Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik heb Marco gevraagd vanwege zijn mening'

Laatste update:

Bij de persconferentie van woensdag was Marco van Basten de grote afwezige. De assistent van Danny Blind zat bij de vorige persconferentie van het Nederlands elftal in de zaal en kreeg het aan de stok met een journalist, toen deze begon over Hakim Ziyech. Woensdag was Van Basten er niet bij: “Ik heb hem een verbod opgelegd”, zei Blind met een knipoog.

/

Velen vonden het onverstandig dat Van Basten de confrontatie zocht. “We zijn allemaal mensen”, zei Blind daar volgens De Telegraaf over. “En soms reageer je op iets. Of dat handig of onhandig is, daar kun je uren over twisten. Maar ik heb hem ooit gevraagd voor deze job vanwege zijn mening, omdat hij mondig is en voeding geeft. Nou, die mening had hij vrijdag ook.”

Ziyech kon voor zowel Marokko als Nederland spelen en Blind en zijn assistenten kregen het verwijt dat zij te weinig hadden gedaan om de middenvelder ervan te overtuigen om voor Oranje te kiezen. Daar wilde Van Basten echter niets van weten: “Waarom zouden we meer moeite moeten doen? Hij heeft toch met zijn hart gekozen?”, zei Van Basten, die woensdag ontbrak omdat hij beelden van Engeland aan het bekijken was.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Basten is gefrustreerd om wille dat ze Ziyech hebben laten lopen dat is gewoon een feit!! Sorry oranje is ook geen garantie komende jaren om een toernooi te bereiken Marokko heeft geen verkeerde lichting nu!!!

24 maart 2016 om 07:42

@ronaldo

Weet jij wel wie van Basten is? Zelf een wereldspeler geweest. Die gaat zich echt niet druk maken over een redelijke speler als Ziyech. En daarbij doe je net of het NL elftal blij mag zijn dat een Ziyech eventueel voor het NL elftal had kunnen spelen.

Serieus? Kijk eens wat voor spelers het NL elftal allemaal heeft gehad en nog steeds heeft tot zijn beschikking. Genoeg spelers die op zijn positie kunnen spelen. Gewoon lekker met zijn hart voor het Marokkaans elftal laten spelen.

Een speler die twijfelde zou je niet eens moeten willen. Het is ook graag of niet.

24 maart 2016 om 07:47

Noem ze eens op dan voor de nummer 10 positie.

24 maart 2016 om 07:50

Noem ze eens op voor 10 positie dan?

24 maart 2016 om 07:55

Van Basten was een grote speler, maar als trainer best een zuurpruim die ook alles behalve fatsoenlijk met Seedorf is omgegaan.

24 maart 2016 om 08:00

Sneijder, Klaassen, Wijnaldum en dan komen er nog wat talenten aan.... Verder nog vragen?

24 maart 2016 om 08:00

Nummer 10 bij nederland? Zo spelen ze allang niet meer.
Maar goed, wel eens gehoord van Klaassen, Propper, Sneider, Wijnaldum, Afelay, etc...

24 maart 2016 om 08:04

@benatia

Er kunnen genoeg spelers op die positie spelen. Bijvoorbeeld Sneijder, Wijnaldum, van Persie, Klaassen, Affelay, zelfs Robben zou het volgens mij wel goed kunnen. En ik zal vast nog wel een paar vergeten. Kortom de 10 positie is gewoon in te vullen.

Zonder Ziyech is die positie trouwens ook altijd ingevuld. En daarbij wil die meneer zelf niet meer voor het NL elftal uitkomen. En het is echt geen Messi die je gaat missen. Het is echt maar slechts een Ziyech wat gewoon een redelijke speler is. Waar er nog 300 van rondlopen in het voetbal als het niet meer is.

24 maart 2016 om 09:01

Ziyech kan op 10, lv , rv, spits en valse spits. Ziyech steekt met kop en schouders boven de rest van de eredivisie uit. Is oa de mvp van 2015, mvp 2016 en mvp seizoen 15-16. Heeft betere stats dan oa een Wijnaldum of een depay ooit hebben gehaald.
Blind roept 12(!) eredivisie spelers op in zijn voorselectie , maar geen Ziyech....

24 maart 2016 om 09:13

@ steven west

Ze hebben gefaald op weg naar het EK.. Oranje had 2 matchpoints om de klus te klaren tegen IJsland en Turkije en dan haal je het niet eens.. Triestig

Het probleem is, ze gaan vrolijk verder... Alsof er niks aan de hand is

24 maart 2016 om 09:30

@ Staatsen

Ja joh hij zou direct de beste speler zijn van het NL elftal! Hoe kom je erbij? Ziyech speelt slechts voor Twente wat niet meer top is. En is daar de sterspeler. Bij een Ajax of PSV zou hij gewoon 1 van de middenvelders zijn.het is dus discutabel of hij de beste is van de eredivisie.

En daarbij is hij niet beter dan een Sneijder, Robben of een van Persie. Deze speler acteert tot heden slechts op eredivisie niveau en dat stelt helaas tegenwoordig echt niet zoveel meer voor. En is het maar afwachten hoe goed hij is op een hoger niveau.

Daarbij lekker belangrijk. Hij speelt met zijn hart voor Marokko dus dat moet hij ongeacht hoe goed hij zal zijn maar ook lekker doen.

Nogmaals Ziyech is gewoon een redelijke speler waar er nog heel veel van rond lopen in het voetbal. Hij is hooguit bruikbaar maar zal op dit moment echt geen verschil maken.

24 maart 2016 om 09:34

"Triestig Het probleem is, ze gaan gewoon vrolijk verder."

Nee hoor. Ze spelen op de trainingen in rouwgewaden en ook tegen Frankrijk zullen ze een sociaal rouwtenue krijgen. Stel je voor dat ze vrolijk doorgingen...

Iedereen en ook zij hebben gebaalt maar dat is verleden tijd. Dan moet je er nu voor kiezen om er weer voor te gaan en het liefst vrolijk en wat zelfvertrouwen lijkt mij!!!

24 maart 2016 om 09:48

@ steven
Waar lees jij dat hij direct de beste is ? Dat hadden moeten afwachten of hij bij oranje ook direct de beste is.
En de eredivisie stelt niet zoveel voor zeg je ? Maar als je even gelezen had.... blind riep 12 spelers uit de eredivisie op....maar geen Ziyech.
En smaken verschillen maar de feiten spreken voor zich. Absoluut gezien de waardevolste en relatief gezien verreweg de waardevolste speler in de eredivisie, zelfs vergeleken met de stats uit de eredivisie van spelers ( depay, Wijnaldum )die net weg zijn uit de eredivisie.

24 maart 2016 om 10:03

Nee maar je beweert wel dat hij de beste is van de eredivisie. En leuk en aardig al die stats maar dat zegt niet alles over iemands zijn voetbal kwaliteiten. Zelfs een Vlemincks van toen der tijd van NEC was wel eens topscoorder van de eredivisie geweest. En zo zijn er wel meer namen van spelers die goede stats hadden maar dan nog niet direct topspelers zijn.

De positie op het middenveld in het NL elftal is moordend. En het is echt niet zo dat een speler van een slechte Twente er zomaar in hoort. Laat het eerst maar eens zien op een hoger niveau zou ik zeggen.

Zolang hij het niet heeft laten zien is hij echt niet beter dan een Wijnaldum en een Depay. En zeker niet beter dan een Robben en een Sneijder.

Al scoort een Robben bijvoorbeeld 4 maanden niet blijft hij nog drie klasse beter dan een Ziyech!!

24 maart 2016 om 10:32

Hij laat dus meer zien dan alle 12 eredivisie spelers die wel in de voorselectie zaten en zelfs meer zien als de spelers die onlangs vertrokken zijn uit de eredivisie. Cijfers liegen niet, daarnaast moet je ook wel ( Danny ) blind zijn om Ziyech s talent niet te kunnen zien.

24 maart 2016 om 10:41

@staatsen

Ik probeer eerder uit leggen dat stats niet alles zeggend zijn. Maar jij blijft je er graag aan vast houden. Game lekker verder. En met zulke stats kan Ziyech makkelijk naar Real Madrid en anders misschien iets voor Man United? Ben benieuwd naar zijn vervolgstap wie er gelijk krijgt!

Maar ik denk niet dat voetbal een computerspel is. En dat Ziyech niet zo goed is als jij denkt!

24 maart 2016 om 13:24

Blijkbaar zit het van Basten inderdaad best diep, anders neem je het gesprek niet op zo'n manier over. Ik zag het een beetje als gekrenkt worden in zijn ego. Maar Ziyech vond hem sowieso maar een matige trainer zonder al te veel inzicht dus dit zal ook wel een afsluiter van een persoonlijke vete kunnen zijn geweest.
En genoeg spelers, ja dat is waar, maar hoeveel spelers hebben we buiten Sneijder om voor de 10 positie beter dan Ziyech? In mijn ogen geen enkele speler. Ziyech heeft heel specifieke kwaliteiten en zonder hem stond Twente nu echt nog onder de streep. Hij is bij 95% van de goals betrokken dmv een doelunt of (voor)assist. Hier gaat over 5 jaar nog met veel spijt op terug gekeken worden als hij schittert op de Afrika cup of zelfs een Wk.

Terugkomend op het kiezen met je hart: Wat moet zo'n jongen anders zeggen? Ja ik wilde eigenlijk voor Nederland kiezen, maar werd niet opgeroepen wat nergens op slaat als je naar de selectie kijkt, dus kies ik voor Marokko want daar worden mijn kwaliteiten wél gewaardeerd? Dan sta je er in Marokko ook mooi op zeg

24 maart 2016 om 07:45

Nee, er is zit oud zeer bij hem als het gaat over zyech vanwege de tijd bij heerenveen

24 maart 2016 om 07:49

Profer... Leg eens uit? Zo een uitspraak kan niemand iets mee.

24 maart 2016 om 08:01

Zolang het niet door Van Basten bevestigd is, is het geen feit. Ziyech is wel rancuneus, aangezien hij heeft gezegd dat hij onder andere uit rancune voor Marokko heeft gekozen. Persoonlijk vind ik niet dat je zo achter gasten met twee paspoorten aan moet schokken. Laat ze gewoon zelf kiezen. Dat heeft Ziyech nu gedaan, dus prima zo.

24 maart 2016 om 08:29

Boris 19, helemaal eens.

Ik vind dat als Zyech met zijn hart voor Marokko gekozen is dit gewoon zijn keuze is geweest en dat je dat moet respecteren.

Als hij voor Marokko koos uit rancune is het inderdaad een domme ezel.

Als hij ook dacht dat hij nog voor NL kon uitkomen na een vriendschappelijke wedstrijd voor Marokko dan is hij dubbeldom.

Feit blijft echter dat niemand de echte reden weet, en zolang dat niet helder is moet je ervan uitgaan dat Zyech een bewuste keuze heeft gemaakt.

24 maart 2016 om 09:08

@Boris

Ik kan me geen uitspraak ban Ziyech herinneren waarin hij zei dat hij uit rancune voor Marokko heeft gekozen, hij heeft gezegd dat hij voor zijn hart heeft gekozen. Heb je de bron de uitspraak?

24 maart 2016 om 09:23

https://www.youtube.com/watch?v=f1zxrzuhtyy
Aan het begin.

https://www.youtube.com/watch?v=qawopeucw0s
Deze weet ik niet meer waar maar hij noemt het wel ergens.

We hadden met Ziyech echt een topspeler op 10 kunnen hebben. Deze jongen is beter dan Wijnaldum/klaassen. Erg jammer.

24 maart 2016 om 09:29

@ buitenspelval
Ja, dat was in een gesprek met die verslaggever van Voetbal Inside en bij Andy in de wagen. Dat is een dingetje op youtube.

24 maart 2016 om 08:13

welnee, als Ziech met zijn hart koos en dat ook meent, heeft het toch geen nut om bji Ziech te kkomen zeuren. Van Basten heeft helemaal gelijk, dat het in dat geval geen nut heeft

24 maart 2016 om 08:25

Van Basten heeft misschien met zijn hart Ziyech uit oranje geweerd. Net zoals hij Ziyech bij Heerenveen op een zij spoor zette.
Voor Ziyech zat er niks anders op als een interland carriere te maken bij Marokko. Dat doet ziyech dan met zijn hart.
Nu de oranje coaches Blind en van Basten hun eigen ruiten hebben in gegooid komt Ziyech weer ters prakke.

24 maart 2016 om 08:51

Nou nou ruiten ingegooid.... Dat valt allemaal (misschien nog) wel mee hè... Journalist begint ergens over en v Basten maakt duidelijk dat niemand gesmeekt wordt om voor oranje te spelen... Dat moet uit jezelf komen!

24 maart 2016 om 09:29

@vierdag

Ziyech was een rookie bij Heerenveen en speelde een aantal leuke wedstrijden achtereen in het eerste elftal. Van Basten was aangesteld als hoofdcoach en daarmee verantwoordelijk voor de opstelling.

Het was toch zijn goed recht om Ziyech te passeren voor een basisplaats? Wie was Ziyech op dat moment ook nog maar, toch niet meer dan een jeugdspeler die net zijn eerste stappen als profvoetballer zetten?

Wat we nu wel van Ziyech weten, zoals hij zich de laatste maanden heeft geprofileerd, is dat hij een tamelijk mondige en eigengereide persoonlijkheid is met een sterke eigen mening en de nodige trots.

Ik kan me indenken dat de twee botsten na het passeren van Ziyech, maar van Basten stond in zijn recht, al had hij toen communicatief teveel afstand misschien iets wat te weinig vaardigheden als coach naar de spelers toe.

Dat de aanwezigheid van Van Basten voor Ziyech een te groot struikelblok voor hem was, hij uit rancune naar Van Basten niet voor Oranje koos en zijn verdere interlandcarrière daar van liet afhangen, dan zou ik dat persoonlijk echt kinderachtig en onprofessioneel vinden.

Ik kan mij dat nauwelijks indenken en geloof dat Ziyech, wanneer hij uitsteekt met zijn hart te hebben gekozen, dan liever op zijn woord. Ik vind het ook genoeg plausibel en aannemelijk. Ziyech is volgens mij ook oprecht trots op zijn Marokkaanse roots.

24 maart 2016 om 09:51

@buitenspelgeval
De twee liggen elkaar niet en een gevolg is dat er niet gecommuniceerd wordt. Daar ligt de vraag van de journalist. Waarom niet even een belletje. Als je wel bent uitgenodigd door Hiddink maar je valt geblesseerd af, en nu onder Blind helemaal niets.
Elke coach heeft het recht om spelers te passeren. Daar komen vragen over van journalisten die daarmee de manager capaciteiten van de coach in twijfel trekt als er geen goede reden is. Dat er geen goede reden was, dan wel dom om niet even te bellen blijkt uit de reactie van van Basten. Die reageert uit rancune.

24 maart 2016 om 09:51

Ronaldo.c Ziyech mag de schoenveters van de voetballer Marco van Basten nog niet vastmaken dus van frustratie bij Marco van Basten zal geen sprake zijn.
Persoonlijk ben ik van mening dat iemand die in Nederland geboren, getogen en opgegroeid is, maar voor 1 land zou mogen uitkomen....

24 maart 2016 om 10:52

Wat heeft de voetballer v Basten hier nu weer mee te maken? Dat Ziyech een betere voetballer is dan dat v Basten trainer is lijkt mij wel vrij duidelijk.
Het zal mij werkelijk waar worst wezen of Ziyech nu voor Nederland of Marokko speelt, die gaat het verschil ook niet maken ook Ziyech had Nederland niet naar het EK geschoten en ook met Ziyech zal Nederland het volgende WK niet gaan halen.

24 maart 2016 om 12:27

@wandering: In principe niks, maar Ziyech denk inmiddels wel dat hij onze lieve heer zelf is. Het is natuurlijk een uitstekende speler, maar wel een uitstekende speler die zichzelf alleen maar bij FC Twente heeft bewezen Ik wil deze jongen wel eens zien in een van de grote competities en ben zeer benieuwd of het dan ook zo een "mannetje" is.
In zijn Heerenveentijd was hij overigens nog bijzonder wisselvallig in zijn presteren en toen was het werkelijk niet vreemd dat hij zo nu en dan eens gepasseerd werd.

Ach het was misschien inderdaad niet handig. Maar ik kan mij ook niet voorstellen dat Blind het oneens was met van Basten. Hij had gewoon gelijk maar had het beantwoorden natuurlijk aan Blind over moeten laten.

Voor de rest lekker belangrijk!

24 maart 2016 om 07:49

De 1 was aanvoerder van misschien wel het beste elftal die Ajax ooit heeft gehad toen zij de beste van de wereld waren. En de ander was de absolute sterspeler van misschien wel het beste elftal die AC Milan ooit heeft gehad die toen de beste van de wereld waren.

Deze mannen zullen er inderdaad niets van het simpele spelletje voetbal snappen!

24 maart 2016 om 07:52

Haha Steven... Je hebt 100% gelijk. Maar ik heb niet het gevoel dat Hansworst te overtuigen zal zijn.

24 maart 2016 om 08:31

Bedoelde hansworst niet gewoon Ziyech en Tannane?;-)

24 maart 2016 om 08:39

Steven west zie je hierboven ook al met argumenten komen die helemaal geen garantie bieden of het goede coaches zijn of niet, of ze daarmee de juiste keuzes maken of niet. Hun verleden heeft nagenoeg niks te maken met hoe ze nu functioneren namelijk

24 maart 2016 om 09:03

Idortmund. Het gaat niet zozeer om jou welbekende verhaal van paard en ruiter maar meer om de manier waarom Hansworst het brengt

24 maart 2016 om 09:08

Beste Ajax ooit was in 1972. Dat team was wellicht het beste clubteam aller tijden. http://m.ad.nl/ad/m/nl/1441/Ajax/article/detail/3525497/2013/10/11/Het-gouden-Ajax-van-de-jaren-70-het-beste-team-ooit.dhtml

24 maart 2016 om 09:11

@AS Dortmund

Ik ben ervan overtuigd dat een rol van een manager vaak wordt overschat. Hij is te afhankelijk van de spelersmateriaal. Zelfs LVG en Hiddink hebben zelfs gefaald om zich te kwalificeren bij het NL elftal. Dit heeft van Basten overigens als bondscoach wel weten te bewerkstelligen.

prestaties van Basten als trainer:

NL elftal gewoon goed

- kwalificatie WK 2006 zeer eenvoudig
- WK 2006 eenvoudig door de groepsfase en uitgeschakeld door Portugal
- kwalificatie EK 2008
- EK 2008 eenvoudig door groepsfase uitgeschakeld door Rusland

Bij Ajax gefaald, bij Heerenveen gewoon goed en bij AZ gestopt wegens ziekte en daarna niet meer willen functioneren als hoofdtrainer.

En Blind heeft eigenlijk tot dusver alleen ervaring als hoofdtrainer van Ajax. Met Ajax de Johan Cruijff schaal gewonnen en de beker. Maar in de competitie helaas teleurstellend.

En hoe zij het met het NL elftal gaan doen is ook erg afhankelijk van het materiaal. Op dit moment hebben zij niet een sterke lichting maar wel een lichting met enige potentie. Hopelijk is het voldoende voor enige succes. Maar dat zal voor alle trainers gelden wie je er ook neer zal zetten.

24 maart 2016 om 09:48

@steven, als voetballer uitblinken in Oranje of in de wereld lijkt me heel wat anders dan een goede coach te zijn. Dat zijn m.i. twee totaal verschillende takken van sport. M.a.w. een mindere voetballer, zoals b.v. Louis van Gaal, kan zonder probleem een meer dan uitstekende voetbalcoach zijn. Een coach van Oranje moet vooral een goede 'people manager' zijn. En beschikken of bovengemiddeld taktisch inzicht. Danny Blind én Marco van Basten hebben, vind ik, bewezen noch over het één noch over het ander te beschikken. Voor de duidelijkheid: Ik had dat ook geroepen als beiden geen Ajax-verleden hadden.

24 maart 2016 om 10:32

@palko

Kennelijk vind jij LVG wel een goede manager. En denk jij dat hij een goede people manager is. Dan zou ik mij toch eens gaan verdiepen in Lvg. Hoe vaak hij wel niet met zelfs sterspelers in botsing is gekomen. Dus het begrip people manager wordt ook maar te pas en te onpas gebruikt..

Iedere trainer heeft wel eens botsingen met individuen. Je hebt natuurlijk ook te maken met een aantal verwende ego's. En tactisch inzicht! Kom op je overschat de rol van een trainer. Natuurlijk heeft hij voor een wedstrijd invloed qua opstelling en strijdplan. Maar het zijn de spelers die het moeten uitvoeren en blijf je ook gewoon afhankelijk van je tegenstander. Als je bijvoorbeeld een Messi tegenover je hebt die in zijn eentje drie man kan passeren dan kan je tactisch verhaaltje ook direct in de prullenbak en zullen de spelers in het veld zelf moeten omschakelen.

Een trainer kan hooguit zorgen voor een goede voorbereiding e.d. maar je blijft afhankelijk van het materiaal!!

En van Basten en Blind zijn heus geen dombo's en kunnen het simpele spel voetbal heus wel lezen. Maak je maar niet druk! .

24 maart 2016 om 10:47

@steven, als ik lees wat Marco van Basten onlangs over Hakim Ziyech en Oussama Tannane riep dan heeft dat, eufemistisch gezegd, totaal niets te maken met goed management. Hoe kan een assistent-bondscoach zich in het openbaar zo tenenkrommend, ongecontroleerd en laatdunkend uitlaten over voetbalspelers?
Natuurlijk ben je als bondscoach ook afhankelijk van de motivatie en inbreng van je spelers. Maar je mag van een goede coach in ieder geval verwachten dat je het al dan niet selecteren van een speler tijdig en helder met hen communiceert. Als je dat niet kunt of wilt ben je, zoals Danny Blind heeft bewezen, ongeschikt als coach van Oranje.

24 maart 2016 om 11:12

@palko

Zijn uitspraak was inderdaad niet handig. Maar als je iedere trainer moet pakken op domme uitspraken dan blijven er weinig over. Laat ik het maar helemaal niet hebben over bijvoorbeeld een LVG die jij kennelijk wel hoog heb zitten.

Het was niet handig naar Tannane toe. Maar met Ziyech heb ik geen enkele medelijden. Gezien zijn eerdere uitspraken en zijn gedragingen.

Maar goed een van Basten heeft natuurlijk vele malen meer krediet dan een Ziyech!

En wat kunnen voetballers soms erg gevoelig reageren. Het was slechts zin mening die ik overigens wel deel. Ook al was niet slim.

En moet Blind met alle NL spelers vooraf bellen of zij wel of niet zijn geselecteerd zijn? Wat bedoel je? Neem aan alleen met vaste klanten en daar behoorde Ziyech niet bij.

24 maart 2016 om 12:07

@steven, zijn uitspraak was niet handig? Ik zou het persoonlijk eerder oliedom en tenenkrommend noemen. Ik wil niet beweren dat het niet opnemen van Hakim Ziyech in de voorlopige selectie van Oranje tegen Ijsland en Turkije er de hoofdoorzaak van is dat Oranje zich niet heeft gekwalificeerd voor het EK 2016. Maar als je wel een speler als Vurnon Anita uitnodigt en één van de beste spelers van de vaderlandse competitie welbewust niet dan heb je wat uit te leggen. Zeker als je weet dat deze speler nog kan kiezen voor een andere voetbalnatie. De enige handicap is dat Hakim Ziyech (nog) niet voor Ajax speelt. Maar daar moet je als onafhankelijke bondscoach toch over heen kunnen stappen? Het heeft mij als liefhebber van de voetbalkunstenaar Ziyech in ieder geval doen besluiten mijn jarenlange lidmaatschap van de supportersclub van Oranje per direct op te zeggen. En pas weer lid te worden als zowel Marco van Basten als Danny Blind van het nationale voetbaltoneel zijn verdwenen.

24 maart 2016 om 08:28

2 coaches van niks. Goede voetballers, maar slechte managers.

Ik ben toch wel verbaasd dat vele hier haten op van basten, een van onze beste voetballers ooit omdat hij dit zegt. Ziyech heeft nog niks gepresteerd maar zijn ego is te groot als hij 1 x niet wordt opgeroepen met uitleg. Blind en van Basten hebben niks fout gedaan. Als Ziyech echt voor Marokko wilt spelen mag dat natuurlijk maar om ineens met zijn hart te kiezen als hij 1x niet wordt opgeroepen is natuurlijk onzin.

Schandalig dat het gewoon goed gepraat wordt. Je kan niet uren twisten of het een handige opmerking was. Het was een super onhandige opmerking en excuses waren op zijn plaats geweest. Van Basten en Blind hebben beiden gefaald, het is deel van hun taak om spelers te overtuigen om bij Oranje te komen. Ziyech heeft meerdere malen aangegeven voor Oranje te willen spelen, maar wordt dan niet geselecteerd en waarschijnlijk wordt er ook niet gecommuniceerd met hem. Maar blijkbaar maakt het niet uit hoe slecht je functioneert, je mag gewoon blijven zitten.

24 maart 2016 om 08:48

Ze hebben zeker niet gefaald! Ziyech zat de periode ervoor toch bij oranje maar raakte geblesseerd, daarna niet opgeroepen en de wereld is te klein voor onze lieve heer Ziyech. Lekker voor Marokko laten spelen met zijn hart.

24 maart 2016 om 09:07

Zeker niet gefaald? People management is een van de meest belangrijke dingen. Als je niet praat met spelers creëer je dit soort situaties zelf. Tekenend is bijvoorbeeld hoe Blind omgaat met Cocu en Gio, spreekt ze nauwelijks. En dan als argument aanvoeren dat Cocu niet opnam :' Als de communicatie tussen Blind en de coaches al zo slecht is laat staan hoe slecht de communicatie tussen hem en spelers is die niet worden opgeroepen. Communicatief is Van Basten klaarblijkelijk nog slechter dus daar moet je het ook niet van hebben. Maar hey maakt allemaal niet uit, zolang hij maar een mening heeft toch.

Ziyech zat niet eens bij de voorselectie (!) van Blind. Dus geen uitzicht op selectie. Blind gaf vervolgens zonder Ziyech EK kwalificatie uit handen. Dus geen uitzicht op een hoofdtoernooi. Helemaal Gezien de kwalificatie poule en systeem voor wk 18 en de vrijeval op de ranglijst die nog gaat komen.
Rationeel geen redenen meer om voor oranje te kiezen.

Maar mensen van basten zegt toch iets cruciaals! Als ziyech met zijn"hart" heeft gekozen waarom zou de bondscoach hem dan vragen? .. Ziyech is ook een engerd hoor net als toen met Feyenoord ... Ik vind hem een beetje sneaky!

24 maart 2016 om 09:05

Pas Nadat blind bondscoach werd (tm 2018), hem geen uitzicht gaf op selectie ( niet eens voorselectie ) en kwalificatie EK misliep , ranking verknalde ( geen uitzicht meer op hoofdtoernooien) waren er geen rationele redenen meer om voor oranje te kiezen.

24 maart 2016 om 10:12

Oftewel, hetzelfde. Omdat hij zich gepiepeld voelt kiest hij voor de ploeg waar hij wel met respect behandeld wordt (zijns inziens)

24 maart 2016 om 10:35

Nee,niet hetzelfde.

-onder blind geen uitzicht meer op selectie (niet eens voorselectie).

- met oranje minder kans op hoofdtoernooien.
(geen EK, kleine kans op deelname wk 18 en vrijeval op de ranking )

24 maart 2016 om 10:48

Tja, een EK neemt Marokko sowieso geen deel aan (flauwe grap natuurlijk), maar gezien de geschiedenis in WK-deelnames mogen we aannemen dat het geen factor heeft gespeeld in zijn beslissing. Optredens in 1970, 1986, 1994 en 1998 bieden minder perspectief dan die van Oranje. Overigens sluit ik niet uit dat we in 2018 'gewoon' van de partij zijn, de bal is rond en al die dooddoeners zijn op zowel Marokko als Oranje van toepassing.

Overigens komende vrije val op de ranking? Ik neem niet aan dat je doelt op het EK komende zomer. De ranking gaat tot 4 jaar terug, het EK 2012 hebben we niks gepresteerd dus verliezen we ook relatief weinig tot geen punten.

24 maart 2016 om 11:04

Geen slimme aanname dan. Geen EK en waarschijnlijk geen WK en jij denkt dat dat geen invloed heeft ?
De wereld onder hiddink zag er toch heel anders uit en toen ging hij ook wel in op een uitnodiging..... rara hoe kan dat ?
En die vrijeval die komt, bijna heel europa gaat puntjes pakken deze zomer en geen wk 18 betekend de volgende vrijeval. Belgie heeft uiteindelijk 12 jaar en een geweldige lichting nodig gehad om dat te boven te komen.....

Lijkt wel of er hier een fors aantal Amsterdammers reageren.

Feit blijft dat Blind en Van Basten zeer slecht presteren, ongeacht hun ervaring uit het voetbal.

Met zo'n staf ga je het WK 2018 ook niet redden. Resultaten liegen niet

24 maart 2016 om 09:38

@ali

Het feit is dat van Basten als Bondscoach zich wel heeft weten te kwalificeren voor zowel de WK als de EK. Zelfs Hiddink en LVG zijn hier wel eens in gefaald.

Zeker ook slechte managers volgens jou?

24 maart 2016 om 09:54

Hiddink niet, die stond 3e , genoeg voor kwalificatie. Maar van Oosterveen ontsloeg hem , pakte dat ff goed uit...
Van gaal wel , maar die won als trainer ook de Cl, de wereldbeker , de troostfinale op t WK, talloze bekers en kampioenschappen etc.....

24 maart 2016 om 10:16

Staatsen

Hierboven heb ik ook eerder aangegeven dat ik de rol van een trainer/manager ook overschat vind. Hij is en blijft afhankelijk van het spelersmateriaal. Heb je wel eens gezien waar LVG mee heeft mogen werken. Dat hij met die lichting zich niet wist te kwalificeren was echt een schande. Maar goed!!

Zet bijvoorbeeld een LVG bij een Cambuur neer en zij zullen echt niet in 1 keer bovenin mee draaien. Een trainer zal iets van invloed hebben maar de percentage wordt veelal overschat!

En ook heb ik eerder aangeven dat ik de huidige lichting niet denderend vind maar zij hebben wel enige potentie. Bijvoorbeeld ben jaloers op de lichting van België.

Kortom wie je ook voor die groep zal zetten de prestaties zullen echt niet heel veel gaan verschillen.

Of wie zou volgens jou het beter gaan doen?

Geef die mannen de tijd om opnieuw te bouwen en zij komen heus wel met een fatsoenlijk elftal.

En straks zeker mee juichen als het goed gaat?

24 maart 2016 om 10:47

Maar zet lvg bij AZ neer en hij wordt kampioen. Fact,..
Nee, ik vind de rol van een coach helemaal niet overschat en oa lvg en danny blind bewijzen dat. Allebei op een geheel andere wijze....

24 maart 2016 om 11:21

@staatsen

Klopt maar AZ had in die tijd wel goede materiaal. Kijk maar naar het materiaal die hij tot zijn beschikking had. Dat gaat hem echt niet lukken met de huidige materiaal van Cambuur. Maar jij denkt van wel?

En kijk nu naar zijn afgelopen prestaties bij Man United. Dus volgens jouw beredenering is LVG nu een slechte trainer? En kan hij er niks meer ervan.

Geloof je het zelf. Zelfs een LVG is gewoon afhankelijk van zijn materiaal hoor!!

Deze man kan je nog nauwelijks serieus nemen en ik zie de bui al hangen voor de kwalificatie van het volgende toernooi. Beiden nog niets gepresteerd in het trainersvak.

24 maart 2016 om 11:32

@torres

Net zoals jouw mening zou ik zeggen! Bij AZ geflopt? Serieus? En bij Heerenveen was gewoon prima. En grappig dat je zijn tijd als Bondscoach niet opnoemt. Hij wist zich als eindverantwoordelijke wel twee keer te plaatsen voor een toernooi. Daar is zelfs LVG in gefaald.

Ik neem aan dat je niets hebt met het NL voetbal. Want de toon over 1 van de beste NL spelers ooit van jou is niet fraai. Misschien is een andere sport meer iets voor jou?

Ga iemand anders kleineren met je Marcootje!

ik heb hem ooit gevraagd voor deze job vanwege zijn mening.

Was het maar om zijn kennis, visie en prestatie als coach, maar ja dat is het zeker niet helaas.....

Natuurlijk ben je voor je land, maar ergens hoop ik dat Oranje 2x zo'n ongelooflijk pak slaag krijgt dat ze die kneuzen wel moeten weg sturen, zodat de opvolger in alle rust kan bouwen aan een team wat zich kan kwalificeren voor 2018.

De held van Basten sloeg de spijker op zijn kop toen hij zei dat Ziyech met zijn hart heeft gekozen. Ik geeft Marco 100% gelijk. Ziyech heeft gekozen dus over en uit, waarom maanden later nog verder hierover vragen stellen? Zelf Seedorf die veel meer heeft gespresteerd was door diverse coaches links gelaten en kreeg van buitenaf minder steun, want hij was een "stoorzender". En nu huilen omdat een speler die zich groot voelt en na 1x niet opgeroepen te worden (tijdens een belangrijke en moeilijke fase voor Oranje) kiest voor een andere land (zijn goede recht).
We hebben het nu over Ziyech en niet over Messi mensen. Hoeveel Europese wedstrijden heeft deze speler nou gespeeld om aan te tonen dat hij een hogere niveau dan de eredivisie aan kan? Toen Suarez 30-35 in knalde twijfelde iedereen of hij een hoger niveau aan kan, maar bij Ziyech doet men nu alsof we het over wereldtop hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren