Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Met transferpot van 20 miljoen was de kans groot dat hij was gebleven’

Laatste update:

Geen enkele trainer van Feyenoord krijgt een rijk gevulde transferpot om volop spelers van buitenaf aan te trekken, zolang de club uit Rotterdam niet over een groter spelersbudget beschikt. Dat was voor Fred Rutten de voornaamste reden om na een seizoen al de wegen te laten scheiden. De oefenmeester zou waarschijnlijk wel zijn gebleven wanneer hij twintig miljoen euro zou mogen hebben besteden op de transfermarkt, zo denkt Martin van Geel.

/

“De kans is zeer groot dat hij dan ook volgend seizoen hier coach zou zijn… Maar zo’n potje is er niet, en dat zal er ook de komende jaren niet zijn”, benadrukt Van Geel dinsdag in gesprek met De Telegraaf. Feyenoord zag geen heil in het idee van Rutten om Tjaronn Chery van FC Groningen in januari aan te trekken. “Als directie hebben wij toen gezegd dat we dat potje met geld liever aanspreken voor posities die straks meer in aanmerking komen voor versterking.”

Het clubbeleid staat centraal, zo benadrukt Van Geel. “We kijken onder alle omstandigheden eerst naar Varkenoord. Het hoort bij de cultuur van de club om te proberen onze eigen talenten eerst in Feyenoord 1 te brengen.” Pas daarna komen andere Nederlandse spelers en Europese spelers in aanmerking, zonder over de financiële grenzen heen te gaan. “Fred moest begrijpen dat er een financiële kloof blijft tussen Feyenoord aan de ene kant en Ajax en PSV aan de andere kant. Dat deed hem besluiten om zijn conclusies te trekken.’’

Feyenoord doet er goed aan om aan het beleid vast te houden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Feyenoord die stap wil gaan zetten dan moeten ze gewoon risico nemen. Als je dan volgend seizoen 1e wordt en CL haalt verdien je het dubbel en dwars terug.

3 maart 2015 om 08:23

Als ze het dan niet halen zitten ze weer in de problemen.. Grootheidswaanzin zullen ze wel niet meer hebben in Zuid naar hun financiele problemen.

3 maart 2015 om 08:23

Met risisco's nemen is Feyenoord al gruwelijk in de problemen gekomen. Liever elk jaar zwarte cijfers en stapje voor stapje omhoog werken.

3 maart 2015 om 08:25

Risico nemen......??! Ooit afgevraagd hoe Feyenoord in de financiële problemen is gekomen? En wat denk je wat er met het Nederlandse voetbal gebeurt als al die clubs "risico's gaan nemen"?

Man man man man wat een korte termijn denken hier allemaal.

Investeren in je jeugdopleiding, in je jeugd en alleen iets kopen als je het echt nodig is. Ik ben er heilig van overtuigd dat dit de weg is voor het Nederlands voetbal..

3 maart 2015 om 09:11

Tja, en zo is het ook fout gegaan de vorige keer. Gelukkig hebben ze in de directie meer historisch besef dan jij.

3 maart 2015 om 09:42

Werden de vorige keer niet gewoon verlopen spelers gehaald die te veel geld kosten? En überhaupt niks meer op gingen leveren?
Als ze slim zijn bij Feyenoord gaan ze wel voorzichtig investeren. Want met spelers als Immers bijvoorbeeld ga je nooit wat winnen. Ook al zet die jongen zich bijna altijd 200% in....

3 maart 2015 om 17:53

Ja met exact hetzelfde idee. Als we dan straks eerste worden halen we de kosten er met de CL zo uit.

3 maart 2015 om 09:36

Ze zijn de stap al aan het zetten. Alleen duurt dit langer, omdat ze het op een verantwoorde manier willen doen. Een goede jeugdopleiding is daarbij de basis. En het lijkt me vetstandig om eerst structuteel europees voetbal te gaan halen. Tel daarbij de verkoop op enkele spelers en je krijgt eindelijk weer een stevig fundament. Risico nemen door te investeren is wel het aller domste wat ze kunnen doen.

3 maart 2015 om 09:53

Risico... Het risico is te blijven waar ze nu zijn en waar ze de afgelopen 40 jaar in terecht zijn gekomen. Een Feyenoord die geen kampioenskandidaat is en het moet hebben van incidenteel succes.
Het beleid wat ze nu voeren, mag niet zomaar overboord worden gezet. Het is een gezonde bedrijfsvoering en stapje voor stapje zullen ze doorgroeien naar het Feyenoord van de jaren 60 en 70 uit de vorige eeuw.

Kort door de bocht: Feyenoord moet het hebben van opleiden en gerichte aankopen. Ajax moet het hebben van opleiden. PSV moet het hebben van een gericht aankoop beleid.

Het focus ligt nu in Nederland bij het opleiden en dat is een goede zaak. Laten we daarop voortborduren.

3 maart 2015 om 17:58

Ik zat dat net eens te bekijken en Feyenoord is de afgelopen 40 jaar maar 3x kampioen geworden. AZ in die tijd 2x. Nu is Feyenoord natuurlijk in alles groter, maar waar komt dat idioot hoge verwachtingspatroon in hemelsnaam vandaan?

3 maart 2015 om 20:39

Dat hoge verwachtingspatroon is een erfenis uit het verleden. Puur naar de cijfers kijkende roept jouw vergelijking inderdaad vraagtekens op. Maar er is wel enig nuance natuurlijk. Feyenoord is pas de afgelopen , pakweg, 10 jaar afgegleden. Daarvoor waren ze wel degelijk vrijwel elk jaar een kampioenskandidaat. Het is niet echt gelukt in die tijd, maar ze waren wel altijd een van de clubs om rekening mee te houden.

Nu denk ik dat ze eindelijk die stap terug hebben gemaakt en dus nu echt vooruit kunnen kijken.. Laten we het hopen.. Hoe meer concurentie in de top van de Nationale competitie , des te sterker we voor de dag kunnen komen in Europa. Dat is wat we nodig hebben. We hebben financieel altijd al achtergelopen en wisten toch best wel veel prijzen te pakken Europees. Die tijd komt wel weer. Eerst de nationale competitie sterker maken...

3 maart 2015 om 11:15

De enige logische stap die Feyenoord kan zetten in die richting is een nieuw stadion waarvan de exploitatie in eigen handen ligt. Als je de jaarrekeningen van Feyenoord en PSV naast elkaar legt is dat het enige verschil (feyenoord haalt zelfs commercieel nog wat meer op). Waar Feyenoord nog steeds een forse huur betaalt levert het PSV per saldo miljoenen op.

3 maart 2015 om 19:00

Het enige verschil? Feyenoord heeft 'slechts' een begroting van 35 miljoen, terwijl PSV en Ajax begrotingen van 62 en 65 miljoen hebben. Er zit dus een enorm gat tussen die clubs.

Als Feyenoord wil groeien, dan is de enige mogelijkheid een beter stadion (uitbouw Kuip of nieuwbouw), want Feyenoord heeft gewoonweg (veel) mindere sponsormogelijkheden in het stadion. Niet alleen dan Ajax en Psv, maar ook dan bijv. Vitesse en FC Twente. De (huidige) Kuip is een prachtig stadion voor fans, maar niet voor sponsors. Feyenoord heeft dat ingezien en zet niet voor niets in op een nieuw of verbouwd stadion.

Eens, een trainer is een passant, als je elke trainer zijn zin geeft kopen ze allemaal hun 'eigen' spelers. Dus een trainer houd zich maar aan het beleid van de club

3 maart 2015 om 08:26

Denk dat het niet te maken heeft met heel veel spelers kopen, maar meer met het risico durven nemen om je te versterken op je zwakke plekken (als er geen jeugd beschikbaar is). Er had bijvoorbeeld een spits moeten komen (en dat moet nogsteeds gebeuren)

Ik las overigens het goede nieuws voor Fey dat Boula na dit seizoen weggaat. Dat zal wellicht wat schelen in het salarishuis mis je niks aan

3 maart 2015 om 08:28

Een spits is wel geld voor. Nog een nummer 10 lijkt mij ook overbodig.

3 maart 2015 om 08:33

Boula was gewoon overbodig idd. Je hebt met Mathijsen al ervaring. En een spits, tja..ik heb al eerder die discussie gevoerd. Je haalt Bilal, El Ahmadi en Toornstra terwijl je een spits nodig hebt. Oke, Ahmadi was niet duur en haalbaar, maar Toornstra was niet nodig, dan had v Geel een spits moeten halen en Kazim op rechts zetten, daar speelde hij vaker.

Goed dat Rutten dan vertrekt. Het is ook helemaal niet gek dat van Geel eerst positites versterkt die meer aandacht nodig hebben. Gaat Rutten dan naar Twente? Neem niet aan dat ze daar wel zo'n potje hebben.

3 maart 2015 om 09:10

geloof er niet meer in dat rutten bij twente komt. Hier is ook geen geld, maar dat zal het probleem niet zijn want twente is meer zijn club. Het punt is dat hij nog trainer wil blijven en daarvoor zal hij wel niet terugkomen, hoop dat alfred schreuder oprot en verbeek komt.

Al die bestuurders - Marc-netto incluis - zijn gewoon bang dat zij op het matje worden geroepen als hun club mogelijk failliet gaat. Door veel geld in kas te houden, gaat het sportief misschien niet bijzonder goed, maar ben je als bestuurder wel veilig.

3 maart 2015 om 08:50

Je vergelijkt een club met 100 miljoen in kas met eentje met hooguit een paar miljoen, waar ook nog de VvF in zit waar, ik iig, van af wil. Totaal niet te vergelijken dus

3 maart 2015 om 09:36

Jij snapt t

3 maart 2015 om 11:19

Ik vergelijk de clubs niet, maar zeg dat hun bestuurders hetzelfde motief hebben. Ze willen de kas spekken, om later zelf niet in de problemen te komen. Ik denk dat Ajax daarom €100mln in kas heeft en Feyenoord daarom niet investeert. Je hebt me niet helemaal begrepen dus.

3 maart 2015 om 11:34

Nee, ik vind je vergelijking niet kloppen, dus ook niet met de bestuurders. Feyenoord komt net uit de schulden en moet nog steeds elk dubbeltje omdraaien. Een aankoop moet goed zijn en niet weer een (potentiële) miskoop als Bilal, 3 miljoen is heel veel geld als die niet presteert in de situatie van Feyenoord, want dat is 75 van het transferbudget. Ajax kan 33 van zulke spelers halen; ze zullen het niet doen, maar ze hebben de mogelijkheid. Als er dan 16 falen en 16 mensen brengen het dubbele op, spelen ze gewoon gelijk. Dat is het verschil

Ik begrijp best dat sommige Feyenoorders gefrustreerd zijn dat nu Feyenoord financieel gezond is ze geen "grote" aankopen doen..

Ik denk dat op lange termijn ze de handjes dicht mogen knijpen met zo'n technisch directeur. Die bewaakt de lange termijn. Die bewaakt dat er aandacht voor de jeugd is. Die bewaakt het beleid en laat het beleid niet door passanten bepalen. Termen als "geld moet op het veld staan" is de reden geweest dat Nederlandse clubs in de financiële problemen zijn gekomen.. Je neemt dan risico's die even goed kunnen gaan, maar als het fout gaat dan gaat het ook goed fout.

Ik begrijp Rutten trouwens niet helemaal.. Die had dit volgens mij ook kunnen bedenken toen hij naar Feyenoord ging..

3 maart 2015 om 08:50

Feyenoord is nu financieel gezond, maar volgens mij hebben ze nog niet heel veel geld in kas. Van Geel zal dit bedrag omhoog willen krijgen voor men weer grote bedragen uitgeeft. Prima beleid dus.

3 maart 2015 om 09:00

Ik denk dat een club als Feyenoord sowieso de eerst komende 10 jaar huiverig moet zijn om grote bedragen uit te geven... Wanneer je grote bedragen uitgeeft dan gok je op één paard.. Zoveel risico moet je als club niet ambiëren.. Dat gaat misschien één keer goed, misschien zelfs een tweede keer.. Echter er zullen altijd aankopen tussen zitten die niet zo goed uitvallen.. Het is niet voor niets dat een club als Ajax zo huiverig is om grote bedragen uit te geven.. Ze willen risico spreiding (wellicht gaat dit soms iets te ver.. maar in mijn ogen wel begrijpelijk).

Van Geel bewaakt de lange termijn. Heel verstandig.

3 maart 2015 om 10:36

Precies, ik kan het niet beter verwoorden. Helemaal mee eens.

3 maart 2015 om 11:27

@ Filip

Klopt, maar je moet ook weer niet te bang worden zoals Ajax was (ga er vanuit dat de club nu wel gericht gaat scouten). Creatief te werk gaan is goed maar op een gegeven moment is het op met de creativiteit en dan moet er gewoon geld bij. Nu snap ik wel dat Feyenoord nu nog niet in die positie zit, maar wanneer men wel wat te besteden heeft moe men ook niet krampachtig worden.

Haha Fred wil 20 miljoen! Dat zou in Nederland echt ongekend zijn!!

3 maart 2015 om 09:21

Ik denk dat PSV en zeker Ajax zo'n budget wel hebben hoor. Maar vooral Ajax zal zulke bedragen pas uitgeven bij zichtbare versterkingen. Aangezien die er meestal niet zijn qua salariseisen, zal dat ook niet veel gebeuren. Al moet Ajax mijns inziens zo'n dergelijk bedrag wel op tafel leggen voor versterking met ervaring.

3 maart 2015 om 09:29

Begrijpend lezen is niet echt jouw ding hè? Van Geel noemt zomaar een bedrag. Wat hij daarmee wil zeggen is dat hij denkt dat Rutten wel zou blijven als er financiële mogelijkheden waren. Of dat nu 20 of 10 miljoen is.

3 maart 2015 om 12:23

Dank voor de toevoeging! Ik haal het nergens uit de tekst.

Alsof je met Chery wel kampioen wordt. Rutten heeft nooit aangetoond dat hij een kampioensteam bouwt als hij er een smak geld tegenaan gooit.

Het hoort bij de cultuur van de club...

Wat een onzin zeg.
Als dat de cultuur van de club was geweest dan hadden ze nu niet in deze problemen gezeten.
Het is een beleid wat noodgedwongen is ontstaan en toevallig prima heeft uitgepakt.
Er wordt pas echt naar de jeugd gekeken sinds er geen geld meer is

3 maart 2015 om 09:07

Men heeft inderdaad noodgedwongen moeten kiezen voor deze lijn maar men houdt hem nu wel vast. Dus ja, het is inmiddels de cultuur van de club.

3 maart 2015 om 11:31

@ Elastiek

Dat vind ik dus niet, ik ben benieuwd hoe het zal gaan in de toekomst wanneer ze wel weer geld te besteden hebben. Als ze dan vasthouden aan het huidige beleid plus gericht aankopen zeg ik "ja". Nu is het allemaal nog omdat er niets mogelijk is, we hebben wel vaker gezien bij clubs dat zodra er weer wat geld was dat ze toch weer gingen kopen (wat niet altijd onverantwoord is). Tegenwoordig in Nederland als je een paar jaar met iets bezig bent ben je al ervaren, of een top club of een opleiding club etc etc. Voordat iets een "cultureel goed" is gaan daar toch heel wat jaren over heen.

3 maart 2015 om 11:39

Er is ook niks mis met kopen. Maar als ik goed tussen de lijntjes lees over het vertrek van Rutten is het verschil tussen Feyenoord en Rutten vooral dat Rutten liever een speler haalt dan de jeugd een kans geven en dat de directie dat juist andersom wil zien. Is inderdaad een "nuance verschil" maar wel zo een waarop verlenging stukloopt. Kortom ik denk wel dat Feyenoord in dezelfde richting blijft marcheren.

3 maart 2015 om 11:59

@ Elastiek

Ik kan op zich prima begrijpen dat Rutten er wat bij wilde hebben, wilt Feyenoord echt die volgende stap maken moet er gewoon gericht aankopen gedaan worden. Zeker met van Geel die telkens aan het begin van elk seizoen roept dat ze kampioen moeten worden, vandaar dat ik dat gluiperige dat hij het doet voorkomen dat Rutten niet zou begrijpen dat er weinig geld is ook wel van wezel gedrag getuigen.

Rutten weet heus wel dat er niet veel mogelijk is, maar als ik naar zijn woorden luister interpreteer ik juist dat hij bedoelde dat Feyenoord niet zoals bijvoorbeeld mijn club te krampachtig moet zijn. Op een gegeven moment houd het creatief zijn een keer op en moet er gewoon geld bij als je verder wilt komen. Wat natuurlijk niet betekend dat je onverantwoorde dingen moet doen, maar ik geloof er niets van Rutten van Feyenoord zou verlangen dat men onverantwoorde uitgaven zou moeten doen zoals van Geel het doet voorkomen.

Volgens mij zat de onvrede bij Rutten meer dat hij Feyenoord niet aan zijn wenst wilde voldoen om "chery" niet halen omdat ze waarschijnlijk niet veel in die jongen zien. Op zich vind ik het wel raar dat Rutten daar zo punt van maakte, hij loopt al langer mee in de voetballerij. Hij zou toch moeten weten dat de komst van een speler bij een goed geleide club alleen gebeurd wanneer er unaniem of een meerderheid van de mensen die zich met het aankoop beleid bezig houden het in een speler zien zitten.

Persoonlijk denk ik pas dat Feyenoord de volgende stap kan maken wanneer dat vernieuwing plan of nieuwbouw werkelijkheid is geworden. En dat Feyenoord er eens in slaagt om commercieel capabele mensen aan te stellen, al heb ik toch mijn vraagtekens over die zogenaamde potentie van Feyenoord. Ook in de goede jaren liep het niet storm met sponsors, daarnaast heeft men ook moeite om investeerders te vinden voor de nieuwe plannen. Als dat echt een solide (zover dat mogelijk is) investering is; dan zouden bedrijven toch staan te trappelen om mee te doen ?

Ze gaan goed uit elkaar werd er nog geroepen. Ik zie nu al erg veel barstjes in de relatie van Feyenoord en Rutte. 20 Miljoen???? In welke competitie denkt die vent te zitten? Ik denk dat meneer Rutte vooraf wel had kunnen weten dat Feyenoord nooit zoveel geld uit gaat geven zelfs niet al hebben ze 200 mil op de bank staan.

3 maart 2015 om 08:36

Rutten eist die 20 miljoen niet, Van Geel geeft aan dat zo'n potje hem waarschijnlijk wel in de Kuip had gehouden.

Chery komt ook voor een positie die het best bezet is bij Feyenoord. Een groot talent als Vilhena krijgt al nauwelijks speeltijd, terwijl Toornstra op rechtsbuiten moet spelen en Karsdorp op rechtsback. En Fredje Rutten wil er doodleuk nog een middenvelder bijhalen. Goed gehandeld van Feyenoord, houd koers en laat je niet gek maken door een passant.

Hoe durft Rutten dat te vragen en op basis waarvan denkt hij dat hij dan wel kampioen wordt? Deze man heeft nog Nooit aangetoond een kampioenselftal te kunnen samenstellen. Hij is een garantie voor mislukkeling, of zoals Mourinho zou zeggen: a specialist in failliure.

Een zak geld er tegenaan gooien heeft nooit gewerkt in Nederland. Van Basten kon het niet met 36 miljoen. Complete grootheidswaanzin van Rutten, die je het beste meteen op straat kunt zetten.

3 maart 2015 om 09:24

Heb je Rutten ooit horen verklaren 'ik wil 20 miljoen'?

Neen dus. Het is gewoon een idee dat leeft bij Martin van Geel.

Maar op dit moment heeft feyenoord geen speler die echt de voorhoedespelers van munitie voorziet. Beetje dommekrachten die hard werken maar weinig creeeren. Ik snap rutten deels ook wel maarja feyenoord heeft zo zijn limieten op dit moment.

3 maart 2015 om 09:04

Dat de achterhoede spelers weggingen was in mijn ogen niet zo erg maar Pelle ging weg en dat is nu juist de grootste aderlating geweest voor de club , want als Pelle was gebleven had Feyenoord gewoon meegedaan bij de eerste drie hoor ik weet niet hoeveel geld ze hadden voor een nieuwe spits maar Kazim is in ieder geval geen Pelle maar meer een speler met meer Fysieke dan voetballende kwaliteiten .

Eerst doen ze er alles aan om Rutten te behouden. Vervolgens wil Rutten zelf weg en gaan ze met modder gooien. Doen kleine kinderen ook als het meisje het uitmaakt.

Ik denk dat Rutten vast wel begrijpt dat Feyenoord zijn limieten heeft, ook tov Ajax en Psv.

Maar deze zomer zal er wellicht weer kwaliteit vertrekken, maar verwacht men later toch dezelfde resultaten.

Daar zit eerder het probleem. Als men tegen Rutten had gezegd: volgend seizoen is een overgangsseizoen, we moeten opnieuw bouwen, bij de eerste 6 eindigen is goed, dan was ie misschien wel gebleven.

3 maart 2015 om 19:07

Waar haal je het vandaan dat Vitesse voor 15 miljoen zou moeten verkopen? Ik dacht dat dat 10 miljoen was, wat voor een deel al is ingevuld (transfer Bony van Swansea naar Man.city + bezuinigingen in de club zelf)2

Qua begroting kan Feyenoord (35 miljoen) momenteel helemaal niet mee met PSV (62 miljoen) en Ajax (65 miljoen), maar moet het de strijd aan gaan met FC Twente (40-45 miljoen) en Vitesse (30-35 miljoen).

Het enige wat ze moeten doen is propper en castaignos halen. Zullen rond de 8 miljoen kosten schat in. Kuijt transfervrij overnemen. Steenvoorden hahn en sleegers terug halen van verhuur. Uit de jeugd Nieuwkoop Schuurman miazek Verdonck Gronsveld door laten schuiven.
Clasie immers te vrede vilhena lamprou verkopen wat de club rond de 20 miljoen zal opleveren. Mathijssen Verhoek Mulder kazim boularouz wilkshire ondanks constructie graafland laten vertrekken. Kazim ook terug sturen naar Turkije. Heeft geen meerwaarde.

Vermeer
Karsdorp beek kongolo Woudenberg
Ahmadi propper toornstra
Kuijt castaignos boetius

3 maart 2015 om 11:17

Save game before exit? Jezus man, het echte leven is geen FIFA of FM.... totaal onrealistisch scenario.

Chery hadden ze inde winterstop zeker niet moeten halen. Vooral omdat het middenveld juist het sterkst en het breedst is op dit moment. Chery komt tevens te kort voor een topclub dat zagen wij bij ADO Den Haag al. Meneer speelt van de 4 wedstrijden maar 1 goede wedstrijd.

Rechtsback en spitspositie hebben de aandacht nodig.

Het clubbeleid staat centraal, zo benadrukt Van Geel. “We kijken onder alle omstandigheden eerst naar Varkenoord. Het hoort bij de cultuur van de club om te proberen onze eigen talenten eerst in Feyenoord 1 te brengen.”

Oh ja, dus daarom haal je Immers en El Ahmadi terwijl je een toptalent uit de eigen jeugdopleiding (vilhena) die de seizoenen daarvoor basisspeler was weg jaagt. Strookt perfect met het beleid inderdaad.... Of je haalt Vermeer terwijl je de seizoenen daarvoor nog prima tevreden was over Mulder.
Om over Matthijsen, Boulahrouz en Wilkshere nog maar te zwijgen. Die spelers zijn echt niet zo bijzonder dat je dezelfde kwaliteit niet zelf op kunt leiden.

Nee, we blijven volhouden voor de buitenwereld dat we echt de focus hebben op onze jeugdopleiding, maar uiteindelijk hebben we toch ongeveer gemiddeld het oudste team van de Eredivisie vol met ervaren spelers van buitenaf. Wat een onzin praat die man hier.

3 maart 2015 om 11:29

Ja en dat was ook even nodig. De Vrij, Indi, Janmaat en Pelle gingen weg he. Dus moest Feyenoord wel. Het Feyenoord van de toekomst was er nog niet klaar voor. Te veel jonge gasten zonder enige ervaring was een te groot risico. Vandaar Boula, Wilkshire en El Ahmadi. Alleen is Rutten vooral de focus op de oude hap gaan leggen. En dat is natuurlijk niet goed. Maar ik kan dat wel begrijpen door de belachelijke doelstelling dat we mee moesten doen om het kampioenschap. Fred kon niet anders.

Nu wordt Boula niet verlengd, Mathijssen loopt uit zn contract en Clasie, Verhoek en Immers zullen waarschijnlijk verkocht gaan worden. Kortom er komt ruimte in het salarishuis (Schaken is al weg) en er komt nog meer geld binnen om te investeren. Daarom is de meesterzet van Van Geel het verlengen van Clasie geweest. Na een paar zeer goede potjes op het WK heeft hij zich ook in Europa laten zien. Dikke kans dat we voor hem nu de hoofdprijs gaan vangen.

Vermeer, Karsdorp, Van Beek, Kongolo, Woudenberg, El Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Boetius, Kuijt, Manu. Zoals het er nu naar uitziet is dit je eerste elf volgend jaar. Met Hahn, Lopes Cabral, Wilkshire, Verdonk, Nelom, Nieuwkoop, Sleegers, Bilal en Kazim achter de hand. Er zal nog wat bij moeten. Een centrale verdediger, een linkermiddenvelder en misschien een linksbuiten. En daar is dus ruimte voor. Ik heb wel vertrouwen in het huidige bestuur.

3 maart 2015 om 11:50

En je wil zeggen dat dit Feyenoord er wel klaar voor was? Ik denk dat een team met Vilhena op het middenveld bijvoorbeeld het niet veel slechter had gedaan. Ook op rechtsback had je die Karsdorp prima een seizoen kunnen laten spelen. Dan waren ze nu ook een stuk verder in plaats van komende zomer weer opnieuw te beginnen met het vertrek van Clasie en Vilhena, want die wil volgens mij ondertussen ook echt weg. Nu lees ik overal dat Kuyt in het team zit, maar daar is nog niks over zeker. Bovendien is dat weer een oude speler en dat strookt dus weer niet met het beleid dat Van Geel zegt te voeren, daarom moet ik het nog zien of die echt komt. Het team dat jij op noemt is redelijk, maar zeker niet voldoende voor wat Feyenoord na streeft. Zoals je zegt, daar moet nog wat bij. Laat dat nu precies de reden zijn dat Rutten vertrokken is. Van Geel wil er niks bij halen, tenzij er spelers weg gaan. Hij gaat pas in actie komen nadat een speler is verkocht. Dan loop je vaak achter de feiten aan omdat de goede opties tegen die tijd al weg zijn en je al midden in je voorbereiding zit (of misschien zelfs later) voordat die nieuwe spelers komen. Dan heb je het weer de eerste wedstrijden gigantisch moeilijk en loop je weer de rest van het seizoen tegen een achterstand aan te hikken.

3 maart 2015 om 12:00

Wie zegt dat Van Geel niks wil halen? Van Geel wil alleen geen Chery halen omdat we daar niet beter van worden. En wil pas van de zomer aankopen doen. Dat heeft ie letterlijk zo aangegeven bij Rutten. En dan nog worden we geen kampioen. Dat hoeft ook niet. Drie maal in 40 jaar.... Dan kan er nu geen druk op staan om het te worden. Beter bouw je rustig door aan een stabiel en sterk Feyenoord.

Het geromantiseerde idee dat je met eigen jeugd structureel kunt gaan aanhaken bij de top van Nederland is een illusie. Er zal gerust af en toe wel een goede lichting bij zitten waardoor je een uitschieter naar boven kunt maken maar mensen hebben het idee dat een jeugdopleiding een soort van fabriek is waar spelers van de band af rollen.

'maar Ajax doet het ook!' ... Een club als Ajax is veel meer dan Feyenoord financieel in staat om jaarlijks vele miljoenen aan de jeugdopleiding te spanderen en talenten in de dop als bijv. Eriksen en Fischer voor grote bedragen aan te kopen. Ook kan men deze talenten middels forse salarissen lokken en binnenboord houden.

Heel goed dat Feyenoord zich niet laat verleiden tot het uitgeven van geld dat er eigenlijk niet is. Uiteraard ambieer je het hoogst haalbare maar bij de club en achterban zal echter het besef moeten komen dat Feyenoord een subtopper is met af en toe een uitschieter naar boven en bij een wat minder jaar zomaar 7e of 8e kan worden.

Tjah als zo'n man Chery wil gaan kopen in de winterstop, dan moet je hem absoluut geen 20 miljoen Euro in de zomer toevertrouwen. Je kan beter het huidige beleid voortzetten met wat gerichte kwaliteitskoopjes zoals afgelopen zomer (o.a. Vermeer, Toornstra, el-Ahmadi en Bilal). Komende zomer zou er dan wel een spits moeten komen en afhankelijk van de jeugd en de beslissing van Wilkshire een back.

Als Kuijt dan ook nog komt (die eigenlijk eerder had moeten komen maar nu nog steeds wel wat toevoegt) en verschillende jeugdspelers aansluiten. Dan is het alleen kijken wanneer bijvoorbeeld Clasie vertrekt of daar iemand klaar voor staat of dat er perse een vervanger moet komen.

Ik snap de honger naar een kampioenschap. Maar men moet wel realistische verwachtingen hebben. Die paar jaar goed beleid maakt het nu niet in één keer mogelijk om elke zomer groot in te kopen. Dus soms is het even wat minder, wat natuurlijk het niet weerstaat om altijd een hoog streven te hebben.

Denk dat feyenoord met dit beleid gewoon goed bezig is weinig risico. En dan meschien over paar jaar echt een gooi na de titel. Als ze nu risico's nemen en het gaat mis ben je weer terug bij af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren