Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kieft: ‘Er is er naast Brian Brobbey nog maar één speler die Ajax geld oplevert’

Laatste update:

Wim Kieft is behoorlijk gecharmeerd van de kwaliteiten van Kristian Hlynsson. De analyticus laat in de podcast KieftJansenEgmondGijp weten veel potentie in de aanvallende middenvelder van Ajax te zien en hij noemt de IJslander ‘de enige speler naast Brian Brobbey die Ajax geld op kan leveren’.

In de podcast blikt Kieft terug op afgelopen weekend, waarin Ajax met 2-0 onderuit ging op bezoek bij AZ. De analist ziet logischerwijs een groot gebrek aan kwaliteit in de selectie en stelt dat er maar twee spelers zijn in de selectie van John van ‘t Schip die Ajax geld kunnen opleveren.

“Kijk, je hebt nu maar één speler die Ajax geld op kan brengen, en dat is Brobbey. Want mogelijk gaat hij het ook nog goed doen op het EK. Oh ja, dan heb je misschien ook nog die diepste middenvelder: Hlynsson.”

“Die kleine IJslander is wel een aardig spelertje.” Volgens Transfermarkt vertegenwoordigt Hlynsson momenteel een waarde van circa vijf miljoen euro; Brobbey is volgens de database op dit moment vijftien miljoen euro waard.

“Maar als je naar de rest kijkt... Ik heb naar die eerste goal van AZ zitten kijken, en als je dan ziet hoe Sutalo bijvoorbeeld terugloopt! Dat kan toch niet?!”, vraagt Kieft zich hardop af.

René van der Gijp, eveneens aan tafel in het huis van spelersmakelaar Rob Jansen, kan zich volledig vinden in de woorden van zijn collega en hij uit daarnaast kritiek op Borna Sosa.

“Bij alle clubs waar ik gespeeld heb, had je altijd een back met gif in zijn flikker. Daar staat een back voor. Maar Sosa heeft helemaal geen gif. Die loopt erbij alsof hij op een zaterdagavond op zijn gemakje even... het is geen gezicht!”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties




Dat was echt schandalig hoe die Sutalo terug liep inderdaad, bij de 1-0. Dat was werkweigering ten top. En als het geen werkweigering was, dan mist ie gewoon inzet en inzicht.

Hlysson is echt wel een speler met toekomst. Ik durf niet te zeggen hoe hoog niveau, maar in de eredivisie kan hij uiteindelijk zeker waardevol gaan worden. En daarnaast gaat Hato ook wel opleveren hoor, jeetje die gast is nog jong en wordt nu al beoordeeld als een gearriveerde speler. Nee, geen sterk seizoen voor hem, maar op zijn leeftijd al beter dan het gros dat is binnengekomen

Ramaj natuurlijk ook. Maar ik noem nu dan ook vooral de spelers waar Ajax de toekomst mee kan inrichten.


26 februari 2024 om 18:35

Hato wordt juist niet beoordeeld als gearriveerde speler vind ik. Hij maakt het hele seizoen al grote fouten en zou anders allang verbannen zijn naar de bank en afgemaakt worden in de media a la Sutalo. Maar in plaats daarvan werd hij (lachwekkend genoeg) geselecteerd voor Oranje.

26 februari 2024 om 19:59

Oenieboy, kijk anders ook even wie er allemaal geblesseerd waren toen Hato werd geselecteerd, er waren nauwelijks alternatieven. Tevens was hij veel beter in vorm. Beetje makkelijk scoren dit.

26 februari 2024 om 20:48

Mentalist, er waren echt voldoende alternatieven. Lachwekkende keuze van Koeman.

26 februari 2024 om 21:15

Noem ze ook even dan Arsenal890. Beetje een beginsel van een discussie voeren. Dit is nogal een niets toevoegende reactie.

26 februari 2024 om 21:30

Feit is gewoon dat zo'n Hato op dit moment mee verzuipt in de wanorde bij Ajax op het veld.
Hij gaat voorop in het maken van fouten de laatste tijd en is alles behalve een stabiele factor.

26 februari 2024 om 23:11

tinus45 , dat is toch helemaal de discussie niet. Net zoals arsenal890 niet terugkomt met argumenten. Alleen maar roepen roepen roepen. Dat is het niveau hier tegenwoordig.

26 februari 2024 om 18:41

Ik snap echt niet waarom mensen maar blijven vallen over Sutalo bij die eerste goal. Je staat in een 5 verdedigers systeem met enorm veel ruimte in je rug, laatste linie bestaat uit 3 man (hato, Sutalo en Sosa in dit geval). Hij zet notabene in eerste instantie goed druk op Van Bommel waarmee hij de eerste steekbal van Pavlidis eruit haalt, daarna laat hij Van Bommel uit zijn rug lopen omdat je iemand daarmee normaliter buitenspel zet als er verder niemand van de tegenstander op je eigen helft staat. Daarnaast heeft Gaaei alle ruimte om de bal ofwel terug naar de keeper of over de zijlijn te rossen. Die laat zich als een F-pupil opzij zetten door Pavlidis.

Maar zelfs dan moet Hato op 1 lijn blijven met Sutalo. Anders kun je net zo goed allemaal in de eigen 16 blijven hangen. Je kan niet met zoveel ruimte in je rug spelen als je niet allemaal op 1 lijn blijft staan. Hato had niemand in de buurt, Pavlidis en van Bommel waren de enige AZ spelers die op de helft van Ajax stonden. Wat doet Hato daar echt? Hij volgt én de looplijn van Sutalo niet, én hangt achter van Bommel waardoor hij hem uberhaupt niet buitenspel probeert te zetten. Hij kijkt de hele tijd naar de situatie en maakt nog de verkeerde keuze.

Gaaei en Hato gaan zwaar in de fout hier. Sutalo ziet notabene bij het terugsprinten dat Hato de lijn tussen van Bommel en het doel dichtloopt maar ook daar kan hij niet voorspellen dat Hato zich in 1 simpele beweging zo gaat laten foppen.

26 februari 2024 om 21:17

lang verhaal, maar ookmal deed hij aanvankelijk inderdaad wat jij zegt, als de interceptie mislukt, wandelt hij bijna terug en is hij heel naïef in het supporter van Gaaei. Die bakt er helemaal niks van, maar als het in Sutalo was opgekomen een klein sprintje te trekken, had van Bommel nooit naar binnen kunnen trekken,

Hey, wellicht heeft iedereen een punt dat Hato bv way more credits krijgt dan Sutalo, maar laten we dan zeggen dat het allebei droef is en dat Sutalo gewoon 20 miljoen te duur is gebleken vooralsnog.

26 februari 2024 om 21:32

Ik heb wel vaker iets te veel woorden nodig om mijn punt over te brengen ja, maar dat zal je vast al zijn opgevallen

Hij begint aanvankelijk volgens mij juist aan een enorme sprint om toch nog van Bommel in te halen, pas als hij ziet dat Hato het dichtloopt neemt hij wat gas terug. Misschien kan hij daar net iets daadkrachtiger doorzetten om Hato te helpen maar je mag toch ook wel verwachten dat je collega zo'n bal gewoon voor de voeten van van Bommel wegplukt of in elk geval het duel aangaat en zich niet zo laat uitkappen.

Sutalo valt voor zijn prijskaartje natuurlijk tegen, daar kan ik niks mooiers van maken. Maar het wordt nu wel erg overdreven hoe vaak hij bij de analisten de kop van jut is terwijl zijn collega's een stuk vaker staan te slapen.

26 februari 2024 om 18:42

Er gaan sowieso wel meer spelers nog geld opleveren natuurlijk. Zoals elk jaar wordt de naam Ajax ivm transfersommen weer onderschat. Waar voorgaande jaren de onderschatting erin was dat er mega bedragen binnen gehaald konden worden voor de topspelers, daar is nu de onderschatting er dat er nog aardige bedragen binnen gehaald kunnen worden (tegen inkoop prijzen aan) voor de waardeloze aankopen. Zo'n Forbs en Akpom zijn bijv. homegrown Engels en gaan daardoor natuurlijk gewoon voor hun aankoopbedrag of iets daarboven weg (die interesse was er van de winter al in Akpom). Bergwijn is nog genoeg interesse in en vertegenwoordigt een hoog transferbedrag. Sutalo gok ik ook, gezien de interesse van afgelopen zomer, dat veel clubs nog in hem geloven en je 'm daardoor voor aardig bedrag kan slijten. Moet je dan ook meteen doen. Er zitten natuurlijk ook wel echt brandhout spelers tussen waar je zo snel mogelijk vanaf moet en die geen drol (meer) gaan opleveren zoals Sosa, Gaaei, Martha, maar goed daar moet je dan ook maar vrede mee hebben.

26 februari 2024 om 19:33

Wat bijzonder om dit te blijven denken. Tuurlijk als je de beste club bent van Nederland ok. Maar als je jaren lang onderpresteert dan gaat niemand meer 20 miljoen (Sutalo) voor de nummer 5 van NL betalen. Maar denk vooral van wel. Zelfs de grootste clubs verkopen spelers voor minder. Anders zou Real een Theo Hernandez of Kubo ook niet voor respectievelijk 22 en 7 miljoen verkopen. Om maar een voorbeeld te noemen.

26 februari 2024 om 21:03

Je transferopbrengst hangt natuurlijk helemaal niet af van wie er op dat moment de 'beste club van Nederland' is, daar spelen veel meer factoren mee. Een goed voorbeeld daarvan is dat Kokcu, absolute sterkhouder en aanvoerder van landskampioen Feyenoord, voor 25 miljoen vertrekt en Alvarez die een redelijk seizoen en Kudus die een matig seizoen draaide bij de toenmalige nummer 3 van Nederland allebei voor 40 miljoen weggaan.

Een speler oppikken bij Ajax is voor veel topclubs gewoon een zekerheidje. Alvarez en Kudus draaien moeiteloos mee bij West Ham, Ajax-miskoop Bassey staat elke wedstrijd in de basis bij Fulham. Daramy heeft prima statistieken bij Reims en Conceicao blonk laatst notabene in de CL nog uit tegen Arsenal.

Het is juist bijzonder om te denken dat 1 slecht seizoen opeens een jarenlang opgebouwd imago afbreekt.

Sutalo ga je op zijn international status, leeftijd en groeipotentie denk ik echt wel voor 20 miljoen in deze markt kunnen slijten aan een Italiaanse club schat ik zo. Zou het alleen rare keuze vinden, geef die jongen een jaar de tijd in een team dat hopelijk wel wat beter draait en je hebt in potentie toch je nieuwe defensieleider staan. Zie Alvarez die met elk seizoen beter ging spelen. Die kon er in zijn eerste seizoen bij Ajax ook vrij weinig van.

26 februari 2024 om 21:16

@ryangarcia, Real Madrid verkoopt vaker goedkoop met dan een terugkoopoptie. Dat is gewoon een beleidskeuze. Hebben ze met Carvajal ook gedaan. Voor 5 miljoen naar een Duitse club, daarna voor 6,5 teruggehaald. Vazquez die voor een half miljoen vertrok en daarna voor 1 miljoen weer werd teruggehaald. Garcia die voor 2 werd verkocht en 5 teruggehaald. Gewoon verkapte verhuur onder de naam verkoop. Kubo kon Real sws niet inschrijven ten tijde van verkoop door Non eu status en daar zit ook een terugkoopoptie op

26 februari 2024 om 21:20



inke, De naam Ajax wordt helemaal niet onderschat. Althans niet door mij, Ze vangen wel vaker bedragen die eigenlijk niet in verhouding staat met wat die spelers hebben laten zien. Anderzijds moest Ajax ook veel meer betalen voor spelers die het niet waard waren voor Ajax, dus dat mes snijdt aan twee kanten.

26 februari 2024 om 21:22

Ach man wat een zelfoverschatting. Die periode van Feyenoord en Ajax is een wereld van verschil. Ajax was jarenlang heer en meester in NL en haalde prachtige resultaten in Europa in de Champions League. Kokcu had je ook echt wel meer kunnen krijgen waren het niet dat die alleen naar Benfica wilde. Daarbij spelers van Ajax voor de topclub een zekerheid? Als nou iets gebleken dan is dat De Ligt, Van Beek, Ziyech, Sanchez, Dest, Gravenberch voor de top geen versterking zijn. Of je moet West Ham tot de top berekenen. Tuurlijk in Engeland geven ze grof geld. Ze geven zelfs aan een eendagsvlieg als die spits van Brugge 37,5 miljoen. Maar zelfs daar raken de elftallen soms vol.Maar ok wat mij betreft een discussie van niks. 25 miljoen uitgeven en 20 miljoen binnen krijgen betekent natuurlijk niet dat er maar 5 miljoen verlies is. Daarbij wil dit volgens mij ook niet zeggen dat het beleid dan maar mee valt want het verlies maar mee. Dit kan toch nooit de insteek zijn?

26 februari 2024 om 21:23

jvtje, zoals jij het schetst is er eigenlijk niks aan het handje. Er is alleen tijd verloren voor Ajax.

26 februari 2024 om 21:31

Gaat over het algemeen. Arsenal verkoopt Guendouzi voor 'maar' 11 miljoen. Torreira voor maar 6 miljoen. Is de naam van Arsenal maar zo weinig waard tov Ajax dat ze er niet meer voor kunnen vangen?

26 februari 2024 om 22:03

@ryangarcia, Arsenal heeft geen slechte naam maar is gewoon echt een waardeloze verkoper. een Chelsea had er sws meer uitgesleept (om er vervolgens zelf troep van te kopen). Niet voor niets zag je weleens Arsenal fans grappend hier op VZ vragen of ze Marina niet voor een zomer konden huren om van hun troep af te komen. Guandouzi werd uit de selectie gezet door Arsenal, daar konden ze al helemaal moeilijk vanaf komen.

26 februari 2024 om 22:10

Is Ajax een goede verkoper? Of Overmars?

26 februari 2024 om 22:24

In mijn ogen was Overmars voor Ajax wat Marina voor Chelsea was. De over de top bedragen. Zonder dat blijven ze nog steeds goeie verkopers maar met hun komen de echte bizarre bedragen waarvan je denkt, hoe de fuck hebben ze die voor zoveel verkocht.

Sommige clubs verkopen gewoon beter dan anderen. Een AZ doet dat bv ook erg sterk. De middelmaat die ze voor mooie prijzen eruit krijgen.

26 februari 2024 om 23:06

Yoda. Er is vooral een enorme potentiele voorsprong verloren door Ajax. Nu loop je weer redelijk gelijk met je concurrenten terwijl je sinds 19/20 voor 748 miljoen (!!!) hebt verkocht. En voor minder dan de helft van dat vervangers hebt gekocht. Ajax begon zelfs na het mislopen van CL voetbal dit seizoen nog met een voorsprong van 30 miljoen op het startbudget van Feyenoord (die wel CL spelen dit jaar). En maakte over 2023 nog steeds dikke winst.

Het blijft natuurlijk allemaal koffiedik kijken. Inke en ik roepen dit en jullie vinden dat. We gaan het uiteindelijk in de zomer allemaal weer zien.

26 februari 2024 om 23:57

@JtjeVtt als ze maar winst maken he dan is alles goed. Nou is er nog iemand tevreden gelukkig.

27 februari 2024 om 00:06

Als je deze zomer weer moet gaan bouwen aan een geheel nieuw elftal om het sportief gezien weer op de rails te krijgen dan is het wel prettig als je nog steeds winst maakt ja.

Vind Hlynsson de laatste tijd wat tegenvallen. Begon echt fris en energiek, maar overcompliceert teveel naar mijn idee.

26 februari 2024 om 18:28

Klopt zeker. Laatste paar weken veel minder frivool. Maar obv zijn basistechniek en voetbalintelligentie ben ik het wel eens met Kieft. Vind het wel een bijzondere speler.

26 februari 2024 om 18:31

Jaa denk dat hij wel nuttig kan gaan zijn hoor, maar twijfel of hij echt vaste basisspeler kan worden in een (hopelijk dan weer) goed Ajax

26 februari 2024 om 22:29

Eens. Maar is eigenlijk ook nog erg jong. Eerste seizoen in het eerste, speelt plots alles (wordt dus niet langzaam gebracht) en kan niet leunen op de goed draaiend elftal ter ondersteuning. Dus deze dip hadden we zeker in kunnen calculeren.

Technisch erg vaardig, maar fysiek moet ie nog groeien. Ik ben benieuwd of ie nog grote stappen kan maken.

Niet geheel mee eens, speelt de laatste paar weken ook als een natte krant. Wie ik daarentegen wel nog geld zie opleveren is Ramaj, houdt Ajax al een tijdje (in hoeverre dit kan) op de been.

Ik zou menen dat jongens als Hato en ook Bergwijn nog wel enige transferwaarde vertegenwoordigen. En Ajax heeft bewezen ook de mindere goden voor een aardig bedrag te kunnen verkopen.

26 februari 2024 om 19:44

Grote bedragen (30-60 miljoen): Hato en Brobbey. Homegrown bonus (15-22 miljoen) Forbs en Akpom. Redelijke bedragen(15-25 miljoen): Bergwijn, Rensch, Hlynsson. Waarschijnlijk break-even (tahirovic en Sosa). Klein verlies: Gaaei, Mikautadze en Avila. Sanchez, Wijndal en Conceicao ga je ook nog wat op kunnen verdienen. Waarschijnlijk omgerekend ook wel break-even of klein verlies.

En dan laat je Ramaj, Sutalo en Mannsverk nog even rijpen en geef je Taylor een kans op 10 en kijk je daarna weer verder wat de waarde is van die spelers. Berghuis, Henderson, vd Boomen zal ik ook gewoon achter de hand houden. Heb je met Ramaj, Sutalo, Kaplan, Henderson, Taylor Berghuis vd Boomen en evt Brobbey een as waar een beetje trainer echt wel een team van kan smeden dat weer meedoet om het kampioenschap. En dan investeren in een goede back, talentvolle vleugelaanvallers, en eventueel nog wat jong creatief talent voor op het middenveld.

Dit is mijn schatting. Met de kanttekening dat ik persoonlijk Brobbey zou behouden en denk dat het misschien wel een goed idee is om Hato te laten vertrekken op basis van talent/potentie want ik vraag me oprecht af of die met zijn huidige vorm en toch wel wat steeds vaker opvallende tekortkomingen niet alleen maar tegen gaat vallen volgend jaar.

26 februari 2024 om 21:33

Rensch 15-25 miljoen lol.

26 februari 2024 om 23:46

Speelt toch alweer een paar jaar mee bij Ajax, is redelijk wat keren aanvoerder geweest, redelijk wat ervaring op CL niveau en is multi-inzetbaar. Zie een PL club nog wel zo gek zijn om daar in deze markt 15 miljoen voor neer te leggen ja. Meer dan dat zal het niet zijn, vandaar dat ik een marge neerzet waar de een vermoedelijk wat lager zal aantikken (rensch) en de ander weer wat hoger (bergwijn).

Verwacht dat Hato zich nog wel verder ontwikkeld en dus ook wel wat zal opleveren op den duur. Verwacht daar meer van dan van Hlynsson eerlijk gezegd..

26 februari 2024 om 18:37

Moet hij eerst bijtekenen. Zou mij niks verbazen als hij voor zijn jeugdliefde Feyenoord kiest of voor een PSV dat de komende jaren wel voor de titel zal spelen.

26 februari 2024 om 20:36



@hala010, dat zou mij wel verbazen. Spelers die zo jong opkomen zoals Hato, die blijven niet lang in Nederland. Ajax gaat hem sws niet verkopen binnen Nederland voor een acceptabele prijs van wat Psv/fey zouden betalen. Als ie transfervrij is, zit ie al op 100 wedstrijden. Een overstap betekent sws nog 2 jaar Nederland en dat lijkt mij ondenkbaar

Hlynsson is ook maar een simpele loper met alle respect. Dan zie ik nog meer in Taylor.

Zou de keeper ook niet wat extra geld in het laatje brengen? Die heeft zich toch ook weten te onderscheiden, meer dan Hlynsson?en daarnaast als er een club uit SA komt voor Bergwijn zal die ook wel tientallen miljoenen opleveren.

Hlynnson? Laat me niet lachen aub. Deze jongen kan alleen naar voren rennen en is super wild. Geen rust aan de bal, ik zie in hem totaal geen nummer 10.

Wat ziet iedereen in Hlynsson? Ik vind er weinig bijzonders aan. Tuurlijk nog jong maar ik denk dat men vooral positief zijn over hem omdat bijvoorbeeld Tahirovic en Taylor nog minder zijn..

26 februari 2024 om 18:40

We hebben het over Ajax hé, daar hoef je niet te kunnen voetballen om een bijzondere speler te worden gevonden. Een jaar of 3 geleden zou Hlynsson nog geen seconde hebben gemaakt in Ajax 1.

26 februari 2024 om 19:03



@feliix, helaas is Hlynsson onder ten Hag al gedebuteerd in 2021. Vind het ook helemaal niets en nu staat ie ook oververmoeid erin. Alsof het Robben is die met 1 actie de wedstrijd beslist

Heeft Kieft en alle mede kenners ook eens goed naar die Hato gekeken.
Die doet qua verdedigen bijna niets goed en loopt en staat vaak verkeerd.
Ondanks zijn jonge leeftijd maar vele minuten vind ik hem maar gewoontjes, zelfs minder dan dat.
En ja dit zeg ik als liefhebber van het spelletje.

26 februari 2024 om 18:32

Ja, de kenners hebben hem beoordeeld en zijn (terecht) tot de conclusie gekomen dat hij heel veel potentie heeft.

26 februari 2024 om 18:37

Van wie is het oordeel "terecht" ?

26 februari 2024 om 19:07

Hij mag misschien potentie hebben, maar Sutalo speelt gewoon veel beter. Echter krijgt hij de klappen ipv van de veel slechter spelende Hato.

26 februari 2024 om 20:04

Van mij in dit geval. Ieder zijn eigen mening ook. Maar ik kan me niet voorstellen dat als je Hato dit jaar ziet voetballen dat iemand het minder dan gewoontjes vind. Hij is gewoon heel compleet. Sterk, snel, goede kopper, goed aan de bal, met instappen vaak een hele goede timing. Met name in de eerste seizoenshelft was het bij vlagen echt heel goed en volwassen. Met name in de 1 tegen 1 moet hij wel volwassener en sterker worden. Ook moeten de positionele foutjes er wel uit maar er is om hem heen ook wel heel weinig houvast.

Of hij uiteindelijk een goede eredivisie speler wordt, subtop of wereldklasse dat is nog te bezien maar om iemand die zoveel goede wedstrijden op zijn 17de heeft gespeeld bij een club met enorm veel druk en midden in een crisis minder dan gewoontjes te noemen vind ik heel gek.

26 februari 2024 om 20:07

@musi26, Sutalo speelt redelijk maar met de rode kaart tegen Bodo, de 2de goal van Bodo in de thuiswedstrijd. De 2de goal van NEC op zijn conto zou ik niet zeggen dat hij het momenteel zoveel beter doet. Al zit Hato inderdaad (ook) in een dipje.

26 februari 2024 om 20:47

@scummyman

Wat is jouw oordeel waard boven het oordeel van Tinus?

Ik vind Hato ook een talent, maar zie hem dit seizoen net zo vaak zwemmen als fat hij sterke momenten heeft. Ik schrap dat weg tegen zijn jeugdigheid, wat hem het voordeel van de twijfel geeft, maar overtuigd ben ik allerminst.

26 februari 2024 om 21:47

Dat zal de toekomst uitwijzen. Ik ken Tinus verder niet. Ik weet niet hoeveel wedstrijden van Ajax hij ziet en waar zijn standaard voor “gewoon” ligt. Ik denk in ieder geval dat hij alles heeft om een goede centrale verdediger te worden zoals ik al opsomde. En volgens mijn maatstaf is hij al beter als “gewoon”Ik vraag me vooral af of hij zo goed lijkt omdat de rest zo slecht is achterin. Of zou hij met betere spelers om zich heen alleen maar nog beter uit de verf komen.

Ik dacht eerder in het seizoen bij Hlynsson nog wel wat te zien, hij deed niks geks en viel niet negatief op in een totaal niet lopend elftal.
De laatste weken is het echter niet best wat hij laat zien. In plaats van rustig zijn taken uit te voeren gaat hij allerlei gekke dingen proberen. Dat kan ie niet, en vond hem echt waardeloos slecht afgelopen weekend. Slechter nog dan de verdedigers.

Als je hoort dat er concrete biedingen zijn geweest voor zelfs Forbs en Akpom maak ik me daar niet zo’n zorgen over. Mijn zorgen zijn juist dat een Brobbey of Hato na dit seizoen er al genoeg van hebben en dat het laatste beetje kwaliteit verdwijnt.

Brobbey Hato hylsson ramaj forbs Rensch akpom zijn spelers die geld vertegenwoordiger

26 februari 2024 om 18:37

Rensch vertegenwoordigt geld ... Tja ... ligt eraan wat jij onder "geld" verstaat ...

26 februari 2024 om 19:06

Een tientje.

26 februari 2024 om 19:08

@njfromvol, sws wel 10 miljoen. Dat bracht een Riedewald en Bazoer vanaf de bank ook op

26 februari 2024 om 19:09

Ik weet dat Ajax goed verkoopt, maar wie zou een onzekere verdediger als Rensch willen, vraag ik me dan af....

26 februari 2024 om 19:38

Waren ze toen ook de nr 5 van de ED? Of speelt dat nooit een rol bij Ajax?

26 februari 2024 om 20:04

Speelt inderdaad geen rol. Ajax heeft altijd de naam Ajax nog.

26 februari 2024 om 20:06

@ryangarcia en Njfromvol, nee maar Rensch staat itt Bazoer en Riedewald altijd op het veld en je moet ook meenemen dat de prijzen flink gestegen zijn.

Overigens zou ik hem halen als middenvelder, niet als verdediger. Pleit ook altijd om hem bij Ajax daar neer te zetten. 10 miljoen is een koopje voor een multifunctionele speler op de bank voor veel Engelse ploegen

26 februari 2024 om 21:41

@primetime

Ook als ze er niet zo veel van kunnen?

26 februari 2024 om 22:29

@njfromvol, ik vind Rensch wel een goede voetballer. Wel voor in de as en als cv vind ik hem voor PL ook niet geschikt maar op het middenveld is het in mijn ogen zeker een prima speler die in tijden van nood ook op 3 andere posities kan. Al dan niet voor de bank.

Het oogt af en toe frivool en lichtvoetig, maar hij doet nog geen dingen waarvan ik denk, wow...

Leuke speler die Hlynsson inderdaad, dat heeft Kieft goed gezien. Of het een echte topper wordt durf ik nog niet te zeggen, maar hij doet het als jonge speler goed in een slecht draaiend Ajax.

27 februari 2024 om 09:00

Ik vind dat hij het dit jaar niet echt goed doet. Op dit moment zie ik liever Taylor op zijn positie dan Hlynsson. In het begin kwam hij ook nog vaak gevaarlijk voor de goal (hier ligt vooral zijn kracht) maar dat gebeurd ook steeds vaker.

Ik hoor het over een tijdje wel: tahirovic, sutalo, Kaplan, Brobbey, Hato en Ramaj. Allemaal spelers die straks voor een zak geld weggaan over enkele jaren. Er is nu alleen geen basis voor deze jongens om goed bij te spelen. De helft van bovenstaande zou in een normaal Ajax elke week invallen ipv steevast 90min moeten spelen.

Voor Ramaj en Hato ga je ook echt nog wel leuke bedragen kunnen ontvangen als deze zich blijven ontwikkelen. Verder betekent Ajax altijd +5 miljoen en een schoon toilet, dus zelfs een Taylor zal nog prima geld opleveren .

Hlynsson zou bij Excelsior niet opvallen. Als het hard waait ligt hij al buiten de lijnen. Snap echt niet wat mensen in hem zien. Wat betreft geld opleveren denk ik dat een hoop spelers Ajax nog geld gaan opleveren. Gek genoeg betalen clubs altijd meer als de naam Ajax in het spel is.

26 februari 2024 om 19:10

Ik denk dat het ophemelen vooral is bij gebrek aan beter. Op Brobbey en Ramaj na zou er geen een speler basis staan in de huidige top 4.

26 februari 2024 om 19:20

Ben bang dat de tijd dat Ajax spelers veel geld opleveren voorbij is op het moment dat zij niet meer op cl niveau spelen. De sportieve devaluatie betekent helaas ook een financiële devaluatie.

26 februari 2024 om 19:27

Je zag ook in de winter dat er weer interesse was voor spelers van Ajax, dat zal ook na een seizoen zonder CL niet minder zijn geworden komende zomer.

26 februari 2024 om 19:37

Er zal altijd wel interesse zijn, maar de mega bedragen die Ajax ontving voor spelers als Antony, Kudus, Martinez en Alvarez zie ik clubs niet meer betalen. Spelers die presteren op CL niveau leveren logischerwijs meer geld op.

26 februari 2024 om 20:10

En dan toch versteld staan als een Brobbey straks voor 40-50 miljoen verkocht worden. Ik zeg niet dat het zo is, maar gezien de recente transferhistorie sta ik er niet van te kijken als dat gebeurd. Voor iedereen die niet voor Ajax is is het natuurlijk smullen, maar de conclusie's worden wel heel snel getrokken:
1. Ajax draait voor geen meter dus de spelers zullen geen restwaarde meer hebben.
2. Gimenez speelt een half seizoen goed dus die zal wel voor 80 miljoen verkocht worden.

Ook daarvan heeft de historie ons geleerd dat het niet zo werkt. Dat Ajax op dit moment geen 90 miljoen voor een speler als Brobbey gaat krijgen lijkt me natuurlijk ook gewoon een open deur. Maar er zijn mensen die denken dat Ajax nog maar een miljoen of 15-20 over zal houden aan een speler als Brobbey aangezien Ajax niet presteert. Clubs kijken (gelukkig) ook beetje verder dan de ranglijst.

Hlynsson is ook niet veel. Een nuttige speler die het misschien kan redden in een sterk Ajax. Ramaj en Hato gaan veel meer opleveren. En ik vind Taylor ook talentvoller dan Hlynsson.

Vooral niet de spelers noemen met het Ajax DNA: Rensch en Hato. Die gingen met Gaaei en Sutalo in de fout. Dus wel de juiste beestjes bij de naam noemen. En dat Hlynsson er goed opstaat bij onder meer Kieft en R. de Boer wil niet zeggen dat hij zo goed is dan dat zij beweren. Bij Taylor en Hlynsson steekt de tegenstander altijd zonder weertand het middenveld over. Zou mooi zijn als die twee er ietsje meer aan deden;-))) Daarnaast heeft zowel een Hlynsson als ook en Hato de potentie om een goede speler te worden. En blijkt maar weer, dat gaat met vallen en opstaan. Dus laten we maar even afwachten met ons eindoordeel. Tot slot nog een tip, Kieft: Ramaj zou ook zo maar wat op kunnen brengen. Binnengebracht door Mislintat. Geen Ajax DNA. Tja, wat moet je daar nu mee;-))))

Ik denk dat het in deze fase van het abominabele seizoen van Ajax buitengewoon moeilijk is een reële inschatting te maken van de marktwaarde van spelers in de Ajax selectie. Als een team zo slecht draait omdat er geen balans is en de verkeerde spelers zijn gehaald voor het type voetbal dat Ajax wil spelen, dan gaan marktwaardes van de spelers vanzelf devalueren. Als buitenstaander, ik ben PSV supporter, denk ik dat enkel Bergwijn misschien nog een significante transfersom op zou brengen, met significant bedoel ik 15+ miljoen. Op de een of andere manier worden er altijd hogere bedragen opgehoest voor spelers van Ajax en misschien valt het dus nog mee. Na de seizoenen 2022-2023 en 2023-2024 kan het ook zomaar zijn dat spelers van Ajax niet langer beduidend meer of zelfs minder opleveren dan spelers van Feyenoord en PSV. Momenteel lopen er geen echte cashcows bij Ajax, elders in de eredivisie denk ik aan Bakayoko, Veerman, Schouten, Saibari, Boscagli, Geertruida, Hancko, Wieffer, Timber, Gimenez en Pavlidis. Misschien ben ik talenten buiten de top3 vergeten.

Nou reken maar dat de meesten minimaal nog 5 waard zijn en de belangrijkste spelers vanaf Ajax tegen de 30 miljoen aanzitten. Brobbey minimaal 50 miljoen. Taylor ook gewoon 40 miljoen. Zijn spelers die nu al zoveel ervaring hebben.

Top commentaren van supporters van andere clubs die proberen zo veel mogelijk te zeiken over Hato. Die jongen maakt fouten, maar heeft veruit de meeste onderscheppingen op belangrijke momenten gehad van die hele verdediging. Daarbij ook voetballend ook beter dan zijn kompanen achterin. Hij is 17 jaar en wordt daarom ontzien van al te veel geklaag op tv, maar supporters van andere clubs lopen wel weer als hijgerige hyena's over hem te zeiken. De top verdedigers waar ze zelf zo trots op zijn waren verre van zijn niveau op hun 17e.

Het feit is dat Ajax als team gewoon dramatisch is en geen enkele speler, buiten Brobbey zich aan de malaise kan onttrekken. De internationals van zowel Nederland als Kroatië niet. Geen idee wat het zeiken op een 17-jarige voor een zin heeft. We hebben het met zowel Feyenoord en PSV gezien in voorbijgaande jaren, wanneer een team niet functioneert ziet gewoon iedereen er slecht uit. Ditzelfde is bij Barcelona geweest en af en toe nog steeds het geval. Spelers die 80+ mil waard zijn, maar eruit zien alsof ze niet kunnen voetballen omdat het team dramatisch speelt.



Ik zal het wel mis hebben, maar ik heb oprecht nog geen seconde gezien wat Hlynsson nou echt toevoegt. Wat kan hij dan precies? Een steekbal heeft hij niet. Z'n combinatie's mislukken letterlijk allemaal. Hij kan geen man passeren, heeft gewoon een 13 in een dozijn dribbel en het is nou niet dat hij een fantastisch schot in de benen heeft wat hij keer op keer laat zien. Ik snap het, het is moeilijk om in positieve zin op te vallen in dit elftal, maar net zoals Taylor week in week uit wordt afgekraakt bakt Hlynsson er in mijn ogen ook echt werkelijk waar helemaal niks van.

Ik zie er wel veel meer. Mensen vergeten dat het elftal extreem jong is. Bij de 11 spelers met de meeste minuten zit 1 30-plusser (Berghuis van 32), 1 van 26 (Bergwijn) en de rest is 23 (Sutalo) of jonger (Brobbey 22, Ramaj 22, Taylor 21, Rensch 21, Tahirovic 20, Hlynsson 20, Forbs 19) en de speler met veruit de meeste minuten is 17 en gaat een nieuw contract tekenen. Brobbey, Ramaj en Hato gaan echt wel veel geld opleveren, Taylor, Rensch en Hlynsson leveren altijd geld op, als gaan ze voor 3 miljoen weg. Dan heb je Sutalo, Tahirovic en Forbs die inderdaar geld hebben gekost en op dit moment misschien niet direct meer waard zijn geworden. Al ligt Sutalo schijnbaar nog goed in de markt en is Forbs interessant voor Engelse clubs. Bergwijn kan mogelijk weer naar het Midden Oosten. En met nieuw elan en wat meer zelfvertrouwen kan er zo maar ineens wat veranderen volgend seizoen. Een paar gerichte versterkingen en misschien komen sommige spelers ineens veel beter uit de verf.

Het is een vraag en aanbod markt …..veel om data te doen en Ajax blijft een grote naam …..al moet ik zeggen dat ze het op het hoogste niveau (PL) met een gruwelijk schema niet echt redden…:en geld nou ja laatste 2 jaar een slordige 500 miljoen binnen geharkt dus het geld is er wel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren