Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Kapsalon met shoarmavlees stond aan basis van ontslag Van Bommel’

Laatste update:

Het ontslag van Mark van Bommel als trainer van PSV heeft een opvallende oorsprong, zo doet Johan Derksen vrijdagavond uit de doeken bij Veronica Inside. De analist heeft uit 'betrouwbare bron' vernomen dat algemeen directeur Toon Gerbrands van oordeel was dat Van Bommel de spelersgroep niet strak genoeg in de hand had. Tot die conclusie kwam hij nadat Gerbrands spelers betrapte op het eten van allerlei ongezond voedsel, aldus Derksen.

Van Bommel werd vorige maand ontslagen, maar zijn vertrek heeft nog niet tot een ommekeer geleid. Onder opvolger Ernest Faber blijft de sportieve crisis voortduren. PSV ging het nieuwe kalenderjaar van start met een 1-1 gelijkspel bij VVV-Venlo en een 2-0 nederlaag bij NAC Breda in de TOTO KNVB Beker op donderdagavond. "Nu eten ze ongetwijfeld weer volgens de wetten van de diëtiste en verliezen ze met 2-0 van NAC", verzucht Derksen. "Eigenlijk heeft Toon Gerbrands zichzelf in zijn hemd gezet door Van Bommel weg te sturen. Het was onterecht, maar hij vond blijkbaar dat hij als directeur iets moest doen."

Volgens Derksen schrok Gerbrands van wat hij aantrof bij PSV. Van Bommel liet zijn spelers hun eigen voeding bepalen, zo klinkt het. "Toon is opgegroeid in de volleybalwereld, die zijn eigen wetten kent. Hij heeft zichzelf wijsgemaakt dat volleybal topsport is, en dat het de wetten van de topsport zijn. Maar wij noemen volleybal een spelletje. Bij Engelse clubs mogen spelers voor een wedstrijd opstaan wanneer ze willen, ontbijten wanneer ze willen en eten wat ze willen. Van Bommel is ook met die grote jongens opgegroeid en heeft bij PSV gezegd dat de spelers mogen eten wanneer ze willen eten, en bestellen wat ze willen bestellen."

"De directie is een keer binnengelopen terwijl de één een kapsalon met vet shoarmavlees at en de ander een pizza. Daar heeft de directie uit geconcludeerd dat Van Bommel de teamdiscipline niet gehandhaafd heeft, en op basis daarvan is hij weggestuurd. Maar dat zijn natuurlijk van die wetten die nergens op slaan. Ze vonden het heel stuitend. Maar het gaat er natuurlijk om hoe ze op zondag spelen", benadrukt Derksen. Hij vraagt zich af of Gerbrands nog wel de juiste man is voor PSV. "Hij had ook kunnen zeggen dat hij de trainer heeft aangesteld en dat hij dus heeft gefaald."

Als het verhaal van Johan Derksen klopt, dan...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het krijgt nu wel een heel hoog "privé" gehalte. Voeding is als topsporter belangrijk alleen hoef je niet altijd als een monnik te leven. Dus een keer zondigen kan geen kwaad maar het moet niet structureel worden.
Naast de kramer kroket van feyenoord nu ook de psv kapsalon.

24 januari 2020 om 23:53

Johnny van Burgerking.

25 januari 2020 om 00:21

Maar je bent ook niet echt goed bezig als je voor een wedstrijd een kapsalon naar binnen gaat harken hoor.. weliswaar heel lekker, maar het meest vette voedsel dat je maar kunt bedenken. Denk alleen niet dat het dé reden zal zijn geweest voor het ontslag, en ook niet per se zo hoog in het vaandel staat bij Gerbrands alleen vanwege zijn volleybalachtergrond. Toch vind ik wel degelijk dat er enigszins op het eetpatroon van profvoetballers gelet dient te worden, omdat het zeker invloed heeft op de prestaties.

25 januari 2020 om 02:03

Jeroen Pizza Verhoeven

25 januari 2020 om 09:51

En die keeper van Den Haag, die had ook iets in zn maag..

25 januari 2020 om 13:14

Die arme Stefan Postma … Die zal z'n leven lang worden herinnerd om die dildo en niet om zijn verleden als keeper

Lekker man Kapsalonetje. Niks mis mee.

Van Bommel is weggestuurd omdat hij er niks van bakte. Bovendien kraamde hij na afloop van een wedstrijd ook ontzettend veel onzin uit op tv. Ik begrijp niet waarom Johan hem zo altijd op een voetstuk plaatst en zijn ontslag totaal onbegrijpelijk vind. Alhoewel ik ook wel vind dat Faber het misschien nog wel slechter doet.

24 januari 2020 om 23:43

Derksen was altijd de 'voorzitter' van de van Marwijk fanclub. Had altijd alleen maar positieve dingen te zeggen over die man. Misschien dat ze vrienden zijn ofzo. Niet raar als hij dan voor zijn schoonzoon opkomt.

24 januari 2020 om 23:53

Vind ik juist wel raar , zeker in zijn rol als zelfbenoemd onafhankelijke analist.

25 januari 2020 om 00:22

Laten we wel wezen. Zonder van Bommel is Psv een nog grotere puinhoop! Daarnaast heeft Derksen door de jaren heen meer dan genoeg kritiek geleverd op van Marwijk. Denk bijvoorbeeld aan Berts avontuur in Saudie Arabië. Ik ben het met je eens dat Derksen regelmatig onzin verkondigd, maar dat wil niet zeggen dat je onwaarheden over hem moet gaan posten.

25 januari 2020 om 01:10

Inderdaad, Derksen waait met alle winden mee. Zie Oranje onder Van Gaal; hij heeft hem de hele voorbereidingsperiode lopen bashen, tot dat WK2014 toen er ineens oranjekoorts ontstond. Dan gaat ie daar gewoon in mee. Zelfde bij Van Marwijk: eerst het liedje ' Bert van Oranje' opnemen voor het WK van 2010, om daarna hem continu af te sabelen op Saoedi Arabië. En dat is niet erg, maar om zijn verontwaardiging kracht bij te zetten doet hij dan net alsof er niets goeds is aan Van Gaal of Van Marwijk. Hij is een man van extremen en pure hypocrisie. Iemand wiens informatie misschien nog serieus genomen mag worden vanwege zijn connecties, maar qua mening toch zeker niet.

25 januari 2020 om 09:12

Wat een onzin. Het kostte Derksen juist veel moeite om zijn mening over van Gaal aan te passen tijdens het wk.
Dit kapsalon verhaal klinkt alleen als grote onzin. Neem aan dat zoiets algemeen bekend is binnen de club als dit echt gebeurd. Verder erg onprofessioneel. Niet eens van de trainer die vrijheid geeft maar van de spelers zelf. Vet eten heeft direct invloed op sportprestaties.

25 januari 2020 om 00:06

Niks van bakte? Koken kon hij wel die van Bommel. PSV is al jaren een armoedig elftal en welke trainer je ook neer zet het wordt nooit veel beter. Denk dat Johan dat ook ermee bedoeld.

25 januari 2020 om 13:49

Al jaren een armoedig elftal? De voorgaande 5 seizoenen is PSV 3x kampioen geworden...

25 januari 2020 om 11:01

Johan wilt altijd graag tegendraads zijn en een andere mening ventileren. Zo krijgt hij het gevoel anders dan de rest te zijn. Net zoals alles goedkeuren wat Nijhuis doet. Terwijl heel Nederland het anders ziet. Johan is gewoon een grote acteur.

25 januari 2020 om 11:59

Precies, Derksen heeft gewoon een eigen voorkeur voor een groep mensen die hij promoot en een groep die hij gewoon basht. Vooral alles wat uit de provincie komt is per definitie geweldig en uit de stad is al reden om het links te laten liggen. Hij is totaal niet objectief en zeker niet onafhankelijk, al is het alleen maar dat hij gebukt gaat onder zijn eigen onderbuikgevoelens.

Het gaat inderdaad om wat er op zondag gebeurd en dat was vaak niet in het voordeel van van bommel helaas. Beetje sneu om volleybal zo te neer te zetten, maar goed het is derksen natuurlijk. Los van dat voeding bij topsport enorm belangrijk is, denk ik niet dat dit de (enige) reden is waarom hij ontslagen is. Ging gewoon niet goed en viel zeker wat voor te zeggen, al ga je er met faber als alternatief wel op achteruit.

Van Bommel is weggestuurd omdat hij er niks van bakte. Bovendien kraamde hij na afloop van een wedstrijd ook ontzettend veel onzin uit op tv. Ik begrijp niet waarom Johan hem zo altijd op een voetstuk plaatst en zijn ontslag totaal onbegrijpelijk vind. Alhoewel ik ook wel vind dat Faber het misschien nog wel slechter doet.

24 januari 2020 om 23:43

Derksen heeft nu eenmaal zijn voorkeuren. In de vijf jaar dat Cocu trainer is geweest van PSV heeft Derksen zich louter negatief over hem uitgelaten, ondanks uitstekende prestaties. Ten Hag hetzelfde verhaal. Van Bommel daarentegen heeft de afgelopen anderhalfjaar zo'n beetje alles fout gedaan wat hij fout kon doen, maar is in de ogen van Derksen nog altijd een toptrainer. Het is lachwekkend en gewoon sneu. Waarschijnlijk waren Derksen en Van Bommel nogal close in de tijd dat Van Bommel speler was en Derksen hoofdredacteur van VI, een andere verklaring heb ik niet. Van Bommel lijkt me ook wel een type dat sappige informatie lekt aan journalisten als hem dat goed uitkomt.

25 januari 2020 om 00:10

Vind ik nogal wat, wat je hier zo ongefundeerd insinueert. Zo komt Van Bommel in ieder geval op mij totaal niet over. Daarbij heeft hij in het begin ook heel veel kritiek gehad, dat ebde de laatste twee maanden pas weg. En ik ben bang dat dat uit medelijden was.

Wel ironisch dat Johan wil beweren dat voetbal topsport is en Volleybal wegzet als een 'spelletje', terwijl hij tevens beweert dat er in voetbal blijkbaar niet op de voeding gelet hoeft te worden.

25 januari 2020 om 08:44

@inkemontana die man leeft nog in een ander tijdvak. Doet nog steeds alsof bij Engelse clubs alleen maar Engelsen spelen die voor de match nog biertje drinken na een vet ontbijt. En dan vervolgens 90 min kick en rush. Afsluiten met bier en fish&chips. Tempo en niveau is nu heel hoog in de PL. Als die gasten leven zoals Casgoine van toen, zouden ze niet eens redden. Daarnaast hebben bjjna al die clubs buitenlandse trainers, dietiste, fitness trainers etc. Ongelooflijk dat die derksen nog steeds onzin op tv kan uitkramen.

25 januari 2020 om 12:05

Precies, maar Johan zegt wel vaker tegenstrijdige dingen. Hij lult zoals het hem uitkomt. Dat is zijn bestaansrecht op tv. Inhoudelijk is het niks. Zolang het kijkcijfers trekt, zitten we met hem opgescheept en wordt ons goede analyses onthouden. Gelukkig zien steeds meer mensen dit zo.

Er lag maar één ding aan de basis van het ontslag van Van Bommel en dat waren de belabberde resultaten en het onthutsend zwakke spel.

Conclusie: het spelletje voetbal kan hier veel leren van de topsport volleybal.

Wat een geneuzel. Er is geen speler bij PSV met een te hoog vetpercentage en als er één ding is wat dit elftal kan is het doorgaan tot de 90ste minuut + extra tijd. Toen we Angelino en Luuk nog hadden werd dit ook met doelpunten beloond. Wat wij nu missen is kwaliteit. En van een frisse quinoa salade ga je echt niet beter voetballen. Wel lekker, trouwens. Pizza is overigens sowieso qua voedingswaarde niks mis mee, en kapsalon... tja, dat eet ik eigenlijk alleen als ik stomdronken door de stad zwalk. Nooit bij de voedingswaarde stilgestaan. Hoe het ook zij, ik geloof er niks van dat Van Bommel hierom ontslagen is. Dat zal veel eerder door de resultaten komen.

25 januari 2020 om 00:00

Eens. Op deze leeftijd maakt het sws allemaal niks uit. Pas na je 30e kom je sneller aan etc.

25 januari 2020 om 11:09

Blijkbaar snap jij dus helemaal niks over voeding. Vet slaat zich ook op tussen en in de organen. Je hoeft dat van de buitenkant helemaal niet te zien. Dus jij denkt zeker ook dat iedereen die slank gezond is. En maar kan vreten wat die wilt. Nog nooit zo'n onzin gelezen als nu.

Als je het er niet mee eens bent dat van Bommel terecht is ontslagen heb je er weinig kaas van gegeten. Wie laat nou zijn trainer zitten met zulke dramatische resultaten geen enkele club. Dat het nu nog steeds niet loopt heeft meer met de onkunde van Faber te maken.

24 januari 2020 om 23:49

Niet alleen met de onkunde van Faber. Deze selectie is ook echt wel heel slecht hoor. Qua niveau van de verdediging en het middenveld het slechtste wat ik ooit zag. Als je Advocaat erop gezet had, bijvoorbeeld, zou hij de hele winterstop om versterkingen geschreeuwd hebben.

25 januari 2020 om 08:49

@mt87 het heeft toch nu wel veel te maken met onkunde van Faber..Die man stelt tegen NAC(!) gewoon een zeer behouden middenveld met precies 0% voetballende vermogen. Als het Barca uit was oke dan snap ik het. Maar NAC(!) een middenveld wat per seizoen samen mogelijk 3 goals maken en 2 assists. Hij had uit Jong PSV paar kunnen opstellen. Dat is het niveau van NAC. Als dit PSV tegen Jong Ajax had gespeeld met dat elftal, dan kregen ze gewoon 5 a 6 goals om de oren.

24 januari 2020 om 23:55

@el_guaje7 ik denk eerder dat het met de zwaar overschatte selectie te maken heeft

25 januari 2020 om 00:01

Deze zware overschatte selectie hoort nog steeds van Sparta, Lask Linz, Rosenborg, VVV en NAC Breda uit de KKD te winnen.

25 januari 2020 om 00:23

Ik wil het zo graag met je eens zijn, maar zonder Malen hebben we amper scorend vermogen (hopelijk vangt Lammers dat op). Belangrijker, onze verdediging geeft per wedstrijd op elk niveau minimaal vijf grote kansen weg. We moeten in principe dus minimaal 2x scoren om te winnen. We hebben geen spelbepalende middenvelder in de selectie... echt, dit PSV kan van iedereen verliezen. Als je een team hebt dat 90 minuten lang PSV alleen maar een beetje in de weg kan lopen, heb je alleen een spits nodig die aan 1 a 2 kansen genoeg heeft om te winnen.

25 januari 2020 om 00:54

@el_guaje7 dat zijn altijd van die argumenten waar ik weinig mee kan. het verschil tussen een topselectie en een selectie die niet heel top is is dat een topselectie heel weinig punten verspeeld door de aanwezige kwaliteit waar een selectie die niet top is op een mindere dag veel sneller punten verspeelt omdat ze veel minder van die kwaliteit in huis hebben. op Ihatarran, Malen en Bergwijn na is er niemand die dit PSV gaat voorkomen van puntverlies. de rest van de selectie zijn eenheidsworsten. Viergever, Guti, Schwaab, Unnerstall, Hendrix, Baumgartl, Sadilek, Rosario, wat moet je er allemaal mee?

Wat een onzin. Ten eerste betwijfel ik dat dit een reden was (of aanleiding) van het ontslag van een Van Bommel - ze hadden namelijk ook net een wedstrijdje of 9 niet gewonnen, dus die kapsalon hadden ze echt niet nodig. "bij Engelse clubs mogen spelers voor een wedstrijd opstaan wanneer ze willen, ontbijten wanneer ze willen en eten wat ze willen."dit slaat ook compleet nergens op. Dit was misschien zo in de jaren dat Johan speelde, maar tegenwoordig werkt het zelfs in de League 1 niet meer zo. Dat moordende schema is echt niet uit te houden zonder ijzeren discipline wat betreft trainen, rusten, slapen en eten. Of denkt hij serieus dat de Liverpool spelers mogen eten wat ze willen in hun vrije tijd van Klopp?kan genieten van de humor van Johan, maar slaat zoals wel vaker inhoudelijk de plank compleet mis.

24 januari 2020 om 23:53

Ik weet van het kampioens-Leicester wel dat ze na iedere gewonnen wedstrijd pizza kregen van Ranieri. Ook zijn de Engelse spelers stevige drinkers die vaak in beschonken toestand in nachtclubs gespot worden. Kan allemaal een uitzondering op de regel zijn, maar zulke verhalen zijn niet heel vreemd.

25 januari 2020 om 00:19

Je kan prima op jonge leeftijd een zwaar schema op junkfood volhouden. Iemand als Dwight Howard speelde jaarlijks 90 nba wedstrijden terwijl hij 25! Marsen/snickers en andere snoeprepen per dag at en nee het waren geen mini’s. Pas na zijn 30e begon hij gezonder te eten. Er zijn heel veel jongens die het prima doen op een ongezond eetpatroon. Het is vaak vooral gewenning. Engelse jongens zijn op jonge leeftijd al aan de intensiteit gewend doordat ze ermee zijn opgegroeid.

25 januari 2020 om 00:50

@ Primetime, bij die show The Deadliest Catch op Discovery (over krabvissers) aten de bemanningsleden 10x zoveel calorieën als de aanbevolen hoeveelheid voor volwassenen. Puur omdat ze er zo snel doorheen brandden. Nu is dat beroep ook wel heel zwaar, maar profvoetballer lijkt me qua fysieke intensiteit toch ook zwaarder dan de levenstijl van de gemiddelde mens. Misschien niet 10x, maar dan nog. Tegelijkertijd denk ik niet dat een Cristiano Ronaldo een kapsalon zou overwegen. De vraag is alleen of hij door zijn strakke voedingsregime zo goed is geworden. Ik denk dat dit meer door aangeboren talent en oeverloos, absoluut obsessief trainen komt. Ook weet ik dat een Rico Verhoeven bijvoorbeeld een bizar voedingschema er op nahoudt in de maanden voor een grote wedstrijd. Maar goed, dat is een andere sport. Die moet in 5x 3 minuten zichzelf waar maken, en daarna krijgt hij tijd genoeg om toe te leven naar een volgend gevecht. Voetbal is iedere week. En voedsel werkt ook op het genotscentrum, en dus op een gevoel van geluk. Rico zegt ook dat hij in die laatste periode tot het gevecht totaal niet te genieten is. Prikkelbaar, vijandig, agressief. Da's leuk voor een 1 vs. 1 mentaliteit, maar voetbal is een teamsport.

25 januari 2020 om 08:55

@mt87 dat agressieve wordt niet veroorzaakt door zijn voeding he. Zulke vechters hebben aantal maanden (sommige 6 maanden of langer) geen gemeenschap meer. Zo bouwen ze de stress en agressie op in hun lichaam. Bij ontlading na gemeenschap, raakt je lichaam al dat stress kwijt. Daarom onthouding. Verder hou je als topsporter niet vol als je voeding niet goed is. Zelf top amateurs op verschillende sporten zouden niet volhouden als hun voeding niet goed is. En ja er zijn altijd uitzonderingen van mensen die dat niet nodig hebben. Je hebt altijd bijv een Messi die zoveel natuurlijke talent heeft. Of vroeger een Romario die gewoon gelijk na avond stappen rechtstreeks voetbalveld opgaat.

25 januari 2020 om 08:59

Dwight Howard at zoveel suiker dat hij een ziekte opliep die zijn zenuwstelsel aantaste. Ja joh lekker, kan prima! Goed voorbeeld....en sindsdien weten we waarom hij niet meer zo constant was als in zijn eerste jaren en waarom die altijd pijntjes had.je houd het niet vol op junkfood, maakt niet uit hoe oud je bent. En er is niemand, maar dan ook niemand, die enigsinds verstand er van heeft jou iets anders zal vertellen.grootste onzin die ik ooit heb gehoord dat je een zwaar schema op junkfood kan volhouden, kan letterlijk niet.

25 januari 2020 om 11:08

@freshzone, pas na 15 jaar toen hij op leeftijd begon te raken ja. Dat is nou juist het punt. Tegen die tijd dat ze de leeftijd bereiken zijn ze allang weer bij die clubs weg. En Dwight laat nou net zien dat pas na jaren op latere leeftijd iets laat zien

25 januari 2020 om 01:16

Vardy speelt ook op een dieet van energy drank en andere ongezonde troep. Die oogt in het veld vrij fit, het zal wel per persoon verschillen hoeveel invloed slechte eetgewoonten hebben op het spel.

Gelukkig gaat het nu een stuk beter onder Faber en zijn strenge voedingsregime

25 januari 2020 om 00:35

Het enige wat in fabers voordeel spreekt is dat die een mentaal volledig gebroken selectie onder zijn hoede krijgt. Die is afgelopen half jaar onder de vorige trainer gebroken

25 januari 2020 om 08:57

@justpsv95 enige wat in fabers voordeel spreekt is dat hij als enige in de hele wereld een nummer 10 ziet in Hendrix. Unieke voetbalvisie.

25 januari 2020 om 05:48

Je denkt toch niet dat de prestaties aan het eet patroon liggen. Ik ben benieuwd of de spelers bij andere clubs vrij zijn in wat ze eten.

25 januari 2020 om 12:23

@Japie. En wat als PSV de eerstvolgende wedstrijden wint? Heeft het dieet dan wel geholpen of is dat dan toeval? Het lijkt wel dat er gesteld wordt dat alle succesvolle spelers junkfood eten. Ik herinner me Kramer nog met een broodje kroket. Schande sprak Derksen en de hele media daarover. En nu is junkfood wel goed rondom voetbalwedstrijden. Heel erg waan van de dag toch? Ga niet mee met wat er aan tafel bij VI geschreeuwd wordt. Bekijk het en lach erom. Er is inhoudelijk nog nooit iets treffends over voetbal aan die tafel vandaan gekomen. Gijp en de gasten zeggen wel eens iets kloppende, meer is het niet. Nu hoor ik Gijp zeggen dat Eijting van Ajax een geweldige speler is. Volgende week kraakt ie hem af alsof hij dit gisteren nooit gezegd heeft. Gewoon een sensatie makend, grappige voetbalprogramma met weinig kloppende info over voetbal.

25 januari 2020 om 13:14

@okan61 of dat dan aan de voeding ligt weet ik niet maar dan kan je dat idd als argument aandragen. nu nog niet want onder Faber gaat het vooralsnog niet veel beter als onder Van Bommel

Haha volleybal is n spelletje en voetbal top sport. Zelfs in Nederland waar weinig geld is wordt er door de amateur volleyballers 2x zoveel en hard getraind als bij voetbal.

En Johan wordt oud. Voedsel is enorm belangrijk, de basis, maar n x slecht eten kan idd prima.


Wat een onzin, denk je nou echt dat hij daarom ontslagen is, hahaha, die Derksen kraamt steeds vaker onzin uit

Die Gerbrands is echt wel een redelijke vent hoor. Van Bommel heeft zich onmogelijk gedragen en werd uitgekotst door de directie

Ok, ik vind Derksen erg vermakelijk hoor, maar sorry, dit slaat kant noch wal. "bij Engelse clubs mogen spelers voor een wedstrijd .... en eten wat ze willen... Van Bommel is ook met die grote jongens opgegroeid"; Van Bommel is opgegroeid in Nederland, Duitsland, Spanje en Italië, los van wat Engelse jongens heeft hij zijn professionaliteit door heel Europa heen geleerd, niet vanuit Engelse jongens. Daarbij "de directie is een keer binnengelopen terwijl...op basis daarvan is hij weggestuurd." 1x binnenlopen en conclusies trekken, yeah right. Kom op Johan, hoeft echt niet allemaal waar te zijn, maar maak het in ieder geval zo dat de gemiddelde bankzitter als ik het nog enigszins geloofwaardig vind. Thnx

Wat een zuur betoog van Johan. Ik heb helemaal niks met volleybal maar rot alsjeblieft op met je 'wij in de voetbalwereld en zij in de volleybalcrèche'. Ik kijk ook af en toe met genoegen voetbal, maar eerlijk is eerlijk, het is net zo goed een spelletje en net zo goed dom vermaak. Wat een kwal.maar goed, wat me dan verbaast. Die jongens verdienen echt onwijs veel geld, waarom eten zij niet écht lekker. Ik zou het wel weten, een kapsalon erg gewild na een avond stappen, maar eerlijk met hun salaris kunnen ze elke dag sterren restaurants bezoeken (of, bij het eten in de kleedkamer, het laten bestellen).ik vind het dan ook vreemd dat Johan doet alsof dit allemaal normaal en geaccepteerd moet zijn. Het is in ieder geval duidelijk dat Johan weer eens een persoonlijke vete opblaast op televisie.

Weer die beroemde anonieme bron van van Derksen. Weet ook niet of dit waar is , maar lijk me sterk dat pizza en kapsalons ideaal voedsel is voor een voetballer. Misschien eten ze on Engeland wat en waarneer ze willen , maar het kan best zo zijn dat dat geen pizza is
De fout die PSV heeft gemaakt is dat ze Faber als opvolger hebben gekozen.

Het is natuurlijk wel stuitend.. dat psv nog slechter is geworden na t vertrek van mark vsn bommel, waarom lieten ze hem niet gewoon zitten tot het einde van het seizoen?

Een keer zon maaltijd is niet heel erg, structureel is dit natuurlijk niet de voedings die je als topsporter moet binnen krijgen. Dat er zoveel vrijheid is in Engeland zoals beschreven, kan ik me niet voorstellen. Iedere club lijkt me wel richtlijnen te hebben en aan te sturen op goede voeding.

Tuurlijk heeft van Bommel fouten gemaakt en werkt zn irritante houding langs de lijn ook niet echt mee (is wel beter geworden als je het vergelijkt met het begin) verder was hij voor de camera ook nog niet heel sterk. Maar jebweet dat een beginnend trainer fouten zal maken en je moet ook concluderen dat de selectie van PSV erg matig is. Enige hoop was Malen en Bergwijn in de spits die in het begin van het seizoen met zn 2en wedstrijden konden beslissen, maar als die wegvallen of minder in vorm zijn dan komen de zwaktes van her middenveld en verdediging echt aan bod. Het moet wel van 2 kanten komen. Een goede trainer laat zijn team wel beter spelen, maar de kwaliteiten van je selectie spelen ook een rol die je kan maken of kraken als trainer. Betwijfel of een pep, Klopp of andere toptrainer wel goede resultaten zullen halen met dit PSV waar toch veel zwaktes inzitten. Over het kapsalon incident: dan denk ik ook dat sporters zelf verantwoordelijk zijn over hun eigen voedsel. Is een keer is niet erg en zal de prestaties vast niet beinvloeden. Structureel de hele week door waarschijnlijk wel. Mochten spelers bij een keuring (neem aan dat ze veel in de gaten worden gehouden) te zwaar zijn of een te hoog vetpercentage hebben dan zal je maatregelen kunnen nemen bijv. Uit de selectie zetten totdat degene weer op gewicht is. Oftewel verantwoordelijkheid ligt bij de spelers.

Ja joh bij Engelse clubs kunnen ze zelf bepalen wat en wanneer ze eten..... Je moet is checken hoe het bijvoorbeeld bij Liverpool gaat op een wedstrijd dag.je kan best af en toe een kapsalon of pizza of wat dan ook eten, is helemaal geen ramp maar niet structureel. Dat kan gewoon niet omdat er gewoon de voedingsstoffen er niet inzitten die je nodig hebt.de echt grote atleten op deze wereld hebben een uiterst strak voedingsschema, bloed word maandelijks gecheckt of er geen tekorten zijn aan vitamines en mineralen en elke dag ochtend meten ze hun lichaams temperatuur en hartslag.maargoed we zien vaker dit gelul in het voetbal, pizza en alcohol na de wedstrijd moet kunnen.... Nee dat kan niet. Ja kan een keer als je 2 weken geen wedstrijd hebt maar verder, nope.

Derksen is gek je kunt die seniele ouwe gek niet serieus nemen. Waarom komen er bij hem geen trainers of spelers aan tafel? Omdat niemand hem serieus neemt. Alleen kraaij jr maar die is net zo gek

Hier kon je op wachten. Derksen heeft zijn hele carriere lopen slijmen bij Bert van Marwijk, dus natuurlijk moet Derksen het nu ook opnemen voor diens schoonzoontje, net zo gênant als Bert zelf vorige week.

Derksen gedraagt zich hier niet alleen onnodig neerbuigend, maar toont ook dat hij achterhaald is. Voetbal heeft zich in de afgelopen jaren juist op dit soort aspecten snel ontwikkeld, mede onder invloed van denkbeelden uit andere sporten. Denk niet alleen aan voeding, maar ook aan bijvoorbeeld data-analyse. Een speler als Theo Janssen zou in zijn "top"vorm uit zijn Twente-tijd niet meer meekunnen bij pakweg Sparta. Derksen is zo 2002. Dag Johan! Mij ben je als kijker al een tijd geleden verloren, geen interesse meer in ouwe mannen-geneuzel. On topic: als dit klopt en zou aantonen dat Mark inderdaad de grip op zijn selectie kwijt was, snap ik dat het bijgedragen heeft aan het ontslag, als de spreekwoordelijke 'laatste druppel'.

Klopt deze keer niet veel van, Derksen.
PSV heeft wel degelijk een voedingsdeskundige, Asker Jeukendrup (what's in a name, overigens) en een samenwerkingsverband met Herbalife.
Op voeding wordt wel degelijk gelet.
Waarschijnlijk is Derksen (en eveneens Gerbrands) in de war gebracht met het feit dat na afloop van een wedstrijd pizza's besteld zijn. Die kwamen overigens uit eigen PSV keuken en waren zorgvuldig samengesteld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren