Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gullit: ‘Wat ik zie, is een jongen die twee dingen tegelijk wil’

Laatste update:

Ruud Gullit maakte als speler fantastische jaren door en presteerde goed in de absolute top. De momenteel werkloze trainer is een kenner van het Engels voetbal en sprak zich al eerder goedbedoeld uit met advies aan Memphis Depay. Die was vorig seizoen een grote meneer in de Eredivisie, maar worstelt nu met zichzelf bij Manchester United. Gullit hoopt dat Depay eruit komt en zijn ware klasse zal laten zien.

/

Als analyticus bij de BBC wordt Gullit vaak gevraagd naar de verrichtingen van en verwachtingen rond Depay en in het Algemeen Dagblad zoomt hij nog eens wat dieper in op de aanvaller van Manchester United. “Wat ik zie, is een jongen die twee dingen tegelijk wil. Hij wil een heel goede voetballer worden, maar tegelijk wil hij een superster zijn. Een fenomeen. Een stijlicoon. Dan denk ik: jongen, doe dat nou in de juiste volgorde.”

“Eerst presteren, presteren, presteren. Dan een hele tijd niks. En daarna mag-ie van mij net zo gek doen als Dennis Rodman, of nog veel gekker”, legt Gullit uit. “De vraag is volgens mij vooral hoe je herinnerd wilt worden. Als fenomeen met een hoed en een Rolls Royce? Of toch als voetballer?”, aldus Gullit. Zelf deed Gullit het wat rustiger aan in zijn jaren als prof, zoals bij AC Milan. Hij reed eerst in een Opel Kadett, daarna in een Lancia en daarna een Audi 80, roept hij in herinnering.

Hij stelde zichzelf ook nooit ten doel om rijk te worden of een superster te zijn. “Bij Memphis hoop ik heel erg dat het kwartje gaat vallen nu. Dat hij niet zijn imago op de eerste plaats zet, maar zijn spel. Hij mag heel boos op me worden hoor, geen probleem. Maar ik hoop vooral dat die jongen slaagt”, aldus Gullit.

Ben jij het eens met Ruud Gullit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja het is ook n beetje de tijd waar we in leven mijn mening is dat jonge voetballers die weinig tot niks hebben laten zien meteen overbetaald worden dan gaan ze naast De schoentjes lopen dan krijg je zulke dingen

27 februari 2016 om 09:53

Het geld wat ze nu krijgen kregen alleen supersterren van weleer, nu worden ze echt op jonge leeftijd al verwend en ze weten er vaak niet goed mee om te gaan. Ik denk vooral in het geval van Depay waar die op jonge leeftijd niet veel had, hij nu gewoon doet wat die wilt. Aan de andere kant heb ik bij hem heel sterk het idee dat mensen hem beoordelen om zijn uiterlijk en niet om hoe hij daadwerkelijk is. Hij krijgt al een label opgeplakt zonder een woord gezegd te hebben. Tuurlijk is dat wel zijn eigen verantwoordelijkheid want we leven nu eenmaal in een wereld waar dit allemaal wordt belicht, maar wat ik ermee wilt zeggen is dat die wel keihard werkt en eigenlijk niet gek doet. Hij ziet er alleen extravagant uit en wordt daar veel meer op beoordeeld dan wat die daadwerkelijk doet.

27 februari 2016 om 11:37

Het is nog niet eens alleen het geld, het is ook de media aandacht (social media, kranten, tv), volle stadions en niet meer gewoon over straat kunnen etc. Ze staan tegenwoordig gewoon een stuk verder van de maatschappij af, worden door clubs helemaal vertroeteld (anders lopen ze na 2 goede wedstrijden weer de deur uit) en kunnen niet meer tegen kritiek. Iedereen wil zich onderscheiden, op of buiten het veld. Als je alle salarissen in de voetbalwereld zou halveren zou uiteindelijk helemaal niets uitmaken.

Man die als analyticus bij de BBC altijd zich wil meten aan de goede analytici zoals Danny Murphy, Shearer en Jermaine Jenas, maar het van mij wel wat luchtiger mag houden zoals hij hier nu doet.

Wat mij betreft heeft hij wel gelijk en dient een voetballer een rustig leven te leiden en niet de media op zich te vestigen. Als je zo goed bent als Ronaldo, mag je alles doen wat je wil, maar tot die tijd moet je je op de achtergrond houden

27 februari 2016 om 10:07

Danny Murphy heeft z'n goede dagen, maar wordt toch vooral belemmerd door zijn clubvoorkeur. Als hij dat eens laat vallen kan hij misschien net zo goed worden als Jenas. Shearer is de beste.

27 februari 2016 om 10:17

Misschien wel, maar ik denk dat ze daar ook een beetje voor zitten waardoor het zo lijkt. Murphy weet natuurlijk over heel wat clubs insight stories en de andere ook wel, maar die hebben nooit bij Liverpool, United, Arsenal of Chelsea gespeeld als ik het goed heb.

Dan heb je Danny - Liverpool, Jenas - Tottenham en Shearer - Newcastle en natuurlijk Linneker - Leicester haha. Keown zou jou man moeten zijn, maar die vind ik alleen qua verdedigen soms erg goed analyseren

27 februari 2016 om 11:26

Dat het een beetje doorschemert is misschien logisch, maar waar ik me aan stoor is eigenlijk meer dat ze door hun clubvoorkeur niet objectief naar voormalige rivalen kunnen kijken. Shearer heeft dat niet (miss een heel klein beetje bij Sunderland), Jenas lichtelijk, maar Murphy lijkt dat helemaal niet opzij te kunnen zetten.

28 februari 2016 om 16:20

Nee, sorry dat merk ik niet echt. Misschien dat ik er vanaf nu op ga letten en dan over een paar maanden je gelijk geef of dat ik het onbewust wel fijn vind wat hij over Liverpool zegt

28 februari 2016 om 18:05

Haha, niet specifiek over Liverpool dus, maar over spelers en clubs waar hij wel eens een mindere ervaring mee heeft gehad.

27 februari 2016 om 16:56

Ik vind Ruud Gullit echt n ontzettend goede analyticus. Niet ontzettend tactisch hoogstaand, maar zegt vaak ware dingen en ook niet met n negatieve zure insteek zoals zoveel ex profs (bv V Hooijdonk). Daarbij is het een echte personality wat ipntv ok helpt. En voor een onopgeleide gozer spreekt ie goed Engels. Dus ajb, stop met het verheerlijken van middelmatige Engelsen en wees eens trots op deze Nederlander die internationaal ontzettend gewaardeerd wordt

28 februari 2016 om 16:18

Oef Linneker een held van Engeland en Shearer een absolute cultheld middelmatig noemen blijkt eerder het tegenovergesteld, omdat je dan blijkbaar niet genoeg van hun carrière af weet.

Daarbuiten is het nooit een feit geweest dat goede voetballers ook goede analytici zijn of middelmatige ook middelmatig analyseren. Mijn mening heeft daarom ook niets met verheerlijking te maken, maar gewoonweg beoordelen van hun analytisch vermogen. Er zijn ook genoeg andere mensen die er zitten, Engels zijn , en ik zeer slecht vind

Ik vind Gullit's carrière als voetballer geweldig en zijn personality houd je zeker wakker, maar zoals je zelf al zegt, het tactische, waar ik van houd, is minder. Misschien kan hij ook goed Engels omdat hij 3 jaar bij Chelsea heeft gespeeld

29 februari 2016 om 09:38

ik dioelde op danny murphy en jermaine jenas... en zelfs shaerer en lindeker, leuke engelse culthelden maar Gullit was vele malen groter. ik ken zoveel spelers die 10 jaar in Engeland spelen en nog slecht zijn in Engels.
eens dat dat geen goede analyticus hoeft op te leveren, maar Gullit is gewoon goed. Ik vind het dan jammer dat jij op een stuk ovr hem, in Nederland, moet gaan beginnen over english wankers who nobody cares about.

Netjes geformuleerd van Gullit. Voor het Nederlandse voetbal zou het heel goed zijn als kwartje valt bij Depay.

Samen met Willems en Bazoer de grootste talenten.

Met goede/degelijke spelers als Cillesen, Tete, Propper, De Jong, Klaassen, Bruma, Kongolo en Blind erbij moet er een nieuw team gebouwd worden.

27 februari 2016 om 10:58

Blind, laat me niet lachen? Met hem zorg je alleen maar voor risico op het veld. Als hij makkelijk bij de bal kan pakt hij de bal af, maar wanneer het te moeilijk is neemt hij vaak niet eens de moeite echt alles op alles te zetten. Beter zetten voor hem Van Dijk in. Wel minder ervaring, maar dat komt nog wel.

27 februari 2016 om 11:14

Volgens mij vergeet je een cruciale naam: De Vrij. Dat word onze leider in de defensie, hij is nu al een van de beste verdedigers van de serie A.

27 februari 2016 om 11:23

@AsRoma8 daar heb je helemaal gelijk in. De vrij is onze beste CV. ook mag je strootman niet vergeten die herstellende is. en wijnaldum mag je ook niet vergeten

27 februari 2016 om 11:54

Ik noemde vlug wat namen, maar De Vrij en Wijnaldum zijn inderdaad ook goede spelers.

Strootman zie ik niet meer terugkomen op topniveau, die heeft te lang niet meer gevoetbald. Maar ik laat me graag verbazen.

Voorin is Depay een speler die het verschil kan maken. Hopelijk houdt hij de vorm van de afgelopen wedstrijd vast!

27 februari 2016 om 11:42

Depay haalt zijn neus hier voor op. Die vraagt zich af: "waar bemoeid die Gullit zich mee!?" of "wie is Gullit eigenlijk".

27 februari 2016 om 18:22

Klopt. Die ziet alleen een oude man die zeurt en vraagt zich helemaal niet af of ie misschien gelijk heeft

Gullit kon zich vroeger natuurlijk makkelijk een Porsche of iets dergelijks permitteren. In die tijd verdiende topvoetballers zoals hem ook al goed, maar het verschil met nu is wel gigantisch. Hetgeen nu een gemiddelde speler bij newcastle verdient zal ongeveer zijn wat hij toen had in zijn tijd.
Alles is geevolueerd, samen met de tijd waarin we leven. En de gemiddelde degelijke voetballer beseft op dat gebied niet echt hoeveel geluk hij wel heeft dat talent te hebben. Want als profvoetballer heb je echt wel een mooi leven.

Ff serieus , wat maakt het nou uit als hij een hoed draagt. Mensen snappen niet dat her gewoon een trend is momenteel en Depay (net als veld andere voetballers) is gewoon een 'fashion killer'. Hetzelfde geldt voor zn Rolls Royce, waarom mag hij geen nieuwe auto kopen??? Misschien was dat zijn ultieme droom om oa een rolls royce te hebben en nu kan hij het zich financieel gezien veroorloven om het te kopen? Mensen letten teveel op Depay en overdrijven te erg.

27 februari 2016 om 10:47

* het, vele

27 februari 2016 om 10:59

Kan het niet beter verwoorden.

27 februari 2016 om 11:23

Punt is precies wat Gullit aangeeft: een hoed dragen is het probleem niet, een Rolls kopen in principe ook niet. Maar dan wel eerst presteren, dat is de juiste volgorde. Eerst zaaien, dan oogsten, zeg maar. Of nog anders geformuleerd: een prins gaat ook niet op een troon zitten als hij nog geen koning is.

27 februari 2016 om 12:02

Ik vind dat nog steeds onzin. Dus dat is dan hetzelfde als zeggen dat hij niet 'lekker' mag eten omdat hij onder verwachting presteert? De media zoekt hem op en dat is juist het probleem in mijn ogen. Hij wordt bestempeld als diva.

27 februari 2016 om 12:28

Eerst presteren en dan pas jezelf zijn? Want daar komt het op neer.
Gullit vergeet een paar dingen. In zijn tijd was er geen sociale media. In zijn tijd was de pers nog niet zo erg als nu. In zijn tijd had hij ook uitspattingen, die iedereen nu zal veroordelen, alleen kwam het niet in het nieuws.

Ik ben een groot fan van Gullit, maar denk niet dat deze woorden letterlijk moeten worden genomen. Zoals hij in vele interviews aangeeft, wilt hij heel graag dat Depay slaagt. En hij denkt hem zo wel beetje op scherp te zetten

Als Memphis, met net zoveel flair , als afgelopen Uefa League wedstrijd, het seizoen afmaakt, dan wordt het smullen..

27 februari 2016 om 22:24

Voor de goede orde: van mij mag Memphis gewoon lekker eten, no problem. Van de Mac naar de Librije, moet ie zelf weten. Maar hij gedraagt zich dus ook als een diva, dat is nou juist het probleem. Niks mis met diva-gedrag maar dat moet je wel verdiend hebben, vind ik. De divas van weleer noemden zichzelf geen diva, dat deed het publiek. Memphis bombardeert zichzelf tot diva, dat roept al snel associaties op met egoicentrisch en oppervlakkig. En het neigt naar sneu als hij daarnaast niks op t veld laat zien.

Neem me niet kwalijk, dat is nu eenmaal zoals ik het zie. Ik snap dat normen en waarden voortdurend in beweging zijn, maar persoonlijk kan ik me niet vinden in de huidige cultuur om jezelf op een voetstuk te plaatsen. Heb er gewoon niks mee.

27 februari 2016 om 11:32

Precies. Ik snap het ook niet. Maar vaak lijkt het erg sterk op pure afgunst. Depay heeft er ontzettend hard voor gewerkt. Dat mensen nog twijfelen aan zijn mentaliteit. Die jongen wil maar 1 ding en dat is de beste worden.

In de week dat hij een contract bij ManUtd tekende, zag ik Depay bij de Bijenkorf in Amsterdam. Op zich niks bijzonders natuurlijk, alleen de manier waarop.

Hij kwam aanrijden met zijn vrienden in zijn zwarte Audi Q7, zo het plein op van het Nationaal Monument en parkeerde zijn SUV pal voor de deur van de Bijenkorf. Ze stapten uit en kwamen terug met Louie Vitons tasje en andere merken (weet ze niet allemaal bij namen). Ook hierbij dit moet hij zelf weten. Maar de manier hoe hij zich gedroeg, het was net een filmster.

Ondanks zijn popi jopi gedrag is hij momenteel wel de beste Nederlandse voetballer.

Je imago hangt ook samen met je spel. Als Depay zijn imago zo belangrijk vindt, zou hij zich juist op zijn spel moeten richten. Hij heeft op dit moment niet echt een positief imago, als een jongen die meer met randzaken dan met voetbal bezig is en er niet voor leeft

Gullit heeft min of meer gelijk, maar zegt het niet helemaal goed. Wat Depay met zijn geld doet moet hij zelf weten, maar als hij niet presteert gaat zijn gedrag irriteren. Daarom is dit nu een item. Als hij geweldig zou spelen zou niemand er een punt van maken. Maar als je kandidaat bent voor de slechtste aankoop van het jaar in de Premier League, ondanks een paar goede wedstrijden tegen mindere tegenstanders in Europese wedstrijden m.a.w. eredivisieniveau en je valt op door je gedrag buiten de club dan krijg je problemen.

Introduceer Gullit gewoon als voormalig wereldvoetballer van het jaar. En niet doen alsof je die hele carriere hebt gevolgd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren