Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op Oranje-kwartet: ‘Ik heb geen idee wat zijn taak nu was’

Laatste update:

Het Nederlands elftal kan terugkijken op een prachtige avond, waarop Duitsland met 2-4 werd verslagen. In de tweede helft liep de ploeg van bondscoach uit naar een verdiende overwinning, al zag het er in de eerste helft niet altijd even goed uit. Oud-international Adri van Tiggelen is kritisch op verschillende internationals, waaronder Daley Blind, Denzel Dumfries, Marten de Roon en Memphis Depay.

Blind speelde als linksback tegen Duitsland. “Daley begon heel onrustig en leed veel balverlies met zijn inspeelpasses. Normaal is hij zo rustig. Daarom viel het op”, merkt Van Tiggelen op in De Telegraaf. “Waarom hij steeds de diepte zocht? Misschien heeft dat te maken met zijn rol bij Ajax, waar hij ook snel de diepte zoekt. Maar tegen deze Duitsers, die allemaal terugzakken, was er weinig ruimte tussen de linies.”

Depay speelde een belangrijke rol bij drie van de vier doelpunten van Oranje. Toch is Van Tiggelen kritisch over het spel van de Olympique Lyon-aanvaller. “Als je ploeg het moeilijk heeft moet je als spits in elk geval zorgen dat je de bal vasthoudt. Je moet dan geen moeilijke hakjes gaan geven, want dan kunnen je teamgenoten niet aansluiten. Na rust was hij van meer waarde voor de ploeg”, aldus de oud-voetballer. “De acties die hij toen maakte, mag je van hem verwachten.”

Dumfries had een lastige avond, zag ook Van Tiggelen. “Ik heb geen idee wat zijn taak nu was. Ze hadden beter een rechtsbuiten kunnen neerzetten op zijn positie, want daar was hij vaker te vinden dan op de plek van rechtsback. Ik zag ook vaker De Roon op zijn positie dan hijzelf. Ga je verdedigende taak doen, Denzel, dacht ik steeds”, aldus Van Tiggelen. “Als je zo hoog staat en er is een omschakeling, komt er voor de Duitsers veel ruimte vrij. De tactische ingreep van Ronald Koeman als coach was goed. Hij moest vooral aan de zijkanten ingrijpen.”

Van Tiggelen was ook kritisch op De Roon. "Anoniem. Dat is de typering van zijn rol tegen Duitsland. Marten leed zoveel balverlies in de eerste helft dat het pijnlijk was om te zien. Toch wisselde Ronald Koeman hem niet in de rust. Dat is een teken van vertrouwen geven aan je speler." Het Nederlands elftal komt maandag opnieuw in actie. Estland is dan de tegenstander.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind de kritiek op Blind echt overdreven. Natuurlijk was hij slecht de eerste helft, maar mag het een keer? Hij is geen Dumfries die 4 van zijn 5 wedstrijden in Oranje als een natte krant afwerkt, Blind is een ervaren en al lang en breed bewezen international. Die mag een keer wat minder spelen.
De opmerking over zijn ballen vooruit is ook onzin, bij Ajax kan dat maar tegen Duitsland niet want die zakten in. Tegen Ajax zakt zo ongeveer elke tegenstander nog extremer in dan de Duitsers.

7 september 2019 om 09:28

Als mensen een zondebok zoeken komen ze vaak op Blind uit. Ik heb mij gister niet aan Blind zitten ergeren. Alles ging ook zowat via links dus dan zal er wel eens wat fout gaan. Het leek wel alsof het elftal het niet aandurfde om via Dumfries te gaan aan de rechterkant. En als ze dat deden dan maakte hij er een zooitje van. Blind hoort gewoon in dit elftal en heeft zich allang bewezen in zowel club als internationaal verband.

7 september 2019 om 09:47

Als mensen een zondebok nodig hebben is dat omdat we verloren hebben en 9 van de 10 keer heeft Blind dan vreselijk slecht gespeeld.. Blind is slecht bij standaardsituaties, is traag en maakt verkeerde verdedigende keuzes. Dat hoort niet bij een “bewezen international”.. Het feit dat Blind daar nog speelt en dat er steevast langs Ake gekeken wordt als basisspeler vind ik erg jammer en heel oneerlijk..

7 september 2019 om 09:57

Het gaat niet om een zondebok zoeken. Voetballend is het vaak wel in orde met blind door zijn inzicht en techniek, maar defensief is hij heel kwetsbaar vooral als hij op snelheid wordt getest. Het had gisteren erger kunnen aflopen.

7 september 2019 om 13:53

Dat heb je met Blind altijd als hij linksback speelt dat je snelheid mist, als de wisselwerking met de links midden/voor niet optimaal is kom je in de problemen, dat zag je juist erg goed in de tweede helft na de wissels

7 september 2019 om 09:40

Blind idd prima in de opbouw, maar hij mag verdedigend wel wat sterker spelen vind ik, werd regelmatig gevaar gecreëerd via zijn kant. En tuurlijk heeft iedereen wel eens een mindere wedstrijd, maar kritiek op zo een wedstrijd is gewoon terecht

7 september 2019 om 13:55

Maar de kritiek komt altijd terug op zijn snelheid, die heeft hij niet, dus zoals ik hierboven al aangeef de links midden en links voor en zelfs een de Jong moeten dan meer helpen bij een snelle counter, Blind kan het niet belopen dan

7 september 2019 om 10:12

'' Blind is een ervaren en al lang en breed bewezen international.''juist daarom verwacht je toch meer van hem? Toen Blind debuteerde in Oranje speelde Dumfries bij een niet al te bijzondere amateurclub

7 september 2019 om 10:25

Blind was gewoon matig en is alleen links back bij gebrek aan beter.

7 september 2019 om 11:01

Blind opstellen als LB is dan ook gewoon een fout van Koeman. Vooral tegen snelle tegenstanders is dit al veelvuldig te zien geweest, niet alleen bij het NL elftal.

7 september 2019 om 10:32

Serieus? Blind was de eerste helft beroerd... Zo ver doordekken doe je niet als linksback. Speelde bijna alle ballen bij de Duitsers in de voeten. Werd met 30m voorsprong uitgeprint door Werner-Gnarby en zelfs Klostermann.. dat is gewoon positionering en zelf weten wat je zwakte is. 2e helft speelde hij al veel beter.

7 september 2019 om 10:56

Prima verwoord Sander, zwakke eerste helft, hij mist gewoon de snelheid om verdediger te worden opgesteld. 2e helft prima, toe had hij dan ook mensen in zn rug om het op te vangen, was verder naar voren geschoven wat hij gewoon beter invult.

7 september 2019 om 11:25

Precies. Ik word moe van sommige Ajacieden die niet kritisch kunnen zijn op hun eigen spelers. Hij speelde gewoon 1e helft beroerd en dat ziet iedereen. Als die meteen gewisseld werd was logisch geweest. Maar hij heeft zich de 2e helft herpakt en dat mag ook gezegt worden.

7 september 2019 om 11:35

Hij mist snelheid om een wereldback te zijn, maar ik vind hem als centrale verdediger echt ijzersterk. Als je Ajax het afgelopen jaar en ook de afgelopen twee wedstrijden van dit seizoen hebt zien spelen dan weet je wat Blind kan als verdediger. Daar moet hij ook gewoon krediet voor krijgen.

Als linksback is hij soms iets te langzaam en ik vond hem matig in de eerste helft. Hij verspeelde een paar keer onnodig de bal en hij heeft toch ook schuld aan het eerste tegendoelpunt. Tweede helft wist hij zich wel te herpakken trouwens.

7 september 2019 om 10:56

@ajaxaddict mag het een keer? dit is al de zoveelste keer dat Blind stond te schutteren als linksback in Oranje. Dumfries speelt idd slecht maar Blind presteert echt niet heel veel beter als back in Oranje. hij mist gewoon de snelheid voor die positie waardoor hij er steeds uitgelopen word door zijn directe tegenstanders

7 september 2019 om 12:54

Ja het mag een keer, mag het dan niet ook gewoon benoemd worden?! Blind heeft een geweldig seizoen achter de rug waarin hij heel anders en agressiever speelde dan we gewend waren. Nu liet ie zich uit het centrum lokken bij het doordekken en liep hij, met voorsprong, niet mee met degene die daardoor de goal maakt. Moet je Blind dan sparen en zeggen.. ja maar vorig jaar was zo goed, laten we hier niet naar kijken? Vind je post daarom echt onzinnig.

7 september 2019 om 16:05

Ik vind de kritie op Memphis dit artikel vooral onterecht. Blind was gisteren gewoon matig.

7 september 2019 om 16:28

Juist als hij zo ervaren is mag je die fouten niet maken als Blind zijnde. Het meest kwalijk is dat Blind niet terug sprintte met Gnarby mee. Nu kon hij in de rebound scoren. Blind had dat MOETEN voorkomen. Hij had de fout van promes, en deels ook zijn eigen fout, kunnen herstellen door vuil werk op te knappen. Doordat juist hij dat verzaakt vind ik kwalijk ja.

7 september 2019 om 19:04

Terug sprinten, terwijl he weet dat je voor niks sprint? Natuurlijk niet. De Jong had dit trouwens kunnen voorkomen, maar uiteraard wordt dat niet benoemd. Blind staat er omdat hii goed kan voetballen. Hij kan veel van zijn snelheid oplossen door goed positie te kiezen, maar als een tegenstander gaat counteren, dan moet je het middenveld hier op afstellen. Dit gebeurde in de 2e helft en toen zag je ook direct dst het helemaal geen probleem hoeft te zijn. Hiermee zeg ik niet dat het slechte spel in de 1e helft helemaal niet zijn schuld was. Hij speelde namelijk zelf ook niet goed. Ik hoop voor promes dat het bij hem gaat komen, voor zowel oranje als ajax. Ik zag ballen van zijn schoen springen, op momenten dat er helemaal geen druk was. Dit kan echt niet. De Ligt speelde een redelijke wedstrijd. V dijk vond ik gisteren tegen vallen. Ik zag dingen die hem echt niet mogen overkomen. Dumfries neem ik niets kwalijk. Hij kan er ook niets aan doen dat hij voor oranje wordt opgeroepen. Depay vond ik zelf een goede indruk maken, maar moet leren dat hij minder tegen de acheids lult. Hij had die gele kaart nooit gekregen als hij daarvoor niet de hele tijd zat te zeuren. Malen viel lekker in, maar moet zich fysiek nog wel iets ontwikkelen. Liet zich toch iets te vaak van de bal zetten in een duel, maar dit gaat goedkomen. De roan heb je niet echt wat aan als de tegenstander inzakt. Neem ik dus ook niet echt wat kwalijk.

Je za idd de te kort koming van Dumpries op een hoog niveau, Hij hoort dat inzicht te hebben dat hij achter moet bljiven en niet als buiten speler, Promes trok daardoor naar binnen en de ruimte lag idd aan die kant regelmatig open, Gelukkig ging de Roon dat gat regelmatig in, maar dat gaat ten koste van het middenveld, Dus daar moet idd aangewerkt worden, Maar dat zal ook wel gebeuren. Promes speelde bij wissel van Dumpries re back. Jammer hij kan zo veel meer

7 september 2019 om 09:42

Van tiggelen stipt terechte punten aan. Depay en ook wel van Roon herpakte zich in de 2e helft. Blind heeft ook altijd zijn inbreng en kwaliteiten maar Dumfries is te zwak voor dit niveau.

7 september 2019 om 09:48

Hij had die opdracht van Koeman gekregen. Vond dat een fout
van Koemand. Denzel is een komende man en nu stond hij al op die plek. Dan heb je weinig aan hem. Was dan maar gelijk met Promes op die positie begonnen. Los daarvan is Dumphries (op dit moment) niet van het niveau NL. We sukkelen een beetje aan die rechterkant.

Wel lekker als iemand een topwedstrijd speelt nog de motivatie vinden om hem af te branden (Memphis)

7 september 2019 om 09:37

Memphis hoorde idd juist bij de uitblinkers. Speelde sterk en volledig in dienst van het elftal.

7 september 2019 om 09:43

Heeft denk ik meer te maken dat zulke mensen altijd op die kleine dingen letten die wat minder gaan , zoals een hakje die niet aankomt, vervelend maar dat zal altijd zo blijven , mensen hebben dat gewoon sneller bij een Memphis, misschien ook omdat de verwachting bij zo een speler altijd hoog zijn (ik weet het niet)

7 september 2019 om 10:27

Is niet afbranden , maar gewoon kritisch zijn. En inderdaad Depay wilde het een aantal keren te mooi oplossen . Had vooral in het begin op balbezit moeten spelen ipv die hakjes en ballen achter het standbeen. Voor de rest een belangrijke man zeker bij de doelpunten

7 september 2019 om 10:37

Afbranden of kritisch zijn.. depay is van levensbelang voor dit elftal, daarom verwacht je ook net iets meer van hem. Of beter gezegd: iets minder onnodige foutjes. Vond hem gisteren bij vlagen geweldig overigens.

7 september 2019 om 11:47

@92643 in Oranje gewoon een geweldige speler Depay, misschien wel de meest belangrijke en beslissende speler ook van dit elftal. die pass gisteren op Wijnaldum bij zijn goal was echt fenomenaal

7 september 2019 om 13:24

Japie: Jij stipt precies het probleem van Depay aan. Hij is niet de meest belangrijke en meest beslissende speler van Oranje, hoewel hij dat wel zou kunnen zijn. Punt is dat hij zich wel zo gedraagt, waardoor je zo'n eerste helft krijgt.het luistert bij die jongen allemaal zo nauw wil hij een wereldpartij spelen. Hij moet goed in zijn vel zitten, waardering voelen maar ook weer niet teveel anders gaat ie zweven, hij moet zich belangrijk voelen maar ook weer niet teveel. Het is al met al een allesbehalve stabiele en dus 100% betrouwbare factor.wat niet wegneemt dat hij af en toe dingen doet waar je onderkaak van op je knieen klapt, zoals die pass op Wijnaldum.

7 september 2019 om 13:55

@nick Daddingaik vind Depay sinds de aanstelling van Koeman wel de belangrijkste en meest constante speler van dit Oranje. hij is bijna alle wedstrijden superbelangrijk geweest

7 september 2019 om 14:37

Precies, hij was voor deze wedstrijd maar bij 1 goal niet direct betrokken geweest en dat was de eigen goal van Walker. (Die ontstond door zijn drukzetten)

7 september 2019 om 19:05

Depay is super belangrijk voor dit team. Ik weet niet hoe mensen kunnen zeggen dat dit niet geval is.

Kritiek op Depay na zo’n goede wedstrijd? Bizar, dit is het zeiken om het zeiken. Die man is continue dreigend en speelde gisteren echt een prima pot.

Van Tiggelen, haha rot aub op. Depay heeft een meer dan prima wedstrijd gespeeld. Wat een zeverzak zeg.
De Roon was ook niet zo dramatisch dan hij nu beweert. Sommige mensen kunnen echt alleen maar alles negatief zien.
Dumfries en blind kan ik me nog wel inzien.

7 september 2019 om 11:03

De Roon speelde nou ook bepaald niet zijn beste wedstrijd, dan druk ik me nog mild uit.

7 september 2019 om 11:12

Van Tiggelen legt de lat gewoon hoog wat betreft Memphis..moet ook als je wereldtop wil zijn....Dat geeft juist aan dat hij hem heel hoog heeft zitten.

Eerste helft bakte Depay er anders weinig van. Regelmatig balverlies en inderdaad overbodige kunststukjes. Na rust was ie best goed. Van Tiggelen benoemt gewoon terecht waar het beter moet. Nederland wil meedoen om de prijzen, dan moet je de punten die niet goed gaan gewoon benoemen.

Nee, meneer Van Tiggelen dat heeft te maken met het feit dat Blind al lang geen linksback meer is. Blind kun je gebruiken als centrumverdediger of evt als controlerende middenvelder. Dit was een blunder van Koeman, te meer hij échte linksbacks op de bank had zitten, die ook nog eens wekelijks basisspelers zijn in de sterkste competitie van Europa. Naast Dumfries de 2e blunder van Koeman!

En Promes dan? Ik heb na de eerste helft de opstelling nog eens doorgenomen om te checken of hij erin stond. Dumfries speelde slecht maar Promes deed niet mee, Babel daarentegen speelde boven verwachting goed. Waarom Babel wisselen en Promes laten staan? Frankie liet ff zien dat Barcelona geen gebruik maakt van zijn kwaliteiten.

Het was gewoon puur interessantdoenerij van Koeman. Men riep overal dat Dumfries niet heel sterk was in de aanval en Koeman moest en zal het tegendeel bewijzen, dus laat hij die arme jongen spelen als een wing back.. En het zelfde verhaal met Promes in de basis.

Ja man, heerlijk Nederlands weer om nu Depay the gaan bekritiseren. Moet dat echt altijd? Hij speelde geen wervelende eerste helft maar dat deed nagenoeg niemand buiten Cilissen.
Maar hou gewoon op man, Memphis is zo belsngrijk voor dit Oranje echt elke wedstrijd. Het is bizar wat voor een niveau hij haalt als hij het tricot van Nederland aan trekt. Die pass op Wijnaldum met links nog bij de 2-4 man man man. Memphis heeft de kwaliteiten van een wereldspeler. Als hij de ruimte krijgt om de positie in te vullen zoals hij dat mag doen bij Oranje is het een geweldige speler en hij is ook een echte leider. Hij mag van mij 20 hoeden en al zn kleren in roze dragen want deze jongen neemt nu net zon rol op zichzelf als Arjen robben dat jarenlang heeft gedaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren