Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hummels meldt zich direct na wedstrijd tussen PSV en Dortmund woedend op X

Laatste update:

Mats Hummels is absoluut niet te spreken over de arbitrage die de wedstrijd tussen PSV en Borussia Dortmund (1-1) in goede banen moest leiden. Op X reageert hij woedend op de door Srdjan Jovanovic gegeven strafschop.

"Twitter (voormalige naam van platform X, red.) wacht erop, en Twitter zal het krijgen", begint de centrumverdediger zijn tirade op cynische wijze. "Wat een grap van een penalty tegen ons!"

"Ik kan beslissingen als die van vandaag niet geloven", vervolgt de oudgediende. Hummels verwijst in zijn tweet uiteraard naar het penaltymoment, waarbij hijzelf een sliding in de zestien inzette. De mandekker speelde de bal voor de voeten van Malik Tillmann weg en schampte de Amerikaan daarna op zijn voet.

Scheidsrechter Jovanovic twijfelde echter niet en legde de bal onverbiddelijk op de stip. Ook de videoscheidsrechter greep niet in, waarna Luuk de Jong het cadeautje maar al te gretig uitpakte en zo de eindstand bepaalde op 1-1.

Na afloop voelden de PSV'ers zich ook gezegend door de makkelijk gegeven strafschop. De Jong noemde de strafschop 'discutabel', waarna Joey Veerman zich al liet ontvallen dat PSV 'de VAR nu een keer mee had'.

In zijn tweet verwijst de stopper ook naar penalty's tegen Chelsea en Paris Saint-Germain. Tegen Chelsea (vorig seizoen) was Danny Makkelie de boosdoener in Hummels' ogen. Hij liet na ingrijpen van de VAR een gemiste strafschop overnemen, die resulteerde in een doelpunt en een 2-0 verlies inleidde.

Ook na de wedstrijd tegen PSG in de groepsfase van de Champions League voelde Hummels zich benadeeld. Na een vermeende handsbal van Niklas Süle ging de bal op de stip. Kylian Mbappé schoot raak en leidde zijn ploeg zo naar een 2-0 overwinning.

Ook toen meldde Hummels zich kwaad op X. "Een slechte wedstrijd van ons en een verdiende overwinning van PSG. Maar de scheidsrechters hielpen niet met veel slechte beslissingen zoals de penalty."


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

We zijn inderdaad flink gematst met die penalty, dat staat vast. Dat was hummel niks.

21 februari 2024 om 00:07

En nu lees ik weer een artikel dat 2 duitse scheidsrechters het wel een penalty vonden. Volledig mee eens.

22 februari 2024 om 12:29

Veel wedstrijden genaaid door een scheids in Europa nu een keer mazzel is van grote clubs

21 februari 2024 om 00:08

Is ook zo. En zijn reactie is ook logisch. De ‘again’ komt op mij wel wat Calimero over. Alsof er een complot is tegen Dortmund. Maar ik ben dan ook niet thuis in die andere wedstrijden waar hij het over heeft. Herinner mij in 2021 nog wel de wedstrijd waarin Antony hummels onterecht een rode kaart aan naaide. Was dat ook al in het VAR-tijdperk? In dat geval begrijp ik zijn persoonlijke frustratie en de ‘again’ al wat meer.

21 februari 2024 om 00:13

Als het vaker gebeurd dan is het toch niet vreemd om te zeggen uit emotie? Dit is het allerhoogste niveau, hier is Hummels prof voor geworden en het gaat om belachelijk veel geld/belang voor de club.

21 februari 2024 om 00:15

Ik snap zijn 'again' wel. Tegen PSG kregen ze een pingel tegen vanwege hands, terwijl de arm gewoon langs het lichaam was. Kan me wel voorstellen dat zowel Hummels, als de spelers en supporters helemaal gek worden. Prima dat Hummels dit ook gewoon uit, want de VAR is echt schandalig bezig in de CL de laatste tijd.

21 februari 2024 om 08:42

En vorig jaar tegen Chelsea discutabele penalty tegen en paar geleden in de CL tegen City waarbij een geldig doelpunt van Bellingham gewoon wordt afgekeurd.

21 februari 2024 om 00:19

I see what you did there

21 februari 2024 om 00:29

Knap opgemerkt. Scherp

21 februari 2024 om 00:33

Dat krijg je nou eenmaal als psv zn thuiswedstrijden in de Kuip speelt

21 februari 2024 om 02:49

Tjah volgens mij kreeg Lang voor een vergelijkbaar iets geen penalty. Hij raakt eerst de bal en daarna toch wel degelijk Tillman?

Je KUNT hem geven. Dus geen 100% fout in mijn ogen. Het is de schuld van de scheids en niet de VAR

21 februari 2024 om 07:10

Jij hebt zeker zelf niet gevoetbald? Je KUNT hem geven en de VAR MOET hem 100% terugdraaien. Dit is nooit een penalty. Het is en blijft een contactsport. Zo kun je iedere aanraking wel affluiten.

21 februari 2024 om 07:25

Op basis van wat moet de VAR hem terug draaien? Hij ging 100% voor de bal maar nam per ongeluk een stukje man mee? Ik snap de emotie van Hummels maar als scheids kan je hem geven. Het is een contactsport maar het betekent niet dat je zomaar altijd de bal weg kan maaien, ongeacht of en hoe je een man daarin meeneemt. Ik zeg daarmee overigens niet dat het perse wel een penalty is, maar dit soort situatie blijft voor interpretatie vatbaar maar ik geloof dat er geen penalty gegeven zou zijn als zijn voet niet op die enkel belandde.

21 februari 2024 om 07:35

Ach kom op man. 16 herhalingen gezien en dan komen ze erachter dat Hummels Tillmann een beetje raakt. Hij tackelt, raakt de bal en vervolgens raakt hij Tillmann een klein beetje die gewillig a la suarez opspringt en valt. Nogmaals het is een contactsport en je kan elkaar wel eens raken, dit is zo'n licht contact dat je je als voetballer flink genaaid voelt als hiervoor een penalty gegeven wordt.

21 februari 2024 om 08:02

Raakt hij Tillman een klein beetje.. heb je na 16 herhalingen wel gezien hoe een klein beetje hij de bal raakt? Das ook echt minimaal.. en eerlijk gezegd glijdt hij meer in de richting tussen de man en bal dan daadwerkelijk richting de bal dus je zou zelfs twijfels kunnen hebben bij zijn intenties.

21 februari 2024 om 08:22

Chuck volgens mij snap jij de regels niet. Als de scheids hem KAN geven, hoe licht ook. Dan draait de VAR helemaal niets terug.

21 februari 2024 om 09:10

Kijk jij snapt het. Helaas wilt niet iedereen dit zien...

21 februari 2024 om 09:53

Maar op basis van welk aspect van deze overtreding kún je hem geven?

21 februari 2024 om 11:32

Je kunt het ook omdraaien, Hummels is eerder bij de bal dus raakt Tillmann eerst met zijn voet Hummels, en vervolgens glijdt Hummels door en raakt het standbeen van Tillmann. Eerste overtreding is van Tillmann want blijkbaar mag je je tegenstander niet raken in een duel.

Onzin natuurlijk. Laten we aub niet bij ieder contact in de 16 een penalty geven.

Als een keeper aan komt glijden en de bal pakt, springt over het algemeen de aanvaller erover heen. Dus als de aanvaller dat niet doet is het altijd een strafschop? Want de keeper heeft de bal maar doordat hij glijdt, raakt hij ook de tegenstander?

21 februari 2024 om 11:37

@mentalist.

Ik snap de regels prima.

Laten we voorop stellen dat ik blij ben dat hij hem gegeven heeft. Maar 1 ben ik van mening dat dit geen overtreding is, dus dat de scheids hem niet moet geven en 2 dat de VAR dit terug moet draaien omdat ik het 100% fout vind.

21 februari 2024 om 16:06

Veldvoetbal is helaas zaalvoetbal geworden.

Absolute schande van een penalty, maar maakt het niet minder lekker. Frustratie zou andersom evenveel zijn.

Ik zou me ook zwaar genaaid voelen. Absoluut geen penalty. Het zit PSV ook absoluut niet tegen dit seizoen!

21 februari 2024 om 00:10

In de beker hadden ze pech, nu een lucky ... ik denk dat een CL penalty zwaarder weegt.

21 februari 2024 om 00:35

NJfromVOL; nu herken je toch wel een beetje cynisme? Bij de reactie van Alexpastoor.

21 februari 2024 om 00:14

Ach ja, over een periode van 20 jaar gezien hebben Nederlandse clubs nog het 1 en ander tegoed, dus in dat opzicht mag PSV nog wel een paar mazzels hebben voor het gelijkgetrokken is. Toch een beetje schrijnend, dit soort reacties. Zonder het aan te geven, druipt de afgunst er toch wel vanaf.

Nog meer onvoorstelbaar dat de VAR niet ingreep. Maar of ik me daarover moet verbazen, na zoveel aantoonbare foute beslissingen?

21 februari 2024 om 00:12

Was zelf echt 100% overtuigd dat de VAR ging ingrijpen, heel apart. De scheids blijft na de wedstrijd in een interview ook bij z'n beslissing, vraag me echt af wat hij hier een penalty aan vond. Gestrekt been misschien?

21 februari 2024 om 00:17

Het is vrij simpel. Als iemand niet kan fluiten, kun je de klok erop gelijkzetten dat diezelfde persoon ook in zo'n hokje verkeerde beslissingen maakt. Dat scheidsrechterskorps is in veel landen en bij de UEFA ook vaak vriendjespolitiek. Zo'n Makkelie zakt regelmatig door het ijs in CL wedstrijden. Ik kan me niet eens een scheidsrechter heugen die zoveel kritiek van topspelers gekregen heeft. Toch mag hij op komen draven als topvoorbeeld bij de KNVB en afgevaardigde voor Ek's en Wk's. Hoe dan ook is het wel lekker dat Nederlandse clubs eens de andere kant van de medaille zien. Er was een periode dat er elke belangrijke wedstrijd wel een dubieuze beslissing tegen een Nederlandse (ergo relatief kleine) club was. De laatste tijd is dat toch een stuk minder.

21 februari 2024 om 00:23

Op dit moment mis je Kuipers nog wel eens

21 februari 2024 om 00:36

Als er zoveel scheidsrechters slecht zijn en zo weinig goede scheidsrechters zijn , zou het dan niet te moeilijk zijn?
Zit er te veel interpretatie mogelijkheid in de regels?
Zijn er te veel spelers bezig met beïnvloeden? Etc.

21 februari 2024 om 00:54

Ik denk vooral dat tweede. De regels zijn inmiddels gewoon te gecompliceerd om tot consistente beslissingen te komen en daarbij vind ik dat de VAR ook voor te weinig spelsituaties beschikbaar is.

Wij hebben echt elk seizoen wel een wedstrijd waar het zwaar tegenzit qua arbitrage. City, Chelsea, PSG.. Al bij al wel een verdiend gelijkspel. Terzic eindigt met Özcan-Can-Sabitzer op het middenveld en zelfs Wolf als flankspeler. Wat een angsthaas.

21 februari 2024 om 00:14

En de rechtsback die 4 gele kaarten moest krijgen of hummels die als een wilde inkomt over de middellijn? Of Can die 4 overtredingen mag maken zonder kaart?

Het was ook een matige scheidsrechter. Had ik niet verwacht op CL niveau. Als we hier al penalties voor gaan geven dan kunnen we het vak verdediger beter opheffen. Ik vind ook dat je aanvallers voor aanslagen moet beschermen, maar, kom op, dit was een perfecte sliding! Ik kan me nog een prachtige van De Boer op Ronaldo herinneren op het WK, een van de beste slidings in Oranje ooit... en daar zou deze gek hem voor op de stip leggen.

21 februari 2024 om 00:19

Vond hem op zich wel goed fluiten, maar met die pingel zat hij er volgens mij helemaal naast.

21 februari 2024 om 00:23

Vond je? Lozano kreeg al snel geel, terwijl die geblondeerde over zijn been valt in slo mo. Daarna konden ze PSV niet bijbenen en maakte ze vaak geel waardige overtredingen. Jammer dat je jezelf niet beloond. Eind 2e helft was PSV kapot

21 februari 2024 om 00:23

Ik vond de scheidsrechter vrij inconsequent. Dat is wat mij betreft het irritantste wat een scheidsrechter kan zijn. Streng of los maakt me niet zoveel uit, maar volg een duidelijke lijn in je beoordelingen.

21 februari 2024 om 07:12

Ik denk als de scheids die gele kaarten op Lozano had getrokken dat PSV er helemaal overheen had gedenderd. Ik vond ‘t op eerste blik ook een penalty maar in de herhaling zie je gewoon dat het een nette tackle was. Dan kan je eigenlijk alleen maar concluderen dat de boel corrupt is.

21 februari 2024 om 09:01

Het is niet goed te praten omdat je dan je dan rancuneus fluit.
Maar door dat gegil, snelle liggen en vragen naar kaarten zou ik een lozano dan ook nooit belonen met het strooien van kaarten na overtredingen op hem.
Wat een engnek is dat zeg.

Hummels heeft helemaal gelijk. Dortmund wederom genaaid in de CL. Een gelijk spel is meer dan verdiend, maar niet op deze manier. Mats zou de eerste speler moeten zijn die zich bij de Duitse supporters schaart en een statement moeten maken. VAR abschaffen!

21 februari 2024 om 00:31

En dan schaf je die af en je hebt nog steeds een penalty. Mensen die roepen dat de VAR afgeschaft moet worden die kijken niet naar competities zonder VAR, of hebben dit jaar geluk met de scheids.

21 februari 2024 om 00:33

Ik denk dat je fouten van scheidsrechters makkelijk accepteert dan fouten van een VAR. Je zag hummels ook amper protesteren na dat moment. Hij ging er al vanuit dat het zou worden teruggedraaid

21 februari 2024 om 00:37

Klopt. Dat zijn ook die mensen die zeuren dat een VAR een doelpunt afgekeurd vanwege een centimeter buitenspel maar vergeten dat zonder VAR die twijfelgevallen 9 van de 10 keer werden afgevlagd (ook al was de regel toen bij twijfel door te spelen).

Het is inderdaad wel zo dat fouten van een VAR veel moeilijker te accepteren zijn.

21 februari 2024 om 09:31

Tijdje geleden krijgt Lierse in 1 wedstrijd een offside goal en penalty tegen waarbij de fout buiten de 16 plaatsvindt. Dan wil je heel snel de var hoor.

21 februari 2024 om 09:36

Nee. Groningen speelt in de KKD waar geen VAR is. Ik heb het geen seconde gemist, de scheidsrechters zijn dramatisch en dat weet je. Soms zit het mee en soms zit het tegen, maar als je iemand heb met een second opinion die zijn werk nog steeds niet normaal kan uitvoeren, dan kan ik daar nog veel meer frustratie uithalen dan een scheids die het eens verkeerd ziet. Plus de var haalt emotie weg uit het spel. Zsm afschaffen.

21 februari 2024 om 12:30

Dan moet je dus weten dat de VAR werkt. Zeker de helft van de onjuiste gevallen wordt er uit gefilterd.

Stoppen met de VAR. Fouten van scheidsrechters zijn eigenlijk prima te accepteren. Ze moeten snel beslissen, waardoor je soms fouten maakt. Met betrekking tot de VAR is het krankzinnig dat er fouten worden gemaakt. Ze kunnen alles 100 keer terugkijken, en voor de zekerheid de scheidsrechter alsnog even laten kijken. Ook die regel is namelijk aangepast. Voorheen moest er een 100 procent fout van de scheidsrechter zijn en dan pas kon de VAR ingrijpen. Tegenwoordig mag de VAR ook bij twijfel de scheidsrechter even naar de kant roepen.

22 februari 2024 om 09:41

Naja makkelijk te accepteren. Zeg dat ff tegen die gozer die al bijna 10 jaar elke dag No era penal zegt op Twitter.

Een pingel die de var overigens had laten staan denk ik.

Hummels raakte de bal niet vol, als hij vervolgens wel de wreef van Tilman hard raakt is dat een terechte penalty. Had Hummels Tilman niet geraakt en alleen de bal een aai kunnen geven dan had Tilman door kunnen spelen.
Prima gespeeld PSV 55,1% PSV en 44,9% Borussia Dortmund en meer kansen voor PSV. Top

21 februari 2024 om 01:00

Dat er nog mensen zijn die deze onzin durven posten. Het was nooit een penalty, zet die PSV bril is even af zeg.

21 februari 2024 om 06:26

Neem eens contact op met Thorsten Kinhofer redacteur van de BILD in Duitsland, die het een terechte penalty vond omdat Hummels in zijn tackel de tegenstander harder raakte dan de bal........ En dan jou reactie over onzin posten. Ik ken jou frustraties niet waarom je zo reageert dat iedereen dezelfde bril op zijn neus moet zetten als die van jou.
Wens je veel succes met je club, donderdag gaan we kijken.

Kan je gewoon een strafschop voor geven. Hummel is net te laat om volledig bij de bal te komen. Als ik het goed zie, word de bal zelfs lichtjes tegen zijn voet getikt.

Als Hummels de bal had geraakt en goed, kan die bal nooit zo door rollen. De bal zal dan rechtsuit moeten gaan. Daarnaast is het ook een overtreding als je een speler onderuit haalt als de bal niet in de buurt is.

21 februari 2024 om 01:02

Ahh dus als iemand niet de bal volledig kan raken is het een overtreding? Is het een nieuwe regel dat je volledig de bel moet raken? Als de bal niet in de buurt is, heb je een andere wedstrijd of misschien een andere sportwedstrijd gekeken?

21 februari 2024 om 01:14

Wel als je daarmee een speler verhinderd die gewoon bij de bal kan komen. Hummels raakt hem zo zacht dat Tilmann in principe verder kan gaan ondanks die sliding. Maar zijn vervolgbeweging zorgt ervoor dat hij onderuit wordt gehaald en toch niet bij de bal kan

Hummels bewijst weer waarom we zo een hekel aan duitsers hebben in Nederland.
Wat een malloot is hij ook. Helemaal teneergeslagen. Komt toch vaker in het voetbal zo een moment.

21 februari 2024 om 01:03

Omdat het vaker voorkomt is het oké? Jouw reactie is vele malen erger dan die van Hummels.

Ik zie dat veel mensen de regels niet goed kennen. Wanneer je een sliding op de bal maakt, mag je met de beweging er na niet een speler zodanig hinderen dat hij niet meer bij de bal kan. Hummels raakt de bal heel slecht waardoor Tilmann (door zijn vervolgbeweging) in principe wordt gehinderd om bij de bal te komen. Ik heb niet veel met beide clubs, en zelfs mijn idool is bij Dortmund assistent trainer maar dit is gewoon volgens de regels een strafschop. Gevoelsmatig vind ik het ook een beetje overdreven maar zo zijn de regels.

21 februari 2024 om 01:25

Ohja en het beoordelen van of de speler bij de bal kan komen doet de scheidsrechter op het veld. Daar kan/mag de VAR niks over vinden en omdat het op interpretatie aankomt is het ook geen “duidelijke fout”. De VAR mag alleen ingrijpen als hier sprake van is.

21 februari 2024 om 08:25

Het valt me bij interviews altijd op dat spelers en trainers vaak zelf de regels niet kennen.

Het gelijkspel was terecht, maar het was natuurlijk geen penalty. Speelt gewoon de bal.

En hij heeft gelijk, hij kwam weliswaar lomp in maar speelde wel de bal, al was het zachtjes.
Hopelijk kan Psv stunten in Dortmund

Tsja zo was Eindhoven weken lang te klein na de strafschop in de beker. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Gelijk een mooi voorbeeld van de denkwijze van de gemiddelde fans

Ik vond het geen penalty, maar ben uiteraard wel blij dat hij gegeven is. Maar wat zat Hummels er wel vaak net op het laatste moment tussen. Hij heeft toch veel gevaar weggehaald.

Mensen die hier zeggen "je kunt hem geven" hebben echt zelf nog nooit een voetbal aangeraakt.
Het is gewoon een sliding op de bal, bal word gespeeld en daarna raakt je de tegenstander licht.

Als je hem hiervoor geeft, dan zijn er elke wedstrijd wel 10 tot 15 penalty's te geven.

Over de niet gegeven gele kaart van de zaag op Lozano (die even daar voor wel een gele prent ontving), hoor je 'm natuurlijk niet. Jammer want dit heeft Hummels niet nodig, had hem beter geschat.

Een discutabel cadeau van de referee. Gelijkspel over de hele wedstrijd wel de juiste uitslag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren