Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Hij is uit Messi's schaduw getreden, we hebben het net zo veel over hem'

Laatste update:

Luis Suárez was zondagmiddag wederom goud waard voor Barcelona, dat dankzij een 0-3 zege bij Granada beslag legde op de Spaanse landstitel. Alle drie de treffers kwamen van de Uruguayaanse aanvaller. Suárez schroefde daarmee zijn doelpuntentotaal dit seizoen op tot veertig goals in de Primera División. “Hij is hun meest waardevolle speler”, vindt David Moyes.

/

De Schotse coach vindt dat de ex-Ajacied inmiddels op gelijke hoogte staat met Lionel Messi. “Hij is echt uit de schaduw getreden. We hebben het tegenwoordig al net zoveel over Suárez als over Messi. Messi is de beste speler die ik ooit heb gezien en we hebben het geluk dat we in dit tijdperk leven, maar ik vind dat Suárez echt tot volle wasdom is gekomen. Hij wordt almaar beter.”

In totaal heeft Suárez bijna twee keer zoveel doelpunten gemaakt als in zijn eerste jaar bij Barcelona. Zijn drie goals in de kampioenswedstrijd tegen Granada vormden volgens Moyes een passend slotstuk. “Grote spelers laten zich gelden als het moet en dat is wat Suárez dit jaar heeft gedaan. Met name de afgelopen periode, waarin ze hem hard nodig hadden. Vandaag was hij overal, maar hij is het hele seizoen door waanzinnig geweest.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Respect vr suarez ! Messi was helaas vandaag niet top echt slecht... Mja campeoneeessss

14 mei 2016 om 22:30

Slecht?.. was constant mannetjes aan t parkeren

14 mei 2016 om 22:58

Ach ze verwachten allemaal dat messi elke wedstrijd een maradona tegen engeland goal maakt. Messi speelde heerlijk vooral de eerste helft was hij met passjes aan het strooien.

15 mei 2016 om 01:13

Messi speelde niet heerlijk. En van Messi wordt verwacht dat hij zijn niveau vast houdt en duelleert met Ronaldo voor meeste goals. Dat was dit seizoen niet het geval.

15 mei 2016 om 09:00

Misschien omdat hij 2 en halve maand geblesseerd was.... Anders had messi 50+goals gemaakt.

14 mei 2016 om 23:15

Haha Messi speelde een degelijke wedstrijd met een paar mooie ballen en passeeracties. Ook heel balvast. Messi heeft een wat spelmakende rol.

Suarez werkt keihard en is efficiënt. Dat is wat barca zocht in een nummer 9. Vergeet niet hoeveel Messi en Neymar panklaar voor hem hebben klaargelegd. Dit kampioenschap is echt een op en top teamprestatie.

14 mei 2016 om 23:04

Voetbalfan 1982 Nee dat heb jij verkeerd! Het is een MSN-prestatie! Ze betrekken het team amper erbij... Het is alleen hun, beetje irritant

14 mei 2016 om 23:24

Onzin. De hele wereld ziet dat de rest van het team ook geweldig speelt. Als grote voorbeeld busquets, die eindelijk de credits krijgt die hij verdient.

14 mei 2016 om 23:48

omdat zij de afmakers zijn betekent dat toch niet dat ze het team er net bij betrekken? jij hebt het duidelijk verkeerd, het is een teamprestatie. Als je zelf een beetje op niveau hebt gevoetbald snap je dat je een wedstrijd nooit met ze drieën kan winnen. De mensen achter MSN werken erg hard.

Ik vind het nog steeds zo jammer dat barca er niet in slaagde om halve finale van cl te bereiken tegen een ploeg dat alleen maar kon verdedigen en hopen op een goeie bal op griezman of torres

14 mei 2016 om 22:30

Uhm Atletico heeft evenveel gecreerd als Barca die wedstrijd

14 mei 2016 om 22:52

Nou ja Atletico speelde ook gewoon erg goed.
Barcelona had ook gewoon op een verkeerd moment een vormdip.
Als die clasico eerder was geweest was het waarschijnlijk anders gegaan
Maar goed god wou het dan zo.
Barcelona heeft zich geweldig herpakt en we zijn terecht kampioen geworden.

David Moyes heeft wel gelijk, maar Suárez heeft veel goals door werkelijk geniale assits van Messi gemaakt. Omdat hij er een paar weken uit is geweest, krijg je een vertekend beeld. Barça zonder Messi, is voorspelbaar. Je weet met hem erbij nooit wat er gebeurd. Maar deze titel, is er een van het geheel. Heb nog nooit een voorhoede gezien die elkaar zo goed kon vinden en elkaar zoveel heeft gegund.

14 mei 2016 om 22:31

Onzin. Suarez heeft 40 goals in de pd en heeft evenveel assists als Messi. Door die monsterscores laatst heeft Messi zijn assistaantal enorm opgeschroevd. Ik vind Messi geweldig hoor, maar zijn bijdrage in passing/assists wordt hier heel vaak overschat.

14 mei 2016 om 22:41

Ja en Suarez heeft zijn doelpuntenaantal door die monsterscores nog meer opgeschroefd.

Messi's bijdrage in passing/assists wordt helemaal niet overschat. Vandaag ook weer 3 ballen ofzo die bijna geen enkele andere speler kan geven.

Bij die laatste goal ook weer. Geweldige bal op Neymar, die legt af op Suarez en die kan hem intikken. Die bal van Messi zie je niet terug in de oppervlakkige statistieken. Zulke ballen heeft hij enorm veel gegeven.

Zonder Messi had Suarez nooit zoveel goals en assists.

14 mei 2016 om 22:43

Ben ik helemaal met je eens. Je ziet aan Messi dat hij niet perse topscorer wilt woorden, hoe Messi die cross ballen van hem stuurt de steek passen gewoon niet normaal. Hoeveel goals heeft hij wel net voorbereid voor zowel neymar als Suarez. Zonder Messi zouden ze geen kampioen worden

14 mei 2016 om 22:54

Ik gaf dat voorbeeld om aan te geven dat Messi's bijdrage wel degelijk overschat word. Barca heeft 112(!) doelpunten gemaakt in de PD. Messi heeft 'slechts' 16 assists. Als hij daadwerkelijk zulke geweldige ballen geeft, zou hij echt wel meer dan 16 assists hebben.(waarvan 6 in die 4 grote zeges).

Je kan het nu wel gaan gooien op die 'voorassists', maar ik reageerde op Jorgen, die zei dat Suarez zoveel te danken had aan die (directe) assists van Messi.

Aangezien Suarez vergelijkbare statistieken als Messi heeft, kan je ook zeggen: Zonder Suarez had Messi nooit zoveel goals en assists.

*alweer: Messi is een geweldige speler met een geweldige pass in zn benen, maar een beetje genuanceerd mag ook wel.

14 mei 2016 om 23:12

Hahaha ik mag niet met voorassists aankomen zegt ie dan.

Vandaag scoorde Suarez toch ook dankzij een voorassist van Messi. Let eens op man.

16 assists is trouwens echt wel veel hoor.

Hij geeft ook verreweg de meeste steekballen. Gemiddeld 1 per wedstrijd. Ozil bijvoorbeeld geeft er gem. 0,4 per wedstrijd. De nummer 2 in Spanje is Nolito met 0,5.

Sorry maar hier valt niets aan te nuanceren.

14 mei 2016 om 23:17

Het gaat inderdaad ook om het aantal keren dat Messi betrokken is bij een aanval met o.a key passes, niet alleen met assisten en goals. Messi heeft meer een rol als spelmaker.

14 mei 2016 om 23:28

"Let eens op man", zegt ie terwijl hij niet eens mijn reactie goed leest. Nogmaals: ik reageerde op iemand voor jou die het had over directe assists, niet indirecte. Nogmaald: ik reageerde op iemand voor jou die het had over directe assists, niet indirecte. Bovendien: je geeft nu een statistiek die juist bewijst dat Messi (relatief) inefficient is... Ozil heeft zoveel minder steekballen en zoveel meer assists. Maargoed.

14 mei 2016 om 23:28

En meer assists*. Zijn er maar een paar meer.

14 mei 2016 om 23:31

Ozil heeft 18 assists. Messi heeft in 2016 alleen al 16 assists gegeven. Mensen vergeten dat deze man er 2 maanden uit gelegen heeft.

14 mei 2016 om 23:48

We hebben het nu over de competitie he. Ozil heeft 18 assists in de competitie dit hele seizoen, messi 16. Dus niet slechts in 2016. En kijk welke spelers beiden voor zich hebben... Suarez schiet ze er van alle hoeken in. Giroud mist ze vanuit elke hoek.

14 mei 2016 om 23:49

Gast...

Ik heb het over voorassists omdat jij beweert dat Messi's bijdrage overschat wordt omdat hij 'slechts' 16 assists heeft.

En die laatste opmerking van jou maakt het helemaal af hoor.

Ozil heeft maar 2 assists meer trouwens. Verder niet heel relevant.

Dat hij minder assists heeft met meer steekballen betekent niet dat hij minder efficiënt is. Wil wel graag weten hoe jij bij die gedachte komt.

14 mei 2016 om 23:58

Hetzelfde als je meer schoten hebt waarvan er minder ingaan. Dat heet inefficient. Natuurlijk ben je bij passes afhankelijk van je medespelers, maar als je het echt die statistiek erbij wil halen (en vergelijken met Ozil): Ozil heeft dit seizoen verreweg de meeste kansen gecreeerd. Als je minder steekballen geeft, maar toch meer kansen creëert, wie doet het dan beter denk je?

14 mei 2016 om 23:59

Vergelijk het aantal assists eens en dan het aantal gecreëerde kansen. Dan kom je tot de conclusie dat Özil pech heeft dat hij met Giroud, Walcott en Ramsey samen speelt of Özil had 40 assists met Suarez en Neymar naast zich.

15 mei 2016 om 00:00

En het feit dat je die voorassists aan blijft halen is nog de grootste grap. Jorgen zei dat Suarez zijn doelpuntenproductie voor het grootste deel te danken had aan de (directe) assists van Messi. Dat ontkrachtte ik. Daar doelde ik de hele tijd op.

15 mei 2016 om 00:08

Ja maar wat jij vergeet is dat messi er 2 maanden uitgelegen heeft en dus logischerwijs minder wedstrijden gespeeld heeft. Ik weet dat jij de vergelijking niet begonnen bent maar ozil met messi vergelijken gaat natuurlijk nergens over. Messi voegt zoveel meer toe aan een elftal dan ozil, aangezien hij 1. De beste dribbelaar van de wereld is en 2. Ook nog eens een veel en veel betere afmaker is dan ozil.

15 mei 2016 om 00:50

Maar ik heb het helemaal niet over Jorgen.

Keypasses zeggen natuurlijk niet alles. Ozil neemt ook de corners en vrije trappen (indirect).

Maar hoe is Messi in godsnaam ineffectief als zijn steekpass niet tot een goal leidt? Of wanneer zijn steekpass tot voorassist wordt gepromoveerd.

En zoals ik eerder al zei. Die voorassists haalde ik alleen aan omdat jij Messi's passing overschat vond omdat hij maar 16 assists had.

15 mei 2016 om 00:55

@thebigshow idd iedereen kan zien dat messi de spelmaker van barcelona is de afgelopen jaren. Hoe kan je dan zeggen dat zijn passing overschat wordt. Messi heeft een geweldige pass en is ongelofelijk belangrijk voor barcelona. Echter is suarez naar mijn mening dit seizoen nog belangrijker. Hij speelt echt fantastisch en staat altijd op de juiste plek.

15 mei 2016 om 00:57

@ Bon Jovi

Je kan ook overdrijven.

Bij Real had hij niet eens veel meer assists dan bij Arsenal en daar speelde hij met Ronaldo, Benzema en ook nog Higuain.

En als je de corners en vrije trappen wegneemt is het verschil niet zo groot meer.

Daarnaast begrijp ik niet waarom je hier over begint. Aangezien ik Ozi alleen als referentie gebruikte. En in geenszins de bedoeling had een discussie Messi vs Ozil te starten.

Het gaat tussen Suarez en Ronaldo op dit moment voor de ballon dor.
Toen Barca compleet uit vorm was stond Suarez op en heeft ze alsnog kampioen gemaakt.
Maar Ronaldo heeft Real eigenhandig naar de finale van de CL geschoten.
Als hij in de finale belangrijk is dan is de kans groter dat Ronaldo zijn 4de Ballon dor wint.

14 mei 2016 om 22:41

Je moet je niet té hard op goals focussen. Helaas doen er velen dat, je bent niet alleen. Trouwens, eigenhandig naar de finale? De halve finale heeft hij niet beslist.

14 mei 2016 om 22:51

Hij was ook de 1ste wedstrijd geblesseerd tegen City en de 2de wedstrijd was hij nog niet helemaal oksel fris.
Je hoeft niet perse naar goals alleen te kijken maar je kan wel kijken naar de impact die een speler heeft op een team.
Suarez was duidelijk de grote man bij Barca en bij Real is dat altijd al Ronaldo geweest.
Waarschijnlijk worde de top 3 aangevuld met Messi maar ik zie liever Griezman.

14 mei 2016 om 23:10

Dat weet ik. Maar hij deed het dus niet eigenhandig.

En ik redeneer hier speciaal zoals jij dat doet. Jij kijkt gewoon naar goals en formuleert het als 'impact', ik doe dat dan ook en het klopt plots niet meer? Hehe

14 mei 2016 om 23:02

Ik heb al eerder gezegd tegen jou dat messi betere statistieken over 2016 heeft. Ik weet dus niet waar jij dit vandaan haalt. Maargoed ronaldo scoort er 3 tegen wolfsburg...

14 mei 2016 om 23:07

Hoe dan?
Ronaldo heeft vaker gescoord in de CL en in La Liga..
Als het gaat om assists dan ontlopen ze elkaar niet heel veel.
Maar het kan aan mij liggen..

14 mei 2016 om 23:15

Messi heeft in 2016 29 goals gemaakt en 16 assists gegeven. Ronaldo heeft in 2016 27 goals gemaakt en 8 assists gegeven. Daar moet bij gerekend worden dat messi wel 5 wedstrijden meer gespeeld heeft, echter komt ronaldo op het gebied van assists nog niet in de buurt van messi. Overigens vind ik dat beide spelers niet echt opstaan dit seizoen. Zowel suarez als bale zijn een stuk beslissender voor hun club. Ik vind bale echt onderschat op het moment ik geniet echt van hem dit seizoen.

14 mei 2016 om 23:34

Uefacl

Buiten de statistieken zet Messi letterlijk iedere aanval op en heeft per wedstrijden minstens 5 geniale passes die een kansrijke aanval oplevert.... Daar zit een bizar groot verschil in.

14 mei 2016 om 23:50

Ooh zo.
Ik kijk eigenlijk meer naar heel het seizoen van begin tot eind..
Wat ik zie is Ronaldo topscoorder van de CL en in La Liga vlak achter Suarez.
Ben het trouwens niet mee eens over het opstaan in grote wedstrijden.
Zonder Ronaldo zou Real niet eens de halve finale halen en Ronaldo stond wel degelijk op in de clasico.
Als Ronaldo nu ook zijn werk afmaakt tegen Atletico dan mag je wel spreken van opstaan in grote wedstrijden..
Messi is een andere verhaal.

15 mei 2016 om 00:11

Ronaldo stond inderdaad op in de kwartfinale, echter deed bale dit in de halve finale. Maargoed je hebt idd gelijk over het hele seizoen ontlopen messi en ronaldo elkaar niet veel, maar messi heeft er natuurlijk ook 2 maanden uit gelegen he en de ballon d or gaat over 2016. Overigens denk ik dat je nog lang niet kan zeggen wie deze prijs wint. Barca moet nog de copa del rey finale spelen, real de cl en we hebben nog het ek en copa america. Over een aantal maanden kunnen we een beter oordeel vellen. Als real bijvoorbeeld de cl finale niet wint liggen de verhoudingen weer heel anders. Zou raar zijn om de ballon d or te geven aan een speler die niks gewonnen heeft.

15 mei 2016 om 00:31

Overigens is messi in talloze wedstrijden in la liga beslissend geweest. Bijvoorbeeld beide duels tegen atletico. Messi was ook beslissend in de eerst wedstrijd tegen arsenal. Mijn punt daarbij is dat zowel messi als ronaldo dit jaar hun niveau niet halen. Ik vind dat een ander het wel eens verdiend en suarez staat op pole position.

Ik ben echt blij voor Suarez, 40 Goals wauw! Ik zie de gouden bal wel naar hem toe gaan hopelijk dan. Het mag wel een x geen Messi zijn is niet erg en dat vind hij zelf ook. Dit Barcelona gaat de komende 2-3 jaar nog steeds blijven domineren!

Hebt het gevoel dat Messi meer voor de pass gaat

Dat klopt maar er is maar 1 koning en dat is Messi.. Het is dat hij nu meer een spelmakende rol heeft anders had hij er veel meer gemaakt... Op dit moment zet hij letterlijk elke aanval op. Mensen kijken alleen maar naar statistieken van goals en assists die overigens ook niet verkeerd zijn.

Niemand staat op gelijke hoogste als messi.

15 mei 2016 om 01:58

Mensen zeggen dat messi moest concurreren met ronaldo. Waarom? Messi is daar helemaal niet mee bezig. Als hij zelf wou kon hij de topscorer worden, maar hij gunt neymar en suarez erg veel omdat hij niet bezig is met ronaldo

Barcelona heeft de titel als team verdient met messi als spel maker en suarez als afmaker

Die schotse coach moet eens leren zwijgen als messi al die kansen niet had gecreëerd dan had suarez al die doelpunten niet gemaakt. Suarez is een spits zoals hij hoort te zijn. Messi weet dat en heeft plaats gemaakt voor hem. Hij is nu eenmaal iemand die zijn roem graag deelt met zijn ploeggenoten. Geen egoïst zoals ik zal zijn naam maar niet noemen. Of toch wel Cristiano penaldo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren