen het lukt ze nooit om er iets voor elkaar te krijgen op een of andere manier

14 september 2014 om 19:22

Ja omdat ze op de competitie focussen

14 september 2014 om 14:14

2-1 Bayern uit
2-0 Bayern thuis
5-2 CSK Moskou thuis
3-0 Villareal uit
1-1 Real Madrid
1-1 Dortmund
1-1 Napoli

Het is niet geweldig, maar het is wat

Dan had City het in de voorgaande jaren gewoon beter moeten doen, zo simpel is het.

14 september 2014 om 10:43

Het is wel zo dat dit systeem de status quo in stand houdt. Als je de punten eenmaal hebt tref je zwakkere tegenstanders en hou je ze. Vanaf nul is het heel lastig opbouwen. Met city heb ik niet zoveel medelijden, wel met ploegen die een keer een positieve uitschieter hebben (montpellier, Sociedad) maar er dan door de loting niet aan te pas komen. Het omgekeerde voorbeeld is Griekenland, dat zich door een uitschieter al jarenlang door makkelijke poules mazzelt. Het systeem met de loting alleen op basis van behaalde punten ipv posities mag best eens goed bekeken worden.

14 september 2014 om 10:51

Dortmund, napoli en Marseille noem ik niet zwak. Want dat waren vorig seizoen onze tegenstanders.

14 september 2014 om 11:10

Stravven. Dan heb je gewoon pech met de loting. Over het algemeen heeft Geeronimo wel gelijk natuurlijk. Als je de jaren voorafgaand in de Cl coefficienten hebt gehaald dan kom je in pot 1, loot je over het algemeen zwakkere tegenstander, is de kans op doorgaan dus groter, en zo kan je weer je coefficienten behouden. Terwijl als je de jaren ervoor nooit Cl hebt gespeeld, je in de laagste pot komt, over het algemeen sterkere tegenstanders loot, de kans op doorkomen daarmee een stuk kleiner wordt en je dus nog steeds weinig coefficienten behaald. Waarna de cyclus weer opnieuw begint.

14 september 2014 om 13:19

Die beschermde status vind ik wel goed. De Champions League is een toernooi dat in fases wordt gespeeld. Anders dan bij een competitie waar iedereen tegen elkaar speelt heb je hier voor de helft van de ploegen het scenario dat je maar 3 tegenstanders treft voordat je er uit ligt. De potindeling bij de loting probeert er voor te zorgen dat groepen ongeveer even sterk zijn zodat het zo weinig mogelijk uit moet maken tegen wie je speelt. Het is daarmee dus niet alleen een beschermde status voor topploegen maar ook een beschermde status voor kleine ploegen.

Het systeem zal niet altijd voor dit beoogde doel zorgen, vooral als een club in opkomst zoals Man City ten tonele verschijnt. Maar dat zijn uitzonderingen waarbij het een kwestie van tijd is voordat zij in een hogere pot zitten. Het is logisch dat Arsenal nu hoger ingedeeld is dan Man City, maar het is zoals gezegd slechts een kwestie van tijd voordat de potindeling de kracht van de teams beter reflecteert.

Anders dan bij Financial Fair Play kan de status quo hier wel verbroken worden. Voor een club als QPR is het vechten tegen de bierkaai om bij de top van Engeland te horen. Maar voor een club als Viktoria Plzen kunnen een aantal jaar van goede prestaties zoals overwinteren er al voor zorgen dat je een betere uitgangspositie krijgt. Het mooie is dat je niet beter ingedeeld kan worden dan in pot 1. Dus je kan nooit afstand nemen van andere teams in pot 1 en slechts weinig afstand van teams ingedeeld in pot 2. Met geld ligt het anders: the sky is the limit.

Het gaat al jaren zo. Daarom noemen het ook cl. En de het is zo dat de nummer 4 de beker wint. Dat is een grote maffia

Op dit punt heeft hij toch wel gelijk hoor. Clubs aks Porto en Arsenal hebben al jaren niets meer gepresteerd in de CL en moeten via de voorrondes het hoofdtoernooi zien te bereiken. Dan is het opmerkelijk dat ze daarna ook gelijk in pot 1 terechtkomen.

14 september 2014 om 10:41

Dat valt mee, allebei top 10 qua coefficienten

14 september 2014 om 10:47

Wat heeft City dan gepresteerd in Europa?

14 september 2014 om 11:28

Het gaat hier niet om City.
Pellegrini zegt dat het raar is dat een ploeg die vierde wordt en die zich via allerlei voorrondes moet plaatsen toch in pot een komt. Daar heeft hij gewoon een punt.

14 september 2014 om 11:32

Dus hij vind dat een club die voor het eerst Europees speelt gelijk in pot 1 hoort? Dit is op basis van resultaten uit het verleden, en gewoon terecht.

14 september 2014 om 12:30

Het huidige systeem is gebaseerd op prestaties van de afgelopen 4 jaar in Europa. Je geeft eerst Pelligrini, degene die het systeem afkraakt, gelijk. Vervolgens gebruik je CL prestaties als argument waarom Arsenal niet in pot 1 hoort......

Ik vind dat pellegrini gelijk heeft.
De cl loting is gewoon 1 grote grap.
Gunstig voor de uefa zelf kwa inkomsten want bedoeling is dat de grootste clubs met meeste kijkcijfers doorgaan.

Daar ben ik het niet mee eens, je zou op basis van je prestaties in Europa moeten worden beoordeeld. City is in de afgelopen drie jaar 2 keer kampioen geworden maar telkens hebben ze er helemaal niets of nauwelijks van gebakken in Europa. Dan vind ik het gewoon logisch dat ze niet in pot 1 zitten terwijl Arsenal dat elke jaar minimaal de knock-out fase bereiken wel in pot 1 zit.

Ik vind dat je een plek in pot 1 moet verdienen dmv prestaties in europees voetbal en niet omdat je landskampioen bent geworden.

En Pellegrini moet niet klagen, is hij de poule van Arsenal van vorig jaar, met Dortmund, Napoli en Marseille vergeten?

14 september 2014 om 10:54

Ik zou de poule van City dit jaar toch wel een tikkeltje sterker noemen dan de poule van Arsenal vorig jaar...

Dat maakt pot 4 wel heel zwaar. Maar er is wat anders dat niet klopt: wat doet de nummer 4 van een competitie in een kampioenenbal? Wat mij betreft gaan alleen de volgende teams naar de champions league: alle kampioenen (ook die van de kleine competities), de verdediger van de champions league titel en de winnaar van de Uefa Cup van het jaar er voor. Dan kun je er nog voor kiezen om eventueel een kwalificatietoernooi met alle nummers 2 te houden.

14 september 2014 om 10:42

Jij kijkt liever naar Ludogoretz- the new saints dan naar Arsenal - Dortmund?

14 september 2014 om 10:45

Die tweede wedstrijd kan dan een mooi Uefa Cup affiche worden. Als route naar Champions League is dat dan ook zeer aantrekkelijk.

Daarbij zorg je er dan voor dat talenten wat langer bij de goede teams in eigen land blijven. Wat van die eerste wedstrijd best een leuke pot kan maken.

14 september 2014 om 10:51

Tns is een club van het niveau eersteklasse zaterdag...

14 september 2014 om 10:54

Stravven. Het zou alles in ieder geval een stuk eerlijker maken. Niet dat het ooit gaat gebeuren trouwens, de Uefa wil namelijk het meeste verdienen en dus is het belangrijk dat de grootste clubs uit de grootste landen meedoen.

14 september 2014 om 11:34

En terecht, een gevecht tussen Arsenal en Schalke 04 is een stuk leuker dan tussen Ventsplits en Hjk, of in ieder geval qua naam. En sponsoren komen op namen af.

14 september 2014 om 12:08

stravven

Tsja.. en toch blijft het een 'champions league' en wat mij betreft niet een league voor nummer 4's van een competitie.

Tja dat is nou het verschil hè? Arsenal speelt al 17 jaar op rij CL, dan verdien je het nou eenmaal om in pot 1 te zitten. In tegenstelling tot Pellegrini's geërfde team dat 17 jaar geleden in de First Division speelde.

Zijn voorstel om clubs die via de kwalificatie doordringen in het hoofdtoernooi in pot 4 te stoppen, geeft nog meer problemen. Potten 1, 2 en 3worden dan iets zwakker en pot 4 veel en veel sterker. De club uit pot 4 wordt dan of een heel sterke uit de niet-kampioenen kwalificatie of een zwakke uit de kampioenen kwalificatierondes en dat lijkt mij niet fair en zeker niet de bedoeling. Het systeem wat er nu is, is veel beter en aangezien de clubcoefficient gewogen wordt over vijf jaar, heeft de club de coefficient die het verdient.

Ik vind dat teams die niet aan FFP voldoen geen boete zouden moeten krijgen maar de komende jaren uit alle competities geweerd zouden moeten worden, net als dat dopinggebruikers niet mee mogen spelen... maar ja, ik krijg ook mijn zin niet...

14 september 2014 om 10:44

Klopt, met boetes schrik je deze ploegen niet af; hardere en ingrijpendere sancties zouden veel meer uithalen.

Vind het niet erg als het lotingssysteem zou veranderen. Pellegrini heeft hier zeker een punt, want City trof vorige keer ook al Real Madrid, Dortmund en ajax en ook dat waren allemaal kampioenen. Laat het systeem maar eens eerlijker worden .

14 september 2014 om 13:02

En alsnog werden ze door ajax eruit geknikkerd!!

Kortom in europa hebben ze tot vorig seizoen niks laten zien! Ongeacht of ze kampioenen waren of niet. Systeem is goed... Ze moeten gewoon gaan presteren en punten pakken in europa.

Volgens mij is manchester city nou niet echt een club die moet klagen hebben volgens mij prima materiaal om bij de eerste 2 te eindigen in hun poule.
Maar ik vind wel dat in pot 1 de kampioenen horen van de 8 sterkste landen en in pot 2 de kampioenen van landen nummers 9 tot 16 van de Europese ranglijst en verder pot 3 en 4 invullen aan de hand van prestaties.

Deze man is echt een hypocriet. Hij zei vorig seizoen telkens dat Mourinho zeurt, maar zelf overtreft hij dat altijd. Leuk dat City in Engeland kampioen is geworden, maar in pot 1 wordt er gewoon gekeken naar teams die op Europees niveau het best hebben gepresteerd. Hij moet er dan maar eens voor zorgen dat City op Europees niveau wat meer laat zien, dan pas mag hij hier weer over gaan praten.

14 september 2014 om 10:59

Tsja het is natuurlijk ook een beetje een vicieuze cirkel wat dat betreft. Weinig coefficienten omdat je de jaren ervoor nooit Cl gespeeld hebt, betekent een moeilijke loting, wat voor een snelle uitschakeling kan zorgen, waardoor je weinig coefficienten behoudt. Veel coefficienten omdat je de jaren ervoor wel Cl hebt gespeeld, betekent een makkelijke loting, waardoor je makkelijker doorgaat en je coefficienten makkelijker kan verdedigen.

14 september 2014 om 11:35

Inke, dat is bullshit. Bayern presteert al jaren goed, en zit nu met City, Roma en Cska. Makkelijke loting? Arsenal presteert ook al jaren redelijk goed, zat vorig jaar met Dortmund, Napoli en Marseille, ook geen makkelijke poule.

14 september 2014 om 12:05

Stravven

Bullishit, ja hoor... Waarom denk je dat ze de indeling zo gedaan hebben Het gaat over in pot 1 zitten, en over het algemeen zitten de moeilijkere tegenstanders toch echt in pot 1 en de iets mindere in 2,3, of 4. Als je in pot 3 of 4 zit heb je een veel grotere kans op een moeilijkere loting dan wanneer je in pot 1 of 2 zit. Simpelweg omdat in pot 1 en 2 sterkere tegenstanders zitten dan 3 en 4. Je kan ook als pot 1 club zijnde wel een keer pech hebben ja, maar die kans is minder groot dan wanneer je in 3 of 4 zit.

Als het bullshit was geweest dan hadden ze niet eens een indeling met potten gedaan beste stravven

Hier heeft Pellegrini natuurlijk wel een punt. Het liefst zie ik alleen de kampioenen in de CL. Dan maar wat grotere poules als ze meer wedstrijden willen spelen.

Dus je zit in poule 2(met bayern, asroma en cska), maar je wilt liever in poule 1 met bv een bayern, real chelsea barca?

14 september 2014 om 11:02

Jij snapt er niet veel van he? Het gaat over de loting en in welke pot je zit, niet in welke poule Als City in pot 1 had gezeten had het Real, Chelsea, Bayern, Barca etc. etc. niet kunnen loten

Dit is inderdaad niet eerlijk!
Gewoon 2 clubs per land toe laten in de CL en je probleem is opgelost.

14 september 2014 om 10:49

Eigenlijk 1, alleen landskampioenen, maar tja, Fifa he.

14 september 2014 om 11:07

Wat heeft de CL met de fifa te maken?

14 september 2014 om 11:13

Alles, Uefa valt onder de Fifa, de Fifa is het hoogste orgaan, de Fifa is commercieel en corrupt en dit zal altijd binnen de geledinge doorlopen. Ik zat nog wel te twijfelen hoor, wat ik erbij zou zetten, maar Fifa leek me toch wel de root of this evil.

Ookal ben ik het met pellegrini eens, hij moet klagen voordat de loting plaats vind. Niet wanneer je met bayern in de poule komt opeens huilie huilie. (denk dat hij gewoon nog boos is om arsenal - city gister)

14 september 2014 om 11:02

Eens, hij komt er nu weer achteraf mee. Maar vraag me toch af hoe het kan dat City in pot 2 zit en Ajax in pot 3. Ajax heeft meer punten behaald in Europa de laatste jaren, of heeft het te maken met de coefficienctie per land.

Het huidige systeem is in principe goed, wie het meest presteert in Europa komt in de hoogste poule. Het heet dan wel Champions League, maar als je alleen de kampioenen per land in pot 1 doen dan heb je landen ook de kampioenen van Roemenië, Bulgarije, Nederland etc in pot 1 zitten. Of verrassende kampioenen, waarvan de selectie na een jaar leeggekocht wordt. Als je zo werkt dan had je enkele jaren geleden AZ, FC Twente, Wolfsburg, Stuttgart etc

Als je het eerlijk wil doen moet je de kampioenen in pot 1 doen want dan krijgen clubs als Ajax en Anderlecht en Celtic ook een de kans om een ronde verder te komen nu is dat met dit systeem bijna onmogelijk maar dat veranderen ze echt niet hoor bij de Uefa want ze hebben het liefst de grote ploegen bij de laatste 16 het is een commerciele en corrupte bende daar , kleinere ploegen krijgen nooit de kans op deze manier.

Misschien heeft Pellegrini hier een punt maar vind het toch opvallend dat Pellegrini van Mourinho zei dat hij niet over anderen moet praten etc. Terwijl ik Pellegrini bijna niet anders meer zie doen.

Het verschil is dat Mourinho niet schijnheilig doet over het feit dat hij ook naar andere teams kijkt waar Pellegrini wel die schijn probeert op te houden.

Pellegrini zat gisteren heel denigrerend te doen over Arsenal dat City een veel beter team heeft en Arsenal geluk had met de scheidsrechter. Het lijkt wel alsof hij gefrustreerd is.

Het is heel gemakkelijk om een gentleman te zijn wanneer alles goedloopt maar wanneer het minder loopt dan zie je dat zelfs mensen als Pellegrini en ook Guardiola gefrustreerd raken.

14 september 2014 om 11:04

Het zit jullie wel een beetje diep, die uitspraak over Mou of niet? Heb in dit topic 2 Chelseafan reacties gelezen en allebei gaan ze over die uitspraak over Mourinho en niet over de inhoud van deze uitspraak haha.

14 september 2014 om 11:37

Het feit is wel dat hij een punt heeft, dit is iets wat mij echt enorm tegenvalt van Pellegrini. Ik dacht dat hij meer een gentlemen was.

En nee flip, hij heeft absoluut geen punt. Als je presteert krijg je punten, en City presteert Europees gezien gewoon niet. Als 4e eindigen achter Ajax is gewoon slecht, punt uit.

14 september 2014 om 16:21

@inkeajacied
Ik heb geen enkel probleem met Pellegrino of City. City is een sportieve concurrent van Chelsea maar ik zie ze niet als rivaal. Chelsea is nu ook beter in vorm dan City dus ik heb geen enkele aanleiding tot frustratie. Ik vond Pellegrini alleen een gentleman die niets over andere teams zei maar nu betrap ik hem hier steeds meer op. Heb het idee dat hij gewoon wat gefrustreerder is omdat niet alles meer perfect loopt bij City.

@stravven

Daar heb je gelijk in. Wat City de laatste jaren in Europa heeft laten zien is beschamend. Het verschil tussen City in Engeland en in de Champions League is onwerkelijk groot.

Als we alle landskampioenen direct laten kwalificeren alleen omdat ze kampioen zijn, dan hebben we al 54 teams, terwijl de CL maar 32 teams toelaat. Wat moet je hieraan doen?

landskampioenen met veel Europese punten komen dan in pot 1

Allemaal leuk en aardig meneer Pellegrini, maar elke topclub heeft zich omhoog moeten vechten om de hoogste CL pot te komen. Echter speelt Man City niet veel klaar zodra ze de grens over moeten. Wellicht een idee om daar verandering in te brengen als trainer? Wel de beste willen zijn, maar als er clubs komen die tegenstand kunnen bieden gaan we een huilverhaal ophangen.

manchester city heeft de afgelopen jaren niks tot nauwelijks iets gepresteerd in de champions league dus ik snap deze beredenering van pellegrini niet, daartegen speelt arsenal al iets van 20 jaar lang onafgebroken in de champions league, en hebben daarin ook wat gepresteerd.

"Alle landskampioenen met veel Europese punten komen dan in pot 1" nou meneer pellegrini, hoeveel punten heeft City en wat hebben ze überhaupt gepresteerd in Europa. City is GEEN Europese topclub. Waarom snapt niemand dat nou..

14 september 2014 om 11:33

Ik was vrijwel exact hetzelfde verhaal aan het typen haha!
Groot gelijk! City is europees gezien gewoon geen topclub, zo'n status moet opgebouwd worden en word niet zomaar in je schoot geworpen. Niet alles is te koop Mr. Pellegrini

Wat een jankert die pelegrini?
Gister al na de wedstrijd en nu dit weer.

maar ik zal je even helpen.
dat city in poule 2 zit is terecht want als je verder niks berijkt in europa heb je er ook niks te zoeken


oja als in pot 1 allemaal kampioenen moeten zitten moet ook een cluij en aalborg en malmo in pot 1 sukkel pellegrini

het gaat ook om de weg er naartoe en hoelang je al cl speelt.
voor arsenal is 17de jaar op rij zie ik niet iedere club even overdoen.
daarbij citt is pas sinds 2007-2008 een topclub daarvoor deden ze mee om plek 10.

Dus ga janken pellegrini of stel je kandidaat voor de uefa kan jij de regels bepalen

Verander dan meteen de naam van dit kansloze commerciële feestje. Wat verlang ik soms terug naar begin jaren '90 toen alleen de landskampioenen van de 8 sterkste landen mochten meedoen. PSV kon toen geen potten breken maar je keek wel uit naar die woensdagen.

Geld regeert boven eerlijke kansen. Champions league heten maar niet de kampioenen allemaal in pot 1. Wie betaald bepaald.

Slaat helemaal nergens op wat Pellegrini hier zegt. Man City heeft gewoon niet gepresteerd in de CL en dus horen ze gewoon niet in Poule 1 te zitten. Arsenal heeft jarenlang goed gepresteerd in de CL en daarom lijkt het me logisch dat ze in poule 1 zitten. Misschien is City momenteel beter maar laat ze maar eens een keer goed presteren in de CL.

Hahaha klopt niets van dat jullie in pot 2 zaten 2 jaar terug en Dorrtmund in pot 4 evenveel gepresteerd in Euopa: Helemaal niets. Arsenal speelt nu al 16 achter elkaar CL

Hoe erg ik Arsenal het ook gun om successen te hebben, dit systeem is wel ruk. Het houdt de clubs die op dit moment top zijn ook voor de komende jaren beschermt, terwijl kleinere clubs veel meer moeite moeten doen om ver te komen. Ik ben tegen een pottensysteem en gewoon uit 1 pot alle clubs trekken, dan heb je maar een pot van Man City, Barcelona, Bayern en Chelsea. Dat zijn toch geweldige duels? Dan treffen die clubs elkaar in ieder geval allemaal, ook goed voor alle fans. Dat de kans groter is dat een kleinere club stunt is misschien slecht voor het aantal kijkers, maar toen die 1 of andere onbekende club tegen Real moest in de kwartfinale en met heel veel pijn en moeite gelijk speelde keken er ook genoeg mensen geloof ik..

Ik ben het niet met Pellegrini eens, dit is een hele eerlijke loting. Je moet meerdere jaren presteren in Europa om in pot 1 te komen. Stel: Stoke wordt kampioen van Engeland (:D), moeten zij dan in pot 1 ingedeeld worden, dat is toch zo krom als het maar kan. Deze loting is hartstikke eerlijk!

Misschien moet iemand Pellegrini vertellen dat Arsenal al voor het 17de jaar meedoet aan de Champions League? En Manchester City 4 jaar? Misschien verklaart dat wat. Bovendien weet ik helemaal niet of Arsenal zoveel slechter is dan Manchester City.

Pellegrini heeft gelijk? Arsenal heeft jarenlang aan de top gestaan en daarom behoorlijk wat Europese punten gewonnen. Manchester City heeft met het kopen,kopen,kopen nog niet veel succes gehad in Europa. Logisch dus. Pellegrini kan dus beter zijn mond houden en zich op zijn eigen ploeg richten, snotaap.

hij heeft met zijn ploeg gelijk gespeeld tegen hun en blijkbaar vind ie dat niet leuk en uit hij z'n woede...... die pot is gebaseerd op de prestaties van de laatste 5 of 10 jaar van de club en dan heeft arsenal zeker veel meer te zoeken in pot 1 dan zijn man city die niks presteert in europa maa wel in engeland natuurlijk

Gewoon die hele potjes systeem in de prullenbak doen en totaal willekeurig loten, dat is het aller eerlijkst

Arsenal als vierde in de PL hoort sowieso niet in de CL. Punt uit.

Ach zit niet zoveel azijn te pissen. Wat dat betreft is Pellegrini net zo'n zeurpiet als Wenger. Als je de CL wilt winnen, moet je van iedereen kunnen winnen en een heel seizoen goed kunnen spelen. Als je in de poulefase betere ploegen uitschakelt, kom je die later niet meer tegen. En wel ploegen als Arsenal die volgens hem niet in pot 1 horen en dus zwakker zijn dan zijn City, dat twee jaar geleden werkelijkwaar gênant vierde werd in de groep en vorig jaar werd vernederd in eigen huis door een matig Barcelona.

Tja als men er zo over na denkt is het natuurlijk best wel vreemd... Iemand (ongeacht wie) die als 4e eindigt en via een omweg nog de CL moet halen.. in pot 1 bij de eigenlijke "kampioenen".

Maar wat nog erger is, is dat dit gezeik nu van een club af komt die zonder hun rijke eigenaar aan het dromen zou zijn over EL voetbal.. Laat staan Cl..

De regels zijn nou eenmaal zo hoe ze zijn. De prestaties op het toernooi tellen ook mee en daarin staat Arsenal gewoon ver voor op City. Wil je een naam voor jezelf maken dan moet je juist blij zijn dat je tegen andere toppers mag spelen. Vroeger of later kom je ze sowieso tegen en het maakt in principe niet uit of het groeps of knock-out fase is. Al zou je zelfs kunnen zeggen beter vroeger dan later.

Wat hij zegt gaat ook een beetje tever want celtic kan niet in pot1 komen en het zou ook niet eerlijk zijn als arsenal in pot 4 moet komen omdat xe een moeilijkere competitie hebben. Maar arsenal in pot 2 zou wel beter zijn

Weet je wat oneerlijk is: je met behulp van een of andere miljardair naar de top voetballen. Daarvoor stelde City niks voor maar door voor meer dan een miljard (!) uit te geven aan spelers zijn ze opgeklommen. En dan nu lopen huilen. Desondanks vind ik het lotingssysteem ook maar niks maar ja, het voetbal zoals het hoort te zijn zonder alle rijke investeerders is er toch al niet meer. Slechts enkele clubs zijn in staat de CL te winnen.

Laat Manchester City eerst maar eens wat presteren in Europa, dan praten we wel verder. Als je zo gaat denken, dan heb je veel te veel ploegen voor pot 1. Dan zou Ajax bijvoorbeeld ook in Pot 1 komen. Je krijgt misschien wel meer toppers in de poulefase, maar daar zit ook niet iedereen op te wachten. Huidige systeem lijkt me beter.

Ik denk dat het huidige systeem prima werkt. Waarom zou de ranglijst van een competitie van invloed moeten zijn op hoe de Uefa haar poule-indeling wilt doen? Je levert als land een of meerdere afgevaardigden af, en de Uefa deelt die in zoals zij dat willen. Je krijgt er toch ook goed voor betaald om daar actief te zijn, dan mag de organisatie toch haar eigen regels opstellen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren