Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hedwiges Maduro over Ajax-speler: ‘Hij had gewoon in de EK-selectie van het Nederlands elftal moeten zitten'

Laatste update:

Als Hedwiges Maduro de bondscoach van het Nederlands elftal was geweest, had hij een fitte Steven Berghuis meegenomen naar het EK. In de podcast Het EK Sportpaleis gaf de trainer van Almere City FC aan dat hij vindt dat een type speler als Berghuis erbij had moeten zijn in Duitsland.

De 32-jarige aanvaller van Ajax miste een aanzienlijk deel van afgelopen seizoen door een knie- en rugblessure. Hoewel hij de laatste drie duels nog wel in actie kwam, besloot bondscoach Ronald Koeman om hem niet mee te nemen naar het EK.

Op de vraag of Maduro het opvallend vindt dat Berghuis er niet bij is, antwoordt hij: “Vanwege zijn blessures misschien niet. Hij was niet echt fit de afgelopen wedstrijden richting het EK. Maar qua type speler had hij er gewoon bij moeten zijn, vind ik. En ook qua kwaliteiten. Als hij gewoon fit is vind ik dat hij erbij hoort. Een linkspoot aan die kant is een extra wapen.”

Maduro werkte het afgelopen seizoen als assistent-trainer bij Ajax nauw samen met Berghuis. “Ik vind hem een fantastische speler, dus ik hoop dat hij fit blijft, zodat hij ook komend seizoen weer van waarde kan zijn.”

“Ik kon heel goed met hem sparren”, gaat Maduro verder. “We hadden het heel vaak over spelsituaties en daarin merk je wel dat hij verder gaat.”

“Het was natuurlijk een beetje een frustrerend jaar, waarin veel dingen niet lukten. Hij is een gevoelsmens, die veel dingen niet voor zich kan houden. Dat zie je direct aan hem. Dus dat vind ik mooi, ik houd daarvan. Dat moet hij gewoon zo houden, vind ik.”

Berghuis kwam tot dusver tot 46 wedstrijden namens Oranje, waarin hij 2 keer scoorde. Zijn laatste interland dateert van 10 september vorig jaar, in en tegen Ierland (1-2 zege).

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Met Bergosso had je natuurlijk wel een zelfde type als gakpo gehad, althans hij zou die rol zo als hij bij feyenoord speelde wel kunnen in vullen,
En dan kan een frimpi of Dumfries er meer overheen langs de lijn op komen,

Maar in deze doen van Bergosso kan je hem niet meenemen, maar ik zie hem dit seizoen als die fit is gewoon nog een jaar met vele mooie momenten maken !

Kom op stevveeeeeee !!!!

8 juli 2024 om 20:03

Is er geen straattaal-woord voor 'berg'?

8 juli 2024 om 20:31

Een zelfde type als Gakpo? Wat heb jij gedronken?

8 juli 2024 om 21:16

Type Berghuis: hard nodig op rechts, de Berghuis van dit seizoen: niet goed genoeg.

Ben ik het overigens wel mee eens. Is een creatieve speler en een van de enige spelers bij Ajax afgelopen seizoen die wél zijn niveau haalde.

8 juli 2024 om 20:01

Zijn statistieken dit seizoen waren gewoon absurd slecht, hij is geen goede rechtsbuiten en geen goede 10. Hij is ook de helft van de tijd niet fit. Wat een flauwekul.

8 juli 2024 om 20:02

Ik had ook liever hem dan Bergwijn meegenomen maar zo een groot gemis is het ook niet.

8 juli 2024 om 20:03

Klopt, heeft toch een paar keer de mensen van de banken gekregen . Dit jaar hopelijk meer natuurlijk maar bij Bergosso kan je altijd verrast worden !

Plus hii heeft lekker kunnen genieten van een goeie vakantie, ff de beentjes omhoog! Lekker in je ondergoed rondlopen en ff aan niks anders denken , Steeviee staat er dit jaar weer !! Kampioenen!!!!

8 juli 2024 om 22:07

Wel zijn niveau haalde? Berghuis speelde misschien wel z'n slechtste seizoen sinds z'n vertrek bij FC Twente als jong talent.

Een fitte Berghuis in vorm kan je altijd gebruiken, maar hij kwakkelt al een tijd en onttrok zich ook niet bepaald aan de malaise bij Ajax. Een eindtoernooi is geen revalidatietraject.

Als ik bondscoach was had ik een fitte van Basten meegenomen, nadat hij natuurlijk eerst even via een gat in het tijds continuüm een fiks aantal jaren van de teller heeft afgesnoept.
Moraal van het verhaal; ik hoef de podcasts van het sportpaleis niet te zien klaarblijkelijk, als dit soort hersenspinsels het beste zijn wat VZ er uit kan filteren.

Heeft een slecht seizoen gehad, ook nog veel geblesseerd, dus terecht dat hij niet mee is. Enige is dat je nu geen linkspoot op rechts kan inbrengen, maar hij en ook Stengs hebben daarvoor gewoon te weinig laten zien. Op het middenveld is Berghuis al helemaal geen optie, daar is hij niet dynamisch genoeg voor.

8 juli 2024 om 20:33

Stengs speelde afgelopen seizoen ook gewoon 90% van de wedstrijden als nummer 10, een aantal keer startte hij als rechtsbuiten om een extra middenvelder op te stellen.
Hij zou dus concurreren met de middenvelders, niet met de rechtsbuitens. Dan is het uiteindelijk gewoon terecht dat hij niet mee is.

En daarom ben jij geen bondscoach.

Dat zou dan ipv Gakpo, Simons of Bergwijn moeten zijn geweest. Die eerste 2 zijn natuurlijk sowieso een pak beter en multi inzetbaar. Ipv Bergwijn had het idd best gekund, maar ga je er nou ook niet echt enorm op vooruit. Dan hangt het erom hoe je wil gaan spelen.

Absoluut niet goed genoeg als rechtsbuiten en veel te lage handelingssnelheid voor het middenveld op dit niveau. Frimpong en Malen zijn echt heel heel heel veel beter. Op het middenveld als iedereen fit is zijn Simons, Koopmeiners en Reijnders beter voor die rol op het middenveld.

Berghuis is een topspeler voor de Eredivisie, niet voor daarbuiten.

Wat een grap. Berghuis? Haha doe normaal. Zou compleet niet in de selectie passen. Zowel qua niveau als karakter.

Er word van de week nog gemeld dat Berghuis nog steeds niet 100% fit is. Tuurlijk neem je hem dan niet mee.

Reageer