Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Italiaanse krant raakt niet uitgepraat over Ajacied: 'Altijd weer die Poulsen'

Laatste update:

De overtreding van Riccardo Montolivo op Christian Poulsen was gemeen en leverde een terechte rode kaart op, maar daar denkt men in Italië toch echt anders over. Twee dagen na de wedstrijd tussen AC Milan en Ajax is La Gazzetta dello Sport nog niet uitgepraat over Christian Poulsen, die volgens de krant 'een storm van overtredingen maakte', voordat hij zelf werd neergehaald.

/

La Gazzetta dello Sport plaatst vrijdag een fotospecial met de kop 'altijd weer Poulsen'. De Deense Ajacied heeft een slechte reputatie in Italië, het land waarin hij tussen 2008 en 2010 overigens nog zijn geld verdiende bij Juventus. Poulsen wordt beschreven als een speler die altijd bezig is met provoceren en vervelende overtredingen maakt.

De slechte herinneringen aan Poulsen gaan al terug van het EK 2004, toen de Deen het aan de stok kreeg met Francesco Totti en laatstgenoemde de middenvelder in het gezicht spuugde. Als speler van Schalke 04 maakte hij in de wedstrijd tegen AC Milan ruzie met Gennaro Gattuso en woensdag zat Poulsen i Rossoneri dus weer dwars. Ondanks de overtalsituatie wist Ajax niet te winnen, waardoor Milan de volgende ronde van de Champions League bereikte.

Christian Poulsen is altijd maar bezig met provoceren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelukkig maar. Die montilivio die is wel heilig.

13 december 2013 om 11:28

Misschien wel te heilig in Milaan .

Terecht rood einde discussie lijkt me

13 december 2013 om 11:35

Zegt genoeg dat zon subtopspeler zo heilig is in Milaan. Alsof het Pirlo is..

13 december 2013 om 12:00

Het gaat ze niet alleen om de rode kaart.
Lezen is best moeilijk...

Niet dat ik het eens ben met La Gazetta, maar het staat niet geschreven dat ze de rode kaart onterecht vinden. Ze zeggen dat Poulsen provoceerde en een storm aan overtredingen maakte.

Maar laat ze dan ook Balotelli even noemen die Blind zo'n beetje elke 5 minuten wel een keer raakte.

13 december 2013 om 12:06

Eerst was het een ongelukje en nu is het Poulsen provocerend, ze weten het zelf niet. Dus gaat wel degelijk over de actie van woensdag

13 december 2013 om 12:07

Het gaat om de complete wedstrijd, lees nou eens!

Een storm aan overtredingen maakte, dat gaat echt niet om de actie van Montolivo op Poulsen

13 december 2013 om 12:15

Gaat over de eerste 20 minuten, voor de rest over het verleden. En daar halen ze het dus op, dat hij altijd provoceerde. Dus misschien moet jij ff lezen. Gaat over de overtredingen voor de rode kaart. Verder gaat dit meer over, dat hij schijnbaar provoceerde in die andere wedstrijden. Kan me ook niet echt herinneren, dat hij zo achterlijk gedragen heeft de eerste 20 minuten. Dit zijn altijd punten die Italianen aandragen, maar vergeten, wat voor schoppers ze zelf altijd hebben en ze moeten eens realistisch kijken naar Balotelli, voordat ze ook maar 1 commentaar hebben op Poulsen, want dat was toch echt de smerigste van het hele veld,.

13 december 2013 om 12:18

Ik vond het een gele kaart. De overtreding was smerig, maar geen rood. Gevoelskwestie, want ik twijfel aan de opzettelijkheid.

13 december 2013 om 12:19

We hadden gewoon moeten scoren! We waren gewoon vele malen beter dan AC Milan en hadden ze gewoon met 0-2 van het veld moeten sturen. Dan waren de Italianen nu nog bozer geweest maar hadden we ze tenminste keihard uit kunnen lachen.

Nu kunnen we ons alleen maar irriteren aan dit soort idiote uitspraken en staan we wéér in de Europa League. Dit maakt het voor mij alleen maar zuurder...

13 december 2013 om 12:20

Freak..

Je doet je naam eer aan. Als je ooit aan voetbal hebt gedaan, op welke niveau ook, weet je dat zoiets niet per ongelijk doet. Hoe je het ook bekijkt, dit is altijd een vuurrode kaart...

13 december 2013 om 12:21

Ook over de gehele wedstrijd was poulsen niet bezig met vieze overtredingen maken. Ajax hoefde bijna niet te verdedigen dus zou ook niet logisch zijn. Italianen proberen hun laffe spel (wel effectief begrijp me niet verkeerd) te bagatelliseren en de nadruk op Poulsen te leggen die helemaal niks verkeerd heeft gedaan!

Kijk idd ff naar Balotelli en Muntari waar die mee bezig waren, alles torpederen wat bewoog en na de wedstrijd ook nog door het lint gaan tegen Ajax spelers alsof Ajax liep te provoceren.

Feit is Ajax was aan het voetballen Milan aan het overleven (en terecht had Ajax andersom ook gedaan).

13 december 2013 om 12:49

@freak

Of hij het wel of niet opzettelijk doet is totaal irrelevant en weegt nooit mee in de overweging rood/gele kaart.

13 december 2013 om 13:04

Dus als het geen opzet betreft is het geel? hy staat vol op zn enkel, voor hetzelfde geld zit hij 3 maanden aan de kant na die actie.

13 december 2013 om 14:42

We? deed jij mee woensdag?

Kom op man Ajax heeft 70 min. lang zoveel ruimte, maar wat deden ze ermee?
Ik dacht eerlijk gezegd na die rode kaart dat Ajax Milan zou afstraffen.
Maar dat lieten ze na, dan moet je niet klagen vind ik.
Heb je aan jezelf te danken dat je niet door bent als Ajax zijnde.

13 december 2013 om 14:48

Dan was die van balo dus rood want opzettelijk!

13 december 2013 om 14:53

hahahah geen rood??? had je je bril niet op ofzo. jezus zeg dit is vuur vuur rood... geen enkele discussie mogelijk.. en twijfel jij aan de opzettelijkheid?? komop zeg meneer Montolivo deed het echt niet per ongeluk hoor.. vies elftalletje bah.

13 december 2013 om 16:20

Fc.rdam

Er was heelveel ruimte ja tot de 16meter van Ac Milan toen liepen ze op een muur af is gewoon heel moeilijk voetballen.iedereen achte Ajax kansloos dan is het toch best knap wat ze gedaan hebben.
Gewonnen van Barcelona in vorm of niet Barcelona moet altijd winnen van Ajax en dat geld ook voor Ac Milan.
Ondanks dat ze niet door zijn ben ik nog steeds trots op me club.
Er is geen man overboord we spelen nog steeds in Europa.
Er zijn genoeg clubs uit Nederland die de voorrondes niet eens door komen.

13 december 2013 om 17:42

'we' ja, dat zou jij ook moeten doen, je voelt je een met de club, en dat gevoel geeft de club ons ook.
Zeker met de staff en co.
Geweldig hoe ze met ons omgaan, tussen de uitsupporters komen staan, idem dito met de spelers.
Tja dan zeg je 'we' ja.

13 december 2013 om 18:22

Precies, veel leden hier lezen alleen de titel en gaan ons dan vertellen waar het over gaat..

13 december 2013 om 11:35

Zegt genoeg over het niveau van Milan lijkt me.

13 december 2013 om 11:52

Welk niveau?
Klein zielig clubje is het na woensdag.

Speler die het goed vind dat iemand zijn been bijna breekt.
Ballenjongens die geen bal geven.
Trainer die de bal uit iemands handen slaat.
Erg klein.

13 december 2013 om 11:58

Zeg dat wel!
Milaan... pffff trieste bedoening.

Maar ja wat wil je als Berlusconi je bopegbeeld is? Dat kan niet goed gaan.
Dat zou bij bewijs van spreken hetzelfde als dat Holleeder voorzitter van Ajax wordt.

13 december 2013 om 11:47

"poulsen wordt beschreven als een speler die altijd bezig is met provoceren en vervelende overtredingen maakt."

En dat hebben zij in die overige 70 minuten van de wedstrijd natuurlijk helemaal niet gedaan. Een beetje zelfreflectie is bij Italianen natuurlijk altijd al een probleem. Aard van het beestje zal ik maar denken.

13 december 2013 om 13:58

Grappig hè. Dagenlang over het zogenaamde onsportieve spel van Poulsen doorzeuren, terwijl de Italianen met dit spel groot zijn geworden. Ik heb me verzoend met de nederlaag, Ajax is op de goede weg en in de komende jaren zal die tweede ronde echt wel bereikt gaan worden. Waar ik wat meer moeite mee heb is de hypocrisie van de Italiaan, of beter gezegd de Italiaanse media.

13 december 2013 om 14:55

haha ofniet.. walgelijk zeg hoe kun je voor dit soort elftallen een zwak hebben als niet italiaan zijnde... Balo provoceert namelijk nooit.. wat een grap zeg die italianen, walgelijk volkje uit Milaan bah.

13 december 2013 om 11:55

Die journalistiek van die gasten is echt verschrikkelijk.
Altijd weer Poulsen?
Hij wordt gespuugd door totti in het gezicht, hij aangevlogen door Gatusso en hij kreeg een aanslag te verwerken van Montolivo?
Effe serieus…. Italiaanse media moeten eens eerlijk kijken.

Alles wordt zo overdreven en hun eigen fouten worden goedgepraat…
Net als met die demonstranten voor de wedstrijd, net als die milanezen messentrekkers en nu weer Montolivo… mensen mensen…. Waar houdt dit op?

Komt misschien omdat Berlusconi die media beheert?

13 december 2013 om 13:09

Er was natuurlijk geen 1 Italiaan die in die wedstrijd geprovoceerd heeft. Lekker wijzen naar Poulsen.

13 december 2013 om 14:42

Hah leer jij maar eens zijn naam

On: Was wel een terechte rode kaart, maar in italie hebben ze een hekel aan hem vandaar deze krantenkoppen

13 december 2013 om 17:43

Staat ook bij de meest gehate spelers ter wereld, maar dat wilt maar niet zeggen dat je zo een overtreding mag maken op hem of dat het dan geen rood is.

Italianen zijn niet goed wijs.
Dat was een zwaar donkere rode kaart.
Poulsen had zijn enkels zwaar kunnen breken.
Die downies moeten zich maar meer gaan richten op het verschrikkelijke wijverige theater spel
van onder andere clown Balotelli en de rest van het zooitje.

Please, laat er weer een tijd komen dat voetbal weer een echte mannensport wordt.

13 december 2013 om 11:28

Ik denk niet dat die tijd ooit weer terug komt. Daarom oriënteer ik me ook steeds meer op andere sporten. Waar een stuk minder watjes mee spelen.

13 december 2013 om 11:37

Eens met Bago! Men zegt dat vrouwenvoetbal opkomt, maar het is er al jaren!

13 december 2013 om 12:11

Zijn niet veel sporten waar de beleving etc. net zo hoog is als bij voetbal. Amerikanen hebben Basketbal en Honkbal wat te vergelijken is... kwa supporters enzo.
Maar goed, voetbal mag wel eens een voorbeeld aan Rugby nemen; youtube maar eens het filmpje 'rugby, this is not soccer' (nigel Owens). Prachtig!!

13 december 2013 om 13:39

Rugby is idd hard maar Aussie-rules is nog harder. Heb een tijdje in Australié gebivakkeerd en meerdere wedstrijden bekeken.
Dat leeft ontzettend daar, enig nadeel is dat het alleen daar op hoog niveau gespeeld word. Maar dat is echt de overtreffende trap (qua hardheid) van alle 'voetbal´sporten waarvan ik wel ééns een wedstrijd bekeken heb.

13 december 2013 om 20:14

Daar is het ook echt een soort vecht wedstrijd... maar dan zonder te vechten.
Voetbal is ook een echte mannensport, alleen zijn er regeltjes.
Tuurlijk mag er stevig een duel aan worden gegaan.
Echter bij voetbal gaat alles om de voeten en benen.

Bij rugby om het rennen en vangen, daar is het dus andersom.
Die sporten kan je niet bepaald goed vergelijken.
Voetbal hoort met de voeten gespeeld te worden, en alleen de voeten.
Bij Rugby kan jij bewijs van spreken je tegenstander een enorme knal verkopen qua tackle, dat mag gewoon niet bij voetbal.

13 december 2013 om 12:08

mensen uit italie griekenland turkije zijn allemaal gehersenspoeld door de overheid. Ze worden ook altijd geflashd. Een beenbreker proberen ze goed te keuren

13 december 2013 om 16:37

Doe normaal gast, kan het nog generaliserender: 'italianen zijn niet goed wijs'. Hiermee beledig je mij direct. Ik zeg toch ook niet alle Zweden zijn onruststokers of iets dergelijks..

Natuurlijk een belachelijk uitspraak van La Gazzetta maar goed je moet hier als ajacied zijnde niet te druk om maken, je had het op het veld moeten laten zien.

Ben het eens met de krant dat hij een provocerend en vervelend mannetje is, maar die overtreding van Montolivo was gewoon een vuurrode kaart. Of hij zich nu aanstelt of niets. Dus niet zo huilen Italianen, jullie zijn zelf minstens zo smerig, met name die vreselijke Balotelli.

13 december 2013 om 11:25

Inderdaad. Kan zelf ook genoeg Italianen noemen die altijd meer bezig zijn met overtredingen maken dan voetballen. Triest volkje is dat toch ook.

13 december 2013 om 11:48

De manier waarop milan won was niet goed, ze zitten dan ook in crisis. Maar dat je dan alle Italianen over dezelfde kam scheert zegt meer over jezelf...

13 december 2013 om 11:59

Waar slaat jou reactie op. Omdat er paar italianen zijn die iets verkeerds doen zijn "alle" italianen triest. Maar in de zomer ga je intussen wel met je camper en je sjonnie vrienden naar de camping daar. Nederlanders zoals JIJ zijn een triest volkje. Algemeen bekend in Europa. Elke volk is volgens jou triest behalve je eige stink volk. Sorry hoor maar denk na voor dat je praat.

13 december 2013 om 12:10

Ik hoop voor jou dat je niet in Nederland woont Paokmadrid, als het wel zo is dan spijt het mij dat je zo´n zwaar leven hebt dat lijkt het mij beter voor jou om dit trieste land te verlaten. Dan ben jij van ons 'stinkvolk'af en wij van jou.
Win-win situatie..

13 december 2013 om 12:11

Allejezus he, haphaphap. En nee ben er nog nooit geweest. Is toch gewoon algemeen bekend dat Italianen afbraak voetbal spelen pik, daar doelde ik op. Hun manier van voetbal vind ik triest, en ja er zijn genoeg Italiaanse voetballers die verkeerde dingen doen. Ene materazzi vergeten? Zulke spelers kan je geen voetballers noemen. Dat jij gelijk in de aanval gaat zegt meer over jou dan over mij. Misschien een italiaanse achtergrond?

13 december 2013 om 12:57

@ritalin. Je kraamt grotendeels onzin uit. Dat algemeen bekend zijn dat Italianen afbraak voetbal spelen is al een tijdje achter de rug. Ik zeg niet dat het niet voorkomt (net zoals in Spanje, Engeland, Duitsland, ...) maar heel wat Italiaanse ploegen spelen attractief voetbal en dat kan je ook aan de scores in de serie A zien. En wat Zidane gedaan heeft was goed ofzo, haha. Hoorde ook helemaal niet thuis op een voetbalveld. Poulsen is een driftkikker en houdt ervan om mensen te provoceren en ze op hun enkels te trappen. Totti was zo moe getergd van de vele gemene fouten op hem door Poulsen dat hij zich liet vangen en hem in het gezicht spuwde. Hoewel Totti mijn voetbalheld is kuurde ik (en nu nog) zijn actie volledig af. Maar ik kan het begrijpen dat je het van het gedrag van Poulsen op je zenuwen krijgt. En neen, ik heb geen Italiaanse achtergrond, maar ben Belg.

13 december 2013 om 13:16

maar ze zijn wel door, dus wie heeft er hier nou gelijk? volkomen terecht dat ze op 0-0 speelden.

13 december 2013 om 16:02

Jammer genoeg hebben mijn ouders 25 jaar geleden de keuze gemaakt om naar Nederland te verhuizen om de vieze werkjes te doen die high class Hollanders niet wouden. Ik woon inmiddels lekker weer in mijn geboorteland waar ik het ongeacht de crisis, die zich 90% in Athene afspeelt goed naar mijn zin heb. Moet wel zeggen dat ik minimaal drie maanden per jaar in Nederland zit. Puur voor mijn familie. Doei

13 december 2013 om 16:30

Ik zou zeggen er lekker blijven want op zulke mensen als jou zitten wij Nederlanders niet tewachten.
Ik heb genoeg vrienden van marokaanse turkse antilliaanse afkomst en die dit land wel met respect behandelen.
Als ik jou was zou ik maar goed nadenken met wat je zegt je praat vooral voor jezelf beetje jammer.

13 december 2013 om 16:39

Jij bent nu al de 3e hier op voetbalzone die ik zo generaliserend over Italianen hoor. Omdat er hier een paar in Nederland rondlopen durven jullie wel, wanneer een dergelijke uitspraak over Moslims gemaakt word denken jullie wel 3x na.. Doe gewoon normaal ik zeg ook niet alle Nederlanders zijn gierige simpele boeren..

13 december 2013 om 19:56

Het is toch een feit dat de moraal in Italie en heel Zuid Europa heel anders is dan in West Europa. Corruptie en/of de boel besodemieteren is algemeel geaccepteerd in het overigens prachtige Italie. Dat Berlusconi daar zoveel en zovaak aan de macht is geweest zegt genoeg en dat hij de eigenaar van Milan is ook. Het is toch niet uit te leggen aan jeugd dat je aan de ene kant fairplay zo hoog in het vaandel hebt en dat spelers dan op zo'n manier een wedstrijd saboteren en verpesten. Zo geef je toch voor miljoenen mensen een volledig verkeerd signaal af en dan is het een grof schandaal dat ze daar in alle kranten met geen woord over reppen.

Laat ze daar lekker in hun sop gaar koken en het lekker allemaal zelf uitzoeken met Griekenland, Spanje en Portugal. Dan gaan wij hier lekker verder met Duitsland, Engeland, Belgie en de scandinavische landen. Iedereen blij en wij van dat misselijke gedrag verlost en bovendien hoeven we ook geen miljarden maar naar die oplichters te storten.

13 december 2013 om 11:27

Hij is geen provocerende en vervelende man, zijn gedrag in het veld is voor een tegenstander soms vervelend en provocerend, dat is wat anders

13 december 2013 om 11:33

Ja, ik bedoel ook dat hij in het veld zo is, ik ken hem verder niet dus buiten het veld kan ik er natuurlijk niets over zeggen.

13 december 2013 om 11:30

Klopt en dan mogen ze nog blij wezen ook, want in de ArenA is Muntari en nog een paar van die gasten heel goed weggekomen. Dan heb ik het over die overtreding op Moisander en Duarte.

vieze lui die italianen zeg.. zelf de grootste theaterspelers in de wereld en dan dit niets vinden.. sure...

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?

Wat een jankers zeg die Italianen, als Balotelli het doet is het slim en als Poulsen het doet is het provocerend?

13 december 2013 om 11:38

Italianen zijn sowieso vrouwelijke jankers. Maaaama miaaa ik heb een schtammetje op mn arm, wie reanimeert me?!

Misschien moeten ze eens een keer kijken naar het gedrag van Balotelli, want die liep constant bij elk contact te vallen en had natuurlijk donkerrood moeten hebben voor die trap op Blind. Nee, in plaats daarvan gaan ze een beschuldigend vingertje wijzen naar Poulsen, terwijl hij gewoon een ordinaire doodschop te verduren krijgt van Montolivo en dat hij daarvoor een paar lichte overtredingen gemaakt zou hebben, doet daar niks aan af.

Poulsen is wel een zuigend rotmannetje in het veld ja, maar dit was rood voor Monto.
Hoe vervelend iemand ook is, als je zijn enkel door midden zaagt moet je eraf.

13 december 2013 om 12:09

Bovendien zijn de Italianen wel de laatste die hier iets over mogen zeggen lijkt me. 90 minuten lang acteerwerk, zuigen en trekken van de bovenste plank. Eigenlijk lachwekkend dat ze uberhaupt iets over Poulsen durven schrijven.

Milan heeft een wedstrijd met een schwalbe in de laatste minuut tot een gelijkspel weten te brengen. Andere wedstrijd met topclub onwaardig voetbal en de hakken over de sloot niet verloren. Wellicht dat de Italianen zich daar eerder zorgen over moet maken.

In mijn ogen is de uitschakeling van Ajax terecht. Het had, helaas, net niet de kwaliteit om AC Milan de genadeklap te geven. Dat het grote Milan, met een veelvoud van de begroting van Ajax, echter op zo'n manier overeind moet blijven zegt wel dat het gat mijn inziens absoluut te overbruggen is. Met de juiste filosofie en opleiding kan heel veel geld gecompenseerd worden.
Laat Ajax maar lekker op deze manier doorgaan. Met dit elftal worden clubs als Milan over 1 of 2 jaar absoluut afgeserveerd.

Het gaat hier helaas al lang niet meer om de rode kaart, waarvan zij ook heus wel weten dat hij terecht was. Het gaat bij de Italianen gewoon om het feit dat Poulsen de Italianen alweer bijna dwars gezeten had. Jammer, dat zo'n speler dan de hele wedstrijd uitgefloten wordt.

13 december 2013 om 11:29

Juist mooi. Er is niks mooier dan een fluitend publiek (als je uit speelt dan), dat betekent dat je het goed doet.

13 december 2013 om 11:40

Helaas niet goed genoeg. Het interesseert die italianen al geen hol meer die rode kaart, ajax had zichzelf gewoon moeten belonen

Heeft berlusconi ook al de redactie van la gazetta in handen ?

ik dacht dat montolivo altijd een sierlijke voetballer was die dit soort dingen niet deed, tenminste dacht ik

kan iemand mij vertellen of hij ook al zo was/speelde bij Fiorentina?

13 december 2013 om 11:28

Veel rode kaarten krijgt hij niet. Maar als hij 8 keer geel krijgt in een seizoen dan is dat vrij normaal. Monto is niet vies van een klein tikje uitdelen hier en daar

Misschien vroeger, maar bij Ajax heb ik hem nog niet op een provocerende actie kunnen betrappen. Zwaar overtrokken dit. Had toch wel beter verwacht van de Gazetta. Kritiek op Montolivo is op zijn plaats ipv ongefundeerd wijzen met de vinger richting Poulsen.

13 december 2013 om 11:42

haha nou ik kan me nog een openingsfase tegen PSV herinneren, waarbij ie gelijk van Bommel van Toivonen provoceerde...
Vind hem overigens een verschrikkelijk irritant mannetje in het veld, maar de rode kaart daar is natuurlijk geen enkele twijfel over mogelijk.

13 december 2013 om 12:17

Ja dat was maar goed ook dat hij dat deed uit bij PSV want hij deed het wel tegen de twee (bommel en Toivonen) die helemaal meester zijn in het provoceren dus hou daar AUB over op zeg de toon was gelijk gezet toen maar mede daar door won Ajax.

13 december 2013 om 13:16

Dat hoor je mij toch ook niet zeggen? Reageer alleen op het feit dat Cilindo zich geen provocerende actie kon herinneren van Poulsen.

Dit begint langzamerhand een beetje zielig te worden, ze kunnen zich beter focussen op balotelli die iedereen voor de gek houd

13 december 2013 om 12:01

Ze zijn wel door. Dus zielig is iemand anders.

13 december 2013 om 12:13

Ja, want het resultaat is heilig. Dat willen wij Nederlanders maar niet snappen. Alles is geoorloofd, schwalbes, vieze overtredingen, laf anti-voetbal en achteraf nog trots zijn op jezelf ook. Zo zielig dat wij een hogere standaard hebben.....

13 december 2013 om 15:04

hahah wij zijn alles behalve zielig hoor.. wij hebben iets om trots op te zijn, wat heeft milan ver een tijdje?? een positie in de middenmoot van Italie, uitgeschakelt in de aankomende CL ronde, en met de gedachte dat je op een walgelijk en bovenal trieste manier een club uit de Eredivisie met alle grootse moeite aan de kant hebt gezet.., naja aan de kant is een groot woord met dat gestolen punt uit Amsterdam en die trieste vertoning in eigen huis.. Acmilan dat in San Siro alle geluk vdwereld, provocaties,schwalbes,vies spel,hulp van de ballejongens nodig heeft om er een geljkspel uit te slepen tegen een ploeg uit de Eredivisie.. ben er maar trots op zeg bah

Heeerlijk zo'n speler in je team, die heb je ook zeker nodig!

Dat ze die rode kaart nog goed durven te praten,bah

13 december 2013 om 15:07

Waar staat dat? Lees nou gewoon is een keer de tekst joh

haha...en heel milaan doet dat en dan is het gogme.
Schrijf eerst eens 4 pagina's over super mario met zn irritante gedrag.
Of over de coach die als een kip zonder kop langs de lijn heen en weer springt.

Poulsen is idd een zuigertje, maar dat een ervaren speler als montolivo zich daardoor van de wijs brengt en zn ploeg benadeeld is toch niet al te snugger.

Poulsen is geen lievertje, maar dit slaat nergens op. Hoe kun je die rode kaart toch goedpraten, belachelijke overtreding. In de Eredivisie krijg je daar gewoon 4 wedstrijden voor, wat nog een redelijke straf is, of misschien zelfs mild. Met een beetje pech schop je zo iemand uit de wedstrijd.

13 december 2013 om 15:07

ach ik sta nergens meer van te kijken bij dat vies volkje, had ergens nog een sympathie voor wat ooit een mooi en bovenal machtige club was maar dat is na vooral deze week helemaal weg.

13 december 2013 om 16:45

Nou ben ik er echt klaar mee, jij bent hier nou al de 4e die zo generaliserend over Italianen bent. Ze een vies volkje noemen is gewoon je reinste racisme. Ik verdedig Nederlanders altijd als het gaat om de kwestie racisme en dat slachtoffers hier te snel gebruik van maken. Maar ik begin mijn respect voor jullie steeds meer te verliezen, ik zelf ben Italiaan en zeg nooit iets verkeerds over Nederlanders omdat ieder mens uniek en anders is. Je verliest een keer van Milan en opeens zijn alle italianen vies? hoe kan je zoiets zeggen zonder dat je er waarschijnlijk ook maar 1 echt kent? Vind het erg jammer.

13 december 2013 om 16:56

oke sorry daar heb je wellicht gelijk in, bedoel voornamelijk ook de milanezen en de kranten, verwoord het een beetje verkeerd, natuurlijk bedoel ik niet dat elke italiaan zo is,doelde ook meer op het ''volkje'' uit milan, had dat er bij moeten zitten.
Heb normaal gesproken echt niks tegen italianen, had altijd ook een zwak voor een Milan en een Roma bijv. je hebt gelijk en heb het een beetje verkeerd verwoord, maar het komt er in iedergeval op neer dat ik een beetje klaar ben met die milanezen, verder niks tegen italianen of iets hoor begrijp me niet verkeerd maar hoe ze voor de wedstrijd praten van slachten dit dat, en dan zo een wedstrijd op de mat leggen is diep triest en daar kan ik totaal geen respect voor hebben. in iedergeval bied ik me excuses aan voor het verkeerd onder woorden brengen van wat ik eigenlijk bedoel te zeggen.

Toppunt van ironie zeg dit. Ze hebben zelf van die provocerende spelers dan zeggen ze zulke dingen. Ze zijn toch door wat zeuren ze dan nog? Denk dat het ook erg ironisch was voor Ajax dat die rode kaart viel: hebben ze een keer de scheids mee hadden ze er eigenlijk geen profijt bij.

Poehpoeh Het is wat als je een pizza niet lekker vind en zegt dat hij niet smaakt.

Hoewel de rode kaart natuurlijk zeer terecht was lijkt Poulsen mij inderdaad wel een vervelende vent. Was hij in Duitsland destijds niet uitgeroepen tot meest irritante speler van de Bundesliga?

13 december 2013 om 12:32

Tja, daar hebben we hier in Nederland nog wel de twijffels over. Is Poulsen niet de speler, die vorig seizoen geen enkele kaart pakte? Zo over de top gehaald punt dit.

Compleet belachelijk. Maar het blijft een Italiaanse sportkrant. Hun doel zal naast de mensen informeren vooral zijn om zoveel mogelijk kranten te verkopen. In die zin heeft het voor hen weinig nut om te gaan vermelden dat ze bij Milan een stel theatrale wijven zijn en Balo ook nog rood had moeten krijgen etc. Kan het nog wel enigszins bereiken. Maar denk wel dat de interesse in het Italiaanse voetbal tot vrijwel het nulpunt is gedaald in de rest van europa.

Dus Italianen gaan zitten zeuren dat een speler van een andere club teveel provoceert?? Iets met pot en de ketel. Flikker op man, Italiaanse viezerikjes allemaal.

Haha wat een raar land is het ook. Maarja wat kan je verwachten van een land waar iemand als Berlusconi al jaren aan de macht is en iemand als Balotelli wordt gezien als een held. Ik denk dat ze daar in Italië de realiteit een beetje kwijt zijn. Je kan toch niet anders dan toegeven dat die rode kaart terrecht was? En dat Balotelli ook rood had moeten krijgen. Poulsen maakte inderdaad een paar kleine overtredingen, maar was zeker niet smerig bezig. In tegenstelling tot Montolivo, Balotelli, Allegri en als klap op de vuurpijl zelfs de ballenjongens.
Beetje jammer dit geouwehoer achteraf. Ik heb nog geen 1 italiaan op een realistisch uitspraak kunnen betrappen.
Met 10 man een 0-0 uit het vuur slepen is gewoon knap, maar door de manier waarop en al dat gelul achteraf is de glans er toch behoorlijk van af.

13 december 2013 om 12:03

En WEER word een heel land genoemd bij de fouten van een paar.

13 december 2013 om 13:35

Idd triest. Begin ook nie over dat pedopartij hier legaal is of het homo tolerantie door je strot word geduwd. Iedere Italiaan buiten Milaan zag dat Ajax het verdiende maar dan MOETje wel scoren! Voor de rest zeggen ze nergens dat het onterecht rood was maar laat ze maar roepen.

Wat vinden ze dan van Balotelli hou toch op zeg!

Typisch zuid-europese reactie.
zoeken de schuld nooit bij zichzelf. Dat het financieel ook juist daar slecht gaat ligt ook allemaal aan die hardwerkende en en op de centjes lettende noord-europianen.
Wat een laakbare houding van die gasten.

Hier snap ik dus echt niets van. Dat mensen een verschil van mening hebben, oké. Maar dat je over deze "overtreding" durft te beweren dat Poulsen zich aansteldde en provoceerde, dan heb je echt een plank voor je kop. Zegt iets over de visie van een land..

Kun je nagaan hoe ziek die geesten in Italië zijn gehersenspoeld, ze vinden het daar volkomen normaal als je een buitenlander zijn enkel bijna afbreekt en worden hoogst verontwaardigt wanneer ze er een kaart voor krijgen. Dat is daar meteen dagen achtereen groot voorpaginanieuws!
De tackles vanachter op Blind bijvoorbeeld hoor je ze totaal niet over en een bedankje voor het herstellen van de orde in Italië gaat er ook al niet vanaf, sterker nog, er worden alleen nog maar meer leugens over verspreid.
Er zijn verschillende Ajacieden neergestoken, één van hun is een zoontje van een halve priester zo heb ik me laten vertellen, toch claimt mevrouw Berlusconi dat juist de Ajacieden zich als beesten gedroegen!

Echt volledig gestoord dat land, dit soort landen horen niet in de Eu.

13 december 2013 om 13:04

@none, alstublief zeg, wat een nonsens de laatste zin. Italië is één van de oprichters van Europa (unie van kolen en staal). De Romeinen zijn de grondleggers van het huidige Europa.

Het is waar dat er redelijk wat mis gaat in Italië, maar met clowns als Berlusconi is dat niet zo moeilijk. Maar om dan te zeggen dat Italië een gestoord land is, is wel een beetje drastisch.
Precies of de supporters van Ajax, Feyenoord, Psv, ... zijn allemaal lievertjes. Hoet dikwijls hebben die "supporterskernen" al niet met elkaar geclasht.

13 december 2013 om 13:20

Nou, ze hebben vroeger redelijk samengewerkt met de Duitsers en ook de germanen waren inderdaad onderdeel van Europa, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

De verdeeldheid in Italië is enorm, noord kan niet eens met zuid opschieten. Het vrij recente dopingsverleden van de Italiaanse clubs heeft ze veel prijzen gebracht, maar werd daardoor ook meteen geen realistische meting.
De felheid van de supporterskernen van de Italiaanse clubs is veel extremer dan die van de Nederlandse clubs. Ik gaf zojuist al een voorbeeld, verschillende Ajacieden zijn neergestoken in Italië, sommige al dagen van tevoren zelfs en toch beweert de familie Berlusconi glashard dat het juist de Ajacieden waren die zich als beesten gedroegen, terwijl het juist de Italianen waren die met messen (soms in beiden handen één) de metro binnen vielen. Heeeeeel toevallig zijn daar echter geen beelden (meer) van, maar de gewonde Ajacieden liggen inmiddels over heel Europa verspreid.

Ik nodig de journalist die dit geschreven heeft uit om bij mij in de tuin langs te komen.
Vervolgens ga ik vol op zijn enkel staan.
Als hij blijft staan, niet laat merken dat hij pijn heeft, en verder rent, dan ben ik het met hem eens dat het aanstel was.
Anders was het gewoon een smerige overtreding en een zeer terechte rode kaart.

En Blind stelde zich zeker ook aan toen Ballotelli de bal wilde spelen en hem zeer per ongeluk van achter raakte.
Ook dit was een belachelijke overtreding.

13 december 2013 om 19:00

Geweldige reactie!

Geen enkele discussie over mogelijk, maar die Italianen hebben nog steeds de pest erover in dat ze op het EK in 2004 in de eerste ronde al eruit lagen en dan hebben ze dus een zondebok nodig.

Die verontwaardigde blink van Montolivo ook na die rode kaart.... Ik heb toch niks gedaan?

Is het echt zo dat die krant de overtreding geen rood waard vond? Wat ik lees is het alleen maar zo dat ze Poulsen irritant vinden. Mss is dat ook zo, maar hij is nog geen 10 procent van die Balotelli, die ballenjongens en de trainer die een bal uit de hand slaat. Als ze dit geen rood vinden hebben ze dringend therapie nodig, dan lijden ze aan narcistische waanbeelden.

13 december 2013 om 13:00

Vergeet niet dat Balotelli ook nog ff 30 schaartjes dr uitgooide en steeds langs die lompe verdedigers van Ajax kwam.

13 december 2013 om 13:20

@samson, daar heb je gelijk in, maar in een eerdere reactie heb ik daar ook een opmerking over gemaakt. Ik vond de manier waarop hij in zijn eentje drie man bezig hield terwijl hij de bal bij zich wist te houden indrukwekkend. Niemand beweert dan ook dat de man niet kan voetballen, maar hij is wel knettergek. En als hij nou leuk gek is, zoals Paul Cascoigne die met (ik geloof) een schaap naast zich in zijn auto het trainingsveld op kwam rijden, maar nee, hij is vervelend gek.

Dan blijkt maar weer dat word vergeten hoe vuil AC Milan wel niet speelde.
Was het niet met overtredingen dan wel met schwalbes.
Zelfs de trainer en ballenjongens waren diep triest bezig. Maar nee, Poulsen die gewoon een goede en eerlijke wedstrijd speelde was de vuillak.

Laat ze toch lekker melken, dat is toch mooi?
Beetje zeiken in de media over iets wat helemaal niet terecht is om over te zeiken, prachtig toch..
Anders was de voetbalwereld ook maar zo saai.
Zelfde geldt voor spelers en trainers.
Liever 10 Mourinho's dan 10 gehersenspoelde-mediagetrainde Rekik's.

Italianen over het algemeen gezien zijn gewoon de sterkste nationalisten die ik in mijn leven heb meegemaakt. Totaal blind voor wat ze zelf fout doen want zij kunnen immer niets fout doen in hun eigen ogen. Daarnaast hebben ze het mooiste land, het beste eten, de mooiste spullen, maar de algemene cultuur richting anderen is schijnheilig, hypocriet, en in de basis verschillend van wat men 'westerse' waarden noemt. Ik zeg dit na een relatie te hebben gehad met een Italiaanse en ik heb me werkelijk waar nog nooit zo geschoffeerd gevoeld door 75% van de mensen die ik daar heb leren kennen.

Je zal mij niet horen zeggen dat wij het hier veel beter voor elkaar hebben maar dat eindeloze schijnheilige gelul van sommige mensen daar, totaal blind voor zichzelf en -100% zelfkritisch.

Hoe durf je in hemelsnaam over Poulsen te beginnen als Montolivo, Balotelli en Muntari alledrie een rode kaart verdienen door opzettelijk gemeen spel. Balotelli mag een enkele reis Hollywood, dit soort mensen horen niet thuis op een voetbalveld. Voetbal speel je om te voetballen, niet om te naaien, te provoceren. Ik ben er duidelijk nog steeds kots en kotsmisselijk van. Nog een reden waarom ik van de Nederlandse competitie hou, zie AZ gisteren, voetballen om het voetballen tot in de laatste minuut en gewoon terecht gelijk spelen, beter dan na de 1-2 nog 20 minuten billenknijpen toch?

13 december 2013 om 13:24

@masterapie, ik deel je mening helaas over Italianen. Heb er drie maanden gewoond en heb me dood geergerd aan dat oppervlakkige machoisme van veel van die gasten. Niet alemaal natuurlijk, heb er ook een paar goede vrienden gemaakt, maar teveel, als je het mij vraagt. En een discussie over voetbal moet je al zeker niet beginnen, vooral niet als een Italiaans team verliest en je hebt de bescheiden mening dat het misschien toch wel een tikkeltje terecht was ...

Die overtreding viel best mee, Poulsen had geel moeten krijgen voor aanstellerij. Echt een schande voor het voetbal. .....zo denkt de gemiddelde Italiaan. Zegt al genoeg over de competitie die niet om aan te zien is, het voetbal dat ze jaren in de CL laten zien dat niet om aan te zien is, het voetbal dat ze op Ek's en Wk's late zien dat niet om aan zien is. Enigste lichtpuntje zijn spelers als Pirlo.

13 december 2013 om 12:02

Ach ga lekker in een hoekje liggen huilen. Ten eerste wordt er in de competitie gewoon goed gevoetbald en veel gescoord, en ten tweede speelt de squadra onder leiding van prandelli gewoon hartstikke aanvallend en mooi. Ik snap best dat je boos bent op italie omdat wij wel presteren maar je hoeft geen onzin uit te kramen hier.

14 december 2013 om 10:26

Als je beweert dat die overtreding op Poulsen niets is, dan mag je jezelf niet eens een voetballer noemen. Ajax speelt veel beter en mooier dan Milan of welke andere italiaanse club dan ook, op Juve na. Daarnaast is het echt belachelijk dat een donkere voetballer in Italië niet eens zijn wedstrijdjes kan voetballen zonder uitgejoeld te worden.

14 december 2013 om 13:20

Kan je even de zin citeren waarin ik zeg dat de overtreding op poulsen niks was? Dankje. En dat Ajax volgens jou mooier voetbal speelt dan elk Italiaans team op juve na, zegt wel genoeg over jouw kennis over de serie a. Juve, napoli en Fiorentina en Roma spelen allen namelijk mooier voetbal, met kwalitatief betere spelers. En racisme tegen donkere spelers hoor je bij lange na niet bij elke club hoor. Maar gelukkig komt racisme totaal niet voor bij clubs als ADO of feyenoord, maar daar hoor je jou niet over. Iets met selectief wezen..

Haha! Die Italianen hebben geen enkele nare overtreding gemaakt inderdaad. Poli had rood moeten hebben omdat hij expres op de arm van Daly Blind trapte en Balotelli had rood moeten hebben voor de overtreding op Blind, of in ieder geval geel voor al die walgelijke schwalbes van hem, wat dan rood was geworden. En Poulsen kan af en toe goed irriteren inderdaad, daarin het hij ook van grote waarde voor dit Ajax, zouden er meer moeten doen. Over de kaart hoef je niet eens te praten, gewoon donkerrood.

Goh ze zeuren daar wel heel erg. Misschien kunnen ze zich misschien afvragen waar Poulsen al die trucjes heeft geleerd, want bij AC zag ik ze die ook in het meervoud gebruiken.

Whaha de grootste grap zijn de Italianen zelf. Gaan ze over een enkel breekertje zeuren terwijl er naast het San Siro een theater school staat waar Balotelli in zijn ballet outfit de lessen geeft.

Man wat is het zonde dat Ajax de laatste club van dat irritante volk niet eruit heeft gegooid.

13 december 2013 om 12:23

Hopenlijk loten we Napoli in de EL en proppen we die in een spagettiblik!

13 december 2013 om 14:35

Ja ik hoop het ook. Jullie winnen niet van een uit vorm verkerend Milan die 10 in de serie a staan, maar de nummer 3 die met een record aantal punten uit een zeer sterke groep uit de champions league is geknikkerd, rollen jullie wel even op! dan kunnen jullie weer op de klompjes naar huis.

13 december 2013 om 14:52

Het zou wel een mooi affiche opleveren... Napoli voetbalt tenminste!

Ja, Poulsen is een vervelende speler in het veld die kleine overtredingen maakt en loopt te zuigen bij tegenstanders maar dit was toch donkerrood! Hij heeft echt geluk dat hij er geen erge blessure aan heeft overgehouden.

Dit soort stukken in Italiaanse kranten leidt de aandacht af van het belabberde spel van AC Milan. Ik zou zeggen laat lekker lullen die gasten. Wij weten wel beter toch

Leukste is, ze maken zich druk om Poulsen omdat ze zelf geen 1 goed woord kunnen schrijven over Milaan. Die vernederd zijn door de onvolwassen mannen van Ajax. 3 doelpogingen in San siro is om te schamen. Leukste is nog, Mario die bij een zuchtje wind al neer viel op de grond met dikke tranen op ze gezicht. Hopelijk treffen Milaan, Pepe of Zlatan en hopelijk zien die het zwart voor hun ogen en geven Mario flinken tikken op zijn billen. Muchen is alleen maar om Milaan te vernederen!

Wzawzdb!

Zo, wat een haat richting Italië hier zeg..

13 december 2013 om 12:19

Vind je het gek als ze zulke dingen in de media plaatsen. Niet serieus te nemen die lui.

13 december 2013 om 12:35

@ Ritalin

Elk land heeft zo zijn onzin krant, maar dat bekend niet gelijk dat dit representatief staat voor het hele land..

13 december 2013 om 12:22

Op het behaalde resultaat, want daar zijn de Italianen goed in, hebben zij voor de rest nog meer gepresteerd?

Zij noemen het professioneel een resultaat halen... maar dan is mijn vraag als voetballiefhebber, wat is professioneel voetbal?

Is het een mooie pot vol strijd voetballen, maar met de intentie om ook het publiek te vermaken. Of gewoon dom schoppen, tegenstanders dwars zitten en alles uit de kast halen voor de overwinning, hoe lelijk dan ook. Ik begrijp de haat tegen de Italianen, naar aanleiding van de gebeurtenissen afgelopen week. Echter moet je niet alleen in de kranten praten, maar had Ajax gewoon een doelpunt moeten maken om ze de mond te kunnen snoeren.

13 december 2013 om 13:24

Tja.. vind je het gek

Prachtgozer juist die Poulsen... Die man kan het hele seizoen zo spelen zonder ook maar 1 kaart te krijgen... Mooiste voorbeeld was PSV - Ajax vorig jaar, Poulsen speelde van Bommel compleet uit de wedstrijd!

Het vergrijp van Montolivo zouden ze moeten veroordelen, niet de manier van spelen van Poulsen, rare Italo's...

Zover ik me kan herinneren, begon dit geeikel al op Euro 2000 toen de Italianen ook al een rode kaart pakten en wezen naar de hardheid van Nederland. Die wedstrijd is enigszins te vergelijken met afgelopen woensdag. Spelers van Italie die hoogstens irritant waren, maar na afloop met de vinger naar Nederland wezen.

Voetbalzone geeft volgens mij de draai aan dit verhaal waar mensen over vallen. Nergens zeggen zij dat de kaart voor Montolivo onterecht is (aan dit artikel te zien dan), ze hebben het alleen over Poulsen. En over hem hebben ze gelijk. Naar provocerend mannetje, een schopper pur sang zonder voetballend vermogen en techniek, nog erger dan al die "harde italianen" bij elkaar.

Zal ook nooit die wedstrijd van Sevilla tegen Milan vergeten. Dat Kaka toen niks gebroken had door toedoen van Poulsen zeg. Snapte ook totaal niet dat Ajax met Poulsen begon afgelopen woensdag. Doe gewoon weg die man, Ajax kan zo mooi voetballen en dan gebruik je hem. Blind deed het toch goed op die positie?

Is toch fantastisch, want als hij in woensdag in een rood-zwart shirt had gespeeld, dan was die nu tot president uitgeroepen van die club. Maar als het tegen ze gebeurd, dan is het zeiken.

Schijnheilig mensen in dat italie. Je bent door, rode kaart was terecht. Als het eigen spel niet is om over naar huis te schrijven, gaan ze het zoeken in dit soort dingen.

Erge is nog dat de nederlandse media nog aandacht besteed aan wat er daar geschreven wordt.
Als een pedofiel daar vind dat die zich met milaan moet bemoeien, dan gaan wij daar hier over ouwehoeren. Misschien handig om op Voetbalzone het over Voetbal te hebben en het italiaans "voetbal" lekker in de showbizz rubrieken bespreken.

Types als Poulsen lopen er in grote getale rond in Italië dus weet niet zo goed wat ze lopen te zeuren. De speelstijl van Poulsen zou ze juist aan moeten spreken, staat symbool voor het Italiaanse voetbal.

Zo eerst eens in de spiegel kijken voordat je andere gaat besculdigen.
Maar ja italianen staan bekent om hun gluiperigheid.
Die montelivo moeten ze langdurig schorsen en mag hopen dat een dergelijke overtreding jegens hem word gemaakt, hopende dat hij niet zo veel mazzel als Poulsen heeft.

Enige wie vervelend was en vervelende overtredingen maakte waren de italianen. Montolivo was donker rood en naar aanleiding van zijn onschuldige gedrag vind ik 4 wedstrijden schorsing. Misschien dat hij het nog 4 weken moet nakijken en even rustig na moet denken over zijn gruwelijke overtreding.

Dat was toch een fout van de boer om Poulsen te wisselen.. Die had Baloteli in de 2e helft never nooit zoveel tijd laten rekken..

13 december 2013 om 15:24

Was geen fout.
Voetballend is Schone beter op die positie en daarbij had Poulsen al geel dus had hij sowieso niet veel kunnen doen wat dat betreft...

13 december 2013 om 16:07

Zeker wel, hij had gewoon Denswil of van Rhijn eruit moeten halen. Die speelden allebei slechter dan een natte krant en hebben geen fatsoenlijke voorzet/hoge bal af kunnen leveren. De Boer is in alles of niets nog te laf..

13 december 2013 om 18:02

Hij heeft 3 wissels hè...
De wissel van Poulsen vond ik prima, echter had ik liever Ligeon erin gebracht zien worden in plaats van van Rhijn zodat je tenminste fatsoenlijke voorzetten kan verwachten..

Want als je dan Sigthorrson brengt voor extra kracht dan moet je wel goede voorzetten hebben, iets dat van Rhijn totaal niet beheerst (wat ik echt schandalig vind).
Kortom, de enige wissel waar ik het mee oneens was, was die met van de Hoorn.

Ik ben ook absoluut geen fan van die Poulsen.
Maar die rode kaart was terecht, dat kun je niet ontkennen.

''een speler die altijd bezig is met provoceren en vervelende overtredingen maakt.''

Deze beschrijving lijkt ook op te gaan voor het halve team van Milan. Moet dit nou de hoogstaande, objectieve sportjournalistiek van Italië voorstellen?

Daarnaast deed Poulsen vrijwel niets tot aan die aanslag van Montolivo. Daarna begon hij wat geïrriteerder te spelen, met een paar keer vasthouden, maarja geef hem eens ongelijk.

Trieste Italianen. Als je zo graag uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren.

Toch mooi dan om de objectiviteit van deze krant gewaar te worden, we weten allemaal hoe het zit, conclusie: niet serieus te nemen krant.

Ach ja, in Italië is het wel vrij gebruikelijk dat iets als heilig wordt gezien terwijl dat totaal niet zo is...

Niet serieus te nemen dit.

Wat zijn mensen toch hypocriet.
Als de Italianen zo spelen dan zijn het smerige viezerikken.
Maar een Oranje onder aanvoering van van Bommel en de Jong die als een stelletje slagers op het veld liepen tijdens het WK zijn helden.
Of Barcelona die om de haverklap tegenstanders kaarten aannaaien door te doen alsof ze door een kogel zijn geraakt, hele tijd lopen zuigen, met 6 man om de scheids om een kaart vragen ja dat mag allemaal.
Maar owee als het Italianen zijn dan zijn het gelijk boeven.

Stelletje hypocriete amateurs.

Frank had Poulsen niet eens mee moeten nemen,gewoon met durf voetbal hadden we overwinterd en dat nietige Ac Milan met Blind uiteraard op het middenvel een flink pak slaag gegeven.
nu heeft het Acteertalent van de Milanezen ruim gewonnen,en dat had Frank gewoon kunnen aftroeven.

Potvredorrie wat hadden we daar ruim kunnen winnen met rijkelijk veel goals,maar niet met Poulsen als vijfde verrdediger op het middenveld
Ajax speelde weer als de eerste competitiewedstrijden met Poulsen weer in de hoofdrol op het middenveld......???????

En wat Baloteli de hele wedstrijd lang deed was natuurlijk slim en totaal niet provocerend. Hypocriete Italianen zeg, spelen zelf het grootste vieze anti voetbal wat er is..

Frank had Poulsen niet eens mee moeten nemen,gewoon met durf voetbal hadden we overwinterd en dat nietige Ac Milan met Blind uiteraard op het middenveld een flink pak slaag gegeven.
nu heeft het Acteertalent van de Milanezen ruim gewonnen,en dat had Frank gewoon kunnen aftroeven.

Potvredorrie wat hadden we daar ruim kunnen winnen met rijkelijk veel goals,maar niet met Poulsen als vijfde verrdediger op het middenveld
Jammer ,ajax was veel en veelen klasse beter.
Aleen nog allemaal op Dramatiek,en dan gaan we fluitend door!!!!!

Ik ben maar gestopt met persoonlijk reageren op mensen. Jullie zijn allemaal tegen racisme en er mag geen kwaad word gezegd worden over anders gekleurden of anders gelovigen en dit is natuurlijk iets waar ik ook achter sta.

Maar nu schetst mijn verbazing dat ik als Italiaan word weggezet en ik citeer als 'vies mannetje' 'schijt volk' 'vieze Italiaanse flikker' en ik kan nog even doorgaan. Blijkbaar vind voetbalzone dit normaal want die reacties worden niet verwijderd. Met andere woorden als medewerkers van VZ iets lezen over Italianen omtrent racisme word dit gedoogd vanwege het feit dat Ajax toevallig verloor van Milan? Of hoe moet ik dit zien mensen? Ik heb altijd heel veel respect gehad voor Nederlanders omdat ze mijn opa hier (zei het voor een minimum loon en slechte werkomstandigheden) hebben opgenomen om hier te komen werken voor een betere toekomst. Wij hebben ons hier volledig aangepast en zoals jullie kunnen lezen heb ik en ik spreek nu even voor de rest van mijn Italiaanse familie de Nederlandse taal, gewoontes en gebruiken eigen gemaakt. Wij zijn altijd nederig geweest tegenover Nederlanders en hebben ons ook als gast gedragen. Maar na wat ik hier op VZ net heb gelezen ben ik erg teleurgesteld, een beetje woede kan ik begrijpen maar reageer die dan af op de krant en niet op een heel volk want ik en mijn mede Italianen die hier niks mee te maken hebben gehad kunnen er ook niks aan doen dat Ajax van Milan verloor. Had het zelf graag anders gezien. Jammer dat het zo moet maar ik wilde dit even kwijt, ik hoop dat er nu geen generaliserende beledigingen jegens Italianen of welk ander volk dan ook gemaakt worden, alvast bedankt.

13 december 2013 om 17:17

Ik begrijp je volkomen, maar je moet het niet persoonlijk vatten.
Ik keur het ook niet goed maar volgens mij hebben ze het over het Italiaanse voetbal en niet over Italianen in het algemeen,

Poulsen is een held, zonder meer. Een man van principes en die zich niet gek laat maken door wat dan ook, stelt het teambelang voorop, zeurt niet, is een echte kerel. Tegen alle 'grote' clubs/spelers is hij de baas, zoals toen tegen psv, hoe hij dat zooitje even in zijn zak had. Heerlijk, mindere voetballer, maar door zijn rust en inzicht en karakter, zo belangrijk.

Hoe durft Poulsen zomaar zichzelf in het gezicht te laten spuwen door Totti en hoe haalt hij het in zijn hoofd ruzie te maken met de altijd voorbeeldig gedragende Gatusso ? En nu waagt hij het ook nog eens om een na een belachelijke smerige overtreding van Montolivo te gaan liggen.

Ach het is La Gazzetta dello Sport, totaal niet objectief en dus hoeven we dit niet serieus te nemen. Het is een stukje propaganda om het wangedrag van Italiaanse spelers te verdoezelen. Laten we trouwens niet het hele land erop af branden, Italië is groter als La Gazzetta dello Sport

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren