Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Internetgangsters’ verbijsteren Duitse spits: 'Zó dom, asociaal en nutteloos’

Laatste update:

Sandro Wagner speelde jarenlang in Duitsland voor onder meer Werder Bremen, TSG Hoffenheim en Bayern München en verdient tegenwoordig zijn geld in China bij Tianjin Teda. De 31-jarige aanvaller, achtvoudig international van Duitsland, loopt al enige tijd mee in de voetballerij en houdt er een uitgesproken mening op na. In gesprek met T-Online waarschuwt hij dinsdag voor het gevaar van sociale media.

Wagner stelt dat sociale media als Instagram een verkeerd en misplaatst beeld vormen van de werkelijkheid. "Ik word altijd neergezet als een man uit de steentijd, omdat ik geen actief gebruiker ben van die onzin. Sociale media zijn voor mij echter een groot kwaad", laat de spits zonder blikken of blozen optekenen. Wagner bespioneerde zijn teamgenoten ooit tijdens een trainingskamp anoniem op het internet. "Ik logde anoniem in op Instagram om te zien wat er allemaal speelde. En ik moet zeggen: woorden schieten mij te kort."

"Hoe mensen daar met elkaar omgaan is zó dom, asociaal en nutteloos. Ik vraag me af waar het uiteindelijk allemaal toe moet leiden", vervolgt Wagner. Met name de opkomst van zogenaamde social influencers verbijstert de Duitser. "Er zijn kennelijk mensen die hun leven laten zien aan anderen en zo zelf kunnen leven. Ze kunnen niks en krijgen er geld voor als ik naar hun ontbijt kijk. Ik vind het een zieke ontwikkeling, want het geeft kinderen een totaal verkeerd beeld van het leven."

Wagner heeft zelf drie kinderen en ziet een groot gevaar in sociale media. "Het gevaar dat ik zie is dat onze kinderen dommer en dommer worden en uiteindelijk ongelukkiger zullen worden, omdat ze verkeerde voorbeelden hebben die een fraai glamourleven voorschotelen. Het gaat mijns inziens de verkeerde kant op als het leven alleen nog maar draait om de mening van de internetgemeenschap en pseudosterren over het juiste kapsel of de juiste make-up. Als ik al die kleine internetgangsters zie met hun gouden kettingen… In het echte leven schreeuwen ze om hun moeder als er problemen zijn. Het gebeurt helaas steeds minder vaak dat mensen zelf dingen ervaren door daadwerkelijk contact te hebben met anderen. Ik denk dat dat een slechte invloed heeft op de maatschappij. Maar misschien is het normaal tegenwoordig en ben ik degene die niet normaal is", besluit Wagner.

Kun jij je vinden in de woorden van Sandro Wagner?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben het hier helemaal mee eens. Ik ben waarschijnlijk al iets te oud en simpel, maar die influencers slaan echt nergens op. Als je daarnaar kijkt voor je lol, heb je echt een kansloos leven. Pas ook meegekeken toen mijn zusje het aan zette op TV, maar het is een niveau van niks. Je ziet een vrouw sushi eten, wat vertellen over haar leventje, paar kijkersvragen beantwoorden en bent een half uur verder zonder ook maar iets leuks of leerzaams gezien te hebben. Het is gewoon opvulling van je tijd. Hersendodend. Dus ja, ik ben het met Wagner eens.

24 september 2019 om 19:22

Ik snap wat je zegt en ik ben het grotendeels met je eens. Aan de andere kant doe ik, en ongetwijfeld velen met mij, er ook wel aan mee. Voorbeeld: je kan inmiddels wel elke avond een voetbalwedstrijd kijken of een praatprogramma gerelateerd aan voetbal. En uiteindelijk is dat ook best hersendodend. Reden voor mij om bijvoorbeeld geen abonnement op FOX Sports te hebben en enkel de standaard sportzender van Ziggo. Geen andere abonnementen o.i.d. Voor mij is dat een hele bewuste en noodzakelijke keuze, omdat ik anders toch weer in de verleiding kom om te gaan kijken.

24 september 2019 om 20:03

Voor mij ook alleen ziggosport, linkedin voor werk, whatsapp voor vrienden en voetbalzone. Voor de rest geen andere social media.

24 september 2019 om 20:37

Waarna, wij kunnen elkaar de hand schudden. Precies deze heb ik ook. Heb niks met die nepwereld. Wat ik btw ook onbegrijpelijk vind, is dat mensen meekijken naar iemand die een game speelt. Zoooo raar vind ik dat. Maar ja, ik ben ook al uit een stenen tijdperk volgens mij 😉

24 september 2019 om 19:39

Ik heb vrienden die nu influencers zijn op Instagram, maar die zijn gewoon ooit gevraagd om een fotoshoot te doen voor een bedrijf en die foto's te delen op Instagram, en dat werden er ineens meer, en nog meer. En natuurlijk zeg je ja als jij gratis spullen aangeboden krijgt door een bedrijf als jij het maar promoot. Er is blijkbaar vraag naar dus dan is er ook een aanbod, zo werkt het nou eenmaal

24 september 2019 om 20:50

Ik zeg ook niet dat het gek is dat mensen dat doen. En foto's begrijp ik dan nog meer. Daar zou ik zelf ook nog enigszins wat aan kunnen hebben, want voor mij is het ook interessant om te zien welke stijlen er zijn qua kleding zodat ik kan bepalen wat ik leuk vind. Voor mij is dat vergelijkbaar met kledingfoto's in zo'n blaadje dat je in de brievenbus kan krijgen, maar door algoritmes krijg ik nu meer relevante content. Kortom, dat zou mij eventueel kunnen helpen. Een filmpje kijken van iemand die zichzelf aan de eettafel filmt en vertelt dat ze wel of niet lekker in haar lichaam zit, net een baby heeft gehad en deze veel aandacht krijgt en lekker slaapt.. Dat heeft echt 0 waarde. Dat soort gesprekken kunnen nog enigszins boeiend zijn als je ze met bekenden als vrienden voert, maar niet als iemand dat over zichzelf filmt.

Helemaal mee eens. Als ik dan zie hoe sommige spelers echt alles op Instagram gooien dan denk ik dat ze God mogen bedanken dat ze een bal kunnen trappen want die hebben echt 0,0 inhoud of intelligentie.

Spijker op zijn kop, niks aan toe te voegen. Heerlijk verfrissend om een artikel te lezen waarin iemand met goed onderbouwde argumenten een betoog uiteenzet.

24 september 2019 om 20:52

En dat uit zijn mond. Kwamen namelijk ook niet altijd de meest zinnige dingen uit, maar hij is in ieder geval nog steeds niet aan mediatraining onderhevig geweest en dat is in die wereld best uniek 😉

De influence marketing betreft foto's maken van een bepaalde nichemarkt slaat helemaal nergens op natuurlijk. Neem bijvoorbeeld alleen al in de fitness trend waarin ze allemaal het perfecte lichaam hebben, maar de helft van de foto's fake zijn of met andere verboden hulpmiddelen gelukt is. Het ergste is nog dat we tegenwoordig hersenloze televisie te zien krijgen waarbij mensen vreemd gaan en deze mensen vervolgens door populariteit geld kunnen verdienen via een social media kanaal. Te ziek voor woorden gewoon.

24 september 2019 om 19:04

Hahah ja, ook schitterende tv als je van inhoudloze, kansloze programma's houdt. Oh Oh Cherso was nog leuk, omdat er wat grappigs gebeurde. Ook zeker niet het hoogste niveau, maar wel amusement en bedoeld om te lachen. Ex on the beach of zo is gewoon een paar knappe, maar vaak domme, mensen bij elkaar zetten, het vuurtje expres opstoken en wachten op een paar relletjes zodat we kunnen zeggen hoe kansloos iemand bezig is geweest.

24 september 2019 om 19:40

Oh oh Cherso was vooral leuk omdat het nieuw was. Iets wat nog niet op de tv was geweest.

24 september 2019 om 20:14

Zo knap zijn die mensen van Ex on the beach niet hoor haha

Voor een deel mee eens. Ik ben ook niet weg van SM. Maar ik volg wel mensen die reizen maken over de hele wereld en hier prachtige beelden van maken. En ze delen dan weer hoe ze dit hebben gemaakt. Ja ze verdienen er geld aan via promotie en reclame enz. Maar je moet iets doen om dit te bereiken. Liever dit dan mensen met nutteloze producten aansmeren. Zelf ben ik er ook over aan het nadenken om voetbal over de hele wereld te kunnen laten zien. Kan voor menig mens interessant zijn toch?

24 september 2019 om 19:24

Ik denk dat de meeste mensen niet weg zijn van SM. on:ik vind het allemaal wel meevallen hoor, ik zie er geen kwaad in.

Goed dat hij naar China is gegaan dan, daar zijn geloof ik de meeste populaire social media verboden. Verder in tijden de meest ware artikel dat ik hier heb gelezen. Ik krijg toch elke keer plaatsvervangende schaamte als ik zie dat iemand elke scheet die hij of zij laat moet delen met de wereld. Zelf plaats ik eens in de zoveel tijd een vakantiekiekje zodat mijn vrienden en familie weten wat ik doe, maar voor sommigen is social media gewoon zijn/haar leven en dan is er echt iets goed mis.

25 september 2019 om 01:39

Een van mijn vrouw (26) dr vriendinnen vroeg een aantal jaar geleden of het wel goed ging tussen ons. Toen ze vroeg waarom kreeg ze als antwoord; “Ik zie nooit posts dat jullie wat leuks doen!” Wij deden en doen genoeg leuke dingen maar dat doen we voor onszelf en niet voor de buitenwereld. Inderdaad af en toe een leuke video of foto (bij een bijzondere gebeurtenis of zomaar) maar elke dag de hele dag daar mee bezig zijn VOOR ANDEREN, nee. Mooi dat hij dit aankaart en dat VZ dit plaatst. Helaas gaat dit niet meer veranderen in positieve zin. Mensen worden dommer, ongelukkiger en narcistischer van Social Media gebruik. Althans, zoals de meeste mensen het gebruiken.

Hij is gewoon een hater, je weet toch. Zonder gekheid, dit is natuurlijk de waarheid als een koe. Vooral het voorschotelen van zo'n luxe leven door van die achterlijke bimbo's als Silvie Meis. Idiocracy wordt elke dag een relevantere film.

Ik heb altijd gezegd dat voetballers het geld wat ze krijgen gewoon verdienen aangezien de markt gewoon zo werkt maar dat hij over andere gaat zeggen dat ze geld verdienen om niks te doen gaat mij te ver. Hij verdient zelf miljoenen voor het voetballen en dan zegt die zoiets

24 september 2019 om 19:19

Dan heb je de hele strekking van het artikel gemist. Snap je eigenlijk wel wat hij wil aangeven? Misschien even opnieuw lezen, want als dit je reactie is op dit artikel dan heb je echt compleet gemist wat de kern is van het artikel.

24 september 2019 om 22:00

De strekking van het verhaal is niet dat mensen hun geld daarmee verdienen. Maar dat het een gevaar is dat deze mensen zoveel invloed schijnen te hebben dat ze er hun werk van kunnen maken. Een voetballer verdient voornamelijk geld met voetballen, een influencer alleen met het beïnvloeden van mensen in opdracht van bedrijven. En dat is kwalijk, want des te meer mensen naar die influencers kijken, des te meer mensen geen eigen beeldvorming meer hebben en blind er achter aan gaan lopen.

Die mensen kunnen wel degelijk iets. Zijn uitstekende marketeers. Welk product vertegenwoordigen ze? Nou in de eerste plaats zichzelf. Zij zijn hun eigen product. Nou wil ik die onzin niet allemaal goedpraten en vind er zelf ook helemaal niets aan hoor. Maar om te zeggen dat die lui niets kunnen en daardoor geld verdienen is feitelijk incorrect en dat horen van iemand die miljoenen krijgt enkel en alleen omdat ie net iets beter tegen een bal kan schoppen dan ons vind ik zelfs best grappig

Geen speld tussen dit, in tijden van verstikkende social media invloeden, verstandige en verademende betoog te krijgen. Ikzelf ben bewust ook geen gebruiker van sociale media (FB, Twitter, Instagram). En als ik dan mijn omgeving verneem wat voor een onzin daar op staat, dan ben ik keer op keer bevestigd in mijn keuze van geen sociale media te gebruiken.

Dit is de man die meermaals aangegeven heeft dat profvoetballers nog veel te weinig verdienen.

24 september 2019 om 22:01

Zei die dat niet altijd met de strekking dat hij profvoetballer is en dat hij daar dus ook baat bij zou hebben?

24 september 2019 om 22:05

Oh nee, ik weet het weer. Het ging erover dat je als topspeler bijna jouw hele jeugd heb moeten opofferen en vervolgens tijdens jouw carrière geen normaal privéleven erop na kan houden.

Uiteraard is wat de beste man zegt waar, en heeft hij enkele goede punten. Echter snap ik niet goed waarom mensen zoveel moeite hebben met influencers. Als jij de kracht hebt om mensen te overtuigen om iets te kopen wat jij ze aanraadt dan doe je iets gewoon erg goed en heb je een hele bijzondere kwaliteit. Ik ben het er volkomen mee eens dat veel influencers bizar dom zijn, maar als je een succesvolle influencer bent dan voeg je gewoon iets toe aan de samenleving. Je biedt namelijk vermaak. In dat opzicht zijn ze erg te vergelijken met voetballers. Sommige mensen kijken graag naar voetbal om te ontspannen en een leuke avond te hebben en sommige mensen kijken graag hoe iemand z'n dag beleefd. Ik snap het persoonlijk ook niet en zal ook altijd kiezen voor een pot bier met een pot voetbal, maar each to their own. Dat deze influencers er geld mee verdienen is gewoon markt werking. Ze bereiken mensen dus is het interessant om je merk daaraan te verbinden. Influencers moeten gewoon gezien worden als mensen die een grote groep mensen kunnen vermaken en daardoor zichzelf in een positie zetten waar ze geld kunnen verdienen. In mijn ogen is het niks anders dan een acteur, cabaretier of radio presentator. En ook die mensen krijgen een platform in reclames etc. De wereld verandert en dat snapt iedereen zeggen ze, maar de veranderende wereld van influencers snappen ze niet. Ja, er zijn veel domme influencers, maar kijk eens wat voor een mensen we op nationale tv een platform geven.

Vermaak bereikt mensen. En iemand die mensen bereikt is interessant voor advertising. Zo simpel is het

24 september 2019 om 22:29

@FutureBoss - mooi verhaal. Alleen is de “kracht” van de influencer groter dan andere zinvolle dingen. Dat heeft met de tijd te maken. En helaas zijn er te veel - van die influencers - die aangeven dat je maar alles moet gaan doen. Nee, dingen ontdekken is goed. En van alles lopen doen en proberen en aangeven dat je je niks moet aantrekken van de rest van de wereld is niet altijd erg. Wél als het komt van een pop met een IQ van 67 en aangeeft dat je die waisttrainer moet nemen, want “je verliest 3 maten in 2 weken”. Om een week later een video te plaatsen over dat je schijt moet hebben aan mensen, omdat diegene zijn/haar favoriete chocoladepasta niet meekrijgt.

Toevallig hebben 2 familieleden van mij in de laatste jaren meegedaan aan zogenaamde realityprogramma's of wat daar dan ook voor door moge gaan. Bij de een werd een huis enigszins verbouwd, maar werd de hele reutemeteut na afloop van de opnames weer terug gedraaid en bij het andere programma was een familielid actief bij hulpbehoevende mensen. Er werd doodleuk een opname van de persoon in kwestie gemaakt waarbij zij in nachtkleding liep en moest doen alsof ze daadwerkelijk als hulp in de nacht was gebleven. Dat was ze alleen niet. Maar gewoon keihard liegen door de voice over dat dat wel gebeurd was.kijk tegenwoordig op zaterdagavond naar Rtl. Mevrouw de Mol met alle voorgekookte teksten en al die gasten met hun "grappige" voorgekookte antwoorden.ik zie het niet meer. Te treurig voor woorden.

Heerlijk, rept hier gewoon de waarheid (als een koe). Give him a medal!

Het is niks nieuws. Wat nu via insta, snap of Twitter gebeurt, gebeurde vroeger via advertenties, tv-shows en magazines. En in 1989 wouden we al weten wat de haargel van River Phoenix was.We zijn al ongelukkig en worden steeds depressiever, maar wijt dat maar eerder aan een stervende aarde, continueuze conflicten op de planeet tussen wereldleiders van landen waarvan de bevolking elkaar al in de haren vliegen, aanslagen links en rechts en klimaatveranderingen dan aan social media. En niks daarvan wordt serieus genomen.We zijn al onderdeel van een generatie waarbij we van kleins af aan al horen dat we minder geld hebben en dat de ene crisis na de andere crisis ervoor zorgt dat de economie krimpt, terwijl de generatie boven ons in een periode zaten van uitzonderlijke welvarendheid en optimisme. Toen was het zo simpel als "fix een goede opleiding en je komt er wel". Zo vanzelfsprekend is het niet. Daarom dat je kinderen nu ziet protesteren, het is niet alsof ze kunnen rekenen op oudere generaties om het voor hun te doen. Dat is iets waarbij social media een voordeel is. Zo'n Greta Thunberg is qua aandacht flink geholpen door de aanwezigheid van social media. Het is aan de ouders om de kids bewust ervan te maken kritisch na te denken over hoeveel waarde ze hechten aan de media die ze verwerken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren