Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB overweegt om amateurvoetbal compleet stil te leggen

Laatste update:

De KNVB heeft zoals gebruikelijk een statement naar buiten gebracht over de verzwaarde coronamaatregelen die zijn afgekondigd. De voetbalbond noemt het 'raar' dat sport door het demissionair kabinet wordt gelabeld als 'niet-essentieel'. Omdat amateursporters na 17.00 uur niet meer mogen trainen, overweegt de KNVB om het voetbal compleet stil te leggen.

Daartoe roept de Belangenorganisatie Amateur Voetbalverenigingen vrijdagavond ook op in De Telegraaf. "Het is triest", zegt Ben van Olffen, voorzitter van de organisatie. "Maar niet meer trainen betekent niet meer voetballen. Dat kan niet anders. We moeten voorlopig stoppen met de competitie." De KNVB gaat alle scenario’s per categorie (de A-categorie en de pupillen, junioren en senioren in de B-categorie) in kaart brengen en zal komende week een besluit nemen.

"Wij vinden het raar dat de sport met de term ‘niet-essentieel’ is gelabeld", aldus de Nederlandse voetbalbond. "Sporten stimuleert de gezondheid en weerstand, en verkleint de kans op hart- en vaatziekten, overgewicht, diabetes en psychische problemen. Naar ons idee is sporten juist ‘essentieel’, zowel tijdens de pandemie als voor de toekomstige volksgezondheid. Deze argumenten hebben we in ‘Den Haag’ kenbaar gemaakt, maar helaas is er anders besloten."

Komend weekend kunnen de amateurwedstrijden in ieder geval doorgaan. "Voor het komend weekend hebben de nieuwe maatregelen nauwelijks gevolgen. Voor de trainingen na het weekend is dit wel heel ingrijpend. Als er vanaf 17.00 uur niet buiten, in de frisse lucht en eventueel met de kleedkamers op slot, kan worden getraind, dan kan dit ook consequenties hebben voor het vervolg van de competities. Want vroeg of laat is het spelen van wedstrijden in het weekend niet meer verantwoord als hier niet voor kan worden getraind."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je zal als KNVB zijnde eens een keer maatregelen ondersteunen ipv steeds maar commentaar leveren en het er mee oneens zijn…

26 november 2021 om 20:06

Wat moet de Knvb dan? Hier heb je toch geen ene flikker aan als amateurvoetballer?

26 november 2021 om 20:10

Je kunt ook begrip tonen voor de situatie en nog steeds dit besluit nemen uit veiligheid voor de leden, tav blessures. Als voetbalzone op de juiste manier quote, dan brengt de knvb het altijd zeer negatief en ontbreekt het aan steun en begrip richting nodige maatregelen.

Niemand is er blij mee, ik ook niet, maar met enkel negativiteit wordt niemand er beter van.

26 november 2021 om 20:08

Opzich niet vreemd dat ze het er niet mee eens zijn, of moet je altijd naar ja en amen zeggen?

26 november 2021 om 21:11

Zeker niet, maar je kan ook eens kijken wat er wel mogelijk is...

26 november 2021 om 20:08

Ik vind dat gezanik van de KNVB ook een beetje gênant worden ondertussen.. Keer op keer dat verongelijkte gedoe, het lijkt verdomme de horeca wel!

26 november 2021 om 20:11

@Yoeri, dus jij vind het logisch dat trainen niet mag maar een wedstrijd overdag met dezelfde mensen is dan wel oké.. Terwijl je met trainen nog oefeningen kan bedenken waarbij je elkaar niet 90 minuten in de nek staat te hijgen.. Ook deze maatregel is gewoon weer een faal

26 november 2021 om 20:16

Wat is volgens jou wel een goed excuus om verongelijkt te zijn dan? Die lui hebben al 20 maanden te dealen met de grootste onzekerheid. Piramide van Maslow zegt dat basisbehoeften zoals voedsel, water en onderdak de eerste reden tot zorg zijn. Als dat al 20 maanden onder druk staat lijkt het mij compleet logisch dat ze daar iets van vinden toch?

26 november 2021 om 20:25

YoeriCFC Ik lees steeds meer van dit soort egoïstische berichten, mensen zijn zo bang gemaakt (of laten zich graag bang maken) dat alles maar dicht moet zodat dat ene plekje op de IC maar beschikbaar blijft. De hele wereld moet zich maar aanpassen aan de egoïst. Horeca mag sluiten, ouderen opsluiten zolang de egoïst maar z'n plekje op de IC heeft

26 november 2021 om 20:27

De egoïst die denkt alleen aan zichzelf een heeft schijt aan de werknemers in de zorg.

26 november 2021 om 20:31

Lierse inderdaad, alles moet maar wijken

26 november 2021 om 20:34

@Lierse, degene met de meeste schijt aan de zorg hebben net 1,5 uur geleden verteld wat voor maatregelen we erbij krijgen.. Jarenlang de zorg uitkleden pluk je nu de vruchten van, het is te makkelijk om de 'normale' mens de schuld in de schoenen te schuiven

26 november 2021 om 20:39

Miljoenen Nederlanders hebben jarenlang op die mensen gestemd, het is dus echt niet alleen de schuld van de regering. Dat is weer te makkelijk.

26 november 2021 om 20:42

Helaas wel ja, die mogen ook niet zeuren, ik heb geen VVD, CDA of D66 gestemd, ben ook totaal niet blij met dit kabinet of het nieuwe kabinet (als dat ooit nog gevormd wordt)

26 november 2021 om 21:00

SCIREA1897. Ik doe het niet voor mijn eigen plekje op de IC (al zou ik natuurlijk wel gewoon geholpen willen worden mocht het nodig zijn), maar voor de mensen om mij heen en ook voor de mensen die ik niet ken. Ben ik dan egoïstisch volgens jou? Laat ik het zo vragen; zou jij het belangrijk vinden dat ik, pietje, klaasje of wie dan ook de volledige zorg tot zijn beschikking kan krijgen als dat nodig is? Of maakt het jou eigenlijk helemaal niks uit? En dat 'bang worden gemaakt', denk jij dat de ziekenhuizen die aangeven dat er problemen zijn en zorg afschalen dat doen voor de lol?

27 november 2021 om 07:19

Lierse jouw reacties zijn tenenkrommend onbewust.
Kokkie beschrijft het goed.
Zoals Cruyff zei: je ziet het pas als je het begrijpt.

Het volk moet nog tot een collectief bewustzijn groeien en dat heeft tijd nodig. Echter beetje bij beetje zien steeds meer mensen dat de zorg is uitgekleed, er wordt 0 in geïnvesteerd al sinds uitbraak covid 😂😢🤣😵. Waardoor er een crisis blijft op basis van bepaalde gegevens. Angst wordt steeds weer gezaaid (nieuwe variant en hoeveelheid besmettingen, ic opnames) en vanuit die ontstane bubbel worden er steeds weer bizarre, corrupte, buiten proportionele maatregelen ingezet en gerechtvaardigd. Ja het gaat zelfs over grondwetten waar onze voorouders voor hebben gevochten omdat duistere dictators en massa moordenaars misbruik maakten van mensen en deze wetten dat voorkomen! Deze wetten zijn nu niets waard? Deze wetten zijn juist gemaakt voor tijden van crisis!!

Je wordt als het ware meegezogen in die bubbel van angst in dit nieuwe misdadige systeem dat wordt uitgerold. Voor dat je het weet ben je met vingers aan het wijzen naar medemensen, worden mensen gediscrimineerd en uitgesloten!! Er is geen ruimte meer voor eigen geloof, eigen levensvisie waar net zoveel waarheid in zit als wat jij denkt of de overheid, of de meerderheid. Nee dit gaat nu tkv de vrijheid van de ander wordt gezegd (dit creeert de overheid/ het systeem nu zo!) zo worden mensen tegen elkaar opgezet. (divide en conquer).
Velen sluiten liever de ogen, want het is te heftig, te bizar, dat begrijp ik. De meesten willen het liefst weer door met het oude leventje. Echter die bestaat niet meer en het kost tijd om tot dit bewustzijn te komen en te zien dat wat er gebeurd ontstaat vanuit duistere (beleids)keuzes, angst en boosheid en dus niet vanuit liefde.

Mensen laat jezelf niet bang maken en eenmaal bang handel er niet naar! Laat elkaar vrij, domineer niet over de ander want wat weet jij nou over het leven. Angst, boosheid en verdriet zijn duistere gevoelsfrequenties om vanuit te handelen. Vertrouwen in het leven in de medemens en vrijheid over zijn handelen, eigen lichaam, dat is licht en liefde.

26 november 2021 om 20:08

Ze hebben toch gelijk? Je kan niet voetballen zonder trainingen...door deze regel legt het RIVM indirect het voetbal stil

26 november 2021 om 22:24

Het rivm legt niets still, dat doet het kabinet..

27 november 2021 om 07:27

De kelderklasse kan dan toch wel gewoon doorgaan? Daar traint meer dan de helft toch nooit....
Wij hebben een team van 20 man waarvan er maar een stuk of 6 regelmatig trainen. Gewoon door laten gaan.

26 november 2021 om 20:09

Het slaat toch ook nergens op dat je savonds na je werk niet mag gaan sporten terwijl dat juist gezond is.

27 november 2021 om 07:28

Klopt ze zijn helemaal de weg kwijt en angst verblind ieder. Daardoor zie je het licht niet meer en worden er geen zuivere maar duistere keuzes gemaakt. Het volk mag nu bewust worden om dit te stoppen. Het kabinet ziet het niet meer en is al lang geestelijk gevallen.

Nog erger vind ik dat onze kinderen met mondkapjes op school moeten gaan lopen. Mondkapjes waarvan onderzoek al lang en breed heeft bewezen dat ze niet werken, sterker nog slecht zijn voor onze gezondheid! Waarom volgen we dit in hemelsnaam nog? Nu onze kinderen ook, een kwetsbare groep die zich snel buitengesloten voelen. Kinderen en eigenlijk alle mensen hebben gezichtsmimiek nodig om elkasr te begrijpen om te verbinden met elkaar. Het dragen van mondkapjes is vernietigend. Zoals de meeste maatregelen.

26 november 2021 om 20:10

Nou ja, snap het ergens wel. Sporten wordt als niet essentieel benoemd terwijl daar de besmettingen niet zitten. Kijk die honderden senioren die na de wedstrijd bier zitten te drinken in de kantine, dat is een ander verhaal. Maar de trainingen die buiten zijn en waar weinig tot geen besmettingen plaats vinden moeten dan maar geschrapt worden? Ook wel onlogisch dat vaak dikke of ongezond levende mensen ons gaan vertellen wat we wel of niet mogen doen toch? Sport zelf 5x in de week maar wordt me nu bijna onmogelijk gemaakt door die 17:00 uur.. nee dat helpt

26 november 2021 om 20:16

Hoezo wordt het je bijna onmogelijk gemaakt?

26 november 2021 om 20:19

@Lierse, misschien dat jij dat niet doet maar er bestaan ook mensen die overdag werken en savonds dan sporten.. Door deze regel kan dat dus niet meer

26 november 2021 om 20:20

Omdat ik overdag amper tijd heb door werk/studeren.

26 november 2021 om 20:20

Ik ga in de avond buiten lopen of fietsen. Dat kan gewoon nog. Als je echt wil sporten dan gaat het nog gewoon hoor.

26 november 2021 om 20:21

Omdat de meeste gewoon werken? Ik werk doordeweeks altijd tot 17:00.. sporten zelfs 6 x in de week wat nu helemaal niet meer gaat.

26 november 2021 om 21:45

Ja lopen of fietsen. Ik doe krachttraining..

26 november 2021 om 22:29

Tilburgg013. Dat wordt elke avond dus een snokmarathon. Niet denken in problemen, maar in oplossingen

26 november 2021 om 22:43

Beetje improviseren. Als je het echt wil dan lukt het wel.

29 november 2021 om 09:26

Haha serieus dat is hetzelfde als je tegen mensen in de horeca zegt: dan start je toch als metselaar, pas je aan! ... Eigenlijk best triest dat je tegenwoordig geboren word in een wereld waar andere voor jou bepalen wat je wel en niet mag doen. zelfs tot het punt dat ze je verbieden om naar buiten te gaan. Het klinkt gek maar eigenlijk wordt je als slaaf van de maatschappij geboren en je kan nergens heen waar dat niet is.

26 november 2021 om 20:10

Wie is het hier nu mee eens? Niet trainen in de openlucht wat gezond is. Wel wedstrijden mogen spelen met 4 man in de auto zitten. Maar niet trainen met je teamgenoten. Ze zijn gek daar in Den Haag en iedereen accepteerd het maar.

26 november 2021 om 20:10

Er valt aan deze maatregelen weinig te steunen. We weten niet waar we aan toe zijn elke persconferentie, lijkt alsof ze wat aan de knopjes zitten op hun simulatieprogramma. En dan ook steeds dat lekken voor de persconferentie.

26 november 2021 om 20:13

Omdat het kabinet al twee jaar lang faalt. De scholen zijn een hoge risicofactor qua besmettingen maar blijven wel allemaal open. Bovendien is er keihard gefaald door een tijd terug bijna alles open te gooien, compleet verkeerde inschattingsfout weer. Knvb is natuurlijk zwaar in zijn hemd gezet doordat de competitie niet mocht worden uitgespeeld terwijl dat makkelijk kon.

26 november 2021 om 20:16

Ja, vooral geen ruggengraat tonen en meegaan met maatregelen (los van of ze werken of niet) waar je het niet mee eens bent

26 november 2021 om 21:34

Vind de redenen die genoemd worden wel legitiem. Sporten is essentieel. Buiten lichamelijke gezondheid is er ook nog eens psychische gezondheid. Sporten had gewoon moeten doorgaan. Obesitas en psychische gesteldheid van mensen kosten ons meer zorggeld dan Corona. Werk in de hulpverlening. Als je al kijkt hoeveel aanmelding ik al heb ontvangen van mensen met psychische klachten tijdens de corona vind ik deze maatregelen verder van oke. Het aantal is bijna verdubbeld.

27 november 2021 om 00:19

Ik zie niet in waarom je deze achterlijke, volstrekt niet te kunnen onderbouwen maatregel wel zou ondersteunen. Dat ze wedstrijden er uit zouden gooien zou ik eerder snappen dan een training.

Heel onverstandig in verband met blessures om niet te trainen en wel wedstrijden te spelen. Logisch om dan ook te stoppen met wedstrijden zolang amateur voetballers niet mogen trainen.

26 november 2021 om 20:11

dan ken je ons team niet

26 november 2021 om 20:12

dan ken je ons team niet

26 november 2021 om 20:17

Wou net zeggen, genoeg kelderklasse teams waar niet getraind wordt hoor. Dat je a-categorie stil legt snap ik wel.

26 november 2021 om 21:09

Na trainingen gaan de meeste mensen weer naar huis. Bovendien sporten ze in de buitenlucht. Op wedstrijddagen zitten er zo honderd mensen in een kantine te zuipen, maar dat mag dan weer allemaal wel. De maatregelen kloppen gewoon van geen kant helaas.

In dit geval wel eens met de KNVB. Amateursport en de sportschool wordt op dit moment in het zelfde rijtje als musea, pretparken en de bioscoop geplaatst. Erg opmerkelijk in een gezondheidscrisis.

26 november 2021 om 20:14

Het is echt pure willekeur. Duidelijk dat er iets moet gebeuren maar deze maatregelen zijn echt bizar. Al het onderwijs open zonder enige maatregelen (mondkapje 5 seconden op op de gang telt niet) waar vrijwel alle besmettingen plaatsvinden, maar dan wel buiten sport waar de besmettingskans klein is wel dicht. Sportscholen om 17u dicht zodat iedereen ff op nog kortere tijd op elkaar zit? Alsof het virus voor 17u nog in bed ligt

26 november 2021 om 20:28

Onderwijs is natuurlijk ook wel iets cruciaals. Kan je niet vergelijken met sporten of andere contact momenten. Daarnaast komen kinderen amper tot nooit in het ziekenhuis. Gewoon zorgen dat die kinderen vervolgens niet opa en oma besmetten.

De meeste seniorenteams voetballen zonder te trainen dus die kunnen gewoon doorgaan. Ga aub niet meer afpakken dan door het kabinet al wordt gedaan (of we dat nu terecht vinden of niet).

26 november 2021 om 20:09

Nou idd, kelderklasse kan gewoon doorgaan hoor

27 november 2021 om 07:30

Precies. Nu hopen dat de knvb dat ook ziet.

29 november 2021 om 09:31

Ga er maar vanuit dat wanneer dat gebeurt er opeens een aantal 'veelste goede'' invallers aankomende wedstrijden bij de tegenpartij in staan wat het spelletje voor de kelderklasses kan verpesten. 90kg wegende willem moet opeens een continu in bewegende fitte gozer achteraan lopen die er die wedstrijd waarschijnlijk 3 in schiet en het team van de bovenste plek af schiet

27 november 2021 om 08:12

Bij ons trainen bijna alle seniorenteams en dat is echt geen hoog niveau. Dus het klopt van geen kant wat je zegt. Wat mij betreft leggen ze alles stil.

Haha tjonge jonge jonge met een vaccinatiegraad van over de 80% zijn de kinderen en jongeren weer de dupe van dit belabberde beleid. Daar betaal je dan contributie voor 🤡

26 november 2021 om 20:29

Ja, want ouderen sporten niet, gaan nooit na 17:00 uit eten, willen niet onbekommerd op vakantie kunnen, dragen graag mondkapjes en ga zo maar door..? Volgens mij voelt iedereen de pijn van deze maatregelen. En belabberde beleid? Deels mee eens, want bij nader inzien hadden andere keuzes beter geweest, maar dat weet je haast altijd achteraf en de druk om bepaalde keuzes te maken (te versoepelen of juist harder ingrijpen) is telkens erg wisselend. Ik zou persoonlijk niet graag in de schoenen staan van degene die nu dergelijke keuzes moeten maken in ieder geval.

26 november 2021 om 21:08

Van het belabberde beleid of de belabberde mening van sommigen omtrent de vaccinaties? Ik ben het ook totaal niet eens met deze maatregelen, maar ik neem het de ongevaccineerden meer kwalijk dan de beleidsmakers.

Ik speel al 6 jaar in de kelderklasse, niemand van ons heeft tijd om doordeweeks te trainen, dit doen wij dus al niet. Laat ons maar gewoon een balletje trappen op de zondagmiddag onder 't genot van een fikse kater hoor!

27 november 2021 om 08:14

Je kunt geen onderscheid gaan maken vind ik, dus dan zou je alles gewoon stil moeten leggen in mijn ogen. Op het iets hogere niveau vraag je om blessures als er niet meer getraind wordt.

Logisch om de competitie stil te leggen als er niet kan worden getraind. Compleet onlogisch om 20 gevaccineerden of evt geteste sporters weer voor een lange periode het sporten ontzeggen. Als er iets slecht is voor de gezondheid is het wel binnen zitten. Wat een klucht begint dit te worden zeg. "Paniekvoetbal".

26 november 2021 om 20:12

Dat het een klucht begint te worden is toch totaal geen nieuws?

Meer dan 80% gevaccineerd en meer besmettingen dan ooit voor de vaccinaties. Dat stinkt

26 november 2021 om 20:14

Nou wat denk jij dat het is?

26 november 2021 om 20:15

Het zijn gewoon flut vaccins.

26 november 2021 om 20:16

En minder ziekenhuisopnames waarvan 70% ongevaccineerd op IC. Hmmm

26 november 2021 om 20:30

Dat je besmet bent met Corona als gevaccineerde, maakt ook geen drol uit. Je wordt er niet zo ziek van dat je een bed bezet houdt (uitzonderingen daar gelaten). Die besmettingscijfers zijn helemaal niet interessant. Het is interessant wat er op de ziekenhuisbedden ligt. Je kan vast raden welke mensen dat zijn?

Het blijft voor iedereen een eindeloze discussie.
Ik vindt het schrijnend dat mensen niet kunnen zien dat echt de ziekenhuizen vol zijn.
2 dochters van mij werken in het ziekenhuis, de ene werkt al 20 maanden meer dan 12 uur op een dag en zeurt niet, daar moeten wij is bij stil staan en mijn andere dochter werkt er ook en die moet mensen te woord staan om hun afspraak af te zeggen omdat ze kamers nodig hebben voor de corona, van mensen die een chemo kuur hadden gepland.
Ik weet het niet maar met de ziekte K kun je niet 1 minuut langer wachten, zo zijn er meer ziektes/operaties die van belang zijn die niet door kunnen gaan.

26 november 2021 om 20:23

Waar er een jaar geleden nog massaal respect en steun voor de zorg was, wordt er tegenwoordig steeds vaker op hun harde werk gespuwd.

26 november 2021 om 20:37

@Lierse1997 maar dat is toch schandalig.
Als hun er niet waren dan was het 10x erger geweest

26 november 2021 om 20:40

Beschamend inderdaad.

26 november 2021 om 20:42

Hoe verklaar je dit aan mensen die met K rondlopen enz die ala minuut geholpen moeten worden en gasten die dan overal letterlijk lak aan hebben

26 november 2021 om 20:27

Ja dat is natuurlijk verschrikkelijk, maar ik vraag me af of ze door deze maatregel nou echt besmettingen beperkt. Ik denk dat het prima zou moeten kunnen zoals het voor de zomervakantie ook ging. Sportkantine op slot en na de wedstrijd/training iedereen naar huis.

26 november 2021 om 21:16

Uhu, dat is makkelijk praten als je het niet voor het zeggen hebt. Niemand is geboren met kennis over Corona. Dat is bijsturen en fouten maken, zo werkt dat nou eenmaal. Ik snap de verbijstering bij mensen ook niet als er een voorspelling niet uitkomt. Dan hebben Rutte en De Jonge zogenaamd gelogen. Ik ben totaal geen fan van die twee, maar ook zij volgen slechts wat hen verteld wordt door de mensen die er wat meer voor geleerd hebben (OMT). Common sense is de laatste jaren echt in geen velden of wegen te bekennen. Het is schrijnend dat mensen zo uit hun dak gaan, terwijl medewerkers in de zorg op hun tandvlees lopen en operaties nota bene uitgesteld moeten worden. Wat een disrespect

Graag ook de eredivisie stopzetten dan. Tot er weer publiek bij mag.

26 november 2021 om 20:33

Betaal jij dan de onkosten?

Spreek voor jezelf ik voetbal al ruim tien jaar zonder training en kan dat gewoon blijven doen.

26 november 2021 om 20:34

Houd het contact met anderen mensen zo beperkt mogelijk.. jij begrijpt het zeker niet of wel? Lekker op de zondag met meer mensen in contact raken, volle kleedkamer, lekker de kantine in en dat moet gaan helpen? Oke we gaan de trainingen dan maar schrappen. Logisch of niet?

26 november 2021 om 21:52

Kantine sluiten, thuis omkleden. Prima toch ?

KNVB moet stoppen met deze onzin een paar weken niet voetballen is geen ramp. Gewoon winterstop in januari weer proberen.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren