Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Liverpool overweegt spits nu al te halen: ‘We hebben erover gesproken’

Laatste update:

Liverpool overweegt serieus om Divock Origi al in januari naar Engeland te halen. De grootmacht is al verzekerd van de diensten van de negentienjarige spits van Lille, die in de zomer wordt overgenomen van de Noord-Franse club. Omdat Liverpool wel een extra spits kan gebruiken is er een discussie gaande of Origi al in januari gehaald moet worden.

/

Manager Brendan Rodgers bevestigt in de Engelse media de Origi ter sprake is gekomen op de burelen op Anfield. “Er zijn gesprekken over hem geweest. In de zomer komt hij sowieso, maar we hebben erover gesproken of we hem al in januari moeten halen. Momenteel valt er weinig over te zeggen. We hebben een overeenkomst met Lille dat hij daar de rest van het seizoen speelt, we moeten even zien hoe dat uitpakt.”

Liverpool heeft dertien miljoen euro betaald voor de diensten van Origi, die dus direct werd verhuurd aan Lille. De club heeft naar verluidt een optie om de jonge Belg deze maand naar Engeland te halen, maar dan moet er wel een extra vijf miljoen euro op tafel komen.

Liverpool moet Divock Origi nu al halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een kat in het nauw, geeft snel teveel geld uit.

15 januari 2015 om 18:12

Klopt, bovendien moet deze jongen nog gewoon lekker dit seizoen bij Lille afmaken en dan kan hij volgend seizoen altijd nog naar l'pool.

15 januari 2015 om 19:20

Hij wordt daar uitgefloten en is niet goed op zijn plek. Beter dat hij wordt verhuurd aan een andere club of minuten bij Liverpool gaat maken.

16 januari 2015 om 08:42

Hij is wellicht ook niet goed genoeg voor daar. Dan gaat hij bij Liverpool ook weinig potten breken. Als hij nu overstapt en het lukt hem niet om te presteren heeft hij een valse start, hij kan beter als back-up spits komen volgend seizoen en rustig aan gebracht worden.

Ze hebben voldoende aanvallende spelers, om dan vijf miljoen neer te leggen voor een aanvaller die al van de club is, over een halfjaar sowieso al komt, en daarnaast het nog maar de vraag is of hij Liverpool daadwerkelijk kan helpen vind ik een beetje ridicuul.

15 januari 2015 om 16:35

Dat ligt eraan, als ze door hem 2 plekken hoger eindigen dan hebben ze die 5 miljoen al ruim terugverdiend.

15 januari 2015 om 16:42

Als als als

15 januari 2015 om 16:44

Maar de kans dat ze door hem 2 plekken hoger zullen eindigen, lijkt me niet bijster groot.
Lekker in Frankrijk laten zitten, die knul.

15 januari 2015 om 16:45

Dat klopt, maar dat vind ik wel een heel erg grote gok om daarvoor Lambert en Balotelli op de bank te zetten (waar er normaal altijd wel eentje zou spelen, mits niet geblesseerd). Deze spelers kosten ook loon, en hoe triest het ook klinkt aangezien ze niet scoren, Divock Origi is momenteel nog geen aantoonbare verbetering vind ik.

Ik ben benieuwd wat Liverpool gaat doen, dat Origi een goede spits gaat worden staat buiten kijf, ik verwacht alleen niet dat hij een toevoeging zou zijn momenteel die de kosten terug zou betalen. Wellicht dat Origi een heel goede klik met Sturridge zal hebben, maar dat is wat mij betreft een te grote gok. Voor hetzelfde geld heeft Balotelli of Lambert die klik, en die zouden dan ten faveure van origi op de bank komen of Origi zelf.
Ik zie zelf te weinig pro's en teveel con's.

15 januari 2015 om 17:50

Ja, maar ze gaan door hem niet hoger eindigen. Origi is een heerlijke speler en een groot talent maar doet het momenteel gewoon slecht bij Lille.

Hij gaat Liverpool echt niet redden. Zelfs Lambert is momenteel even goed tot beter, volgens mij. Origi is er nog niet klaar voor. Hij scoort zelf ook moeilijk, iets van 4 goals dit seizoen.

Ik zou dit niet doen, met een terugkerende Sturridge. Wie weet kan het nog wel wat worden met de combinatie Sturridge-Balotelli.

15 januari 2015 om 16:36

Jaa maar daar zou ik toch niet op hopen als ik jou was.. met Ballotelli wordt het toch nooit meer iets, dat is wel gebleken.

15 januari 2015 om 16:48

Probleem is dat hij (balotelli) totaal niet constant is. Soms laat hij wel leuke dingetjes zien maar er is geen enkele vastigheid.

Maar die jongen is er nog niet klaar voor, dat weet iedereen.

Geweldig talent die zichzelf op het WK heeft bewezen. Is hij trouwens van origine geen linksbuiten?

15 januari 2015 om 16:41

dacht het wel. Robin van Persie ook ooit en je ziet het nu haha.

15 januari 2015 om 19:22

Volgens mij is hij begonnen op tien en speelt hij daar bij Lille ook af en toe. Toch vind ik hem in de spits het beste denk ik.

PS: Die woordgrap is wel echt geweldig

15 januari 2015 om 21:02

Als ik fifa speel dan staat er dan zijn originele positie linksbuiten is, vandaar mijn vraag. Sowieso een groot talent waar we in de toekomst nog veel van zullen zien. Op het WK vond ik hem sterker dan Lukaku overkomen! PS: Dankjewel haha.

hij is echt niet de spits die liverpool 15 goals gaat schenken de 2e seizoenshelft. hou die 5 miljoen in eigen zak en kijk in de zomer eens rond voor een liverpool-waardige spits. sturridge is op de weg terug en het duo sturridge-balotelli is nog niet getest.

15 januari 2015 om 16:55

Inderdaad. Hij speelt bij Lille ook niet goed en áls hij scoort, zijn het penalties. Overschatte spits.

15 januari 2015 om 17:03

Ja maar welke spits schenkt je wel 15 goals in een half seizoen voor slechts 5 miljoen euro?

15 januari 2015 om 18:18

Weinig spelers inderdaad. Je zou zeggen dat Balo, Borini en Lambert toch samen wel dit aantal aan goals moeten kunnen maken.

Dat je hem koopt omdat ie talent en veel potentie heeft, oke logisch. Maar een 19 jarige spits vervroegd halen terwijl die pas 3x ofzo in 17 wedstrijden heeft gescoord bij lille..? Laat het maar lekker 3/4 jaar op dat niveau spelen, hij is er nog lang niet klaar voor.

Het lijkt zo wel een beetje alsof hij alleen alvast een contract heeft getekend voor een transfer komende zomer, maar hij is al eigendom van Liverpool en uitgeleend, dus hij is al overgenomen. Het gaat dus om de vraag of hij teruggehaald wordt.

Hij scoord te weinig dus dit is niet de oplossing!

Begon het seizoen sterk maar daarna ook gewoon enorm teruggezakt, heeft ook niet echt bijster veel scorendvermogen en dat heeft Liverpool juist nodig.

Kan die misschien al wennen maar het kost je 5 miljoen, vind ik toch wel een hoog bedrag.

Als het nou om een scorende spits was gegaan had ik het begrepen maar het gaat hier om een spits die er in bijna 20 wedstrijden ook gewoon maar 3 in heeft liggen dit seizoen.

Sturridge komt terug en je hebt nog Lambert en Borini(en Sterling) of je geeft Balo gewoon weer een kans,

Dus nee...gewoon nee.

Hopelijk blijft hij in Frankrijk. Hij is nog niet klaar voor het niveau van Liverpool

Maar moet origi liverpool nu uit de moeiljke tijden helpen?! met alle respect alle andere spitsen van liverpool op dit moment zijn beter dan origi. Origi moet zich eerst maar is doorontwikkelen en is nog niet klaar om liverpool een stap vooruit te helpen.

Mijn advies:

- Laat Origi maar nog even rijpen
- Verkoop Balotelli
- Verkoop Borini
- Koop Lacazette voordat een ander dat doet, spits die zich voor het 2e seizoen op rij aan het bewijzen is en Frankrijk is ontgroeit.

Hoor veel mensen; "wacht op Sturridge/balotelli". Logisch, maar dat kan Liverpool zich niet permitteren, wanneer ze echt voor die plaats 4 willen gaan. CL voetballen schuift net zoveel geld in het laatje, dan het verlies van een onzekere spits....

15 januari 2015 om 17:13

Denk dat Lacazette niet zit te wachten op Liverpool.

15 januari 2015 om 17:27

Deze zomer nog wel en riep toen zijn naam al, maar toen kozen ze voor Balotelli

Nu ligt er maar net aan wat zijn aspiraties zijn.
- Wil hij naar de Pl?
- Durft hij het aan om te concurreren bij City bijvoorbeeld of kiest hij veiliger voor Arsenal en Liverpool.

Allemaal factoren die wij niet weten en het is nou niet zo dat we over een Reus of Hummels aan het praten zijn. Ik denk dat als je snel handelt en gewoon betaald wat er gevraagd word.....je hem binnen kan halen. Nu of aan het eind van het seizoen, want volgens mij wil hij graag kampioen worden met Lyon.

Voor vele spitsen is Liverpool het walhalla geweest en of het nu een tussenstap was naar de supertop maakt dan niet uit.

15 januari 2015 om 20:42

Proberen kan geen kwaad koezo, ik dacht ook niet dat Özil zat te wachten op Arsenal.

15 januari 2015 om 22:27

Arsenal speelt wel CL. Denk niet dat Laca naar Liverpool gaat als ze geen CL spelen.

Afgaand op zijn statistieken is hij dus niet de verlosser. 57 wedstrijden in het eerste van Lille en pas 9 goals. Beslist geen goalgetter en laat dat nou net hetgeen zijn wat Liverpool nodig heeft. Een speler die ze binnenschiet.

Volgens mij is hij alleen op basis van het wk gekocht en ik voorzie een Babel scenario voor deze jongen.

15 januari 2015 om 17:05

WK was misschien de doorslag inderdaad, maar Liverpool bekeek hem al veel langer dan dat.

16 januari 2015 om 09:38

Origi stond al langer in de belangstelling van Liverpool. Meer zelfs, naar verluidt werd er stevig gevloekt toen hij zijn talent toonde op het WK. Er werden namelijk meteen heel wat miljoenen aan de vraagprijs toegevoegd, terwijl ze hem sowieso al wilden.

Opzich denk ik dat het een kwestie van tijd is voor het weer gaat lopen bij Liverpool. Bij spelers als Markovic, Lallana, Lovren moet de kwaliteit er vroeg of laat uitkomen.
Ik vind wel dat Liverpool veel te veel geld uitgeeft aan spelers die het (nog) niet waard zijn.
Liverpool moet gewoon weer een tijdje een stabiel elftal hebben, je kunt niet in een zomer zoveel spelers kopen en dan verwachten dat het direct gaat lopen.
Probeer nog een topaanvaller erbij te kopen, want die hebben ze niet echt vind ik(ben totaal geen fan van Sturridge) en geef die jongens dan de tijd. Iemand als Jovetic bijvoorbeeld.
Ik zou Origi gewoon het seizoen af laten maken bij Lille, kan me niet voorstellen dat hij het verschil nu al kan maken daar

Mignolet
Johnson
Lovren
Skrtel
Enrique
Henderson
Lucas Leiva
Markovic
Coutinho
Sterling
Jovetic
15 januari 2015 om 18:21

johnson Lovren alsjeblieft zeg. Jij zet de twee meest waardeloze verdedigers van Liverpool in de basis. En dan ook nog Enrique. Jij hebt de laatste tijd geen wedstrijden van Liverpool gezien denk ik. Waar zijn Can en Sakho bijvoorbeeld. En Gerrard. En geen fan van Sturridge die zich duidelijk heeft bewezen in de PL , maar dan wel Jovetic erin zetten. Ik denk dat dit mijn beste opstelling zou zijn

Mignolet
Can
Skrtel
Sakho
Markovic
henderson
Gerrard
Lallana
Coutinho
Sturridge
Sterling
16 januari 2015 om 01:05

Ik blijf gewoon zeggen dat die gasten het prima aankunnen maar een gebrek aan (zelf)vertouwen hebben, na een paar overwinningen gaat het lopen. Gerrard gaat over een halfseizoen weg, maar zou natuurlijk in de basis komen anders, ik denk aan een team op lange termijn.
Can lijkt me op dit moment niet beter dan Lucas en Henderson, hij kan wel uitgroeien tot basispeler. En met skrtel, lovren, touré en sakho heb je gewoon 4 goede centrale verdedigers inderdaad, maar denk echt dat lovren veel beter kan.
Johnson is de beste rb die liverpool heeft, een 3-5-2 systeem vind niks.
Tja Sturridge heeft zich inderdaad bewezen, maar ben totaal geen fan van hem. Ik denk dat hij echt suarez-afhankelijk is. Kan het mis hebben hoor. Is tot nog toe veel geblesseerd geweesr dus hopelijk bewijst hij mijn ongelijk.
Jovetic vind ik echt geweldig, ondanks zijn wat weinige speeltijd zie je hoe verschrikkelijk technisch en slim hij is..

Ibe terug gehaald van Derby Country.. goede keuze om dat te doen, hopelijk gaat hij een gevalletje Sterling worden! Talent druipt er vanaf.. voorin Sterling, Sturridge, Ibe.. dan heb je pas snelheid voorin haha!

Niet doen, op deze manier zul je hem verbranden. Hij is nog maar 19 (!) jaar. Alhoewel het niveau van de (aanvallende) spelers bij Lille serieus ondermaats is en hij het helemaal alleen moet opknappen bij Lille, wat ook enorm frustrerend is. Bij Liverpool kan hij met Sterling op niveau combineren maar zal de druk ontzettend hoog liggen. Hij kan best tegen die druk, maar als hij op de top van zijn tenen moet lopen zal hij misschien zichzelf opbranden, of de trainer hem te snel opgeven.

Overschatte spits! Haal een echte topper! Geen spitsen die een paar wedstrijden goed speelde... Kan iedereen.

16 januari 2015 om 09:40

Komaan, de jongen is 19 jaar. Niemand bij Liverpool beschouwt hem als een topspits die er meteen moet staan, maar als een ruwe diamant die wat tijd nodig zal hebben. Maar goed, momenteel is het helemaal niks in de spits bij Liverpool, dus zou je hem even goed de kans kunnen geven.

Dat gezegd zijnde kan Liverpool natuurlijk wel een topspits gebruiken ipv die Italiaanse circusclown.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren