Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Oranje komt vanzelf, daar ben ik niet bang voor'

Laatste update:

Bondscoach Guus Hiddink maakte vrijdag zijn selectie bekend voor het EK-kwalificatieduel met Turkije en het oefenduel met Spanje. Feyenoorder Sven van Beek maakte deel uit van de voorselectie, maar hij overleefde de laatste schifting niet. Daar maakt de twintigjarige mandekker zich niet druk om. “Oranje komt vanzelf, daar ben ik niet bang voor”, aldus hij tegen RTV Rijnmond.

/

“Natuurlijk baal ik er van, want je kijkt er naar uit. Dat zou mooi zijn geweest, weer een extra ervaring. Niks aan te doen, nu doorgaan en hopen op een volgende kans”, aldus Van Beek, die dit seizoen samen met Terence Kongolo een sterk centrum vormt bij Feyenoord. Hij is van zins om harder te trainen en beter zijn best te doen, zodat hij de volgende keer wel onderdeel is van Oranje.

Van Beek is na een blessure weer helemaal terug bij Feyenoord, waardoor hij zondag in actie kan komen tegen koploper PSV. In Eindhoven verloor Feyenoord met 4-3 en daar wil Van Beek revanche voor nemen. Hij hoopt dat Feyenoord weer speelt zoals het eerder in het jaar deed en dat het uitgaat van eigen kracht. “Dan ben ik er van overtuigd dat we winnen van PSV.”

Had Sven van Beek een uitnodiging verdiend?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Beek niet en Veltman en Bruma wel. Man man tijd voor weekend: Pils!

20 maart 2015 om 15:22

Veltman speelt sinds hij terug is van zijn blessure ontzettend goed. Dragende kracht. Van Beek over Bruma zou wel terecht zijn.

20 maart 2015 om 15:23

Van Beek speelt al 2 seizoenen ijzer sterk!

20 maart 2015 om 15:26

Alles bij elkaar opgeteld misschien net 1 seizoen. Niet overdrijven. Bruma speelt nooit super, oranje-onwaardig

20 maart 2015 om 15:35

Van Beek speelde zelfs nog als RB goed bij Feyenoord? 1 á 2 jaar geleden.

20 maart 2015 om 16:07

Hey sander. Feyenoord is mijn club en ben ook altijd lyrisch over mn cluppie, maar ben het niet helemaal met je eens. Je kan beter zeggen, hij deed het redelijk als back en in het begin liet hij veel steekjes vallen, maar goed hij is ook jong en leert van zijn fouten. Dat hoort erbij. Had jij die wedstrijd tegen besiktas gezien?
Ik moet wel zeggen dat hij laatste half jaar erg volwassen is geworden. Het is een beetje stuivertje wisselen ook. In het begin van comp was kongolo erg sterk. Nu speelt kongolo erg slecht de laatste maanden en dan is v beek weer erg goed.

20 maart 2015 om 16:29

@futureboss Ik vond hem gisteren nou niet sterk overkomen. Toch wat zwakke momenten gezien.

20 maart 2015 om 16:47

van beek heeft te weinig talent of potentie wat je wil
zie hem niet heel veel beter meer worden

20 maart 2015 om 17:09

Vond veltman weldegelijk eeg sterk spelen gister begint weer een beetje het niveau van het begin terug te vinden goed om te zien ben het met je eens als je zegt dat hij wat meedogenlozer zou moeten worden maar positioneel heel sterk gister

20 maart 2015 om 17:44

Van beek is DE centrale verdediger waar oranje op gewacht heeft!

20 maart 2015 om 18:01

Hei jongen. Mijn clubbie is ook Feyenoord, maar ik kijk niet na 1 wedstrijd. Kijk na een paar wedstrijden. Elke speler heeft een mindere wedstrijd (Zie Messi, Ronaldo enz.) net als Van Beek. Van Beek begon als RB als een brookie. Hij heeft zich genoeg staande gehouden net als Karsdorp op dit moment.

21 maart 2015 om 05:03

hahaha

dan heb je verdomd weinig kijk op het spelletje

hij heeft een perfecte instelling, is fysiek goed, jong genoeg om nog stappen te maken en heeft bovenal een heel goed inzicht

verder zal hij door ervaring op te doen alleen maar sterker worden, helemaal als hij op den duur feyenoord zal verlaten voor een grotere club in een grotere competitie

verder hoef je geen extreem talent te zijn om als verdediger ver te komen, als aanvaller of middenvelder is dat anders, omdat verdedigen iets is dat redelijk eenvoudig aan te leren is als de juiste instelling bij de speler er maar is

ook zie je dat als hij inschuift hij direct voor gevaar zorgt en daaruit blijkt dat jij ook zn voetballende kwaliteiten enorm onderschat

20 maart 2015 om 15:33

Echt TE Belachelijk voor woorden dat deze jongen niet is geselecteerd en Bruma wel. Veltman hoort er ook gewoon bij, speelde gister ook prima. Maar Bruma... man man man wat een tactische en voetbaltechnische onkunde aan de kant van 'opa' hiddink.

20 maart 2015 om 18:25

Ben ik zeker met je eens! Van beek is dit seizoen de beste verdediger van de eredivisie. Maar hij komt er zeker nog wel!

20 maart 2015 om 18:29

We moeten iets opstellen denk ik dan maar. Van Beek bedt in vorm, Veltman maakt teveel fouten en Bruma faalt overal waar hij komt. Hebben niet veel soeps centraal dus dan kiezen he. Willems in vorm maar wel een slechte verdediger (ik mag het zeggen, hij zit naast me :-) )

Met scholletje straks als bondscoach? Ik betwijfel het. Die zal ongetwijfeld met Veltman gaan spelen. En zijn trage zoontje uiteraard als aanvoerder.

20 maart 2015 om 15:17

Danny is niet echt bepaald op een vriendelijke manier weggegaan bij Ajax. Als hij revanche wil, selecteert hij geen speler meer van Ajax ;0 Zou ook zomaar kunnen.

Even zonder gekheid. Vroeger konden we geen centrale verdediger vinden in Nederland die voldeed voor het Nederlands elftal en nu hebben we toch even een potentieel waar je bang van wordt.

20 maart 2015 om 15:20

Inderdaad, iets doen ze bij Feyenoord heel goed in de jeugdopleiding. Als je ziet dat ze daar binnen 4 jaar even: Rekik, Bruma, Kongolo, van Beek, Janmaat, de Vrij, Indi en in mindere mate Ake afleveren.

20 maart 2015 om 15:29

Potentieel waar je bang van wordt? Hiddink staat voor lastige keuzes in de verdediging maar dit komt alleen omdat er niemand bovenuit steekt. Het is gewoon allemaal pure middelmaat. Bruma, Rekik, Veltma, Vlaar, van Beek, de Vrij, Martins Indi allemaal leuke spelers maar geen van alle top en doen weinig voor elkaar onder. Ik snap de keuzes van Hiddink wel, er is gewoon heel weinig verschil qua niveau.

20 maart 2015 om 15:33

Meen je dat? Het zijn er veel maar ik vind ze niet van het niveau Ronald Koeman of Jaap Stam.

20 maart 2015 om 15:48

Jaap Stam mocht willen dat hij op de leeftijd van De Vrij al meekon bij Lazio.

20 maart 2015 om 15:48

Ze zijn dan ook nog geen 30 hè!

20 maart 2015 om 15:52

@baardgrasmus dat is appels met peren vergelijken. Stam heeft in de eredivisie veel meer laten zien dan de Vrij op een moment dat de eredivisie (vooral verdedigend) veel sterker was. Dat spelers nu op veel jongere leeftijden vertrekken heeft niets te maken met dat spelers als Stam er niet klaar voor waren.

20 maart 2015 om 16:05

@baardgrasmus Toen Jaap bij Cambuur speelde was die al niveau de vrij nooit zal halen. Stam was een beest, alleen pas later gewaardeerd. De Vrij is goed, maar zal nooit het niveau Stam halen. Van Beek kan een beest worden, maar nooit het niveau Stam.

We zijn in Nederland zo goed in het ophemelen van spelers. Het is middenmoot in Engeland. Het is niet voor niets dat ze net de subtop aankunnen. Subtop is top eredivisie. Enkele spelers die het kunnen redden word het weer niet gegund, zoals een Blind.

Van Beek hebben ze in Engeland er tig van rondlopen en wij doen net of die uitzonderlijk is. De Vrij zou middelmaat zijn in de Bpl.

Ook een overschatting van het huidige Lazio. Dat team zou hier ook onder Feyenoord Ajax PSV eindigen. De Vrij heeft een prima WK gespeeld, maar des betreffende transfer heeft die niet gemaakt. Oke hij verdiend iets meer, maar het niveau is hetzelfde gebleven als het niet lager is.

Ik ga hier geen spelers ophemelen van Ajax of PSV of Feyenoord, maar een Veltman heeft het inzich de belangrijkste schakel te worden achterin bij oranje. Afgelopen zomer hadden we geen op bouwer, iets wat je met Veltman wel kunt bereiken. Prima verdedigers allemaal, maar gewoon niet al te sterk in het positie spel.

20 maart 2015 om 16:14

Oke, eens met aantal verdedigers van Psv, maar ga nu niet al die Feyenoorders lopen ophemelen en helemaal niet die van Beek, want dat is een net niet speler.

20 maart 2015 om 17:08

Lol, van beek is een net niet speler maar veltman heeft de potentie om de belangrijkste schakel te worden? Ha-ha.
Veltman hebben we ondertussen al op zoveel fouten kunnen betrappen dat het niet meer bij te houden is. Hoeveel kan je er van van beek optellen? Ik vind het al knap als je er 2 kunt opnoemen. Deze jongen maakt gewoon geen fouten, volgens mij is het belangrijkste als verdediger! dat je kunt verdedigen. Leuk hoor die "geweldige" opbouw van veltman, leuk als daar af en toe 1 doelpuntje uit voorkomt, maar als je matig bent in verdedigen en regelmatig tegendoelpunten veroorzaakt heb je er weinig aan. Ook is hij te klein, ja dat zeg ik ook ja. Als kleine cv moet je over uitzonderlijk talent beschikken wil je de top halen, iets wat hij simpelweg niet heeft, aardige speler met wat talent maar geen topper in wording. Zou van beek trouwens eens volgen, de beste jongen heeft een heel goede pass. En trouwens, de opbouw moet je gewoon lekker aan clasie/blind laten. Dat zijn beide spelers die de bal opeisen en de opbouw verder verzorgen.
En het ophemelen van feyenoordverdedigers? Volgens mij hadden ze gewoon onder andere costa, higuain, sanchez in de tang op het wk hoor. Al deze spelers zijn vrijwel geen enkele keer in kansrijke positie gekomen. Toch niet de minste spelers van de wereld.
Maar goed, nee veltman dat is gelukkig onze hoop in bange dagen.

20 maart 2015 om 17:16

Reservebankje, jij hebt het niet zo op feyenoord he? Veltman loop je wel degelijk op te hemelen en de vrij en van beek loop je af te kraken. En dat terwijl de vrij natuurlijk vele malen verder is dan veltman.

20 maart 2015 om 18:30

Potentieel????

20 maart 2015 om 18:43

Veltman heeft de potentie om een belangrijke schakel te worden? Veltman is ouder dan Stefan de Vrij, daar ben je wel van op de hoogte?

21 maart 2015 om 05:09

hahaha wat gebruik jij voor drugs dude?

als je van beek een net niet speler noemt en een vervolgens zegt dat veltman de belangrijkste schakel van oranje kan worden dan ben je totaal niet serieus te nemen

majah valt me vaker op dat jij extreem anti-feyenoord reageert en alles van ajax ophemelt

dus wss weet je dat het nergens op slaat, maar lukt het je niet om normaal te reageren

20 maart 2015 om 15:27

Ah Johan Derksen heeft ook weer een nieuwe papegaai zie ik. Die man heeft nog geen pot gecoacht of het volk heeft hem al geslacht. Zielig.

20 maart 2015 om 15:35

Ja raar he, die man heeft het volledig verprutst bij Ajax jaren geleden en heeft sindsdien geen team meer gecoached. En dat moet bondscoach worden... kansloos.

20 maart 2015 om 15:49

Mijn schoonmoeder heeft ook nog geen pot gecoacht, maar was net zo'n logische keuze geweest als Danny Blind.

21 maart 2015 om 05:10

oei dan moet de knvb je schoonmoeder maar snel vastleggen, want over 3 jaar lopen de huidige contracten al af

20 maart 2015 om 16:11

Ik verwacht niks van Blind, maar ik acht hem tactisch beter dan oa van Marwijk Advocaat. En Veltman is gewoon een logische keuze met de Vrij naast hem.

20 maart 2015 om 18:44

Waar baseer je op dat hij tactisch beter is dan Van Marwijk en Advocaat? Hij heeft nog nooit iets laten zien als coach van een team. Van Marwijk heeft het in 2010 tactisch gewoon zeer goed neergezet. Het zag er niet uit, maar het werkte wel.

21 maart 2015 om 05:11

iets met van marwijk en feyenoord dat vergeten wordt?!?

Hiddink bakt er echt niks van, van Gaal was echt een verademing qua selectie beleid bij hem zou Kongolo en van Beek zeker zijn geselecteerd ze halen heel het seizoen lang een hoog niveau in tegenstelling tot Bruma en Veltman daar snap ik helemaal niks van.. Veltman??!!! Serieus die is geeneens goed genoeg voor Nac.

20 maart 2015 om 15:22

Ben ik ook van overtuigd dat van Gaal, Sven van Beek had geselecteerd. Die selecteerde puur op vorm/kwaliteit, terwijl Hiddink ook andere dingen als bijvoorbeeld status laat meespelen. Vond van Gaal wat dat betreft wel een verademing qua selectie beleid.

20 maart 2015 om 15:31

Heb jij de laatste wedstrijden Veltman zien spelen, hij speelt echt ontzettend goed! Voor zijn blessure was hij heel wisselvallig, maar na zijn blessure is hij een van de belangrijkste en beste spelers van ajax. Gister speelde hij ook weer goed. Vraag me eerder af waarom bruma geselecteerd is. Ik zou van beek juist meenemen in plaats van hem

20 maart 2015 om 16:22

Nou oké dan speelt veltman na zijn blessure goed! Van Beek al het hele seizoen!

21 maart 2015 om 05:13

idd, het is schrikken dat veltmans een keer aardig speelde, waar van beek al dit hele seizoen goed speelt bij feyenoord

verder is veltmans gewoon een hele slappe verdediger die zich door een gemiddelde jeugdspeler nog aan de kant laat zetten en heeft hij een gemakzuchtige instelling

Onbegrijpelijk dat hij en kongolo niet mee zijn gegaan. Ze spelen bijde een ijzersterk seizoen en verdienen gewoon een plek in oranje. Veltman mocht van mij wel afvallen. Een duo met de vrij en kongolo zou heel sterk en dynamisch zijn geweest. Verder vind ik de selectie echt matig. Luuk de jong?? Die laat het alleen maar bij psv en twente zien maar in het buitenland ho maar, narshing moet ik daar nog iets van zeggen? Promes of elia en zelfs ola john zijn veel beter. Ibrahim affelay zou kunnen maar toch liever jonathan de guzman vind ik beter.

Ik hoop dat oranje met deze opstelling gaat spelen. Naar mij mening verdienen clasie en wijnaldum een basisplek omdat ze heel sterk bezig zijn. Van der wiel geen twijfels over. Alleen weet niet zeker meer of die fit is. Willems is sterk bezig.

Krul
Van der wiel
De vrij
Indi
Willems
Wijnaldum
Clasie
Sneijder
Depay
Huntelaar
Robben
20 maart 2015 om 15:23

De Guzman is geselecteerd hoor.

20 maart 2015 om 15:38

Zie zelf liever Nigel spelen, weet alleen niet of hij geblesseerd is op dit moment of niet. Maar mits fit, in mijn ogen boven Clasie nog in de pikorde.

20 maart 2015 om 15:50

Misschien als we de hele wedstrijd moeten tegenhouden, als we zelf ook willen aanvallen zou ik altijd voor Clasie kiezen boven De Jong, aanvallend vele malen beter.

20 maart 2015 om 16:35

We hoeven niet de hele wedstrijd tegen te houden maar er mag wel een slot op de deur staan van mij. We hebben 3 aanvallers, 2 aanvallend ingestelde middenvelders en daarnaast 2 backs die graag aanvallen maar verdedigend nog wel eens een steekje laten vallen. Minder aanvallend maakt in dit geval dan ook niets uit, hij kan meer dan alleen verdedigen, de Jong kan daarnaast prima vooruit voetballen.
.
Toevoeging: Kijk als je echt tegen een overduidelijk mindere tegenstander speelt kan je Clasie beter gebruiken dat ben ik met je een. Maar in onze huidige Oranje vorm vind ik dat we nu eerst voor wat meer zekerheid verdedigend moeten kiezen.

21 maart 2015 om 05:18

helemaal oneens met je

met clasie zorg je dat je je voorhoede kan lanceren en er iemand staat die het spel snel verlegt waardoor je veel mogelijkheden in de omschakeling krijgt

dit is tegen sterkere tegenstanders veel belangrijker dan tegen mindere tegenstanders die je zelf onder druk zet

ook al zou ik zelf clasie in dit nederlands elftal altijd opstellen, omdat hij de weg naar robben is en robben de enige troef is in dit team

21 maart 2015 om 09:41

Daar heb je Sneijder en Wijnaldum al voor, alsof Clasie daarvoor nodig is. Nigel is verdedigend sterker en brengt ervaring mee op alle hoogste niveaus. Daarnaast als je op hem let verlegt hij het spel ook zsm als hij de bal heeft. Hoezo is Clasie de enige weg naar Robben?

Ik heb nog mijn twijfels of van beek internationaal gezien wel zo goed is. Hij is nog niet echt getest in de Europa League.

20 maart 2015 om 15:29

Nog niet getest? Ik vind spelers als Reyes, Kramaric en Totti best een aardige graadmeter..

20 maart 2015 om 15:32

Op een ek of wk krijg je te maken met spitsen van een ander kaliber. Totti is natuurlijk wel een legende maar zit wel aan het einde van zijn loopbaan.

20 maart 2015 om 16:40

Scoorde kramaric niet 3x

20 maart 2015 om 16:30

Precies. We doen net hier of die de nieuwe Jaap Stam is. Jaap was niet onder de indruk van een speler, terwijl Sven geregeld laat zien dat wel te zijn. Maar goed, ik kijk dan niet met een gekleurde bril.

20 maart 2015 om 17:01

Afgunst of zien wat hij te kort komt? Verdedigend is die prima, maar niet uitmuntend. Voetballend komt die gewoon een hoop te kort. Ik zie liever een voetballende verdediger, waar Jaap dan ook stukken beter in was. In Nederland moeten we niet zulke verdedigers willen. Word de comp op den duur gewoon minder van. In Nederland moeten we gewoon standaard verdedigers hebben, die goed kunnen voetballen.

20 maart 2015 om 17:15

Heb je hem wederom, standaard verdedigers die goed kunnen voetballen. Waar heb je het over man, een verdediger moet kunnen verdedigen niet kunnen voetballen. Of moeten we ook keepers hebben die in de spits kunnen? Verdedigen is in jouw boekje totaal onbelangrijk, dat is leuk tegen kleine landen waarin je 80% balbezit hebt ja, maar op een wk tegen landen als spanje, brazilie, argentinie etc die zelf ook aanvallen en je dus moet kunnen verdedigen is het misschien handig als ze dit ook kunnen, iets wat van beek wekelijks bewijst. Nee liever de geweldige veltman en er dan 4 om je oren krijgen.. En je doet van beek zwaar te kort, hij kan gewoon voetballen. Het is alleen een speler die geen rushes maakt van achteruit maar beschikt over een erg goede pass en laat zich niet gek maken.
Kijk naar de vrij, hij had toppers op het wk in de tang. Van beek doet het momenteel veel beter bij feyenoord dan de vrij het ooit heeft gedaan.

21 maart 2015 om 05:22

als het verdedigen niet van belang is zou ik helemaal geen verdediger opstellen joh...

en die veltmans is voetballend ook niet denderend hoor, ajax speelt gemiddeld 70% van de tijd dat ze de bal hebben deze achterin rond, omdat niemand een oplossing heeft

dus als die veltmans zo goed zou kunnen voetbalen zou hij toch in de eredivisie constant de oplossing moeten hebben, maar dat is niet zo, hij zorgt regelmatig dat medespelers in een beroerde situatie in balbezit komen met slechte keuzes...

Ik denk dat van Beek helemaal geen vaste international zal worden. Zo goed is hij niet, beetje gehypt..

Moet die hard aan zijn voetenwerk werken, maar ach Mertsesacker schopt het ook tot Arsenal. Met een beetje geluk kom je overal.

volgens mij trekken jullie te snel je conclusie met van beek ten opzichte van bruma. Welke ploeg staat bovenaan en heeft ook minder doelpunten tegen gekregen. Dat is natuurlijk ook een verdienste van bruma ten opzichte van van beek.

Iedereen zit wel te zeuren op Veltman, maar hij speelde vorige seizoen prima. Ook een terechte uitnodiging voor het WK gekregen. Verder speelt hij, na zijn blessure, ook zoals we van hem gewend zijn. Goed. Ik schat Van Beek en Veltman even ver, maar Veltman heeft wat dat betreft meer ervaring (wk, Champions League en Europa League).

20 maart 2015 om 16:12

Veltman is een veel betere positie speler en op bouwer. Iets wat met respect de Feyenoord verdedigers minder hebben, zoals we zagen tijdens het WK en van Beek loopt nu nog 3 stappen achter op Veltman.

20 maart 2015 om 16:21

Wat heeft Veltman op het WK laten zien dan?
Juist de Feyenoord verdedigers waren op het WK stukken beter.
De Vrij werd nog als beste verdediger gekozen van het WK.

20 maart 2015 om 16:25

Veltman is opbouwend een stuk verder, zeg niks verkeerds over de andere verdedigers. Veltman stond ook niet in de basis. Van Gaal koos daar nadrukkelijk op het verdedigend aspect, wat ook logisch was. Alleen nu zal ik misschien niet tegen Turkije, maar wel tegen Spanje met Veltman, puur om te kijken en laten zien wat het verschil is tussen een Feyenoord verdediger en een Ajax verdediger.

20 maart 2015 om 16:45

Veltman is misschien verder tov Van Beek(opbouwend wat jij zegt)

Maar juist op het WK was De Vrij opbouwend veel beter dan welke andere verdediger dan ook.
Als je de statistieken mbt zijn passing een beetje hebt bekeken zag je dat hij vaker de aanvallers in stelling bracht dan de middenvelders voor hem.

20 maart 2015 om 16:51

reservebankje,

Met alle respect, maar Veltman is geen topper en gaat nooit een topper worden. Niet als cv in ieder geval. Wekelijks gaat hij de fout in, ook gisteren in de EL was Veltman één en al matigheid in verdedigend opzicht. Het zal me aan mijn reet roesten dat hij kan opbouwen, laat hem eerst maar eens leren verdedigen, dat is zijn hoogste prioriteit op zijn positie.

Veltman is aan de bal heel aardig, hij zou eens voor de verdediging op het middenveld moeten spelen. Als cv komt hij ontzettend veel te kort en is het lachwekkend dat hij een Oranjeshirt mag dragen.

20 maart 2015 om 17:05

Wekelijks de fout in? Heb jij de laatste weken / maanden Ajax wel gekeken? Als je dat doet, weet je dat momenteel Veltman heel mannelijk speelt en amper tot geen foutje maakt. Als het moet gewoon een bal de tribune inrost, maar het liefst eronderuit voetbalt, wat voor mij persoonlijk een eis is in Oranje. Iets wat de Vrij enigszins kan maar de rest is toch alleen bikkelen en de bal weg rossen. Al vind ik de Vrij daar ook behoorlijk in beperkt.

Als bondscoach moet je daar gewoon na kijken, aangezien Nederland 9 van de 10 keer de bal heeft. En daarbij is dat de Nederlandse stijl, waar "ons" voetbal aangeleerd word.

20 maart 2015 om 23:27

Nonsens, ik zag hem laatst nog knullig onder een bal door duiken...oh ja dat was in de EL! Er kwam geen doelpunt uit, maar het was weer een uitstekend voorbeeld van Veltmans onkunde.

Het ergste van alles is nog dat mensen als jij blijven geloven in de centrale verdediger Veltman. Gelukkig spreek ik in mijn persoonlijke omgeving menig ajax fan die het volledig met me eens zijn. Er is nog hoop.

21 maart 2015 om 05:25

reservebankje moet je niet serieus nemen

die is hier alleen maar om op elk topic te reageren hoe fantastisch alles is dat ook maar iets met ajax te maken heeft en hoe slecht alles is dat ook maar ies met feyenoord te maken heeft

Kijk, die instelling is de juiste. In plaats van dat gemekker van Davy Klaassen, wie het raar vondt dat hij niet werd opgeroepen.

Vanbeek komt er wel, net als Veltman een prima lange pas. Verdedigend ijzersterk geen foutjes ala Bruma. Sterk in duels. Prima basistechniek en geen bla bla. Vanbeek komt er wel de toekomstige cv van Oranje!

Hij is een goeie verdediger hoor maar misschien eerst maar eens bij Jong Oranje een basisplaats veroveren. Hij is nog niet helemaal klaar voor het grote Oranje.

Lekker bericht weer:

"van Beek is na een blessure weer helemaal terug bij Feyenoord, waardoor hij zondag in actie kan komen tegen koploper Psv"

Hij was geschorst niet geblesseerd

Bruma doet het de laatste wedstrijden redelijk en kan aan de hand daarvan wel begrijpen dat hij geselecteerd is. Bruma is van de generatie de Vrij en Veltman.
Van Beek heeft nog drie jaar om het niveau van deze spelers te halen en zit daar nu al bijna op. De tijd van van Beek komt nog wel. Tot dan is de Vrij toch de eerste optie op die plek.

Feyenoord (v Beek, kongolo ) heeft meer tegendoelpunten op de naam dan PSV (bruma, rekik). Daarbij staat er bij Feyenoord een betere keeper op doel. Dus leg mij eens uit waarom de PSV verdedigers slechter zijn dan die van Feyenoord?

20 maart 2015 om 16:34

Scorebord journalistiek. Je kan ook tegendoelpunten krijgen door fouten van middenvelders of uit standaardsituaties.

20 maart 2015 om 16:39

Dat mensen zo kortzichtig zijn. Alsof dat direct in verband staat met hoe goed het centrale duo is. Middenvelders, niet meeverdedigende aanvallers of blunderende keepers kunnen ook voor tegendoelpunten zorgen. Je kan nog zo'n goed centrale duo hebben maar als anderen verzaken zijn ze volgens jouw logica dus minder, want tegengoal. Haha kom op.

20 maart 2015 om 22:18

Geef je dan eens een reden dat ze beter zijn, sjefke.
Ben zeker van mening dat de Feyenoord verdedigers van een aardig niveau zijn maar iedereen doeg hier alsof er een wereld van verschil tussen beide duo's is.
Overigens heeft PSV een aanvallend middenveld en Feyenoord verdedigend dus due vlieger van die middenvelders gaat niet op

20 maart 2015 om 22:44

Het is een voorbeeld druif, je kunt niet aan tegendoelpunten zien wie de beste verdediging heeft, zo simpel werkt het niet en ik noem factoren waarom je niet enkel aan tegendoelpunten dat kunt afleiden. Ik vind het centrum van Feyenoord samen beter, maar de backs van PSV zijn sterker. En de keeper is duidelijk in het voordeel van Feyenoord. Rekik is beter dan Kongolo, maar van Beek beduidend sterker dan Bruma in mijn ogen die niet constant genoeg is.

21 maart 2015 om 05:32

een reden is dat door de voorhoede van psv hun tegenstanders vaak met minder man ten aanval trekken dan tegen bv feyenoord

dit was ook duidelijk zichtbaar toen bij feyenoord k2 en castelen voorin stonden, de verdediging was beroerd, maar omdat tegenstanders veel meer spelers achterin hielden om zo in de omschakeling niet in het mes te lopen viel uiteindelijk mee hoeveel goals feyenoord tegen kreeg

verder zeg jij dat psv een aanvallend middenveld heeft en feyenoord een verdedigend middenveld, wellicht klopt dat, maar het verschil waar ze op het veld staan

psv speelt namelijk weer ouderwets op de counter, logisch ook met spelers als depaaij en narsingh die ruimte nodig hebben

feyenoord daar in tegen speelt veel meer op de helft van de tegenstander met ruimte in de rug van de verdediging, hierdoor ben je veel kwetsbaarder in de omschakeling en zal je over het algemeen minder man achter de bal hebben dan psv

"van Beek is na een blessure weer helemaal terug" Wat een onzin! Waar hebben jullie dat vandaan dat ie geblesseerd zou zijn???

Lachwekkend natuurlijk. Veltman komt misschien nog wel in de buurt maar Bruma....

Kwestie van tijd voordat deze jongen spelers als Veltman en Bruma vervangt. In feite een grote schande dat zowel Veltman als Bruma erbij zitten. Beide komen veel te kort voor dat niveau en bewijzen week in week uit met hun gepruts, niet goed genoeg te zijn voor de top. Heel Nederland ziet het, maar toch worden ze nog opgeroepen, onbegrijpelijk.

20 maart 2015 om 20:57

Veltman kan ik nog wel inkomen. Vind ik de laatste weken sterk spelen.

21 maart 2015 om 09:42

Sinds hij terug is van zijn blessure speelt Veltman juist erg sterk. Week in week uit je ogen waarschijnlijk dicht gehad de afgelopen periode.

21 maart 2015 om 09:55

JK-Ajax,

Volgens mij had jij ook je ogen dicht toen Veltman weer als een kleuter onder een bal door dook in de EL Leage waar een enorme kans door ontstond voor Djnepr in de heenwedstrijd.

Zo waren er nog wel meer momenten waarop hij kinderlijk in de fout gaat. Voor de rest verwijs ik je naar alles wat ik hierboven al gezegd heb en vind ik het jammer dat er nog zoveel ajax fans zijn die er serieus van overtuigd zijn dat hij goed speelt. Gelukkig hoor ik ajax fans uit mijn omgeving ook andere teksten verkondigen, er is dus toch nog hoop.

21 maart 2015 om 10:10

Veltman speelde uitstekend tegen Djnepr, gelukkig maakt van Beek nooit fouten! Verketter Veltman omdat hij als jeugdspeler een fout maak, wat een prutser zeg ! In vorm is Veltman een prima speler voor Oranje die ook nog eens kan voetballen, heeft een dip gehad maar blijkbaar is iedereen vergeten hoe goed hij daarvoor was. Heeft op Europees niveau ijzersterke wedstrijden gespeeld, maar laten we vooral het korte termijn geheugen aanhouden.

Van Beek niet uitgenodigd en Veltman wel. Ik mis de logica hier?

Wat een reacties betreffende Veltman en van Beek. Oranje heeft een 1 opbouwende cv nodig. Van Beek kan heel goed verdedigen maar opbouwen moet je niet aan hem overlaten. Oranje heeft een opbouwende cv nodig en een bikkelharde verdediger. Persoonlijk zou ik Veltman en van Beek samen posteren in het centrum van Oranje.

Altijd grappig om te lezen hoe voor- en tegenstanders van een (niet) geselecteerde speler de andere onderuit proberen te halen of al zijn mindere punten gaan benoemen. Of, wat ik nog grappiger vind, roepen dat men het 'on)begrijpelijk' of 'on)logisch' vindt dat de een er wel bij zit en de ander niet

Deze jongen reageert nog het meest volwassen; zijn tijd komt wel.

Ik ben geen Feyenoord-watcher, maar de wedstrijden die ik van ze heb gezien, moet ik heel eerlijk zeggen dat ik onder de indruk was. No nonsense, hard(werkend) en taakbewust. Opbouwend wat minder, maar ieder zijn specialisme en bovendien staat hij er om zn man uit te schakelen. Ik vind Veltman na zijn blessure steeds beter voetballen, gelukkig, maar soms mis ik bij hem de killermentaliteit. Al kan dat optisch bedrog zijn. Van Bruma ben ik minder onder de indruk; van de centrale verdedigers van PSV vind ik Rekik daarentegen wel n bikkel. Soms wat onbesuisd, maar keihard.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren