Leganés verschijnt tegen FC Barcelona in opvallende broekjes met speciaal logo op het kruis
CD Leganés mag zich zaterdagavond meten met koploper FC Barcelona, maar voor de degradatiekandidaat staat het duel niet alleen in het teken van een kans op een stunt. De spelers van Leganés komen het veld op in speciale broekjes om aandacht te vragen voor de organisatie Testicular Cancer Society.
Zoals de naam verraadt richt de stichting zich op het vergroten van het bewustzijn over teelbalkanker. Samen met Leganés startte het de campagne ‘Tenemos un par’, vrij vertaald: ‘We hebben een paar’.
In het kader van de actie dragen de spelers van de Spaanse laagvlieger speciale broekjes tijdens de opkomst op het veld tegen Barcelona. Op het kruis van de manschappen van Borja Jiménez is het logo van Testicular Cancer Society te zien, wat bestaat uit een vormpje dat uitgelegd kan worden als twee kersen.
In aanloop naar het duel met Barça sprak Leganés-aanvoerder Sergio González zich lovend uit over de actie. “Voetbal geeft ons een unieke stem. Sommige teamgenoten wisten vóór deze campagne niet eens hoe ze zichzelf moesten checken.”
“Ik denk dat zowel de spelers als de club een paar hebben”, doelt hij op de naam van de campagne, “en als dit een leven redt, is dat meer waard dan welke titel dan ook.”
De speciale broekjes leggen de ploeg uit Madrid in de eerste helft geen windeieren. Halverwege de wedstrijd heeft de Catalaanse grootmacht het verzet van Leganés nog niet gebroken: 0-0.
