Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Klopp slaat alarm: ‘Bij een Nederlandse ploeg hetzelfde probleem’

Laatste update:

Liverpool en Tottenham Hotspur hebben zich gekwalificeerd voor de finale van de Champions League, terwijl twee andere Engelse ploegen, Chelsea en Arsenal, in de eindstrijd van de Europa League staan. Vijf dagen na de finale van de Champions League volgt voor Engeland ook nog eens het Nations League-duel met Oranje. Jürgen Klopp is niet blij met het drukke programma.

Bondscoach Gareth Southgate uitte al zijn zorg over de fitheid van de internationals en Klopp kan zich daarin vinden. “Dit is niet goed gepland”, stelt Klopp vrijdag, geciteerd door diverse Engelse media. De trainer van Liverpool waarschuwde eerder al dat het programma te druk wordt, zeker met de introductie van de Nations League.

“En kijk nu: er staan twee Engelse ploegen in de finale van de Champions League. Maar als een Nederlandse ploeg in de finale stond, dan speelde hetzelfde probleem. Als we niet beter zorgen voor de spelers, dan bestaat de mogelijkheid dat we deze prachtige sport vernielen. Anderen moeten dit oplossen, maar dit is wel een erg interessant schema”, is Klopp cynisch.

Liverpool speelt zondag tegen Wolverhampton Wanderers en hoopt op een misstap van Manchester City om alsnog de landstitel te pakken. “Als we het volgend seizoen met meer dan honderd punten moeten doen, dan gaan we dat proberen te bewerkstelligen”, zegt Virgil van Dijk over de mogelijke landstitel in gesprek met Sky Sports. “Maar we doen dit jaar nog mee en we geloven er nog in. Maar je moet realistisch zijn. Het ligt niet in onze handen.”

Verwacht jij dat Liverpool alsnog de Premier League gaat winnen dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het slaat ook werkelijk nergens op dat er zoveel gespeeld word. Zolang sporters zelf niet echt er iets aan doen veranderd het toch niet. Geld heerst ook hier in!

10 mei 2019 om 17:16

Is dat eigenlijk wel zo en is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Tennistoppers bijvoorbeeld spelen ook 65-85 wedstrijden per jaar met superveel reisuren. Daarnaast spelen zij op toernooien soms elke volgende dag partijen die regelmatig 2,5 tot 4 uur duren.

10 mei 2019 om 17:34

Hetzelfde geldt voor de NBA. Teams die de finals halen spelen vaak meer dan 100 games in een seizoen. Playoffs zijn op dit moment bezig waarin ze om de dag actief zijn, met vaak nog een flinke reis tussen de wedstrijden door. Waarom is dit in het voetbal altijd een enorm issue terwijl dit in andere sporten een gewoonte is? Gewoon ballen en niet zo zeiken, dit zijn toch de wedstrijden waar je als voetballer voor leeft. En overigens aardig voor betaald krijgt..

10 mei 2019 om 17:36

De fysieke belasting is toch net wat anders. Daarnaast zijn alleen de grandslam toernooien waar de wedstrijden het langst duren omdat het een best of 5 sets betreft, alle andere toernooien gaat het om best of three, en dan is het bijna uitzonderlijk als een partij langer dan 2,5 uur duurt. Maar ik geloof dat de elite spelers een tijd terug daar al over heeft geklaagd over de te volle kalender. En daar ben je haast wel verplicht om alles te spelen als je in de top wilt blijven door de gehanteerde puntensysteem.

10 mei 2019 om 17:42

Sporten als tennis en basketbal zijn toch totaal anders dan voetbal. Kortere afstanden, minder zware belasting, minder conditioneel belastend, weinig sprints zoals in het voetbal, meer rustmomenten en minder fysieke duels en bij basketbal de mogelijkheid om door te wisselen.

Verder onzin dat het enkel bij voetbal een issue is. Ook in het tennis is er genoeg discussie over de overvolle kalender, te veel toernooien kort op elkaar en wordt er aangestuurd op veranderingen om wedstrijden korter, oftewel minder belastend te maken.

10 mei 2019 om 17:47

Haha basketbal minder zware belasting? Minder conditioneel belastend? Weinig sprints?! Ooit van de 24 seconde klok gehoord? Het is 1 en al sprinten. Ik heb beide sporten gedaan, maar basketbal is vele malen zwaarder dan voetbal, vandaar ook te mogelijkheid tot onbeperkt wisselen.. Alsnog spelen de toppers gemiddeld 40 minuten van de 48.

10 mei 2019 om 17:56

@lfc11 Basketbal is vele malen belastender voor de spieren, gewichten en de conditie. Je hebt juist amper rustmomenten, je trekt constant volle sprints en je staat ook direct weer stil op die harde ondergrond. Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt maar je predikt alsof je er echt verstand van hebt.
De clubs zouden misschien eens moeten investeren in grotere selecties als het ècht zo belastend is en niet steeds dezelfde spelers opstellen. Maar het is gewoon onzin.

10 mei 2019 om 18:04

Heb persoonlijk zelf ook altijd zwaarder gevonden. Verschil is in mijn ogen echter wel dat een regulier NBA seizoen 6 maanden duurt en voor de toppers komen daar nog play offs bij. Een regulier voetbalseizoen duurt 9 maanden. Daarnaast zijn er nog eens in de 2 jaar een maand lang durende toernooien met daar voor een voorbereiding en zodra het toernooie is afgelopen moeten de spellers zich binnen enkele weken weer op de club melden voor voorbereiding op het nieuwe seizoen. Hierdoor hebben mijn inziens basketballers over hun carriere veel meer tijd om te rusten na het seizoen en lopen voor voetballers de seizoenen gewoon door met nauwelijks noemenswaardige rust periods.

10 mei 2019 om 18:17

Goed punt Roy, maar elke sporter krijgt sowieso wel 3 weken rust. Dat moet genoeg zijn om te herstellen van een lang zwaar seizoen. Het gaat erom dat er in andere sporten ook heel kort op elkaar wordt gespeeld, zelfs na een lang seizoen. Hoort er gewoon bij. Niet zo miepen dus. Maar wat mastermind zegt klopt helemaal. De klappen die je lichaam opvangt bij basketbal zijn vaak veel schadelijker dan bij voetbal. Rug en knie slijtage is er altijd wel. @lfc11 heeft duidelijk nog nooit een seizoen gebasketbald

10 mei 2019 om 18:36

Ik tennis en ik kan je vertellen dat het vele malen minder zwaar is als Voetbal.. het spel ligt namelijk constant stil, het veld is veel kleiner en je loopafstanden zijn zeer beperkt.. denk dat je als topsporter dagelijks een wedstrijd zou kunnen spelen.. andere koek dan voetbal

10 mei 2019 om 18:51

Ik predik helemaal nergens alsof ik er verstand van heb, geef enkel mijn gedachten hierover, dus prima als je je daar niet in kan vinden en met argumenten te komen waarom ik het mis zou hebben, maar beetje sneu om gelijk zo op de man te spelen.

Verder goede argumenten en het is ook waar dat basketbal een hogere intensiteit heeft, veel korte sprints en in het veld zelf geen mogelijkheid om te rusten. Nergens beweer ik dat basketbal niet zwaar is. Tien minuten basketballen is een stuk zwaarder en belastender dan tien minuten veldvoetbal.

Het gaat echter om de combinatie tussen langere speelduur, grotere afstanden, geen mogelijkheid tot doorwisselen en minder rustmomenten (los van het wandelen als je niet in het spel betrokken bent waar in voetbal meer mogelijkheid toe is dan bij basketbal). Een voetballer legt gemiddeld 11 kilometer per wedstrijd af (inclusief keeper) en een basketballer 4,5 kilometer per wedstrijd. Dat geeft deels de essentie weer van hetgeen ik op doel met minder conditioneel belastend en minder zware belasting.

10 mei 2019 om 19:39

Bij NBA mag je continu doorwisselen en heb je veel grotere selecties toch? Dan krijg je automatisch veel meer rust.

10 mei 2019 om 19:56

Klopt. Daarnaast is voetbal een contactsport en basketbal niet. Dat is nog de grootste factor. Bijzonder dat mensen die basketbal en voetbal hebben gespeeld basketbal fysiek zwaarder vinden. Het zal wel met het niveau waar ze op gespeeld hebben te maken hebben gehad. De fysieke contacten en dus belasting maakt dat je langer herstel nodig hebt.

11 mei 2019 om 00:51

Haha precies! Bij handbal zelfde verhaal, dat zijn echt beesten

10 mei 2019 om 17:34

Voor het Nederlands Elftal is het dan ook een gigantisch groot voordeel dat Ajax nu is uitgeschakeld door Tottenham Hotspur. Spelers als: De Ligt, Donny v/d Beek, Frenkie de Jong en Daley Blind kunnen nu topfit aan de aftrap tegen Engeland verschijnen in Nations League, zonder vermoeidheid in de benen van de CL finale die ze gespeeld zouden hebben als Ajax de finale had gehaald, terwijl de meeste Engelse spelers ongetwijfeld gesloopt zijn na de CL finale. In de finale zullen waarschijnlijk de volgende Engelse spelers spelen:

- Kane
- Dele Alli
- Trippier
- Taa
- Henderson
- Milner (Is echter geen international meer)
- Rose
- Winks
- Gomez

Dit is toch best wel een aardig lijstje van Engelse internationals. Daarnaast kunnen veel Ajax spelers die zullen spelen tegen Engeland, mooi revanche nemen tegen Engeland, aangezien veel Engelse internationals bij Spurs spelen. Minpuntje is echter wel dat bij Liverpool ook twee Nederlanders in de basis staan. Van Dijk en Wijnaldum, maar deze zijn tegelijkertijd ook niet onvervangbaar. Wijnaldum kun je mooi vervangen voor Donny v/d Beek en Van Dijk kun je mooi vervangen voor De Vrij of Ake, mocht dat nodig zijn. Donny v/d Beek is misschien wel beter dan Wijnaldum momenteel.

Ieder nadeel heeft zo zijn voordeel. Het hele Nederlands elftal heeft straks rust, terwijl de Engelse internationals volle bak moeten in de finales.

Het zijn best veel wedstrijden wat die spelers moeten afwerken. Als liefhebber moet ik eerlijk bekennen dat ik het wel fijn vind. Iedere week voetbal op TV.

10 mei 2019 om 17:34

Precies! Maar snap het ergens allemaal wel ja.. maar vindt van de andere kant ze krijgen genoeg betaald hea laten we dat natuurlijk niet vergeten want dat gaat nergens over.

10 mei 2019 om 17:38

Daarnaast hoeven ze in hun leven maar echt ongeveer 15 jaar hun best te doen, dan kunnen zij en hun generaties voorlopig rentenieren.

10 mei 2019 om 20:18

Maar vaak als er een man in de volgende generatie zit gaan die ook voetballen, en zo gaat de cyclus door.

Ik snap dat mensen gauw naar het salaris wijzen wanneer voetballers zich uitspreken over druk, maar er moet voldoende rust zijn anders slopen ze hun hele lichaam, en vergeet dat ze na die 15 jaar ook nog moeten leven. Alan Shearer kan bijvoorbeeld niet fatsoenlijk hardlopen op harde ondergrond, en zo zijn er nog meer voorbeelden.

Wat is eigenlijk de reden dat de Nations League zo snel na de CL-finale wordt gespeeld? Er is toch nog ruimte genoeg in juni of zelfs juli?

Voor ons overigens een groot voordeel dit. Hopelijk pakken we die beker. Het is geen oefentoernooitje maar een serieuze prijs.

10 mei 2019 om 17:27

Ik gok omdat er altijd een aantal weken vrij moeten zijn gezien clubs toch zeker begin juli alweer beginnen met trainen en de Europese voorrondes ook al die maand worden gespeeld.

10 mei 2019 om 18:43

Er zijn altijd interlands in de zomervakantie.

2016: EK-voetbal, Copa America Centenario, Olympische spelen
2017: Confederations cup, Gold Cup(concacaf), kwalificatie WK-voetbal
2018: WK voetbal
2019: Copa America, Afrika cup, Nations League, EK-kwalificatie, Gold Cup Concacaf
2020: EK-voetbal, Olympische spelen

13 mei 2019 om 11:59

Het is dan ook geen oefeninterland maar een offcieel Uefa toernooi, namelijk de (halve) finale(s) van de Nations League.

10 mei 2019 om 21:50

Cl/el kwalificatie begint ook alweer in juli he

Stel klopp loopt zowel kampioenschap als cl mis terwijl ze zo goed spelen. Zou de beste ploeg zijn die geen prijs wint.

10 mei 2019 om 18:22

Klopp staat bekend als finale-choker. Dat zou mij dus niks verbazen al moet ook hij onderhand geleerd hebben van zijn fouten, want dit Liverpool is veel sterker dan Liverpool van vorig seizoen. Ze spelen nu met een idee in ieder geval en slaan op verschillende manieren toe in wedstrijden. Die backs hebben zoveel meer ervaring nu met hun voorzetten en de voorhoede weet zich steeds beter te positioneren. De middenveld is de enigste positie dat klein verbetering kan ondergaan, maar het is naar mijn mening een sterker team dan Spurs en gelijkwaardig met Man City op dit moment.

Tsja aan de ene kant wel raar want er zit 5 dagen tussen dus dat moet kunnen zou je zeggen en aan de andere kant is dit natuurlijk een uitzonderlijke situatie. Hoevaak komt het voor dat er 4 Engelse clubs in Europese finales staan (nog nooit eerder gebeurd) en de Nations League is ook voor het eerst.

Aan de andere kant die gasten verdienen zoveel geld dan kan je toch ook wel 60/70 wedstrijden in een jaar spelen?

Ik zou graag ruilen hoor 70 wedstrijden spelen voor 5 miljoen netto per jaar. Laat die gasten dan maar 40 uur werken voor 3000 netto in de maand.

10 mei 2019 om 20:00

Het gaat niet om het niet kunnen spelen, het gaat om het fit aan de start verschijnen. Dan kun je nog miljoenen salaris ontvangen. Als je niet hersteld bent ben je niet topfit.

Het zou mogelijk moeten zijn om via de langst mogelijke route op een verantwoordelijke wijze met je beste 11 spelers te spelen in alle toernooien tot het einde. Hoe krap het schema is blijkt ook wel als je even gaat uitrekenen wat het maximaal aantal wedstrijden is voor een Engelse club die Europees speelt en in de bekertoernooien presteert.

In principe is het FA Cup toernooi 6 en maximaal 10 speelronde. Het League Cup toernooi heeft er 6. Dan heb je nog het Community Shield dus dat zijn 17 wedstrijden maximaal op papier plus 38 competitiewedstrijden. Dan zit je dus al op 55 duels nationaal maximaal.

Stel even voor dat je ook ook de CL finale haalt (13 wedstrijden), de Europese Supercup moet spelen (1) en het WK clubteams (2) dan praten we dus over 71 potentiele duels. Voor een deelnemer aan de EL is het nog erger. Zonder kwalificatie de finale halen is 15 duels, maar het is zelfs mogelijk via 6 kwalificatiewedstrijden in de EL te komen en op 21 Europese duels uit te komen. Dit laaste is alleen niet mogelijk in combinatie met het spelen om het community shield. Dus dan zou je op maximaal 75 wedstrijden in een seizoen uitkomen.

Het is natuurlijk niet waarschijnlijk dat zoiets gaat gebeuren, maar we praten nu al over problemen bij Liverpool. Die gaan dit seizoen 53 wedstrijden spelen, en dat hadden er dus ook zomaar 10 meer kunnen zijn. En inderdaad, het is niet alleen een Premier League probleem want Ajax speelt dit seizoen ook 58 duels. We moeten de voetbalkalender wel haalbaar blijven houden voor clubs en spelers. Moet je nagaan dat dit allemaal zonder interlandverplichtingen is ... spelers spelen soms gewoon bijna 2x zoveel wedstrijden als vroeger in een seizoen.

Ik snap het probleem wel vanuit menselijk aspect wel, maar laten we eerlijk wezen: Bij dit soort grote toernooien draait tegenwoordig nog enkel om geld, die afbraak is al een tijdje ingezet.

Voor wat betreft de stelling: Ik verwacht niet dat de landstitel nog door Liverpool gepakt kan worden, hoewel ik het ze wel gun. Ik heb zitten genieten dit seizoen van Liverpool, wat een prachtige club is dat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren