Koningin Máxima ziet toe hoe PSV de hand schudt met Amerikanen
PSV en Austin FC hebben de handen ineengeslagen. Ernest Faber, hoofd jeugdopleidingen van de Eindhovenaren, heeft vannacht het contract ondertekend waarmee het officiële partnership tussen beide clubs bekrachtigd werd. Saillant detail: koningin Máxima – die op werkbezoek is in Texas – was bij de gebeurtenis aanwezig.
PSV en Austin hopen niet alleen in zuiver sportieve zin beter van elkaar te worden. Naast het uitwisselen van spelers en trainers zullen de clubs kijken of er ook in organisatorische zin iets te leren valt. Austin is niet de eerste buitenlandse (en zelfs Amerikaanse) club waarmee PSV een samenwerkingsverband aangaat. Afgelopen januari sloten de Eindhovenaren al een officieel partnership met Club Deportivo Guadalajara (in de volksmond bekend als Chivas Guadalajara).
Máxima, die zonder de van een longontsteking herstellende koning Willem-Alexander naar de Verenigde Staten is afgereisd, had lovende woorden over voor Austin FC. "Wat me opvalt is hoe veel connecties er zijn tussen Austin en Nederland", laat de koningin optekenen in een officieel bericht van het Koninklijk Huis. "Niet alleen in het team (voormalig Ajacied Danny Hoesen is spits van de Texanen; de in Nederland geboren Marius Haas is investeerder in de club, red.), maar ook in het stadion. Jullie onverwoestbare veld is het resultaat van een samenwerking met SGL: een Nederlands bedrijf dat begon met het kweken van rozen, maar ontdekte dat zijn kennis over lichtgebruik bij plantengroei ook toegepast kon worden in de sportwereld. En het is geweldig om zulke dichte samenwerking en vriendschap tussen Austin en PSV te zien."
Austin, dat momenteel tweede staat in de Western Conference van de MLS, toont zich eveneens verheugd met de samenwerking. "We zijn enorm opgetogen om samen te gaan werken met een club die wereldwijd zo gerespecteerd wordt als PSV. Samenwerken en het delen van ideeën over spelers- en trainersontwikkeling gaat beide clubs ongetwijfeld voordeel opleveren." Het Eindhovens Dagblad weet dat PSV ook in Hongarije nog op zoek is naar een dergelijke partner. Daarbij denkt de club eraan om ambassadeurs in te zetten; de naam van ex-speler Atiba Hutchinson is in dat verband al gevallen.
Meer nieuws
Ajax ondanks slecht 2023 in top 20-rapport UEFA; PSV en Feyenoord ontbreken
Ajax dreigt naast Lijnders te grijpen: Turkse topclub toont serieuze interesse
Einde aan langdurige soap: Wim Jonk en FC Volendam roken vredespijp
Schweinsteiger vertelt zeer pijnlijk verhaal over samenwerking met Mourinho
Vertrek bij Feyenoord op komst? ‘Openingsbod van 20 miljoen op Dávid Hancko’
PSV en Feyenoord grepen mis: ‘Deze club wilde me echt graag hebben’
Meer sportnieuws
Mooi dat PAV buitenlandse partnerships aangaat. Op die manier krijg je meer naamsbekendheid. Nu nog Europees resultaten behalen en dan komt dat nog sneller.
Ik ben eigenlijk nogal sceptisch over dit soort samenwerkingen, die behalve in Austin en (beoogd) Hongarije ook met Chivas Guadalajara en Belo Horizonte zijn aangegaan. Net als het ambassadeurschap van Heurelho Gomes in Brazilie en Carlos Salcido en Francisco Rodriguez in Mexico heb ik niet het gevoel dat het PSV nu direct veel oplevert in termen van spelers of sportieve vooruitgang.
Wat een rare reacties een paar artikels geleden over hoe 2 acteurs een welshe club kosten werd er positief gereageerd en nu als het toevallig een koningin of prinses is is het ineens "wat boeit me de titel over deze vrouw, how wereldnieuws"..enz echt hypocrisie
Wie weet kan PSV iets leren van neerzetten van het merk PSV. Daar zijn ze in Amerika namelijk goed in. Als je ziet hoeveel NY petjes er in het straatbeeld rondlopen of kleding van Chicago Bulls. Marketing technisch zijn ze zeer sterk.
Alright, alright, alright (een leus v/h publiek omdat Matthew McConaughey mede eigenaar v/d club is) doet het goed voor een club die net anderhalf jaar bestaat..
Chivas Guadalajara is Mexicaans, niet Amerikaans.
Gaat om Austin FC, staat in de tekst en dat is wel degelijk Amerikaans.
Ik denk dat je de zin ''afgelopen januari sloten de Eindhovenaren al een officieel partnership met Club Deportivo Guadalajara (in de volksmond bekend als Chivas Guadalajara).'' te snel gelezen hebt, maar hierover staat alleen dat PSV er eerder dit jaar ook al een officieel partnership mee aanging.
on: Ik weet nooit zo goed wat ik moet vinden van die samenwerkingsverbanden, werkt dat dan op marketinggebied heel goed, want qua spelers valt het voor mijn gevoel meestal tegen?
Hopelijk geeft het ons wat Austin Powers 😉
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.