Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Geen zorgen voor PSV: 'We wonnen toen de Europa Cup, de titel en de beker'

Laatste update:

PSV is bereid om bij het juiste bod mee te werken aan een vertrek van Memphis Depay en/of Georginio Wijnaldum, maar wil zijn selectie verder zo veel mogelijk bij elkaar houden. Voormalig manager Kees Ploegsma vindt dat een goede zet: hij wijst erop dat het vertrek van een grote blikvanger zeker niet altijd negatief hoeft uit te pakken.

/

Ploegsma denkt terug aan 1987, toen PSV Ruud Gullit verkocht aan AC Milan. "Iedereen dacht dat we een groot probleem hadden, maar we haalden Lerby, Kieft en Gillhaus en wonnen de Europa Cup I, de landstitel en de beker", zegt Ploegsma in De Telegraaf. "Uiteindelijk is iedereen vervangbaar."

"Het is de vraag of je bij een verkoop van Depay dezelfde kwaliteit terug kunt halen, maar je kunt voor het verdiende geld misschien wel twee, drie posities versterken, waardoor het elftal sterker wordt", benadrukt Ploegsma. Ook in 2004 reageerde PSV goed op een hete transferzomer: Arjen Robben, Mateja Kezman, Ronald Waterreus, Kevin Hofland en Dennis Rommedahl vertrokken toen, maar daar kwamen onder meer Heurelho Gomes, Alex, Jefferson Farfán en DaMarcu Beasley voor terug. PSV won vervolgens de dubbel en haalde de halve finale van de Champions League.

Denk je dat PSV sterker kan worden dan dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laten we hopen dat ze sterker worden, goed voor het neerlandse voetbal. Hopen dat ajax volgend seizoen ook een stukkie beter is

15 april 2015 om 10:10

Precies! Dat is de instelling. Ik hoop ook eigenlijk ook gewoon dat een Depay en/of Wijnaldum nog een jaar gaan blijven. Is alleen maar beter voor het Nederlands voetbal als zulke spelers eindelijk weer eens iets langer gaan blijven.

15 april 2015 om 10:45

Zou ook een mooi signaal zijn voor de jeugd om pas op je 23e weg te gaan, maar denk dat het geen realiteit is..

15 april 2015 om 12:57

Heb daar zelf een dubbel gevoel over. Ik denk dat het uiteindelijk voor het Nederlandse voetbal, lees: Oranje, beter is dat Depay vertrekt. Ik heb het idee dat hij op dit niveau niet veel beter meer gaat worden. Hij is grillig qua prestaties, maar laat wel zien dat hij zich aan het niveau kan optrekken (WK & Spanje bijvoorbeeld). Ik denk dat de stap moet maken om niet te stagneren in zijn groei. Mocht hij blijven is het natuurlijk wel weer goed voor PSV gezien de CL campagne.

15 april 2015 om 13:08

Depay heeft inderdaad een nieuwe uitdaging nodig, het lijkt me voor hem ook beter dat hij vertrekt deze zomer. Wijnaldum kan mijn inziens er nog wel een jaar aan vastplakken, dat zou geweldig zijn voor het Nederlands voetbal. Verder heeft Ploegsma natuurlijk gelijk, wanneer Depay wordt verkocht moet je ervoor zorgen dat je het geld wat je aan hem verdient vooral uit gaat geven om andere posities te versterken.

15 april 2015 om 13:21

Mee eens Depay moet uitdaging hebben terwijl Wijnaldum nog wel bij PSV kan blijven.
Denk ook dat Depay zeker een grote speler in wording is terwijl Wijnaldum niet enorm veel meer zal groeien.
Maar, ik kan me vergissen. Ik zie Wijnaldum meer als een spelers die gewoon de rest van z'n leven bij PSV moet blijven spelen of tenminste nog 3 jaar.
Hier ziet die op z'n plek, bij z'n vrienden en hij verdient een enorm hoog salaris.
Netto boven de miljoen!

Het is dat dit altijd lukt. Niet dus. Voor hetzelfde geld zit je een jaar of 2 in zwaar weer.

Het is altijd afwachten of de nieuwe zich kunnen integreren. En dat lukt echt niet altijd.

15 april 2015 om 10:06

Hij bedoelt volgens mij ook dat je er, als team, niet altijd op achteruit gaat als je sterkhouders worden verkocht. En er zijn uiteraard genoeg voorbeelden waarbij iedereen dacht dat het niets zou wouden na een leegloop en de ploeg er alleen maar beter op werd(southampton afgelopen seizoen nog). Uiteraard zijn er ook voorbeelden waar het voor geen meter loopt.

15 april 2015 om 10:20

Met een goed bestuur lukt dit meestal, maar soms eens niet hoor.

Gent verkoopt al 16 jaar zowat zijn halve kern elk seizoen. En dat opvangen, lukte aardig. Tot 2 jaar geleden, dan hadden we eens prijs in de negatieve zin. Van de subtop naar de grauwe middenmoot. Dat was even wennen. lol

PSV kan ook zomaar naar de subtop verglijden.

Nu ja, ik denk dat Depay vervangen niet zo'n sinecure zal worden. Het is voor de ED en PSV echt wel een belangrijke speler, maar je kan in zijn plaats een betere teamplayer positioneren waardoor je als team in zijn geheel er op vooruit gaat.

De vervanger van Wijnaldum, da's minder makkelijk. Of je moet zwaar gaan uitgeven natuurlijk.

15 april 2015 om 10:20

Daarbij komt dat Memphis geen teamplayer is en veel balverlies lijdt. Dat zijn punten van Memphis die naar mijn inziens te vaak onderbelicht worden.

15 april 2015 om 10:38

iets met open deuren intrappen..
Ploegsma geeft toch alleen aan dat in het verleden een aantal keer wel goed is gegaan? geeft geen garantie..

15 april 2015 om 10:48

Onzin, zelfs met het vertrek van Depay en Wijnaldum kan PSV volgend jaar voor het kampioenschap strijden. Zie opstelling.

Zoet
Arias
Bruma
Isimat-Marin
Willems
Pröpper
Maher
Guardado
Narsingh
de Jong
Bergwijn
15 april 2015 om 10:57

Hoezo bergwijn? Volgend seizoen in de basis?? Bende gek??
Die jongen moet eerst maar weer ritme opbouwen, tegen jong ajax speelde hij goed. Maar voor zijn blessure was het net wel, net niet Type jozefzoon, ga je geen potten mee breken.

15 april 2015 om 10:15

Dat zegt hij ook, hij geeft aan dat in het verleden het al een paar keer goed is gegaan en dat bij vertrek Depay het elftal met een paar goede aankopen misschien wel sterker kan worden. Garanties heb je nergens, maar hij maakt zich er evenwel weinig zorgen over. Schijnbaar om de Psv'ers gerust te stellen oid.

15 april 2015 om 11:10

Klopt. Maar als je de historie van de Eredivisie er op naslaat wordt de kampioen die leeg gekocht wordt het jaar er op vaker kampioen dan de nummer 2 die zich in de zomer heeft versterkt.

En de kampioen die grotendeels in tact blijft, heeft het jaar daarop vaak een heel zwaar seizoen.

Maar ja, statistiek is interessant en richtinggevend, maar nooit zaligmakend. Waarbij we voor het gemak trouwens ook even vergeten dat er in 2004 ook wel grote risico's zijn genomen bij het investeren in de selectie.

Helaas heb ik iets minder vertrouwen in de huidige scouting.

15 april 2015 om 10:13

Pampaloerus. Daar loopt de vergelijking inderdaad mank met de genoemde tijdperken. Eerste tijdperk wat hij noemt was het Nederlands voetbal nog vooraanstaand en dan weet je altijd wel goed vervanging te vinden. Tweede tijdperk dat genoemd wordt had Psv een gigantisch goed netwerk in Brazilie waar heel goed gebruik van is gemaakt. Volgens mij moet Psv het nu ook vooral hebben van wat er in de Nederlandse competitie rondloopt, ook al lopen hier ook nog wel een paar aardige spelers natuurlijk.

15 april 2015 om 11:12

Want? Guardado gehaald, de Jong gehaald. Natuurlijk, dat zijn geen spelers waarvoor je de Braziliaanse Jungle in moet om ze onder een bananenblad te vinden, maar wel versterkingen die zijn gehaald door positieve adviezen van de huidige scouts.

Punt is dat de vijver waar PSV voorheen zijn talenten uit haalde nu overbevist wordt door alles en iedereen. Het vinden van goede spelers is niet meer het probleem, ze overhalen om bij je te komen voetballen tegen een lager jaarloon dan elders, dat is de uitdaging.

15 april 2015 om 11:53

Haal Cornelius op van Kopenhagen als concurrent voor Narsingh ( de man die faliekant mislukte bij Cardiff ) hij kan prima op de rechtervleugel.

Kost echt niet boven de 4/5 miljoen.

Dan zou ik als linkervleugel John proberen te strikken. Iemand die tussen bank en basis zweeft bij Benfica is van meerwaarde voor PSV. Martin Braithwaite van Toulouse zou ook een haalbare optie zijn, vond hem in zijn Esbjerg tijd een goede aanvaller en ik dacht dat hij bij Toulouse ook goed meedraait.

Dat zouden mijn opties zijn, maar ik kijk redelijk gekleurd vanwege het feit dat ze Deens zijn

Ik ben blij dat we Brands hebben. Die probeert tenminste een goede speler terug te kopen. Die gaat nu eenmaal geld kosten en daar moeten we niet over zeuren. Een goede investering levert op langer termijn meer op. Middelmaat hebben we niks aan.

De tijden dat we Europees nog ver gaan komen zijn voorbij. Geloof je er toch nog in dan wens ik je veel plezier met je waanideeën. Dan kan je nog een goude lichting hebben. Deze ploeg wordt dan na 1 jaar toch weer leeg geplukt. Bij psv zijn deze 2 spelers toe aan een stap hogerop. Zegt genoeg toch? Tijd om te bouwen is er niet. Althans zo is de denkwijze in t buitenland. Juist hier doen we niks anders dan opbouwen en verkopen. Europese topclubs kopen directe versterkingen. En als er dan eens een juweeltje rond loopt dan verhuren ze m toch gewoon? De Nederlandse competitie stelt gewoon niks meer voor. We worden weg gespeeld, zo dan niet verslagen, door clubs uit Roemenië, Rusland, Oekraïne, Polen, Luxemburg, Oostenrijk en Bulgarije. Begint t al te dagen jongens? Leuk he de Eredivisie....

15 april 2015 om 10:19

Helemaal mee eens. We zullen geen potten meer breken in Europa. Als je ziet hoe simpel Ajax ook weer uitgeschakeld wordt. Echt triest wel. De eredivisie stelt al jaren niks meer voor. Daar kunnen wij niks aan doen verder. Het zijn de enorme bedragen waar men niet tegen op kan boksen.

15 april 2015 om 11:17

Ajax en PSV allebei in Europa natuurlijk weinig indruk gemaakt, al had PSV natuurlijk wel echt pech met de loting in de EL en Ajax in de Cl.

Neemt niet weg dat ik Psv, ook zonder Wijnaldum en Depay, wel een kans zie maken om de poule CL door te komen als ze gewoon hun eigen spel spelen. Wat Ajax in Europa steeds fout doet is denken dat ze met 65% balbezit ook 65% van de wedstrijd domineren. Het is te naïef gewoon.

15 april 2015 om 11:37

PSV heeft alleen kans als ze een beetje gunstig loten. Stel ze komen bij een Barcelona en Arsenal in de poule geef ik ze weinig kans.
Ajax heeft ook steeds twee sterke teams getroffen. Zelfs tegen de Europese subtop heeft Ajax het moeilijk. Misschien dat PSV het beter doet hoor maar denk het eerlijk gezegd niet.

15 april 2015 om 12:57

We moeten als Nederlandse club sowieso geluk hebben met de CL-loting. Ajax heeft elke keer twee wereldteams geloot, waardoor ze in de poule des doods zaten. Een aantal jaar terug waren ze er dichtbij, hadden ze ook door moeten gaan maar we weten hoe het met Lyon is gegaan. Een tweede keer was met Milan en Barca, als Ajax ooit Milan kon verslaan was het toen wel.

Voor PSV hoop ik dat ze volgend jaar een mooie poule loten met mooie wedstrijden en eventueel, met een beetje mazzel (in de loting), door kunnen naar de volgende ronde. Het zal hoe dan ook moeilijk worden.

Ik denk ook dat als je een teamspeler op de linksbuiten erbij kunt halen dit zeker geen verzwakking hoeft te zijn. De diepgang en goals van wijnaldum opvangen wordt lastiger. Deze speler geeft altijd alles en is naar mijn mening nog een stukje balangrijker dan depay. Wie weet kun je een goede concurrent voor narsingg kopen. Daar wordt het elftal ook sterker van.

Voor Depay zijn er genoeg alternatieven in de Eredivisie te vinden. Larsson, Corona en eventueel Tighadouini. Voor Wijnaldum heb je Pröpper en eventueel Gudelj, al verwacht ik dat hij naar Ajax zal gaan. Enige probleem zou het opvangen van Willems zijn, dus laten we hopen dat hij blijft.

Wil je een serieuze poging wagen voor plek 2/3 in de Champions League groepsfase, dien je niet meer naar versterkingen vanuit de Eredivisie te kijken. Dit zullen eerder aankopen zijn voor de breedte. Tighadouini bijvoorbeeld, leuke speler die de man is in Breda, maar wat heeft die kansen nodig zeg. Kon er 5, misschien 6 maken afgelopen weekend. Ik vraag me dan ook sterk af of deze jongen geschikt is voor een club als Psv, aangezien het rendement hier vele malen hoger ligt.

Ik hoop dat PSV weer een paar pareltjes weet te vinden uit het buitenland, zoals in de jaren 04/05 met Farfan, Alex, Gomes etc. Wat een geweldige jaren zeg...

15 april 2015 om 11:12

Die pareltjes kwamen door Chelsea, Lemic en wanbeleid die bijna de club hun kop kostte....PSV heeft nu geen eigen grond meer onder het stadion of de Herdgang dus men zal voorzichtig moeten zijn.

En dan zeggen ze dat men in Amsterdam arrogant is...Er is totaal, maar totaal geen garantie dat een eventueel vertrek van Depay en Wijnaldum zo maar kan worden opgevangen. Ook de fans moeten rekening houden dat een Propper de druk in Eindhoven niet aankan. Je weet het gewoon niet.

De voorbeelden die Ploegsma brengt zijn lachwekkend. 1988? Hallo, we leven in 2015. Vergeet even het Bosman arrest ook niet. Ajax dromen van een terugkeer naar de Europese top zijn niet realistisch. Ook het voorbeeld van de tijd met o.a Gomez, Farfan, en Beasley zijn niet relevant. Ten eerste niet omdat PSV zich toen in diepe schulden duwde en als tweede trek je als PSV zijde niet zomaar spelers aan als het kaliber van Alex. Vergeet niet dat Lemic toen ook nog in Eindhoven rond liep.

Het zijn gewoon andere tijden. PSV zal zich heus versterken en ze zullen weer titelkandidaat zijn, maar Ajax en zelfs Feyenoord staan niet stil.

15 april 2015 om 11:20

Er staat toch ook niet dat er een garantie is dat het op te vangen is? Er staat dat het vertrek van die spelers kan resulteren in het versterken van meerdere andere posities, wat ervoor kan zorgen dat je als team beter wordt. Volgens mij begrijp jij de definitie van arrogantie niet helemaal.

Pfoe, wat een namen ook he, 11/10 jaar geleden. Halve finale CL, daar kunnen we nu heel erg vaak van gaan dromen, want dat gaat niemand in Nederland meer lukken. Ik heb vertrouwen in Brands dat hij een oplossing vindt voor het vertrek van Gini en Depay. Hij heeft in mijn ogen al een aantal seizoenen een kampioenswaardige selectie afgeleverd en zeker door het aantrekken van Guardado verwacht ik dat hij daar nu ook weer in zal slagen.

15 april 2015 om 12:59

Ik denk ook dat er volgend jaar weer een goede selectie staat. Ook al vertrekken de twee hierboven genoemde spelers. Guardado is al vastgelegd, dan misschien nog Isimat, wat ik ook een prima verdediger vind (miss wel beter dan Bruma en Rekik).

Als PSV voor Depay bijvoorbeeld Corona van Twente weet te halen, hebben ze een uitstekende vervanger en voor Wijnaldum misschien een Propper oid.

Ja, als je met het geld van Depay en Wijnaldum een goede linksvoor, middenvelder, rechtsvoor en centraal achter kunt halen, ben je zeker beter dan dit jaar.
Ik denk dan aan:
Linksvoor: Corona/dszudszak/afellay
Middenvelder: Pröpper/vejinovic
Rechtsvoor: Farfan/ola John
CV: Alex/van Dijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren