Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Koeman is Koeman niet meer. Hij is een saaie, introverte brombeer geworden’

Laatste update:

Johan Derksen heeft zich geërgerd aan uitspraken van Ronald Koeman. De bondscoach van het Nederlands elftal zei in aanloop naar de halve finale van het EK tegen Engeland dat de media meer respect voor de selectie en de trainersstaf van Oranje moeten hebben.

"Ik vind het echt storend van Koeman dat hij nu weer de kaart 'respect' trekt, dat de spelers en hij met meer respect behandeld moeten worden”, begint Derksen in Vandaag Inside Oranje.

De analist ziet dat de keuzeheer van het Nederlands elftal veranderd is. “Koeman is Koeman niet meer. Dat is een hele saaie, introverte brombeer geworden die geen verrassende beslissingen neemt.”

René van der Gijp vindt ook dat er kritiek geuit mag worden op Koeman. “Hij speelt als een drol, dan kunnen wij moeilijk zeggen dat hij lekker tikt. Bergwijn raakt helemaal geen knikker de eerste helft, echt helemaal niks. En ook onze vriend Simons, die heeft ook geen knikker geraakt. Dan moet je dat toch gewoon zeggen?”

"Dan valt altijd dat beladen woord 'respect', alsof we die kornuiten moeten aanbidden”, vult Derksen aan.

Vandaag Inside Oranje-verslaggeefster Noa Vahle sprak Koeman maandag in Wolfsburg en geeft aan dat de uitspraak dat Koeman meer respect wil, genuanceerd dient te worden. De bondscoach van Oranje stelde tegenover Vahle dat de kritiek in zijn ogen soms iets te ver gaat.

Derksen vindt echter dat trainers daar boven moeten staan. “Als je op dit niveau speelt, dan word je iedere wedstrijd gerecenseerd. Dan krijg je een goede of een slechte recensie. Een slechte recensie is niet leuk, maar daar moeten artiesten mee leven en ook dit soort vedettes.”

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Is dit die man met die snor op Tv? Hoe heet je nou ook alweer? Help me even..

Zei deze man laatst niet dat Bart Verbruggen een matige keeper is?

9 juli 2024 om 07:36

De snor heeft gelijk.. Die man maakt verkeerde beslissingen wat iedere amateur analist ziet. De man verdiend miljoenen en wij en de media mogen geen kritiek geven lachwekkend.

9 juli 2024 om 07:54

De snor heeft helemaal geen gelijk! De snor loopt al honderd jaar mee en begrijpt nog steeds het Michels-trucje niet. “Wij tegen de boze buitenwereld”.

9 juli 2024 om 07:58

@analist
Er staat nergens dat je geen kritiek kan leveren , alleen kan je op verschillende manieren kritiek geven.

9 juli 2024 om 07:59

Welke verkeerde beslissingen? Staat met zijn team in halve finale.

9 juli 2024 om 09:30

we hebben nog geen noemenswaardige tegenstander gehad waar we van wonnen en hebben er al 4x bijna uitgelegen.

9 juli 2024 om 10:23

4x bijna uitgelegen? Hoe dan?

9 juli 2024 om 07:53

Hij zei dat Verbruggen een hele goede lijn keeper is maar slecht bij voorzetten. Daar heeft hij 100% gelijk in. Wat is je punt?

9 juli 2024 om 09:09

Het punt is dat onze Johan hem niet als 1e keeper wilde, wat natuurlijk een bizarre beslissing zou zijn. De man is by far de beste Nederlandse keeper.

9 juli 2024 om 09:38

1 dat heeft hij helemaal niet gezegd.
2 Verbruggen is niet “by far” de beste NL keeper

9 juli 2024 om 09:38

Daar ben ik het dan niet mee eens. Vind het keepersgilde heel dicht bij elkaar zitten, waarbij bart wel de meeste potentie heeft

9 juli 2024 om 16:34

Punt twee is een mening natuurlijk

9 juli 2024 om 08:46

Bromsnor Derksen. Voetbaltjer🤣

9 juli 2024 om 08:51

Voetbaltjer is representatief voor het probleem op Voetbalzone; het gaat niet om wat iemand zegt, maar wie het zegt.

9 juli 2024 om 09:58

Tot dat moment had Snorremans gewoon gelijk. In Engeland zat Verbruggen er soms naast en bij hoge ballen soms onrustig. Doelpunt van Polen was ook houdbaar. Bart maakt net een stapje en dan ben je te laat.

Noopert was anderhalf jaar geleden ook top en nu weer ouderwets flop. Dus het zegt niks.

Bart maakt wel enorme stappen en alleen maar fijn om te zien voor ons Oranjesupporters. Hopelijk blijft hij deze lijn alleen maar voortzetten.

Aldus de bromsnor des vaderlands....
Koeman doet niet alles goed, maar hij staat in de halve finale. Geniet ervan en stop met zeiken. Zelfs al zou hij de finale halen dan zijn er wel weer mensen die hem onderuit gaan halen. Best bijzonder eigenlijk...

9 juli 2024 om 07:42

Nou, als ie van Engeland wint, dan verdient ie een compliment. Maar tot nu toe is het allemaal heel slecht en staan we met een gelukkige draw in de halve finales. Want kom op, Roemenië en Turkije.....

9 juli 2024 om 08:08

Typische Nederlandse reactie. Altijd maar alles downplayen. Nu is het weer het schema, tegenstanders bla bla bla.
Koeman verdiend hoe dan ook een compliment. Sinds 20 jaar weer is een halve finale. In andere landen weet men dit soort prestaties meer op waarde te schatten. Ik denk dat men in Italië graag had willen ruilen.

9 juli 2024 om 08:11

Ja want Duitsland, Portugal, Frankrijk, Engeland, Italie waren allemaal zo overtuigend tegen grote toplanden als Slovenie, Georgie, Slowakije, Zwitserland, Roemenie en Oostenrijk…

Koeman is bezig met een van zijn hoogtepunten in zijn (trainers)carriere. Het voetbal en de tegenstand zijn beiden matig, maar hij staat wel gewoon waar hij moet staan: de halve finale.
Voor het eerst sinds 10 jaar in een halve finale, en nog zeiken de gasten bij Veronica en de Telegraaf. Lachwekkend gewoon.

9 juli 2024 om 07:18

Inhoudelijk nog reactie ook op hun kritiek? Dat lees ik namelijk niet terug in jouw reactie

9 juli 2024 om 07:28

Kritiek mag, maar zeggen dat Veermans interlandcarrière voorbij is na een waardeloze pot, janken als de coach niet bij een persconferentie is of provocerende vragen stellen om een goedkope headline te fixen is inderdaad niet erg respectvol.

Ironisch dat Derksen een ander een saaie brombeer vindt, trouwens.

9 juli 2024 om 07:36

Eens, hoor. Ik was in dit geval gewoon echt benieuwd waarom Koeman als functionerend wordt neergezet, afgezien van deze resultaten ondanks hem

9 juli 2024 om 07:42

@vtoheb
Als coach wordt je toch voornamelijk afgerekend op resultaat. Koeman heeft in zijn twee periodes als bondscoach het goed gedaan in de nations league en staat nu in de halve finale van het EK (voor het eerst sinds 20 jaar).
Dat is toch voldoende beargumentatie, of niet dan? Heel Nederland staat weer achter oranje. Denk nog even terug aan het EK 3 jaar terug met De Boer...

9 juli 2024 om 16:41

Advocaat van de duivel

Eigenlijk bepaald de wedstrijd van morgen of het een goed toernooi is of een matig toernooi. Win je van Engeland in de halve finale, dan heb je echt iets om mee thuis te komen. Verlies je die pot heb je eigenlijk alleen gewoon van subtoppers (zelfs 1 verloren) en gelijkgespeeld tegen een Frankrijk dat zelf geen doelpunt kan maken. Niet dat England in grootste vorm steekt, maar je hebt dan in ieder geval nog een prestatie neergezet tegen een topland

9 juli 2024 om 08:56

Dat hebben die andere landen ook allemaal niet. De ‘topwedstrijden’ die er geweest zijn (bijv Portugal-Frankrijk of Spanje-Duitsland) waren allemaal gedrochten van wedstrijden. Slecht voetbal, schaken op de vierkante meter, een en al overtredingen en rollebollen op het veld. Dan sta je aan het eind van de streep, na verlenging en penalty’s, in de volgende ronde. Nou poeh, poeh, dan kun je een streepje zetten dat je een ‘topaffiche’ gewonnen hebt, maar de uitvoering was nog slechter dan Turkije-Nederland.

voorlopig staat Koeman in de halve finale, dus wie heeft er gelijk? De brombeer of de zeiksnor?! Verder snap ik Koeman wel. Dat geroep ook dat Memphis eruit zou moeten bijvoorbeeld wat een onzin. Het blijft een teamsport en geen individuele sporten Depay is belangrijk voor het team. En wat hadden we dan verwacht? Dat we met 5-0 zouden winnen van de Turken in een kwartfinale. Ik niet in ieder geval. Engeland zal normaal gesproken weer een slechte wedstrijd worden, want dat is bijna altijd zo naarmate het einde van het toernooi nadert.

9 juli 2024 om 07:25

Koeman is natuurlijk geen sterke coach. Morgen staan er zelfs twee hele zwakke coaches tegenover elkaar. Ook leuk!

Vertel trouwens eens waarom Depay belangrijk is voor het team momenteel?

9 juli 2024 om 11:51

Dat kan je beter aan Koeman vragen, want die blijft hem maar opstellen, en laat hem maar staan.

9 juli 2024 om 07:28

Je maakt het te gemakkelijk PieterPost met je teamsport en individuele sport en dan over Depay beginnen. Juist net degene die het als een individuele sport beschouwd lijkt het wel. Als Depay eens zou beseffen dat het een teamsport is, dan houdt hij het veld lang, en loopt niet alles dicht op het middenveld. Dan zou hij ook de corners en vrije trappen laten nemen door mensen met een betere trap.

9 juli 2024 om 07:49

Het is toch nooit goed, Frankrijk presteert ook met een zwakke coach.

Spelers kijken nog steeds tegen hem op en hij ligt beter in de groep dan menigeen doet voorkomen. Los daarvan heeft hij 5 wedstrijden 1 goal en 1 assist, dus het is niet zo dat hij niks betekend heeft.

@isaak, dat gebeurt alleen wanneer het met het hele team niet loopt. De laatste 20 min tegen Turkije ging het eindelijk beter en toen was ook Memphis beter. En ook pardoes legt hij de bal op het hoofd van de Vrij. Wat een toeval.

9 juli 2024 om 08:22

Wat ik niet snap is dat heel veel analisten en wij thuis zien dat Depay geen spits is. Hij is op zijn sterkst als hij om een balvaste spits heen speelt. Echter wilt Koeman dat niet, omdat hij bang is dat ie dan het middenveld verliest. Je zult dan een andere oplossing moeten verzinnen. Wellicht je vleugels iets meer terug laten beginnen. We hebben 4 wedstrijden kunnen zien dat het niet werkt op deze manier, slechts tegen de zwakke Roemenen wel.

9 juli 2024 om 10:27

Waren de Roemenen geen winnaar van hun poule?

9 juli 2024 om 08:08

Halve finale maar we hadden er in de groepsfase zomaar uit kunnen liggen. Het voetbal wat je op de mat legt is een schande met de selectie die je hebt.

9 juli 2024 om 10:29

Want je vond de overwinning tegen Oosterrijk niet terecht? Gelijkspel tegen Frankrijk idem?

Dit is toernooivoetbal. Mentaliteit en strijd zijn nu net zo belangrijk en dat levert Oranje wel.

De pot verwijt de ketel....

Grappig dat heren weer niet snappen, zoals altijd als het over fatsoen gaat. Respect gaat niet om benoemen of iemand slecht speelt, wel op de manier waarop je over spelers en staf (mensen dus..) spreekt. Maar goed, fatsoen en respect zijn twee dingen die je niet aan de tafel van VI zult vinden.

9 juli 2024 om 09:54

Spijker en kop, die mannen reageren altijd als kleine kinderen als ze een weerwoord krijgen. Ze kunnen uitdelen als de beste maar incasseren hebben ze nooit gekund. Totale karikaturen zijn het al geworden de laatste jaren en het kan mij niet kort genoeg duren dat ze compleet van de buis verdwijnen zodat we ze hier op vz ook niet meer voorbij zien komen.

Agh er is een persoon die sowieso weinig respect heeft voor andere en dat precies hij gaat hier weer richting Koeman trappen.

Tja, de media heeft altijd wel haar verhaal klaar. Speel je mooi voetbal en vlieg je er vroeg uit, dan valt half NL over je heen. Speel je niet de sterren van de hemel, maar sta je wel in de halve finale, dan nog moeten critici & media iets negatiefs zeggen.

Valt me op dat de biologisch aard van de mens in de laatste 20 jaar sowieso erg veranderd is en alles vanuit een negatieve bril bekijkt. Zijn we als mensheid zo dusdanig en ver onder het ijs gezakt? Wat een ongelukkige beroep moet dat toch zijn, journalist zijn. De hele journalistiek heeft zich de laatste jaren zo opgesteld als bloedzuiger van de samenleving. Juist waar de kritische vragen en redenaties moeten plaatsvinden vind men geen weg, maar waar succes zit en waar men bezig is met positieve neer te zetten, is men constant aan het bloed zuigen

9 juli 2024 om 08:16

Het is vooral iets typisch wat bij de Nederlandse media hoort. Ik vind het ook walgelijk en ik kan mij de frustratie van voetballers en trainers best voorstellen. Er wordt vooral bij VI met nul respect gesproken over het Nederlands elftal. Niemand is goed genoeg en niemand kan er wat van. Gelukkig is het tijdperk Derksen bijna ten einde en staan mensen weer masaal achter oranje.

Koeman heeft het er niet over dat je geen. Kritiek mag geven , maar dat je dit wel op een respectvolle manier kan doen.Ik snap best dat Koeman zich voor de camera zich inhoud , als je zulke analisten hebt die niet luisteren naar wat je zegt ,maar je woorden verdraaien of in de mond leggen

Haha dat hij durft te zeggen dat iemand zichzelf niet meer is. Als er iemand een totaal kansloze karikatuur is geworden die zijn persoonlijkheid heeft verkocht aan John de Mol is het Johan Derksen. Koop een spiegel.

We kunnen weer ouderwets los gaan op Derkseb. Maar de koppigheid van Koeman kan Nederland gewoon een prijs kosten. Koeman wordt gered door ingrepen die helemaal niet nodig zouden zijn, als hij gewoon knopen durft door te hakken. Maar die man drijft op vriendjespolitiek en clubkleuren.

9 juli 2024 om 09:57

En precies dit laat weer zien hoe we ons allemaal maar iets op laten dringen. Zelfs als Koeman EK wordt zal er herhaald blijven worden dat het ondanks hem is. Wat een treurnis.

Hey kijk nou eens, iemand met een mening. En daar moeten we over discussiëren want mening was op televisie. #schapen. Laat deze mensen lekker naar de achtergrond verdwijnen, niemand heeft ze nodig.

Wat een onzin verkondigd Johan toch de laatste tijd. Ik heb Koeman juist nog nooit zo relaxt gezien. Zit lekker in zijn vel en dat straalt hij uit. Trekt zich lekker weinig aan van de vaderlandse media (welke het niveau heeft van een stel kleuters dus gelijk heeft hij) en daar kan Johan natuurlijk niet tegen.

Stel dat Koeman kampioen wordt en Depay en Wijnaldum in finale scoren? Ik denk dat ze dan nog worden afgemaakt door media etc en 80 procent van de lezers hier.

Derksen die iemand een oude brombeer noemt. Geef die ouwe zeiksnor eens een spiegel dan ziet hij een oude chagrijnige brombeer 🤮

Ik hoop dat Koeman Nederland in een 3-5-2 formatie laat starten. Van de Ven is ideaal om de snelle Saka te neutraliseren. Ik verwacht dat Engeland ook 3-5-2 gaat spelen. Met veel spelers centraal op het veld. Dan is deze opstelling ideaal.

Verbruggen
De Vrij Van Dijk Ake
Dumfries Vd Ven
Schouten Reijnders
Gakpo
Malen Depay

Bromsnor klaagt over Brombeer: 'it takes one to know one'

Maar Koeman's woorden zijn bewust - het is een Van Gaal-achtig trucje, iets wat Mourinho ook vaak doet: de creatie van een 'wij' (de selectie en staf) tegen 'zij' (de criticasters). Naast jezelf en het land een dienst te bewijzen door die wedstrijd te winnen, is de mond snoeren van bekende azijnzeikers a la Derksen en Driessen gewoon een extraatje in motivatie.

Koeman is gewoon een slechte coach. Maar wel iemand die het geluk aan zijn kont heeft hangen. Dat kan Oranje een finaleplaats opleveren. Zakelijk bekeken is dit EK dus succesvol te noemen. Wie daar doorheen kijkt snapt direct dat Oranje nooit en te nimmer zo ver had kunnen komen als niet alle barrières aan kant werden geschoven. Als je voetbaltechnisch naar Oranje kijkt is het grotendeels bagger, en zijn de tactische keuzes van Koeman dramatisch. Echter, zonder gevolgen. Maar wie heeft er de afgelopen wedstrijden echt van het huidige Oranje (of Engeland, of Frankrijk) kunnen genieten? En verder kijkend: naar de strapatsen van de bijna niet leverende Depay? Of de huilebalk Simons? Om over Wijnaldum maar te zwijgen. Nee, in Nederland zijn een De Vrij of de onverwoestbare Weghorst de soort iconen waar naar wordt geapplaudisseerd. Jongens met een tomeloze inzet, waarvan je een misser kunt verdragen. Al met al kijk ik met gemengde gevoelens naar ons Oranje. En dat zal zeker nog minstens twee jaar duren. Want we zijn nog niet van Koeman af. En dus ook niet van zijn lieverdjes….

Houd er misschien rekening met Ronald, zit bij de EK in Duitsland terwijl zijn vrouw ernstig ziek is. Een ander had alles laten vallen en was naar huis gegaan. Beetje respect is wel op zijn plaats.

WK 2010. Lachen, vooraan in de polonaise met Fransje Bauer of all people, en laten we zijn muzikale piece de la resistance ' Bert van Oranje ' niet vergeten! Youtube weet het gelukkig nog, want die Cd's zijn nooit verkocht. Het is duidelijk dat Derksen na de uiteindelijke deceptie van (nog) een verloren WK finale heeft besloten zich nooit meer te laten verleiden tot enige positiviteit. Hij werd ook ineens hyperkritisch naar, toch wel zijn idool, Bert van Marwijk.

Ik denk dat hij daar ergens is geknakt.

Ik ook, toen, en best een lange tijd, maar ik heb er nu al wel weer een tijdje zin in! Wij worden kampioen!

Reageer